* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, November 4, 2010

ဓမၼမွတ္ေက်ာက္(၁)


ယခုလိုအခ်ိန္ခါမ်ိဳးမွာ တရားအလုပ္အားထုတ္ေနၾကတဲ့သူေတြအေနျဖင့္ တရားစစ္တရားမွန္နဲ႔ ထိေတြ႔ခြင့္ရဖို႔ ၾကားနာခြင့္ရဖို႔ဟာ အင္မတန္မွ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဂိုဏ္းဃနေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အာေဘာ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေဟာေျပာလာၾကတဲ့အတြက္ တရားနာသူေတြ၊ တရားအားထုတ္သူေတြအေနျဖင့္ တရားစစ္တရားမွန္ဆိုတာကို ခြဲျခားသိႏိုင္ဖို႔ရန္အတြက္.. ကိုယ့္ဆီမွာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ဆိုတဲ့ စံျပဳစရာ စံႏႈန္းတစ္ခုအေနျဖင့္ အတိအက်ရွိသင့္လွပါတယ္။ တေန႔က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေမးသလိုပါပဲ.. ဆရာေတာ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အာေဘာ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ဆိုေတာ့ ငါတို႔က အေၾကာင္းရာတစ္ခုက အဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ိဳး အာေဘာ္ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲျပားလာၿပီဆိုရင္ ဘယ္အရာကမွန္မမွန္ကို ဘယ္ဟာနဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီး တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးရမွာလဲဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳးပါ။ ဒီလိုအေတြးမ်ိဳးဟာလည္း အင္မတန္မွ ရွိသင့္လွပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္က နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ပဲ.. ဆရာေတာ္ေျပာတာ အကုန္မွန္မွာပဲဆိုၿပီး တစ္ခုထဲလက္ကိုင္ထားၿပီး ဒါပဲအမွန္ထင္ေနျပန္ရင္လည္း ဘုရားေဟာနဲ႔ မကိုက္ညီေသးပါဘူး။ အဲ့လိုအမွားဆြဲကိုင္ထားၿပီး တကယ့္အမွန္ကိုခ်ျပတဲ့အခါမွာ လက္မခံတတ္တာေတြ ရွိလာတတ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္ ဆရာေတာ္ေတြေဟာျပတာေတြကို အဓိပၸါယ္ေကာက္လြဲၿပီး တလြဲေတြးေနျပန္ရင္လည္း ဘုရားေဟာေတြကို ယံုမွားသံသယေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ တရားအားထုတ္သူေတြ၊ ဘုရားအဆံုးမကို လိုက္နာက်င့္ၾကံေနၾကတဲ့သူေတြအေနျဖင့္ စံျပဳစရာမွတ္ေက်ာက္တစ္ခုကေတာ့ အခိုင္မာကို လိုအပ္ေနတာပါပဲ။

ဒီလိုဓမၼမွတ္ေက်ာက္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးတာဟာ ေရႊအစစ္နဲ႔ေရႊအတုကို မွတ္ေက်ာက္တင္ၾကည့္တာနဲ႔ တူပါတယ္။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ေဟာျပဆံုးမသလိုပါပဲ.. “ဘယ္သူကပဲ ေရႊစစ္ပါတယ္လို႔ ေအာ္ေနပါေစ.. ေရႊအတုပါလို႔သြားၿပီး အျမင္နဲ႔မျငင္းပါနဲ႔.. ေရႊစစ္မစစ္ကို မွတ္ေက်ာက္ေပၚတင္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ပါ” ဆိုတဲ့အတုိင္းပါပဲေနာ္.. တရားေတာ္ေတြကို နာၾကားတဲ့အခါမွာလည္း တရားေတြမွားေနလားဆိုတဲ့ သံသယေတြနဲ႔ အရင္ဆံုးမနာယူပဲနဲ႔ မွတ္ေက်ာက္ေလးနဲ႔သာ ခ်ိန္ထိုးၿပီး နာယူသင့္လွပါတယ္။ ဘယ္ဆရာေတာ္ေဟာေဟာ ၾကည္ညိဳရာမွာမ်ားသံဃာဆိုတဲ့ သံဃာ့ဂုဏ္ကိုဦးညြတ္ၿပီး ေဟာျပဆံုးမေပးတာေတြကို တေလးတစား နာယူမွတ္သားသင့္လွပါတယ္.. သို႔ေပမယ့္ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဆံုးမကိုလိုက္နာက်င့္ႀကံေတာ့မယ္ဆိုရင္ျဖင့္ တရားစစ္တရားမွန္ေတြကို ဘုရားေဟာနဲ႔ထပ္တူရွိမွသာ လိုက္နာက်င့္ႀကံသင့္လွပါတယ္။ ဒီဆရာေတာ္ကေတာ့ မိဘေတြအစဥ္အဆက္ ကိုးကြယ္ခဲ့တဲ့ဆရာေတာ္မလို႔၊ ဒီဆရာေတာ္ကေတာ့ ဘြဲ႔ေတြ ဒီဂရီေတြရလို႔၊ ဒီဆရာေတာ္ကေတာ့ နာမည္ႀကီးလို႔ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္စြဲေတြျဖင့္ ကိုးကြယ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားအဆံုးမနဲ႔ ေ၀းေနပါဦးမယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားအဆံုးမေတြကို တကယ္က်င့္ႀကံလိုက္နာမည္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွမၾကည့္ပဲ ဘုရားမ်က္ႏွာကိုသာၾကည့္ၿပီး ဓမၼစစ္စစ္ကိုသာ လိုက္နာက်င့္ႀကံသင့္လွပါေပတယ္။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ကလည္း သူေဟာၾကားခဲ့တဲ့အဆံုးမေတြကို ရမ္းယံုမွန္းယံုနဲ႔ ယံုတာမ်ိဳးကို သာဓုေခၚေတာ္မမူပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါတုန္းက ဘုရားရွင္တရားေဟာၿပီး ထြက္အသြားမွာ ဘုရားျပန္လာေဟာသလိုလိုနဲ႔ မာရ္နတ္ကဘုရားဟန္ေဆာင္ၿပီး.. သူေဟာခဲ့တဲ့တရားထဲမွာ အနတၱသေဘာဆိုတာမဟုတ္ဘူး.. အားလံုးဟာ အတၱသေဘာေတြပဲလို႔ လိမ္ညာၿပီး ျပန္ျပင္ေဟာပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဘုရားတရားကိုနာၾကားၿပီး ေသာတာပန္တည္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၿပီး.. ဘုရားတို႔မည္သည္ မွားယြင္းေသာစကားမ်ိဳးကို ဘယ္ေသာအခါမွ မေဟာၾကားဘူးဆိုတာကို သိေတာ္မူတာကတစ္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ေလ့လာဆံုးျဖတ္ၿပီး ဒါေတြဟာ အတၱမဟုတ္ဘူး အနတၱပဲဆိုတာကို ကိုယ္ပိုင္ အသိဥာဏ္နဲ႔လက္ခံယံုၾကည္သျဖင့္ သင္ဟာ ဘုရားမဟုတ္ဘူး.. မာရ္နတ္ပဲဆိုၿပီး အိမ္ထဲကေမာင္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္က သာဓုေခၚေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သူေဟာခဲ့တဲ့အဆံုးမေတြကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္လာၿပီး အမွန္ကို အမွားလုပ္ေနပါက လက္မခံသင့္ေၾကာင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕အဆံုးမေတြကို ဘယ္ေလာက္ထိတန္ဖိုးထားေတာ္မူတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ..။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြအေနျဖင့္လည္း ဘယ္သူ႔မ်က္ႏွာမွမၾကည့္ပဲ တရားစစ္တရားမွန္ကိုသာ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿပီး ကိုးကြယ္သင့္လွပါေပတယ္။

ဒီလိုဘုရားအဆံုးမကို ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ထပ္တူညီေရြးခ်ယ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ ဆိုတာေလးကိုေတာ့ သိထားရပါမယ္။
(၁) ဘယ္သူကပဲ ဒီတရားဟာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးဆီက တိုက္ရိုက္နာခဲ့တဲ့တရားပဲ၊ တရားစစ္ပဲ၊ ဘုရားေဟာပဲလို႔ ဘယ္ေလာက္ႀကီးပဲေျပာေနပါေစ.. မွားမမွား မွန္မမွန္ကို အရင္မဆံုးျဖတ္သင့္ပါဘူး။ အရင္ဆံုး ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြထဲက ဘုရားဆံုးမခဲ့တဲ့အဆံုးမေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးသင့္လွပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စာတတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စာမတတ္ခဲ့ရင္လည္း တကယ့္စာတတ္ေပတတ္၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာျပည့္၀တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြထံခ်ဥ္းကပ္ေမးျမန္းၿပီး မွန္မမွန္ကို ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ေလ့လာဆံုးျဖတ္သင့္လွပါတယ္။ ပိဋိကတ္ေတာ္ထဲကအဆံုးမေတြနဲ႔ ကိုက္ညီေနရင္ လက္ခံပါ။ မကိုက္ညီဘူးဆိုရင္ေတာ့ ပယ္ပါ။
(၂) ဒီတရားကေတာ့ သံဃာေတြအမ်ားစုကလက္ခံတဲ့ တရားပဲ၊ တရားမွန္ပဲလို႔ ဘယ္သူကပဲေျပာေနပါေစ။ မွန္မမွန္ကို အရင္ဆံုး မဆံုးျဖတ္သင့္ပါဘူး။ သံဃာေတြအမ်ားစုေဟာျပတဲ့ တရားေတာ္ေတြပင္ ျဖစ္လင့္ကစား.. ဘုရားေဟာ ပိဋိကတ္ေတာ္နဲ႔ မကိုက္ညီရင္ပယ္ပါ။
(၃) ဒီအခ်က္ကေတာ့ ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္ကဆရာေတာ္၊ ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္က စာတတ္ေပတတ္ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ေဟာျပတဲ့တရားပဲ.. တရားမွန္ေတြပဲလို႔ ေျပာလာခဲ့ရင္လည္း လက္မခံပါနဲ႔ဦးတဲ့။ ဘယ္ေလာက္ စာတတ္ေပတတ္ပါတယ္ေျပာေျပာ ဘုရားေဟာ ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ မကိုက္ညီရင္ ပယ္ပါတဲ့။
(၄) ဒီဆရာေတာ္ကေတာ့ နာမည္ႀကီးဆရာေတာ္ပဲ၊ ဘြဲ႔ေတြဒီဂရီေတြလည္း အမ်ားႀကီးရထားတယ္၊ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားတဲ့ဆရာေတာ္ေတြပဲဆိုၿပီး ဘယ္လိုနာမည္ႀကီးၿပီး ေက်ာ္ၾကားတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြပဲ ျဖစ္ေနပါေစ။ ဘုရားေဟာပိဋိကတ္ေတာ္ေတြထဲက အဆံုးမေတြနဲ႔ မကိုက္ညီရင္ ပယ္ပါတဲ့။

ဒီအထက္ေဖာ္ျပပါေလးခ်က္ဟာ အင္မတန္မွပဲမွတ္သားသင့္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြပါ။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႏွစ္သက္ေတာ္မူတဲ့ အဆံုးမေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားအဆံုးမကို အမွန္တကယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအေနနဲ႔ ဒီလိုဆံုးျဖတ္ၿပီး ကိုးကြယ္မႈမ်ိဳးကို အင္မတန္မွ သေဘာက်ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ဒါမွလည္း အတုနဲ႔အစစ္ဆိုတာကို ခြဲျခားသိရွိႏိုင္ၿပီး သံဃာစစ္သံဃာမွန္ေတြကို ၾကည္ညိဳတတ္လာၾကမွာျဖစ္သလို.. ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္နဲ႔လည္း ထိေတြ႔ခြင့္ရၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို ထိေတြ႔က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကမွလည္း မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရရွိေရးအတြက္ တရားဓမၼေတြကို ေလ့လာမွတ္သားက်င့္ႀကံတဲ့အခါမွာ ပုဂၢိဳလ္စြဲကိုမၾကည့္ပဲ ဓမၼကိုၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္တာဟာ အင္မတန္မွ ျဖစ္သင့္လွပါတယ္။

ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ င့ါဆရာေတာ္ေျပာတာမွအမွန္၊ သူ႔ဆရာေတာ္ေျပာတာက အမွားဆိုရင္ျဖင့္ ျခားထဲက တရားစစ္တရားမွန္ကို ပုဂၢိဳလ္ကဖံုးသြားႏိုင္ပါတယ္။ ဒ့ါေၾကာင့္လည္း ဒီအထက္ေဖာ္ျပပါေလးခ်က္ဟာ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ရွိဖို႔ လိုအပ္သလို.. ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြကိုလည္း ႏွံ႔ႏွံ႔စပ္စပ္သိထားဖို႔ လိုအပ္လွပါတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ျဖင့္ တရားစစ္တရားမွန္ကို ခြဲျခားဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ဟာ မလြယ္ကူေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်က္ေတြကိုလည္း လက္လႊတ္ထားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အဆံုးမကို ေလ့လာသင္ယူတဲ့ေနရာမွာ.. အဆံုးမကိုပဲၾကည့္ၿပီး မွန္မမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ျခင္းဟာ သဘာ၀အက်ဆံုးပါပဲ။ဘယ္ဆရာေတာ္ကိုပဲ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေနရပါေစ.. သံဃာ့ဂုဏ္ကိုဦးညြတ္ပါ.. သုိ႔ေသာ္ အဆံုးမကိုနာယူက်င့္ႀကံမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ျဖင့္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၿပီး အမွန္တရားကို ရွာေဖြပါလို႔ ေျပာလိုပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္အျပင္ ကိုယ့္သႏၲန္မွာျဖစ္တဲ့အေျခအေနေတြနဲ႔ တိုင္ဆိုင္ရမယ့္အခ်က္လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီကိုယ့္သႏၲန္မွာျဖစ္တဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးရမယ့္ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ကေတာ့ အဓိကအခ်က္ပါပဲ။ ဒါကေတာ့ ပိဋိကတ္ေတာ္ေတြ ေသခ်ာသိဖို႔မလိုေပမယ့္.. မိမိကိုယ္ကို မလိမ္မညာတမ္း၊ အမွန္အတိုင္း သိျမင္ႏိုင္ဖို႔ေတာ့ အဓိကက်လွပါတယ္။ ကိုယ့္သႏၲန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့စိတ္ထားေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ေလ့လာသံုးသပ္ရမယ့္အခ်က္ေတြကိုေတာ့ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္(၂)မွာ ဆက္လက္ေဖာျ္ပေပးသြားပါမယ္။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဓမၼစစ္ဓမၼမွန္ကို က်င့္ႀကံလိုက္နာျခင္းျဖင့္ မိမိရည္မွန္းရာပန္းတိုင္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ၾကပါေစ…။

မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္တရားေတာ္ကို မွီျငမ္းကိုးကား၍ ေရးသားထားပါသည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP