* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, November 12, 2010

ဓမၼမွတ္ေက်ာက္(၂) (သို႔) ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္



ဓမၼမွတ္ေက်ာက္(၁)မွာ ေဖာ္ျပထားခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြကို နာၾကားတဲ့အခါမွာ တရားစစ္တရားမွန္ ဟုတ္မဟုတ္ကို ဘုရားရွင္ေဟာျပဆံုးမခဲ့တဲ့ ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ကိုက္ညီမွသာ လိုက္နာက်င့္ႀကံသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခဲ့ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္စြဲမထားပဲနဲ႔ ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို လိုက္နာက်င့္ႀကံဖို႔ဟာ အဓိကအေရးပါေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ ဒီလို ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာတတ္ဖို႔ဟာ ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြကို ထဲထဲ၀င္၀င္ေလ့လာသံုးသပ္တတ္ဖို႔ေတာ့ လိုအပ္ျပန္ပါေသးတယ္။ ပိဋိကတ္ေတာ္ထဲက စာေပေတြကို မိမိစြဲလိုရာေတြနဲ႔ အဓိပၸါယ္ေကာက္လြဲမိျပန္ရင္လည္း အမွတ္မွား၊ အသိမွားၿပီး အက်င့္လည္း မွားသြားႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒီလို ပိဋိကတ္စာေပေတြနဲ႔ ကိုက္ညီၿပီး ကိုယ္က်င့္ႀကံေနတဲ့ ကိုယ္က်င့္သံုးေနတဲ့ တရားဟာ တရားစစ္တရားမွန္ ဟုတ္မဟုတ္ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီး မွန္မမွန္ ဆံုးျဖတ္တာကေတာ့ ပထမအခ်က္ေပါ့။ ေနာက္တစ္ခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ ကိုယ့္သႏၲန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ဓါတ္အေျခအေနေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္တိုင္းတာတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္က်င့္သံုးလိုက္နာေနတဲ့ တရားဟာ တရားစစ္တရားမွန္ကို လိုက္နာက်င့္ႀကံေနတာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကို မိမိစိတ္ကိုမိမိ ျပန္လည္သံုးသပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ တရားစစ္တရားမွန္ကို က်င့္ႀကံလိုက္နာေနတဲ့သူဟာ ဘုရားရွင္ေဟာျပဆံုးမခဲ့တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြအတိုင္း ကိုယ့္သႏၲန္မွာ မုခ်မေသြျဖစ္ေပၚေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္က်င့္သံုးေနတဲ့ဓမၼဟာ ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ဟုတ္မဟုတ္ကိုလည္း ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔တိုင္းတာဖို႔ကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက အရွင္ဥပါလိကို ေဟာျပဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

(၁) ဓမၼစစ္ ဓမၼမွန္ကို အမွန္တကယ္က်င့္သံုးလိုက္နာေနတဲ့သူဟာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲကေန လြတ္ကင္းခ်င္လာတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာရပါမယ္။ သံသရာႀကီးကိုလည္း ၿငီးေငြ႔လာရမယ္။ ၿငီးေငြ႔မႈမျဖစ္ပဲ သံသရာမွာ လည္ပတ္ရမွာကို ေပ်ာ္ရႊင္ေနတယ္.. အားထုတ္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္က်င့္သံုးေနတာ တရားစစ္တရားမွန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္က်င့္တဲ့ဓမၼဟာ အမွန္တကယ္ စစ္မွန္ေနမယ္ဆိုရင္ သံသရာကိုၿငီးေငြ႔မႈ ဦးတည္ေနရပါမယ္။ သံသရာႀကီးကို ၿငီးေငြ႔မႈဦးမတည္ပဲ သံသရာလည္ဖို႔အေရးေတြပဲ ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ကိုယ့္က်င့္တဲ့တရားအသိဟာ အသိမွားအမွတ္မွားျဖစ္ေနပါေသးတယ္။ သံသရာႀကီးကို ၿငီးေငြ႔တယ္ဆိုတာလည္း စိတ္ဓါတ္က်လာတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ဓါတ္က်သြားတဲ့သူဟာ တရားကို အမွားသိျမင္တာမ်ိဳး ျဖစ္သြားတာပါ။ တကယ္က သံသရာႀကီးကို ၿငီးေငြလာျခင္းဟာ.. သဘာ၀တရားေတြရဲ႕ မတည္ၿမဲမႈကို အမွန္အတုိင္းသိျမင္လာတဲ့အတြက္ ၿငီးေငြ႔လာျခင္းျဖစ္ၿပီး သံသရာႀကီးအေပၚမွာ တက္မက္မႈေတြေလ်ာ့နည္းလာကာ တြယ္တာမႈေတြ ကင္းသြားတာမ်ိဳးျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ တြယ္တာမႈေတြ ကင္းသြားတဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြရရွိလာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ၿငိမ္းခ်မ္းမႈေတြမရရွိပဲ.. စိတ္ဓါတ္ေတြက်ေနမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ တရားအသိဟာ လြဲမွားေနပါေသးတယ္။


(၂) သံသရာဘ၀ႀကီးကို တက္မက္တြယ္တာမႈေတြ ေလ်ာ့နည္းလာရမယ္။ တရားအသိရွိလာေလေလ သံသရာဘ၀ႀကီးကို တက္မက္တြယ္တာေနတဲ့ တဏွာေတြေလ်ာ့နည္းလာေလေလ ျဖစ္လာရပါမယ္။ ေနာက္ဆံုး သံသရာဘ၀ႀကီးကို တက္မက္တြယ္တာတဲ့တဏွာေတြ ကင္းသြားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာရမယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ဒီသား၊ ဒီသမီး၊ ဒီေျမးျမစ္ေတြနဲ႔ ေသတူရွင္မကြာ ဘ၀ဆက္တိုင္း ေနခ်င္လည္ခ်င္တုန္းပဲဆိုရင္ေတာ့ သံသရာဘ၀ႀကီးအေပၚမွာ တက္မက္မႈေတြရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီလိုတက္မက္မႈေတြရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္က်င့္တဲ့တရားအသိဟာ ဘုရားရွင္သာဓုေခၚတဲ့အသိမ်ိဳး အက်င့္မ်ိဳး မဟုတ္ေသးပါဘူး။


(၃) ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန္၊ မာနစတဲ့ ကိေလသာ အပူမီးေတြ ေျဖးေျဖးျခင္း ပါးပါးလာရမယ္.. နည္းနည္းလာရပါမယ္။ ေနာက္ဆံုး ကိေလသာအပူမီးေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလာခ်င္တဲ့အထိ ျဖစ္လာရပါမယ္။ တရားအသိရွိလာေလေလ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ့ အပူမီးေတြ နည္းလာေလေလ ျဖစ္လာရပါမယ္။ တရားရိပ္သာသြားအားထုတ္ၿပီး အိမ္ျပန္လာခါမွ ငါမွတရားအားထုတ္ႏိုင္တာ တရားအလုပ္ လုပ္ႏိုင္တာ.. သူတို႔ကေတာ့ သံသရာလည္ဦးမွာဆိုတဲ့ မာန္မာနေတြတက္လာၿပီး ႏိႈင္းယွဥ္တတ္လာၿပီဆိုရင္လည္း ကိုယ္က်င့္တဲ့တရားအက်င့္ဟာ မမွန္ေသးပါဘူး။ တရားရိပ္သာ၀င္ၿပီး တရားအသိေတြတိုးလာေလေလ၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕အဆံုးမကို က်င့္သံုးလာေလေလ.. ကိေလသာအပူမီးေတြ ၿငိမ္းသထက္ၿငိမ္းေလေလ မာန္မာနေတြ နည္းေလေလ ျဖစ္လာရပါမယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ မာန္မာနေတြ၊ တဏွာေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ အားႀကီးရင္း ႀကီးလာမယ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္က်င့္တဲ့တရားဟာ လြဲေနျပန္ပါေသးတယ္။


(၄) စိတ္ႏွလံုးေတြ ပိုၿပီးၿငိမ္းေအးလာရပါမယ္။ တရားအားထုတ္လာတာနဲ႔အမွ် အရင္လို စိတ္ပူပန္မႈေတြ စိတ္ပူေလာင္မႈေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တရားအသိရွိေလေလ ထိုစိတ္ပူပန္မႈအေပၚမွာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ေလေလ ျဖစ္လာရပါမယ္။ ေနာက္ၿပီး ေလာကဓံရွစ္ပါးရဲ႕ ရိုက္ခတ္မႈေတြကိုလည္း မတုန္မလႈပ္ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေကာင္းေတြ ရွိလာရပါမယ္။ ေလာကဓံရွစ္ပါးမွ ဘယ္ဟာပဲလာလာ.. ကိုယ့္စိတ္အေပၚမွာ ခ်ယ္လွယ္သြားႏိုင္တာမ်ိဳးေတြ မရွိရေတာ့ပါဘူး။ ေလာကဓံရွစ္ပါးကို မတုန္မလႈပ္ပဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့စြမ္းအားေတြ တိုးလာရပါမယ္။ ခ်ီးမြမ္းလို႔လည္း မေျမာက္.. ကဲ့ရဲ႕လို႔လည္း စိတ္ဆင္းရဲ စိတ္ပူေလာင္တာမ်ိဳးေတြ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ေၾကာင့္လည္း သူတစ္ပါးေတြ စိတ္ပူပန္ေအာင္မလုပ္ေတာ့သလို.. သူတစ္ပါးေတြေၾကာင့္လည္း ကိုယ့္စိတ္ကို အပူပန္မခံေတာ့ပါဘူး။ တရားေတြေတာ့ အားထုတ္ေနပါရဲ႕.. အရင္လိုပဲ ပူပန္မႈေတြ စိုးရိမ္မႈေတြ မေလ်ာ့ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္က်င့္တဲ့တရားဟာ ျပန္လည္ စမ္းစစ္ၾကည့္ဖို႔ လိုအပ္ျပန္ပါေသးတယ္။


(၅) သစၥာေလးပါးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ အသိဥာဏ္နဲ႔ ထိုးထြင္းသိျမင္လာပါတယ္။ သစၥာေလးပါးတရားကို အရင္လို အေပၚယံသိမဟုတ္ေတာ့ပဲ တရားသေဘာအတုိင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိလာရပါမယ္။ တရားအသိရွိလာတာနဲ႔အမွ် အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဆိုတဲ့ လကၡဏာေရး(၃)ပါး ဟာလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ထင္ရွားသိရွိလာရပါမယ္။ တရားေတြေတာ့ အားထုတ္ေနပါရက္နဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဆိုတဲ့ လကၡဏာ တရားေတြ ကိုယ့္သႏၲန္မွာ ထင္မလာဘူး.. သံေ၀ဂတရားေတြ တိုးမလာဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္က်င့္တဲ့တရားအသိဟာ လြဲေနျပန္ပါေသးတယ္။ ဒါမလို႔လည္း တရားအစ သံေ၀ဂကလို႔ ေဟာျပဆံုးမခဲ့တာျဖစ္ပါမယ္။


(၆) ေနာက္ဆံုးအခ်က္အေနနဲ႔ကေတာ့ သူေတာ္စင္ေတြ စိတ္၀င္စားတဲ့နိဗၺာန္ျမတ္ကို စိတ္၀င္စားလာျခင္းပါပဲ။ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳလာခ်င္တဲ့ စိတ္ထားမ်ိဳးေတြ ရွိလာရပါမယ္။ နိဗၺာန္ကို လက္ရွိေတြ႔သြားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ စိတ္ထားမ်ိဳးေတြ ကိုယ့္သႏၲန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာခ်င္တာပါပဲ။ အဆင့္ျမင့္ဆံုးစိတ္ထားမ်ိဳးေတြ ကိုယ့္သႏၲန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပါပဲ။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ အဆင့္ျမင့္ဆံုးပါပဲ။ နိဗၺာန္ကိုလိုခ်င္တယ္ဆိုတာလည္း အေပၚယံလိုခ်င္မႈမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး..။ ေရထဲကို ေခါင္းအတင္းႏွစ္ခံထားရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေလကိုတအားေတာင့္တ ရႈရွိဳက္လိုေနတဲ့စိတ္ထားမ်ိဳးနဲ႔ နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္ေတာင့္တတဲ့စိတ္ထားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာရမွာပါ။ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ကိုယ့္က်င့္တဲ့တရားဟာ နိဗၺာန္ကို လက္ရွိေတြ႔သြားတဲ့ အေနထားမ်ိဳးထိရွိေနရပါမယ္။ ဒါမွသာ ကိုယ့္က်င့္သံုးတဲ့တရားအက်င့္နဲ႔ ကိုယ္သိရွိတဲ့ဓမၼအသိဟာ မွန္ကန္ေနမွာပါ။


ဒီေဖာ္ျပပါ အခ်က္(၆)ခ်က္ဟာ တရားေတြက်င့္ႀကံအားထုတ္ေနတဲ့သူေတြ အေနျဖင့္ မိမိအားထုတ္ေနတဲ့ တရားအသိဟာ မွန္မမွန္ဆိုတာ မိမိသႏၲန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့စိတ္ထားေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးလို႔ရႏိုင္သလို.. ကိုယ့္ကိုေဟာျပဆံုးမေနတဲ့ တရားအဆံုးမေတြမွန္မမွန္ကိုလည္း လိုက္နာက်င့္ႀကံေနစဥ္အတြင္းမွာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကို ဆရာေတာ္တစ္ပါးက ေဟာျပဆံုးမေပးလို႔ ဒီလိုတရားအသိမ်ိဳးေတြ ကိုယ့္သႏၲန္မွာျဖစ္ပြားလာတယ္၊ တိုးလာတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို ဆံုးမနာယူခြင့္ရရွိလိုက္တာပါပဲ။ ဆရာေတာ္က ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို ဆံုးမေဟာျပေပးေသာ္လည္း မိမိကုိယ္တိုင္ခံယူက်င့္သံုးမႈလြဲေနခဲ့ျပန္ရင္လည္း ကိုယ့္က်င့္ႀကံေနတဲ့အက်င့္တရားေၾကာင့္ ဒီသႏၲန္ေတြကိုယ့္ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚမလာဘူးဆိုရင္ျဖင့္ တရားလမ္းေၾကာင္း လြဲေနတယ္ဆိုတာလည္း ခ်က္ျခင္းသိလာႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းလြဲေနခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း မိမိကိုယ္ကို အမွန္အတိုင္း ရႈျမင္သံုးသပ္ၿပီး အမွားသိကာ အမွန္သို႔ေရာက္ေအာင္ က်င့္ေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ကိုလည္း အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္(၆)ခ်က္ျဖင့္ တိုင္ဆိုင္စစ္ေဆးပါလို႔ ေျပာလိုက္ပါရေစ..။ ဘယ္တရားပဲအားထုတ္အားထုတ္၊ ဘယ္တရားပဲ နာၾကားရနာၾကားရ ဒီမွတ္ေက်ာက္ေလးေတြနဲ႔ ကိုယ့္သႏၲန္မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့စိတ္ထားေလးေတြ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးကာ ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းသူျမတ္ေလာင္းေတြ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳရင္း..။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP