* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, October 7, 2010

မတူ-ထူးသည့္ခရီးစဥ္ (၆)


သီဟုိဠ္ႏုိင္ငံကုိ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး ညေလယာဥ္ျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ သု၀ဏၰဘူမိေလဆိပ္သုိ႔ သက္ဆင္းခဲ့သည္။ ေလဆိပ္ေရာက္သည္အခ်ိန္ ထုိင္းစံေတာ္ခ်ိန္ျဖင့္ မနက္ ၇-နာရီရွိေနေလၿပီ။ သု၀ဏၰဘူမိေလဆိပ္၏ သာယာလွပျခင္း၊ ခန္းနားထည္ျခင္းတုိ႔ကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ႏွာငယ္ကေလးႏွင့္ ျမန္မာျပည္၏ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ကို ေျပးျမင္မိေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ကံတရားကုိသာ ရုိးမယ္ဖြဲ႕ၿပီး ခပ္တည္တည္ပင္ ေလဆိပ္မွ အျပင္သုိ႔ ပါလာသည့္အိပ္ကေလးဆြဲၿပီး ထြက္လာပါေတာ့သည္။ ႀကိဳသူမရွိေပ၊ ႀကိဳမည့္သူကုိလည္း မႀကိဳရန္ေျပာထားသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕သုိ႔ အရင္ကလည္း ေရာက္ဖူးၿပီးသားမုိ႔ ဘန္ေကာက္အေၾကာင္း တီးမိေခါက္မိရွိေနေလၿပီး။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မႀကိဳရန္ ေျပာထားျခင္းျဖစ္သည္။
တကၠစီငွားၿပီး ကားအေပၚသုိ႔တက္ထုိင္လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဖုန္းကဒ္လဲၿပီး သြားမည့္ေနရာကုိ ဖုန္းျဖင့္ ကြန္တက္လုပ္လုိက္သည္။ တကၠစီသမားကုိ သြားမည့္ေနရာေျပာကာ ေမာင္းခုိင္းလုိက္ေတာ့သည္။ ျမန္မာျပည္ဆုိ ဖုန္းဆုိင္ေျပးေနရဦးမည္။ ဤထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမဟုတ္ေသာ္လည္း လက္ကုိင္ဖုန္းသုံးရသည္မွာ အဆင္ေျပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ခရီးသြားရ၊ လာရသည္မွာ အခက္အခဲမရွိေပ။ သိပ္မၾကာခင္ ေအးဘက္တကၠသုိလ္အနီးအနားရွိ အသိမိတ္ေဆြ အိမ္တစ္အိမ္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ပါေတာ့သည္။ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားသည္လည္း မိမိေရာက္လာမည္သိေသာေၾကာင့္ ဆြမ္းကြမ္းအစ လုိေလေသးမရွိ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားၾကသည္။ အာရုဏ္မစားရေသးေသာေၾကာင့္ တစ္ခါတည္း ဘုဥ္းေပးလုိက္ေတာ့သည္။
ေန႔ဆြမ္းကုိလည္း ထုိအိမ္တြင္ ဘုဥ္းေပးသည္။ ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးေနာက္ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ျမဘုရားအနီးရွိ ၀ပ္မဟာထပ္ေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသုံးသည့္ အသိမိတ္ေဆြဆီသုိ႔ လာခဲ့သည္။ ထုိမိတ္ေဆြႏွင့္ စကားေျပာေဆြးေႏြး၊ ကေမၻာဒီးယားသြားရန္ သတင္းအခ်က္အလက္ယူၿပီး ထုိေက်ာင္းတြင္ တစ္ညအိမ္လုိက္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ၁၁-နာရီတြင္ ကေမၻာဒီးယားသုိ႔ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ လုိက္သြားသည္။ ထုိင္းနယ္စပ္ ပြိဳင့္ပက္သုိ႔ ညေန ၅-နာရီးအခ်ိန္တြင္ ေရာက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိင္းအင္ေမဂေရးရွင္း၊ ကေမၻာဒီးယား အင္ေမဂေရးရွင္း၀င္ တုံးထုၿပီး ကေမၻာဒီးယားဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားသည္။
ကေမၻာဒီးယားေျမကုိ နင္းလုိက္မိၿပီး ျမင္လုိက္ရသည့္ လူမ်ားလႈပ္ရွားသြားလာေနၾကေသာ ျမင္ကြင္းႏွင့္ အေဆာက္အဦး၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္တုိ႔ကုိ ၾကည့္ၿပီး အမိျမန္မာျပည္ကုိ လႊမ္းမိေသးသည္။ လူမ်ားသြားလာလႈပ္ရွားပုံ၊ အေဆာက္အဦးမ်ားတည္ေဆာက္ပုံမွာ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ တထပ္တည္းဟု ဆုိႏုိင္ေပသည္။ ထုိေန႔ မုိးတဖြဲ႕ဖြဲ႕ကေလး က်ေနသည့္အတြက္ မပီျပင္ဖုန္းမ်ားေရာေနေသာ ကတၱရာလမ္းေလးသည္လည္း ညစ္ေပေနသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ လမ္းမ်ားသည္ကား တျခားစီပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာကဲ့သုိ႔ေသာ လမ္းမ်ားသာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ျမန္မာျပည္ကုိ ေျပးျမင္မိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တကၠစီငွားၿပီး Angkor wat သုိ႔လာခဲ့သည္။ နယ္စပ္မွ Anglor wat သုိ႔ သုံးနာရီးေက်ာ္ေက်ာ္ ေမာင္းရသည္။ Angkor wat သုိ႔ေရာက္လွ်င္ ည ၉-နာရီးေက်ာ္ေနေလၿပီ။ Angkor watၿမိဳ႕သည္ကား ညအခ်ိန္ျဖစ္ေသာ္လည္း စည္ကားေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။ မိမိတည္းခုိရန္ တည္းခုိခန္းကား ႀကိဳတင္မမွာထား၊ မည္သည့္တည္းခုိးခန္းတြင္ တည္းခုိရမည္မွန္းလည္း မသိေသာေၾကာင့္ တကၠစီသမားကို အကူအညီေတာင္းၿပီး နီးစပ္သည့္ တည္းခုိးခန္းသုိ႔ ပုိ႔ခုိင္းရသည္။ တည္းခုိခန္းတြင္ အခန္းငွားၿပီးေနာက္ ခဏအနားယူ ေရမုိးခ်ိဳးၿပီး ေမာေမာႏွင့္ ခပ္ေစာေစာကေလး အိပ္စက္အနားယူလုိက္သည္။
မနက္အိပ္ရာႏုိးေတာ့ ၇-နာရီးရွိေနေလၿပီ။ အခန္းမွေအာက္သုိ႔ဆင္းၿပီး တည္းခုိခန္းစားေသာက္ဆုိင္တြင္ ေခါက္ဆြဲႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ထုိင္ေသာက္လုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေကာင္တာတြင္ Angkor wat ေက်ာင္းေတာ္မ်ားကို မည္သုိ႔မည္ပုံလည္ပတ္ရမည့္အေၾကာင္း သတင္းအခ်က္အလက္ေမးရသည္။ သရီး၀ီးဆုိင္ကယ္ႏွင့္သြားလွ်င္ အဆင္ေျပေၾကာင္း ေျပာသည့္အတြက္ သရီး၀ီးတစ္စီးေခၚခုိင္းလုိက္သည္။ သူတုိ႔သရီး၀ီးသည္ကား အျခားႏုိင္ငံမ်ား၏ သရီး၀ီးႏွင့္မတူေခ်၊ တမူထူးျခားေပသည္။ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ေနာက္တြင္ အမုိးႏွင့္တကြ ေလးဘီးအတြဲကေလး ခ်ိတ္ထားရုံသာျဖစ္သည္။ ထုိေလးဘီးအေပၚတြင္ ဆုိဖာထုိင္ခုံႏွင့္ သန္႔သန္႔ကေလးလုပ္ထားသည္။ ထုိ သရီး၀ီးေခၚ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္အေပၚသုိ႔ တက္ထုိင္လုိက္ၿပီးေနာက္သရီး၀ီးႏွင့္ Angkor Wat ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသုိ႔ လုိက္လည္ပါေတာ့သည္။ ထုိေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ၀င္ေၾကးသည္ကား တစ္ရက္ကုိ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀-ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သုံးရက္လည္ပတ္လွ်င္ ေဒၚလာ ၄၀-သာေပးရသည္။
Angkor wat ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ Angkor ၿမိဳ႕ေပၚတြင္တည္ရွိသည္။ Angkor watအတြင္း ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာတည္ရွိသည္။ ထုိ Angkor wat သည္ Central Angkor, Eastern Angkor, Northeastern Angkor ဟုရွိသည္။ Angkor တုိင္းတြင္ ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေပါင္း ေျမာက္စြားရွိသည္။ ဥပမာ- Central Angkor တြင္ Angkor Wat, Ta Prohm Kel, Bayon, Bapuon, Angkor Thom မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ က်န္သည့္ Angkor မ်ားသည္လည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေတာ္မ်ား ရွိၾကသည္။ Angkor မဟုတ္ဘဲ ေရွးေဟာင္းထူးျခားသည့္ အေဆာက္အဦးမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိေသး၏။ အျပည့္အစုံသိလုိလွ်င္ ANCIENT ANGKOR စာအုပ္ကုိ ဖတ္ရႈေလ့လာႏုိင္ပါသည္။ Angkor ကုိ ၉-ရာစုတြင္ Jayavarman ဒုတိယမင္းက တည္ေထာင္သည္ဟု သိရသည္။ မိမိတုိ႔ ၾကားဖူးနား၀ရွိသည္က Angkor Wat တစ္ခုတည္းသာျဖစ္၏။ ေက်ာင္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရွိမွန္း ကိုယ္တုိင္ေရာက္မွ သိရေတာ့သည္။
မိမိတုိ႔ၾကားဖူးေနသည့္ Angkor Wat ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတစ္ခုသည္ပင္ အလြန္ႀကီးမားသည္။ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ေက်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာတည္ရွိၿပီး အလည္တည့္တည့္တြင္ ႀကီးမားသည့္ အေဆာက္အဦးတည္ရွိသည္။ နေဘးပတ္ပတ္လည္တြင္ က်ံဳးမ်ားျဖင့္ ၀န္းရံထားသည္။ ထုိေက်ာင္းကုိ ၁၂-ရာစု အေစာပုိင္းတြင္ Suryavarman ဒုတိယမင္းက တည္ေဆာက္ခဲ့သည္ဟုသိရသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ပုဂံေခတ္ႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ျဖစ္မည္။ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ပ်က္စီးေနၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ ေရွေဟာင္းမူရင္းအတုိင္း က်န္ေနေသးသည္။ သူတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ထိမ္းသိန္းသည္မွာ အတုယူစရာတစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ က်န္ေသာေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း ရာစုအားျဖင့္ ၁၂၊ ၁၃-ရာစုတြင္ တည္ေဆာက္ၾကသည္။ Angkor Wat ကဲ့သုိ႔ နာမည္ႀကီးေသာ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား အမ်ားအျပားပင္ရွိေသး၏။ အထူးသျဖင့္ Ta Prohm Kel, Bayon, Bapuon, Angkor Thom တုိ႔လည္း အလားတူနာမည္ႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ ဗီသုကာလက္ရာမ်ားသည္ကား အကုန္လုံးနီးပါး တစ္ေခတ္တည္းကို ညႊန္ျပေနသည္။ ေက်ာင္းအားလုံးသည္ Angkor Wat ေက်ာင္းကဲ့့သုိ႔ မဟုတ္ေပ။ Angkor Wat နီးပါးေလာက္ ႀကီးမားသည့္ ေက်ာင္းရွိသကဲ့သုိ႔ ထုိထက္ႀကီးသည့္ ဥယ်ာဥ္ျခံႏွင့္တကြ ေက်ာင္းမ်ားလည္းတည္ရွိသည္။ ငယ္ေသာေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း အမ်ားအျပားပင္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္တြင္ အေဆာက္အဦးမ်ားမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ ၿပိဳက်ပ်က္စီးေနၿပီး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ သစ္ပင္မ်ား၀ါးမ်ိဳထားသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေရွးေဟာင္းမူရင္းအတုိင္းတည္ရွိၿပီး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ ပ်က္စီးသြားၾကၿပီျဖစ္သည္။ ထုိေခတ္ ထုိအခ်ိန္ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ ခမာလူမ်ိဳးၾကားတြင္ ဗုဒၶဘာသာ အလြန္းထြန္းကားခဲ့ေၾကာင္း ထုိ Angkor Wat က မီးေမာင္းထုိးျပေနသည္။
သရီးသမားသည္ကား အလြန္သေဘာေကာင္းပါသည္။ Angkor Wat သုိ႔တစ္ေန႔ လည္ပတ္ၿပီးေသာအခါ ေနာက္တစ္ေန႔လည္ပတ္ရာတြင္လည္း သူ႕ကုိပင္ ငွားျဖစ္သည္။ အရင္ေန႔က အေတြ႕အၾကံအားျဖင့္ ႏုိင္ငံျခားသားျဖစ္ေသာ မိမိက ပစၥည္းပစၥယ၊ အစားအေသာက္မ်ား ၀ယ္ယူလွ်င္ ေစ်းအနည္းငယ္ကြာေနသည္။ ထုိအျခင္းအရာကုိ သူသိေသာေၾကာင္း ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ပစၥည္းပစၥယမ်ား၊ အစားအေသာက္မ်ားကို သူကိုယ္တုိင္ ၀ယ္ေပးေတာ့သည္။ ေနရာအကုန္လုံးနီးပါးကုိ လုိက္ျပေပးသည္။ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား မသြားသည့္ ေနရာမ်ားကုိလည္း လုိက္ပုိ႔ေပးသည္။ သရီး၀ီးေမာင္းရင္းႏွင့္ သူုတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားကုိလည္း ေျပာျပသည္။ သရီး၀ီးႏွင့္သြားရင္း လမ္းေဘးရွိရြာမ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္ မိမိသည္ ကုိယ့္ႏုိင္ငံအတြင္း ခရီးသြားေနရသကဲ့သုိ႔ ခံစားရသည္။ သူတုိ႔၏ လူေနမႈပုံစံမ်ားကား ျမန္မာလူေနမႈပုံစံႏွင့္ တစ္ေထရာတည္းပင္ျဖစ္သည္။ အေဆာက္အဦးတည္ေဆာက္ပုံႏွင့္ လူမ်ားသြားလႈပ္ရွားပုံ၊ လူတုိ႔၏ မ်က္ႏွာပုံစံႏွင့္ အသားအေရမ်ားက ျမန္မာကဲ့သုိ႔ပင္ျဖစ္၏။ မိမိက ေစ်းဆုိင္သြား၍ ေစ်း၀ယ္ေသာအခါ သူတုိ႔က ခမာစကားျဖင့္ လွမ္းေျပာသည္။ ခမာ မဟုတ္ေၾကာင္း မနည္းေျပာယူရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ဘယ္ႏုိင္ငံမွလာသလဲဟု ေမးေသာေၾကာင့္ မိမိက ျမန္မာႏုိင္ငံက လာသည္ဟု ေျပာေသာအခါ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား နားမလည္ၾကေခ်။ သရီး၀ီးသမား ကူ၍ေျပာျပမွ သူတုိ႔လည္း နားလည္သေဘာေပါက္သြားၾကၿပီး ၀ုိင္းရီးၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင္းဆုိေသာ္ သူတုိ႔ႏုိင္ငံက ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးကုိ “ဖုန္းမယား”ဟု ေခၚေၾကာင္း သရီး၀ီးသမားက ရွင္းျပမွ သေဘာေပါက္ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာက္တစ္ခါ ေမးလာေသာသူမ်ားကုိ “ဖုန္းမယား”ဟု ေျပာလုိက္လွ်င္ ႏွစ္ခါထပ္ၿပီး ေျပာစရာမလုိေတာ့ေပ၊ သူတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက လာသည္ဟု အလုိလုိသေဘာေပါက္သြားေတာ့သည္။
လည္ပတ္ရင္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္ေသာ္ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားက ေက်ာင္းေလွခါးတြင္ထုိင္ၿပီး ေလွခါးထိပ္မွ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ဆီမီးတုိင္ကုိင္ကာ နေဘးတြင္ရွိသည့္ စင္းအုိးထဲမွ ေရကုိခပ္၍ ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ရြတ္ကာ ေရဖ်န္းေပးေနသည္။ စိတ္၀င္စားေသာေၾကာင့္ သရီး၀ီးသမားကုိ ေမးၾကည့္ေသာအခါ သရီး၀ီးသမားက “ေဘးရန္အႏၱရာယ္မ်ား၊ ေရာဂါဘယမ်ားကင္းရွင္းရန္ လျပည့္ေန႔ ေက်ာင္းသုိ႔လာၿပီး ဘုန္းႀကီးဆီမွာ ဤကဲ့သုိ႔ ေရခ်ိဳးၾကေၾကာင္း”ေျပာျပပါသည္။ ဤသည္မွာ သူတုိ႔ရုိးရာ၊ သူတုိ႔ဓေလ့အရ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈ တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရုိးရာဓေလ့အရ ကုိးကြယ္ယုံၾကည္မႈ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းစသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသကဲ့သုိ႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။
Angkor ၿမိဳ႕သည္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားျဖင့္ ေန႔ေန႔ညည စည္ကားေနသည္။ သူ႕ပုံစံ၊ သူ႕အထုိက္အလိုက္ သာယာေအးခ်မ္းေသာ ၿမိဳ႕ဟု ဆုိႏုိင္ေပသည္။ ႀကီးမားေသာ ဟုိယ္တယ္ႀကီးမ်ား၊ စည္ကားေသာ ေစ်းဆုိင္မ်ား ရွိသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပုဂံထက္ေတာင္ စည္ကားသည္ဟု ထင္မိပါသည္။
Angkor Wat ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကုိ လည္ပတ္ၿပီး သူတုိ႔ႏုိင္ငံ၏ ေရွးေဟာင္း မူရင္းမပ်က္ေအာင္ ထိမ္းသိန္းေစာင့္ေရွာက္တတ္ပုံ၊ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ားကုိ ျပၿပီးေငြရွာတတ္ပုံတုိ႔ကုိ စိတ္ထဲခ်ိဳးက်ဴးေနမိသည္။ မိမိတုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ထုိအခ်င္းအရာတြင္ ကြာခ်င္တုိင္း ကြာေနေပသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား ပုိင္ဆုိင္ထားေသာ္လည္း မထိမ္းသိန္း၊ မေစာင့္ေရွာက္တတ္သည့္အတြက္ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ ၀င္ေငြမ်ား မရရွိေပ။ ေရွးေဟာင္းကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲျခင္းေၾကာင့္လည္း ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား စိတ္၀င္စားမႈ အားနည္းရသည္စသည္ျဖင့္ ေတြးရင္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသည္။
မိမိသည္ Angkor Wat ေရွးေဟာင္းေက်ာင္းေတာ္မ်ားကုိ ႏွစ္ရက္လည္ပတ္ရာ သရီး၀ီးခ တစ္ရက္ကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀-က်ပါသည္။ တစ္ရက္တည္း လည္ပတ္ျခင္းျဖင့္ မျပည့္စုံႏုိင္ေပ။ ႏွစ္ရက္လည္ပတ္မွ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေရာက္ႏုိင္ေပသည္။ တည္းခုိခန္းတြင္ကား သုံးညတည္းခဲ့သည္။ တည္းခုိခ တစ္ညကို အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၀-က်ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ Angkor Wat ကုိ ႏႈတ္ဆက္ကာ ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံသုိ႔ ျပန္လွည့္လာခဲ့ပါသည္။


















သားေရႊ

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP