* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, September 30, 2010

“နိဗၺာန္ျမင္ကြင္း”

Tuesday, 28 September 2010 10:15 | PostAuthorIconWritten by Administrator | PDF | | Print | | E-mail

Khan tun that (1)“နိဗၺာန္ ျမင္ကြင္း”Khan tun that (8)

ကံထြန္းသစ္

“နိဗၺာန္” ဆိုတဲ့ စကားကို ၾကားလိုက္ရင္ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တိုင္း အေလးအျမတ္ ျပဳၾကတယ္၊ ေနာက္ဆံုးလား ေရာက္အပ္ တဲ့ ,ေနရာ, အျဖစ္ လက္ခံထားၾကတယ္၊ ဘယ္ေလာက္ထိ လက္ခံၾကသလဲဆိုရင္ “ နိဗၺာန္ေရာက္ရပါလို၏” လို႔ ဆုမေတာင္း ဖူးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မရွိလို႔ ေတာင္ ဆိုႏိုင္ မယ္၊ ဒါေပမယ့္ နိဗၺာန္ဆိုတာဘာလဲ .. ဆိုရင္ေတာ့ ေဝေဝ၀ါးဝါး၊ ၾကားဖူးၿပီး နားမဝ၊ နားဝလည္း အဓိပၸာယ္ငတ္ ျဖစ္ေနၾကတယ္၊ လက္လွမ္း မီသမွ် နာၾကားေန ဖတ္႐ႈေန ရတာ ေတြကလည္း နိဗၺာန္ဆိုတာ “အမတ”မေသရာျပည္၊ ေခမ-ေဘးမဲ့ျပည္၊ သႏၱိသုခ -ၿငိမ္းေအး ခ်မ္းသာတဲ့ အရာ၊ ၿပီးေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ အေရာင္အလင္းရွိတယ္ နိဗၺာန္ဟာ ႐ုပ္ထူး နာမ္ထူးျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ တခ်ိဳ႕က နိဗၺာန္ ဆိုတာ ခမ္းနား ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေနရာႀကီးပါေလ ဆိုၿပီး မိမိနဲ႔ ပိုေဝးရာ ပို႔ထား လိုက္ၾကတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႔ၾကေတာ့လည္း “ ခ်မ္းသာတဲ့ ဘံု႒ာန ” တစ္ခုထင္မွတ္ၿပီး ေရာက္လို ေစာၾကတယ္၊ နိဗၺာန္ကို ရက္တိုတိုနဲ႔ ေရာက္ရပါလို၏လို႔ေတာင္ ဆုေတာင္းၾကတယ္။

တကယ္ နိဗၺာန္ရဲ႕သေဘာ အႏွစ္သာရကိုသိရင္ ေတာ္ေတာ္တန္တန္လူဟာ လိုခ်င္ပါ့မလားလို႔ သံသယ ျဖစ္မိ တယ္၊ တခါက ေက်ာင္းရိပ္ကန္ရိပ္ ဟာသေလးတစ္ခုလို “ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္က နိဗၺာန္ဆိုတာ ၿငိမ္း၍ေအးေၾကာင္း၊ တကယ္ ခ်မ္းသာစစ္ ျဖစ္ၿပီး ဘာမွျပဳဖြယ္ လုပ္ဖြယ္ေတြ မရွိေၾကာင္း ေဟာေတာ့၊ ေဆးလိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ဒါယကာမႀကီး တစ္ဦးက “ ေဆးလိပ္ေလးမွ မဖြာရရင္ ကိုယ္ေတာ့္ နိဗၺာန္မလိုခ်င္ေပါင္” လို႔ ထေလွ်ာက္သတဲ့။

တိုင္းတရားသူႀကီး ေဟာင္းတစ္ဦးက ေမးဖူးတယ္၊ နိဗၺာန္ဆိုတာ ဘာလဲတဲ့၊ နိ+ဝါန နာမႏွစ္ပုဒ္ကို သဒၵါထံုးနဲ႔ “ နိဗၺာန” လို႔ျပဳထားတာ၊ ပါဠိသက္ေဝါဟာရ နိဗၺာန္၊ အဓိပၸါယ္က ဝါန = လိုခ်င္ေတာင္းတ (တဏွာ)မႈမွ (ေတာင္းတမႈကို အေျခခံတဲ့ အေၾကာင္းရင္း အေၾကာင္းဖ်ား အားလံုးမွ)၊ နိ = မရွိျခင္း၊ ကင္းျခင္းလို႔ ေျပာျပလိုက္ေတာ့ သူသေဘာက် သြားတယ္၊ စာေရးသူရဲ႕ မိခင္ႀကီးႏွလံုးသြင္းတဲ့ “ဘာမွ်မလိုခ်င္သူအတြက္ အားလံုး ျပည့္စံုသြားတာေပါ့” ဆိုတဲ့ အလကၤာ စကားေလး ကိုလည္း ဥပမာျပဳလိုက္တယ္၊ ေနာက္ၿပီး ဂ်ပန္ဘုန္းေတာ္ႀကီး ‘ဆိုးဂီ’ ရဲ႕ ...

ေႏြဦး ကြ်ႏု္ပ္တဲ

ဘာမွ်မရွိ အဟုတ္ပဲ

အားလံုးရွိတာပဲ .. ဆိုတဲ့ ဟိုကၠဴ ကဗ်ာေလးကိုလည္း ရြတ္ျပလိုက္ေသးတယ္၊ စာကိုအေျခခံၿပီး အႏုမာနနဲ႔ ေျပာလိုက္ရတဲ့၊ ခန္႔မွန္း နိဗၺာန္၊ အႏုမာနနိဗၺာန္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္၊ ရရွိသူတိုင္း မိမိတို႔ ကိုယ္တိုင္ခံစား စံစားမႈအသီး အသီးျဖစ္တဲ “ပစၥတၲံ ေဝဒိတဗၺ” သေဘာျဖစ္ပါတယ္၊ မ်က္ေမွာက္ ျပဳပံုျခားေပမဲ့ နိဗၺာန္ကေတာ့“ လိုလားေတာင္း တမႈတို႔ရဲ႕ အရင္း မူလတဏွာမွ အၿပီးအပိုင္ ကင္းျခင္းပါပဲ။

ဒီေနရာမွာလည္း “ဘာမွ် မလိုခ်င္ျခင္း သေဘာကို လိုခ်င္ျခင္းဟာ သမၼာဆႏၵနဲ႔ ေအာက္ေျခ ၿငိမ္းေအးမႈျဖစ္ၿပီး” “ ဘာမွ် မလိုခ်င္ျခင္းကိုပင္ မလိုခ်င္ေတာ ့ျခင္းကမွ ထာဝရၿငိမ္းေအးမႈ” ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ဖို႔လို ပါတယ္၊ ဒါမွ နိ+ဝါန အစစ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီသေဘာ ကိုလည္း မ်က္ေမွာက္ ဆိုက္ကာ (သစၦိကရဏ)ျဖစ္ၿပီး မလိုခ်င္မႈကို ဆိုလိုတာပါ။ မ်က္ေမွာက္မျပဳဖူးဘဲ မလိုခ်င္မႈကေတာ့ အႏၶတို႔ ထံုးစံသာပါ။

ဒီလိုအႏုမာနနဲ႔ သိလိုက္ရတာကိုပဲ၊ ခႏၶာၿငီးေငြ႔Óဏ္ ရင့္သန္ေတာ္မူၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း မ်ားအဖို႔ နိဗၺာန္ကို ရလိုၾက တယ္၊ သိလို၊ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလိုၾကပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဝစန - ဘုရားစကား ေတာ္ေတြထဲမွာ ရွာေဖြမွတ္သား လိုက္နာ က်ိဳးကုတ္ရင္း ဝါနကင္းေရးကို အားထုတ္ ေတာ္မူခဲ့ၾကတယ္၊ က်င့္တဲ့အတိုင္းသိသမွ် က်င့္ပံုက်င့္နည္းကိုလည္း ဆင့္ကမ္း ငွေဝ သြန္သင္ ေတာ္မူခဲ့ၾကပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္လည္း “နိဗၺာန္” ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို ဘိုးဘြားပိုင္ အေမြပစၥည္း တစ္ခုလိုကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ရင္ႏွီးေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မက်င့္တတ္ မယူတတ္ေလေတာ့ “လူ႐ိုင္းလက္ ပတၲျမားငေမာက္ ေရာက္ဆိုသလို ျဖစ္ေနတယ္” ျပည္တန္မွန္း မသိ႐ံုမက အေရာင္ျဖာ တာကိုပင္ ေတာက္စားတယ္ ထင္ၿပီး ေခ်ာက္နက္ထဲ စြန္႔ပစ္ခ်င္ ၾကသူေတြ ေတာင္ ရွိမယ္ထင္တယ္၊ ဒါဟာ နိဗၺာန္နဲ႔ ဆံ့တဲ့ ဥာဏ္ခံနည္းလို႔ ဆိုရမွာပါ၊ ဥာဏ္မရွိက နိဗၺာန္စကားအလြန္ခါး၏ ” ဆိုသလိုမ်ိဳး။ နိဗၺာန္နဲ႔ ဝါနလို႔ေခၚတဲ့ တဏွာဟာ ရင္နဲ႔ေက်ာလို ကပ္ေနတာမ်ိဳးလို႔ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ဥပမာျပဳတာလည္း မွတ္သားရပါတယ္၊ အဝိဇၨာဆိုတဲ့ အလႊာျခားမႈေၾကာင့္ ၾကည့္ေလ .. ေဝးေလ .. ေဝးေလ ... ၾကည့္ေလ ပတ္ျခာလည္ ေနရ တာလို႔ ဆိုလိုပံုရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ကို ဘုရားရွင္က တရားဦးမွာ နိေရာဓသစၥာအျဖစ္ စတင္သိေစခဲ့တာပါ၊ အဲဒီသစၥာကို ဆိုက္ေရာက္ဖို႔ က်င့္စဥ္လမ္းေၾကာင္း၊ မဂၢသစၥာကိုလည္း တခ်ိန္တည္း ေဟာခဲ့တာပါ၊ အဲဒီလမ္းစဥ္က (၁) မွန္ကန္တဲ့ အသိအျမင္၊ (၂) မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအႀကံ၊ (၃) မွန္ကန္တဲ့ အေျပာ၊ (၄) မွန္ကန္တဲ့ ေဆာင္ရြက္မႈ၊ (၅) မွန္ကန္တဲ့ အသက္ေမြးမႈ၊ (၆)မွန္ကန္ တဲ့ လံု႔လ၊ (၇) မွန္ကန္တဲ့ ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္မႈ၊ (၈) မွန္ကန္တဲ့ တည္ၾကည္မႈ ေတြပါဘဲ၊ ဒါကို စင္ၾကယ္သူ(အရိယာ)တို႔ရဲ႕ လမ္းလို႔ ဆိုပါတယ္။

တရားဦးဓမၼစၾကာမွာ အဲဒီလို ေဟာျပေတာ္မူခဲ့သလို တရားေႏွာင္း မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ မွာလည္း .. ဒီမဂၢင္ ရွစ္ပါးကို က်င့္ႀကံပြားမ်ား ေနၾကသေရြ႕ နိဗၺာန္ကို ဆိုက္ေရာက္သည့္ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာေတြ မကင္းဆိတ္ႏိုင္ လို႔ ေနာက္ဆံုး သာဝက သုဘဒၵပရိဗိုဇ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ျပန္တယ္။

ဒီလမ္းစဥ္အတိုင္း ခိုင္ခိုင္မတ္မတ္ ေလွ်ာက္ရင္ ဘယ္သူနဲ႔မဆို နိဗၺာန္ဟာ အနီးကေလးပါဘဲ၊ စာမွာေတာ့ မဂၢသစၥာကို ပြားမ်ားရာလို႔ ေဟာပါတယ္၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထပ္ကာထပ္ကာ လုပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပါဘဲ။ အစဥ္ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ကံသံုးပါး အမူရာတိုင္းမွာ ယွဥ္ထားရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ေရွ႕က သြားႏွင့္ၾကတဲ့ ပညာရွိႀကီးေတြ၊ သူေတာ္ျမတ္ႀကီးေတြ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ဘယ္လိုေလွ်ာက္ ၾကသလဲ .. ဘယ္လို ပြားၾကသလဲ .. ဆိုတာ နည္းယူ အတုယူၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

သည္အတြက္ ေဖြနည္စုေဆာင္း သုေတသနျပဳကာ ငွေဝဆင့္ကမ္းသြားတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတြထဲက တစ္ပါး ကေတာ့ ဝါးခ်က္၊ ေလွသင္းအတြင္းဝန္ မင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေသာမာဘိဓဇ(၁၂၁၅- ၁၂၈၈)ပါ၊ ဆရာေတာ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ပိဋကတ္ေတာ္လာႏွင့္ အာစရိယဝါဒေတြကို မွတ္တမ္းျပဳကာ အႏွစ္အဆီအျဖစ္ ထုတ္ေဆာင္ထားခဲ့တဲ့ နိဗၺာန္နဲ႔စပ္တဲ့ မွတ္ဖြယ္ က်င့္ဖြယ္ လကၤာေလးေတြကို စာဖတ္ သူတို႔ကိုလည္း ေက်းဇူးျပဳလို၊ မင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကိုလည္း ပူေဇာ္လိုတာေၾကာင့္ ကူးယူ ဆင့္ကမ္း လိုက္ပါရေစ ..

(၁) ရတနာသံုးဆိုင္၊ ငံုၾကာခိုင္၊ ဆံုၿပိဳင္ ဝႏၵနာ။

ႏွစ္ဆီရသ၊ ျမတ္ဓမၼ၊ မွတ္ၾက စဥ္အလာ။

ပရိနိဗၺာန၊ ျမတ္ဗုဒၶ၊ မိန္႔ထေညာင္ေစာင္းမွာ။

နိဗၺာန္လိုက၊ သခၤါရ၊ ေန႔ ည မေမ့ရာ။

(၂) ပုၾတာမည္ရွိ၊ ရွင္သာရိ၊ အႏၱိမိန္႔ခဲ့ရွာ။

နိဗၺာန္လိုလား၊ သဒၶါပြား၊ မျခားေနသင့္ရာ။

(၃) ဆရာေတာ္ေရငံု၊ က်င့္အထံု၊ မွာပံု သင့္လွပါ။

နိဗၺာန္လိုက၊ လိုသမွ်၊ က်င့္ၾကေကာင္းရာရာ။

(၄) ဝံသာအရိ၊ သားမုနိ၊ ထားရွိသူ႔အမွာ။

နိဗၺာန္လိုက၊ ကိုယ္ဧက၊ ေနထ သင့္ေလ်ာ္ရာ။

(၅) ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္၊ ဦးဗုဒ္ေခၚ၊ ထုတ္ေဘာ္မိန္႔ခဲ့ရာ။

လူ နတ္ျဗဟၼာ၊ ကဲ့ရဲ႕မွာ၊ ဆိတ္စာ မေၾကာက္ရာ။

ဘုရားကဲ့ရဲ႕၊ ေၾကာက္သူကြဲ႕၊ ေရာက္မဲ့ နိဗၺဴတာ။

(၆) ငခံုကဝိ၊ ျမတ္ေဗာဓိ၊ ေဟာရွိ သည္အမွာ။

စိတ္ဆိုး စိတ္ညစ္၊ ကိုယ့္ေၾကာင့္ျဖစ္၊ ပယ္လွစ္ သူတကာ။

စိတ္ညစ္ပယ္ခ်ိဳး၊ စိတ္မဆိုး၊ ေရာက္႐ိုး နိဗၺာန္သာ။

(၇) မန္က်ည္းေတာေခၚ၊ ဆရာေတာ္၊ ထုတ္ေဖာ္ မွတ္စရာ။

နိဗၺာန္ကိုရည္၊ ကုတ္ႏွင့္ကီ၊ ေၾကာက္သည္ မရွိရာ။

(၈) က်င့္ေက်ာ္ထြဋ္ေခါင္၊ ႏႈတ္ေတာ္ေဆာင္၊ သိေအာင္ မိန္႔ခဲ့ရာ။

နိဗၺာန္လိုလွ်င္း၊ သူ႔အတင္း၊ ေျပာျခင္း ပယ္ခ်ိဳးပါ။

(၉) ေရႊရင့္မာရွင္၊ ဆရာပင္၊ မွာတြင္ သိစရာ။

ေဟာတိုင္းေျပာတိုင္း၊ ခ်င့္စာႏိႈင္း၊ ေရးတိုင္း မယံုရာ။

နိဗၺာန္လိုက၊ ဝိရာဂ၊ မိန္႔မွ ယံုသင့္ပါ။

(၁၀) ျမင္းဝန္ဆရာေတာ္၊ မိန္႔ျြမက္ေဖာ္၊ ျမင္ေျမႇာ္ မွတ္စရာ။

နိဗၺာန္လိုလစ္၊ မုန္းအခ်စ္၊ ဆံုးပစ္ ပယ္ခ်ပါ။

(၁၁) ဝိနည္းေက်ာ္လွ၊ ဗန္းေမာ္က၊ ေဖာ္ျပ မိန္႔ခဲ့ရာ။

နိဗၺာန္ကို မက္၊ ကိုယ့္အသက္၊ ငဲ့ကြက္ မျပဳရာ။

(၁၁) ေလွသင္းမင္းေက်ာင္း၊ ေနတၲိေကာင္း၊ သိေၾကာင္းအစဥ္မွာ။

နိဗၺာန္လိုက၊ သည္းခံၾက၊ တြင္းပ အရာရာ။

သံုးဘံုမကိုဋ္၊ တရားၿမိဳက္၊ သားႏိႈက္ ဤနည္းသာ။

အခ်ဳပ္စကား၊ ဆံုးတရား၊ သံုးထား ၿမဲၿမံစြာ။

အဓိပၸါယ္နက္၊ အသိခက္၊ ထည့္စြက္ ဥာဏ္ဝိဇၨာ။

က်င့္သံုး ဗိုလ္လူ၊ ျပည္နိဗၺဴ၊ လြယ္ကူ ေရာက္မည္သာ။

ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ ရွင္သာရိပုၾတာ အစ၊ ေရငံုဆရာေတာ္၊ ရွင္အရိယာဝံသ၊ ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္၊ ငါးခုန္ဆရာေတာ္၊ မန္က်ည္းေတာ ဆရာေတာ္၊ ေရႊရင္းမာဆရာေတာ္၊ ျမင္းဝန္ဆရာေတာ္၊ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္တို႔ အလယ္ မင္းေက်ာင္း ကိုယ္ေတာ္တိုင္အဆံုး ေရးသားဆံုးမခဲ့ၾကတဲ့ နိဗၺာန္နဲ႔ စပ္သမွ်ကို “သံခိပ္သီတံ” ျပဳစီထားခဲ့ပါတယ္။

ဒီသံေပါက္လကၤာေတြကို မင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္ဟာ ကိုယ္တိုင္မွတ္တမ္းျပဳ သီကံုးခဲ့႐ံုမက၊ သာမႈ နာမႈတိုင္း မွာလည္း ရြတ္ဆိုကာ ေဟာေျပာေတာ္မူေလ့ရွိပါသတဲ့။

အက်ယ္ဖြင့္ျပဖို႔ပင္ မလိုလွေအာင္ ရွင္းလင္းလြယ္ကူလွတာမို႔ ရြတ္ပြားဆင္ျခင္ေနၾကရင္ နိဗၺာန္နဲ႔ နိဗၺာန္လမ္းကို သိလိုသူ တိုင္းအတြက္ အားႀကီးတဲ့ အေထာက္အပံ့ျဖစ္မွာ ဧကန္လို႔ ဆိုလိုက္ရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစ။

က်မ္းကိုး-

- ဓမၼစကၠပဝတၲနသုတ္။

- မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္။

- ယမိုက္။

- ေထရဝံသာစာရကၠမပဒီပိကာ။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP