* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, November 4, 2010

လူတုိင္းအတြက္ ပ႒ာန္း(အဆက္)

Tuesday, 02 November 2010 22:59 | PostAuthorIconWritten by Administrator | PDF | | Print | | E-mail

သဟဇာတ၊ အညမည၊ နိႆိႆယ (၂)Resized_IMG_0829

ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ(ေတာင္စြန္း)

ေဒသနာေတာ္ ေဟာစဥ္ အရေတာ့ သဟဇာတ၊ အညမည၊ နိႆယလို႔ အစဥ္အတိုင္း ရွိပါတယ္။ ဒီပစၥည္း သံုးမ်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ပ႒ာန္းအေက်ာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါးတို႔ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ အဆံုးအမ မ်ားကို အရင္တစ္ပတ္က ေျပာခဲ့ပါတယ္။ တစ္ပါးက အသံရဲ႕အနက္ကို ေကာက္ယူ ဆံုးမေတာ္မူတာ၊ တစ္ပါးက အဓိပၸါယ္ အနက္နဲ႔ ခံယူ(ခံစား)နက္ကို ေကာက္ယူ ဆံုးမေတာ္ မူတာျဖစ္ပါတယ္။

အခုတစ္ခါ ေဒသနာေတာ္မွာလာတဲ့ အတိုင္းေက်းဇူးျပဳပံုကို နည္းနည္းဆက္ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ဒီလိုေျပာတဲ့အခါမွာ ေဒသနာေတာ္လာ အစဥ္အတိုင္းမဟုတ္ဘဲ ေက်းဇူးျပဳပံု ဧရိယာအက်ဥ္းအက်ယ္အလိုက္ အညမညပစၥည္းကစၿပီး ေျပာပါမယ္။

“အညမညပစၥည္္း”

“အညမည”ဆိုတာ အခ်င္းခ်င္း(ဝါ)အျပန္အလွန္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ သက္ရွိသတၲဝါလို႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ သတၲဝါ အနႏၱေတြ ထဲမွာ ႐ုပ္ခ်ည္း သက္သက္ တည္ေနတဲ့ အသညသတ္ဘံုသားသတၲဝါေတြနဲ႔ နာမ္တရားခ်ည္းသက္သက္တည္ေနတဲ့ အ႐ူပဘံုသား သတၲဝါ ေတြကလြဲလို႔ က်န္တဲ့ လူေတြçနတ္ေတြç႐ူပျဗဟၼာေတြပါ အားလံုးတို႔မွာ႐ုပ္တရားနဲ႔ နာမ္တရားဆိုၿပီး အေျခခံတရားႏွစ္ပါးရွိပါတယ္။

သေဘာအက်ဥ္း သိသာ႐ံုေလာက္ မွတ္ထားဖို႔ကေတာ့ ႐ုပ္တရားေတြဆိုတာ သိစရာအာ႐ံု တရားမ်ားသာျဖစ္ၿပီး နာမ္တရားဆိုတာ ကေတာ့ သိတတ္တဲ့အစြမ္းေရာ သိစရာအာ႐ံုသေဘာပါ အစြမ္းသတၲိႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဝိပႆနာတရားျပဆရာ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေယာဂီမ်ား မွတ္သားရလြယ္က ူေအာင္ဆိုၿပီး သိစရာက“႐ုပ္” ၊ သိတာက“ နာမ္”လို႔ ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါက အၾကမ္းဖ်င္းသိလြယ္႐ံု ေျပာတာပါ။

နာမ္တရားက သိတတ္တဲ့သေဘာေကာ၊ သိစရာအာ႐ံုသေဘာပါ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အေတြးအာ႐ံုထဲက စိတ္ကူးယဥ္ အေတြးေတြထဲမွာ ဘယ္လိုစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြေမြးျမဴမယ္၊ ဘယ္လိုအသိပညာေတြ ေလ့လာသင္ယူမယ္လို႔ ေတြးႀကံတဲ့အခါ အဲဒီအေတြးရဲ႕အာ႐ံုျဖစ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္တို႔၊ အသိပညာတို႔၊ ဗဟုသုတတို႔ဆိုတာေတြဟာ နာမ္အာ႐ံု ေတြျဖစ္ပါ တယ္။ဒါက ေနာက္ေနာင္မွာ သံသယကင္းေအာင္လို႔ စကားကုန္ေျပာ လိုက္တာပါ။ တိုရွင္းလိုရင္းအေနနဲ႔ေတာ့ သိတာက“နာမ္” ၊ သိစရာက “႐ုပ္” ဆိုတာေလာက္ကို သေဘာေပါက္ထားရင္ပဲ မဆိုးေတာ့ပါဘူး။

အဲဒီသိတာက “ နာမ္” လို႔ဆိုတဲ့ စကားထဲမွာ “သိတယ္” ဆိုတာ သိမႈသက္သက္ကေလး သီးသန္႔ျဖစ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ “သိတယ္” လို႔ဆိုႏိုင္တဲ့ အဆင့္ အထိ ပီျပင္ေအာင္ သိဖို႔အတြက္ ခံစားမႈေဝဒနာအစု၊ မွတ္သားမူသညာအစု၊ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္စဥ္းစားမႈ သခၤါရအစု၊ သိမႈ “ဝိဥာဏ္” အစု ဆိုၿပီး အစုအေဝးေလးခုတို႔ စုေပါင္းပံုေဖာ္ေပးမွ “ သိမႈ”ဆိုတဲ့ နာမ္တရားျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ “သိတတ္တယ္” ဆိုတဲ့ နာမ္တရားမွာ “ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ”ဆိုတဲ့ အစုအေဝးေလး ခုပါဝင္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာမွာ “နာမကၡႏၶာေလးပါး” လို႔ေခၚပါတယ္။

ဒီနာမ္တရားအစုအေဝးေလးခုတို႔ဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု သီးျခားစီကင္းကြာၿပီး လံုးဝျဖစ္ႏိုင္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး၊ ေလးပါးလံုး ျဖစ္လည္း အတူတူ၊ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေတာ့လည္း အတူတူ၊ အာ႐ံုျပဳေတာ့လည္း အတူတူ၊ ႐ုပ္ဝတၳဳကိုတည္မွီၾကေတာ့လည္း အတူတူ” ဆိုတဲ့ တူညီမႈေလးမ်ိဳးနဲ႔ ပူးေပါင္ းျဖစ္ပ်က္ၾကရတာပါ။ အဲဒီလို တူညီမႈေလးမ်ိဳးနဲ႔ နာမ္တရားအစုအေဝးေလးခုတို႔ ျဖစ္ၾက၊ ပ်က္ၾကရာမွာ အခ်င္းခ်င္းတစ္ပါးက က်န္သံုးပါးကို၊

က်န္သံုးပါးက တစ္ပါးကို၊ ႏွစ္ပါးက ႏွစ္ပါးကို အျပန္အလွန္ေက်းဇူးျပဳေပးေနတဲ့ သေဘာကိုပဲ “အညမည” ျဖစ္ၾကတယ္၊ အညမညပစၥည္းနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳ ေပးတယ္လို႔ေခၚပါတယ္၊ ဒါက နာမကၡႏၶာေလးပါးတို႔ အခ်င္းခ်င္းေက်းဇူးျပဳတာပါ။ နာမ္တရားတို႔ဟာ အစုအေဝးေလးခု စုေပါင္ းျဖစ္ပ်က္ၾကရသလိုပဲ ႐ုပ္တရားမ်ားဟာလည္း အေျခခံတည္မွီရာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးဆိုတာရွိပါတယ္။ “ ေျမဓာတ္၊ ေရဓာတ္၊ မီး၊ ေလဓာတ္ဟု၊ ေလးရပ္ဘုတ္ႀကီး၊ ပြားစီးအနက္”လို႔ လယ္တီဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက လကၤာေလးနဲ႔ ေရးထားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီဓာတ္ႀကီးေလးပါးတို႔ဟာလည္း တစ္ပါးစီသီးျခား ရပ္တည္ႏိုင္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး၊ အခ်င္းခ်င္းအမွီျပဳၿပီး ျဖစ္၊တည္၊ ပ်က္ ေနၾကရတာပါ၊ ဒါလည္း အညမညပါပဲ။

ၿပီးေတာ့ ခႏၶာငါးပါးရွိတဲ့ ပဥၥေဝါကာဘံုသား သတၲဝါေတြမွာ ဘဝသစ္တစ္ခု စတင္ျဖစ္ရတဲ့ အခိုက္ကေလးမွာကတည္းက နာမ္မ်ိဳး ေစ့ျဖစ္တဲ့ ပဋိသေႏၶနာမ္တရားနဲ႔ ႐ုပ္မ်ိဳးေစ့ျဖစ္တဲ့ ကမၼဇ႐ုပ္ေတြတစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ၾကပါတယ္၊ အဲဒီ႐ုပ္ေတြထဲမွာလည္း ပဓာနအေနနဲ႔ကေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ “ႏွလံုးသား” ရယ္လို႔ျဖစ္လာမယ့္ “ဟဒယဝတၳဳ” ႐ုပ္ပါပဲ။ အဲဒီ ဟဒယဝတၳဳ႐ုပ္နဲ႔ ပဥၥေဝါကာရပဋိသေႏၶနာမ္တရားတို႔ဟာလည္း အခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳေပးလို႔ ျဖစ္ခြင့္ရၾကတာပါ။ ဒါလည္း အညမညတစ္မ်ိဳးပါပဲ။

အားလံုးခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ (၁)နာမ္ခႏၶာေလးပါးအခ်င္းခ်င္းရယ္၊ (၂)မဟာဘုတ္႐ုပ္ႀကီးေလးပါးအခ်င္းခ်င္းရယ္၊(၃)ပဥၥေဝါကာရပဋိသေႏၶနာမ္ခႏၶာနဲ႔ ဟဒယဝတၳဳတို႔ အခ်င္းခ်င္းရယ္ဆိုၿပီး သံုးမ်ိဳးျပားပါတယ္။ ေလာကမွာ ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ “ကြ်န္းကိုင္းမွီ၊ ကိုင္းကြ်န္းမွီ”ဆိုတာတို႔၊ မိဖနဲ႔သားသမီး၊ ဆရာနဲ႔တပည့္၊ ႏိုင္ငံနဲ႔ႏိုင္ငံသားတို႔စတဲ့ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေက်းဇူးျပဳတတ္တဲ့သေဘာ မ်ိဳးေတြဟာလည္း အညမညပစၥည္း သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ အလားတူပါတယ္။

အ႒ကထာဆရာေတာ္မ်ားကေတာ့ အညမညပစၥည္းရဲ႕ ေက်းဇူးျပဳပံုဟာ “ လြင္တီးေခါင္မွ သစ္သားသံုးေခ်ာင္းတို႔ အရင္းကား အဖ်ားစုၿပီး အခ်င္းခ်င္းအမွီျပဳရပ္တည္ေနပံုနဲ႔တူတယ္” လို႔ ဥပမာေပးပါတယ္။ တစ္ခုေပၚတစ္ခု အမွီျပဳရပ္ တည္ေနရတာျဖစ္လို႔ တစ္ခုမရွိရင္ က်န္ႏွစ္ခုတို႔လည္း ေထာင္လ်က္ရပ္တည္မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ လဲက်မွာပါ။ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္သေဘာျဖစ္လို႔ ေက်းဇူးျပဳပံုဟာ ေလာကအလိုအရ က်ဥ္းေျမာင္း သလိုထင္ရေပမယ့္ သိပ္သိပ္သည္းသည္း စုစုစည္းစည္း ရွိတယ္လို႔ေတာ့ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

“သဟဇာတပစၥည္း”

“သဟဇာတ”ဆိုတာ အတူတူျဖစ္ေဖာ္ျဖစ္ဖက္ အျဖစ္ေက်းဇူးျပဳတာပါ။ အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အညမညပစၥည္း ေက်းဇူးျပဳပံုဟာလည္း အတူတူျဖစ္ေဖာ္ျဖစ္ဖက္ခ်င္း အျပန္အလွန္ေက်းဇူးျပဳတာပဲျဖစ္လို႔ အညမညပစၥည္းတိုင္းဟာ သဟဇာတပစၥည္းလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဘာထူးသလဲဆိုေတာ့ အညမညပစၥည္းက အျပန္အလွန္ေက်းဇူးခံ၊ ေက်းဇူးစားဆိုသလိုျဖစ္တဲ့ တရားခ်င္းသာ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ သဟဇာတကေတာ့ အတူတကြျဖစ္ဖက္တရားမွတ္သမွ်ကို အျပန္အလွန္ေက်းဇူးတံု႔ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ ေက်းဇူးျပဳေပးပါတယ္။ ဥပမာ ... ကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခု ျဖစ္လာတယ္ဆိုပါစို႔၊ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔အတူ ဆိုင္ရာယွဥ္ဖက္ ေစတသိက္တရားေတြလည္း ျဖစ္တူ၊ ပ်က္တူ၊ အာ႐ံုတူ၊ မွီရာတူ အေနနဲ႔ စုေပါင္းျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာအရေျပာမယ္ဆိုရင္ နာမကၡႏၶာတရားေလးပါး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ကုသိုလ္တရားစု ေတြဟာ စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၱဇရုပ္ေတြကိုလည္းျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ သတၲိရွိတဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြလည္း အသစ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြျဖစ္တာပါပဲ။

ဒီစိတ္ေစတသိက္ဆိုတဲ့ နာမ္တရားေတြဟာ “ႏွလံုးသား”လို႔ေခၚတဲ့ ဟဒယဝတၳဳကိုမွီၿပီးျဖစ္ရတဲ့တရားေတြ ျဖစ္ေလေတာ့ မွီၿပီးျဖစ္တဲ့ နာမ္တရားက ၾကည္လင္ေအးျမျခင္းသေဘာရွိတဲ့ ကုသိုလ္တရားေတြျဖစ္ခဲ့ရင္ တည္မွီရာျဖစ္တဲ့ ႏွလံုးသားဟာ လည္းၾကည္လင္ေအးျမပါတယ္။ ႏွလံုးသားၾကည္လင္ေအးျမတဲ့အတြက္ ႏွလံုးသားဗဟိုျပဳ တည္မွီလည္ပတ္ေနတဲ့ ႏွလံုးေသြးမ်ား လည္းၾကည္လင္ေအးျမတယ္။ ႏွလံုးေသြးမ်ား ၾကည္လင္ေအးျမေတာ့ ႏွလံုးေသြးလည္ပတ္ပ်ံ႕ႏွံ႔ရာ တစ္ကိုယ္လံုးမွာရွိတဲ့ ႐ုပ္ေတြလည္းၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ ႐ုပ္သစ္ေတြျဖစ္ရပါတယ္။ အဲဒါစိတၲဇ႐ုပ္သစ္ေတြျဖစ္တာပါပဲ။ တျခားေနရာေတြမွာ မသိသာလွေပမယ့္ “မ်က္ႏွာ” မွာေတာ့ အေတာ္ကိုသိသာထင္ရွားပါတယ္။ စိတ္ေကာင္း စိတ္ၾကည္ေလးေတြျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာျပင္႐ုပ္ေတြဟာလည္း ႐ုပ္ေကာင္းç႐ုပ္ၾကည္႐ုပ္ေအးေလးေတြ ျဖစ္ေပၚတဲ့အတြက္ ကိုယ္တိုင္လည္း ေအးျမခ်မ္းသာ တယ္။ ျမင္ရသူေတြကိုလည္း ေအးျမခ်မ္းသာေစပါတယ္။ “ဓာတ္ကူးတယ္”ဆိုတာ ဒီသေဘာပဲ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။

အကုသိုလ္တရားေတြျဖစ္ခ်ိန္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ေဒါသျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ မ်က္ႏွာႀကီးတစ္ခုလံုး နီျမန္းပုပ္သိုး အ႐ုပ္ဆိုးေနတာကို ေတြ႔ၾကရမွာပါ။ အဲဒါဟာ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြပါ။ ကိုယ္တိုင္ပူေလာင္ဆင္းရဲရသလို ျမင္ရသူေတြကိုလည္း ပူေလာင္ဆင္းရဲေစတဲ့႐ုပ္မ်ိဳးပါ။

“ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူတဲ့အခါ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္တို႔ ကြန္႔ျမဴးတယ္”ဆိုတာ အားလံုးၾကားဖူးၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ရရွိေတာ္မူၿပီးတဲ့အခါ ေလာကသံုးပါးမွာရွိတဲ့ ေခ်ခြ်တ္ေဟာၾကား ရမယ့္ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာအားလံုးကို ၾကည့္႐ႈဆင္ျခင္လိုက္ေတာ့ ေဟာၾကားရမယ့္တရားက ပါးပါးေလးပဲ ရွိတယ္။ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရဲ႕အစြမ္းက အဆမတန္အားႀကီးေနတဲ့အတြက္ ဉာဏ္ေတာ္မကြန္႔ျမဴးသာေလာက္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။ “ ဥာဏ္ေတာ္မကြန္႔ျမဴးသာဘူး” ဆိုတာ အခုေခတ္ လိုေျပာရရင္ေတာ့ “ ဒီေလာက္ေဝေနယ်ေတြ အကြ်တ္တရား ရဖို႔ ေလာက္ေဟာရမွာကေတာ့ ပ်င္းေတာင္ပ်င္းေသးတယ္” ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာပါ။

အဲဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က ေဝေနယ်တို႔ရဲ႕ စ႐ိုက္ဝါသနာပါရမီဓာတ္ခံေတြနဲ႔ အသိဥာဏ္ဓာတ္ခံေတြကို လံုးဝမငဲ့ကြက္ဘဲ ဥာဏ္ေတာ္ကို အစြမ္းကုန္ျဖန္႔က်က္ၿပီး ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္ေတာ္မူလိုက္တဲ့အခါ အ႒ကထာ ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ဥပမာအတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္ “ ပင္လယ္ေပ်ာ္ငါးႀကီးေတြဟာ ျမစ္ေခ်ာင္း၊ အင္းအိုင္ထဲေရာက္ေနတဲ့အခါ မလူးသာမလြန္႔သာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ေနရာက အလြန္က်ယ္ဝန္းနက္႐ိႈင္းတဲ့ သမုဒၵရာႀကီးထဲေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ စိတ္ရွိတိုင္း က်က္စား လူးလြန္႔ကူးခပ္ လႈပ္ရွားေပ်ာ္ျမဴးသြားသလိုပါပဲ” တဲ့။

သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ႀကီးဟာလည္း ပညာအရာမွာဧတဒဂ္ရတဲ့ အရွင္သာရိပုတၲရာလို ေဝေနယ်တို႔ပင္ မွန္းဆလို႔မျမင္မသိႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ နက္နဲက်ယ္ဝန္းလွတဲ့ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးကို သံုးသပ္ဆင္ျခင္လိုက္တဲ့အခါက်မွ ဥာဏ္ေတာ္ဟာအစြမ္းကုန္လူးလြန္႔ က်က္စားခြင့္ရတဲ့အတြက္ ဥာဏ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသြားသတဲ့။ ကြန္႔ျမဴးတယ္ဆိုတာ ဥာဏ္ေတာ္ အစြမ္းကုန္ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး အစြမ္းကုန္ၾကည္လင္ သြားတယ္လို႔ပဲ ဆိုရမွာေပါ့။

ဥာဏ္ေတာ္က အစြမ္းကုန္ၾကည္လင္ကြန္႔ျမဴးတဲ့အခါ ဥာဏ္ေတာ္ရဲ႕တည္မွီရာ ဟဒယႏွလံုးအိမ္ဟာလည္း အစြမ္းကုန္ ၾကည္လင္သြားတယ္။ ႏွလံုးအိမ္ကၾကည္လင္ေတာ့ ႏွလံုးအိမ္မွာတည္မွီလည္ပတ္တဲ့ ႏွလံုးေသြးမ်ားဟာလည္း အစြမ္းကုန္ၾကည္လင္သြားတယ္။

ႏွလံုးေသြးလည္ပတ္ပ်ံ႕ႏွံ႔ရာ တစ္ကိုယ္လံုးသာမက ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဆံေတာ္၊ မုတ္ဆိတ္ေတာ္ သြားေတာ္စသည္တို႔ပါ အစြမ္းကုန္ ၾကည္လင္ေတာက္ပၿပီး ညိဳတဲ့ေနရာက ညိဳတဲ့ေရာင္ျခည္ေတြ၊ နီတဲ့ေနရာ၊ ျဖဴတဲ့ေနရာစသည္တို႔ကလည္း ညိဳတဲ့ေရာင္ျခည္၊ နီတဲ့ေရာင္ျခည္စတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္ေတြ ကြန္႔ျမဴးထြက္ ေပၚလာၾကတာပါ။ အဲဒါေတြအားလံုးဟာ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္နဲ႔ ယွဥ္တြဲျဖစ္ေပၚတဲ့ စိတ္ ေစတသိက္တရားေတြေၾကာင့္ျဖစ္ရတဲ့ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြကေန ထြက္ေပၚတဲ့အေရာင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

နာမကၡႏၶာတရားေတြဟာ အခ်င္းခ်င္းလည္း ခႏၶာတစ္ပါးက သံုးပါးကို၊ သံုးပါးက တစ္ပါးကို၊ ႏွစ္ပါးက ႏွစ္ပါးကို အျပန္အလွန္ (အညမည) အေနနဲ႔လည္းေက်းဇူးျပဳတယ္၊ အတူျဖစ္ဖက္(သဟဇာတ)အေနနဲ႔လည္းေက်းဇူးျပဳတယ္၊ စိတၲဇ႐ုပ္ေတြကိုက်ေတာ့ အျပန္အလွန္သေဘာမ်ိဳးမရွိေပမယ့္ အတူျဖစ္ဖက္အျဖစ္ သဟဇာတသတၲိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေပးပါတယ္။ ေလာကအလိုေျပာရရင္ေတာ့ သဟဇာတကအညမည ထက္ သေဘာထားႀကီးတယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။

မဟာဘုတ္တရားေတြလည္း အလားတူပါပဲ၊ အညမညပစၥည္းက မဟာဘုတ္ေလးပါး အခ်င္းခ်င္းကိုပဲ အျပန္ အလွန္ ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ သဟဇာတ ပစၥည္းက်ေတာ့ အျပန္အလွန္မဟုတ္ေပမယ့္ မိမိတို႔ကိုမွီတြယ္ၿပီးျဖစ္တဲ့ ဥပါဒါ႐ုပ္ေတြကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳေပးပါတယ္။

အညမညပစၥည္းက အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္အေပးအယူ အားကိုးအားထား ျပဳရတဲ့ေဆြမ်ိဳးမိတ္ေဆြအခ်င္း ႐ိုင္းပင္းကူညီတာနဲ႔ တူတယ္။ သဟဇာတပစၥည္းက ေဆြမေတာ္မ်ိဳးမေတာ္ မိတ္ရင္းေဆြရင္းမဟုတ္ေပမယ့္ တစ္ရပ္တည္းေန၊ တစ္ေရတည္းေသာက္မ်ားျဖစ္လို႔ အေရးရွိတဲ့အခါ ကိုယ္အသိနဲ႔ကိုယ္ ကူညီ ႐ိုင္းပင္းတာနဲ႔တူတယ္လို႔ ဥပမာေပးႏိုင္မယ္ လို႔ထင္ပါတယ္။

ေလာကစကားမွာေတာ့ “အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး”လို႔ေျပာလိုက္ရင္ အေၾကာင္းကအရင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးကေနာက္မွ ျဖစ္တယ္လို႔ပဲသိၾကတာမ်ားတယ္။ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ႀကီးကို ေလ့လာၾကည့္ေတာ့မွ “အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး” ဆိုရာမွာ အေၾကာင္းကအရင္ အက်ိဳးကေနာက္မွ ျဖစ္တာရွိသလို၊ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳး တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖစ္တာလဲရွိတယ္၊ အက်ိဳးကအရင္ျဖစ္ႏွင့္ၿပီး အေၾကာင္းကေနာက္မွ ျဖစ္ရတာလည္းရွိတယ္လို႔ သိလာရတယ္။

အဲဒီသံုးမ်ိဳးထဲမွာ သဟဇတပစၥည္းဆိုတာ “ မီးေတာက္ေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ျဖစ္တယ္” ဆိုတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးလိုပဲ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးတစ္ ၿပိဳင္နက္ျဖစ္ၿပီး ေက်းဇူးျပဳတဲ့ပစၥည္းမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP