* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, August 11, 2010

ဒါ၀င္၏သီအိုရီကိုသုံးသပ္ျခင္း

စာေရးသူ- ဉာဏ္၀င္း (ပင္လယ္ဘူး) | ရက္စြဲ- Wednesday, August 04, 2010

(၁)

ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ေမႊေႏွာက္၍ဖတ္ရာတြင္ ဆရာေစာေနလတ္၏ အစမ်ား၏အစ ေဆာင္းပါးကို ၂၀၀၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လထုတ္ ဓမၼရံသီ မွာ ဖတ္မိ၍ မိမိ၏အျမင္ကိုလည္း တင္ျပလိုစိတ္ျဖစ္မိပါသည္။ ဆရာေအာင္မႈိင္း၏ မႏုႆနိဒါန္း ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ရာမွ အစမ်ား၏အစ ေဆာင္းပါးကိုေရးျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေစာေနလတ္က ဆိုထားပါသည္။

ဆရာေစာေနလတ္ေျပာသလို မိမိကလည္း မဆိုင္သည့္အလုပ္၊ အက်ဳိးမရွိသည့္အလုပ္ကို ၀ါသနာအေလ်ာက္ သိခ်င္လုပ္ခ်င္မိသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသ္ည။ သို႔ေသာ္ ေထရဒါ၀ဗုဒၶဘာသာကို လူအမ်ား အမွန္အတိုင္း သက္၀င္ယုံၾကည္ႏိုင္ရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ထားရွိပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူေသာ “သံသရာ၏အစသည္မထင္” ဆိုသည္မွာ ဤဘဒၵကမၻာ၏အစကို ဆိုထားသည္ကား မဟုတ္။ အနမတဂၢ သံသရာ၏ အစကို ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒါ၀င္၏ Evolution သီအိုရီ (ဆင့္ကဲေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္) သည္ အေနာက္တိုင္းမွာေ၇ာ အေရွ႕တိုင္းမွာပါ ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်က္ ရွိသည္။ သိပၸံပညာကို ဦးေဆာင္ေနေသာ အေနာက္တိုင္းသားတို႔၏ အေတြးအေခၚကို အေရွ႕တိုင္းသားတို႔က သေဘာက်သည္ျဖစ္ေစ၊ မ်က္သည္ ျဖစ္ေစ မလႊမ္းမိုးႏိုင္ၾက။ အေနာက္တိုင္းမွ စတင္ေသာ သိပၸံပညာႏွင့္ အေတြးအေခၚတို႔သည္ ကမၻာ့မ်က္ႏွာစာမွာ အသာစီးက ရေနပါသည္။ သူတို႔ အသာစီးရေနသျဖင့္ သူတို႔သမိုင္းမွအမွန္၊ သူတို႔သမိုင္းမွ အခိုင္အမာ အတိအက် ျဖစ္ေနရပါသည္။ အမွန္စင္စစ္ သူတို႔သည္လည္း ခိုင္မာေသာ ေက်ာက္စာ၊ ေက်ာက္ျဖစ္႐ုပ္ၾကြင္းတို႔ထက္ကို ေက်ာ္လြန္၍ ခန္႔မွန္းေတြးေခၚေနၾကသည္သာ။ ခန္႔မွန္းသည္ဆိုကတည္းက အတိအက် သိျမင္သည္ မဟုတ္၍ မွန္ခ်င္မွမွန္မည္၊ လြဲခ်င္လြဲမည္ ေသခ်ာေသာအလုပ္ကားမဟုတ္။

(၂)

ျမတ္ဗုဒၶ၏ပိဋကတ္ေတာ္တို႔ကို ပထမသဂၤါယနာမွစ၍ ယခုမ်က္ေမွာက္အခ်ိန္ထိ သံဃာေတာ္တို႔က မူရင္းအတုိင္း ထိန္းသိမ္းသယ္လာႏိုင္ၾကသည္ ဟုဆိုလွ်င္ အေနာက္တိုင္းသားတို႔ သံသယ၀င္ခ်င္၀င္ဦးမည္။ ေထရ၀ါဒသံဃာေတာ္ျမတ္တို႔၏ သဒၶါ၊ ၀ီရိယ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတို႔ကို ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔သာလွ်င္ သက္၀င္ယုံၾကည္ႏိုင္ၾက၏။ သဒၶါ၊ ပညာမရွိသူတို႔ မျမင္ႏိုင္ မယုံႏိုင္ေလရာ။

ထိုဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္တို႔ကို ၾကည့္၍ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဉာဏ္၊ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္၊ အာသ၀ကၡယဉာဏ္စေသာ ၀ိဇၨာဉာဏ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူသည္ဟုလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ ယုံၾကည္ၾကသည္။ ယုံၾကသည္ဆိုရာမွာ သဒၶါ၊ ပညာအဆင့္အလိုက္ ကြာဟမႈေတာ့ ရွိၾကသည္။

သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သခင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဒသနာပါဠိေတာ္တို႔တြင္ ဗုဒၶ၀ံသပါဠိေတာ္မ်ား၊ စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ႏွင့္ ထိုထို အဘိဓမၼာသုတၱန္ပါဠိေတာ္ တို႔ကို ေလ့လာေသာအခါ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္မတိုင္မီကတည္းက ရွိေနျပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရေပသည္။

လူသားမ်ဳိးႏြယ္ဆက္သည္ တစ္ကမၻာလုံး အျမဲတမ္းယဥ္ေက်းတိုးတက္၍ မေနသလို အျမဲတမ္းလည္း နိမ့္က်မေနဟု ယူဆပါသည္။ ပိဋကတ္ က်မ္းစာမ်ားအဆိုအရ မိမိတို႔၀န္းက်င္ရွိ လူ႔သက္တမ္းသည္ အတက္အက်ရွိပါသည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရားထြန္းကား၍ လူေတြ တရားေစာင့္ၾကေသာ ကာလတြင္ အသက္တမ္းသည္ အသေခ်ၤအထိ တက္သြားသည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရားေျခာက္ေသြ႕၍ လူတို႔တရားမေစာင့္ေသာကာလတြင္ ဤလူတို႔ သက္တမ္းသည္ ၁၀ ႏွစ္တမ္းအထိ ဆုတ္ယုတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ မုသားစကားစတင္ေျပာေသာ ေစတိယမင္းတို႔ေခတ္တြင္ အသက္တမ္းသည္ အသေခ်ၤျဖစ္ပါသည္။ အေလာင္းေတာ္ မာဃေဒ၀င္မင္းတို႔ေခတ္တြင္ လူတို႔သက္တမ္းသည္ သိန္းခ်ီ၍ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရပါသည္။ မႏၶာတု စၾကာမင္းတို႔ေခတ္ မဟာသုဒႆနစၾကာမင္းတို႔ေခတ္သည္လည္း သူ႔ေခတ္ႏွင့္သူ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါသည္။

ဤကမၻာေပၚတြင္ တစ္ေနရာမွာ ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းရွိေနခိုက္ အျခားတစ္ေနရာတြင္ မယဥ္ေက်းေသာလူ႐ိုင္းမ်ားလည္း ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ယခု တိုးတက္ပါသည္ဆိုေသာ ေခတ္ထဲမွာပင္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားမွာ လူ႐ိုင္းမ်ားရွိေနသည္ကို သတိရျပဳရပါ၏။ အာရွေဒသမွာ ယဥ္ေက်းမႈတိုးတက္ေနခ်ိန္တြင္ ဥေရာပ၌ လူတူပ႐ိုင္းမိတ္မ်ား၏ သမိုင္းေခတ္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမည္။ ဒိုင္ႏိုေဆာေခတ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမည္။ ယခု သီရိလကၤာႏိုင္ငံသည္ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရေပသည္။ အိမ္နားမွာ စိုက္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာမ်ဳိးကို ေတာၾကီးမ်က္မည္းတြင္ သြား၍စိုက္ပါက ေတာငွက္ကဲ့သို႔ ငွက္ေပ်ာသီးတြင္ အေစ့မ်ားပါရွိလာျပီး ႐ိုင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရေပသည္။ ေတာငွက္ေပ်ာ္၏ ၀တ္မႈံမ်ား ကူးစက္ခံရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပမည္။

လူသည္လည္း မ်ဳိးႏြယ္စဥ္ဆက္ ေတာထဲသို႔ ေရွ႕တိုးသြား၍ ေတာသဘာ၀ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြေသာ ၾကမ္းတမ္းမႈ စသည္ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္လာႏိုင္စရာရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူသည္ လူသာျဖစ္၍ တိရစၧာန္အႏြယ္ ျဖစ္မသြားႏိုင္ဟု ယူဆပါသည္။ လူအႏြယ္မွေန၍ တိရစၧာန္အႏြယ္ မျဖစ္ႏိုင္သလို တိရစၧာန္အႏြယ္မွလည္း လူအႏြယ္ ျဖစ္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိဟု ယူဆပါသည္။

ဣသိသိဃၤဇာတ္ေတာ္တြင္ ဘုရားအေလာင္း ရေသ့ၾကီး၏ က်င္ငယ္ေရကို သမင္မေသာက္ရာမွ က်င္ငယ္ေရတြင္ မ်ဳိးဗီဇပါ၍ သမင္မကိုယ္၀န္တည္ကာ ဣသိသိဃၤရေသ့ငယ္ကို ဖြားျမင္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ ဤသည္မွာ သမင္မ၀မ္းမွ လူသားစင္စစ္ေမြးလာျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္စတစ္စ မ်ဳိးဗီဇတို႔ ဇာတ္ျခားသည္အထိ ႐ိုင္းရာမွ ယဥ္၊ ယဥ္ရာမွ႐ိုင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဣသိသိဃၤဇာတ္နဲ႔ပတ္သက္၍ မိမိငယ္စဥ္က ဆရာ၀န္ တစ္ဦး ေရးေသာေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖတ္ဖူးသည္ကို သတိရမိသည္။

ယင္းဆရာ၀န္စာေရးဆရာက လူ၏မ်ဳိးဗီဇႏွင့္ တိရစၧာန္သမင္မ၏ မ်ဳိးဗီဇ မတူညီ ဇာတ္ျခားေသာေၾကာင့္ ေဆးပညာအရ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ ထိုအဆိုသည္ သူသိေသာ ေဆးပညာအရသာ ဆိုျခင္းျဖစ္ျပိး သူသိေသာေဆးပညာထက္ ေက်ာ္လြန္ေသာ အေၾကာင္းတို႔အရ ဆိုျခင္းမဟုတ္ဟု နားလည္မိပါသည္။

မက်ည္းပင္၊ ၾကာပြင့္တို႔၌ သံေသဒဇ ပဋိသေႏၶျဖစ္သည္ဟူေသာ စာအဆိုကို ႐ုပ္၀ါဒီသမားမ်ား စဥ္းစားလွ်င္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ဖြယ္ရာ ရွိပါမည္။ ႐ုပ္၀ါဒီသမားတို႔ပို၍ပို၍ စဥ္းစားမႏိုင္ျဖစ္ရသည္မွာ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္။ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ဘြားကနဲကိုယ္ထင္ရွားျဖစ္သည္ဟူေသာ ဥပပါတ္ သတၱ၀ါမ်ားအေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဘိဓမၼာေဒသနာတြင္ ပဋိသေႏၶသည္ ၀မ္း၌ျဖစ္ေသာ ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶသည္လည္း အဏၰဇ ဥ၌ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶႏွင့္ သားအိမ္၌ေပါက္ဖြားေသာ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပန္သည္။ ဤပဋိသေႏၶမ်ားအနက္ ၾသပါပါတိက (ဥပပါတ္) ပဋိသေႏၶတြင္ ယုံၾကည္နားလည္ရာမွာ သာမန္႐ုပ္၀တၳဳမ်ားကိုသာ စူးစမ္းေသာ အသိဉာဏ္ျဖင့္ မလုံေလာက္ေတာ့ေခ်။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္တို႔ကိုလည္း ယုံၾကည္ႏိုင္ရန္ မလြဲမေသြလိုအပ္ပါ၏။ ယုံၾကည္ဟု အတင္းတိုက္တြန္း၍ ရေကာင္းေသာအရာကား မဟုတ္။ ယုံၾကည္ႏိုင္ေသာအသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေလ့လာစူးစမ္းရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာစာေပတို႔တြင္ ျဗဟၼာ့ျပည္မွစုေတ၍ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ ကမၻာဦးလူသားမ်ား ျဖစ္ေပးလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶကို နားလည္ယုံၾကည့္လွ်င္ ေမ်ာက္ကေန၍ လူျဖစ္လာသည္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ယုတၱိျပရန္ အပင္ပန္းခံရွာေဖြျခင္းသည္ သာမန္လူတစ္ဦး၏ ကိုယ္ပိုင္ အေတြးအေခၚ အပိုင္းအျခား (သာမညယုတၱိ) ေပၚတြင္သာ ရပ္တည္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ႏိုင္ေပသည္။ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶသည္ ေလာကတြင္ မရွိဟု ခံယူလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၏အျပင္ဘက္သို႔ ေရာက္သြားဖြယ္ရာရွိပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ခံ၍ ျငင္းရာလည္း ေရာက္ပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ ဥပပါတ္သတၱ၀ါမ်ားရွိေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာေတာ္တို႔တြင္ အတိအလင္း ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

(၃)

ဒါ၀င္၏ evolution သီအိုရီအရဆိုလွ်င္ ယခုေခတ္လူသားတို႔သည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ ေျခလက္အဂၤါမ်ား ယခုထက္ပိုျပီး ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာစရာ ရွိပါသည္။ လက္႐ုံးႏွစ္ဖက္မွ လက္႐ုံးေလးငါးဖက္ ျဖစ္လာမလားလို႔ ေတြးရန္ရွိေပ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ္ဒါ၀င္၏ evolution သီအိုအရ နိမ့္ရာမွ ျမင့္ရာသို႔ အကန္႔အသတ္မရွိ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ ဒါ၀င္၏အဆိုကို (ကမၻာေက်ာ္ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္) ဘာထရန္ ရပ္ဆယ္ကလည္း ျငင္းဆိုကန္႔ကြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရေပသည္။ အစ၏အစ ဆိုရာမွာ သတၱ၀ါ၏အစကို အသာထား၍ ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီးဟူေသာ ပရမတၳဓာတ္ၾကီးေလးပါး၏ အစကို ရွာၾကည့္လွ်င္လည္း အသိဉာဏ္တုန္းျပီး ေမ်ာသြားဖြယ္ရာရွိပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ နာမ္ကိုသာ ပိုင္းျခားသိေတာ္မူသည္ကား မဟုတ္၊ ႐ုပ္တရားမ်ားကိုလည္း ပိုင္ျခားသိေတာ္မူပါေပ၏။ ေလာက၀ိဒူ ဂုဏ္ေတာ္ ဆိုသည္မွာ သတၱေလာက သတၱ၀ါတို႔အေၾကာင္း၊ သခၤါရေလာကတြင္ သခၤါရတရားတို႔၏အေၾကာင္း၊ ၾသကာသေလာကတြင္ ေန၊ လ၊ ကမၻာ၊ အနႏၱစၾက၀ဠာ ဘုံတို႔အေၾကာင္းကို ျပိဳင္ဖက္မရွိ အႂကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။

“ဤသတၱ၀ါအေပါင္းတို႔သည္ ဆန္းၾကယ္သကဲ့သို႔ ဤအတူဆန္းၾကယ္ေသာ အျခားျဖစ္သည့္ တစ္ခုေသာအေပါင္း (ဧကနိကယ) ကိုမွ်လည္း ငါဘုရား ျမင္ေတာ္မမူ” ဟူ၍ အဂၤုတၳိဳရ္၌ ေဒသနာရွိေပသည္။ ကိုယ္ထင္ရွားျဖစ္ေသာ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶသည္ ဆန္းၾကယ္ေသာ အရာတို႔တြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶကို မယုံၾကည္ႏိုင္သူအဖို႔ (ဣႆရနိမၼာန) ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကိုလွ်င္လည္း ယုံၾကည္ယူဆမိမည္၊ သို႔မဟုတ္ ဒါ၀င္၏ evolution သီအိုရီကိုလွ်င္လည္း ယုံၾကည္ယူဆမိေပမည္။ Evolution သီအိုရီသည္လည္း သာမညယုတၱိေနာက္ လိုက္လြန္းေသာ အစြန္းတစ္ခုဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ျဖစ္ထြန္းေနေသာ နည္းပညာပစၥည္းမ်ားအေၾကာင္းကို လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေလာက္ကာလမွာသြားေျပာလွ်င္ ဉာဏ္မီရာ ယုတၱိရွာမရ၍ မယုံၾကည္ႏိုင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ကို ေတြးၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။

နိဂုံးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ တစ္ခုေျပာလိုေသးသည္။ အဇ်ၥတၱသႏၱာန္ရွိ ႐ုပ္ကလာပတို႔သည္ ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးတို႔ေၾကာင့္ အသီးသီးျဖစ္ေပၚရေပသည္။ ဗဟိဒၶျဖစ္ေသာ ႐ုပ္တရားတို႔ကိုကား သီတဥတု၊ ဥဏွဥတုတို႔က ျဖစ္ေစပါသည္။ ဗဟိဒၶ႐ုပ္ ျဖစ္ေသာ သုဒၶ႒ကလာပ္ (ေရ၊ ေျမ၊ ေလ၊ မီး၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ ၾသဇာ) သဒၵန၀က ကလာပ္ (သုဒၶ႒ကလာပ္တြင္ သဒၵထည့္) တို႔သည္ ဥတု အေၾကာင္းတစ္ပါးသာ ရွိသည္ကား မွန္၏။ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ကံ၊ သခၤါရတို႔ႏွင့္ လုံးလုံး အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သည္ေတာ့ မဟုတ္ေသး။ ေ၀းေသာအေၾကာင္း အျဖစ္ျဖင့္ကား ရွိေနေသးသည္သာ။ “စိတ္သည္ေလာကကို ေဆာင္အပ္၏” ဟူေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆိုအမိန္႔ကို ဤအရာ၌ ပညာရွင္တို႔ ထုတ္ေဆာင္ၾကေပသည္။ အက်ယ္သိလိုမူ ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္၏ ပ႑ိတေ၀ဒနိယက်မ္း တြင္ ၾကည့္႐ႈႏိုင္ၾကပါသည္။

ဤေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာေအာင္မႈိင္း၊ ဆရာေစာေနလတ္တို႔ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။

http://www.venkawwida.net/2010/08/blog-post_1424.html

Posted August 10, 2010 by Annyatara (အညတရ) in သူ႔အေတြးသူ႔အျမင္

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP