* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, September 1, 2010

ဌာနေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းေပမည္

(၁)
“ဌာနေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းမယ္
တစ္ခ်က္လြဲရင္ တသက္ေမြးတယ္
သတင္းပုတ္ေတာ့ ေနာက္ကုိဆုတ္တယ္”
အထက္ပါစာသားေတြကေတာ့ ငယ္စဥ္ကာလစာသင္သားဘဝ စာသင္တုိက္တစ္ခုမွာ ပညာသင္ယူေနခုိက္ ေက်ာင္းတုိက္ပဓာနနာယကဆရာေတာ္ႀကီးက စာေရးသူတုိ႔ စာသင္သားရဟန္းသာမေဏေတြကုိ အၿမဲဆုိ
ဆုံးမေလ့ရွိတဲ့ ၾသဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
ဌာနေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းမယ္ ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကုိမေရးသားခင္မွာ ဌာန-ဌာနီဆုိတာကုိရွင္းျပခ်င္ပါေသး
တယ္။ဌာန-ဌာနီလုိ႔ေျပာလုိက္တဲ့အခါ ဘုန္းႀကီးေလသံပါေနေတာ့ နားရႈပ္သြားမွာစုိးလုိ႔ပါ။ဌာန-ဆုိတာကေတာ့ ေနရာ၊ ဌာန၊ ကုိေျပာၿပီး ဌာနီ-ဆုိတာကေတာ့ အဲေနရာမွာ ေနတဲ့သူ၊ အလုပ္လုပ္သူ၊တည္ရွိေနတဲ့အရာဝတၳဳ စတာေတြကုိ ေျပာတာပါ။
ဘုရားရွင္က ”ပဋိရူပေဒသဝါသ” သင့္တင့္ေလွ်ာက္ပတ္ေကာင္းျမတ္တဲ့ေနရာမွာ ေနထုိင္ရတာဟာ မဂၤလာ
တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ
္လုိ႔ ေဟာၾကားထားတဲ့အတုိင္း အဲဒီျမတ္ဗုဒၶေဒသနာေတာ္ကုိ ဆရာေတာ္ႀကီးကဌာန
ေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းမယ္လုိ႔ ျမန္မာစကားလုံးနဲ႔ဖလွဲၿပီးၾသဝါဒေပးတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး အၿမဲဆုိဆုံးမေလ့ရွိတဲ့ၾသဝါဒကေတာ့ စာေရးသူရဲ႕ႏွလုံးအိမ္မွာ ယေန႔တုိင္အမွတ္ရကိန္းဝပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါ
တယ္။
(၂)
(၂၁-၃-၂၀၁၀)ေန႔၊ ဗုဒၶဂယာ၊မဟာေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ အာရုံျပဳေနခုိက္ ဌာနေကာင္းမွ ဌာနေကာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ၾသဝါဒဟာ စိတ္အာရုံမွာ အမွတ္မထင္ ေပၚလာပါတယ္။ ေပၚလာရတဲ့
အေၾကာင္းက ယခုမဟာေဗာဓိပင္ႀကီးဟာဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ မူရင္းမဟာေဗာဓိပင္ႀကီးရဲ႕စတုတၳ
မ်ိဳးဆက္ျဖစ္ပါတယ္။
မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္ သစၥာေလးပါးတရားကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ေနရာမွာ စုိက္ပ်ိဳး
ထားတာမုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ ဘုရားရွင္တမွ် ျမတ္နိဳးၾက၊ ပူေဇာ္ၾက၊ ရုိေသၾကပါတယ္။ ယခင္လြန္ခဲ့တဲ့ ေလး၊ငါး၊ေျခာက္ႏွစ္ခန္႔ကဆုိရင္ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးဟာ ပင္စည္၊ အခက္၊ အရြက္ေတြ ေျခာက္လာၿပီး မလန္းမဆန္းျဖစ္လာတာကုိ ေတြ႔ရတဲ့အခါ ေနသာလန္နိဳင္ငံမွ ရုကၡေဗဒပညာရွင္ႀကီးေတြ ကုိယ္္တုိင္လာေရာက္၍ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ ေဆးကုသရပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီး သက္တမ္းပုိရွည္ၾကာနိဳင္ေအာင္ အဆင့္ျမင့္ရုကၡေဗဒပညာရွင္ႀကီးေတြနဲ႔ အၿမဲစစ္ေဆးၿပီး
ျပဳစုယုယေနရတာပါ။
(၃)
အိႏၵိယနိဳင္ငံေတာ္ႀကီးကုိ ဘာသာျခားေတြက အဆက္ဆက္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ဲ့အခါ ဗုဒၶဘာသာကုိ မလုိမုန္းတီးစိတ္ေတြနဲ႔ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳးပ်က္စီးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ မူလမဟာေဗာဓိပင္ႀကီးေနရာမွာ မူရင္းမဟာေဗာဓိပင္ႀကီးရဲ႕မ်ိဳးဆက္ေဗာဓိပင္ေတြကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ စုိက္ပ်ိဳးထားရွိၾကပါတယ္။ ယခုေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ ခရစ္ႏွစ္ ၁၈၇၆-ခုႏွစ္မွာ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး အလက္ဇႏၵား
ကာနင္ဂန္က စုိက္ပ်ိဳးခဲ့ၿပီး မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးႏွင့္ အတူ ၁၈၇၆-ခုႏွစ္မွာပဲမဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ရဲ႕ ေျမာက္
ဖက္မွာ ေနာက္ေဗာဓိပင္တစ္ပင္ စုိက္ပ်ိဳးခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီေဗာဓိပင္ႀကီးလည္း ယခုထိရွိေနဆဲပါပဲ။ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ရဲ႕ ေျမာက္ဖက္မွာရွိတဲ့ ေဗာဓိပင္ကေတာ့ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ရဲ႕အေနာက္ဖက္
ဘုရားရွင္ သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိျမင္ခဲ့တဲ့ေနရာမွာ စုိက္ပ်ိဳးထားတဲ့ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးနဲ႔ အသက္တူ၊ ေဗာဓိပင္မ်ိဳးတူ ျဖစ္ေပမဲ့လည္း ေနရာဌာနကြဲျပားေနေလေတာ့ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ရဲ႕ေျမာက္ဖက္မွာရွိ
တဲ့ ေဗာဓိပင္ကုိ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အေလးထားတာကုိမေတြ႔ရပါဘူး။ ဒီအပင္ဟာ ေဗာဓိပင္လား ဆုိတာကုိေတာင္ ဘုရားဖူးလာပရိသတ္ေတြ မသိရွိၾကပါဘူး။ အဲဒီေဗာဓိပင္ဟာ ႏွစ္ၾကာလာသည္နဲ႔အမွ် အသက္အရြယ္က ႀကီးလာေပမယ့္လည္း ေဆးဝါးေတြနဲ႔ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မွဳလည္းမရွိ သူ႔ဟာနဲ႔သူ သဘာဝကုိ အမွီျပဳရင္း အသက္ရွင္တည္ရွိေနရတာပါ။
မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကေတာ့ ေရခံေျမခံေနရာမွန္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဘုန္းတန္ခုိးအာနဳေဘာ္ေတြ လႊမ္းၿခဳံ
ေနလ်က္ ေဆးဝါးဓာတ္စာေတြလည္း ျပည့္ျပည့္စုံစုံလုံလုံေလာက္ေလာက္ရရွိတာေၾကာင့္အၿမဲတမ္းစိမ္းလန္း
စုိေျပလွပေနပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ လုံၿခဳံေရးအဖြဲ႔ေတြကလည္း အနီးကပ္ အထူးျပဳစုေစာင့္ေရွာက္
ၾကပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးရဲ႕အသက္က ၁၄၄-ႏွစ္ရွိပါၿပီ။မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးရဲ႕ေအာက္ အနီးအနားေတြ
မွာလည္း တရားထုိင္သူေတြကထုိင္၊ပုတီးစိပ္သူေတြကစိပ္ စသျဖင့္ ဘုရားဖူးလာလူထုပရိသတ္ေတြဟာ မဟာေဗာဓိပင္ေအာက္မွာ ျပတ္လပ္တယ္ဆုိတာမရွိပါဘူး။
ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕သစၥာဥာဏ္အလင္းကုိ ရရွိခဲ့တဲ့ေနရာမွာေပါက္ေရာက္ခြင့္ရခဲ့တဲ့ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကေတာ့ လူတကာရဲ႕ အေရးစုိက္မွဳ၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မွဳ၊ ျပဳစုယုယမွဳေတြကုိ အျပည့္အဝရရွိေနပါတယ္။ မဟာေဗာဓိေစတီေတာ္ရဲ႕ ေျမာက္ဖက္မွာ စုိက္ထားတဲ့ မဟာေဗာဓိပင္ကေတာ့ ေဆးဝါးေတြနဲ႔ ျပဳစုယုယမွဳ
ကုိ မခံရသလုိ လူတကာရဲ႕ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မွဳႏွင့္ ျပဳစုယုယမွဳကုိလည္းမခံရပါဘူး။ အဲဒီေဗာဓိပင္ႀကီးႏွစ္ပင္
ကုိႏွိဳင္းယွဥ္ ၾကည့္ရင္းနဲ႔ကုိ ဌာနေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းတယ္ ဆုိတဲ့ၾသဝါဒစကားဟာ ထင္ရွားေနပါတယ္။
သစ္ပင္ဆုိတဲ့ အရာဝတၳဳေတြေတာင္ ဒီလုိ ဌာနေကာင္းလုိ႔ ဌာနီေကာင္းေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒီစကားဟာ လူ
ေတြအတြက္ေတာ့ ပုိၿပီးမွန္ကန္ေပလိမ့္မယ္။ မဟာေဗာဓိပင္ႀကီးကုိ ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညုိရင္းနဲ႔ ဌာနေကာင္းမွ
ဌာနီေကာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ၾသဝါဒစကားဟာ စာေရးသူေခါင္းထဲသုိ႔ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္လာခဲ့တာပါ။
(၄)
ေရႊပင္နား ေရႊေက်း၊ ေငြပင္နား ေငြေက်း ဆုိသလုိ တံငါနားနီးတံငါ၊ မုဆုိးနားနီး မုဆုိး ဆုိတာပါပဲ။ ေလျပင္းမုန္တုိင္း က်ေရာက္လုိ႔ ေက်းညီေနာင္ (၂)ဦးဟာ တကြဲတျပားစီျဖစ္သြားရကာ တစ္ေကာင္က မုဆုိးတုိ႔ေနရာသုိ႔ ေရာက္ရွိသြာၿပီး တစ္ေကာင္ကေတာ့ ရေသ့ေက်ာင္းသခၤန္းသုိ႔ ေရာက္ရွိ္သြားပါတယ္။ မုဆုိးတုိ႔ေနရာသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားတဲ့ေက်းဟာ အလြန္ရုိင္းစုိင္းၿပီး ရေသ့ရဲ႕ေက်ာင္းသခၤန္းသုိ႔ေရာက္ရွိသြားတဲ့
ေက်းကေတာ့ အေျပာအဆုိယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔၍ လိမၼာေစခဲ့တယ္ ဆုိတာကုိ စာရႈသူတုိ႔အသိပင္ျဖစ္ပါ
လိမ့္မယ္။ ဘဝမွာ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ေနရာမွာ ေနထုိင္နိဳင္ဖုိ႔နဲ႔ ကုိယ္နဲ႔သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ေကာင္းျမတ္တုိးတက္တဲ့ေနရာမွာ ေနပါမွလည္းဘဝဟာ ရွင္သန္ထေျမာက္ တုိးတက္ေအာင္ျမင္မွဳရွိတယ္ဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္ရဲ႕ျဖစ္ေတာ္စဥ္က မီးေမာင္းထုိးျပေနပါ
တယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ မေသရာမွန္ျမတ္နိဗၺာန္ရဲ႕လမ္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႔ အရိယာသစၥာကုိ
ရွာေဖြရန္ ပထမဦးဆုံး မဂဓတုိင္းနိဳင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ရာဇၿဂိဳဟ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ပထမဆုံး အာဠာရရေသ့နဲ႔ေတြ႔ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ အာဠာရထံမွာ နည္းခံ၍ သူရဲ႕က်င့္စဥ္ကုိလုိက္
ၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္လုိက္တဲ့အခါ ေလာကီစ်ာန္သမာပတ္(၇)ပါးကုိ ရရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူရဲ႕အက်င့္ဟာ
သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ရာအက်င့္မဟုတ္ဘဲ သံသရာရွည္ေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဘုရားအ
ေလာင္းေတာ္ဟာ မႏွစ္သက္၊ သေဘာမက်ခဲ့ပါဘူး။ “ငါလုိခ်င္တာကမေသရာလမ္းစဥ္(သံသရာမွထြက္
ေျမာက္ရာလမ္းစဥ္) သူသင္ေပးတာက ေသရာလမ္းစဥ္ အေတာ့္ကုိ ခြဲျပားျခားနားေနေတာ့ ဒီအက်င့္ဟာ ငါနဲ႔ မကုိက္ညီဘူး”လုိ႔ စိတ္အႀကံျဖစ္ကာ ေနာက္ဆရာတစ္ဦးကုိ လုိက္ရွာပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဥဒကရာမပုတၱရေသ့နဲ႔ သြားေတြ႔ပါတယ္။ သူ႔ထံမွာနည္းခံ၍သူရဲ႕အက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကည့္တဲ့
အခါေလာကီသမာပတ္(၈)ပါးကုိရရွိပါတယ္။ ဥဒကရာမပုတၱအက်င့္လည္း ေလာကီစ်ာန္ရေၾကာင္းအက်င့္
ျဖစ္တဲ့အတြက္ အာဠာရရေသ့အက်င့္နဲ႔တူေနျပန္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဒီပုဂၢဳိလ္ေတြရဲ႕အက်င့္နဲ႔ ငါနဲ႔မကုိက္ညီ သူတုိ႔ထံမွာ ဆက္ေနရင္ ငါလုိခ်င္တဲ့ မေသရာမွန္ျမတ္နိဗၺာန္ရဲ႕လမ္းစဥ္ကုိ ရနိဳင္မယ္မဟုတ္။ ေတြ႔မွာလည္းမဟုတ္။ ဒီေနရာမွာ ေနာက္ထပ္ ဆက္ရွာရင္လည္း ဒီလုိနည္းလမ္းေတြကုိပဲ ေတြ႔မွာပဲ။ ဒီေနရာဟာ ငါနဲ႔ ပဋိရူပေဒသဝါသမျဖစ္
ဘူးလုိ႔ အႀကံျဖစ္ကာအဲဒီရေသ့ေတြထံမွ ဖဲခြါၿပီး ရာဇၿဂိဳဟ္မွ မုိင္(၆၀) ေဝးကြာတဲ့ ဂယာသီသေတာင္တန္းရဲ႕
အနီးေနရဥၨရာျမစ္ကမ္းနေဘးက ဥရုေဝလေတာအုပ္သုိ႔ၾကြလာခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ဥရုေဝလေတာအုပ္မွာ ပထမ အစားအစာမစားဘဲ တပအက်င့္ကုိ က်င့္၍ နိဗၺာန္လမ္းစဥ္ကုိ ရွာေဖြပါတယ္။
ၾကာၾကာအားထုတ္လာတဲ့အခါအဲဒီလမ္းစဥ္ဟာလည္းကုိယ္ခႏၶာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ရုံမွ်အပနိဗၺာန္ကုိမရနိဳင္ဘူး ဆုိတာကုိ သေဘာေပါက္နားလည္သြားကာ ေနာက္ဆုံး မဇၥ်ိမပဋိပဒါလမ္းစဥ္အတုိင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္လုိက္တဲ့အခါ နည္းမွန္၊ လမ္းမွန္၊ ေနရာမွန္ကုိ ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေနရဥၨရာျမစ္ရဲ႕အေနာက္ဖက္ကမ္းက ဟာေဗာဓိပင္ႀကီးေအာက္မွာ မဟာသကၠရာဇ္-၁၀၃-ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔ မုိးေသာက္ယံအခ်ိန္မွာ ေလာကရဲ႕သဘာဝဓမၼအမွန္ သစၥာေလးပါးတရားကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္၍ မေသရာမွန္ျမတ္နိဗၺာနကုိ္ေတြ႔ရွိသြားကာ ဘုရားစင္စစ္ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္။
(၅)
ဌာနေကာင္းမွ ဌာနီေကာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ၾသဝါဒစကားဟာ အလြန္နက္ရႈိင္းတဲ့ ၾသဝါဒပါပဲ။
ခ်ဲ႕ၿပီးေတြးေခၚနိဳင္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက လူ႔ဘဝနယ္ပယ္မွာ ျဖတ္သန္းတဲ့အခါ ဘဝကုိဘယ္လုိတည္
ေဆာကိဖုိ႔ တုိးတက္ႀကီးပြါးေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ဖုိ႔ စတာေတြကုိ ၾသဝါဒေတြနဲ႔ အၿမဲဆုိဆုံးမေလ့ရွိပါတယ္။
“ေရတြင္းထဲက ဖားငယ္တစ္ေကာင္ဟာ ေရတြင္းရဲ႕ေရအေၾကာင္းကုိပဲသိတယ္။ ပင္လယ္သမုဒၵရာေရ အေၾကာင္းကုိမသိဘူး”တဲ့။ ဒီၾသဝါဒစကားကလည္း မွတ္သားစရာတစ္ခုပါပဲ။ သံဃာအပါး (၁၀)ပါးရွိတဲ့
ေက်ာင္းက စာေမးပြဲေအာင္ခ်င္တာလား။ သံဃာအပါး (၁၀၀၀)ရွိတဲ့ေက်ာင္းက စာေမးပြဲေအာင္ခ်င္တာလား
စသျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက စာသင္သားရဟန္းသာမေဏေတြကုိ အၿမဲေမးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီၾသဝါဒေတြဟာ အဓိပၸါယ္ရွိၿပီးအလြန္တာလားတဲ့ ၾသဝါဒေတြပါ။အဆင့္ျမင့္တဲ့ေနရာမွာ ေနခ်င္တာလား။ အဆင့္နိမ့္တဲ့ေနရာ
မွာ ေနခ်င္တာလား။ အဆင့္ျမင့္တဲ့ေနရာမွာ ပညာသင္ယူခ်င္တာလား။ အဆင့္နိမ့္တဲ့ေနရာမွာ ပညာသင္ယူခ်င္တာလား စသျဖင့္ခ်ဲ႕ၿပီးေတြးယူနိဳင္ပါတယ္။ ပညာသင္ယူေနတဲ့သူေတြအတြက္ အားတက္
စရာၾသဝါဒတစ္ခုက “ကုိယ္က ဆယ္တန္းမွာ စာေမးပြဲ ၄-၅ ႏွစ္က်ရႈံးေနေပမယ့္လည္း စိတ္မညစ္ပါနဲ႔၊ မရွက္ပါနဲ႔ စာေမးပြဲေျဖပါတဲ့။ ေအာင္ျမင္တဲ့ေန႔ဟာ ဘဝအတြက္ေအာင္ျမင္မွဳတစ္ခုပါပဲ။ စာေမးေအာင္လာ
တဲ့တစ္ေန႔မွာ ဒီလူက ဆယ္တန္းမွာ ငါးႏွစ္က်ခဲ့တယ္၊ ဆယ္ႏွစ္က်ခဲ့တယ္လုိ႔ ေအာင္လက္မွတ္မွာ စာေရးလုိ႔ ပါလာတာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဆုိလုိတာကေတာ့ ဘယ္အလုပ္ကုိဘဲလုပ္လုပ္ အခက္အခဲေတြ႔ရင္လည္းစိတ္မညစ္နဲ႔ဆက္ႀကိဳးစား၊ တစ္ေန႔မဟုတ္တစ္ေန႔ေအာင္ျမင္လာမွာပဲ“မျဖစ္ေသး
တာပဲ ရွိတယ္၊ မျဖစ္ဘူးဆုိတာမရွိဘူး”ဆုိတာကုိ အားေပးေျပာဆုိတဲ့ ၾသဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
ဌာနေကာင္းရင္ ဌာနီေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ ေနရာက အဆင့္ျမင့္တဲ့ေနရာျဖစ္ေနေပမယ့္ ကုိယ္ကုိတုိင္က မေကာင္းရင္ေတာ့ ဌာနီလည္းေကာင္းလာမွာ မဟုတ္သလုိ ဘဝလည္းတုိးတက္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနရာဌာနကေကာင္းေနၿပီး ဘဝမွာ မႀကိဳးစားဘဲ ဆုိးေပေနတဲ့ သူေတြဟာ မိမိဘဝကုိ တန္ဖုိး
မထား။နားမလည္တဲ့သူေတြလုိ႔ဆုိရမွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ဘဝတုိးတက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဘဝေအာင္ျမင္တုိးတက္
ေစနိဳင္တဲ့ ကုိယ္နဲ႔သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ေနရာဌာနေကာင္းမွာေနထုိင္နိဳင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး စိတ္ေကာင္းႏွလုံးေကာင္းေမြးျမဴကာ ဌာနီေကာင္းေအာင္(ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေကာင္းေအာင္) ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
စာေရးသူ-သစၥာေရာင္ျခည္
(၃၀-၈-၂၀၁၀)

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP