* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, November 29, 2010

The Way to Nibbana (Part 17) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၁၇)

ေသာတာပႏၷ - အရိယာဟူေသာ ေရအလ်ဥ္သို႔ ၀င္ေရာက္ၿပီးသူ

ႂကြင္းက်န္ေသးေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ ခုနစ္မ်ိဳးကို သုတ္သင္ရန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ အလြန္ဆံုးအားျဖင့္ ခုနစ္ဘ၀ ပဋိသေႏၶ ေနရ၏။ ေသာတာပန္သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတို႔ကို အႂကြင္းမဲ့ သက္၀င္ယံုၾကည္၏။ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ ငါးပါးသီလကို မခ်ိဳးဖ်က္ေတာ့။ အရဟတၱဖိုလ္ ရရွိမည့္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပါယ္ မလားေတာ့ေပ။

နိဗၺာန္ကို လွမ္းျမင္ႏိုင္ျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္သာ သစ္လြင္သည့္ ရဲရင့္မႈႏွင့္အတူ “ျမင့္ျမတ္ေသာ နိဗၺာန္ခရီးသည္”သည္ လွ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္ေလ၏။ ဥာဏ္အျမင္ကို ျပည့္စံုရင့္က်က္ေစကာ သကဒါဂါမ္ (ကာမဘံုသို႔ တစ္ႀကိမ္သာ ျပန္လာသူ) ျဖစ္ေလ၏။ ကာမဂုဏ္ အေပၚ ႏွစ္သက္မႈ (ကာမရာဂ)ႏွင့္ ေဒါသ (ပဋိဃ)ဟူေသာ သံေယာဇဥ္ ႏွစ္မ်ိဳးကို ေခါင္းပါးေအာင္ ျပဳ၍ ဒုတိယအဆင့္ အရိယာ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေလ၏။

ဘ၀၌ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ မဆိုက္ေရာက္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ တစ္ဘ၀သာ လူအျဖစ္ျဖင့္ (ကာမဘံု၌) ပဋိသေႏၶ ေနရေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သကဒါဂါမ္ဟု ေခၚ၏။ စိတ္၀င္တစား မွတ္သားဖြယ္ရာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ဤသို႔ ျဖစ္၏။ ဒုတိယ အရိယာမဂ္ကို ရရွိၿပီးေသာ သူေတာ္ျမတ္သည္ သူ႔သႏၲာန္၌ အနမတဂၢ အတိတ္သံသရာမွ ကပ္ပါလာသည့္၊ စြမ္းအားျပင္းသည့္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ သံေယာဇဥ္ ႏွစ္မ်ိဳးကို အားနည္းေအာင္သာ ျပဳစြမ္းႏိုင္၏။ သူ႔သႏၲာန္၌ သိမ္ေမြ႔ေသာရာဂ၊ သိမ္ေမြ႔ေသာ ေဒါသတို႔ အခါအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေသး၏။

တတိယ အရိယာမဂ္ျဖစ္ေသာ အနာဂါမ္ (ကာမဘံုသို႔ ျပန္မလာသူ) အဆင့္သို႔ တက္ေရာက္ျခင္းျဖင့္ ထိုသံေယာဇဥ္ ႏွစ္မ်ိဳးကို အၿပီးအျပတ္ သုတ္သင္ႏိုင္၏။ ကာမစၧႏၵကို အျမစ္ျဖတ္ထားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူ႔ဘံုသို႔ ျပန္မလာေတာ့ေပ။ နတ္ပဋိသေႏၶကိုလည္း မယူေတာ့ေပ။ ေသသည့္ေနာက္၌ အနာဂါမ္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ လားေရာက္ရာ စင္ၾကယ္သည့္ အရိယဘံု (သုဒၶါ၀ါသ) ပဋိသေႏၶ ေနရ၏။ ထို ဘံု၌ပင္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ကာ သက္တမ္း ကုန္ဆံုးသည့္တိုင္ေအာင္ ေနရ၏။

လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ အနာဂါမ္ တည္ေသာအခါ ဧကစာရီ က်င့္ေလ၏။

အနာဂါမ္ အရိယာသည္ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ တိုးတက္မႈကို ျပဳေလ၏။ ႐ူပဘ၀၌ တပ္မက္မႈ (႐ူပရာဂ) အ႐ူပ ဘ၀၌ တပ္မက္မႈ (အ႐ူပရာဂ) ေထာင္လႊားမႈ (မာန) ပ်ံ႕လြင့္မႈ (ဥဒၶစၥ) ႏွင့္ မသိမႈ (အ၀ိဇၨာ)ဟု ဆိုအပ္ေသာ ႂကြင္းက်န္ေနသည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးမ်ိဳးကို ေခ်ဖ်က္ကာ အရိယာမဂ္၏ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ျဖစ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေလ၏။

ဆက္လက္ က်င့္ၾကံစရာ ရွိေနေသးေသာေၾကာင့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ ႏွင့္ အနာဂါမ္တို႔ကို ေသကၡဟု ေခၚဆို၏။ ဆက္လက္ က်င့္ၾကံစရာ မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ရဟႏၲာတို႔ကို အေသကၡ (ကၽြမ္းက်င္သူ)မ်ားဟု ေခၚဆို၏။

ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္၊ တိုက္႐ိုက္အဓိပၸာယ္အားျဖင္း ထိုက္တန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ကံအသစ္ ျပဳလုပ္ဆည္းပူးျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ မေနရေတာ့ေပ။ [ရဟႏၲာတို႔၏ ဘုရားေဟာ တရားနာစေသာ ေကာင္းျမတ္သည့္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ကိရိယာဟု ေခၚ၏။ ေသကၡႏွင့္ ပုထုဇဥ္တို႔၏ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ကံဟု ေခၚ၏။ ဘာသာျပန္ဆိုသူ။] သူ၏ ျပန္လည္ အက်ိဳးေပးႏိုင္ေသာ မ်ိဳးေစ့တို႔ကို ဖ်က္ဆီးၿပီး ျဖစ္၏။

ရဟႏၲာ - သူေတာ္စင္

ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျပဳသင့္သည္ကို ျပဳၿပီးၿပီဟု သိ၏။ ေလးလံသည့္ ဒုကၡ၀န္ထုပ္ကို ေနာက္ဆံုး အေနျဖင့္ စြန္႔ပစ္လိုက္ၿပီဟု သိ၏။ တပ္မက္မႈ ပံုစံမ်ိဳးစံု ႏွင့္ မသိမႈ အရိပ္အေရာင္ မွန္သမွ်ကို ေခ်မႈန္းလိုက္ၿပီဟု သိ၏။ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ့ေသာ “နိဗၺာန္ခရီးသည္”သည္ ဖြဲ႔ဆိုမျပႏိုင္သည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားရင္း နတ္ျဗဟၼာတို႔ထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္လ်က္ တည္ရွိေန၏။ မခ်ဳပ္တီးႏိုင္သည့္ မက္ေမာမႈတို႔မွ၊ ေလာက အညစ္အေၾကးတို႔မွ ေ၀းကြာေန၏။

အက်ိဳးေပးမည့္ မ်ိဳးဗီဇကို ကံသစ္ျပဳျခင္းျဖင့္ မထူေထာင္ေသာေၾကာင့္ ဘ၀ပဋိသေႏၶသည္ သူ႔အေပၚ သက္ေရာက္မႈ မရွိေတာ့ေပ။

ရဟႏၲာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ခႏၶာ ဆင္းရဲပင္ပမ္းမႈမွ မလြတ္ေျမာက္ေသးေပး။ ဤသို႔ေသာ ၀ိမုတၱိသုခ အေတြ႔အၾကံဳသည္ အစဥ္အျမဲ ျဖစ္ေပၚေနသည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္၊ ခႏၶာ၀န္ကိုလည္း မပစ္ခ်ရေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘ၀ကို ေနထိုင္က်င့္သံုးေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ ၿပီးေျမာက္ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ က်င့္ၾကံဖြယ္ မရွိေတာ့သူ အေသကၡ မည္၏။ ေသာတာပန္မွ အနာဂါမ္အထိ၊ ႂကြင္းေသာ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ဆက္လက္ က်င့္ၾကံစရာ ရွိေသးေသာေၾကာင့္ ေသကၡ မည္၏။

ဤေနရာ၌ ႐ူပစ်ာန္ ႏွင့္ အ႐ူပစ်ာန္မ်ား ရထားသည့္ အနာဂါမ္ ႏွင့္ ရဟႏၲာတို႔သည္ ပစၥဳပၸန္ ဘ၀၌ပင္ ခုနစ္ရက္တုိင္တိုင္ အေႏွာင့္အယွက္ အတားအဆီး မရွိဘဲ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားႏိုင္ၾကသည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ ဤသို႔ ခံစားသည္ကို ပါဠိဘာသာျဖင့္ နိေရာဓသမာပတၱိဟု ေခၚ၏။ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သမာပတ္ ၀င္စားေနစဥ္ ဒုကၡအားလံုးမွ ကင္းလြတ္ေန၏။ နာမ္ခႏၶာ ျဖစ္စဥ္မ်ားလည္း ရပ္စဲေန၏။ စိတ္ျဖစ္စဥ္လည္း အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေန၏။

နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားသူႏွင့္ ေသသူတို႔၏ ထူးျခားမႈကို ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ ဤသို႔ ေဖာ္ျပထား၏။ “သူေသေကာင္၌ ကာယစြမ္းအား ျဖစ္စဥ္ (ဆိုလိုသည္မွာ အသက္႐ွဴမႈ) စကားေျပာဆိုမႈ ႏွင့္ စိတ္တို႔ ကင္းဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေန႐ံုသာမက အသက္ဇီ၀ိန္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေန၏။ ကိုယ္ေငြ႔လည္း ၿငိမ္း၏။ နိေရာဓသမာပတ္ ၀င္စားသူ၌ အသက္႐ွဴမႈ၊ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္မႈ ႏွင့္ မွတ္သားမႈ သညာတို႔ ၿငိမ္သက္ေနၿပီး ဣေျႏၵတို႔သည္ ၾကင္လင္ေန၏။

ေလာကေ၀ါဟာရအားျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ အလိုအရ နိေရာဓသမာပတ္သည္ လက္ရွိဘ၀၌ ခံစားႏိုင္ေသာ အျမတ္ဆံုး ခ်မ္းသာပင္ ျဖစ္ေပ၏။

နိဗၺာန္ဟူသည္ အဘယ္နည္း

နိဗၺာန္သည္ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ ျဖစ္၏။

နိဗၺာန္အေၾကာင္းကို မည္သို႔ပင္ ရွင္းလင္းေအာင္ သ႐ုပ္ေပၚေအာင္ ေရးသားသည္ ျဖစ္ေစ၊ နိဗၺာန္၏ အႂကြင္းမဲ့ ေအးျမမႈကို သ႐ုပ္ေဖာ္ ေရးသားသည့္ ေ၀ါဟာရမ်ား မည္မွ်ပင္ ေျပာင္ေျမာက္ေနပါေစ စာအုပ္တို႔ကို ဖတ္႐ႈ႐ံုမွ်ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို သေဘာမေပါက္ႏိုင္ေပ။ နိဗၺာန္သည္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပအပ္ေသာ အရာ မဟုတ္ေပ။ ဆင္ျခင္တံုဥာဏ္ျဖင့္ ဆုပ္ယူရမိေကာင္းေသာ အရာလည္း မဟုတ္ေပ။ နိဗၺာန္သည္ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈ ဥာဏ္အျမင္ျဖင့္သာ နားလည္ႏိုင္ေသာ ေလာကကို လြန္ေျမာက္သည့္ အေျခအေနတစ္ခု (ေလာကုတၱရဓမၼ) ျဖစ္၏။

ဆင္ဆင္တံုဥာဏ္ သက္သက္ျဖင့္ နိဗၺာန္ကို နားမလည္ႏိုင္ေပ။ နိဗၺာန္ဟူသည္ ယုတၱိတန္ေသာ ဆင္ျခင္တံုတရားျဖင့္ ရအပ္ေရာက္အပ္ေသာ အရာ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ မုခပါဌ္ တရားေတာ္တို႔သည္ တကယ္ပင္ ယုတၱိတန္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၏ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္သည္ကား ယုတၱိေဗဒနယ္ကို ေက်ာ္လြန္၏။ သို႔ေသာ္လည္း ဘ၀၏ အျပဳသေဘာေဆာင္သည့္ သေဘာလကၡဏာ ႏွင့္ အပ်က္သေဘာေဆာင္သည့္ သေဘာလကၡဏာတို႔ကို ဆင္ျခင္ျခင္းျဖင့္ ယုတၱိရွိေသာ ေကာက္ခ်က္တစ္ခု ထြက္ေပၚလာ၏။ ျပဳျပင္ စီမံအပ္ေသာ သခၤါရတရား တည္ရွိေနျခင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္အားျဖင့္ စိုးရိမ္ျခင္းကင္းေသာ၊ ေသျခင္းကင္းေသာ၊ မျပဳျပင္ မစီမံအပ္ေသာ အေျခအေနတစ္ခု တည္ရွိရေပမည္။

ဘုရားေလာင္းသည္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ ဘ၀၌ ဤသို႔ ဆင္ျခင္ေၾကာင္း ဇာတ္အ႒ကထာ၌ ေဖာ္ျပထား၏။
“ဆင္းရဲရွိေသာ ခ်မ္းသာမည္သည္လည္း ရွိသကဲ့သို႔
ဤအတူ ဘ၀ရွိေသာ္ ဘ၀ကင္းျခင္းကိုလည္း အလိုရွိသင့္၏။
အပူရွိေသာ္ ထို အပူမွ တစ္ပါးေသာ အေအးရွိသကဲ့သို႔
ဤအတူ မီးသံုးမ်ိဳး ရွိလတ္ေသာ္ မီးၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္)ကိုလည္း အလိုရွိသင့္၏။
မေကာင္းမႈ ရွိလတ္ေသာ္ ေကာင္းမႈသည္လည္း ရွိသကဲ့သို႔
ဤအတူပင္း ဇာတိရွိေသာ္ ဇာတိမရွိရာ (နိဗၺာန္)ကိုလည္း အလိုရွိသင့္၏။”

နာဒရေထရ္ ၏ The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP