* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, December 14, 2010

*၀ိပႆနာအစ သံေ၀ဂ…*

အထူးသျဖင့္ ဘုန္းဘုန္းတို႔ သံေ၀ဂမွာ ဘယ္ဟာ အေကာင္းဆံုးလဲလို႔ ေမးေတာ့ ေသျခင္းတရားဟာ အဓိကက်တယ္လို႔ မွတ္ၾကပါ။ က်န္တ့ဲ ဒီကမၼ႒ာန္းေတြ၊ ကမၼ႒ာန္းေတြ ဆိုတာေတြကေတာ့ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါတယ္၊ မေကာင္းဘူး မဟုတ္ဘူး.. ေကာင္းတယ္ေနာ္..၊ သို႔ေသာ္.. သဗၺတၳ ကမၼ႒ာန္းဆိုတာ.. စရိုက္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ကိုက္တဲ့ ကမၼ႒ာန္းကေတာ့ ေသျခင္းတရားပဲ..။ နားလည္မလား.. ေသျခင္းတရား ကမၼ႒ာန္းကေတာ့ စရိုက္မ်ိဳးစံု ကိုင္ရမွာေနာ္.. အေသမပါဘဲ မရကို မရတာ.. သေဘာေပါက္လား..၊

စဥ္းစား.. စဥ္းစား.. ဒီ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ႀကီးလည္း ေတာထြက္တာ အဲဒါနဲ႔ ထြက္တာေလ..၊ ပထမ.. ေတာမထြက္ႏိုင္ဘဲ အေလာင္းေတာ္ႀကီး ေပ်ာ္ေနတာ..၊ နတ္ေတြက သူအုိရယ္၊ သူနာရယ္၊ သူေသရယ္၊ ရဟန္းရယ္ေလ.. နိမိတ္ျပေတာ့မွ ႏွလံုးသြင္းရင္းနဲ႔ ပြားေတာ့မွ.. ေတာထြက္တာေလ.. သေဘာေပါက္လား..၊ ဒါျဖင့္ အေသမပါဘဲနဲ႔ ရပါ့မလား.. မရဘူး..။

တစ္ခါ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး ရဟႏၱာ တာလည္း အကဲခတ္လိုက္..၊ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး သံေ၀ဂ ဘယ္ေလာက္ျပင္းလဲ ဆိုရင္ ေဆာင္ပုဒ္ကို ရြတ္ၾကည့္ရင္ အေျဖေပၚလိမ့္မယ္..။

ငါသည္ မုခ်ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ့သည္၊ အေသမဦးခင္ ဉာဏ္ဦးေအာင္ အားထုတ္ပါေတာ့မည္

သေဘာေပါက္လား.. ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးမွာက အခ်ိန္ကာလ နည္းနည္းပဲ က်န္ေတာ့တယ္.. ေသေတာ့မယ္.. အေသမဦးခင္မွာ ဒီဘက္က ကိေလသာ သတၱိေတြ၊ ကိေလသာ သတၱိဆိုတာ အေမွာင္သတၱိကို ကိေလသာလို႔ေခၚတယ္.. စိတ္အျမင္မွားေတြ ဉာဏ္ကဦးလို႔ ကုန္သြားမွ ေအးမွာ..၊ မေသခင္ ကုန္ေအာင္လုပ္မယ္.. လို႔ အေရးတႀကီး ႀကိဳးစားေနတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါျဖင့္ ေရွ႕မွာ ဘာအျမင္ရွိလဲဆိုရင္ ေသမွာကို ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေသမယ္လို႔ ျမင္ထားတာကိုး..။ အဲဒီအျမင္ရွိမွ ၀ိပႆနာ ကူးလို႔ရမွာ..၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာရင္ ေသေတာ့မွာ..၊ မေသခင္မွာ ကိေလသာ ကုန္ေအာင္ လုပ္ေတာ့မယ္..၊ ဘာလို႔လဲဆုိရင္ သာသနာတြင္း ၾကံဳရက်ိဳး နပ္ေအာင္ေလ..။ သေဘာေပါက္လား..။

စဥ္းစားပါ..၊ သာသနာပမွာက အိမ္ေထာင္သားေမြး မရွိဘူးလား..၊ ရွိတယ္ေလ.. စီးပြားရွာတာေကာ မရွိဘူးလား..၊ ဘုရားအဆံုးအမ မရိွခင္ ကာလကတည္းက လူေတြ စီးပြားရွာၾကတယ္၊ အိမ္ေထာင္သားေမြး ျပဳၾကတယ္။ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ မရွိၾကဘူးလား.. ဟိုး ေရွးတည္းက ရွိတာ..။ ဇာတ္ပြဲ အၿငိမ့္ေတြ ရွိတာပဲေနာ္.. ဒါေတြက ရိုးေနၿပီေလ..။ ဟိုးအရင္တုန္းက ခ်ိတ္ရည္ေလးေတြကို ႏႈတ္ခမ္းမွာ ရဲေနေအာင္ ဆုိးၾကတယ္၊ ဒါလည္း လွတာပဲ၊ ဆံပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထံုးၾကတယ္၊ အလွမ်ိဳးစံု လုပ္တာပဲ.. ေရွးတည္းက ရွိတာေနာ္..။

ကာမဂုဏ္ငါးပါး ေခၚပါတယ္။ အဆင္းလွလွ၊ အသံသာသာ၊ အနံ႔ေမႊးေမႊး၊ အရသာေကာင္း၊ အေတြ႔ ေကာင္းတာေတြကေတာ့ ေရွးတည္းက တီထြင္ၾကံဆတာ မရွိဘူးလား..၊ ရွိတယ္ေလ..။ ဒါေတြက ရိုးေနၿပီေလ.. သေဘာေပါက္လား.. ရမယ္ေနာ္..။ အဲ.. ဘုရားအဆံုးအမ သာသနာတြင္း ၾကံဳတဲ့အခါမွာ အဲဒါေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေနမယ္ဆိုရင္ ၾကံဳရက်ိဳး နပ္ပါ့မလား..၊ မနပ္ဘူး..။

ဘုရားက နည္းေပးေနၿပီေလ.. အဲလို ကာမဂုဏ္ငါးပါး နဲ႔ ေပ်ာ္လို႔ ဒီထဲမွာ အေမွာင္ဓာတ္ေတြသာ တိုးေနမယ္ဆိုရင္ ေသလည္းပဲ ဘ၀တစ္ဖန္ ဆက္မွာပဲ..။ သေဘာေပါက္လား.. ဆက္ၿပီးေတာ့ အစုန္အဆန္ သြားေနမွာပဲ.. မဆံုးေတာ့ဘူး..။ နားလည္တယ္ေနာ္.. ခ်မ္းသာတစ္လွည့္ ဆင္းရဲတစ္လွည့္ သြားေနမွာပဲ..။ ေဒါသ၊ မာန မ်ားသြားျပန္.. ေအာက္ျပန္က်ျပန္ရင္း.. ေမတၱာမ်ားျပန္လည္း အေပၚတက္သြားျပန္ရင္း..၊ အရမ္း ခ်မ္းသာလာၿပီဆိုရင္ ေလာဘတက္သြား ေမတၱာနည္းေတာ့ ေအာက္ျပန္က်ရင္း.. ေပါ့။ သေဘာေပါက္လား.. စဥ္းစားေလ.. ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၾကည့္ေလ.. စီးပြားေတြ နည္းနည္း မ်ားလာၿပီဆိုရင္ စီးပြားေတြ ထိန္းႏိုင္ေအာင္၊ လုငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သတ္တာေတြ ေတြးတာေတြ အခ်ိန္မေပးရဘူးလား.. မ်ားမ်ားေပးရင္ ကဲ.. တစ္ဘက္သားကို တန္ဖိုးထား ခ်စ္တဲ့ေမတၱာ ေပးတဲ့အခ်ိန္ နည္းမသြားဘူးလား.. ဟုတ္တယ္။ နည္းသြားရင္ ျပန္က်ျပန္တာပဲ..။ လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ႔ ေခ်ာ္လာျပန္တာပဲ..။ သေဘာေပါက္လား.. သတိထားေနာ္။ ထပ္တူ တစ္ဘက္သားကို ခံစားၿပီး ေပးတဲ့ပီတိေတြ နည္းသြားျပန္ၿပီ ဆိုရင္ ျပန္က်လာတယ္..။ အပူေတြ မ်ားသြားၿပီဆို ျပန္က်လာတယ္။ ခ်မ္းသာလာၿပီဆို.. လုပ္ငန္းေတြ မ်ားလာျပန္ရင္.. အဲဒီမွာ အခ်ိန္ေပးတာ မ်ားသြားေတာ့ ျပန္က်သြားျပန္တာပဲ.. သေဘာေပါက္လား..။

အမွန္က သိရမယ္ေလ။ ဒီက တစ္ဘက္သားကို ထပ္တူခံစားၿပီး ေပ်ာ္တဲ့ပီတိက ကိုယ့္ကို ေထာက္ပံ့တာလို႔ နားလည္ရင္ ဒါကို လက္မလႊတ္ရဘူး။ သေဘာေပါက္လား.. ဒါေပမယ့္လို႔ မရပါဘူး.. ေမ့တာပဲေနာ္။ အဲေတာ့ အစုန္အဆန္ သြားေနၾကတာ..။ အဲေတာ့ ဘုရားသာသနာ ၾကံဳေတာ့မွသာ ဒီသေဘာေၾကာင့္ ပါလားလို႔ ကိုယ့္မွာ ရဲရဲႀကီး ရိပ္မိတာ.. ရၿပီေနာ္.. ခ်မ္းသာတာလည္း ႏွလံုးသြင္းတည့္လို႔..၊ ထပ္တူခံစားၿပီး တစ္ဘက္သားကို ခ်စ္လို႔..၊ ေပ်ာ္ေအာင္ဖန္တီးေပးတဲ့ ပီတိကေန ေထာက္ပံ့လို႔ပါလားလို႔ သိရတာ.. နားလည္မလား.. ရၿပီေနာ္..။

တစ္ခါ ၀ိပႆနာကို တက္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္လည္းပဲတဲ့.. ႏွလံုးသြင္းရမွာက ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေသမယ္ဆိုတာကို မေမ့ရဘူး..။ မေမ့ေအာင္ ပြားရလိမ့္မယ္..။ ပြားရမွာေနာ္.. ႏွလံုးသြင္းရမွာ.. ပြားရမွာ။ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားရမွာ.. ဘယ္လိုတဲ့တုန္း.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားရမွာ.. စာလံုးႀကီးႀကီး ေရးထားေနာ္.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားရမွာ.. ဘယ္လို ပြားရမွာလဲ.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားရမွာ.. ျပန္ေျပာၾကည့္ပါဦး.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားရမွာ.. ပြားလို႔ ပံုေပၚရင္ ႏွလံုးသြင္းတာနဲ႔ တူမေနဘူးလား.. အတူတူပါပဲ.. ပြားသမွ် ႏွလံုးသြင္းတာပဲေလ.. နားလည္မေနာ္.. အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာ္ၾကာ ေသမယ္ဆိုတဲ့ အသိကို ကပ္ထားရမွာ.. နားလည္ၿပီလား..။ အခု ကိုယ့္ေယာဂီေတြနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ ဘာကြာလဲ ဘုန္းဘုန္းက စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့.. ကြာတဲ့အခ်က္က အဲဒါျဖစ္ေနတာ.. ဘုန္းဘုန္းက အႀကိမ္မ်ားစြာ ပြားထားေတာ့ သက္တမ္းက သိပ္ၾကာၾကာ မေနရဘူးဆိုတဲ့ အသိက ခိုင္ေနတယ္.. သေဘာေပါက္လား..။

ခုေန ကေလးေတြ သြားကာ၊ လာကာ၊ ေပ်ာ္ကာပါးကာ ျမင္လို႔ရွိရင္ စိတ္ထဲမွာ.. ေတာ္ၾကာ ေသမွာကို ေမ့ေနတာပဲလို႔ အဲလို ျမင္ျမင္ေနတယ္။ အဲဒါ ဘုန္းဘုန္း ေတာ္တာမဟုတ္ဘူးေနာ္.. အႀကိမ္ႀကိမ္ ပြားထားတာ မ်ားလို႔.. သေဘာေပါက္လား.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ပြားခဲ့တာ မ်ားေတာ့ကာ.. ဘာၾကည့္လိုက္ ၾကည့္လိုက္.. သိပ္ၾကာၾကာ မခံဘူးေလ.. ေသရင္ထားခဲ့ရမွာ.. ဒီအျမင္က သန္လာတာ..။ တကယ္လည္း ဟုတ္ေနတာကိုး.. ရုတ္တရက္လည္း မေသႏိုင္ဘူးလား.. ေသမွာေလ.. ေသရင္ အကုန္ထားခဲ့ရမွာ ခ်ည္းကို.. သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္.. ေနာက္ဆံုး အျမင္က ဘယ္ေလာက္ထိ ေျပာင္း ေျပာင္း လာသမလဲဆိုရင္.. သံေ၀ဂ အေျခခံေနာ္.. ၀ိပႆနာ ကူးေတာ့မယ္ေနာ္.. သံေဂပါမွ ရမွာ..။

တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတြကို စုေ၀းေနတုန္းမွာ ေမးခြန္းေလး ေမးေတာ့တာ..။ ေသတဲ့ဆိုတဲ့ စကားက တျခားမဟုတ္ဘူးေနာ္.. ဒီလို စိတ္က်က္စားတဲ့ အစဥ္အတန္းေလး.. ရုပ္ရွင္လိုပဲေပါ့.. စိတ္က်က္စားတာ ေျပာတာေနာ္.. ေသျခင္းတရား အေၾကာင္းကိုပဲ ေတြးေနတာကို ေျပာတာ.. ႏွလံုးသြင္းတာ ေျပာတာေနာ္.. ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ပြားထားပါသလဲလို႔.. ဘုရားက ေမးတယ္..။ စိတ္အျမင္ ေျပာင္းတာေလး ေမးတာေနာ္။ တစ္ပါးက ေျဖတယ္.. ေလးငါးရက္အတြင္းမွာ ေသမယ္လို႔ ျမင္ေနပါတယ္တဲ့.. စိတ္အျမင္ ေျပာင္းသြားၿပီ.. အႀကိမ္မ်ားသြားေတာ့ သူ႔မွာ ေလးငါးရက္ စာေလာက္ပဲ.. ေလးငါးရက္ ဟိုဘက္ကို ေတြးလို႔ရွိရင္ ေသမွာကို သတိရသြားၿပီ။ အဲဒါကို ဘုရားက သာဓု မေခၚဘူးတဲ့ဗ်ာ..။ ဘုန္းဘုန္းက ျပံဳးမိတယ္.. အင္း.. ဒို႔ဆိုရင္ေတာ့ သာဓုေခၚမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔..။

စဥ္းစားေနာ္.. တစ္ပါးက ေျဖတယ္.. တစ္ရက္အတြင္းေလာက္ပဲတဲ့.. ဟိုဘက္ကို ေတြးလို႔ရွိရင္ ေသမွာကို သတိရသြားေတာ့ ဆက္ေတြးစရာ မရွိေတာ့တာ..။ ေသမယ့္ ပုဂၢိဳလ္က ေရွ႕ေတြးစရာ ရွိပါ့မလား.. ဇာတ္လမ္း သိမ္းသြားၿပီေလ.. စီမံကိန္းေတြ မခ်ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္.. ဒါလည္း ဘုရားက သာဓု မေခၚေသးဘူး..။ တစ္ပါးက ေန႔ထက္၀က္ေလာက္ ကေလးပဲတဲ့.. ေန႔ထက္၀က္ေလာက္ေက်ာ္ရင္ လြတ္လြတ္ သြားတာေပါ့ေနာ္.. ဒါေပမယ့္ အဲဒီကာလေလာက္ေလး ေတြးလိုက္တာနဲ႔ ေသျခင္းတရားက ကပ္ေနေတာ့ ဆက္မေတြးဘူး.. ေတာ္ေတာ္ သမာဓိ ေကာင္းေနၿပီ။ သေဘာေပါက္လား.. ဒါေၾကာင့္ သမာဓိကို.. မွတ္ပါ.. အထူးဖမ္းစရာ မလိုဘူးေနာ္.. ေသျခင္းတရား ကမၼ႒ာန္းသာပြား.. သမာဓိက မိေနၿပီ။ သေဘာေပါက္ရဲ႕လား.. အလြယ္ေလးပဲေနာ္.. ဒါ ဘုန္းဘုန္းတို႔ အေတြ႔အၾကံဳအရ သင္ေနတာေနာ္.. ေသျခင္းတရားသာ မိမိရရကိုင္ရင္ သမာဓိက မိေနၿပီ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ပံုေဖာ္ ေတြးတယ္ဆိုတာက မေသလို႔ ေတြးလို႔ရတာကိုး.. သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္.. ကဲ.. ဇာတ္လမ္းမွာ ဇာတ္လိုက္က မေသရင္ ဇာတ္လမ္းက ဆံုးပါ့မလား.. ဒါေပါ့.. ဇာတ္လိုက္သာ ရွိရင္ ဇာတ္လမ္း မဆံုးဘူးေလ.. ဒီ **ငါ** က မေသေသးဘူးဆိုရင္ စိတ္ကူးယဥ္လို႔ ဘယ္ဆုံးပါ့မလဲ.. ေရွ႕ႏွစ္ခါေကာ ေတြးလို႔ မရဘူးလား.. ေနာက္ႏွစ္ခါေကာ ေတြးလို႔ မရဘူးလား.. ေနာက္ ေလးငါးႏွစ္ေကာ ေတြးလို႔ မရဘူးလား.. အဲဒီမွာ ကဲ.. အခုေသမယ္မွန္းသိရင္ ေရွ႕ႏွစ္ခါ ေတြးဦးမွာလား.. အဲဒါ စကားေျပာတာေလ.. ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသမွာကို မ်ားမ်ား ႏွလံုးသြင္းထားရင္ ဇာတ္လမ္းရွည္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး.. အေတြးမ်ားစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူးေလ.. သေဘာေပါက္ရဲ႕လား.. အဲဒီေတာ့ အေသကမၼ႒ာန္း ပိုင္ၿပီဆိုရင္ သမာဓိက ျဖစ္ၿပီ.. ေန႔တစ္၀က္ သမားေတာင္ ဘုရားက သာဓု မေခၚဘူးတဲ့..

တစ္ပါးက တစ္ခါ တစ္နပ္စား ကာလေတာင္ စိတ္မခ်ရပါဘူး.. ဒါလည္း သာဓုမေခၚဘူး.. ေနာက္တစ္ပါးက ေလးငါးလုတ္ေတာင္ စိတ္မခ်ရပါဘူး.. ဒါလည္း သာဓုမေခၚဘူး.. တစ္လုတ္စားဆဲေတာင္ စိတ္မခ်ရပါဘူး.. ဒါလည္း သာဓု မေခၚေသးဘူးတဲ့.. ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ရွဴဆဲ၊ ထုတ္ဆဲမွာေတာင္ စိတ္မခ်ရဘူးဆိုမွ ဘုရားက သာဓုေခၚတာ.. စိတ္အျမင္ပဲေနာ္.. တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးက ဘာကြာသြားတာလဲ ဆိုေတာ့ စိတ္အျမင္ ကြာသြားတာ.. ႏွလံုးသြင္းတာ မတူေတာ့ကာ အျမင္တူပါ့မလား.. အႀကိမ္မ်ားစြာ ႏွလံုးသြင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က စိတ္အျမင္ ပိုရွင္းသြားတာေပါ့.. ရမလား.. အဲေတာ့ တရားက်င့္တယ္ဆိုတာ အျခားမဟုတ္ဘူး.. ႏွလံုးသြင္းတာပါပဲ.. ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အမွန္တရားကို ႏွလံုးသြင္းရင္း သြင္းရင္းနဲ႔ စိတ္အျမင္က ရွင္းသြားတာကို ေျပာတာ..

၀ိပႆနာ ကူးတာက်ေတာ့ တကယ့္အေသကို ကူးလိုက္တာ မခက္ဘူးေနာ္.. တကယ့္ ေသျခင္းတရားဟာ ၀ိပႆနာပဲ.. ၀ိပႆနာမွ တကယ့္အေသကို ျမင္တာ.. တကယ့္အေသကို ျမင္တာကို ေျပာတာ.. အခု ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေတြ ေလာေလာဆယ္ ေသေနတာကို မေတြ႔ဘူးေနာ္.. တကယ့္အေသ ရွိေနတာကို မေတြ႔ၾကဘူး.. ၀ိပႆနာက တကယ့္အေသကို ျပတာ.. နားလည္မလား.. ေလာက ပညတ္အားျဖင့္ ေသမွာဆိုတာက မွန္းဆတာ.. တကယ့္အေသ မဟုတ္ေသးဘူး.. လူတစ္ေယာက္ ေသသြားတာကို ေဘးကၾကည့္တယ္.. ႏွလံုးစမ္းၾကည့္တယ္ မခုန္ေတာ့ဘူး.. ႏွာေခါင္း၀မွာ ေလမတိုးေတာ့ဘူး.. ဒါဆို ေသၿပီလို႔ ဒီလို မွန္းဆၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္တယ္..။ ကုိယ္တိုင္ ခံစားသိ အေသမဟုတ္ဘူးေနာ္.. တကယ့္အေသ မဟုတ္ေသးဘူး.. ၀ိပႆနာက တကယ့္ ပရမတၳ၊ တကယ့္အေသကို ျမင္တာ.. တကယ့္အေသ ျမင္ေတာ့မွ ေရွ႕ဆက္စရာ မရွိတာ.. အဲဒါဆိုရင္ ျပတ္ၿပီေပါ့.. ေတာင့္တ ေၾကာင့္ၾက လာဦးမွာလား.. မလာေတာ့ဘူး..။

{11.11.2009 ရက္ေန႔တြင္ စကၤာပူႏိုင္ငံ တရားစခန္းတြင္ ေဟာၾကားေသာ ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရား၏ တရားေတာ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေရးသား ပူေဇာ္ပါသည္။}

ဆရာေတာ္ဘုရား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔အား ဦးတင္လ်က္

ဖိုးသား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP