* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, December 4, 2010

ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား ဓမၼစကားေတာ္မ်ား (အပၸမာဒ၀ဂၢ)

ေဆာင္းပါးအမွတ္စဥ္(၂)

ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပထမတဲြ ဒုတိယက႑တြင္ အပၸမာဒအေၾကာင္းကို ေဟာၾကားထားပါသည္၊ အပၸ မာဒ၏ အဓိပါၸယ္မွာ ၾကီးမားလြန္းသည္႔ အနက္ကို ေဖၚေဆာင္ေနပါသည္။ မည္မွ်ၾကီးမားသည္ ဆိုသည္ကို ေဖၚျပရပါလွ်င္ ပိဋကတ္ သံုးပံုတြင္ရွိေသာ ဘုရားရွင္၏ တရားစကားေတာ္မ်ားကို ေဆာင္ယူၿပီး ေဟာၾကားေလေသာ္ အပၸမာဒ အတြင္းတြင္ အက်ံဳး၀င္ပါသည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ ဟူသမွ်သည္ အပၸမာဒတြင္ အက်ံုး၀င္ၿပီး၊ အပၸမာဒသည္ ကုသိုလ္တြင္ ျမင္႔ျမတ္ေသာ တရားျဖစ္သည္ဟု သံယုတ္ပါဠိေတာ္ စာမ်က္ႏွာ(၄၀) ကို ကိုးကားၿပီး အ႒ကထာဆရာက ေဖၚျပထားပါသည္။ ကုသိုလ္အည႔ံစားလည္း ရွိေနေသာေၾကာင္႔ ကုသိုလ္တြင္ ျမင္႔ျမတ္ဟု ဆိုလိုက္ပါသည္။ သတိသည္ အပၸမာဒႏွင္႔ အဓိပါၸယ္ဆင္တူ စကားလံုး ျဖစ္ပါသည္။

အပၸမာဒ၀ဂ္တြင္ စာမ်က္ႏွာ (၇၉) မ်က္ႏွာရွိၿပီး ဇာတ္လမ္းေပါင္း ကိုးခု ပါရွိပါသည္။ အ႒ကထာ ဆရာက ဖြင္႔ဆိုျပသည္႔ ဂါထာေပါင္း (၁၂) ဂါထာရွိပါသည္။ ပထမဆံုး ဇာတ္လမ္းတြင္ ဂါထာသံုးပုဒ္၊ တတိယတြင္ ဂါထာႏွစ္ပုဒ္ပါရွိၿပီး က်န္ေသာ ဇာတ္လမ္း (၇) ခုတြင္ ဂါထာ တစ္ပုဒ္စီသာ ရွိပါသည္။ ပထမ က႑၊ ယမက၀ဂ္တြင္ တစ္စံုစီေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေဟာၾကားခဲ႔ေသာ္လည္း ဤက႑တြင္မူ အပၸမာဒ (သတိ) တစ္လံုးတည္းကိုသာ မီးေမာင္းထိုးျပၿပီး အက်ိဳးရွိေအာင္ ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပထမဆံုး၀တၳဳတြင္ အပၸမာဒ၏ အဓိပၸါယ္ႏွင္႔ တိုက္ရိုက္ မပတ္သက္ေသာ တစ္ဆယ္႔ ေျခာက္ဂါထာ ႏွင္႔ အပၸမာဒကို ဖြင္႔ဆိုျပထားေသာ ဘုရားေဟာဂါထာ သံုးဂါထာကို ေဖၚျပသည္။ တစ္ဆယ္႔ေျခာက္ ဂါထာမ်ားတြင္ လည္း ဘုရားေဟာဂါထာ (၁၃) ဂါထာ အထိပါ၀င္ၿပီး ခုဒၵကနိကာယ္ ပါဠိေတာ္၊ ဒီဃနိကာယ္ႏွင္႔ အဂၤုတၱရ နိကာယ္ အ႒ကထာတို႔မွ ဂါထာမ်ားကို ကိုးကားၿပီး ထည္႔သြင္းထားပါသည္။ တစ္ခ်ိဳက ေရွးေဟာင္း စကားမ်ားကို သံုးဂါထာျဖင္႔ စီကံုးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အပၸမာဒႏွင္႔စပ္ေသာ ဂါထာသံုး ဂါထာကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွင္းလင္းျပထားပါသည္။ ဤပထမဆံုး၀တၳဳသည္ အရွည္ဆံုး ဇာတ္လမ္းရွိပါသည္။ အပၸမာဒဂါထာ သံုးဂါထာ၏ အဓိပၸါယ္မွာ အပၸမာဒသည္ နိဗၺာန္သို႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည္။ အပၸမာဒ တရား လက္ကိုင္ ထားသူသည္ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ရန္ နီးစပ္သျဖင္႔ မေသသူႏွင္႔ တူသည္ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။ အပၸမာဒ တရားသည္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ေပ်ာ္ေမြ႔ရာ တရားျဖစ္သည္႔ျပင္ သူတို႔က ၀မ္းေျမာက္စြာ လက္ခံထားေသာ တရားလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒါနျပဳမည္၊ သီလေဆာက္တည္မည္၊ ဘုရားစကားေတာ္ႏွင္႔အညီ က်င္႔သံုးမည္ဟု စိတ္ကူး မထည္႔သူမ်ားသည္ အပၸမာဒတရားႏွင္႔ ေ၀းသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေလာကတြင္လည္း ဆရာ၀တ္မ်ားကို ခ်ြတ္ယြင္းသူ၊ ဓုတင္အက်င္႔ကို က်င္႔သုံးမည္၊ ၀ိပႆနာပါြးမ်ားမည္ဟု စိတ္ကူးမထည္႔ သူမ်ားသည္ အပၸမာဒတရားႏွင္႔ ေ၀းေနသည္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟု ဆိုပါသည္။ ထိုလူသားမ်ား၊ ရဟန္း ေတာ္မ်ားသည္ နိဗၺာန္ရရန္ အလွမ္း ေ၀းေနေသးသျဖင္႔ မၾကာမၾကာ ဘ၀ေတြ ရေနၾကပါမည္။ ဘ၀မ်ားမ်ားစြာ ရေနၾကလွ်င္ ေသၾကရမည္မွာ ေသခ်ာလွသျဖင္႔ သူတို႔ကို အသက္ရွဴေနၾကလ်က္ ေသေနၾကသူမ်ားဟု ေခၚဆိုထားပါသည္။ အပၸမာဒကို က်င္႔သံုးသူမ်ားသည္ အရိယာ သူေတာ္စဥ္မ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး သူတို႔သည္ အပၸမာဒကို အေျခခံၿပီး သတိပ႒ာန္တရားမ်ား၊ ေဗာဓိပကၡိယတရား သံုးဆယ္႔ခုႏွစ္ပါး၊ ေလာကုတၱရာ တရားကိုးပါးတို႔တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ၾကေလသည္ဟု အ႒ကထာဆရာက ဖြင္႔ျပထားပါသည္။

၀တၳဳမွာမူ ရွည္လွပါသည္၊ ေမ႔ေလ်ာ႔သျဖင္႔ မျပစ္မွားမိသူမ်ားကို ျပစ္မွားမိလွ်င္ ေဘးဒဏ္ဆယ္မ်ိဳးသို႔ ေရာက္တတ္ေၾကာင္း သရုပ္မ်ားကို ေရတြက္ျပထားပါသည္။ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာလွ်င္ ထြက္မေျပးဘဲ ေျပၿငိမ္းေအာင္ ေျဖရွင္းၿပီးမွ ျဖစ္သည္႔ေနရာမွ ေျပာင္းလိုက ေျပာင္းသြားသင္႔ေၾကာင္းကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ သတိကင္းၿပီးေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေသာ ရွင္ဘုရင္ ဥေတနအေၾကာင္းလည္း ပါ၀င္သည္။ ရဟႏၱာမ်ားကို ေျပာင္ေလွာင္ခဲ႔၊ ေစခိုင္းခဲ႔သျဖင္႔ ပိဋကတ္စာေပ တတ္ေျမာက္ေသာ္လည္း ခါးကုန္းၿပီး သူတစ္ပါးထံ အေစအပါးျဖစ္ရသူ အေၾကာင္းကိုလည္း ဖတ္ရပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ေပါပါ႔ဆဆျဖင္႔ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေသာ အမွတ္တမဲ႔ အကုသိုလ္ကံမ်ားသည္ အမွတ္တရ ျဖစ္ေစေလာက္ေသာ မေကာင္းက်ိဳးမ်ားကို ျဖစ္ေစတတ္သည္ သို႔အတြက္ သတိထားၿပီး ေျပာဆို၊ ျပဳမူသင္႔ေၾကာင္း ဇာတ္လမ္းမ်ားက အသိေပးထားပါသည္။

ဒုတိယေျမာက္ျဖစ္ေသာ ဇာတ္လမ္းတြင္ ၀ီရိယထားရမည္။ သတိရွိရမည္၊ စင္ၾကယ္စြာေနရမည္၊ ဆင္ျခင္တံုတရားရိွရမည္၊ သိကၡာရွိရမည္။ အျပစ္ကင္းေသာ စီးပါြးေရးကိုလုပ္ကိုင္ရမည္၊ အပၸမာဒတရား ရွိရမည္ဟု ေဟာျပေတာ္မူပါသည္။ စီးပါြးေရးဆိုသည္မွာ လူသားမ်ားအတြက္ လိမ္ညာၿပီး စီးပါြးမရွာေရးႏွင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆိုပါက ကိုယ္တိုင္ ေဆးကုသေပးျခင္း၊ သူတစ္ပါးေစခိုင္းရာသို႔ သြားလာ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း တို႔ကို ဆိုလိုပါသည္။ ေဆးရံုဖြင္႔ၿပီး အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္၇ြက္ေပးျခင္းကို မဆိုလိုပါ။ လူသားမ်ား၏ စီးပါြးေရးအတြက္ သက္သက္ ေလာကီအလုပ္မ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ သာသနာေတာ္အတြက္ လူသားမ်ား၏ တာ၀န္မ်ားကိုမူ ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ သတိရွိရမည္၊ အပၸမာဒတရားရွိရမည္ဟု ႏွစ္ခါထပ္ၿပီး ဆိုထားသည္ဟု ယူဆရမည္ကဲ႔သို႔ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ နားလည္ရမည္မွာ အပၸမာဒဟု ဆိုလိုက္သျဖင္႔ ပထမတြင္ ေဖၚျပထားေသာ သတိကို ခဏေလးသာ ရွိေနေစရမည္ မဟုတ္ေပ၊ ဘ၀တစ္ခုလံုး ရွိေနရမည္။ ဘ၀တြင္လည္း ရပ္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ သြား၊လာေနသည္ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္ေနသည္ျဖစ္ေစ၊ အိပ္မေပ်ာ္မီ ေလ်ာင္းေနသည္ျဖစ္ေစ သတိေလးျဖင္႔ ေနပါဟု ဆိုလိုပါသည္။ ဤသို႔ေနထိုင္တတ္ပါလွ်င္ ဂုဏ္တက္ပါမည္၊ ဂုဏ္မက္ သူမ်ားကလည္း ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ ျဖစ္လာပါမည္။ ဂုဏ္ကို လူတိုင္းမက္ပါသည္။

၀တၳဳမွာ သိုသိုသိပ္သိပ္ ေနတတ္ေသာ သူေ႒းသား တစ္ေယာက္၏ အေၾကာင္းကို ေရးထားပါသည္။ ဆင္းရဲသား အသြင္ျဖင္႔ ဟန္ေဆာင္ေျပာေနေသာ္လည္း သူ၏ အသံသည္ သူေ႒း၏ အသံႏွင္႔ တူေနပါသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ဘုရင္က ေစလွႊတ္ထားေသာ နန္းတြင္းသူႏွင္႔ အေၾကာင္းပါၿပီး ဘုရားရွင္ထံသို႔ ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ တရားကို သိခဲ႔ၿပီးလွ်င္ သူေ႒းရာထူးကိုလည္း ရခဲ႔သူ ျဖစ္လာပါသည္။

တတိယ၀တၳဳတြင္ ဂါထာခုႏွစ္ပုဒ္ပါၿပီး သံယုတၱနိကာယႏွင္႔ အဂၤုတၱရနိကာယမွ ဂါထာတစ္ပုဒ္၊ ခုဒၵကနိကာယမွ ဂါထာေလးပုဒ္၊ မေထရ္ ရြတ္ဆိုေသာ ဂါထာတစ္ပုဒ္၊ အ႒ကထာ ဆရာဖြင္႔ ဆိုျပမည္႔ ဂါထာ တစ္ပုဒ္ ပါ၀င္ပါသည္။ ဂါထာအားလံုးကို ဤေနရာတြင္ ဖြင္႔ဆိုမျပပါ။ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္၏ ဂါထာတစ္ခုကိုသာ ဖြင္႔ျပထားပါသည္။ လူ႔ဘ၀တြင္ မိမိႏွင္႔ အတူရွိေနရမည္႔ အေရးၾကီးဆံုး အရာမ်ားမွာ ၀ီရိယ၊ သတိႏွင္႔ ေစာင္႔ေရွာက္ ထိန္းသိမ္းမွဳ တို႔ျဖစ္ပါသည္။ ဤတရားမ်ာရွိသူသည္ လူမ်ားနားခိုရာ က်ြန္းၾကီးတစ္ခုကို တည္ေဆာက္သူႏွင္႔ တူပါသည္။

ဤ၀တၳဳမွာ လမ္းခရီးတြင္ ေမြးဖြားခဲ႔သျဖင္႔ ပႏၳက ဟု အမည္ရခဲ႔ၿပီး ေနာက္ေမြးသည္႔ သား တစ္ေယာက္ကိုလည္း ခရီးသြားတုန္း ေမြးဖြားခဲ႔ ျပန္သျဖင္႔ ပႏၳက ဟုပင္ အမည္ေပးခဲ႔ ျပန္သည္။ အၾကီးကို မဟာတပ္ၿပီး မဟာပႏၳက ေနာက္ေမြးသည္႔သားကိုမူ စူဠ ဟုတပ္လိုက္ေသာအခါ စူဠပႏၳကျဖစ္သြားၿပီး ညီအကို ႏွစ္ေယာက္၏ နာမည္ကဲြသြားၾကပါသည္။ မဟာပႏၳကႏွင္႔ စူဠပႏၳကတို႔ ညီအကိုႏွစ္ေယာက္၏ နာမည္မ်ားကို ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါးရြတ္ ဆိုတတ္ၾကေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔က စူဠပန္၊ မဟာပန္ဟု ျမန္မာမွဳျပဳလိုက္ၾကေပသည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး သာသနာ႔ေဘာင္သို႔ ေရာက္လာေသာအခါ ျမန္မာတို႔ကပင္ ရွင္စူဠပန္၊ ရွင္မဟာပန္ဟု သံုးစဲြ လိုက္ၾကေပသည္။ ဧတဒဂ္ရေသာ ညီေနာင္ ႏွစ္ဦးပင္ ျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ ညီအငယ္က တန္းခိုးဖန္ဆင္းတတ္သည္႔ေနရာတြင္ ဘဲြ႔ရခဲ႔ၿပီး အကိုႀကီးမေထရ္ကမူ သညာ၀ိ၀႗ကုသလေနရာတြင္ ဧတဒဂ္ ဘဲ႔ြရသည္ဟု ျပဆိုထားပါသည္။ မေထရ္ႀကီးသည္ ဥာဏ္ထိုင္းေသာ ညီငယ္ကိုေက်ာင္းမွ ႏွင္ထုတ္ခဲ႔ပါသည္။ ႏွင္ထုတ္သည္႔ စိတ္မွာ ေဒါသမဟုတ္ အက်ိဳးလိုေသာေၾကာင္႔ဟု ရွင္းျပထားပါသည္။ တန္ခိုးႀကီးသည္႔ အရာတြင္ ဧတဒဂ္ရေသာ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ႏွင္႔ ေရာေထြး မသြားပါႏွင္႔ ဤေနရာက ဖန္ဆင္းသည္႔ ေနရာ သက္သက္ ျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းသည္ဆိုရာမွာ တစ္ေယာက္ကေန အမ်ားႀကီးျဖစ္ေအာင္ ဖန္ဆင္းျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေပသည္။

စတုတၳေျမာက္ ၀တၳဳတြင္ ဂါထာႏွစ္ပုဒ္ပါရွိပါသည္။ ပမာဒကို လူမိုက္မ်ားက သေဘာက်သည္။ အပၸမာဒကို ပညာရွိမ်ားက ႏွစ္သက္သည္။ ပစၥည္းဥစၥာကို သူေ႒းမ်ားက ေစာင္႔ေရွာက္တတ္ၿပီး သူဆင္းရဲမ်ားက ေစာင္႔ေရွာက္ႏိုင္စြမ္း မရွိဟု နားလည္ရပါသည္။ သူေ႒းမ်ားသည္ ပစၥည္းအေပၚတြင္ ျပည္႔စံုမွဳအတြက္၊ မိသားစုအတြက္၊ ဘ၀ေရရွည္ခရီးအတြက္ အက်ိဳးေမွ်ာ္တတ္ ၾကပါသည္။ လူမိုက္မ်ားက သေဘာက်ေသာ ပမာဒကို ႏွစ္သက္သူဆိုပါက ကာမဂုဏ္ကို လိုက္စားသည္ ၾကံစည္သည္၊ ထိုသို႔မျဖစ္သင္႔ပါ။

ပညာရွိမ်ားက ႏွစ္သက္ေသာ အပၸမာဒႏွင္႔ ေနပါက မြန္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ရပါမည္။ ပညာရွိမ်ားသည္ သူေ႒းမ်ား ပစၥည္းအေပၚတြင္ ေစာင္႔ေရွာက္သကဲ႔သို႔ပင္ စ်ာန္ရေစရန္၊ မဂ္ဖိုလ္ရေစရန္၊ ၀ိဇၨာသံုးပါးႏွင္႔ အဘိဥာဥ္ေျခာက္ပါးကို ရေစရန္ အပၸမာဒတရားကို ႏွစ္သက္ လက္ခံၾကေပသည္။ ဤ၀တၳဳသည္ အေကာင္းႏွင္႔ အဆိုးကို ခဲြျခားျပေသာ ေဟာၾကားခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

ပဉၥမေျမာက္၀တၳဳသည္ အရွင္မဟာပႆပ မေထရ္အေၾကာင္း ေဟာျပခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကတြင္ ျပသာဒ္ႏွင္႔တူေသာ ပညာရွိရမည္။ သင္ၾကားေနေသာ ပညာ၊ တတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ ပညာမ်ားကို စနစ္တက် သင္ယူခဲ႔သူျဖစ္ၿပီး က်ြမ္းက်င္လိမၼာရေပမည္။ တီထြင္ၾကံဆတတ္ၿပီး အေဟာင္းေနရာတြင္ အသစ္ကို အစားထိုး တတ္ရေပမည္။ အဆင္႔ျမင္႔ နည္းပညာမ်ားကို တတ္က်ြမ္းၾကရေပမည္။ ေရကန္အတြင္းတြင္ရွိေသာ ေရေဟာင္းမ်ားကို ေရသစ္အစားထိုၿပီး လဲေပးရသကဲ႔သို႔ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ အယူအဆ မ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္ရၿပီး အသံုးတည္႔ေသာ အယူအဆမ်ားကို ေတြးေတာႏိုင္ရေပမည္။ အသံုးမက်ေသာ ေဟာင္ႏြမ္း ပစၥည္းႏွင္႔တူေသာ အကုသိုလ္ကို ပယ္ရွားႏိုင္ရၿပီး အသစ္ႏွင္႔ တူေသာ ကုသိုလ္ျဖင္႔ အစားထိုးႏိုင္ရေပမည္။ ကုသိုလ္ စိတ္ဓာတ္ကို ေတာင္ထိပ္တြင္ ေနသာသူကဲ႔သို႔ ျမင္႔မားစြာ ရွိေနေစရၿပီး၊ ကုသိုလ္စိတ္ဓာတ္ကို ျပသာဒ္ကဲ႔သို႔ အထက္မွာ ရွိေနရပါမည္။ ပညာရွိမွ ျပသာဒ္ကဲ႔သို႔ေသာ သူျဖစ္ေပမည္။ အဆိုးတရားေတြ မရွိပါမွ ေတာင္ထိပ္ေပၚသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေပမည္။ ေသာကတည္းဟူေသာ ေျငာင္႔စူးေနေသာသူသည္ ေ၀းေ၀း မေျပးႏိုင္သကဲ႔သို႔ ေသာကကင္းေ၀းေနသူ ျဖစ္ေအာင္ က်င္႔တတ္ရေပမည္။ ထိုကဲ႔သို႔ စိတ္ဓာတ္ ျမင္႔မားေနေစရန္ လြယ္ကူေအာင္ က်င္႔တတ္ရမည္႔နည္းမွာ ပညာတတ္ပါမွ ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ ပညာဟူသည္ ဤေနရာတြင္ ေလာကီဘဲ႔ြ၊ ေလာကုတၱရာဘဲ႔ြမ်ားကို မဆိုလိုေပ၊ အျပစ္ႏွင္႔ အက်ိဳးကို ဘယ္နည္းျဖင္႔သိသိ သိရန္လိုေပသည္။ သိၿပီးလွ်င္ အျပစ္ကိုပယ္၊ အက်ိဳးရွိရာကို လက္ေတြ႔က်က် ျပဳမူ၊ ေျပာဆို၊ ၾကံစီ တတ္ရေပမည္။ ဤသည္မွာ ပညာတတ္ ျဖစ္ေပသည္။ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္သည္ ေမြးလိုက္၊ ေသလိုက္ ျဖစ္ေနေသာ ေလာကႀကီးကို ၾကည္႔ရွဳေနသည္ကို ျမတ္ဗုဒၶက အပၸမာဒတရားႏွင္႔ အစားထိုးေပး ခဲ႔ပါသည္။ အစားထိုးေပးရျခင္းမွာ လိုအပ္တာကိုသာ လုပ္ေစခ်င္သည္႔ သေဘာေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။

ဆ႒မေျမာက္ ၀တၳဳတြင္ ရိုးသားႀကိဳးစားေသာ သတိေကာင္းေသာ ရဟန္းေတာ္ႏွင္႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ စရိုက္ရွိေသာ ရဟန္းေတာ္ ႏွစ္ပါးအေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားပါသည္။ ဘုရားရွင္ထံမွ ကမၼ႒ာန္းတရား ကိုနည္းယူၿပီး တရားအားထုတ္ခဲ႔ေသာ ရိုးသား၊ ႀကိဳးစားေသာ ရဟန္းသည္ အပၸမာဒဟု အမည္ရသည္႔ သတိႏွင္႔ သတၱိမ်ား ေကာင္းလာခဲ႔ၿပီး ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင္႔ျပည္႔စံုေသာ ရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ ဆန္႕က်င္ဘက္ ရဟန္းေတာ္သည္ ကိုရင္ငယ္မ်ားႏွင္႔ စကားေျပာေနခဲ႔ၿပီးလွ်င္ ပမာဒတရားတို႔ျဖင္႔သာ အခ်ိန္ျဖဳန္းလွ်က္ ေနခဲ႔သျဖင္႔ တရားထူးမရခဲ႔ေပ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဥာဏ္ေကာင္း၊ ဥာဏ္ထိုင္းသည္ တရားထူးရရန္အတြက္ လိုရင္းမဟုတ္ ႀကိဳးစားအာထုတ္မွဳႏွင္႔ မေမ႔ေလ်ာ႔မွဳသည္သာ တရားထူးရျခင္း၏ အေၾကာင္းဟု ေဟာေတာ္မူထားပါသည္။ ဥာဏ္ထိုင္းသူလည္း အခ်ိန္ျခားနားလ်က္ တရားထူးရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ဥာဏ္ေကာင္းလွ်င္မူ လ်င္ျမန္ၿပီး အားေကာင္းေသာ ျမင္းတစ္ေကာင္ကဲ႔သို႔ အရာရာကို ေက်ာ္လြန္ သြားေပမည္ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။

ေနာက္ဆံုး၀တၳဳသံုးခုတြင္မူ အပၸမာဒ ရွိသူသည္ ျမတ္ေသာေနရာ႒ာနသို႔ ေရာက္ရသည္။ အပၸမာဒတရားသည္ ခ်ီးမြမ္းစရာေကာင္းသည္။ အေၾကာင္းမွာ ေလာကစီးပါြး ႏွင္႔ ေလာကလြန္ခ်မ္းသာတို႔ အတြက္ ထူးျခားေသာ တရားျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ဟု ဆိုပါသည္။ ပမာဒတရားသည္ ကဲ႔ရဲ႔စရာ ေကာင္းေပသည္။ ျမင္႔ျမတ္ေသာ သူတို႔ကသာလွ်င္ ကဲ႔ရဲ႔စရာဟုသိပါသည္။ သာမန္လူသားတို႔က ေပ်ာ္စရာဟု ထင္မွတ္ တတ္ၾကပါသည္။ ပ်က္စီးစရာအာလံုး၏ ေရေသာက္ျမစ္သဖြယ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင႔္ ပမာဒတရားကို ကဲ႔ရဲ႔ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔ဘ၀တြင္ ေအာက္တန္းက်ရျခင္းႏွင္႔ ခ်မ္းသာနည္းပါးရျခင္းသည္ ပမာဒတရားေၾကာင္႔ျဖစ္ေလရာ တရားခံ ျဖစ္ေသာ ပမာဒတရားကို အျမစ္ျဖတ္ရန္သာ အေရးႀကီးလွပါသည္။

ထို႔ေၾကာင္႔ အပၸမာဒမွာေမြ႔ေလ်ာ္ပါ၊ ပမာဒကို ေဘးအျဖစ္ျမင္လို္က္ပါ။ ဆင္းရဲႀကီး ဆင္းရဲငယ္ အသြယ္သြယ္မွ လြတ္ပါမည္။ မီးသည္ ေတာႀကီး၊ ေတာငယ္ အသြယ္သြယ္ကို ေလာင္ၿမိဳက္တတ္သကဲ႔သို႔ပင္ အပၸမာဒတြင္ ေမြ႔ေလ်ာ္သူသည္ ဥာဏ္မီးျဖင္႔ ကိေလသာ ေတာႀကီးမ်ား၊ ေတာငယ္မ်ားကို ျပန္လည္မျဖစ္ပါြးေစဘဲ ခ်မ္းသာေစတတ္သည္႔ နိဗၺာန္ဆီသို႔ အေရာက္ပို႔ ေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး သံုး၀တၳဳသည္ မိဘကိုျပဳစုလုပ္ေက်ြးေနေသာ မဃလုလင္ အပါ၀င္ အမ်ိဳးေကာင္းသား သံုးကိ်ပ္ႏွင္႔ သံုးေယာက္တို႔ ဇာတ္လမ္းႏွင္႔ မထင္ရွားေသာ ရဟန္းေတာ္ေလးတစ္ပါး အေၾကာင္းႏွင္႔ ၿမိဳ႔ႀကီး၊ ျပႀကီးမ်ားသို႔ သြားခ်င္စိတ္မရွိေသာ နိဂံုးေန ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး အေၾကာင္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ရဟန္းေတာ္ေလးဟုသာ စာအေနႏွင္႔ ေရးလိုက္ရသည္ ရဟႏၱာမထရ္ျမတ္ႀကီး ျဖစ္သြားခဲ႔သျဖင္႔ သာသနာ႔ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ထူး အစစ္ႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ စာေရးရင္း လက္တြန္႔မိပါသည္။ နိဂံုးတြင္ သီတင္းသံုးေနေသာ ရဟန္းေတာ္ ျမတ္ႀကီးသည္လည္း ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ခဲ႔ပါသည္။ သာမည ရဟႏၱာမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ႔ၾကပါ။ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤ၀တၳဳသည္ ဗဟုႆုတ ခပ္ည႔ံညံ႔ံ ရွိေနေသးသည္႔၊ ႏိုင္ငံျခားဆိုလွ်င္ အထင္ႀကီးလ်က္ပင္ ရွိေနေသးသည္႔ လူအမ်ားစုကို ခပ္ၾကြားၾကြား ေျပာေနတတ္ၾကသည္႔ ကိေလသာအျပည္႔ႏွင္႔ လူ၊ ရဟန္းေတာ္တို႔အား သတိထားဟု ဆိုလိုက္ေသာ အေကာင္းဆံုး သင္ခန္းစာ တစ္ပုဒ္ေပေလာဟု စဥ္းစားမိပါသည္။ အပၸမာဒ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရၿပီး ပရိတ္သတ္ တစ္ဦးတေယာက္က အပၸမာဒတရားကို သေဘာက်မိသည္ ဆိုပါလွ်င္ သာသနာေတာ္အတြက္ အားတက္ရေပမည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စုမ်ား

၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ အပၸမာဒ၀ဂ္

၂။ အဂၤုတၱရနိကာယပါဠိ

စာေရးသူ၏အာေဘာ္

ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သိသင္႔သည္႔ ဘုရားစကားေတာ္မ်ားကို သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP