* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, November 19, 2010

လူတုိင္းအတြက္ ပ႒ာန္း ဥပနိႆယ အပုိင္း(၃)

Wednesday, 17 November 2010 15:53 | PostAuthorIconWritten by Administrator | PDF | | Print | | E-mail

ဥပနိႆယပစၥည္း(၃)Resized_IMG_0828

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ဥပနိႆယပစၥည္းမွာ ...

(၁) အာရမၼဏူပနိႆယ

(၂) အနႏၱ႐ူပနိႆယ

(၃) ပကတူပနိႆယ ဆိုၿပီး ဥပနိႆယ သံုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။

(၁) အာရမၼဏူပ နိႆယ ဆိုတာ အာရမၼဏ+ဥပနိႆယ= အာ႐ံုသည္ပင္ အားႀကီးေသာ မွီရာ အေၾကာင္း(သို႔) အားႀကီးတဲ့ မွီရာ အေၾကာင္း တရား ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အားေကာင္းတဲ့ အာ႐ံု တရားမ်ိဳးပါ။

ဥပမာ ရွင္ေဒဝဒတ္ဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ကို လုပ္ႀကံဖို႔ လႊတ္လိုက္တဲ့ ေလးသမား မ်ားဟာ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အသေရေတာ္ကို ဖူးျမင္ လိုက္ရတဲ့ အခါ ျပစ္မွား ခ်င္စိတ္ေတြ အားလံုး ေပ်ာက္ၿပီး ၾကည္ညိဳ သြားၾကတာတို႔၊ အမၺပါလီ ဆိုတဲ့ ျပည့္တန္ဆာမဟာ အသက္အရြယ္ အေတာ္ႀကီးလာတဲ့ အခါ သူ႔ရဲ႕တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို သိပ္ၿပီး သတိရလာတယ္၊

ဒီသားက သူ႔ႏိုင္ငံ ေဝသာလီ ဥပေဒအရ သူ႕ကိုျပည္တန္ဆာမ အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း မခံရမီ ရာဇၿဂိဳဟ္မင္းသား ဗိမၺိသာရနဲ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ရထားတဲ့သားပါ၊ ဒီသားကိုယ္ဝန္ ရစအခ်ိန္ေလာက္မွာပဲ ေဝသာလီမင္းသား အမ်ားအျပားကလဲ အမၺပါလီကို သူရမွ ငါရမွဆိုတဲ့ျပႆနာက ႀကီးထြားလာတယ္၊ “ေဝသာလီနဲ႔ ရာဇဂဟက အစဥ္အလာ ရန္ၿငိဳး ရန္ဘက္ ျဖစ္ေနၾကတာ ဆိုေတာ့ ရာဇဂဟ မင္းသားနဲ႔ ရည္ငံေနတာကို သိလို႔ ဒီျပႆနာက တက္လာတာလဲ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့” ဒါနဲ႔ ေဝသာလီ တရား႐ံုး ေရာက္ေတာ့ “ မိန္းမ တစ္ေယာက္ေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းအမ်ား ခိုက္ရန ္ျဖစ္ပြားမည့္ အေျခအေန ေရာက္ခဲ့ေသာ္ ထိုမိန္းမကို အမ်ားပိုင္ (ျပည္တန္ဆာ) အျဖစ္သတ္မွတ္ေစ ” ဆိုတဲ့ဥပေဒအရ အမၺပါလီကို ျပည္တန္ဆာအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။

အမၺပါလီက သူ႔ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကို သိတဲ့အတြက္ တစ္ႏွစ္ခန္႔ေရႊ႕ဆိုင္းၿပီးမွ ဒီတာဝန္ကို ယူခြင့္ျပဳဖို႔ အယူခံရာမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ သားကေလး ေမြးဖြားတယ္၊ ကေလးဖြားတဲ့ သတင္းကို ၾကားသိရတဲ့အခါ မၾကာမီ ျပည့္တန္ဆာ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရမွာျဖစ္လို႔ ႏွမကိုျပည္တန္ဆာအျဖစ္ သတ္မွတ္ ခံရခ်ိန္ကစၿပီး သာသနာေဘာင္ ဝင္ေရာက္သြားတဲ့ အစ္ကိုရဟန္းက လာေရာက္ ယူေဆာင္ၿပီး ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ရင္း အဲဒီသားကေလးလဲ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ သာသနာေဘာင္ေရာက္သြားတယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကိုေတာ့ အမၺပါလီ ၾကားသိၿပီးသား။ အရြယ္ကေလး ရလာလို႔ ေလာကီအာ႐ံုေတြကို ၿငီးေငြ႕လာခ်ိန္မွာ ျပည္တန္ဆာအျဖစ္က အနားယူလိုက္တဲ့ အမၺပါလီဟာ အထီးက်န္ ျဖစ္လာတာနဲ႔အမွ် သားကို သတိရ လာတယ္။ ဒါေပမယ့္ သားကျမတ္စြာဘုရား ရဲ႕သာသနာေဘာင္မွာ ရဟန္းျဖစ္ေနၿပီဆိုေတာ့ ျပန္ေခၚဖို႔က မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အတြက္ တအံုေႏြးေႏြး ခံစားေနရတယ္။

တစ္ခါေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေနာက္ပါရဟန္းမ်ားနဲ႔အတူ ေဝသာလီျပည္ကို ၾကြလာတယ္၊ သူ႔ရဲ႕ သရက္ဥယ်ာဥ္ထဲမွာပဲ သီတင္းသံုး(စခန္းခ်) နားေနတယ္ ဆိုတဲ့သတင္းကို အမၺပါလီ ၾကားသိရတဲ့အခါ ေၾကာင္းက်ိဳးျဖစ္စဥ္ေတြကို မစဥ္းစားႏိုင္ဘဲ သားအေပၚ စြဲလန္း တမ္းတစိတ္က လႊမ္းမိုးေနတဲ့ အမၺပါလီဟာ ဘာမွစဥ္းစား မေနေတာ့ဘဲ “ ေလာကမွာ အလြန္ တြယ္တာၾကတဲ့ သားသမီးနဲ႔ မိဖတို႔ကို တကြဲတျပားစီျဖစ္ေစမယ့္ အဖြဲ႕အစည္း(သံဃာ)ကို ဦးေဆာင္ တည္ေထာင္တဲ့ ဒီရဟန္း ေဂါတမ(သူ႔ေခတ္သံုးေဝါဟာရ)ကို ငါသြားၿပီး ရန္ေတြ႕မယ္ဆိုၿပီး ျမင္းရထားနဲ႔ ဘုရားရွိရာကို ေရာက္သြားတယ္။

ဘုရားရွင္ ထံေတာ္ေမွာက္ေရာက္လို႔ ဘုရားရွင္က “ခ်စ္သမီး အမၺပါလီ” လို႔လဲ ေခၚၿပီး ႏႈတ္ခြန္းဆက္လိုက္ေရာ သူ႔မွာရွိထားႏွင့္တဲ့ ေဒါသပူေတြဟာ တစ္ခါတည္း အေငြ႕ပ်ံပ်က္ျပယ္ကုန္ၿပီး ဘုရားရွင္ကိ ဒူးေထာက္ဦးညြတ္အ႐ို အေသ ျပဳမိရက္သား ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေမွ်ာ္လိုက္ရခ်ိန္မွာေတာ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ သဒၶါတရားစိတ္ေတြ တိုးပြားျဖစ္ေပၚလာၿပီး မိမိပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဥယ်ာဥ္ၿခံႀကီးကို ဘုရားရွင္နဲ႔ တပည့္သံဃာေတာ္မ်ား သီတင္းသံုး ေနဖို႔အတြက္လွဴဒါန္းၿပီး ေနာက္ဆံုး ဘိကၡဳနီျပဳလုပ္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ အမၺပါလီ ရဟႏၱာေထရ္ရီမႀကီး ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္ အသံေတာ္စတဲ့ အာ႐ံုေတြက သာမန္ထက္ ထူးျခားလြန္ကဲတဲ့ အတြက္ ႀကံဳေတြ႕ရသူမ်ားရဲ႕သႏၱာန္မွာ အမွတ္တမဲ့ သေဘာမ ထားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လႊမ္းမိုးႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ သတၲိနဲ႔ ျပည့္စံုေနတာပါ။ အဲဒီလို အာ႐ံုမ်ိဳးကို အာရမၼဏာဓိပတိလုိ႔ေခၚ ပါတယ္၊

အာရမၼဏာဓိပတိျဖစ္တဲ့ တရားမ်ိဳးဟာ အာရမၼဏူပနိႆယလဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ လႊမ္းမိုး အစိုးရႏိုင္စြမ္းအားအေနနဲ႔ အဓိပတိဆိုတဲ့အမည္ရၿပီး မုခ်အက်ိဳးတရား ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္စြမ္းအားအေနနဲ႔ ဥပနိႆယဆိုတဲ့ အမည္ရတာပါ၊ အာရမၼဏာဓိပတိနဲ႔ အာရမၼဏူပနိႆယ် သံကြဲေၾကာင္းတူ ပစၥည္းျဖစ္ပါတယ္။

အာရမၼဏူပနိႆယ တရားဆိုတာ ေကာင္းတဲ့ဘက္မွာခ်ည္း ျဖစ္တာေတာ ့မဟုတ္ပါဘူး၊ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစ၊ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစ မုခ်ျဖစ္ေပၚေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အာ႐ံုဟူသမွ်ဟာ အာရမၼဏူပနိႆယ ပစၥည္းတရားခ်ည္းပါပဲ။ ဥမၼဒႏၱီရဲ႕အဆင္းကို ျမင္ၿပီး လာေရာက္စံုစမ္းတဲ့ မွဴးမတ္ေတြ ေငးငိုင္ယိုင္လဲ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္၊ သိဝိဆိုတဲ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ရွင္ဘုရင္ႀကီး ေမ့ေမာ ႐ူးေယာင္ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာေတြဟာလဲ ဥမၼာဒႏၱီရဲ႕ အဆင္း႐ူပါ႐ံုက အာရမၼဏူပနိႆယ ပစၥယသတၲိရွိလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဆင္းအာ႐ံုသာမကပါဘူး အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ အေတြးဆိုတဲ့ အာ႐ံုေျခာက္ပါးလံုးပဲ၊ အားႀကီးတဲ့ အစြမ္းသတၲိ လြန္ကဲရင္ အာရမၼဏူပနိႆယျဖစ္ပါတယ္။ ေတလပတၲဇာတ္မွာ ဘုရားအေလာင္းရဲ႕ ေနာက္လိုက္မ်ားကို ဘီးလူးမမ်ားက အာ႐ံုအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တပ္မက္ေအာင္ ျဖားေယာင္း ေသြးေဆာင္တယ္ဆိုတာ သာမန္အာ႐ံုထက္ ထူးကဲတဲ့ အာရမၼဏူပနိႆယျဖစ္ လို႔ပါပဲ။ အယူဝါဒေတြကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး စစ္ပြဲႀကီးေတြအထိ ျဖစ္ခဲ့ရတာေတြကို ၾကည့္ရင္ အေတြးအာ႐ံုမ်ားဟာလည္း အရမၼဏူပနိႆယ သတၲိရွိတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

အနႏၱ႐ူပနိႆယဆိုတာကလဲ အေထြအထူး မဟုတ္ပါဘူး၊ အနႏၱရပစၥည္းကိုပဲ ေခၚတာပါ၊ ရဟႏၱာတို႔ရဲ႕ စုတိစိတ္ကလြဲၿပီး ေရွးေရွးေသာစိတၲဳပၸါဒ္တို႔ရဲ႕ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းဟာ ေနာက္ေနာက္ စိတၲဳပၸါဒ္ေတြကို မုခ်ျဖစ္ေပၚေစတဲ့အတြက္ အေၾကာင္းတရားေတြအားလံုးထဲမွာ အနႏၱ႐ူပပစၥည္းဟာ ဥပနိႆယ အစစ္ဆံုး တရားပဲျဖစ္ပါတယ္။

“အစစ္ဆံုး”လို႔ ေျပာရတာကေတာ့ အာရမၼဏူနိႆယတို႔ ေနာက္ထပ္ေျပာမယ့္ ပကတူပနိႆယတို႔ ဆိုတာေတြက အက်ိဳးကို ျဖစ္ေစႏိုင္စြမ္း အားႀကီး႐ံုပဲရွိတာ၊ ရာႏႈန္းျပည့္အက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ေတာ့ မဆိုႏိုင္ပါဘူး၊ ကာလနဂါးႀကီး ဘုရားဆိုတဲ့ အသံကိုၾကားေပမယ့္ ဘာမွအက်ိဳးမထူးဘဲ “လူျပည္ကလဲ ဘုရားေတြ ခဏ ခဏ တယ္ပြင့္သကိုး”လို႔ တစ္ခ်က္ပဲ ညည္းညဴၿပီး ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားတာ မ်ိဳးလဲ ရွိပါတယ္။ ပကတူပနိႆယ မွာဆိုရင္လဲ သဒၶါတရားေတြ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေနေပမယ့္ အခါခပ္သိမ္း ကုသိုလ္မျပဳျဖစ္တာေတြရွိတာပါပဲ။ ဒီအနႏၱရပစၥည္းကေတာ့(ရဟႏၱာတို႔ စုတိစိတ္ကလြဲရင္) ေရွးေရွးစိတ္ေတြ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းဟာ ေနာက္ေနာက္စိတ္ေတြကို မုခ်ျဖစ္ေပၚေစတဲ့အတြက္ ဥပနိႆယအစစ္လို႔ ဆိုရတာပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပ႒ာန္းပစၥယနိေဒၵသ ဥပနိႆယပစၥည္းပါဠိေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ေတာ့ ပိုၿပီးသေဘာေပါက္ႏိုင္ပါတယ္၊ အနႏၱ႐ူပနိႆယ မရတဲ့ေနရာမွာ က်န္တဲ့ဥပနိႆယႏွစ္မ်ိဳးကို “ေကသဥၥိ”ဆိုတဲ့ ပုဒ္ကေလးထည့္ၿပီး ေဟာထားပါတယ္။ “ေကသဥၥိ”ဆိုတာ “အၾကြင္းမဲ့မဟုတ္ဘူး”လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

ဥပနိႆယ သံုးမ်ိဳးထဲမွာ အက်ယ္ အဝန္းဆံုးနဲ႔ လူတိုင္း မျဖစ္မေန သေဘာေပါက္ ထားဖို႔ အေကာင္းဆံုး ကေတာ့“ပကတူပနိႆယ”ပဲျဖစ္ပါတယ္။ “ပကတူပနိႆယ”ကို ပကတိ+ဥပနိႆယလို႔ ႏွစ္ပုဒ္ခြဲမယ္ဆိုရင္ ပင္ကိုယ္ ျပကေတ့အားျဖင့္ အားႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းတရားလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ တျခားအေၾကာင္း တရားေတြနဲ႔ မေရာမေႏွာရဘဲ သူ႔ခ်ည္း သက္သက္နဲ႔ကို အက်ိဳးတရားကို ျဖစ္ေစႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္လို႔ ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။

တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ပကတ+ဥပနိႆလို႔ ႏွစ္ပုဒ္ခြဲပါတယ္။ “ပကတ”ဆိုတာ ျဖစ္ေစအပ္တဲ့သေဘာ၊ မွီဝဲသံုးေဆာင္အပ္တဲ့ သေဘာလို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္၊ “ပကတ” တရားဆိုတာ “ဥပၸါဒိတ ပကတ၊ ဥပေသဝိတ ပကတ ”ဆိုၿပီးႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ မိမိတို႔သႏၱာန္မွာ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈတြရဲ႕ အေျခခံ အေၾကာင္းတရားအေနနဲ႔ တင္ႀကိဳျဖစ္ေပၚေပးရတဲ့ သဒၶါသီလစတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း တရားမ်ားနဲ႔ ရာဂ၊ ေဒါသစတဲ့ တရားဆိုးမ်ားကို “ဥပၸါဒိတ ပကတ= ျဖစ္ေစအပ္တဲ့ ပကတတရားမ်ား”လို႔ေခၚဆိုၿပီး အစားအစာ၊ ရာသီဥတု၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟ၊ ေနရာေဒသစတဲ့ တရားေတြကိုေတာ့ ]ဥပေသဝိတ ပကတ=သံုးေဆာင္မွီဝဲဆည္းကပ္တဲ့ ပကတတရားမ်ား}လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒါေတြက အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလာက္သာ နမူနာထုတ္ျပတာပါ။

တကယ္ေတာ့ ေလာကထဲမွာ ကိုယ္ျပဳလုပ္သမွ် အလုပ္ေတြ၊ ကံေတြနဲ႔ သဘာဝအရ ထင္ရွားရွိေနၾကတဲ့ သတၲေလာက သခၤါရေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ ပကတူပနိႆယ မျဖစ္တဲ့ တရားရယ္လို႔ ရွိကိုမရွိဘူးလို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ ဒီပစၥည္းတရားႀကီးကက်ယ္ဝန္းလွပါတယ္။

သာမန္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုတို႔ သေဘာေပါက္ လက္ခံထားၾကတာကေတာ့ “သဒၶါ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ပညာစတဲ့ တရားေကာင္းေတြ အေျခခံရွိရင္ ကုသိုလ္တရားေတြျဖစ္တယ္၊ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ၊ ပတၳနာစတဲ့ တရားဆိုးေတြ အေျခခံရွိရင္ အကုသိုလ္ တရားေတြျဖစ္တယ္လို႔ မွတ္ထင္ၾကပါတယ္။ ဒီပကတူပနိႆယ ေဒသနာေတာ္ရဲ႕ အက်ယ္ျဖစ္တဲ့ ပဥႇာဝါရ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးကို အေသအခ်ာ ေလ့လာၾကည့္တဲ့ အခါက်မွ အေျခခံတရား ေကာင္းေတြေၾကာင့္လဲ ျဖစ္ရပ္ေတြ အေကာင္း အဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးလံုးျဖစ္ႏိုင္သလို အေျခခံ တရားဆိုး ေတြေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ရပ္ေတြ အဆိုးေရာ-အေကာင္းပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာမွာပါ။

ဒီတရားေတြထဲက “သဒၶါ”တရားအေၾကာင္းကို အထိုက္အေလွ်ာက္ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလး သိထားသင့္ပါတယ္။

“သဒၶါ”ကို ယံုၾကည္မႈလို႔ ျမန္မာျပန္ၾကပါတယ္။ အဘိဓမၼာအ႒ကထာ မ်ားမွာေတာ့ သဒၶါတရားကို စၾကာမင္းရဲ႕ ပတၲျမားရတနာနဲ႔ တူတဲ့တရားလို႔ ဥပမာျပဳပါတယ္။ စၾကာမင္းရဲ႕ ပတၲျမားရတနာဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ ေနာက္က်ိေနတဲ့ ေရထဲပဲျဖစ္ျဖစ္ ပတၲျမားရတနာကို ထည့္လိုက္ရင္ ရွိသမွ် အနည္မံႈေတြ ေအာက္ေျခကို ထိုင္က်သြားၿပီး ေရကလံုးဝသန္႔စင္ၾကည္လင္သြားေစပါသတဲ့။

သဒၶါတရားဆိုတာကလဲ အဲဒီအတိုင္းပါပဲ၊ စိတ္ထဲမွာ အျမင္မၾကည္လင္ေအာင္၊ တားဆီးပိတ္ပင္ထားတဲ့ စိတ္ၾကမ္းစိတ္ထိုင္းေတြ စိတ္ေလစိတ္လႊင့္ေတြ ေတြေဝယိမ္းယိုင္မႈေတြစတဲ့ အေႏွာက္အယွက္ အပိတ္အပင္ အတားအဆီးေတြ အားလံုးဟာ သဒၶါတရားျဖစ္ေပၚ လာလိုက္တာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ အနယ္ထိုင္ သင့္တာထိုင္၊ လြင့္ေပ်ာက္သင့္တာ လြင့္ေပ်ာက္ၿပီး တစ္ခါတည္းစိတ္ကို ၾကည္လင္ေအးျမသြားေစပါတယ္။

သဒၶါတရားဟာ မေကာင္းတဲ့ တရားေတြကင္းကြာၿပီး စိတ္ကိုေကာင္းတဲ့အာ႐ံု၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆီ ေရာက္ေအာင္ စည္း႐ံုး ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္း အားရွိတဲ့အတြက္ စိတ္ရဲ႕စြမ္းအား ဗလငါးပါးထဲမွာ ပထမဆံုးေနရာက သတ္မွတ္ခံရတာပါ၊ဘဝတိုးတက္မႈ စိတ္ဓာတ္ျမင့္မားမႈကို လိုလားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တိုင္း အတြက္ မိမိကိုယ္မိမိၿပီးရင္ ဒုတိယအေရးအႀကီးဆံုး မိတ္ေဆြႀကီးနဲ႔တူတယ္၊ သဒၶါတရားရွိသူကိုသာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာတရားကျမႇင့္တင္ေပးတယ္ (သဒၶါဒုတိယာ ပုရိသႆ ေဟာတိ၊ပညာေစနံ ပသာသတိ)လို႔လဲ ဘုရားရွင္ကေဟာၾကားထားပါတယ္။

ေလာကနယ္ပယ္မွာျဖစ္ေစ၊ ဓမၼနယ္ပယ္မွာျဖစ္ေစ ဘဝကိုျမင့္တက္သြားေစဖို႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ ျမင့္ျမတ္သြားေစဖို႔ဆိုရင္ သဒၶါတရားနဲ႔ စိတ္ကိုစည္း႐ံုးၿပီး ပညာတရားက ျမႇင့္တင္ေပးရတာခ်ည္းပါပဲ။

ပဥႇာဝါရ ပ႒ာန္းပါဠိေတာ္မွာ ...

“သဒၶံ ဥပနိႆာယ ဒါနံေဒတိ၊ သီလ သမာဒိယတိ၊ ဥေပါသထကမၼံ ကေရာတိ၊ ဈာနံ ဥပၸါေဒတိ၊ ဝိပႆနံ ဥပၸါေဒတိ၊ မဂၢံ ဥပၸါေဒတိ၊ အဘိညံ ဥပၸါေဒတိ၊ သမာပတၲႎ ဥပၸါေဒတိ}လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့အတြက္ ...

စစ္မွန္တဲ့ သဒၶါတရားဆိုတဲ့ ဥပနိႆယ တရားတစ္မ်ိဳးေလာက္ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ဒါန သီလကစၿပီး ဈာန္၊ မဂၤ၊ ဖိုလ္ အဘိညာဥ္ သမာပတ္အထိ အားလံုးၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္။ သဒၶါတရားကေလးတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာ႐ံုနဲ႔ ဒီကိစၥေတြအားလံုး ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္တယ္ ဆိုတာျဖစ္ ျဖစ္ႏိုင္ပါမလားလို႔ သံသယဝင္သူလဲ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္၊ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားက “တရားအားထုတ္တယ္” ဆိုတာကို “တရားထိုင္တယ္”ဆိုတာနဲ႔ေရာေထြး စဥ္းစားေနၾကလို႔ ခုလိုသံသယျဖစ္ၾကတာပါ။

အမွန္ကေတာ့ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ သူစကားသံထဲမွာ အဓိပၸါယ္အျပည့္အဝပါၿပီးသားပါ၊ သဒၶါ၊ဝီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတဲ့ တရားအားေတြ ထြက္ေပၚလာေအာင္ ထုတ္ရတာပါ၊ ဒီတရား အားေတြ ထြက္ေပၚဖို႔ဆိုတာ လုပ္ငန္းပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ထုတ္ယူႏိုင္ပါတယ္၊ အမ်ား နားလည္ထားတဲ့ အတိုင္း တရားထိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းနဲ႔လဲ ထုတ္ယူႏိုင္သလို ဒါနçသီလစတဲ့ ပံုစံနဲ႔လဲ ထုတ္လို႔ရပါတယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြား ဆြမ္းပန္းေရခ်မ္းကပ္လွဴျခင္းစတဲ့ လုပ္ငန္းပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ထုတ္လို႔ရပါတယ္၊ တရားအားျပည့္ဝ လာၿပီဆိုရင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္တာခ်ည္းပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္မွာ သဒၶါစြမ္းအာ းတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ရင္ ဓမၼကိစၥအားလံုးကို ျပည့္စံုေစႏိုင္တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ “တရားအားေတြ ထြက္ဖို႔အတြက္ တရားကို ဘယ္လိုအားထုတ္ရမလဲ”ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ရေရာက္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေရး အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အဂၤုတၲရနိကာယ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ ဒ႒ဗၺသုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္ထားတာကေတာ့ လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ မိမိတို႔ရဲ႕ကံပါရမီအေလွ်ာက္ “သဒၶါ၊ ဝီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ” ဆိုတဲ့ စိတ္စြမ္းအား ဓမၼစြမ္းအား ဓာတ္ခံမ်ားရွိၾကတယ္၊ ဒီစြမ္းအားေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးေတာ့ မတူညီၾကဘူး၊ တခ်ိဳ႕က သဒၶါစြမ္းအားသာၿပီး က်န္စြမ္းအားေလွ်ာ့တယ္၊ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဝီရိယစြမ္းအားသာတယ္စသည္ျဖင့္ေပါ့။

အဲဒီလို အေျခခံစြမ္းအားခ်င္း အားသာအားနည္း မတူၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ၊ တရားအားထုတ္ရာမွာလဲ လူတိုင္းအတြက္

ဒီနည္းတနည္းကိုသာ အားထုတ္ေနလို႔မရႏိုင္ပါဘူး၊ ဒါျဖင့္ ဘယ္အားသာရင္ ဘယ္အလုပ္မ်ိဳးကစၿပီး အားထုတ္ရမလဲဆိုေတာ့ ..

(၁) သဒၶါစြမ္းအားသာလြန္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃာဂုဏ္တို႔ကို ပြားမ်ားျခင္း၊ ကိုယ္က်င့္ သီလၿမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းဆိုတဲ့ အလုပ္ေလးမ်ိဳးကစၿပီး အားထုတ္ပါတဲ့၊ ဘုရားဂုဏ္ပြားမ်ားျခင္းဆိုတဲ့ အထဲမွာ ဘုရားဂုဏ္ကို အာ႐ံုျပဳၿပီး ဆြမ္းပန္းေရခ်မ္း ကပ္လွဴမႈမ်ားလဲ အက်ံဳးဝင္ပါတယ္။

(၂) ဝီရိယစြမ္းအားသာလြန္သူမ်ားကေတာ့ အကုသိုလ္ကင္းေရး၊ ကုသိုလ္တိုးပြားေရးဆိုတဲ့ သမၼပၸဒါန္ေလးမ်ိဳးကစၿပီးအားထုတ္ရမယ္။

(၃) သတိစြမ္းအားသာလြန္သူမ်ားကေတာ့ သတိပ႒ာန္းတရားေလးပါးကစၿပီး အားထုတ္သင့္ပါတယ္တဲ့၊ လူတိုင္းတရားအားထုတ္တယ္လို႔ သိထားတဲ့ အာနာပါနစတဲ့ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ေတြေပါ့။

(၄) သမာဓိစြမ္းအားသာလြန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ကံလမ္း ဥာဏ္လမ္းေတြကိုစမလုပ္ဘဲ ဈာန္လမ္းကစၿပီး အားထုတ္သင့္ပါတယ္။

(၅) ပညာစြမ္းအားသာလြန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက်ေတာ့ သစၥာေလးပါးကို တိုက္႐ိုက္စတင္ပြားမ်ားရပါမယ္။ (ပဥၥဝဂၢီတို႔ဟာ ပညာစြမ္းအား သာလြန္ သူေတြျဖစ္လို႔ တရားဦးဓမၼစၾကာမွာ သစၥာေလးပါးကိုပဲ တိုက္႐ိုက္ေဟာေတာ္မူတာေပါ့)

ျမန္မာစကားလံုးတြဲမ်ားထဲက “အစြမ္းအစ”ဆိုတာလိုေပါ့၊ ကိုယ္စြမ္းရာကစၿပီးအားထုတ္ရမယ္၊ စြမ္းရာကစမွသာ အစြမ္းကုန္ ေပၚထြက္ လာမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။

သဒၶါစြမ္းအားက သာလြန္လို႔ ဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားတာတို႔၊ သီလကို မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းတာတို႔၊ သီလဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ငါးပါး၊ ရွစ္ပါးစသျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္သင့္တာ ေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္တာက ဝါရိတၲသီလလို႔ေခၚၿပီး၊ သူတစ္ပါးကို ကူညီတာေပးကမ္းလွဴဒါန္းတာတို႔က စာရိတၲသီလေခၚပါတယ္၊ အဲဒီ သီလႏွစ္မ်ိဳးလံုးပါပဲ၊ အဲဒါေတြကို တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေစအာလံုးျဖစ္ေစ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္သမွ်ႀကိဳးစားေနတာဟာ တရားအားထုတ္ေနတာပဲ။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းအလုပ္ေနတာပါပဲ။

တရားဆိုတာ ထိုင္မွ၊ မွတ္မွလို႔ ေလာက္သာ သိရွိ လက္ခံထားသူမ်ား အေနနဲ႔ေတာ့ ဒီေလာက္ကေလးကို “နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုျဖစ္ၿပီ၊ တရားအားထုတ္ ေနသူျဖစ္ၿပီ” ဆိုတဲ့ စကားကို လက္ခံလိုၾကမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လဲ အ႒ကထာ ဆရာႀကီးက ဒီေနရာမွာ ဥပမာေတြနဲ႔ အက်ယ္တဝင္ ့ရွင္းျပပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP