* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, November 1, 2010

ဘုရားပြင့္ေတာ္မႈရျခင္း...................

ေလာကတြင္ ဘုရားရွင္ေတာ္ ပြင္႔ထြန္းေတာ္မူခဲ႔ျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သတၱ၀ါမ်ားကို သံသရာဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ေစေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ပင္ ေလာကလူသားမ်ား အတြက္ မေနမနား ေဟာေျပာျပသျခင္းျဖင္႔ ေလးဆယ္႔ငါး၀ါကာလကို ကုန္လြန္ေစခဲ႔ပါသည္။ ေလာကရွိ လူသားတို႔၏ ၾကီးပါြးေၾကာင္း၊ ေလာကရွိ လူသားတို႔ ခ်မ္းသာပါေစေၾကာင္းႏွင္႔ ေလာကလူသားတို႔ အေပၚတြင္ သနားၾကင္နာေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။ ၾကီးပါြးသူတိုင္း ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမွဳ မရၾက သကဲ႔သို႔ပင္၊ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာသူတိုင္းလည္း ၾကီးပါြးၾကသည္ခ်ည္း မဟုတ္ပါ။ ေလာကီ ၾကီးပြါးခ်မ္းသာႏွင္႔ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမွဳကို ရၾကပါေသာ္လည္း သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို မရၾကသူကလည္း မ်ားလွေလသည္။ ေလာကလူသားတို႔ ၾကီးပြါးဖို႔အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ပညာအေပၚ အမီွျပဳလွ်က္ တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားရၿပီး ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမွဳအတြက္ကိုမူ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲမွဳ၏ ေကာင္းက်ိဳးတရားမ်ားကို ညႊန္ျပလွ်က္ ဆံုးမရပါသည္။ ၾကီးပြါးခ်မ္းသာႏွင္႔ ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမွဳကို ရၾကပါေသာ္လည္း သတၱ၀ါမ်ားအေနျဖင္႔ အရိယာမျဖစ္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး သံသရာတစ္ခြင္၀ယ္ ျမဳပ္ေမ်ာၾကီး ျဖစ္ေနၾကပါမည္။ ထိုကဲ႔သို႔ မနစ္ေျမာ ေစရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သားေတာ္ရာဟုလာႏွင္႔ ပမာမျခား ရင္၀ယ္သားကဲ႔သို႔ သတၱ၀ါမ်ားကို သနားေတာ္မူၿပီး ေမတၱာေရွးရွဳကာ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

လူအမ်ား ခ်မ္းသာေစရန္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပြင္႔ေတာ္မူသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း လူတိုင္းအတြက္ ေတာ႔မျဖစ္ပါ။ သံသရာ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ကူးသြားႏိုင္ခဲ႔သူ နည္းနည္းသာ ရွိခဲ႔သည္ဟု ဓမၼပဒတြင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္တာ္တိုင္ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္၊ နခသိခသုတ္တြင္မူ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သူသည္ လက္သည္းေပၚတြင္ တင္ထားသည္႔ ေျမမွဳံ၏ အေရအတြက္မွ်သာရွိၿပီး မျပဳႏိုင္သူမ်ားမွာ ၾကြင္းက်န္ေသာ ေျမၾကီးထု၏ ပမာဏရွိသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္ကို ေထာက္ဆလွ်င္ သိသာလွပါသည္။ မက်ြတ္ထိုက္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ရသည္ျဖစ္ပါေစ တရားထူးကို မရႏိုင္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို သက္ေတာ္ေတာ္ထင္ထင္ဖူးျမင္ရလွ်င္ က်ြတ္တမ္း၀င္မည္ဟု တစ္ခ်ိဳ႔က ယူဆ ေနၾကပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ဖူးျမင္ရသည္ပင္ ျဖစ္ေစဦး က်ြတ္တမ္း၀င္ႏိုင္ေလာက္သည္႔ ပါရမီဓာတ္ခံ မျပည္႔စံုပါလွ်င္ နိဗၺာန္ကို မရႏိုင္ပါ။ ဘုရားကိုဖူးျမင္ခဲ႔ရၿပီး အသိထူး ဥာဏ္ထူး မရခဲ႔ၾကသူမ်ားလည္း မနည္းလွပါေပ။ ဘုရားရွင္ကို မဖူးရေသးဘဲ အရိယာျဖစ္သူ တစ္ခ်ိဳ႔လည္း ရွိခဲ႔ဖူးပါသည္။ လိုရင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားလမ္းစဥ္အတိုင္း က်င္႔သံုးမိဖို႔ အေရးၾကီးပါသည္။ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားကို ဖူးျမင္ရျခင္းႏွင္႔ ေစတီေတာ္ကို ဖူးျမင္ရျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးတြင္ ၾကည္ညိဳသည္႔ စိတ္ထားအတူတူထားၿပီး က်င္႔သံုးတတ္ပါက ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းမွာ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုသိုလ္စိတ္ကသာ ေကာင္းေသာ ဘံုဘ၀သ႔ို ပို႔ေဆာင္ေပးပါသည္။ ေစတီႏွင္႔ ဘုရားရွင္က နိဗၺာန္သို႔ ပို႔ေပးသည္ မဟုတ္ပါ။ ဘုရားရွင္ကသာ ေကာင္းေသာဘံုသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးတတ္သည္ ဆိုပါက ကံႏွင္႔ ကံ၏ အကိ်ဳးတရားကုိ ပယ္ျမစ္သလိုပင္ ျဖစ္သြားပါမည္။ ဘုရားလက္ထက္က ဘုရားကို ဖူးျမင္ရၿပီး ၾကည္ညိဳစိတ္ မထားၾကသူေတြ အမ်ားပင္ ရွိခဲ႔ၾကပါသည္။

တရားကိုျမင္က ဘုရားဖူးၿပီးသား ျဖစ္သည္

ပညာဦးစီးၿပီး မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင္႔ အမ်ားသူငါတို႔အား သနားေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္သည္ ေမတၱာစိတ္ျဖင္႔ လူ၊ နတ္အမ်ားတို႔၏ အကိ်ဳးကို သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ေတာ္မူသည္႔အခါ က်င္႔စဥ္ကို ညႊန္ျပၿပီးလွ်င္ တရားကို လက္ေတြ႔က်င္႔ၾကံရန္ တိုက္တြန္းေတာ္မူပါသည္၊ တရားကို ျမင္ပါမွ ဘုရားကို ျမင္ပါသည္ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။ တရားကို ျမင္ရန္မွာလည္း အေျခခံျဖစ္ေသာ သီလကို လံုျခဳံေစရပါသည္။ သီလျပည္႔စံုမွ စိတ္တြင္ၾကံစည္သမွ် ခရီးေပါက္ ၿပီးေျမာက္ပါသည္။ သီလကို ျဖည႔္ေသာအခါတြင္ သမာဓိႏွင္႔ ပညာပါ တစ္ဆက္တည္း ပါ၀င္လာပါသည္၊ သီးျခားစီ ျဖည္႔က်င္႔ ေနရသည္ မဟုတ္ပါ၊ သီလပါရမီႏွင္႔ ပညာပါရမီကို အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ႏွစ္ခုကဲြျပား ေနရပါသနည္းဟု ေမးဖြယ္ရွိေနပါသည္။ အမွန္မွာ သီလပါရမီကို ျဖည္႔က်င္႔ေသာ အခါတြင္လည္း ပညာပါသကဲ႔သို႔ပင္၊ ပညာပါရမီကို ျဖည္႔က်င္႔ရာတြင္လည္း သီလပါရမီ ပါ၀င္ရပါသည္။ သီလႏွင္႔ ပညာ အျပန္အလွန္ ေဆးေၾကာၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ပညာဦးစီးၿပီး အမ်ားအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္သူသည္ သီလကို လံုျခဳံသူျဖစ္ရပါမည္။ သီလ၏ အျမင္႔ဆံုး စံႏုန္းမွာ မွတ္သားစရာ ေကာင္းပါသည္။ လက္ေျခအဂၤါႏွင္႔ အသက္ ဆံုးရွဳံးစရာၾကံဳလာပါက လက္ေျခကို ဆံုးရွဳံးခံရပါမည္၊ ထိုနည္းတူ အသက္ႏွင္႔ သီလကို လံုျခဳံေအာင္ထိန္းသိမ္းရမည္ဆိုပါက သီလကိုသာ လံုျခဳံေစရၿပီး သီလအတြက္ အသက္ကို စြန္႔ရပါမည္။ သီလသည္ ပိုၿပီး ျမတ္ႏိုး အပ္ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါနျပဳရသည္ႏွင္႔ ႏိုင္းယွဥ္ပါက သီလကို ေစာင္႔ထိန္းရသည္မွာ အနည္းငယ္ ပိုခက္ တတ္ပါသည္။ သီလလံုျခံဳေစရန္ အထိန္းကိရိယာမွာ သတိျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာေပါင္းစံုသည္ ဒါနကို ေဟာေျပာသည္ကမ်ားၿပီး သီလအတြက္မူ အနည္းငယ္မွ်ကိုသာ ေဟာေျပာၾကပါသည္။ သီလကို ျပည္႔စံုေစရန္ အေရးၾကီးဆံုး လိုအပ္ခ်က္မွာ သတိျဖစ္ၿပီး ထိုသတိသည္ ပိုသြားသည္ဟူ၍ မရွိပါ။ တစ္ျခားေသာ သဒၶါ၊ ပညာ၊ ၀ီရိယႏွင္႔ သမာဓိ တို႔က တစ္ခုခ်င္း လြန္ကဲ သြားတတ္ၾကၿပီး ထိုကဲ႔သို႔ ျဖစ္သြားပါကလည္း အစြန္းမလြတ္သျဖင္႔ လမ္းေျဖာင္႔သို႔ မေရာက္ႏိုင္ပဲ ျဖစ္ရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ ”သတိ တစ္လံုးအၿမဲသံုး အဆံုးနိဗၺဴေရာက္” ဟု စာေရးသူ၏ ငယ္ဆရာေတာ္ၾကီးက အျမဲမျပတ္ သြန္သင္အပ္ျခင္းျဖစ္ေပမည္။ အဆံုးအမကိုလည္း ၾကားေယာင္ေန မိပါသည္။ သတိသည္ အလိုအပ္ဆံုး ျဖစ္သျဖင္႔လည္း မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ဟု မဟာတပ္ၿပီး ညႊန္းဆိုထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသုတ္တြင္ ကိုယ္၊ စိတ္၊ ေ၀ဒနာႏွင္႔ ဓမၼေလးခု ကိုခဲြျခားျပဆိုၿပီး တစ္ခုခ်င္းစီ၏ အေသးစိတ္ကို နားလည္ရမည္႔ အခ်က္မ်ားကိုလည္း နာမည္မ်ားစြာျဖင္႔ ေဖၚျပထားပါသည္။ သတိကို ေကာင္းမြန္စြာ ထားႏိုင္ပါက ယခုဘ၀တြင္ပင္ နိဗၺာန္ကိုရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံ ခ်က္ေပးထားသည္ျဖစ္ရာ လက္ေတြ႔ၾကံဳမွ ယံုၾကည္ မည္ျဖစ္ၾကေသာ ေခတ္လူသားမ်ားသည္ ဟုတ္မဟုတ္ စမ္းသပ္ ၾကည္႔သင္႔ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ယံုၾကည္ရန္ မစည္းရံုးဘဲ တရားေတာ္ကို လက္ေတြ႔ က်င္႔ၾကံၾကည္႔ရန္သာ တိုက္တြန္းၿပီး အက်ိဳးမ်ားပါက တစ္ဘ၀လံုး တရားသျဖင္႔ တရားႏွင္႔ ေနတတ္၊ ထိုင္တတ္၊ သြားလာတတ္ ေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

သတိႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းက်ိဳးရႏိုင္ပုံကို နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ေဟာၾကားထားပါသည္။ သတိကို သုတၱန္ေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္ အပၸမာဒဟူေသာ အမည္ျဖင္႔ ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီး ျမတ္ဗုဒၶ၏ အပၸမာေဒန ဘိကၡေ၀ သမၸာေဒထ ဟူေသာ စကားေတာ္သည္ ေနာက္ဆံုး ေဟာေသာ တရားေတာ္အျဖစ္ ထင္ရွားပါသည္။ ထိုတရားကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆြမ္းခံရာမွ ျပန္ၾကြလာေသာအခါလည္း ေန႔စဥ္မျပတ္ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ဓမၼပဒတြင္လည္း အပၸမာဒ၀ဂ္ဟူေသာ အမည္တစ္ခုေပးၿပီး သတိ၏ ေကာင္းက်ိဳးကို ေဟာျပ ေတာ္မူပါသည္။

အပၸမာဒ၀ဂ္တြင္ သတိကို ၀တၳဳအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ အ႒ကထာဆရာက သရုပ္ေဖၚ ေပးထားပါသည္။ အပၸမာဒသည္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္သလို မေသေဆးလည္း ျဖစ္ပါသည္။

အပၸမာဒသည္ အျခံအရံႏွင္႔ အေက်ာ္ေစာ တိုးတက္ေရးအတြက္ ျဖစ္သည္ဟုလည္းေကာင္း၊ အပၸမာဒသည္ ၾသဃေလးျဖာကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး အရတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အပၸမာဒသည္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ခ်မ္းသာကို ျဖစ္ေစလွ်က္ ေသာကအေပါင္းမွလည္း ကင္းေ၀းေစသည္။ အပၸမာဒသည္ လွ်င္ျမန္ သြက္လက္သည္၊ သံေယာဇဥ္ကို ျဖတ္ႏိုင္သည္ဟုလည္းေကာင္း ေဟာထားပါသည္။

အပၸမာဒကို နိဗၺာန္ႏွင္႔ နီးစြာရွိသျဖင္႔ ပညာရွင္မ်ားကလည္း ခ်ီးမြမ္းၾကၿပီး က်င္႔သံုးအပ္သည္႔ တရားျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။

သတိတရားႏွင္႔ ေကာသလဘုရင္

ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေကာသလဘုရင္အား သတိႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းက်ိဳးကို ေဟာၾကား ေတာ္မူထားပါသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ေကာသလဘုရင္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံသို႔ ေရာက္လာခဲ႔ၿပီး သူသည္ ယခုအခါ က်န္းက်န္းမာမာ ျဖင္႔ေနရပါေၾကာင္း ေလ်ာက္ထားခဲ႔ပါသည္။ ေလ်ာက္ထားသည္႔ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ စံုလင္လွပါသည္။ သားသမင္ႏွင္႔ ျမင္းမ်ားကို အေျပးလိုက္ၿပီး ဖမ္းႏိုင္ၿပီေၾကာင္း၊ တူေတာ္ေမာင္ အဇာတသတ္မင္းႏွင္႔ စစ္ခင္းေနျခင္းကိုလည္း ေစ႔စပ္ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင္႔ အေျဖရွာႏိုင္ ခဲ႔သျဖင္႔ ၀မ္းသာရပါေၾကာင္း ေလ်ာက္ထားသည္႔အျပင္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ႔သည္႔ နန္းတြင္း ပတၱျမားရတနာကို ျပန္လည္ ေတြ႔ရွိခဲ႔ျခင္း၊ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ခဲ႔ျခင္းစသည္႔ ေလာကီေရးရာ ၀မ္းသာစရာ မ်ားကိုလည္း ဗုဒၶထံ ေလ်ာက္ထားခဲ႔ပါသည္။ အဓိက ေလ်ာက္ထားရျခင္း အေၾကာင္းမွာ ဘုရင္သည္ အစားအေသာက္ႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး မဆင္မျခင္ သံုးေဆာင္ေလ႔ရွိၿပီး စားေသာက္သည္႔ ပမာဏမွာလည္း အလြန္မ်ားျပားသျဖင္႔ အသားေတြသာ တိုးပြါးလာခဲ႔ၿပီး မည္သည္႔အရာကိုမွ ျပတ္ျပတ္သားသား မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ ျဖစ္ခဲ႔ရၿပီး ဥာဏ္တံုးသူ ျဖစ္ခဲ႔ရပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းကို သိထားေသာ ဘုရားရွင္က ဘုရင္၏ အနီးအပါးတြင္ ျပဳစုလုပ္ေက်ြးေသာ ရွင္ဘုရင္၏ တူေတာ္စပ္သူ သုဒသနအမည္ရွိ လုလင္အား နည္းေကာင္းတစ္ခုကို သင္ယူေစခဲ႔ၿပီး ရွင္ဘုရင္ ပဲြေတာ္တည္ကာနီးတြင္ ဂါထာတစ္ပုဒ္ကို ရြတ္ဖတ္ေစခဲ႔ပါသည္။

ရြတ္ဖတ္ခအတြက္ ေငြတစ္ေထာင္ကို ဘုရင္ၾကီးက တူေတာ္ေမာင္ကို ခ်ီးေၿမာက္ေပးခဲ႔ပါသည္။ ရြတ္ဖတ္သံကို အျမဲမျပတ္ ၾကားရေသာ ရွင္ဘုရင္သည္ သတိေတြ တိုးပြါးလာခဲ႔ၿပီး အစားအေသာက္တြင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္သည္႔ အဆင္႔တစ္ခုသို႔ ေရာက္လာခဲ႔ပါသည္။ ထိုအဆင္႔သို႔ ေရာက္လာခဲ႔သျဖင္႔ ဘုရင္သည္ က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္ၿပီးလွ်င္ ေပါ႔ေပါ႔ပါးပါး ျဖစ္လာခဲ႔ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံသို႔ ၀မ္းျမာက္စကားကို ေလ်ာက္ထားရန္အတြက္ ေရာက္လာခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရွင္ဘုရင္အား အျမဲသတိရွိေနသူအတြက္ အစားအေသာက္ မွားမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ဖြယ္မလုိဘဲ သတိႏွင္႔ ယွဥ္စားေသာက္ေန မည္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာေတာ္မူလွ်က္ ေ၀ဒနာလည္းကင္း၊ အိုမင္းရင္႔ေရာ္ျခင္းမွလည္း ေ၀းလိုလွ်င္ သတိကို အျမဲရွိေနပါဟု ဆံုးမေတာ္မူပါသည္။

သတိတရားႏွင္႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား

သတိသည္ အလြန္အသံုး၀င္ၿပီး သတိႏွင္႔ ေနေသာသူကို ျမင္႔ျမတ္စြာေနသူဟု အေျပာဆိုခံရပါသည္။ သတိသည္ သြား၊ ရပ္၊ ထိုင္၊ ေလ်ာင္း ေလးပါးေသာ ႒ာနတို႔တြင္ လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေမတၱာပြါးမ်ားေသာ သူအား သတိ ရွိေနရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမတၱသုတ္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာၾကားေတာ္ မူထားပါသည္။

သက္ရွည္က်န္းမာျခင္းသည္ လိုအပ္ေသာ အရာျဖစ္ပါေသာ္လည္း သတိႏွင္႔ ဥာဏ္မပါေသာ အသက္ရွည္မွဳသည္ တန္ဖိုးမရွိ အခ်ီးႏွီးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က က်န္းမာေရးကို အေလးေပး၍ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ႏွစ္ၾကိမ္တိုင္တိုင္ ဘုရားရွင္အား ဖူးေမွ်ာ္ေလ႔ ရွိၾကေသာ ရဟန္းေတာ္တို႔အား ” ရဟန္းတို႔ က်န္းမာၾကပါရဲ႔လား၊ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး သင္႔သင္႔ျမတ္ျမတ္ ျဖစ္ၾက ပါရဲ႔လား၊ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ ၾကသည္႔အခါတြင္လည္း ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ အဆင္ေျပၾက ပါရဲ႔လား ” ဟု ေမးေလ႔ရွိပါသည္။ ႏွစ္ၾကိမ္ ဘုရားဖူးသည္ဆိုရာ၀ယ္ ၀ါကပ္ ၀ါဆိုခါနီး တစ္ၾကိမ္၊ သီတင္း၀ါလ က်ြတ္ေသာအခါ တစ္ၾကိမ္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ပထမအၾကိမ္ ဘုရားဖူးၾကျခင္း အေၾကာင္းမွာ တရားအားထုတ္လိုသျဖင္႔ တရားနည္းကို ဘုရားရွင္ထံမွ ေတာင္းယူၾကပါသည္။ ၀ါက်ြတ္ေသာ အခါတြင္မူ ရက္ကိုးဆယ္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ သျဖင္႔ရလာေသာ တရားထူးမ်ားကို ၀မ္းသာစြာ ေလ်ာက္ထားလို၍ ျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာတြင္ က်န္းမာေရး၊ တစ္ဦးႏွင္႔ တစ္ဦး အဆင္ေျပစြာေနထိုင္ေရး၊ ဆြမ္းဘုဥ္း ေပးသံုး ေဆာင္သည္႔ အရာ႒ာနတို႔တြင္ သတိ ႏွင္႔ ပညာအေရးၾကီး ေၾကာင္းကို သိနားလည္ေစရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ၀ိနည္း ေဒသနာေတာ္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္ မူၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင္႔ သတိကို က်န္းမာေစေၾကာင္း ေဆးေကာင္း တစ္လက္၊ မအိုေစေၾကာင္း နည္းေကာင္းတစ္ခု ဟုမွတ္ယူသင္႔ပါသည္။

ေဆာင္းပါးမွတ္စု

၁။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ အပၸမာဒ၀ဂ္

၂။ သုတၱနိပါတပါဠိေတာ္

၃။ ဒီဃနိကာယ၊ မဟာ၀ဂၢပါဠိ၊ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္

၄။ သာရတၳဒီပနီဋီကာ

၅။ ေကာသလသံယုတၱ

ေဆာင္းပါးေရးသူ၏အာေဘာ္

သတိ၏ အေရးပါပံုကို သိရွိၿပီး ေကာင္းက်ိဳးအမိ်ဳးကို ရရွိေစရန္ ရည္သန္ပါသည္။

ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵက

ဓမၼဒူတေက်ာင္း၊ ဘူေဖ်ာင္းရပ္ကြက္

အင္ခ်ြန္းျမိုဳ၊ေတာင္ကိုရီးယား

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP