* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, June 26, 2010

ေက်းဇူးျပဳ၍ ေမးခြင့္ျပဳပါ

“ဘုန္းဘုန္းအဂၤုလိမာလက လက္ညွိဳးတစ္ေထာင္လုိခ်င္တာ လူငါးရာကုိ သတ္လုိက္ယုံႏွင့္ရ တာပဲ၊ ဘာလုိ႔ တစ္ေထာင္သတ္ရတာလဲ”

မ်က္မွန္ပါ ျမင့္သြားသည့္အထိ မ်က္လုံးျပဴးသြားရသည္၊ ေမးခြန္းရွင္ကုိ တအံ့တၾသၾကည့္ မိသည္၊ အာဃကေလးမ၊

“ဟုတ္တယ္ဘုန္းဘုန္း၊ သားလည္း စဥ္းစားေနတာ၊ ဟုိေန႔ကနဲက ေမးမလုိ႔၊ နီလာထြန္း ေျပာသလုိ လူတစ္ေယာက္ လက္ညွိဳးနွစ္ေခ်ာင္းပါတာဘဲဟာ၊ လူငါးရာဆုိ လက္ညွီဳးတစ္ေထာင္ ဘဲေလ။ အဲဒါ ဘာျဖစ္လုိ႔ တစ္ေထာင္ေတာင္သတ္ရတာလဲ”



အေျဖၾကပ္ေနဆဲ၊ ေကာင္းျမတ္ထြန္းကပါ ဆက္ေမးလာေတာ့ ပုိ၍ၾကပ္ရသည္၊ သူတုိ႔လုိ တစ္ခါမွ် မစဥ္းစားမိ။ (ပဏၰာသ ေထရာအပါဒါန္နွင့္ အ႒ကထာ)အဖြင့္က်မ္းေတြမွာေတာ့ ပါႏုိင္ သည္ဟု ေတြ႔ေနမိသည္။ လက္လွမ္းမီွီရာတြင္ ထုိက်မ္းေတြကမရွိ။

“မိနီလာနဲ႔ေကာင္းျမတ္ လွ်ာကုိရွည္တယ္ ၊ ဟုိေမး ဒီေမးနဲ႔”

“ဟင္.. နီနီကလဲ လာလာ သိခ်င္တာကုိ”

“ဘာျဖစ္လဲ မိႏြယ္နီရ ဘုန္းဘုန္းက မသိတာကုိ ေမးရမယ္၊ စဥ္းစားရမယ္၊ အရမ္းလကၡံ ယုံၾကည္တာ မေကာင္းဘူးလုိ႔ သင္ထားတာပဲ”

ဟုတ္သည္ ၊ သူတုိ႔ေလးေတြကုိ စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္သည့္အေလ့ရေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ ေပးေနသည္ ဘယ္အရာမဆို ဘာလဲ (what) ဘာေၾကာင့္(why?) ဘယ္လုိ(How) ႏွင့္ ေမးျမန္း စူးစမ္း တတ္ဖုိ႔ပင္၊ အခုေတာ့ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ့ Why က ကုိယ္တုိင္ ေခြွ်းျပန္ဘုိ႔ ျဖစ္လာျပီ၊ ကုိင္း …. စဥ္းစားစမ္း…. စဥ္းစားစမ္း၊ အေမးရွိ အေျဖရွိရမွာေပါ့။

ဟာ… နီလာမနဲ႔ ေကာင္းျမတ္တုိ႔ကလဲ ဒါေတာင္ မသိဘူးလား’

“ ဟင္ ..ကုိဇင္မင္းေကာ သိလုိ႔လား” “ သိပ္သိ”

ဇင္းမင္းႀကီး သိတယ္ဆုိပါလား၊ သည္ေကာင္ ဘာေတြ ေပါက္တတ္ကရ ေျပာအုံးမလဲဘဲ၊

“သားေျပာလုိက္မယ္ ဘုန္းဘုန္း၊ အဂၤုလိမာလ အဲဒီလုိ တစ္ေထာင္ လုိက္ျဖတ္တာ သူေက်ာင္းမွာ သခ်ၤာညံ့ခဲ့လုိ႔ေပါ့” ျပဳံးလုိက္မိသည္။ ဟုတ္တုတ္တုတ္ပဲလုိ႔ ေတြးလုိက္မိ၏။

အဂၤလိမာလဟာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဟု ေျပာခဲ့ဘူးတာကုိ အမွတ္ရမိသည္။

ကုိေတဇာထြန္းက မွတ္ခ်က္၀င္ျပဳသည္၊ အငယ္ေတြကေတာ့ ျငိမ္ခ်က္သားေကာင္းေန၍ ငဲ့ၾကည့္မိသည္၊ ဘာလုပ္ေနၾကပါလိမ့္၊ အံမယ္ ဗူးထဲက ထန္းလွ်က္ခဲေတြ ေ၀စားေနၾကပါလား၊ ေကာင္းျမတ္တုိ႔ အႀကီးေတြကေတာ့ သူတုိ႔သိလုိတဲ့ အေျဖကုိ ေစာင့္ေနၾကဆဲ၊ အခုထိ စဥ္းစား မရေသး၊ “မသိဘူးကြယ္ဟု တာ၀န္မဲ့လုိက္၍မျဖစ္ ခု မေျဖႏုိင္ ေနာင္ေျဖႏုိင္ေအာင္ေတာ့ က််ိဳးစားရမည့္တာ၀န္ရွိသည္၊ ဒါဟာ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တုိင္း ေဆာင္ရမည့္၀န္ဟု ယုံၾကည္မိသည္၊ ေမးသူကေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ ႀကုံေနမွာပင္၊ အေျဖ ဘုရားေလာင္း အေမး ႏြားေက်ာင္းသား ဆုိသည့္ စကားကို ဆင္ျခင္ရင္း ေမးသူတုိ႔၏ အေနအထားကုိ ျခင့္ေတြး ေနမိသည္။

“ဘုန္းဘုန္း သူတုိ႔ေလွ်ာက္ေမးေနတာ စဥ္းစားမေနနဲ႔ သမီးတုိ႔ကုိ ပရိတ္ႀကီး သင္ေပးမွတာ ေပးေတာ့” အႀကီးမႀကီး ႏြယ္နီထြန္းက စိတ္မရွည္ေတာ့ထင့္၊ သူ႔ညီမႏွင့္ ေကာင္းျမတ္တုိကုိ မ်က္ ေစာင္းထုိးကာ ဆုိသည္။ “ အဲလုိေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ကြယ္၊ မသိေမး မစင္ေဆးတဲ့’ မသိဘဲ ေျပာသမွ် ယုံတာနဲ႔စာရင္ အခုလုိ ေမးျမန္းတာက အက်ိဳးရွိတာေပါ့၊ ေနာက္ျပီး သမီးတုိ႔လုိ ငယ္သူေတြက ေမးရင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လုိ ႀကီးသူေတြက ေျဖေပးရမွာပဲ၊ ဒါဟာ လုိအပ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈတာ၀န္ကြဲ႔”

စကားဆုံးသည္ႏွင့္ အေျပးအလႊား စဥ္းစားေနမိသည္၊ ပကိဏၰ၀ိသဇၨနာမွာမ်ား ပါမလား၊ စြယ္စုံေက်ာ္ထင္၊ သမႏၱစကၡဳ၊ တည္ေတာဆရာေတာ္၊ ဆရာေတာ္ ရေ၀ထြန္းတုိ႔၏ အေမးအေျဖ ေတြမွာမ်ား ပါမလား၊ အေလာင္းမင္းတရားေမးျပီး အတုလ ဆရာေတာ္ေျဖဆုိသည့္ အေမးေတာ္ပုံ က်မး္မ်ာေတာ့ မပါတာ ေသခ်ာသည္၊ ဖတ္မွတ္ဖူးသမွေတြကုိ စဥ္းစားရင္း ဒါဟာ လူမ်ိဳးယဥ္ေက်းမႈ ထုံးထမ္းေတြႏွင့္ ဆုိင္မည္ဟု အမွတ္ရကာ၊ နီတိေတြကုိ စဥ္းစားၾကည့္ေနမိ သည္။ ဘယ္ဘက္လက္သည္ အညစ္အေၾကးကုိ သုတ္သင္ရာ ကုိယ္ကာယ၏ ေက်းကြ်န္ႏွင့္ တူသည္ဟု နီတိဆုိသည္၊ အခ်ိန္ရမွ ေအးေအးေဆးေဆး ရွာေဖြရအုံးမည္၊ ေလာေလာဆယ္ အမွတ္ရသည္က အိႏၵိယ ဓေလ့ေဟာင္းေတြမွာ လကၤ်ာလက္ကျမတ္ျပီး လက္၀ဲလက္က ယုတ္ နိမ့္သည္ဟု အယူရွိတာကုိ အမွတ္ရသည္။ “ပဒကၡိဏံ ကတြာ" ဆုိသည့္ အရုိအေသျပဳထုံးကုိ လည္း ဖ်ပ္ခနဲ သတိရမိသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္… “ကဲကဲ အားလုံးသိေအာင္ ဘုန္းဘုန္းအေျဖေပး မယ္၊ သမီး ထုပ္ထုပ္က အငယ္ေတြကုိေခၚျပီး ဒီလာခဲ့”

သူတုိ႔ကေလးေတြ ေရွ႔မွာစုရုံးမိကၾကေတာ့… “လာလာနဲ႔ ကုိေကာင္းတုိ႔ေမးတာ ေမးသင့္ တယ္ကြဲ႔၊ ဟုတ္တယ္၊ လူတစ္ေယာက္မွာ ဘယ္ဘက္တစ္ေခ်ာင္း ညာဘက္တေခ်ာင္း လက္ ညွီဳး ႏွစ္ေခ်ာင္းပါတာဘဲ၊ အဲဒါ လူငါးရာသတ္လုိက္ရုံနဲ႔ လက္ညွိဳးတစ္ေထာင္ရႏုိင္လ်က္နဲ႔ ဘာျဖစ္ လုိ႔ တစ္ေထာင္ႀကီး သတ္ရသလဲဆုိတာ စဥ္းစားသင့္တယ္”

“မုိက္လုိ႔ေနမွာဘုန္းဘုန္း"၊ "သူ႔ဆရာကုိ ေၾကာက္လုိ႔ဘုန္းဘုန္း"၊ အငယ္ေလးေတြက သူတုိ႔ ထင္ရာကုိ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြေပးေနၾကသည္။

“ သည္လုိျဖစ္မယ္ကြယ့္… သူုတုိ႔ယဥ္ေက်းမႈအရ ဘယ္ဘက္က ယုတ္ညံ့ျပီး ညာဘက္က ျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ အယူရွိၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ခႏၶာကုိယ္မွာလည္း ဘယ္ဘက္လက္က ယုတ္နိမ့္ ျပီး ညာလက္ကမွ ျမင့္ျမတ္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကတယ္၊ ဘယ္လက္က ကုိယ္ရဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကုိ သန္႔စင္ေပးရျပီး ညာလက္ကမွ စားတာေသာက္တာတုိ႔ စတဲ့ ျမတ္တဲ့အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ရတယ္ ။ သားတုိ႔သမီးတုိ႔ ထမင္းစားတဲ့အခါ ၾကည့္ပါလား ဘယ္ဘက္နဲ႔ စားသလဲ”

“ညာနဲ႔ဘုန္းဘုန္း" “ကုိဇင္မင္း ဘယ္လက္ႀကီးနဲ႔ စားတယ ္ ဟီးဟီး”

“ေအာင္မာ ငါထုလုိက္ရ တစ္ခါတစ္ေလမ်ား” “ထားပါကြယ္ ဒါက အေရွ႔တုိင္းဓေလ့ကုိ ေျပာ တာပါ၊ အေနာက္တုိင္းက် ဇြန္းခရင္းႏွင့္စားေတာ့ လက္ႏွစ္ဘက္လုံး ျမတ္တာပါဘဲ၊ ကဲကဲ ဆက္ရေအာင္ ဒီလုိ အယူရွိရျပီးေတာ့ ယစ္ပူေဇာ္ဖုိ႔လည္း ျဖစ္ေလေတာ့ ပုိျပီး မဂၤလာရွိဘုိ႔ လုိတာေၾကာင့္ အဂၤုလိမာလဟာ ညာဘက္လက္ညွိဳးခ်ည္း ရယူဘုိ႔ လူတစ္ေထာင္ႀကီးသတ္ ရတာေပါ့ကြယ္"၊

အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသအပါအ၀င္ ေရွးပညာရွင္ သူေတာ္သူမြန္ေတြဟာ ဒီအေၾကာင္းကုိ စဥ္းစားဖြင့္ဆုိျပီး ျဖစ္မွာပါေလ၊ ေနာင္အလွ်င္းသင့္မွ အကုိးအကား ခုိင္ခုိင္ေလးနဲ႔ သူတုိ႔ေလး ေတြကုိ ထပ္ေျဖရေတာ့မည္။ ခုေတာ့ကား… “ကဲ သေပါေပါက္က်ရဲ့လား၊ သမိး လာလာေကာ ေက်နပ္ရဲ့လား”။

နီလာထြန္းက ရယ္ေနသည္၊ ယမင္းတုိ႔ ညီညီေ၀ထြန္းတုိ႔ အငယ္ေတြကေတာ့ ျမန္ျမန္ ျပီးေစလုိ႔ထင့္၊ ေပါက္ပါတယ္ဟု သံျပိဳင္ေအာ္ၾကသည္၊ မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ သူတုိ႔ေလးေတြ ခုလုိ ေမးရဲ ေမးတတ္ ေျဖရဲ ေျဖတတ္တာကုိက အလြန္အက်ိဳးရွိသည့္ ကိစၥေကာင္း။

“ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ သမီးတုိ႔သားတုိ႔ ခုလုိေမးတာကုိ ဘုန္းဘုန္း ၀မ္းသာပါတယ္၊ ေမးသူလည္း အသိတုိး ေျဖသူလည္း အသိျမင့္ျပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ အက်ိဳးႀကီးတဲ့အလုပ္ကြဲ့၊ “ေျပာတုိင္း ေဟာ တုိင္း ၊ ခ်င့္စာႏႈိင္း၊ ေဟာတုိင္းမယုံႏွင့္” တဲ့ ။ ေျပာလာသမွ် ေဟာလာသမွ်ေတြကုိ ေမးျမန္းစိစစ္ ျပီး လက္ခံတာ အေကာင္းဆုံးကြဲ႔၊ အဲဒီ အဂၤုလိမာလႀကီးကုိဘဲၾကည့္ေလ၊ မေမးမျမန္း လက္ခံ ခဲ့လုိ႔ ဒုကၡေရာက္ ေမးျမန္းလုိ႔ အက်ိဳးရွိသြားခဲ့တာ”

ဟုတ္ျပီ၊ ဒီအေၾကာင္းကုိ သူတုိ႔ေလးေတြ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ သာဓက ေဆာင္ရမည္၊ ဒါမွ ယမင္းတုိ႔ ညီညီေ၀ထြန္းတုိ႔ စီသူေထြးတုိ႔ တြယ္တာတုိ႔လုိ ငယ္သူေလးေတြက စြဲမွတ္မိ မည္၊

“ကဲ နားေထာင္က် ေမးျမန္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးနဲ႔ မေမးမျမန္းျခင္းရဲ့ အျပစ္ကုိျပတဲ့ ပုံျပင္ကုိ ဘုန္းဘုန္း ေျပာျပမယ္၊ အဲဒီ အဂၤုလိမာလအေၾကာင္းေပါ့ကြယ္”

“ဘာလုိ႔အဂၤုလိမာလလုိ႔ ေခၚတာလဲ ဟင္” “လုပ္ျပီ မိယမင္း “ ေမးပါေစ အႀကီးမႀကီးရယ္ အခုဘဲ ဘုန္းဘုန္းက ေမးတတ္ရမယ္လုိ႔ ေျပာထားတာေလ” “ သားသိတယ္ဘုန္းဘုန္း လက္ညွိဳးေတြကုိ ပန္းလုိကုန္းထားလုိ႔ “ေအး ကုိညီညီေျပာတာဟုတ္တယ္၊ အဂၤုလိက လက္ညွိဳး မာလက ပန္းကုံး၊ လက္ညွိဳး ပန္းကုံးနဲ႔ လူႀကီးေပါ့ကြယ္၊ အဲဒီ အဂၤုလိ မာလႀကီးက မင္းဆရာ ပုေရာဟိတ္ႀကီးရဲ့သား၊ တကၠသိုလ္က ပါေမာကၡႀကီးတစ္ဦးရဲ့ တပည့္ကြယ့္” ေရွ႔ပုိင္းေတြကုိ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေျပာလုိက္သည္၊ လုိရင္းေရာက္မွ….. အဲဒီ သူအေပၚကုိ မနာလုိတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ဆရာကေတာ္နဲ႔ သမုတ္ျပီး ဆရာႀကီးကုိ ရန္တုိက္ၾကေတာ့ ဆရာႀကီးက ယုံျပီး သူ႔ကုိ အျငိဳးထားသတဲ့၊ ေက်ာင္းဆင္းပြဲမွာ ကန္ေတာ့ၾကေတာ့ သူတကာလုိ ေရႊေငြေတြနဲ႔ မကန္ေတာ့ခုိင္းပဲ သူ႔ကုိ ကန္ေတာ့ေၾကး သူမ်ားေတြထက္ထူးျပီး လက္ညွိဳး အေခ်ာင္းတစ္ ေထာင္နဲ႔ ကန္ေတာ့ရမယ္လုိ႔ေတာင္းဆုိလုိက္ပါေရာ၊ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီးဆုိျပီး သူဟာ လက္ညွီဳးျဖတ္ဘုိ႔ ဓားဆြဲ ထြက္သြားေတာ့တာေပါ့၊ ဒီေနရာမွာ သူလုပ္သင့္တာက သူ႔ဆရာကုိ ျပန္လည္ ေမးသင့္ျမန္းသင့္တယ္၊ လက္ညွီဳးျဖတ္လုိ႔ သူတစ္ပါးကုိ သတ္ျဖတ္ညွင္းဆဲရာမက် ဘူးလား၊ အျပစ္မသင့္ဘူးလား၊ ဆရာေကာင္းတပည့္ေတြ ျပဳသင့္တဲ့ က်င့္၀တ္ဟုတ္၇ဲ့လား စသည္ ျဖင့္ ေမးျမန္းသင့္တာေပါ့၊ ခုေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသားက ဆရာ့ကုိ ယုံတဲ့ ေၾကာက္တဲ့ စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ ၀န္ခံျပီး ထြက္သြားလုိက္တာ ေနာက္ဆုံး ေတာပုန္း လူသတ္သမားႀကီး “အဂၤုလိမာလ”အမည္ဆုိး ဘ၀ဆုိးႀကိးဘဲရခဲ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ဆုိးသြမ္း ေသာင္းက်န္းလာေတာ့ ဘုရင္က နွိမ္နင္းရေတာ့မယ္၊ အဂၤလိမာလကလည္း တစ္ေထာင္ျပည့္ဘုိ႔ တစ္ေခ်ာင္းလုိေတာ့ ရသမွ် ျဖတ္မယ္ဆုိျပီး အေစာင့္ ၊ သူ႔အေမကလည္း သားကုိ စုိးရိပ္တဲ့ေဇာနဲ႔ အသိေပးဘုိ႔ အလာ၊ တစ္ခါတည္း အေမကုိသတ္ဘုိ႔ လုိက္ေတာ့တာေပါ့၊

“မိသြားေရာလား ဟင္” “ မမယမင္းကလည္း မမိပါဘူး” ဘုရားကယ္မွာေနာ ဘုန္းဘုန္း:”

ေအးေအး ဟုတ္တယ္၊ ဘုရားရွင္ ကုိ္ယ္ေတာ္ျမတ္က ဆင္းရဲသူေတြကုိ ခ်မ္းသာေစ၊ မုိက္မဲ သူေတြကုိ ယဥ္ေက်းေစတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ရွင္ဆုိေတာ့ အဂၤုလိမာလႀကီး ပစၥဳပၸာန္တြင္မက သံသရာ ပါ မနစ္မြန္းရေအာင္ အဲသည္ေတာတန္းကုိ ႀကြလာတာေပါ့၊ အဲဒီအခါ၊ မေအကုိ လုိက္ဖမ္းေန တဲ့ ဓားျပႀကီးလဲ အာရုံေျပာင္းျပီး ျမတ္စြာဘုရားကုိ လုိက္ေတာ့တာေပါ့၊ ရဟန္းႀကီးရပ္.. ရပ္. နဲ႔ေအာ္ရင္း လုိက္တာေပါ့၊ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အဂၤုလိမာလ ငါက ရပ္ေနျပီ၊ သင္ကသာ ေျပးေနရတာလုိ႔ မိန္႔ေတာ့ ရဟန္းတန္မဲ့နဲ႔ မလိမ္နဲ႔ သင္ရပ္လွ်င္ ငါမွီရမွာေပါ့လုိ႔ ျပန္ေျပာသတဲ့၊ ဟုတ္တယ္ အဂၤုလိမာလ ငါကရပ္ေနျပိး သင္ကသာ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ ေျပးလႊား ေနတာလုိ႔ ထပ္မိန္႔ေတာ့ အဂၤုလိမာလႀကီး စဥ္းစားသြားတယ္၊ သူက ရပ္ျပိး ငါကမရပ္၊ ငါလုိက္ လုိ႔ မမွီပါဘဲလ်က္ သူက ရပ္သူတဲ့၊ ဘာလုိ႔ ေျပာပါလိမ့္၊ ဒါနဲ႔ ရဟန္း သြားေနလ်က္ ဘာေၾကာင့္ ရပ္သူဟု ဆုိရလဲ ငါ့ကုိေရာ ဘာေၾကာင့္ မရပ္သူလုိ႔ ေျပာရလဲလိ႔ု ေမးလုိက္ပါေရာတဲ့။ ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက ဟုတ္တယ္ အဂၤုလိမာလ ငါက ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ တဏွာမည္းညစ္မႈေတြ ညွင္းဆဲတတ္တဲ့ ဒုတ္ဓားလက္နက္ေတြ ပယ္ျပီးမုိ႔ သံသရာ လည္ျခင္း ရပ္ေနသူ မည္တယ္၊

သင္ကေတာ့ တစ္ဘ၀ျပီး တစ္ဘ၀ ေျပးလႊား က်င္လည္ေစတတ္သည့္ အမႈေတြကုိ လြန္က်ဴး ျပဳေနသူမုိ႔ မရပ္မနား ေျပးေနသူလုိ႔ ငါဆုိတယ္ အဂၤုလိမာလလုိ႔ မိန္႔လုိက္ပါသတဲ့။ အဲဒီေတာ့မွ အဂၤုလိမာလႀကီးဟာ သူ႔ဘ၀သူ ျပန္ဆင္ျခင္ေတာ့၊ ဟုတ္ပါလား၊ ငါဟာ သံသရာကုိ မဆုိထားနဲ႔ ဒီဘ၀မွာတင္ ပုေရာဟိတ္သား၊ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား၊ ခု လက္ညွိးျဖတ္သူ ေတာပုန္း လူသတ္သမား၊ ဘ၀ေတြ က်င္လည္ေနရပါလား၊ ကံသီေပလုိ႔ ကံသီေပလုိ႔ အမိကုိသတ္သူ ရဟန္းကုိ သတ္သူဆုိတဲ့ ဘ၀ဆုိးႀကီးကုိ ရေတာ့မလုိ႔ပါလားဆုိျပီး ဆင္ျခင္ အျမင္မွန္ရသြားကာ ျမတ္စြာဘုရားေရွ႔မွာ လက္နက္ေတြ ျပစ္ခ် ကန္ေတာ့ကာ လုိက္ပါသြားျပီး ရဟန္း၀တ္လုိက္ ပါေရာတဲ့။ အဲဒီက စျပီး သားဖြားရခက္တဲ့ မိခင္ေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ အဂၤုလိမာလ ေထရ္ ရယ္လုိ႔ အမ်ားက ကုိယ္းစားၾကည္ညုိခံရတဲ့ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါေရာတဲ့။

“အဲဒါ မေမးျမန္းလုိ႔ လူဆိုးျဖစ္ရျပီး ေမးျမန္းလုိ႔ လူေကာင္းျဖစ္သြားရတာေပါ့ ေနာ္ ဘုန္းဘုန္း”

“ဒါေပါ့ လာလာရဲ့ အရမ္း လက္ခံျခင္းရဲ့ အျပစ္နဲ႔ ေမးျမန္းလက္ခံျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလုိ႔ ဆုိရမွာေပါ့ ကြယ္။ ဒါေၾကာင့္ သားတုိ႔သမီးတုိ႔လည္း ဘယ္အရာမဆုိ ေမးျမန္း ဆင္ျခင္ လက္ခံတတ္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကြယ္။”

နတ္စည္။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP