* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, November 25, 2010

The Way to Nibbana (Part 15) - နိဗၺာန္လမ္း (အပိုင္း ၁၅)

နီ၀ရဏ သို႔မဟုတ္ ပိတ္ပင္တတ္ေသာ တရားမ်ား

“စိတ္၏ အညစ္အေၾကးတို႔သည္ ဤ ငါးပါးတို႔တည္း။ ယင္းအညစ္အေၾကးတို႔ျဖင့္ ညစ္ေပေသာ စိတ္သည္ ႏူးလည္းမႏူးညံ့၊ ျပဳလုပ္ျခင္းငွာလည္း အသင့္မျဖစ္၊ အေရာင္လည္းမထြက္၊ ႂကြပ္ဆပ္ေသာသေဘာလည္း ရွိ၏၊ အာသ၀တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းငွာ ေကာင္းစြာလည္း မထားႏိုင္။” (သံယုတၱနိကာယ္)

နီ၀ရဏ (နီ၀ရ္ = အတားအဆီး အပိတ္အဆို႔)သည္ ေယာဂီ၏ တိုးတက္မႈကို ဟန္႔တား၏။ နတ္ရြာနိဗၺာန္ ခရီး၌ အဆီးအတား ျဖစ္၏။ နီ၀ရဏကို “ဖံုးအုပ္တတ္ေသာ တရား၊ လႊမ္းျခံဳတတ္ေသာ တရား၊ တားဆီးခ်ဳပ္ျခယ္တတ္ေသာ တရား” အျဖစ္ျဖင့္လည္း ရွင္းျပအပ္ ရွင္းျပႏိုင္၏။

အပိတ္အပင္ အဆီးအတား နီ၀ရဏ ငါးမ်ိဳးရွိ၏။ ၎တို႔မွာ ကာမဂုဏ္ကို အလိုရွိျခင္း (ကာမစၧႏၵ)၊ မႏွစ္မ်ိဳ႕ျခင္း (ဗ်ာပါဒ)၊ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း (ထိနမိဒၶ)၊ ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ႏွင့္ ေနာင္တပူပန္ျခင္း (ဥဒၶစၥကုကၠစၥ)၊ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း (၀ိစိကိစၧာ)တို႔ ျဖစ္၏။

၁။ ကာမစၧႏၵ ဟူသည္မွာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အထိအေတြ႔ဟူေသာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အာ႐ံုတို႔ကို လိုခ်င္တပ္မက္မႈ သို႔မဟုတ္ ၿငိကပ္တြယ္တာမႈ ျဖစ္၏။ သတၱ၀ါကို သံသရာ၀ဋ္၌ ေႏွာင္ဖြဲ႔တတ္ေသာ သံေယာဇဥ္တရား တစ္ခု အျဖစ္လည္း ဤ နီ၀ရဏကို သတ္မွတ္ႏိုင္၏။

သာမန္ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ မက္ေမာဖြယ္ရာ အာ႐ံု၀တၳဳတို႔၏ ဆြဲေဆာင္ျဖားေယာင္းမႈကို ခံရမည္မွာ ေသခ်ာ၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေလ်ာ့နည္းေသာေၾကာင့္ တြယ္တာတပ္မက္မႈ ျဖစ္မလာေအာင္ မတားျမစ္ႏိုင္ေပ။ ဤ နီ၀ရဏကို စ်ာန္အဂၤါတစ္ခုျဖစ္ေသာ တည္ၾကည္မႈ (ဧကဂၢတာ)ျဖင့္ ဟန္႔တားႏိုင္၏။ သကဒါဂါမိမဂ္ျဖင့္ ေခါင္းပါးေစအပ္၏။ အနာဂါမိမဂ္ျဖင့္ လံုး၀အျမစ္ျပတ္ေအာင္ သုတ္သင္ ဖယ္ရွားအပ္၏။ ႐ူပရာဂ၊ အ႐ူပရာဂ (႐ူပဘ၀ကို တြယ္တာမႈ၊ အ႐ူပဘ၀ကို တြယ္တာမႈ)တို႔ကဲ့သို႔ သိမ္ေမြ႔သည့္ တြယ္တာမႈတို႔ကို အရဟတၱဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္ျခင္းျဖင့္သာလွ်င္ အျမစ္ျဖတ္ႏိုင္၏။

ကာမစၧႏၵကို သုတ္သင္ဖယ္ရွားရန္ အေၾကာင္းေျခာက္မ်ိဳး ရွိ၏။ ၎တို႔မွာ (၁) အာ႐ံု၏ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အျခင္းအရာကို ဆင္ျခင္သိမွတ္ျခင္း၊ (၂) အသုဘဘာ၀နာကို မျပတ္စူးစိုက္ ႐ႈမွတ္ျခင္း၊ (၃) ဣေျႏၵကို ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း၊ (၄) အစားအစာ၌ အတိုင္းအရွည္ကို သိျခင္း၊ (၅) မိတ္ေဆြေကာင္းရွိျခင္း၊ (၆) အက်ိဳးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

၂။ ဗ်ာပါဒဟူသည္မွာ စိတ္ဆိုးမႈ သို႔မဟုတ္ အမ်က္ထြက္မႈပင္ ျဖစ္၏။ ႏွစ္သက္ဖြယ္ အာ႐ံုေၾကာင့္ တပ္မက္မႈ ျဖစ္၏။ မႏွစ္သက္ဖြယ္ အာ႐ံုေၾကာင့္ ေဒါသ ျဖစ္၏။ ဤကား ကမၻာေလာက တစ္ခုလံုးကို ေလာင္ၿမိႇဳက္ေနသည့္ အႀကီးမားဆံုး မီးႏွစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။ ၎တို႔သည့္ ေမာဟ၏ ေထာက္ပံ့မႈကို ယူ၍ ေလာက၌ရွိေသာ ဆင္းရဲဒုကၡ အားလံုးကို ထုတ္လုပ္ဖန္တီး၏။ စိတ္ဆိုးေဒါသကို စ်ာန္အဂၤါတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေသာ ပီတိျဖင့္ ဟန္႔တားႏိုင္၏။ ဗ်ာပါဒကို သကဒါဂါမိမဂ္ျဖင့္ ေခါင္းပါးေစအပ္၏။ အနာဂါမိမဂ္ျဖင့္ အျမစ္ျပတ္ သုတ္သင္အပ္၏။

ဗ်ာပါဒကို သုတ္သင္ပယ္ရွားရန္ အေၾကာင္းေျခာက္မ်ိဳး ရွိ၏။ ၎တို႔မွာ (၁) အာ႐ံုကို ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္သိမွတ္ျခင္း၊ (၂) ထိုေမတၱာဘာ၀နာကို မျပတ္ စူးစိုက္႐ႈမွတ္ျခင္း၊ (၃) ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ရွိ၏ဟု ႐ႈျမင္ျခင္း၊ (၄) ထိုအျမင္ကို ေစာင့္ထိန္းထားျခင္း၊ (၅) မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိျခင္း၊ (၆) အက်ိဳးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

၃။ ထိနဟူသည္မွာ စိတ္၏ အမႈ၌ မခံ့ျခင္း သို႔မဟုတ္ ပ်င္းရိျခင္း ျဖစ္၏။ ေစတသိတ္တို႔၏ အမႈ၌ မခံ့ျခင္းသည္ မိဒၶမည္၏။ ထိုင္းမႈိင္းေသာစိတ္သည္ သစ္ပင္၌ တြဲခိုေနေသာ လင္းႏို႔ကဲ့သို႔ ၿငိမ္သက္၏။ တုတ္ေခ်ာင္း၌ ၿငိကပ္ေနေသာ သကာခဲကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။ မျပန္႔မက်ဲ မာေၾကာေတာင့္တင္းသည့္ ေထာပတ္စိုင္ကဲ့သို႔ ျဖစ္၏။ ခႏၶာကိုယ္ ေလးလံထိုင္းမႈိင္းမႈကို ထိနမိဒၶဟု မမွတ္ယူသင့္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိနမိဒၶကို ပယ္ၿပီးသည့္ ရဟႏၲာတို႔သည္ ကိုယ္ခႏၶာ ပင္ပမ္းႏြမ္းနယ္မႈကို ေတြ႔ၾကံဳ ခံစားရေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထိနမိဒၶသည္ နာမ္ခႏၶာ ၿငိမ္သက္မႈကို အားေပးၿပီး အားသြန္စိုက္ထုတ္မႈ (၀ီရိယ)ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္၏။ ၎တို႔ကို စ်ာန္အဂၤါမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ၀ိတက္၊ ၀ိစာရတို႔ျဖင့္ ဟန္႔တားႏိုင္၏။ အရဟတၱဖိုလ္ ဆိုက္ေရာက္သည္ႏွင့္ အျမစ္ျပတ္၏။

အေၾကာင္းေျခာက္မ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ထိနမိဒၶကို သုတ္သင္ႏိုင္၏။ ၎တို႔မွာ (၁) အစာအာဟာရ၌ အတိုင္းအရွည္ရွိျခင္း၊ (၂) ခႏၶာကိုယ္ အေနအထားေျပာင္းျခင္း၊ (၃) အေရာင္အလင္းကို အာ႐ံုျပဳျခင္း၊ (၄) ဟင္းလင္းျပင္၌ ေနျခင္း၊ (၅) မိတ္ေဆြေကာင္းရွိျခင္း၊ (၆) အက်ိဳးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

၄။ ဥဒၶစၥဟူသည္ စိတ္မၿငိမ္သက္မႈ၊ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္၏။ ဥဒၶစၥသည္ အကုသိုလ္စိတ္ အားလံုးႏွင့္ ယွဥ္၏။ မေကာင္းမႈ တစ္ခုခုကို စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္မၿငိမ္သက္မႈျဖင့္ ျပဳလုပ္သည္မွာ ထံုးစံပင္ ျဖစ္၏။ ကုကၠဳစၥဟူသည္ စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ က်ဴးလြန္မိေသာ မေကာင္းမႈ၊ မျပဳလိုက္မိေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔အတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ ေနာင္တရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ က်ဴးလြန္မိေသာ မေကာင္းမႈကို စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္းျဖင့္ မေကာင္းက်ိဳးမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေပ။ အေကာင္းဆံုးေသာ ေနာင္တမွာ ထို အကုသိုလ္ကို တစ္ဖန္ မျပဳလိုေသာ ဆႏၵသာ ျဖစ္၏။

ဥဒၶစၥ ကုကၠစၥ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို စ်ာန္အဂၤါ တစ္ခုျဖစ္ေသာ ပီတိျဖင့္ ဟန္႔တားႏိုင္၏။ (၁) အသိပညာ သို႔မဟုတ္ ေလ့လာသင္ယူမႈ၊ (၂) ေမးျမန္းျခင္း သို႔မဟုတ္ ေဆြးေႏြးျခင္း၊ (၃) ၀ိနည္းသိကၡာ ထံုးတမ္းဥပေဒသကို သိနားလည္ျခင္း၊ (၄) မေထရ္ႀကီးတို႔ကို ေပါင္းေဖာ္ဆည္းကပ္ျခင္း၊ (၅) မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိျခင္း၊ (၆) အက်ိဳးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေျခာက္မ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ဥဒၶစၥ ကုကၠစၥတို႔ကို သုတ္သင္ႏိုင္၏။

၅။ ၀ိစိကိစၧာဟူသည္ သံသယ သို႔မဟုတ္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပညာေဆး၀ါး ကင္းမဲ့မႈသည္ ၀ိစိကိစၧာ မည္၏ (၀ိ = ကင္းမဲ့ေသာ၊ စိကိစၧ = ပညာ)။ ႐ႈပ္ေထြးသည့္ ေတြးေခၚၾကံစည္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ စိုးရိမ္မႈ၊ မေက်နပ္မႈကိုလည္း ၀ိစိကိစၧာဟု ဆို၏ (၀ိ = ရွာေဖြျခင္း၊ ကိစၧ = စိုးရိမ္မႈ၊ မေက်နပ္မႈ)။

ဘုရားစသည္တို႔အေပၚ သံသယရွိမႈကို ၀ိစိကိစၧာနီ၀ရဏဟု မဆိုလိုေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္သူတို႔သည္ပင္ ၀ိစိကိစၧာကို တားျမစ္ပယ္ရွားၿပီး စ်ာန္ရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သံေယာဇဥ္ထိုက္ေသာ ၀ိစိကိစၧာသည္ ဘုရားစသည္တို႔အေပၚ သံသယရွိျခင္း ျဖစ္၏။ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အမႈကိစၥ တစ္ခုခု၌ မတည္ျမဲျခင္း သေဘာလကၡဏာသည္ ၀ိစိကိစၧာနီ၀ရဏ မည္၏။ အ႒ကထာ အဆိုအရ တစ္စံုတစ္ရာကို အရွိအမွန္အတိုင္း မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ ၀ိစိကိစၧာ မည္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မျပတ္သားမႈ ျဖစ္၏။

စ်ာန္အဂၤါျဖစ္ေသာ ဆင္ျခင္သံုးသပ္မႈ ၀ိတက္ျဖင့္ ၀ိစိကိစၧာကို ဟန္႔တားႏိုင္၏။ ေသာတာပတၱိမဂ္ ရလွ်င္ ၀ိစိကိစၧာ အျမစ္ျပတ္၏။

အေၾကာင္းေျခာက္မ်ိဳးျဖင့္ ၀ိစိကိစၧာကို သုတ္သင္ႏိုင္၏။ ၎တို႔မွာ (၁) ဓမၼ ႏွင့္ ၀ိနယကို သိျခင္း၊ (၂) ေဆြးေႏြးျခင္း သို႔မဟုတ္ ေမးျမန္းျခင္း၊ (၃) ၀ိနည္းသိကၡာ ထံုးတမ္းဥပေဒသကို သိနားလည္ျခင္း၊ (၄) လြန္ကဲေသာ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရား ရွိျခင္း၊ (၅) မိတ္ေဆြေကာင္း ရွိျခင္း၊ (၆) အက်ိဳးႏွင့္ယွဥ္ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာျခင္းတို႔ ျဖစ္၏။

နာဒရေထရ္ The Way to Nibbana ကို ဘာသာ ျပန္ဆိုပါသည္။
ဆက္ပါဦးမည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP