* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, July 5, 2010

အမုိးမရွိတဲ့ လုိဏ္ဂူ ၊ သစ္ပင္ မထူတဲ့ ေတာအုပ္ (သုိ႔) ဘရုိက္စ္ ကင္ညန္

ဒီေန႔ခရီးစဥ္က Red Canyon နဲ႔ Bryce Canyon ဆီ ကုိ။ ကုုိယ္တုိ႔ စခန္းခ်တည္းခုိတဲ့ Mt. Carmel Junction-ေမာင့္တ္ ကာမဲလ္လမ္းဆုံကေန စထြက္ ေတာ့ ၁ဝ နာရီဝန္းက်င္ ရွိၿပီ။ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ခန္႔ အၾကာမွာေတာ့ ေန႔လယ္စာအတြက္ Hatch ဆုိ တဲ့ ၿမိဳ့ေလးမွာ ခဏနားၾကတယ္။ ၿမိဳ့ေလးက ေျမျပန္႔ လြင္ျပင္မွာတည္ရွိေပမယ့္ ခပ္လွန္းလွန္းဆီမွာ ျမင္ရတဲ့ ေတာေတာင္ေတြရဲ့ အရိပ္က ၿမိဳံ့ေလးအေပၚ လႊမ္းၿခဳံသက္ေရာက္ေနသလုိျဖစ္လုိ႔မုိ႔ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ၿမိဳ့ေလးတစ္ၿမိဳ့။ လူေနပါးတဲ့ေဒသမွာ တည္ရွိလုိ႔လဲ ေတာၿမိဳံ့ေလးရဲ့ အသြင္အျပင္က ပီပိျပင္ျပင္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဒီၿမိဳ့ေလးမွာ စားခဲ့ရတဲ့ ဆုိင္ေလးရဲ့ အျပင္ အဆင္နဲ႔ ေန႔လယ္စာေလးကုိေတာ့ အမွတ္ရေနမိပါတယ္။

ကုိယ့္အမိေျမေဒသမွာ ေတြ႔ရတတ္တဲ့ ေတာထမင္းဆုိင္ေလးေတြရဲ့ ဓေလ့တစ္ခုကို္ ဒီဆုိင္ေလးမွာ ေတြ႔ရတယ္။ ကုိယ္ခ်စ္ျမတ္ႏုိ္းတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ့ ပုိစတာဓာတ္ပုံေတြကုိ ခ်ိတ္ဆြဲထားတတ္သလုိမ်ိဳး ကုိယ္ေန႔လယ္စာ စားခဲ့တဲ့ ၿမိဳ့ေလးရဲ့ ဆုိင္နံရံအေပၚပုိင္းတေလ်ာက္လုံးမွာလည္း နာမည္ေက်ာ္ အဆုိေတာ္ေတြ၊ ရုပ္ရွင္အႏု ပညာရွင္ေတြရဲ့ ပုံေတြကုိ ခ်ိတ္ထားတယ္။ ပုံအမ်ားစုကလည္း လက္ရွိနာမည္ေက်ာ္သူေတြ မဟုတ္ပဲ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း သုံးေလးဆယ္ခန္႔က နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ သူေတြရဲ့ပုံေတြ။ ေဆးေရာင္စုံဓာတ္ပုံေတြလည္း ပါသလုိ အျဖဴအမဲပုံေတြလည္း ပါရဲ့။ ခုလုိ ေခတ္ေဟာင္းအႏုပညာရွင္ေတြပုံေတြကုိ ျမင္ရတာကိုကပဲ ဒီၿမိဳံေလးနဲ႔ ဒီဆုိင္ေလးကုိ ဒ႑ာရီ ပုိဆန္သြားေစသလားေတာ့ မဆုိႏုိင္ဘူးေပါ့။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သုံးေလးဆယ္ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ့ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ခုေခတ္သစ္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ မတူျခား နားတာကုိ သတိျပဳမိပါတယ္။ ဆုိင္တစ္ဆုိင္လုံးရဲ့ ပတ္ပတ္လည္မွာ ပုံမ်ားစြာခ်ိတ္ဆြဲထားေပမယ့္ ပုံေတြထဲမွာ ကုိယ္သိသူဆုိလုိ႔ အဲလဗစ္ ပရက္စေလ တစ္ေယာက္ပဲပါတယ္။ သူ႔ပုံကေတာ့ ဆံပင္ အေမာက္ ေထာင္ေထာင္၊ အကၤ်ီေကာ္လာက ႀကီးႀကီးျပားျပား၊ေမးခြ်န္းခြ်န္းနဲ႔ဆုိေတာ့ တစ္မ်ိဳးအျမင္ထူးေနတာမုိ႔ မွတ္မိေနတာေလ။ သူ႔အတုကုိယူလုိ႔ ဝတ္စားဆင္ယင္ တတ္ၾကတာကုိ ကုိယ္ငယ္ငယ္က ကုိယ္တုိ႔ဆီမွာလည္း ျမင္ခဲ့ရဘူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်ိန္ကေတာ့ ဘယ္မွာလာ အဲလဗစ္တုေတြလုိ႔ သိႏုိင္ခဲ့ပါ့မလဲ။ လူႀကီးေတြေျပာေျပာေနတတ္လုိ႔ ေဘာင္းဘီဖင္က်ပ္နဲ႔ လမ္းသရဲဂုိဏ္းသားေတြဆုိတာကုိ အမွတ္ရေနမိတာ။ အစဥ္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာၾကားမွာ အဲလဗစ္ယဥ္ေက်းမႈပုံစံလည္းပဲ ခုေတာ့ေဟာင္းႏြမ္းမႈၾကားမွာ။ ေတာၿမိဳ့ေလးတစ္ၿမိဳ့ရဲ့ နံရံေပၚမွာသာ အဲလဗစ္ခမ်ာ အခန္႔သားၿပဳံးုႏုိင္ေတာ့ရွာပါ့။ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာမ်ိဳးဟာ ဘယ္ လုိအရံအတားေတြကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖတ္ေက်ာ္တတ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳးကုိ မေတြးတတ္ခဲ့သလုိ ေပ်ာက္ကြယ္ခ်ိန္ ေရာက္ျပန္ကလည္း ဘယ္အရာေတြနဲ႔မွ ဆြဲထားလုိ႔ မရႏုိင္ဘူးဆုိတာကုိလဲ ဘယ္မွာ ေတြးတတ္ႏုိင္ခဲ့ပါ့မလဲ။ သုိ႔ေပမယ့္လည္း မရႏုိင္တဲ့အရာမ်ိဳးကုိပင္ ရလိမ့္ႏုိးႏုိးနဲ႔ ဟန္႔တားလုိ ဆန္႔ထားလုိတတ္သူမ်ိဳးလည္း ရွိႏုိင္တာပဲ ေပါ့ေလ။

ဆုိင္ေလးက ေရွးေဟာင္းအျပင္အဆင္နဲ႔။ အဲဒီေရွး ေဟာင္းအျပင္အဆင္ေပၚမွာ ခုလုိေရွးေဟာင္းအႏုပညာရွင္ ေတြရဲ့ပုံစံနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားလုိက္ေတာ့ တကယ့္ကုိမွ အတိတ္ကာလတစ္ခုဆီ ျပန္ေရာက္သြားသလုိ။ ဂႏၴဝင္ ကုိျမတ္ႏုိ္းသူတစ္ေယာက္ဆုိလ်င္ေတာ့ အေတာ္မွကုိပဲ ႏွစ္သက္မယ့္ေနရာေလး တစ္ေနရာ ျဖစ္မွာေပါ့။ ကုိယ့္အတြက္လည္း ဒီဆုိင္ေလးဟာ ႏွစ္သက္စရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုိယ္ကေတာ့ ဂႏၴဝင္ကုိ ျမတ္ႏုိ္းတတ္သူမုိ႔ ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္စားခဲ့ဘူးတဲ့ Fish Sandwich ေတြထဲမွာဆုိလ်င္ေတာ့ ဒီဆုိင္ေလးမွာ စားခဲ့ရတဲ့ ဆင္းဒဝစ္ခ်္ဟာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္တာေၾကာင့္ပါ။ တကယ္လုိ႔ US 89 ေပၚကုိ ကားျဖတ္ ေမာင္းျဖစ္ခဲ့တယ္ဆုိလ်င္ျဖင့္ Hatch ဆုိတဲ့ ၿမိဳ့ေလးမွာရွိတဲ့ Galaxy Diner ဆုိတဲ့ ဆုိင္ေလးမွာနားဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔။ တကယ္လုိ႔ သင္က အေမရိကန္ ေက်းလက္ ေတးသီခ်င္းနဲ႔ ေရာ့ခ္ေခတ္ဦးသီခ်င္းေတြကုိ ႀကိဳက္တတ္တယ္ဆုိလ်င္ေပါ့ေလ။ ကုိယ္ထုိင္ေနခဲ့ တဲ့ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္အခ်ိန္ အတြင္းမွာ ဆုိင္ေလးရဲ့စပီကာကေန ထြက္ေပၚေနတဲ့ ေတးသီခ်င္းသံကလည္း ၁၉၆ဝ၊ ၇ဝ ဝန္းက်င္က ေခတ္စားခဲ့တဲ့ သီခ်င္းေတြတဲ့ေလ။ အေမရိကန္ေက်းလက္ေတးသံနဲ႔ ေရာ့ခ္အေပ်ာ့စား ကုိ ခြဲျခားတတ္ေအာင္ ေတးသီခ်င္းသံေတြနဲ႔ မရင္းႏွီးလုိ႔မုိ႔ ဘယ္သီခ်င္းက ေရာ့ခ္၊ ဘယ္သီခ်င္းက အေမရိကန္ ေက်းလက္ေတးသံဆုိတာကုိေတာ့ မခြဲျခားတတ္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့လည္း အႏုပညာခံစားမႈဆုိတာ အမည္ နာမေတြသိဖုိ႔က ပဓာနမွေတာ့လည္း မဟုတ္တာ။ ေရွးသီခ်င္းသံေလးနားေထာင္ရင္း ကုိယ္အမွတ္တရျဖစ္ခဲ့တဲ့ အျပင္ဖက္က ႏုႏုေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ အတြင္းဖက္မွာ ႂကြပ္ႂကြပ္ရြရြ၊ စားလုိ႔တမ်ိဳး အရသာရွိလွတဲ့ ဆင္းဒဝစ္ခ်္ကုိလည္း မွာယူစားဖုိ႔ မေမ့ေစနဲ႔ဦးေပါ့။

Red Canyon ဆုိတဲ့နာမည္ကုိက အနီေရာင္သေဘာ ကုိညႊန္ျပေနတာမုိ႔ ထူးဆန္းတဲ့ အနီေရာင္ျမင္ကြင္းကုိ ေတာ့ ႀကိဳတင္မွန္းဆထားၿပီးသားပါ။ သုိ႔ေပမယ့္ ဘယ္ လုိ ပုံစံနဲ႔ ဘယ္လုိနီေလမလဲဆုိတာကုိေတာ့ မခန္႔မွန္း ႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာက္သားေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြက နီေနတာလား။ ေျမခဲေျမစုိင္ေတြက နီေနတာလား။ ေတာေတာင္ေခ်ာက္ၾကား စီးေမ်ာသြားေနတဲ့ ျမစ္ေရ အလ်င္ကပဲ နီေနတာလား။ ဒါမွမဟုတ္လဲ ေခ်ာက္ ၾကားမွာ ေပါက္ေနတဲ့ သစ္ပင္သစ္ေတာမ်ားကပဲ အနီ ေရာင္ေရာင္ေတာက္ေတာက္ ျဖစ္ေနသလားေပါ့။ လားေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ဒီေနရာကုိ ေရာက္လာခဲ့တာ။ ကုိယ္ထင္ ထားတဲ့ လားေပါင္းမ်ားစြာထဲက တလားလားနဲ႔ လာတူေနခဲ့တယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ထင္တာနဲ႔ တူတာပဲဆုိၿပီး အံ့ၾသ မိခ်င္မွ အံ့ၾသမိမွာ။ ခု တကယ္ေရာက္ေတာ့ ကုိယ္ထင္ထားတဲ့ လားေပါင္းမ်ားစြာထဲက တစ္လားလားနဲ႔မွ သူက တူ မေနဘူးေလ။

ေက်ာက္ေတာင္ေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာက္ေဆာင္နဲ႔မတူတဲ့ ေက်ာက္ေတာင္၊ ေျမစုိင္ေတာ့လဲ မွန္ပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေျမစုိင္ခဲနဲ႔မွ ႏႈိင္းျပလုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ ေျမစုိင္။ နီလြလြ၊ တိတိက်က်ဆုိရရင္ တခ်ိဳ႕က လိေမၼာ္ရင့္ ေရာင္၊ တခ်ိဳ႕က ပန္းေရာင္ရင့္ရင့္၊ ေက်ာက္ခုိင္ေက်ာက္သား ေျမခဲေျမစုိင္ၾကားမွာ စိမ္းလန္းတဲ့ သစ္ပင္ေတြ ေဝေဝဆာဆာနဲ႔ တစ္မ်ိဳးပသာဒရွိၿပီး ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ေနရာေလးဟာ Red Canyon-အနီေရာင္ေခ်ာက္ ၾကားေဒသေလးပါပဲ။ ဘရုိက္ကင္ညန္ဆုိတဲ့အမည္ကုိ မၾကားဘူးေပမယ့္ ရက္ဒ္ ကင္ညန္ဆုိတဲ့ နာမည္ကုိေတာ့ ၾကားဖူးေနခဲ့တာၾကာၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ရက္ဒ္ကင္ညန္ထက္စာရင္ ဘရုိက္စ္ကင္ညန္က ပုိၿပီးက်ယ္ ျပန္႔ပါတယ္။ ၾကည့္ရွဳေလ့လာဖြယ္ေတြလည္း ပုိမ်ားပါတယ္။ ရက္ဒ္ကင္ညန္က လွေတာ့လွပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔နယ္ပယ္က သိပ္က်ဥ္းလြန္းပါတယ္။ ဇုိင္ယန္ဥယ်ာဥ္နဲ႔ ဘရုိက္ကင္ညန္၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း ဂရင္းကန္ညန္နဲ႔ ဘရူိက္ကင္ညန္ ဆက္သြယ္တဲ့ၾကားမွာ သူကျဖတ္သြားျဖတ္လာ ခဏနားေနႏုိင္တဲ့ ေနရာေလးသာသာမွ်သာ။ ဒါေပမယ့္လည္း သူ႔ရဲ့အလွကေတာ့ ႀကီးမားတဲ့ကင္ညန္ေတြကုိ ယွဥ္ႏုိင္သပေလ။

ဘရုိက္စ္ ကင္ညန္ကုိ သရုပ္ေဖာ္သူေတြက အမုိးမရွိတဲ့လုိဏ္ဂူ၊ သစ္ပင္မရွိတဲ့ေတာရယ္လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ လုိဏ္ဂူဆိုတာ ေျမေအာက္၊ ေတာင္ေအာက္မွာျဖစ္ျဖစ္ ။ ေတာင္နံရံမွာျဖစ္ျဖစ္ ရွိတတ္တာမုိ႔ အမုိးအကာနဲ႔ ရွိတတ္တာမ်ိဳး မဟုတ္လား။ လုိဏ္ဂူဆုိတဲ့သေဘာကုိက အမုိးအကာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ ဝင္ထြက္ေပါက္ က်ဥ္း က်ဥ္းရွိတတ္တဲ့အရာမ်ိဳးကုိသာ ေခၚရုိးမဟုတ္လား။ ေတာအုပ္ဆုိတာကလည္း သစ္ပင္ထူထူ၊ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္း၊ သစ္ေအာင္း က်ားခုိ၊ စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ေမွာင္၊ ေနေရာင္မထုိး၊ လူမတုိးႏုိင္တဲ့ ေနရာမ်ိဳးကုိ ေခၚတယ္လုိ႔ အၾကမ္းစား အားျဖင့္ သတ္မွတ္ထားရုိး မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အမုိးမရွိတဲ့လုိဏ္ဂူ၊ သစ္ပင္မထူတဲ့ေတာ၊ သစ္ပင္မရွိတဲ့ေတာ ဆုိေတာ့ ကုိယ့္အတြက္အဆန္းေပါ့။ တင္စားသုံးႏႈန္းထားတဲ့ အသုံးမွန္းသိေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ဘယ္လုိ အမုိးမဲ့ လုိဏ္၊ သစ္ပင္မရွိတဲ့ ေတာၿမိဳင္ ျဖစ္ေနရတယ္ဆုိတာကုိေတာ့ မခန္႔မွန္းႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ အခုလုိ မခန္႔မွန္းႏုိင္ခဲ့ျခင္း ကုိက ဘရုိက္စ္ကင္ညန္ကုိ အေရာက္သြားျဖစ္ဖုိ႔ တြန္းအားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိရမွာပါ။

တကယ္တမ္း ကိုယ္တုိင္ေရာက္ေလကာမွ ေအာ္အမုိးမဲ့လုိဏ္ဆုိတဲ့ သူတုိ႔စကားဟာ ဟုတ္ေပသားရယ္လုိ႔ နားလည္လုိက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအမုိးမဲ့လုိဏ္ဂူရယ္လုိ႔ သူတုိ႔လုိ အမည္မတတ္တတ္လ်င္ေတာင္္ ဘရုိက္စ္ကင္ညန္ကုိေရာက္လ်င္ျဖင့္ လုိဏ္တစ္ခုထဲကုိ ေရာက္သြားရတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး သူသူကုိယ္ကုိယ္ ခံစား မိတတ္ၾကမွာပါ။ ဘရုိ္က္စ္ကင္ညန္ဆုိတာ အျပာေရာင္ရင့္ရင့္ မိုးေကာင္းကင္အမုိးေအာက္မွာ ဝါနီေရာင္ေတာက္ ေတာက္ ေက်ာက္ပန္းဆုိင္ ပန္းခုိင္ေတြ မိႈလုိေပါက္ေနတဲ့ အံ့မခန္းေလာက္စရာ ေနရာတစ္ခုလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ တကယ္လုိ႔ သူတုိ႔ေျပာသလုိ အမုိးမဲ့ဂူဆုိလ်င္ေတာင္ ဒီဘရုိက္စ္ကင္ညန္ဆုိတဲ့ ဂူဟာ အႀကီးက်ယ္ဆုံးနဲ႔ အခမ္းနားဆုံး ဂူတစ္ခုပဲ ျဖစ္ေလမွာပါ။

ဘရုိက္စ္ကင္ညန္ထဲမွာ ျမင္ရတဲ့ ေက်ာက္ဆုိင္ေက်ာက္လႊာေတြက အျခားေနရာေဒသေတြရဲ့ ဂူေတြထဲမွာသာ ျမင္ရတတ္တဲ့ ေက်ာက္ဆုိင္ ေက်ာက္ပန္း ေတြအလားေလ။ ဒါေပမယ့္ အျခားေနရာက လုိဏ္ဂူေတြထဲမွာက အေပၚကေန စိမ့္က်လာတဲ့ ေရနဲ႔အတူ စီးေမ်ာပါလာတဲ့ ေက်ာက္မႈန္ေက်ာက္သားေတြ စဖြဲ႔ၿပီး ၾကာလာတဲ့အခါ ေက်ာက္ပန္းေက်ာင္ဆုိင္ေတြျဖစ္လာတာ။ ဒီမွာေတာ့ အမုိးက ေကာင္းကင္ၾကီးသာမုိ႔ အဲဒီလုိ အေပၚက တစစ စီးက်လာတဲ့ ေက်ာက္သားလႊာနဲ႔ ဖြဲ႔ထားတာေတာ့ ဘယ္ဟုတ္ပါ့လဲ။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဆီက မီးေတာင္ေပါက္ကြဲခဲ့ရာကေန ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေခ်ာ္ရည္အေပ်ာ့စားေတြနဲ႔ အေပၚယံလႊာပါးပါး အမာစားေက်ာက္သားေတြ ေပါင္းစပ္ကာ ျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာက္သားရုပ္တုေလး ေတြေလ။ သဘာဝရဲ့ ဆန္းၾကယ္မႈက အေပၚမွာ ဦးထုပ္ပုံေလးေတြ၊ ဦးေခါင္းပုံေလးေတြ ဖန္တီးေပး ထားသမုိ႔ ေက်ာက္စုိင္ေက်ာက္ သားေလးေတြက လူသားရုပ္တုေလးေတြသဏၭာန္ ျဖစ္ေနတယ္။ အၾကီးအေသး အရြယ္အစားအစားနဲ႔ ႏွစ္ခုသုံးခု စသည္ အစုေလး ေတြ စုကာ ျဖစ္ေနတတ္တာ ေၾကာင့္လည္း တကယ့္လူသား မိသားစုေလးေတြ အလား ထင္ရပါတယ္။

ဒီေဒသကုိေရာက္လ်င္ျဖင့္ ဘယ္လုိမွ အမွတ္မထားမိဘဲ မေနႏုိင္မယ့္ ေဝါဟာရတစ္ခုကုိလည္း ေတြ႔ရမွာပါ။ သင္ကဗဟုသုတမ်ားသူမုိ႔ ဒီေဝါဟာရကုိ အရင္ကတည္းက ၾကားဘူးေကာင္း ၾကားဘူးပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ့္ အဖုိ႔ ေတာ့ ဒီေဝါဟာရေလးက တကယ့္ကုိမွ အသစ္စက္စက္ပါ။ ေနာက္ၿပီး Hoodoo ဆိုတဲ့ ဒီေဝါဟာရေလးက စကားလုံးေလးကုိယ္တုိင္ကုိယ္ကပဲ ဆန္းဆန္းျပားျပားေလးနဲ႔ တစ္မ်ိဳးစိတ္ဝင္စား ဖြယ္ေကာင္းေနတယ္ေလ။ စကားလုံးေလးရဲ့ေနာက္မွာ ဘာသာေရးတစ္ခုခု၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ့ ရုိးရာအစဥ္အလာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းႏုိင္တဲ့ စကားလုံးေလးေပါ့။ ၾကားရတဲ့အသံတြင္ပါမက ျမင္ရတဲ့ Hoodoo ဆုိတဲ့ စာလုံးေလးကုိက တစ္မ်ိဳးစိတ္ဝင္စားစရာပါ။

ဟူးဒူးဆုိတဲ့စကားေလးကုိ ဘာသာ။ လူမ်ိဳးနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအမ်ိဳးမ်ိဳးက အဓိပၸါယ္အမ်ိဳး ဖြင့္ၾကပါတယ္။ ေလ့လာ ၾကည့္ေတာ့ ဒီစကားေလးက (folk magic) ရုိးရာအစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈ အံ့ဖြယ္ရာေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့ စကားေလး ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ ေက်ာက္စုိင္ေက်ာက္သားထိပ္မွာ မတ္မတ္တည္တည္ျဖစ္ေနတဲ့ ဟူဒူးေတြက အနီေရာင္လူသားေလးေတြ ရပ္ေနဟန္ပါပဲ။ ဒီေဒသမွာ ဦးစြာအေျခခ်ေနထုိင္တဲ့ ေရွးဦးအေမရိကန္မ်ိဳးႏြယ္စု အခ်ိဳ႕က (Native American Ethnic Group) ဒီဟူဒူးေတြဟာ လူသားေတြက ျဖစ္လာတာ။ သူတုိ႔ကုိးကြယ္တဲ့ဘုရားက စကားနားမေထာင္ပဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တဲ့သူေတြကုိ ခုလုိဟူဒူးရုပ္ ေတြျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးၿပီး ဒဏ္ ခတ္ထားတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ပါသတဲ့။

ရုိးရာယုံၾကည္မႈဆုိတာ ယုတၱိရွိမရွိကုိ အေျခခံတာမ်ိဳး မဟုတ္လုိ႔ ယုတၱိရွိတယ္ မရွိဘူးဆုိတဲ့ ပညာရွင္ေတြရဲ့ ေပ တံနဲ႔တုိင္းတာလုိ႔ေတာ့လည္း ဘယ္ရႏုိင္မွာလဲ။ ယုံၾကည္မႈဆုိတာ ယုံၾကည္မႈပဲေလ။ ကုိယ္ကေတာ့ လူေလး ေတြ မတ္မတ္ရပ္ေနဟန္ထင္ရတဲ့ ဒီဟူးဒူးေလးေတြကုိၾကည့္ၿပီး ဆရာ့စကားနားမေထာင္လုိ႔ အတန္းထဲက ခုံေပၚမွာ မလႈပ္မရွက္ ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးရပ္ေနေစဖုိ႔ ဒဏ္ေပးထားတဲ့ ေက်ာင္းသားငယ္ေလးေတြကုိ ေျပးျမင္မိပါတယ္။ ဒီမွာေတြ႕ရတဲ့ ဟူးဒူးေလးေတြကေတာ့ သက္မဲ့ေက်ာက္ရုပ္ေလးေတြေလ။ သူတုိ႔မွာက ခံစားနားလည္ႏုိင္စြမ္းမွ မရွိတာ။ ခုလုိ ေက်ာက္ေဆာင္ထိပ္ဖ်ား ေနပူက်ဲက်ဲထဲမွာ ႏွစ္ရာေထာင္ရွည္ၾကာ ရပ္ေနရေပမယ့္ ဘယ္မွာ ပင္ ပန္းႏြမ္းနယ္တယ္ဆုိတာ ရွိပါ့မလဲ။ ကုိယ္ေတြ႔ခဲ့ဘူးတဲ့ လူသားဟူဒူးေလးေတြကေတာ့ တခါတခါ ေနပူထဲမွာ အလံေလးေတြကုိင္ကာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ မတ္တပ္ရပ္ေနရရွာတာ။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေနရာကေန ဘာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေရာက္လာမယ္မွန္းမသိတဲ့ ဒဏ္ေပးမယ့္သူကုိ ေနပူက်ဲက်ဲထဲကေန ေစာင့္ေနရတဲ့ ဟူးဒူး ငယ္ေလးေတြလုိ လူသားေလးေတြရဲ့ ပုံရိပ္လႊာအခ်ိဳ႕ကုိလည္း သနားစဖြယ္ အေတြးထဲျပန္လည္ ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္လာမိပါေသးတယ္။ ဟူးဒူးေလးတုိ႔ေရ၊ အားမငယ္ပါနဲ႔။ မင္းတုိ႔မွာ အေဖာ္ေတြအမ်ားႀကီးရွိေနပါေသးတယ္။

တခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားက ေက်ာက္စုိင္ေက်ာက္လႊာမ်ားကေတာ့ အနီေရာင္ေစြးေစြးထေနတဲ့ သစ္ပင္သစ္ေတာမ်ားလုိ ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သစ္ပင္မရွိတဲ့ေတာအုပ္လုိ႔ ဆုိၾကေလတာျဖစ္မွာပါ။ ဘရုိက္ကင္ညန္ကုိေရာက္ေတာ့ သဘာဝေၾကာင့္ျဖစ္တည္ေနတဲ့ အရာေတြဟာ လူေတြတုပဖန္တီးလုိ႔ရႏုိင္တာရဲ့ ဟုိမွာဖက္မွာ ရွိေနတယ္ဆုိတာ ကုိ အမွတ္ရေစပါတယ္။ မူလအေမရိကန္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြေျပာသလုိ ဘုရားသခင္က ဟူဒူးေတြကုိ ဖန္ဆင္းထား တယ္ဆုိတာ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဆုိတာထက္ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းအလွေတြဟာ ဘုရားသခင္သာ တကယ္ဖန္ ဆင္းတယ္ဆုိလ်င္ ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားသခင္ဟာ ကြ်မ္းက်င္လိမၼာတဲ့ ပန္းခ်ီပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔လဲ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေတြးမိပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒီေလာက္လွပတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳးကုိ အလြန္႔အလြန္ ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပန္းခ်ီပညာရွင္တစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့လ်င္ သူဘယ္လုိလုပ္ ဖန္တီးႏုိင္ပါ့မလဲ။

ေျပာလုိ႔သာ ေျပာရတာပါေလ။ ဘုရားသခင္ကုိယ္တုိင္ ဒီျမင္ကြင္းက်ယ္ ပန္းခ်ီကားခ်ပ္ႀကီးကုိ ဖန္တီးထားခဲ့ တယ္ဆုိရင္ေတာင္ သူ႔ဘဝတစ္သက္တာမွာ ဒီပန္းခ်ီကားမ်ိဳးကုိ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ၊ ဒီတစ္ေနရာတည္းမွာသာ ဖန္ တီးခဲ့တာျဖစ္မွာပါ၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း သူ႔ဘဝတစ္သက္တာမွာ တစ္ႀကိမ္တည္းသာ ဖန္ဆန္းႏုိင္လုိ႔ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ဒါ ေသခ်ာပါတယ္ေလ။ ခု ကုိယ္ျမင္ရတဲ့ အလွက အျခားတစ္ေနရာမွာ ထပ္ခါေတြ႔ႏုိိင္တဲ့ အလွမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ ။

ဉာဏ္ဦးေမာင္

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP