* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, November 12, 2010

န၀ကမၼ

From မနက္ျဖန္


ရဟန္းသံဃာမ်ားအတြက္ ၀တၳဳေၾကးေငြတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းၾကရာတြင္ န၀ကမၼအတြက္ပါ ဘုရားဟု ႏႈတ္ျမြက္ဆုိ၍ ကပ္လွဴေလ့ရွိၾကပါ သည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း စာအိပ္ေပၚတြင္ န၀ကမၼ အလွဴေငြဟု ေရးသားၿပီး လွဴေလ့ရွိၾကပါသည္။ န၀ကမၼဟူသည္ကား န၀-အသစ္ျဖစ္ ေပၚလာေသာ၊ ကမၼ-အမႈကိစၥမ်ား၊ အသစ္ျဖစ္ေသာ အမႈကိစၥမ်ားအတြက္ သုံးစြဲနိဳင္ရန္ဟူ၍ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕ ကလည္း န၀ကာမဟု ဆုိၾကေသး၏။ န၀ကမာဆုိလွ်င္ကား န၀-အသစ္ျဖစ္ေသာ၊ ကာမ- လိုအင္ဆႏၵ။ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆႏၵအတြက္ လိုတာျပည့္ေအာင္ သုံးေဆာင္နိဳင္ေသာ ၀တၳဳပစၥည္းဟု ဆုိရမည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ အဓိပၸါယ္သိ၍ ဆုိျခင္းဟုတ္ဟန္မတူ။ အမ်ားေျပာ၍ အၾကားသေဘာျဖင့္ ေရာေယာင္ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္ေနပါသည္။ အခ်ဳိ႕ပုဂၢဳိလ္တုိ႔ကလည္း ဒကာ-ဒကာမမ်ားအား စာအိပ္မ်ားကပ္လွဴရာတြင္ န၀ကမၼပါဘုရားဟု ႏႈတ္ျမြတ္ဆုိ၍ ကပ္လွဴရန္ ၾသ၀ါဒေပးၾကသည္။

လူဒကာ-ဒကာမႏွင့္ ရဟန္းသံဃာဆက္ဆံေရးကိစၥတြင္ အမ်ားဆုံးပါ၀င္ေနေသာ ဤန၀ကမၼကိစၥမ်ားကုိ ဒကာ-ဒကာမမ်ားက လည္းအထိုက္အေလ်ာက္ သိရွိနားလည္ထားသင့္ၾကေပသည္။ သုိ႔မွသာ တပည့္လိမၼာ ဆရာအာပတ္လြတ္နိဳင္ေပလိမ့္မည္။ မည္သုိ႔ပင္ လွဴသည္ျဖစ္ေစ ရာဇာပဓာနံဆုိသည့္အတုိင္း နိဳင္ငံေတာ္အစိုးရမင္းမ်ားက တန္ဖုိးသတ္မွတ္ထားေသာ ေငြစကၠဴမ်ားသည္လည္း ေငြေကာင္းေသာ (မသာယာေကာင္းေသာ) ပစၥည္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။ ေငြအသျပာသည္ ရဟန္းသံဃာမ်ားအတြက္ အနာမာသ၀တၳဳ (မခံယူေကာင္းေသာ ပစၥည္းအမ်ဳိးအစား) သာလွ်င္ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ရာတြင္ ေငြေၾကးကိစၥသည္ က်ယ္၀န္း၏။ ရႈပ္ေထြး၏။ မရွိမေကာင္း ရွိမေကာင္းဟု ဆုိနိဳင္၏။ ေငြသည္ တုိက္ရိုက္ ကုိယ္တုိင္အားျဖင့္ ခံယူသုံးစြဲရန္ မအပ္စပ္ေသာ ရဟန္းမ်ားအတြက္သာမက ေငြမရွိလွ်င္ ေန၍မျဖစ္ေသာ ေလာကလူသားမ်ား အတြက္ပင္ အႏၲရာယ္ရွိ၏။ သုံးတတ္လွ်င္ လိုတရ ဣစၧာသယသပစၥည္းသဖြယ္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ မသုံးစြဲတတ္။ မကုိင္တြယ္တတ္လွ်င္ အႏၲရာယ္ျဖစ္သည္ကုိ ရွိ၏။ ေငြသည္ ေဆးသဖြယ္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ေဘးအႏၲရာယ္လည္း ျဖစ္နိဳင္သည္ကုိ ျငင္းဆုိဘြယ္ရာ မရွိေပ။ ေငြကုိအသုံးခ်တတ္သျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈအသြယ္သြယ္ ရရွိၿပီးလွ်င္ ဘ၀သရဖူ ေဆာင္းသြားသူေတြ ရွိၾကသလုိ ေငြေၾကာင့္ပင္ ဘ၀ပ်က္စီးကာ အဖတ္ဆယ္ မရသူေတလည္း အနမတဂၢ ေျမာက္ျမားလွေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဓမၼပဒ၊ ဗာလ၀ဂ္တြင္ ဗုဒၶရွင္ကလည္း ေငြကုိ ေျမြဟုတင္စားၿပီး ေဟာၾကားခဲ့ဖူးေလသည္။

ေကာင္းၿပီ။ ထုိမရွိမေကာင္း၊ ရွိမေကာင္းေသာ ေငြႏွင့္ရဟန္းမ်ားလုံး၀ကင္းကြာ၍ ရနိဳင္ပါသလား ..ဟုတုိက္ရိုက္ေမးျမန္လွ်င္ မကိုင္ေကာင္းပါ။ အလွဴမခံေကာင္းပါဟူ၍ (၀ိနည္းေဒသနာအတုိင္း) ေျဖရေပမည္။ သုိ႔ေသာ္ ကင္းနိဳင္ၾကပါမည္လား။ ဂါမ၀ါသီေခၚ ရပ္ထဲရြာထဲ လူဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ ရဟန္းမ်ား နဂရ၀ါသီဟုေခၚဆုိိနိဳင္ေသာ ရဟန္းသံဃာမ်ား အဖုိ႔ေငြေၾကးႏွင့္ မကင္းနိဳင္သည္မွာ မွန္ပါသည္။

အရည၀ါသီ သုိ႔မဟုတ္ ၀န၀ါသီေခၚ ေတာရေဆာက္တည္ၿပီး ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ တစ္ပါးတည္း သြားေနၿပီး ရသမွ် အာဟာရျဖင့္ မွ်တေနထုိင္ကာ တရားဓမၼကုိသာ က်င့္ၾကံႀကဳိးကုတ္ အားထုတ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ျဖစ္ပါက ဤကိစၥမ်ဳိး ကင္းရွင္းနိဳင္ဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။ ဂါမ၀ါသီ နဂရ၀ါသီေက်းလက္ၿမိဳ႕ျပေန ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ကား ေတာ္ေတာ္ မလြယ္ေသာ ကိစၥဟုဆုိနိဳင္ေပသည္။

ဤေငြေၾကးကုိင္တြယ္မႈ ကိစၥကုိပင္ လိုအပ္သည္ထက္ ပုိမိုၿပီး ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ေနၾကသူေတြလည္း ရွိၾကသည္။ ေရးၾက သူေတြလည္း ရွိၾကသည္။ ဤ၌စဥ္းစားေ၀ဖန္ဖြယ္ရွိသည္မွာ အႏွီးပုဂၢိဳလ္မ်ား ကုိယ္တုိင္ပင္လွ်င္ ေငြေၾကးကိစၥကင္ရွင္းၾကပါရဲ႕လား ..ဟူေသာျပာႆနာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားတြင္ ေလာက၀ဇၨ-ေလာကအတြင္းမွာ ေနထုိင္ရင္း သင့္ေရာက္တတ္ေသာ အျပစ္မ်ဳိးႏွင့္ ပဏၰတၱိ၀ဇၹ-ဘုရားရွင္တုိ႔ ပညတ္ေတာ္မူသျဖင့္ သင့္ေရာက္ ရရွိနိဳင္ေသာ အျပစ္မ်ဳိးဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔က ဒါကုိ မလုပ္နဲ႔ဟု ပညတ္ထားပါက မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ အျပစ္သင့္ေရာက္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ရာတြင္ လုိတုိး ပိုေလွ်ာ့လုပ္ခ်င္ေသာ ပုထုဇဥ္တုိ႔၏ ဉာဥ္အတုိင္း မလုိတာျငင္း လုိရာသြင္း ျပဳလုပ္တတ္ၾကပါသည္။ ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ လုပ္သူတုိ႔က လုပ္ေနၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ေသာေနရာမ်ား၌ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ကုိ ေက်ာေပးကာ ေက်ာခ်မ္းဖြယ္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။

ေလာက၌ လူတုိ႔၏အႀကိဳက္ဆုိသည္မွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိနိဳင္သည္။ မွန္သည္ မွားသည္ အပထား၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္သာ ရွိလာမည္ဆုိ လွ်င္ မိမိႀကိဳက္သည္ကုိသာ အေရးေပးေရွ႕တန္းတင္၍ လုပ္ခ်င္တတ္ၾကသည္မွာလည္း လူ႕သေဘာပင္မဟုတ္ေလာ။ ေငြစကၠဴမ်ား သိမ္ဆင္းေလာင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဓမၼစာေဆာင္မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ကေလာင္ရွင္မ်ားအသီးသီးက ေရးသားခဲ့ဖူးၾကပါ သည္။

ထုိကေလာင္ရွင္မ်ားသည္ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ကုိလည္း ေတြ႔ရသည္။ လူက ရဟန္းကိစၥမ်ားကုိ ေရွ႕တန္းတင္ေရးသား လာေသာအခါ သာသနာ့၀န္ထမ္းရဟန္းတုိ႔အတြက္ အေလးအနက္ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာနိဳင္ေပသည္။ သူတုိ႔ အာေဘာ္အရ သိမ္ဆင္းတြင္ ေငြမလွဴသင့္ အပ္စပ္ေသာ သကၤန္းစသည္ပစၥည္း ၀တၳဳမ်ားကုိသာ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ လွဴဒါန္းသင့္ သည္ဟု ဆုိ္ထား၏။ ရဟန္းသံဃာမ်ားက ေငြေၾကးစေသာ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ားကုိ သကၤန္းျဖန္႔၍ အလွဴခံသည္ကုိ အျပစ္ေျပာ၏။ အခ်ဳိ႕က အျမင္ေလ်ာ္ေအာင္ ၾကြပ္ၾကြပ္အိပ္ဆက္ကပ္ၿပီး ခံယူေစ၏။

တရားရိပ္သာ ဆရားေတာ္တစ္ပါး၏ သိကၡာထပ္ပြဲတစ္ခုတြင္ တရားခ်ီးျမွင့္ရာ၌ သံေပါက္လကၤာမ်ားကုိ ပရိသတ္အား ခ်ေပးၿပီး တရားေဟာေလ့ရွိေသာ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္တပါးလည္း ပါ၀င္၏။ ကမၼ၀ါစာမ်ား ဖတ္ၾကားၿပီး၍ သိမ္ဆင္းေလာင္းလွဴခါနီး တြင္ ဒကာ ေက်ာင္းေနပုဂၢိဳလ္တုိ႔က ၾကြပ္ၾကြပ္အိပ္တစ္လုံးစီ လုိက္ကပ္ၾကသည္။ ထုိအခါ အဆုိပါ တိပိဋကဆရာေတာ္က ၾကြပ္ၾကြပ္အိပ္ ကုိ လက္မခံဘဲ ပယ္ပစ္လုိက္ေလ၏။ ဒါက ဘာလုပ္တာတုံးဟုလည္း မိန္႔ၾကားလုိက္သည္ကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။

သုိ႔ျဖင့္ ဆရာေတာ္မ်ားေရွ႕ ကပၸိယဒကာတစ္ေယာက္စီ လုိက္ပါ၍ သိမ္ဆင္းေလာင္းပြဲ က်င္းပခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ႀကဳံရဖူးပါသည္။ ခက္ပါသည္။ မကင္းနိဳင္ေသာ ကိစၥတုိ႔ကုိ အျပစ္ေျပာေနၾကမည့္အစား ပညာ သတိ ျဖင့္သာ ကုိင္တြယ္က်င့္ေဆာင္မႈ ျပဳသင့္ၾကသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္လာ ရူပိယသိကၡာပုဒ္ကုိ ၾကည့္ပါ။ ဥဂၢေဏွယ်၀ါ- မိမိကုိယ္တုိင္ ကုိယ္တြင္မွမဟုတ္၊ ဥပနိကၡိတၱံ သာဒေယယ်-ဟု ဆုိသည့္အတြက္ ခံယူမွမဟုတ္ ေငြလွဴဒါန္းသည္ကုိ သာယမိလွ်င္ အျပစ္က မလြတ္ေခ်။ မသာယာပါ၏ ႏႈတ္ျမြက္ေျပာဆုိနိဳင္ေသာ္လည္း စိတ္မေနာထဲမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကိစၥကုိ ကာယကံရွင္ကုိယ္တုိင္မွ တပါး သိနိဳင္ဖြယ္ မရွိေပ။

ေငြကုိ ကုိယ္တုိင္ ခံယူျခင္းသာမဟုတ္ ဟုိနားထားလုိက္ပါ၊ ဟုိထဲထည့္လိုက္ပါဟု ေ၀ခုိင္းျခင္းပင္ ျပဳခြင့္မရွိေပ။ တခ်ဳိ႕ ေငြကုိ လက္ျဖင့္ေတာ့ မကုိင္ၾကပါ။ (ဥဂၢဏွာေပယ်၀ါ) ယပ္ေတာင္ေလးထုိးေပးလုိက္ၾကသည္။ ဘာမွ်အေၾကာင္းမထူးပါ။ အျပစ္မလြတ္ နိဳင္ပါ။ ဤသုိ႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ ဒကာ-ဒကာမမ်ားက ေငြကုိစာအိပ္ထဲထည့္ကာ အျမင္ေတာ္ေအာင္ ဆက္ကပ္ၾက ျခင္းျဖစ္ေလသည္။

အခ်ဳိ႕ဒကာ-ဒကာမမ်ားကလည္း ပကာသနမက္ကာ ေငြစကၠဴတန္ဖုိးႀကီးႀကီးလွဴမွန္း အျခားသူမ်ား ျမင္သိေစရန္ စာအိပ္မပါပဲ ဆက္ကပ္တတ္ၾကပါသည္။ ေငြေၾကးကိစၥကား ေျပာမဆုံးေပါင္း ေတာသုံးေထာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ၀ိနည္းေဒသနာ၌သာ မဟုတ္ေသ ကမၻာေပၚရွိ နိဳင္ငံအသီးသီး လူမ်ဳိးအသီးသီးတုိ႔သည္ပင္ ဤေငြကိစၥျဖင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။ အမႈေပြ ရတက္မေအး ျဖစ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။

ေငြေၾကးကုိ ကုိယ္တုိင္ကုိင္တြယ္ၿပီး ကုိယ္ထူကုိယ္ထ ေက်ာင္းေဆာက္ေနၾကရေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ အလြယ္ခက္ပါသည္။
ကပၸိယထားဖုိ႔ကလည္း တတ္သိနားလည္ေသာ သစၥာရွိေသာ ဆရာမွတ္မွတ္ က်င့္သုံးေနထုိင္ေသာ ကပၸိယတပည့္တုိ႔သည္ကား အလြန္႔အလြန္ပင္ ရွားပါးလွပါေတာ့သည္။

သုိ႔ျဖစ္ရာ မကင္းနိဳင္ၾကေသာ ထုိေငြေၾကးႏွင့္ ဆက္ဆံၾကရာတြင္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔အေနျဖင့္ ကုိယ္ႏႈတ္ျဖင့္ မပယ္သာလွ်င္ ငါမယူလုိ ငါမသာယာ ကပၸိယသုံးခ်င္တာ သုံးပါေစဟု အမွန္စင္ၾကယ္ေသာ မသာယာေသာစိတ္ျဖစ္နိဳင္လွ်င္ အာပတ္မသင့္ဟု မဟာဂႏၶာရုံဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ဆရာႀကီးေတာ္ႀကီးက ဆုိထားေပသည္။

သုိ႔အတြက္ အလုိက္သိေသာ တတ္သိနားလည္ေသာ သစၥာရွိေသာ ေက်ာင္ဒကာ ေက်ာင္းဒကာမ ရဟန္းဒကာ ရဟန္းဒကာမ ကပၸိယ လုပ္သူတုိင္း ဤကိစၥကုိ နာလည္ထားရန္ အေရးႀကီးေပသည္။ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား လုိအပ္ေသာ ပစၥည္းမိန္႔ရန္ ဒကာ ဒကာမမ်ားက အလုိက္သိစြာ ေလွ်ာက္ထားရေပမည္။ သုိ႔မွသာ ရဟန္းသံဃာမ်ားေငြေၾကးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျပစ္ (အာပတ္)မွ လြတ္ကင္းနိဳင္ဖြယ္ ရွိေပေတာ့မည္။

ဤသို႔လွ်င္ ဆရာဒကာ လက္တြဲညီညာ နားလည္စြာ ဗုဒၶသာသနာျပဳနိဳင္ၾကပါေစ။

အက်ယ္သိလုိက ၀ိနယ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ ကခၤါ ပါတိေမာက္ ဘာသာဋီကာ စသည္မ်ားတြင္ ဖတ္ရႈပါ)

မုံရြာေနဇာ
2000-ဒီဇင္ဘာလ- (အမွတ္-13)

မွတ္ခ်က္။ ။ ဓမၼရံသီ ေပါင္းခ်ဳပ္ မဂၢဇင္းမွ ဗဟုသုတအလုိ႔ငွာ ကူးယူေ၀မွ်ပါသည္။ (မနက္ျဖန္)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP