* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, November 1, 2010

သန္႔ဇင္၀င္း ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း စဥ္းစားျခင္း -၂

အပုိင္း(၂)

ေသတယ္ဆုိတာဟာ ဘာလဲ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အသက္ရွဴရပ္သြားမယ္၊ နွလုံးခုန္ရပ္သြားမယ္၊ ဦးေႏွာက္ကလည္း အလုပ္မလုပ္ေတာ့ဘူး ဆုိရင္ ေဆးဘက္ဆုိင္ရာအလုိအရ ေသတယ္လုိ႔ သတ္မွတ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ အသက္ရွဴရပ္သြားတဲ့အခါ ႏွလုံးခုန္ရပ္သြားတဲ့အခါမွာ အဲဒီလူ ခ်က္ခ်င္း အသက္ျပန္ရွဴလာေအာင္၊ ႏွလုံးျပန္ခုန္လာေအာင္ အရင္ဆုံးေတြ႔တဲ့ က်န္းမာေရး၀န္ထမ္းေတြက အကူအသက္ရွဴနည္းေတြ၊ ႏွလုံးကုိႏွိပ္ေပးတဲ့နည္းေတြ၊ ဒီဖစ္ဘရစ္လစ္တာစက္ေတြ၊ ႏွလုံးခုန္ေဆးေတြအကူအညီနဲ႔ ၾကိဳးစားရတယ္။ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိ ၾကိဳးစားေပမယ့္ ႏွလုံးျပန္မခုန္၊ အသက္ျပန္မရွဴေတာ့တဲ့အခါ ဦးေႏွာက္ဟာ ေသြးလည္းမမရရွိ ေအာက္ဆီဂ်င္လည္း မရရွိတဲ့အတြက္ ေသသြားတယ္။ လူတစ္ေယာက္ ႏွလုံးမခုန္ေတာ့ဘူး၊ အသက္မရွဴေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဆရာ၀န္က Brain Death ဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးရတယ္။ စစ္ေဆးတဲ့နည္းေတြထဲမွာ မ်က္လုံးက သူငယ္အိမ္အက်ဥ္းအက်ယ္ကုိ ၾကည့္တာ၊ သူငယ္အိမ္ကုိ အလင္းေရာင္ေပးၾကည့္ျပီး တုံ႔ျပန္မႈရွိမရွိစစ္ေဆး တာတုိ႔၊ နာက်င္ျခင္းေ၀ဒနာကို ခံစားႏုိင္ေသးလား မခံစားႏုိင္ေတာ့ဘူးလားလုိ႔ စစ္ေဆးၾကည့္တာတုိ႔လည္း ပါ၀င္တယ္။ အေမရိကန္လုိ ႏုိင္ငံမွာေတာ့ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ဟာ လူနာတစ္ေယာက္ကုိ Brain Death ေၾကညာဖုိ႔ ဦးေႏွာက္ရဲ႔ လွ်ပ္စစ္လႈိင္းေတြကုိ စစ္ေဆးတဲ့ အီးအီးဂ်ီ စက္ရဲ႔ အကူအညီကုိပါ ယူဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။

ေနာက္ဆုံးႏွစ္ အပုိင္း(က)မွာ သန္႔ဇင္၀င္းဟာ လူေသအေလာင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ တစ္ခုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ရင္ခြဲျခင္းအတတ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး က်င့္သားရသြားၾကတယ္။ ရင္ခြဲတုိက္ထဲစ၀င္ကာစကလုိ ေၾကာင္အမ္းအမ္း ျဖစ္မေနၾကေတာ့ဘူး။ ရင္ခြဲရတာက ေသရျခင္းအေၾကာင္းကုိ ရွာတဲ့ေနာက္ဆုံးအဆင့္ပဲ။ တစ္ခါတေလ ရင္ခြဲရုံေရာက္တဲ့အခါမွ ေရာဂါနာမည္ကုိ တပ္လုိ႔ရတာလည္းရွိတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ရင္ခြဲစစ္ေဆးျပီးတဲ့အခါမွသာ တပ္ထားတဲ့ေရာဂါနာမည္ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေသခ်ာသြားတာလည္း ရွိတယ္။ တစ္ခါတရံေတာ့ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ရဲ႔ ဘယ္အစိတ္အပိုင္းေတြကုိ ထိခုိက္တယ္ဆုိတာဟာ ရင္ခြဲစစ္ေဆးတဲ့အခါမွ ေသေသခ်ာခ်ာေျပာႏုိင္တယ္။ ရင္ခြဲစစ္ေဆးရျခင္း အေၾကာင္းကုိ အမ်ားၾကီးေပးလုိ႔ရေပမယ့္ အဲဒီအေၾကာင္းေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ အသိပညာကုိ လုိခ်င္လုိ႔ပဲ။ အဲဒီလုိ လူေသေတြအေပၚ ေလ့လာမႈေတြကရတဲ့ အသိပညာေတြဟာ က်န္ရွိေနတဲ့ အသက္ရွင္ေနသူေတြကုိ တစ္နည္းတစ္ဖုံ အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသသူေတြဟာ ရွင္သူေတြကုိ တစ္နည္းတစ္ဖုံ အက်ိဳးေက်းဇူးျပဳခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တယ္။ သန္႔ဇင္၀င္းအေနနဲ႔ေတာ့ ေသရျခင္းအေၾကာင္းကို ရွာရတာေတြ၊ ေရာဂါအမည္ကုိရွာရတာေတြဟာ ပေဟဠိပုစၧာတစ္ပုဒ္ေတြကုိ အေျဖရွာရသလုိပဲ။ အင္မတန္ စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။

ဒီေနရာမွာ သိပၸံနည္းက် တကၠေဗဒဟာ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ကုိ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ဆန္႔က်င္ေနတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဥပမာ ႏွလုံးရဲ႔ ဘယ္ဘက္ေသြးလႊတ္ခန္း ထူေနျပီး အဆုိ႔ရွင္ေတြအားလုံးရဲ႔ အေနအထားကလည္း ေကာင္းတယ္ဆုိရင္ ေသြးတုိးေရာဂါလုိ႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိ႔ ရႏုိင္တယ္။ ေသြးေၾကာနံရံေတြပါ ထူထဲျပီး လူကလည္း ၀တယ္ဆုိရင္ ကုိလက္စထေရာေတြမ်ားေနခဲ့ႏုိင္တယ္၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါပါ ရွိေကာင္းရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ အဲဒီလုိ သိပၸံနည္းက် တကၠေဗဒအရ အခ်က္အလက္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ျပီး ရလာတဲ့ ေကာက္ခ်က္ေတြက ေက်ာ္လြန္ျပီးေတာ့ "လူနာရဲ႔ မ်က္ႏွာထားကုိ ၾကည့္ရတာ ေသြးေၾကာေရာင္တဲ့ လူနဲ႔တူတယ္တုိ႔၊ လူနာဟာ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ ေသခ်ာေပါက္ရွိရမယ္" စတဲ့ စိတ္ကူးကြန္႔ျမဴးမႈေတြကုိ ခြင့္ျပဳလုိ႔မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ သက္ရွိထင္ရွားေနေသးတဲ့ လူနာဆုိရင္ လကၡဏာေတြနဲ႔၊ ေဆးစစ္ခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ျပီး ေရာဂါနာမည္ေဖာ္ထုတ္ရတယ္။ ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ့ ေရာဂါအမည္မွန္ကန္ေၾကာင္းကုိ ထပ္ဆင့္စစ္ေဆးျခင္းေတြ၊ ကုထုံးေတြ စတာေတြနဲ႔ သက္ေသအဆင့္ဆင့္ ျပရတယ္။ သက္ေသျပထားတဲ့ ေရာဂါနာမည္ကုိ သေဘာမတူတဲ့လူက တျခားျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတဲ့ ေရာဂါကုိ သူမ်ားလက္ခံလာေအာင္ သက္ေသျပ၊ ဆြဲေဆာင္တာေတြ လုပ္ႏုိင္တယ္။ မလုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ သက္ေသျပထားတဲ့ ေရာဂါကုိ လက္ခံျပီး ကုထုံးေပးရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ (agree to disagree/ agree to differ) ဆုိတာဟာ သိပၸံနည္းက်တကၠေဗဒ (as in logical positivism) ရဲ႔ စကားမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ လူမႈေရးေဗဒရဲ႔ ေ၀ါဟာရ တစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။ ဂၽြန္၀တ္စေလ (John Wesley )က ၁၈ ရာစုမွာ အေရးမၾကီးတဲ့ အယူအဆေတြမွာ သေဘာကြဲလြဲခြင့္ ျပဳျပီး အေရးၾကီးတာေတြ အလုပ္ဆက္လုပ္ၾကစုိ႔ ဆုိတဲ့ စကားရပ္ေတြပါတဲ့ စာတစ္စုကုိ ေရးလုိက္တယ္။ အယူအဆေတြကုိ သက္ေသျပဖုိ႔ ခက္ခဲတဲ့ လူမႈေရးနယ္ပယ္မွာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ကုိယ္ယူဆတဲ့ အယူအဆကုိ သူတစ္ပါး လက္ခံလာေအာင္ ဆြဲေဆာင္လုိ႔ မရတဲ့အဆုံး အျငင္းအခုံေတြ ရပ္ဆဲျပီး ရလာဒ္ေကာင္းေတြ ေပၚလာေအာင္ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ရွိတယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ အျပန္အလွန္ေလးစားသမႈကုိ တည္ေဆာက္ၾကျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂိမ္းသီအုိရီသမား တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေရာဘတ္ေအာမင္းက တင္ကူးျပီး တူညီတဲ့ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြ (common prior probabilities) ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ လူသားႏွစ္ဦးဟာ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ မရွိႏုိင္ဘူးလုိ႔ ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္မယ္လုိ႔ သန္႔ဇင္၀င္းက ေတြးမိတယ္။

သန္႔ဇင္၀င္းဟာ ေရာဂါေဗဒနဲ႔ မႈခင္းေဗဒတုိ႔ ၾကီးစုိးတဲ့ ေရခဲတုိက္ထဲက အျဖဴေရာင္မ်က္ႏွာက်က္ရဲ႔ ေအာက္မွာ စိတၱေဗဒနဲ႔ လူမႈေဗဒကုိ အေတာ္အတန္ ေမ့ထားႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိက္ထဲက ထြက္လုိက္တာနဲ႔ ေဘးခ်င္းကပ္ရပ္က သာလာယံ ဇရပ္မွာ ေသဆုံးသူေတြရဲ႔ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲေနတဲ့ ပရိသတ္ကုိ အျမဲတမ္းေတြ႔ရတယ္။ မိဘေတြ၊ သားသမီးေတြ၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္နွမေတြ။ တခ်ိဳ႔ဆုိရင္ အိမ္သားထဲက တစ္ေယာက္က အသည္း ကင္ဆာေရာဂါရွိေနလုိ႔ ေျခာက္လပဲ အခ်ိန္ေပးထားတယ္။ အဲဒီကင္ဆာရွိသူအတြက္ အားလုံးက ၀ုိင္းျပီး စိတ္ပူေနတုန္း ၾကားထဲက က်န္းမာေရးေကာင္းသူ တစ္ေယာက္က ရုတ္တရက္ဖ်ားနာျပီး ေသသြားတယ္။ လူ႔သက္တမ္းအေပၚ ေဆးပညာရဲ႔ ခန္႔မွန္းမႈဟာ ေလာင္းကစားတာနဲ႔ တူတယ္။ တခ်ိဳ႔ေသာ မေရရာ မေသခ်ာတဲ့ ကိစၥေတြအတြက္ သန္႔ဇင္၀င္းတုိ႔ကုိ သူတုိ႔ရဲ႔ ဆရာေတြက odds ratio ကုိ အသုံးခ်ဖုိ႔ သင္ေပးၾကတယ္။ "All life is six to five against" ဆုိတာကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ေစတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေရာဂါႏွစ္ခု a နဲ႔ b ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခု ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ဆုိပါစုိ႔။ အဲဒီႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုကုိ ေရြးခ်ယ္ျပီး ကုဖုိ႔ လုိအပ္လာတဲ့ အေနအထားမွာ သက္ဆုိင္ရာပညာရွင္ဟာ a x (1-b) နဲ႔ b x (1-a) ကုိ အခ်ိဳးခ်ဖုိ႔ လုိတယ္။ ဆုိလုိတာက လကၡဏာတစ္ခုဟာ a ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္သလုိ b ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တာ ရွိတဲ့အခါ ဆရာ၀န္က a ရဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကုိ b ရဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်နဲ႔ေျမွာက္၊ b ရဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကုိ a ရဲ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်နဲ႔ ေျမွာက္ျပီး အခ်ိဳးခ်ၾကည့္ ရေတာ့တယ္။ ျပီးေတာ့ အေလးသာတဲ့ ဘက္ကုိ အမွန္အေနနဲ႔ ယူဆျပီး ကုထုံးေပးရတယ္။ အဲဒီလုိအေျခအေနအတြက္ ပညာရွိတဲ့ ဆရာ၀န္နဲ႔ ကံေကာင္းတဲ့ဆရာ၀န္နဲ႔ ေရာဂါခန္႔မွန္းတာမွာ ဘယ္သူက ပုိမွန္ႏုိင္သလဲဆုိရင္ ကံေကာင္းတဲ့ဆရာ၀န္က ပုိမွန္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတာပဲ။

တစ္လအတြင္းမွာ က်န္းမာေရးေကာင္းသူရဲ႔ ေသဖုိ႔ျဖစ္နုိင္ေခ်နဲ႔ က်န္းမာေရးမေကာင္းသူရဲ႔ ေသဖုိ႔ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ကုိ odds ratio မွာထည့္ၾကည့္ရင္ မက်န္းမာသူရဲ႔ ေသဖုိ႔ျဖစ္ႏုိင္ေခ်က အဆမ်ားစြာ သာေနမွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေလာင္းကစား သမားတုိင္းမွာ ရႈံးႏုိင္ေခ်ရွိတယ္ဆုိတာ ေမ့ထားလုိ႔ မရဘူး။ အခါမ်ားစြာမွာ အထက္ေၾကးကေလာင္းသူဟာ မရႈမလွ ရႈံးနိမ့္တတ္တာ ကစားဖူးသူတုိင္း သိၾကမယ္။ အေၾကာင္းရင္းတစ္ခုကေတာ့ ေလာင္းကစားသမားေတြရဲ႔ ႏုိင္ႏုိင္ေခ်ဟာ ဒုိင္ကုိင္သူကုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွမမီႏုိင္လုိ႔ပဲ။ ေသျခင္းတရားဆုိတဲ့ ဒုိင္ဟာ ေလာင္းကစားျပဳသူေတြထက္ အဆမ်ားစြာ အေလးသာေနတယ္။ တခ်ိဳ႔ေလာင္းကစားနည္းနဲ႔ ေလာင္းကစားမယ္ဆုိရင္ ကစားသမားဟာ ေသခ်ာေပါက္ရႈံးရမွာပဲ။ ဥပမာ အသက္ရွင္ေနသူဟာ ငါက အသက္ ၅၁ ႏွစ္ ၇ လမွာ ေသရမယ္လုိ႔ ေလာင္းကစားရင္ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ႏုိင္ေခ်မရွိဘူး။ သမားရုိးက် လူတစ္ေယာက္ ဘယ္အခ်ိန္ေသရမယ္လုိ႔ ေလာင္းကစားရင္ ရႈံးဖုိ႔ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ ေနာက္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသူေတြဟာ ေသမင္းကုိအလုိလုိက္ျပီး ကုိယ့္ရဲ႔ေသျခင္းကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပမယ့္ ရႈံးႏုိင္ေခ်ေတြ ရွိေသးတာေတြ႔ရမယ္။ ေသမင္းကုိ ဆန္႔က်င္ျပီး ေလာင္းကစားရတာေတာ့ ေျပာစရာမရွိဘူး။

လူေတြဟာ ေသျခင္းတရားအေပၚ ဘယ္လုိသေဘာထားသင့္လဲ။ သန္႔ဇင္၀င္းဟာ အဲဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး အဲဒီႏွစ္တစ္ႏွစ္လုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေမးျပီး သူငယ္ခ်င္းေတြကုိလည္း ေမးတယ္။ တခ်ိဳ႔က "လူေတြဟာ တခ်ိန္မွာ ေသရမွာပဲျဖစ္လုိ႔ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း မစဥ္းစားဘဲ မေသခင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနၾကရမယ္" ဆုိတဲ့ အေျဖကုိ ေပးၾကတယ္။ အဲဒီအေျဖဟာ လူမ်ားစု လက္ခံႏုိင္မယ့္ အေျဖျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီအေျဖကုိေတာ့ သန္႔ဇင္၀င္းက သိပ္ျပီး ပညာရွိတယ္၊ အဓိပၸါယ္ရွိတယ္လုိ႔ မထင္ဘူး။ တေလာက ဆုံးသြားတဲ့ သူနာျပဳဆရာမၾကီးဟာဆုိရင္ အသက္ ၄၃ ပဲရွိေသးတယ္။ သူက ဘ၀နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘာသုံးသပ္ခ်က္ ေကာက္ခ်က္မွ မဆြဲဖူးဘဲ မသိလုိက္ မသိဘာသာ ေနသြားတာပဲ။ သူဟာ ဘ၀ကုိ ေက်နပ္ခဲ့တဲ့ လူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ေတြ အားလုံးသိႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးဟာ ေသျခင္းတရားကုိ လ်စ္လ်ဴရႈထားတာကုိ လက္ခံေပမယ့္ ထုိက္တန္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကုိ ရသြားတယ္လုိ႔ အာမမခံႏုိင္ဘူး။ လူေတြအမ်ားစုဟာ ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ေသျခင္းကိစၥေတြမွာ ဆင္ျခင္တုံတရားကုိ မသုံးဘဲ အလုိက္သင့္ ေနသြားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆင္ျခင္တုံတရား မရွိတဲ့လူေတြဟာလည္းပဲ တစ္ခုခုကုိ ေၾကာက္ရြံ႔ရင္း၊ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ေၾကာက္ရြံ႔ရင္း စိတ္ပ်က္ရင္း ေဒါသထြက္ရင္း ဘ၀ကုိ မေက်မနပ္ျဖစ္ရင္း ေသသြားၾကတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ခုနစကားဟာ ဘာသာေဗဒအရေရာ ယုတၱိေဗဒအရေရာ အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့ေနတယ္။ ဆင္ျခင္တုံတရား မရွိဘဲ ignorance လုပ္တာဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကို ဖန္တီးေပးတယ္လုိ႔ ဆုိလုိရာေရာက္ေနတယ္။ အဲဒီ ေသျခင္းတရားကုိ လ်စ္လ်ဴရႈျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတယ္ ဆုိတဲ့ စကားဟာ ဘယ္လုိမွ အဓိပၸါယ္မရွိဘူးလုိ႔ သန္႔ဇင္၀င္းကထင္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ လူသားဟာ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး ဆင္ျခင္မႈမျပဳရင္ သူ႔အသက္ရွင္ျခင္းရဲ႔ တန္ဖုိးကုိ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ သိႏုိင္မွာလဲ။

သန္႔ဇင္၀င္းဟာ အဲဒီေမးခြန္းေတြကုိ အသက္ ၂၄ ႏွစ္မတုိင္မီ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ အလုိမွာ ေမးမိတာ ေတာ္ေတာ္ကံေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆိုႏုိင္တယ္။ ၂ ႏွစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ႏွစ္ဆုိတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ အသိပညာရွာေဖြတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ေတာ္ေတာ္ တုိးတက္ေျပာင္းလဲႏုိင္တယ္။ အရင္ကေတာ့ သန္႔ဇင္၀င္းဟာ အသိပညာကုိ ရွာေဖြဖုိ႔အတြက္ ကုိယ့္အားပဲ ကုိယ္ကုိးရမယ္ဆုိျပီး သူ႔ရဲ႔ဆင္ျခင္တုံတရားကုိ အထင္ၾကီးလြန္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္အပုိင္း (က)မွာ ႏႈိင္းရသီ၀ရီကုိ နည္းနည္းပါးပါး ေလ့လာရတဲ့အခါ သူ႔ရဲ႔အျမင္တခ်ိဳ႔ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။

လူတစ္ေယာက္ဟာ လူရဲ႔ဆင္ျခင္တုံတရား သက္သက္နဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ အေတြ႔အၾကဳံ သက္သက္အေပၚ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈ သက္သက္နဲ႔ ကုိယ့္ထက္ ပညာရွိတဲ့ လူေတြက မွန္ကန္ပါတယ္လုိ႔ တညီတညြတ္တည္း လက္ခံထားၾကတဲ့ ႏႈိင္းရသီ၀ရီလုိ ဟာမ်ိဳးကုိ ဘယ္လုိလုပ္ သေဘာေပါက္သိျမင္ႏုိင္မလဲ။ လက္ဦးမဆြအားျဖင့္ ေသျခင္းတရားဟာ အေရးၾကီးတယ္ ေလ့လာဖုိ႔သင့္တယ္လုိ႔ လက္ခံျပီးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ္ပုိင္ အေတြ႔အၾကဳံနဲ႔ ဆင္ျခင္တုံတရားေတြအျပင္ ကုိယ့္ထက္ ပညာရွိတဲ့လူေတြရဲ႔ အျမင္ေတြကုိ မေလ့လာဘဲ ေသျခင္းတရားရဲ႔ အေၾကာင္းဗဟုသုတကုိ အကုန္အစင္ သိျမင္ႏုိင္တယ္ဆုိတာ မွန္ကန္ပါ့မလားလုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္လာမိတယ္။



To be continued

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP