* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, November 12, 2010

ျငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ (အဆက္)


အပိုင္း (၂)

ေန႔စဥ္သတင္းမ်ားတြင္ ဣ႒ာရံုထက္ အနိ႒ာရံုေတြက ပိုမ်ားေနသည္။ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တည္ျငိမ္မႈဆိုတာ ဘာလဲဟု ေမးယူရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေန၏။ လူေတြအခ်င္းခ်င္း အတၱေရွ ႔ထား၍ အႏိုင္ရယူလိုမႈအတြက္ ရသမွ်နည္းလမ္းတို႔ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကသည္။ ကမၻာ့စီးပြားေရး ပ်က္ကပ္ေၾကာင့္ အရပ္ကယ္ပါ၊ လူ၀ိုင္းပါ ျဖစ္ေနၾကရသည့္အထဲ ဗံုးခြဲမႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြက အရွိန္က်ဟန္မေတြ႔ရေသး။ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ကလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေႏွာက္လိုက္ေသးသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္အေတာ္အားနည္းရွာေသာ ကုလသမဂၢၾကီးမွာ အမႈအခင္းေတြက အပံုအပင္၊ တစ္ႏိုင္ငံမွလည္း ေကာင္းေကာင္းမလိုက္နာၾက။

ကမၻာၾကီးသည္ ဦးနင္းပဲ့ေထာင္၊ ပဲ့နင္းဦးေထာင္ျဖစ္ေနျပီလားဟုပင္ တစ္ခါတစ္ခါ ေတြးမိရေသးသည္။ အရာအားလံုးသည္ အတၱၾကီးမားမႈ (Egocentric) ဟူေသာ ကိုယ့္အတြက္သာ ပဓာနထားသည့္စိတ္ လြန္ကဲမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရေသာ ရလဒ္ျဖစ္သည္။ အသံုးလွေစရန္ National Interest ဟူေသာ “အမ်ိဳးသားကိုယ္က်ိဳးစီးပြား” စကားလံုးျဖင့္ တခ်ိဳ ႔က ဖလွယ္သံုးစြဲၾကသည္။ အတၱသည္ အတၱသာျဖစ္သည္။

လူ႔သမိုင္းမွတ္တမ္းျပဳႏိုင္သည့္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၅၀၀) ေက်ာ္အတြင္း စစ္ပြဲေပါင္း (၁၄၅၀၀) ေက်ာ္ ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီး လူသန္းေပါင္း ရာႏွင့္ခ်ီ၍ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။

“ေယာနိေသာ မနသိကာရ”
ကို ဗုဒၶက အေလးထားေဟာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ားစုက “အေယာနိေသာ မနသိကာရ” ျဖစ္ေနၾကသည္။ အတတ္ပညာ တစ္ဟုန္ထိုး တိုးတက္လာေသာေၾကာင့္ အသိပိုင္းတြင္ ဆံုးရံႈးခဲ့ရသည္လား မသိ။ “၀ိဇၨာ” ျဖစ္၍ ေလာကအက်ိဳး သယ္ပိုးႏိုင္သူေတြထက္ ”အ၀ိဇၨာ” ျဖစ္၍ ေလာကအက်ိဳး ဆုတ္ယုတ္ေစသူေတြ ပို၍မ်ားျပားလာသည္ဟု ခံစားခဲ့သည္။ အရင္းခံသည္ အတၱလြန္ကဲမႈ "Egoism" ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ “သူမ်ား” ထက္ “ငါ” ဟူေသာ Egoistic ျဖစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ Selfishness ဟူေသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္သည္လည္း အေပါင္းအေဖာ္ျဖစ္သည္။

အတတ္လြန္ေသာ (၂၁) ရာစုတြင္ လူသားတို႔သည္ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ၊ ဥေပကၡာတို႔ႏွင့္ ကင္းေ၀းၾကျပီလား၊ အေတာ္ သံသယရွိလာရသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။



အပိုင္း (၃)

ဂႏၵီၾကီးသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္္ကို အျပည့္အ၀ပိုင္ဆိုင္သူျဖစ္၏။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ကိုသာ ထားရွိခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႔ထက္ပို၍ ဘာမွမရွိ၊ သူ၏ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာတို႔သည္ အၾကားအလပ္မရွိ ထင္ရွားသည္။

ဗုဒၶက ေလာကအျမင္ (၆)မ်ိဳးကို ခြဲျခားေပးခဲ့သည္။ ဤအျမင္ (၆) မ်ိဳးသည္ အမွန္စင္စစ္ ပညာလည္းျဖစ္သည္။ ဤ (၆)မ်ိဳးျဖင့္ မွ်တစြာၾကည့္ႏိုင္ပါက "An eye for an eye" သည္ မရွိႏိုင္ေတာ့။

(၁) တတြ ဒႆန (ရွိ/မရွိ ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)
(၂) ပမာဏ ဒႆန (အမွား/အမွန္ ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)
(၃) တကၠ ဒႆန (သင့္/မသင့္ ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)
(၄) အာစာရ ဒႆန (ေကာင္း/မေကာင္း ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)
(၅) ရသ ဒႆန (ခံစားမႈ ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)
(၆) စရိက ဒႆန (၀ါသနာႏွင့္ စရိုက္ရႈေထာင့္မွ ျမင္ျခင္း)

ဤရႈေထာင့္ (၆) မ်ိဳးကို ရႈျမင္ရာတြင္ လူတိုင္း တစ္ထပ္တည္းမက်ႏိုင္။ “အတၱ” က ရႈျမင္ပံုုမတူရန္ တြန္းအားေပးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း အကြာအဟနည္းပါးရန္ ေကာင္းသည္။ သာမန္လူသားမ်ားအတြက္ မေထာင္းသာလွေသာ္လည္း ေခါင္းေဆာင္ၾကသည့္သူမ်ား၊ ဤအျမင္ရႈေထာင့္မ်ားတြင္ ဆန္႔က်င္ၾကပါက...ေလာကသည္ အနိ႒ာရံုသို႔ ေရွးရႈရသည္။

ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ေလာကၾကီး ဣ႒ာရံုျဖစ္ရန္ တာ၀န္ရွိသည္။ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းတို႔သည္ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔အတြက္ ေကာင္းေမြေပးရန္ တာ၀န္ရွိသည္။ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္းတို႔သည္ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔အတြက္ အာ၀ါသေကာင္း၊ ေရခံေျမခံေကာင္းမ်ားျဖင့္ ရွင္သန္ခြင့္ရွိရန္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ဖို႔လိုသည္။

အတိတ္သူတို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ၾကရျခင္းမွာ ပစၥဳပၸန္သူမ်ားအတြက္ျဖစ္သည္။ သိုု႔ဆိုလွ်င္ ပစၥဳပၸန္သူတို႔ ၾကိဳးစားရျခင္းမွာ အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္တို႔အတြက္သာ ျဖစ္သင့္သည္။ အေမြေကာင္းတို႔ကို ခ်န္ထားႏိုင္ခဲ့ရန္သာ ရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သင့္သည္။ ဤအယူအဆကို အေျခခံရပ္တည္ခ်က္အျဖစ္ ယံုၾကည္ပါက ေအးခ်မ္းမႈ၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈတို႔သည္ စကားအမယ္ဖြဲ႔သည့္ အဆင့္တြင္ပင္ မရွိႏိုင္ေတာ့။ သို႔ေသာ္လည္း ေလာကအျမင္ (၆)မ်ိဳးမွ မွန္ မမွန္၊ သင့္ မသင့္၊ ေကာင္း မေကာင္း စသည္တို႔ကို အမ်ားစုက ေကာင္းစြာ မခြဲျခားႏိုင္ၾက၊ ထို႔ထက္ပို၍ ခံစားမႈရႈေထာင့္ကို ဦးစားေပးၾကည့္ေသာအခါ Conflict ဟူေသာ ၀ိ၀ါဒကြဲျပားမႈမ်ား ၾကီးထြားလာၾကရသည္။

“ေလာကၾကီးႏွင့္ မ်ိဳးဆက္သစ္တို႔” ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ကို ဖ်က္ဆီးသည့္အရာသည္ အဂတိတရား (၄)ပါးလည္းျဖစ္သည္။ လူတို႔ အဂတိတရား (၄)ပါးႏွင့္ ကင္းလြတ္ေသာအခါ Self Interest ဟူေသာ ကိုယ္က်ိဳးစီးပြား ဦးစားေပးမႈကို ေဆာင္ရြက္ႏိုုင္ၾကေတာ့၏။

(၁) ဆႏၵာ ဂတိ (အလိုဆႏၵေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္မႈ)
(၂) ေဒါသာ ဂတိ (ေဒါသေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္မႈ)
(၃) ေမာဟာ ဂတိ (အမွား-အမွန္ မသိမႈေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္မႈ)
(၄) ဘယာ ဂတိ (ေၾကာက္ရြံ ႔မႈေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္မႈ)

လူသည္ အတၱ၏ သားေကာင္ျဖစ္သည္။ အတၱႏွင့္ယွဥ္၍ ေမြးဖြားလာၾကသူမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ ေလာက၏ ပညာကိုရွာရင္း အတၱႏွင့္ ပရကို မွ်တစြာ က်င့္ၾကံလာၾကရသည္။ ပညာႏံု႔သူမ်ားမွာ မွ်တစြာ မက်င့္ၾကံႏိုင္ၾက။

အနာဂတ္ကို ၾကီးၾကီးမားမား ဖန္တီးခြင့္ရွိၾကသူမ်ား၊ ေလာကကို သာမန္ထက္ပို၍ အလွဆင္ႏိုင္ၾကမည့္သူမ်ား အတၱ-ပရ မွ်တစြာရွိရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။

အပိုင္း(၄)

ျငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ႏွင့္ေ၀းကြာသူမ်ားက "Might is Right" ဟူေသာ “အင္အားအေျခခံ” အယူအဆကို က်င့္သံုးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္က ျဗိတိသွ်အင္ပါယာၾကီးကို ေနမ၀င္အင္ပါယာအျဖစ္ ထူေထာင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အင္အားဟူေသာ Power တစ္ရပ္ရရန္ ရယူနိဳင္ေသာေနရာ အမ်ားအျပားရွိသည္။ Sources Of Power ျဖစ္သည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ အေျခခံသူမ်ားက ဤသို႔ေသာပါ၀ါကို အမွန္တရားသည္သာ အင္အားဟူေသာ "Right is Might" မွ ရယူၾကသည္။ ဤတြင္ ေလာကၾကီးသည္ ဓမၼႏွင့္ အဓမၼတို႔အားျပိဳင္ရာ သလင္းျပင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သမိုင္းမတင္ႏိုင္မီေခတ္တြင္ေရာ၊ သမိုင္းတင္ႏိုင္သည့္ ေခတ္မွာေရာ ဤအားျပိဳင္မႈသည္ အျမဲတေစ ရွိေနခဲ့ပါသည္။ လူတို႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးစိတ္ဓာတ္ မပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေသးသေရြ ႔ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနမည့္အရာ ျဖစ္သည္။

သတၱေလာကၾကီးတစ္ခုလံုးတြင္ ႏွစ္မ်ိဳးသာခြဲျခားထားသည္။ “လူ”ႏွင့္ “တိရစၦာန္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာ သတၱ၀ါတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးတည္းေသာအရာကို “လူ” ဟု တစ္တန္းထားျပီး၊ က်န္အရာမ်ားကို တိရစၦာန္ဟု သတ္မွတ္ရျခင္းမွာ “အသိပညာ” ေပၚ အေျခခံ၍ျဖစ္သည္။ အသိပညာထူးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေသာသူမ်ိဳးျဖစ္၍ “လူ” ဟုု သတ္မွတ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ က်န္တိရစၦာန္တို႔သည္ “အိပ္၊ စား၊ ကာမ” ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္(၃)မ်ိဳးအတြင္းမွာသာ ရွင္သန္ၾက၏။ ထို ့ထက္ ပို၍ မရွိႏိုင္၊ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို မသိ၊ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းကို နားမလည္၊ သူတို႔ေလာကတြင္ “Might is Right" ဟူေသာ အင္အားသည္သာ အဓိကျဖစ္၏။

လူတြင္ကား ထိုသို႔မဟုတ္၊ “အသိထူး” ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ၾက၍ အမွားအမွန္ကို ခြဲျခားႏိုင္သည္။ ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္ခြင့္လည္း ရွိသည္။ “အိပ္၊ စား၊ ကာမ” ထက္ပိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အေတြးအျမင္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ၾကသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို နားလည္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။ "Right is Might" သည္ လူသားမ်ားအတြက္ ထားလိုလွ်င္ ထားနိဳင္ေသာ အယူအဆတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း လူတို႔သည္ တိရစၦာန္မ်ားထက္ ပို၍ အတၱၾကီး၊ ေလာဘၾကီး၍ အမ်ားစုက မထားခဲ့ၾက၊ တိရစၦာန္မ်ားက တစ္၀မ္းစားရလွ်င္ ေက်နပ္စိတ္ျဖင့္ တင္းတိမ္ႏိုင္ၾကေသာ္လည္း လူတို႔က အတၱစိတ္မ်ားသျဖင့္ ရုပ္၀တၳဳ ခ်မ္းသာမႈတို႔အတြက္ အေတာမသတ္ ေလာဘထားတတ္ၾကသည္။ တိရစၦာန္တို႔ထက္ အဆမ်ားစြာပို၍ ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ သတၱ၀ါလည္းျဖစ္သည္။ ပရိယာယ္ပိုေသာ သတၱ၀ါလည္းျဖစ္သည္။ လူတိုု႔တြင္ တင္းတိမ္စိတ္ အလ်ဥ္းမရွိတတ္ၾက၊ အတၱ၊ ေလာဘတို႔က ထူးေသာအသိကို တလြဲသံုးေစရန္ လံႈ႔ေဆာ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အသိထူးရႏိုင္ခြင့္ ရွိၾကေသာ္လည္း ပညာအျဖစ္သို႔ မေျပာင္းႏိုင္လွ်င္ လူသည္ ေလာကတြင္ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆံုး သတၱ၀ါအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ့သည္။ တခ်ိဳ ႔က အသိတစ္ခုကို ပညာသို႔ ေရာက္ျပီဟု ယူဆၾကသည္။ တကယ္ပညာအျဖစ္သို႔ မေရာက္ေသာအခါ အႏုတ္သေဘာေဆာင္ေသာ ရလဒ္တို႔ကို ရေတာ့သည္။

ျမန္မာပညာရွိတို႔က ပညာတတ္မႈႏွင့္ ပညာရွိမႈကို ၾကြက္(၄)မ်ိဳးႏွင့္ ဥပမာျပဳခဲ့သည္။
(၁) တြင္းတူးလ်က္ မေအာင္းေသာၾကြက္ (စာတတ္ေသာ္လည္း အမွန္မသိသူ)
(၂) ေအာင္းလ်က္ မတူးေသာၾကြက္ (စာမတတ္ေသာ္လည္း အမွန္သိသူ)
(၃) တူးလည္းတူး၊ ေအာင္းလည္း ေအာင္းေသာၾကြက္ (စာလည္းတတ္၊ အမွန္လည္းသိသူ)
(၄) တူးလည္းမတူး၊ ေအာင္းလည္း မေအာင္းေသာၾကြက္ (ဘာမွမသိ၊ ဘာမွမတတ္သူ)

ေလာကတြင္ အမွားကို အမွန္ဟုထင္ျမင္၊ ခံယူထားၾကေသာသူမ်ား အမ်ားအျပားရွိသည္။ ေနာက္လိုက္ဘ၀တြင္ သူတို႔၏အမွားေၾကာင့္ ၀န္းက်င္အတြက္ မေထာင္းသာလွေသာ္လည္း၊ ေခါင္းေဆာင္တို႔တြင္ ဤလြဲမွားေသာ အရည္အခ်င္း ကပ္ျငိပါက ေလာကအတြက္ အႏၱရာယ္ၾကီးသည္။ တစ္ခ်ိန္က ဂ်ာမနီမွ ဟစ္တလာ၊ အီတလီမွာ မူဆိုလီနီတို႔သည္ ဤမွာယြင္းေသာ အယူအဆမ်ားကို အမွန္ဟုယံုၾကည္မႈ ထားရွိခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာေနဇင္လတ္

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားပါမည္။)



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP