* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, December 4, 2010

ရဟန္းႏွင့္ ဆြယ္တာ


၁)
မိဂဒါ၀ုန္ေဆာင္းသည္ သူ႕အခန္းက်ဥ္းေလးထဲသို႕ ေဆာင့္တိုး၀င္လာကာ သူ႕ေစာင္ပါးပါးေလးကို လုၿခံဳေတာ့သည္။ သုိ႕ႏွင့္ ေနာက္ထပ္ေစာင္ပါးပါးေလးတစ္ထည္ မွ်ေပးလိုက္ရ၏။ ေအာ္ အလြန္ေအးတဲ့ ရာသီ အလြန္ခ်မ္းတဲ့ ရာသီေပပဲ ။ သို႕ေသာ္ ေမာင္တစ္ရြာမယ္တစ္ၿမိဳ႕ခြဲကာ ေလာကီစီးပြားရွာရင္း ေလာကုတၱရာပြား စီးေနၾကေသာ The Bliss Foundation ေမာင္ႏွံ၏ ဆြယ္တာ အေႏြးထည္ေလးတစ္ထည္က ဟိမ၀ႏၱာဆီးႏွင္းမ်ားကို ခုခံေပးပါလိမ့္မည္။ ထိုဆြယ္တာေလးသည္ ယခုႏွစ္အတြက္ မွတ္မွတ္ရရရွိလွေသာ ပရိကၡရာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္သြားသည္။

EMS အျမန္ေခ်ာပို႕စနစ္ျဖင့္ ေရာက္လာေသာ ထိုဆြယ္တာေလးသည္ မဇၥ်ိမေရာက္ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ လိုက္ေလ်ာညီေထြရွိလွေသာ အသံုးအေဆာင္ျဖစ္သြားသည္။ ေရႊျပည္ၾကီးမွာ ဆိုလ်င္ေတာ့ သူသည္ မည္မွ်ခ်မ္းခ်မ္း ဆြယ္တာအေႏြးထည္ကို ၀တ္ဆင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီး (သို႕မဟုတ္) သိုးေမႊးထူထူတစ္ထည္ကိုသာ လႊမ္းျခံဳထားမိေပမည္။

(၂)

ယခု သူေရာက္ရွိေနေသာ မဇၥ်ိမကေတာ့ သင္ယူေနရဆဲ ဘာသာရပ္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဗုဒၶေခတ္ဆီက မဇၥ်ိမ၏ အေျခခံရုပ္ပံုလႊာျဖစ္သည့္ ပုခံုးတစ္ဘက္ေဖာ္ထားေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၏ အသြင္သည္ ယေန႕ေခတ္ မဇၥ်ိမသားတို႕အတြက္ အထူး အဆန္း ျဖစ္ေနျပန္ေလသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္ဆီက ပုဂံၿမိဳ႕ျပကို ေရာက္လာသည့္ ဓမၼဒႆီဘြဲ႕ခံ ေရွးဦးသာသနာျပဳ ရွင္အရဟံကို ခုမွ ကိုယ္ခ်င္းစာသြားမိသည္။ ပုဂံသားတို႕သည္လည္း ရွင္အရဟံကို လူရိုင္းအသြင္မွတ္ထင္ခဲ့ၾကဖူးသည္ပဲ..။ ရွင္အရဟံ၏ အနစ္နာခံမႈေၾကာင့္ ယေန႕ေခတ္ ေရႊျပည္သားတို႕အျမင္တြင္ ရဟန္းအသြင္က အဆန္းထြင္ထားေသာ ပံုရိပ္မဟုတ္ၿပီ။ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ နံနက္ခင္းဆြမ္းေတာ္ဗ်ိဳ႕အခိ်န္မ်ားဆီက ေၾကးစည္သံမ်ားကို သူၾကားေယာင္လာသည္။

မဇၥ်ိမကို ေရာက္ခါဦးဆီက ရဟန္းတစ္ပါးကို ေတြ႕ေလတိုင္း ၀ိုင္းအံုၾကည့္တတ္သည့္ စူးရဲေသာမ်က္လံုးမ်ားကို သူ သည္းခံရသည္။ ဗုဒၶဘာသာအျမစ္အငုတ္ကို ျပန္လည္ ေရေလာင္းေပါင္းသင္စ မဇၥ်ိမတြင္ ရဟန္းတစ္ပါး၏ ပံုရိပ္သည္ ပုဂံသားတို႕အလယ္ေရာက္ေနသည့္ ရွင္အရဟံ၏ ခႏၱီပါရမီ ဇာတ္၀င္ခန္း မ်ိဳးပင္ျဖစ္သည္။ ဆာရီသင္တိုင္းကို စြဲၿမဲစြာ ၀တ္ဆင္ေလ့ရွိေသာ မဇၥ်ိမသူ အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ လြဲမွားခံရျခင္းကလည္း မ်က္ႏွာပူစရာေကာင္းသည္။ ဗုဒၶအရွင္၏ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္သည့္ သက်တိုင္းျပည္ နီေပါလ္မွာပင္လွ်င္ သကၤန္း၏ အဓိပၸါယ္က ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္။ ခတၱမႏၵဴျမိဳ႕ေတာ္ထဲ မိတ္ေဆြရဟန္းေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ အတူ အမ်ိဳးသားသန္႕စင္ခန္းတစ္ခုကို အေရးေပၚ ၀င္ေရာက္ၾကေသာအခါ Are you Gents or Ladies? ဟု ေလာေလာေမးလိုက္ေသာ လံုျခံဳေရး၀န္ထမ္း၏ အသံကို ခါးသြားသည္။ း)..။

(၃)

ထို႕ထက္အလြန္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မွန္သမွ်ကို ဇာတ္နိမ့္မ်ား ဟု ရႈျမင္လိုျခင္းမ်ိဳးလည္း ရွိေနတတ္ေသးသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဦးေဆာင္ေရးဆြဲခဲ့သည့္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ဦး ပထမဆံုး တရားေရး၀န္ၾကီး ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာသည္ ဇာတ္နိမ့္ေခါင္း ေဆာင္ၾကီးျဖစ္သည္။ မဇၥ်ိမေဒသ၏ ဇာတ္ခြဲျခားမႈ စနစ္ကို ကိုယ္တိုင္ခါးသည္းစြာ ခံစားခဲ့ရသည့္အတြက္ ဘ၀တူဇာတ္နိမ့္မ်ား၏ လူ႕အခြင့္အေရးႏွင့္ လြတ္ေျမာက္မႈအေရးကိုလည္း စာနာစြာ လူပီသစြာေနထိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဘာသာတရားမ်ားစြာကို ေလ့လာခဲ့သည္။

၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာသည္ ငါးသိန္းမွ်ေသာ ဇာတ္နိမ့္မ်ားကို ဦးေဆာင္ကာ ဟိႏၵဴဘာသာမွ ခြဲထြက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္အျဖစ္ကို ခံယူခဲ့သည္။ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေကာင္းသည္က ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာကို သရဏဂံုခ်ီးျမွင့္ကာ ဥပါသကာအျဖစ္ခံယူေစခဲ့သူက ျမန္မာႏြယ္ဖြား ရခိုင္တိုင္းရင္းသား ကုသိနာရံု ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး စျႏၵမဏိအရွင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အမ္ေဘဒကာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားသည္ ျမန္မာ့အရိပ္အေငြ႕ယွက္သန္းေနဟန္ရွိသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္း၊ မဟာရ႒ျပည္နယ္၊ နာဂပူရ္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့ေသာ ထိုဗုဒၶဘာသာခံယူပြဲၾကီးသည္ သမိုင္း၀င္ခဲ့သလို အမ္ေဘဒကာဗုဒၶဘာသာ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရတစ္ရပ္ကိုလည္း ေမြးဖြားေပးခဲ့သည္။ ေဒါက္တာ အမ္ေဘဒကာကိုလည္း ေခတ္သစ္ဘုရားေလာင္း (Modern Bodhisatva) ဟု အေလးအျမတ္ျပဳၾကသည္။ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုကို သပ္ရပ္စြာ ၀တ္ဆင္၊ မ်က္မွန္ထူထူကို တပ္၊ အေျခခံဥပေဒစာအုပ္ၾကီးကို လက္၀ဲလက္ျဖင့္ ရင္မွာပိုက္၍ လက္က်္ာလက္ျဖင့္ လမ္းစစ္လမ္းမွန္ကို ညႊန္ေနသည့္ဟန္ ေဒါက္တာ အမ္ေဘဒကာရုပ္တုမ်ားကို မဟတၱမဂႏၶီၾကီးႏွင့္ အၿပိဳင္ ထုဆစ္ကိုးကြယ္ၾကသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာ္အလံတြင္ ဓမၼစၾကာစက္၀ိုင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တံဆိပ္တြင္ အေသာကရုပ္တုအမွတ္သားကို ျမင္ေတြ႕ရျခင္းက ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ၏ အေတြးပံုရိပ္ဟု မွတ္သားရဖူးသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာ္အလံ သို႕မဟုတ္ အေသာကတံဆိပ္ေတာ္ကို ျမင္ရတုိင္း ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ကို ပြားမ်ားခြင့္ရေအာင္ ဖန္တီးထားသည့္ႏွယ္ ေက်းဇူးမ်ားလွသည္။ ယေန႕ေခတ္တြင္ အမ္ေဘဒကာဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေျခာက္သန္း အထက္မွာ ရွိေနၿပီ ဟု စစ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းျပည္နယ္မ်ားတြင္ ေန႕စဥ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဦးေရသည္ တိုးတက္ လ်က္ရွိသည္။ သုိ႕ေသာ္ ဇာတ္နိမ့္မ်ားက ျဖစ္လာသည့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္က အမ်ားစုျဖစ္၍ ဇာတ္ျမင့္ဆိုသူ ေဒသခံဟိႏၵဴမ်ားက ႏွာေခါင္းရႈံ႕ခ်င္သည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ဇာတ္နိမ့္မ်ားက ပညာတတ္ေအာင္ သင္ယူကာ ထိပ္တန္းေနရာသို႕ ေရာက္ေအာင္ ၾကိဳးစားလာၾကသည္က အားတက္ဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ ယခု သူေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ယူပီျပည္နယ္၏ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္(Chief Minister) ကိုယ္တိုင္ သည္ပင္ မာယာ၀တီအမည္ရွိ ဇာတ္နိမ့္ေခါင္းေဆာင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးျဖစ္ေနသည္။

ေငြေၾကခ်မ္းသာသူမ်ား၊ အစိုးရအရာရွိၾကီးမ်ား၊ ပါေမာကၡၾကီးမ်ားစသည့္ လူ၀တ္ေၾကာင္မ်ားက အမ္ေဘဒကာလမ္းညႊန္ခဲ့ သည့္အတိုင္း ဇာတ္နိမ့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားကို ဆက္လက္ဥိီးေဆာင္ကာ စနစ္တက်စုဖြဲ႕ၾက၊ ပညာေပးၾကသည့္အတြက္ ယဥ္ေက်းပ်ဴငွါ၊ ရိုးက်ိဳးသိမ္ေမြ႕ၾကေသာ အမ္ေဘဒကာ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္မ်ားကို သူကိုယ္တိုင္လည္း ေတြ႕ၾကံဳဆက္ဆံဖူးသည္။ ၀ႏၵာမိ ဘေႏၱ (ရွိခိုးပါ၏ ဘုရား) ဟူေသာ သံၿပိဳင္ႏႈတ္ဆက္သံမ်ားကို ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ၾကားရတတ္သည္။

အားပ်က္ဖြယ္ရာေကာင္းသည္က ဇာတ္နိမ့္ရဟန္းအခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။ ဆိုဆံုးမမည့္ ဥပဇၥ်ာယ္လည္း မရွိ၊ သြန္သင္ျပ
မည့္ နိသ်ည္းဆရာလည္း မရွိ၊ သိမ္လည္း မ၀င္ဘဲ ကိုယ္တိုင္သကၤန္းေကာက္ပတ္ထားသည့္ ရဟန္း (Self-Styled Monk) မ်ိဳးျဖစ္ေနသည္။ ဘိုသီဘတ္သီႏိုင္လွေသာ သကၤန္းကို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း၀တ္ဆင္ကာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဘုရားဖူးအမ်ားစု၏ သဒၶါကို ျခစ္ျခဳတ္ဖို႕ ဗုဒၶဂယာလို ေနရာမ်ိဳးတြင္ ဖုန္းေတာင္းယာစကာမ်ား သဖြယ္ စုၿပံဳတိုးေနသည္ကို ေတြ႕ရတတ္သည္က ဘာသာျခားတို႕မ်က္လံုး၀ယ္ အျမင္ငယ္ဖြယ္ရာျဖစ္ေနသည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ရဟန္းဆိုသည္မွာ ေတာင္းရျခင္းသေဘာကို မလြန္ဆန္ႏိုင္.... သို႕ေသာ္ ျမတ္ေသာ ေတာင္းျခင္းျဖင့္သာ (အရိယာယ ဘိကၡနာယ)..။

ပညာလည္း တတ္၊ အက်င့္သိကၡာျဖည့္ဆည္းမႈလည္း ရွိေသာ ေဒသခံအိႏၵိယရဟန္းေတာ္မ်ားစြာ ရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ဇာတ္နိမ့္ရဟန္းအခ်ိဳ႕၏ အမည္းစက္က ပြင့္သစ္စအိႏၵိယသံဃာထုတစ္ရပ္လံုး၏ အျဖဴစေပၚတြင္ စြန္းထင္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုမွကူးစက္ကာ သူတို႕လို မဇၥ်ိမေရာက္တိုင္း တစ္ပါးသား ရဟန္းမ်ားကိုလည္း ေရာေထြးရႈျမင္ျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။

သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အျမင္မငယ္ေစရန္ ေနထိုင္သြားလာနည္း၊ ၀တ္ရံုနည္းက အစ အလွဴခံနည္းအထိ သိကၡာပုဒ္ျဖင့္ သြန္သင္ပညတ္ခဲ့သည့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္က ထင္းကနဲ ေပၚလာသည္။

(၄)

ၿမိဳ႕ထဲရြာထဲသို႕ စနစ္တက်သကၤန္း၀တ္ရံုကာ ၀င္ေရာက္ရန္ သိကၡာပုဒ္ပညတ္ခဲ့သည့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ၀ိနည္းတရားကို သူ နားလည္လာသည္ႏွင့္အမွ် တိဘက္တကၠသိုလ္ဆရာဘ၀တြင္ တတ္ႏိုင္သမွ် သကၤန္းကို ၀တ္ရံုကာ ၾကြခဲ့သည္။ ပူျပင္းေသာ ဗာရာဏသီေႏြကႏၱာၾကီးထဲမွာပင္ သကၤန္းရံုၾကီးတဖားဖားႏွင့္ ေထရ၀ါဒရဟန္းတစ္ပါးအျဖစ္ သူ ရွိေနတတ္သည္။ သကၤန္းကို စနစ္တက်၀တ္ရံုထားလွ်င္ ''ဘေႏၱဂ်ီး နမာစေတး" ဟူေသာ ဂါရ၀ျပဳႏႈတ္ဆက္သံမ်ားကို ၾကားရတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာင္းေနာက္က်၍ ခပ္သုတ္သုတ္ထသြားရသည့္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့ သကၤန္းေရာင္လက္ရွည္အက်ႌတစ္ထည္ကို ၀တ္ဆင္သြားရ သည္။ ပုခံုးတစ္ဘက္ေဖာ္ထားေသာ ရဟန္းအသြင္သည္ လူအၾကည့္ခံရဆဲျဖစ္သည္။

သည္ေန႕ ဒီဇင္ဘာသံုးရက္ေဆာင္းက ဆြယ္တာတစ္ထည္၀တ္ဆင္ရန္ တြန္းအားေပးေနသည္။ သကၤန္းရံုထားသည္ျဖစ္ေစ၊ ရံုမထားသည္ျဖစ္ေစ ဆြယ္တာတစ္ထည္ကိုေတာ့ မျဖစ္မေန ၀တ္ဆင္ရေတာ့မည္။
ျပတင္းတံခါးကို ဖြင့္လိုက္၏၊ ေအာ္ ဘယ္ႏွစ္ၾကိမ္ေျမာက္မွန္း မသိေတာ့တဲ့ မိဂဒါ၀ုန္ေဆာင္း..........။

ဓမၼဂဂၤါ
(၃-၁၂-၂၀၁၀)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP