* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, September 7, 2010

ဆရာၾကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံ လက္ေတြ ့က်င့္စဥ္ (၂၁)

သိပံုျခင္း ျခားနားသည္

သိသည္ဆိုေသာ္လည္း သာမန္အသိႏွင့္ မဂ္ေပါက္ ဖိုလ္ေပါက္ ထိုးထြင္း၍သိေသာ အသိတို ့၏ ျခားနားပံုကို ေဖာ္ျပလိုေသးသည္။

လူသတၱ၀ါသည္ ေသေသာအခါ ပုပ္တတ္ျခင္းကို လူတိုင္းသိ၏။ ထို ့ေၾကာင့္ “အပုပ္ေကာင္” ဟုပင္ ေျပာစမွတ္ ျပဳတတ္ၾက၏။ ေသျပီးေနာက္ ပုပ္တတ္သည္ကို သိေသာေၾကာင့္ ျမန္ျမန္ေခါင္းသြင္းဖို ့ စီမံၾက၏။ သို ့ေသာ္ ေသေသာအခါ၌ ပုပ္တတ္သည္ဟု လူတိုင္းသိေသာ္လည္း မပုပ္မီကေလး အေတာအတြင္း၌ ႏွစ္သက္သာယာဖြယ္ ေကာင္းသည္ဆို၍ ေပြ ့ဖက္ခ်င္တတ္ၾကသည္။ အနာဂါမ္မဂ္ဆိုက္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္လည္း ပုပ္တတ္ေသာသေဘာကို ျမင္သည္။ သို ့ေသာ္ ျခားနားျခင္းရွိသည္မွာကား ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မပုပ္ေသးမီ အခိုက္အတန္ ့တြင္ ႏွစ္သက္သာယာဖြယ္ဟူ၍ ျမင္တတ္ၾကသည္ျဖစ္ရာ၊ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္မူကား ယခုပုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မပုပ္သည္ျဖစ္ေစ ပုပ္တတ္ေသာသေဘာရွိသည့္ ကိုယ္ကာယၾကီး ဆိုကတည္းက တခဏတာမွ် ႏွစ္သက္သာယာဖြယ္ မဟုတ္ဟူ၍ သိျမင္သြားေတာ့သည္။ သိပါသည္၊ ျမင္ပါသည္ ဆိုေသာ္လည္း အေပၚယံသိျခင္းႏွင့္ ထိုးေဖာက္၍ သိျမင္ျခင္းတို ့၏ ျခားနားခ်က္ကား ၾကီးက်ယ္လွသည္။

စာထဲကစကားလံုး မသံုးျခင္း

ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးက ကၽြႏု္ပ္၏ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္႐ႈျပီးေနာက္ “ဒကာၾကီးရဲ ့ အေရးအသားကေတာ့ ရွင္းပါေပသည္။ သို ့ေသာ္ နိေရာဓ သေဘာတရားအေၾကာင္းကို မေဖာ္ျပသည့္အတြက္ သတိေပးလိုသည္” ဟု မိန္ ့ေတာ္မူဖူးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္ကား စာထဲမွ အေခၚအေ၀ၚ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ယူမသံုးဘဲ၊ ကၽြႏု္ပ္ေတြ ့ျမင္ေသာ အျခင္းအရာကို အရပ္သံုးစကားျဖင့္ တမင္ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ နံပါတ္(၁)ေဆာင္းပါး၌ တကယ္မရွိပါဘဲလ်က္ တကယ္ထင္ေနရေသာ အျခင္းအရာ၏ လွည့္စားပံုကို ေဖာ္ျပ၍ ေနာက္ဆံုးတြင္ အဟုတ္တကယ္ရွိေသာ သဘာ၀ကို ေတြ ့ရသိရသည္ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ စာလိုေရးလွ်င္ သခၤတသဘာ၀ႏွင့္ အသခၤတသဘာ၀သို ့ ကူးေျပာင္းသိျမင္ရသည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္ အရပ္သားနားလည္ေအာင္ ေရးရျခင္းျဖစ္သည့္ျပင္ စာထဲက စကားလံုးကို ယူသံုးလွ်င္ သံေယာင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲျခင္းလည္း ခံရတတ္သည္။ သိုု ့ေသာ္ တကယ္ရွိျခင္း၊ တကယ္မရွိျခင္းအေၾကာင္းကို ဥဒါဟရုဏ္ေဆာင္၍ ေဖာ္ျပပါဦးအံ့။

ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေသာ သေဘာ

လူတစ္ေယာက္သည္ တစ္ေနရာေရာက္၍ အေ၀းသို ့လွမ္းၾကည့္လိုက္ေသာအခါ အနက္လံုးၾကီးတစ္လံုးကို ျမင္ရသည္ဟု ထင္၏။ ၾကည့္လိုက္တိုင္း ျမင္ရ၍ အနက္လံုးၾကီး ရွိေနသည္ဟူ၍ပင္ မွတ္ထင္၏။ တစ္ေန ့သ၌ ထိုလူသည္ အနီးသို ့ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ေသာအခါ မိမိမွတ္ထင္သကဲ့သို ့ အနက္လံုးၾကီး မဟုတ္ဘဲ၊ အထက္ေကာင္းကင္၌ လႊမ္းထားသည့္ အျဖဴထည္ မ်က္ႏွာက်က္ၾကီးတြင္ အေပါက္ၾကီးျဖစ္ေနျခင္းမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု သိျမင္ရ၏။ ထိုအခါ၌ကား အနက္လံုးေပ်ာက္၍ မ်က္ႏွာက်က္ ေရာက္လာခဲ့ေလျပီ။ အနက္လံုးၾကီးရွိေနသည္ဟု ထင္မွတ္ခဲ့ေသာအခါ၌ မ်က္ႏွာက်က္ကိုမျမင္၊ မ်က္ႏွာက်က္ရွိေနသည္ဟူ၍လည္း မသိခဲ့။ အနက္လံုးၾကီးေပ်ာက္ျပီး ေဟာင္းေလာင္းေပါက္ၾကီးျမင္ခါမွ မ်က္ႏွာက်က္ေပၚလာေတာ့သည္။ အဟုတ္တကယ္မရွိေသာအရာ (အနက္လံုး) ရွိေနသည္ဟု မွတ္ထင္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး မ်က္ႏွာက်က္ကို မျမင္ႏိုင္ေခ်။ မ်က္ႏွာက်က္ကား တကယ္ရွိေသာ အရာျဖစ္၍ အနက္လံုးကား တကယ္ရွိသည္မဟုုတ္။ မွတ္ထင္ရျခင္းမွ်သာျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာက်က္ကို ျမင္သည္ႏွွွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္၊ အနက္လံုးၾကီး ကြယ္ေပ်ာက္သြားျပီး ေဟာင္းေလာင္းၾကီး ျမင္ေတြ ့ရမည္ျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာက်က္ကိုျမင္၍ အနက္လံုး ကြယ္ေပ်ာက္သြားျခင္းသည္ နိေရာဓ (ေလာကခ်ဳပ္ျခင္း) ျဖစ္သည္ဟု စဥ္းစားဉာဏ္ရွိသူတို ့ နားလည္ၾကေစကုန္ရာသည္။ ဤသည္ကား ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ျခင္းဟု ဆိုအပ္ေသာ သဘာ၀ေပတည္း။

(ဆရာၾကီးေရႊဥေဒါင္း ၏ ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံ လက္ေတြ ့က်င့္စဥ္ တင္ျပီးသမွ် အတြဲ (၁) မွ ယခုအထိ ဖတ္လိုလ်င္)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP