* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, November 6, 2010

ေဒသႏ ၱရ ခရီးသြားမွတ္တမ္း (၁၂)...

တိမ္ေတြနဲ႔ ထိလုနီး ေတာင္ၾကားေတြ အထဲက ခ်န္ဂို
အိႏိၵယ-တရုတ္ နယ္စပ္နားက စစ္ေဆးေရးဂိတ္ ကို ျဖတ္ၿပီး ခ်န္ဂို(Chango) ရြာဆီကို ကားေလးနဲ႔ ေရာက္လာၿပီ။ ရြာကေတာ့ အိႏိၵယ ေျမာက္ပိုင္း ဟီမာရွယ္ ပရာေဒ့ရွ္ (Himachal Pradesh) ျပည္နယ္၊ ကင္ေနာ (Kinnaur) ခရုိင္အထဲမွာ ရွိတာပါ။
ခ်န္ဂို (Chango) ရြာမွာ တည္းခိုခန္းေတာ့ မရွိဘူး။ တစ္ရြာလံုးက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ရွိမွာပဲ။ ရြာသား တစ္ဦးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို လိုက္ပို႔ေပးမယ္ ဆိုေတာ့ ၀မ္းသာသြားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ အလွဴပြဲကလည္း ရွိေနေသးတယ္ ဆိုပဲ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ စာေရးသူ ပိုၿပီးေတာ့ ၀မ္းသာသြားရျပန္ၿပီ။ ဆြမ္းအတြက္ အဆင္ေျပၿပီေပါ့။

အလွဴပြဲ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းကို ေရာက္ၿပီ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ရြာရဲ႕ ေတာင္ေပၚမွာ ရွိေနတာဆိုေတာ့ ရြာေအာက္ကေန လမ္းေတာ္ေတာ္ ေလွ်ာက္ရသား။ ေက်ာင္းေပၚကို စာေရးသူလည္း ေရာက္သြားေရာ အလွဴပြဲ ရွိေနတဲ့ အတြက္ လူေတြနဲ႔ စည္ကားေနၾကတယ္။ အလွဴပဲြကေတာ့ သံုးရက္ ဆက္တိုက္မွာ ဒီေန႔ကေတာ့ ေနာက္ဆံုးေန႔ပဲ လို႔ သိရတယ္။
စာေရးသူ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတြေရာ သီလရွင္ေတြပါ ဘုရားခန္း ဓမၼာရံုအထဲမွာ ဂါထာ မႏ ၱာန္ေတြ ရြတ္ဖတ္ေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ေနတယ္။ စာေရးသူကို ဓမၼာရံု အထဲက ရဟန္းေတြ ရွိတဲ့ေနရာဘက္မွာ သီတင္းသံုး ထိုင္ေနဖို႔ ေနရာေပးတယ္။
စာေရးသူလည္း နံေဘးက သက္ေတာ္၊ ၀ါေတာ္ ႀကီးတဲ့ဆရာေတာ္ တစ္ပါးကို ရိုရိုေသေသ ရွိခိုးၿပီး အဲဒီ ဆရာေတာ္ နံေဘးမွာ ထိုင္လိုက္တယ္။ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ရြတ္ဖတ္ေနၾကတာက ဘင္ခရာ ဗံုေတြနဲ႔ လင္းကြင္းေတြ တီးၾကတယ္။ ခရာေတြလည္း မႈတ္ၾကတယ္။ ဗံုေတြနဲ႔ ခရာေတြကို တီးတာက တီးခ်င္တိုင္း တီးလို႔ မရဘူး။ သူတို႔ေတြ ရြတ္ဖတ္ေနတဲ့ စည္းခ်က္မွန္မွန္ အသံေတြနဲ႔ လိုက္ဖက္ညီေအာင္ တီးမႈတ္ ၾကရတာ။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ဘုရားစာ ရြတ္ဖတ္ၾကတာ တီး၀ိုင္းပါ ပါတယ္လို႔ ေျပာရင္ ပိုမွန္လိမ့္မယ္။
လားမားႀကီး တစ္ပါးက အျမင့္တစ္ေနရာကေန ဦးေဆာင္ၿပီး ရြတ္ဖတ္တယ္
တစ္နာရီေလာက္ တီးမႈတ္ရင္း ရြတ္ဖတ္ၿပီးၾကတာနဲ႔ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးဖို႔အတြက္ စာေရးသူကို ပင့္ဖိတ္တယ္။ စာေရးသူလည္း ဆြမ္းဘုဥ္းၿပီး ရြာသားေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ စကားေျပာမိတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ အက်ႌလက္ရွည္ ၀တ္ထားတဲ့ ရြာသားတစ္ေယာက္က အိမ္ကို ျပန္ေတာ့မယ့္ အေၾကာင္း စာေရးသူကို ေျပာရင္း လာႏႈတ္ဆက္တယ္။ အခု လာႏႈတ္ဆက္တဲ့ ရြာသားကို စာေရးသူ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ျမင္ဖူးေနတယ္။ သူကလည္း စာေရးသူကို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ႏႈတ္ဆက္ေနတယ္။
ေနပါဦး… ဘယ္မွာ ျမင္ဖူးပါလိမ့္!!!
ေၾသာ္… အခုမွ မွတ္မိၿပီ။ ဘုရားခန္းအထဲမွာ စာေရးသူက တရိုတေသ ရွိခိုး ဦးခ်ခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးပါလား။ ဘယ္လို ျဖစ္တာပါလိမ့္။ ဘုရားခန္းမွာတုန္းကေတာ့ သကၤန္း၀တ္နဲ႔ ရြတ္ဖတ္ေနၿပီးေတာ့။ အခုက ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔။ စာေရးသူအတြက္ စဥ္းစားရ ၾကပ္သြားရၿပီ။ အခုပဲ ဘုန္းႀကီး၀တ္ကေန လူထြက္လိုက္တာလား ေပါ့။

ဗံုေတြလည္း စည္းနဲ႔၀ါး ကိုက္ေအာင္ တီးရေသးတယ္
ဒီကိစၥ စာေရးသူလည္း ဒီအတိုင္း မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။ စပ္စုၾကည့္မွ ရေတာ့မယ္။ တျခားရြာသားေတြကို ေမးလိုက္ေတာ့ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးက ေက်းရြာလားမား (Village Lama)။ က်န္တဲ့ ဟိုဘုန္းႀကီးေတြက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလားမား (Monastery Lama)။ ေက်းရြာလားမား မွာက အိမ္ထာင္ရွိတယ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလားမား က်ေတာ့ အိမ္ေထာင္ မရွိဘူး တဲ့ေလ။
အင္း… အေစာနက တြက္လို႔ မရတဲ့ ပုစာၦ အခုမွပဲ အေျဖထြက္ေတာ့တယ္။ တိဗက္ဗုဒၶဘာသာ မွာ အဓိက ဂိုဏ္းႀကီး ေလးဂိုဏ္း (ဂီလုဂိုဏ္း၊ စၾကားဂိုဏ္း၊ ကကၽြိဂိုဏ္း၊ ငီးမားဂိုဏ္း) အထဲက အိမ္ေထာင္ျပဳလို႔ ရတဲ့ ငီးမားဂိုဏ္းက ဘုန္းႀကီးဟာ ေက်းရြာလားမား ျဖစ္လိမ့္မယ္။ စာေရးသူလည္း အဲဒီ ဘုန္းႀကီး အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ မေမးရဲဘူးေလ။ သူမ်ားေနရာမွာ ေရာက္ေနတာ ဆိုေတာ့ ေရာက္တဲ့ေနရာက လူေတြနဲ႔ အတတ္ႏိုင္ဆံုး အဆင္ေျပေအာင္ ေနရမွာ။
ေလမႈတ္ တူရိယာေတြကို သီလရွင္ေလးေတြက မႈတ္တတ္သား
ရြာသားေတြလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ စားေသာက္ၿပီးသြားၾကတာနဲ႔ ရြာထဲကို ဆင္းသြားကုန္ၾကၿပီ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ခုလံုးလည္း ဆူညံသံေတြ တိတ္ဆိတ္သြားၿပီ။ ဟင္… ဘုန္းႀကီးေတြ တစ္ပါးမွ မေတြ႕ေတာ့ပါလား? ဘုန္းႀကီးေတြက ဘယ္ကို ႂကြသြားကုန္တာလဲ လို႔ စာေရးသူ က သီလရွင္ေလး တစ္ပါးကို ေမးၾကည့္ေတာ့ အဲဒီ သီလရွင္ေလးက ေတာ္ေတာ္ေ၀းတဲ့ ေတာင္ကုန္းထိပ္ကို လက္ညွိဳးထိုးျပရင္း -
အဲဒီ လားမားႀကီးေတြက သူတို႔ သီတင္းသံုးေနထိုင္တဲ့ ဟိုး… ဘက္ျခမ္း ေတာင္ကုန္းထိပ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ျပန္ႂကြကုန္တာေလ
ဒါဆိုရင္ ဒီ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာက ဘယ္ဘုန္းႀကီးေတြ သီတင္းသံုးၾကတုန္း?
ဒါက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သီလရွင္ေက်ာင္းပါ လားမားႀကီး
စာေရးသူလည္း အံ့ၾသၿပီး စိတ္ပ်က္သြားရၿပီ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ဆိုရင္ေတာ့ စာေရးသူအတြက္ သီတင္းသံုးဖို႔ အဆင္ေျပမွာပဲလို႔ ေတြးခဲ့တာေလ။ အခုေတာ့ ဘယ္ကိုသြားရမွန္း မသိေတာ့ဘူး။
ေဟ… ဒါဆိုရင္ ဦးပဥၨင္းက ဘယ္မွာမ်ား သီတင္းသံုးလို႔ အဆင္ေျပႏိုင္မွာလဲကြဲ႕?
တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းမွာ လားမားႀကီးအတြက္ အေဆာင္ အခန္း ရွိတယ္ေလ။ အဲဒီမွာ သီတင္းသံုးလို႔ ရပါတယ္
ဟူး…. ေတာ္ပါေသးရဲ႕
စာေရးသူလည္း သက္ျပင္းရွည္ႀကီးကိုခ်ရင္း ေနစရာေပးတဲ့ သီလရွင္ေတြကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ေနမိေတာ့တယ္။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း လားမားႀကီးေတြနဲ႔ အတူ
ေလေအးေတြကလည္း ေတာင္ထိပ္မွာ ေတာ္ေတာ္ကို တိုက္တာ။ ေႏြရာသီမွသာ ဒီ ခ်န္ဂိုမွာ သီလရွင္ေတြက လာၿပီး ေနထိုင္ၾကတယ္။ ေဆာင္းရာသီ ဆိုရင္ေတာ့ ေအးလြန္းအားႀကီးေတာ့ သီလရွင္ေတြ အကုန္လံုးနီးပါး သိပ္မေအးတဲ့ တျခားၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေနၾကရတာ တဲ့။
ညေန ေန၀င္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ အေအးက အရမ္းကို ၾကမ္းလာၿပီ။ ရြာက ပင္လယ္ ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ၃၆၅၈ မီတာ ရွိတယ္။ ေပနဲ႔ ဆိုရင္ေတာ့ ၁၂၀၀၁.၃၁ ေပ ျမင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေႏြရာသီလည္း ေအးေနတာပဲ။ ရြာတစ္ရြာလံုးလည္း တိတ္ဆိတ္။ သီလရွင္ ေက်ာင္းလည္း တိတ္ဆိတ္လို႔ သြားၿပီ။
ဒါကေတာ့ ေက်းရြာလားမားႀကီးနဲ႔ အတူ
နံနက္ခင္း သူရိန္ေနမင္းႀကီး မေပၚလာခင္ အရုဏ္ဦး လင္းေရာင္ျခည္ ေအာက္မွာ ပန္းသီးစိုက္ခင္းေတြက စိမ္းစိုၿပီး လန္းဆန္းေနတာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ေႏြရာသီ ဆိုေပမဲ့လည္း ျမဴေတြကေတာ့ အံု႕ဆိုင္းေနတာပဲ။ စာေရးသူလည္း နံနက္ခင္းမွာ ကုဋီ (အိမ္သာ) လိုက္ရွာရေတာ့တယ္။ မေန႔ကလည္း ကုဋီ ဘယ္မွာ ရွိလဲ ဆိုေတာကို ေမးမထားလိုက္မိဘူး။
သီလရွင္ေလး တစ္ပါးကို ေတြ႕ေတာ့ ေမးလိုက္တယ္။ သီလရွင္ေလးကေတာ့ ဟိုးဘက္မွာ ရွိတယ္ ဆိုၿပီး စာေရးသူကို လမ္းညႊန္ျပလိုက္တာပဲ။ ဒါနဲ႔ စာေရးသူလည္း ကုဋီ ရွိရာကို ခပ္သုတ္သုတ္ေလး သြားမိတာေပါ့။
ေဟာဗ်ာ… သူတို႔ အိမ္သာက ဘယ္လိုပါလိမ့္။ ေလဟာျပင္ကုဋီ ျဖစ္ေနပါလား။ အကာအရံလည္း မရွိ။ သီလရွင္ေလးေတြလည္း ဒီအတိုင္း အိမ္သာတက္ေနၾကတယ္။ စာေရးသူလည္း အိမ္သာနား ခပ္လွမ္းလွမ္းကို ေရာက္ေနၿပီ။ ဒုကၡပါပဲ… စာေရးသူလည္း အိမ္သာဆီကို ဆက္မသြားေတာ့ဘဲ အျမန္ ျပန္လွည့္ လာခဲ့ရေတာ့တယ္။
ေက်ာင္းအထဲကို ေရာက္ေတာ့ သီလရွင္ေလးေတြကို ေတြ႕တာနဲ႔
ဆရာေလးေတြရဲ႕ အိမ္သာက ေလဟာျပင္မွာ ဒီလိုပဲလား? ဦးပဥၨင္းက ဘယ္လို သြားလို႔ ရမွာတုန္း?
အခုမွ သီလရွင္ေလးေတြလည္း ၿပံဳးစိစိ ျဖစ္ေနၾကၿပီး အကာအရံ ပါတဲ့ အိမ္သာကို ညႊန္းေပးလိုက္ေတာ့တယ္။
ေအာင္မယ္ေလးေလ ငါ့ႏွယ္ ေတာ္ပါေသးရဲ႕။ အကာအကြယ္ပါတဲ့ ကုဋီ ရွိေနေသးလို႔သာေပါ့” လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ ေတြးမိေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းက အခိုင္အမာ အုတ္ေက်ာင္းႀကီး ေဆာက္ထားၿပီးေတာ့ အိမ္သာက်ေတာ့ ေလဟာျပင္ လုပ္ထားၾကတယ္။ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း လိုေနေသးတာပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာင္ ေက်းလက္ ေတာရြာေတြမွာ ဟိုတုန္းက အိမ္သာေတြ အစား၊ အခု ေရေလာင္း ယင္လံုအိမ္သာေတြ သံုးစြဲလာၾကတာကို ေတြ႕ေနရၿပီ။ က်န္းမာေရး ဗဟုသုတေတြ တိုးပြားလာတယ္လို႔ ေျပာရမွာပဲ။

ရြာသားေတြရဲ႕ အေကၽြးအေမြး
ကိုယ္လက္သန္႔စင္ ကိစၥ၀ိစၥ ၿပီးတာနဲ႔ အရုဏ္ဆြမ္း ဘုဥ္းမယ္ လုပ္ေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ ႏႈတ္ခမ္းေတြ အေအးဒဏ္ေၾကာင့္ ကြဲေနၿပီး အေရခြံေတြ ကြာထြက္ေနတယ္။ ဆြမ္းဘုဥ္းဖို႔ေတာင္ ႏႈတ္ခမ္းက သိပ္မလြယ္ဘူး။ ဒါနဲ႔ lip-care ဆိုတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းေျခာက္၊ ႏႈတ္ခမ္းကြဲတာ ကာကြယ္တဲ့ ေဆးကို ႏႈတ္ခမ္းမွာ လိမ္းထားရေတာ့တယ္။
နံနက္ပိုင္းမွာ ဘုရားခန္း ဓမၼာရံု အထဲကို ၀င္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာမိတယ္။ ဘုရားခန္းမွာလည္း ရုပ္တုေတာ္ေတြက စံုလို႔ ပါပဲ။ ေနာင္ပြင့္မယ့္ ဘုရားအေလာင္း အရိေမတၱယ ထိုင္ေတာင္မူ ရုပ္တုေတာ္ကလည္း ဘုရားခန္း အလယ္မွာ အႀကီးဆံုး တည္ထားတယ္။ ဦးေခါင္းေတာ္မွာလည္း အခၽြန္အတက္ေတြနဲ႔ေလ။
ဘုရားခန္း မွန္ပံုးေလးေတြ အထဲမွာလည္း နတ္ဘုရားေတြေရာ၊ နတ္ဘုရားမေတြနဲ႔အတူ လာမားႀကီးေတြရဲ႕ ရုပ္တုေတာ္ေတြေရာ စံုေနတာပဲ။ လာမားႀကီးေတြရဲ႕ ရုပ္တုေတာ္ေတြမွာလည္း အခၽြန္အတက္ေတြ ပါတာပဲ။ သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ကလည္း ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတြ ဆိုၿပီး အမည္ခံေနၾကတာကိုး။


နံနက္ခင္း ေနျခည္ေအာက္က ပန္းသီးစိုက္ခင္းမ်ား
မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာက ဘုရားအေလာင္း ကို ကိုးကြယ္တဲ့ ၀ါဒပါ။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ပံုေတာ္ကိုေတာ့ မေတြ႕ဘူး။ အမွန္ေတာ့ အခုေခတ္မွာ ပြင့္ၿပီး ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ တရားေတာ္ေတြက အကုန္ ရွိေနတုန္းပဲ။ အဲဒီ အတုိင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္သြားရင္ နိဗၺာန္ဆိုတာ ေရာက္ကို ေရာက္မွာ။ ေနာင္ပြင့္မယ့္ ဘုရားလည္း သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားေတြကိုပဲ ေဟာမွာ။ တရားကေတာ့ အားလံုး အတူတူပဲေလ။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာက မပြင့္ေသးတဲ့ ဘုရားကို ပဲ အေလးတယူ ျပဳေနၾကတယ္ ဆိုေတာ့ တမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္ေနတာပဲ။
အခုလက္ရွိ ေဆးဆရာက ေဆးညႊန္းေပးထားတဲ့ ေဆးေတြကို မေသာက္ခ်င္ဘဲ ဘယ္အခ်ိန္မွ ေရာက္လာမယ္မွန္း မသိတဲ့ ေဆးဆရာကို ေစာင့္ေနသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ေရာဂါက ပိုဆိုးလာဖို႔ပဲ ရွိတယ္။ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ ေရာဂါကိုသာ လက္ရွိေဆးနဲ႔ ေပ်ာက္ေအာင္ ကုထားႏိုင္မွသာ စိတ္အခ်ရဆံုးပါပဲ။ ေနာက္လာမယ့္ ေဆးဆရာလည္း ဒီေဆးညႊန္းကိုပဲ ေပးမွာေလ။

ဘုရားခန္းက အရိေမတၱယ ဘုရားအေလာင္း ထိုင္ေတာ္မူပံုေတာ္
ဘုရားခန္း အထဲက ရုပ္တုေတြ အထဲမွာ နတ္ဘုရားတစ္ပါးက အမ်ဳိးသမီး တစ္ဦးနဲ႔ ကာမယွက္စပ္ေနတဲ့ ရုပ္တုကိုလည္း ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ဘယ့္ႏွယ့္… ဘုရားခန္းထဲမွာ အဲဒါေတြလည္း လာထားရတယ္လို႔။ စာေရးသူ ေရာက္ဖူးတဲ့ တခ်ဳိ႕ တိဗက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ မွာ ဆိုရင္ အဲဒီ လိုမ်ဳိး ရုပ္တုကို အႀကီးႀကီး ထုလုပ္ထားတာ။ မျမင္အပ္တဲ့ ေနရာကိုေတာ့ ပိတ္စပိုင္းေလးနဲ႔ ဖုံးအုပ္ထားတာ ေတြ႕ရတယ္။ အခု စာေရးသူ ေရာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္းမွာေတာ့ ရုပ္တုက နည္းနည္း ေသးလို႔လား မသိဘူး။ ဘာနဲ႔မွ မဖံုးထားဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဗုဒၶဘာသာက ဘယ္လိုမွန္းကို ေျပာလို႔ေတာင္ မတတ္ေတာ့ဘူး။
ေန႔ပိုင္းမွာ သီလရွင္ေလးေတြလည္း တစ္ေနကုန္ ဗုဒၶစာေပေတြကို သင္ေနၾကရတာ။ သူတို႔သင္ယူေနတဲ့ ဗုဒၶစာေပကို တိဗက္ဘာသာ စာေပနဲ႔ ေလ့လာ သင္ယူရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ သီလရွင္ေတြက တိဗက္ ဘာသာစကားကို ေကာင္းေကာင္း ေျပာႏိုင္ၾကတယ္။ ေလာကီရဲ႕ အာရံုေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး စြန္႔လႊတ္ၿပီးေတာ့ သာသနာ ျပဳေနၾကရတာပဲ။ ေလးစား ၾကည္ညိဳမိပါတယ္။
သူတို႔ေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး စာေရးသူလည္း ျမန္မာျပည္ကို ျမင္ေယာင္မိတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာလည္း ဗုဒၶစာေပေတြကို ရဟန္းေတြ၊ သီလရွင္ေတြက အလြတ္က်က္မွတ္ၿပီး အာဂံုေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ အားထုတ္ေနၾကတာဟာ ဗုဒၶရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ သာသနာျပဳ လုပ္ငန္း လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ သိပ္ကို ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းပါတယ္။
ေတာင္ေစာင္း နံေဘးက ေလဟာျပင္ ကုဋီ
သီဟိုေခတ္တုန္းက ဆိုရင္ ရဟန္းေတြဟာ ဆြမ္းအခက္အခဲ ႀကံဳေတာ့ ျမစ္ကမ္းနံေဘး သဲေသာင္ျပင္မွာ ေရပါတဲ့ သဲေတြကို ၀မ္းဗိုက္ေပၚ တင္ၿပီး ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္ရင္း မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ၾကတာ။ ဆြမ္းက သိပ္မဘုဥ္းေပးရေတာ့ ၀မ္းက ပူတဲ့ အပူကို သက္သာေအာင္ လုပ္ရတာပါ။ တကယ့္ သာသနာ့ အာဇာနည္ ရဟန္းေတြ ပါပဲ။
အခု ခ်န္ဂိုရြာက သီလရွင္ေလးေတြက ညေနဆိုရင္ ေက်ာင္း၀င္း ပတ္ပတ္လည္က ပန္းသီးစိုက္ခင္းထဲမွာ ေရေလာင္းတဲ့သူက ေလာင္း၊ ျမက္ရွင္းတဲ့သူက ရွင္းနဲ႔ စိုက္ခင္းအလုပ္ကို လုပ္ၾကရျပန္တယ္။ အဲဒီ ပန္းသီးစိုက္ခင္းက ထြက္လာတဲ့ ပန္းသီးကို ေရာင္းခ်ၿပီး ရလာတဲ့ ၀င္ေငြကို ေက်ာင္းအတြက္ လိုအပ္တာကို စီမံၾကရတယ္။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ ႏိုင္ငံေတြမွာက သီလရွင္ေတြက ေစ်းေရာင္းၿပီး ၀င္ေငြ ရွာေနၾကရၿပီး ဘ၀ရပ္တည္ ေနၾကရတာကိုလည္း ၾကားသိရတယ္။
ျမဴႏွင္းေတြၾကားက တာ၀န္ေက်ႁပြန္ေနတဲ့ ဖိုးလမင္းႀကီး
ျမန္မာႏိုင္ငံ အပါအ၀င္ သီရိလကၤာ၊ ထိုင္း၊ လာအိုနဲ႔ ကေမာၻဒီယား စတဲ့ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ငါးႏိုင္ငံက်ေတာ့ ရဟန္းနဲ႔ သီလရွင္ေတြ စီးပြားရွာစရာ မလိုပါဘူး။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ လွဴဒါန္းၾကတဲ့ အင္အားနဲ႔ပဲ သာသနာကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ၾကတယ္။ ရဟန္းေတြ ဆိုတာက ေလာဘ အလိုကို လိုက္ေနလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ရွိတာေလးနဲ႔ တင္းတိမ္ၿပီး ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ႏိုင္ကာမွ ရဟန္း ပီသမွာေပါ့။
တကယ္လို႔ ရဟန္းနဲ႔ သီလရွင္ေတြသာ စီးပြားေရး လုပ္ၾကေတာ့မယ္ ဆိုရင္ လူေတြနဲ႔ တန္းတူ စီးပြားရွာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူေတြရဲ႕ အၾကည္အညိဳ ပ်က္စရာေတြ ျဖစ္ကုန္မွာပါ။ စီးပြား အၿပိဳင္ ျဖစ္လာၾကၿပီကိုး။ ၿပီးေတာ့လည္း စီးပြားရွာေနၾကရတဲ့ အတြက္လည္း ဗုဒၶစာေပေတြကို ေလ့လာက်က္မွတ္ ဖို႔ အခ်ိန္ဆိုတာ ဘယ္ေပးႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။ ရဟန္းတရား အားထုတ္ဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ေ၀လာေ၀းပဲ။
အဲဒါဆိုရင္ သာသနာ ပ်က္ေနၿပီလို႔ ေျပာလို႔ ရေနၿပီ။
ရဟန္းကလည္း ရဟန္းအလုပ္လုပ္၊ လူေတြကလည္း လူအလုပ္ေတြလုပ္ ဆိုရင္ ျပႆနာ ရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ရဟန္းက လူေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြမွာ ၀င္ၿပီး လိုက္ပါ၊ လိုက္လုပ္ ေနရင္ေတာ့ လူေတြက ရဟန္းေတြကို အၾကည္ညိဳပ်က္ၿပီး သာသနာ ပ်က္ဖို႔ပဲ ရွိတယ္။ ရဟန္းကလည္း ရဟန္းတာ၀န္၊ လူကလည္း လူ႔တာ၀န္ သာသနာအတြက္ တာ၀န္ ကိုယ္စီ ယူထားၾကမယ္ ဆိုရင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ဟာ ဆက္ၿပီး ရွင္သန္ေနမွာပါ။
ေကာင္းကင္က လမင္းႀကီးလည္း ည ျမဴႏွင္းမံႈေတြ ကိုထိုးေဖာက္ရင္း အင္အားအျပည့္နဲ႔ ခ်န္ဂို ရြာေလးကို အလင္းေရာင္ေတြ ေပးၿပီး အက်ဳိးျပဳေနတယ္။ လမင္းႀကီးလည္း သူ႔ရဲ႕ တာ၀န္ကို ေက်ႁပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေနဆဲပဲ။
စာေရးသူလည္း သာသနာေတာ္အတြက္ လုပ္ေဆာင္စရာ ရဟန္းတာ၀န္ေတြကို ႏိုင္တဲ့ဘက္က ဆက္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ ကိုယ့္ေျမ၊ ကိုယ့္ေရ၊ ကိုယ့္ေျပမွာ သာသနာ ဆက္ၿပီး ထြန္းေတာက္ေနဖို႔ ဒီထက္ပိုၿပီး ႀကိဳးစားရဦးမယ္။
ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမာၻတစ္သိန္း ပါရမီေတာ္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းခဲ့ၿပီး သတၱ၀ါေတြ အက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ေတြကို တတ္စြမ္းတဲ့ဘက္က ဆပ္ရဦးမယ္ေလ…..

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP