* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, May 25, 2010

ကုိယ္နဲ့သူ …..မွအျခားတဖက္ သူနဲ့ကုိယ္ တန္ဖုိးထားၾကသည္ဆုိရာ၀ယ္


တစ္ခါတစ္ေလမွာေတာ့ သူက ကုိယ့္ကုိ အကဲျဖတ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလမ်ားေတာ့ ကုိယ္က သူ့ကုိ အကဲျဖတ္ၾကည့္တယ္။ တစ္ရံတစ္ခါမ်ားမွာ သူေကာ ကုိယ္ေကာ အကဲျဖတ္ေနမိၾကတယ္။ ရံခါအခ်ိန္မ်ားၾကေတာ့လဲ တစ္ေယာက္နဲ့တစ္ေယာက္ အကဲမျဖတ္ျဖစ္ၾကဘဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့နဲ့ ျပီးသြားၾကတယ္။

သူသူကုိယ္ကုိယ္ အသက္ရွင္သန္ေနထုိင္ၾကတဲ့ ဒီကမၻာေျမၾကီးေပၚမွာ တစ္ေနရာရာမွာ ဆုံဆည္းမိၾကျပီဆုိယင္ ခုနက ေျပာခဲ့သလုိ့ စုံးစမ္းအကဲျဖတ္မႈေတြ သိစိတ္ကျဖစ္ျဖစ္ ဒါမွမဟုတ္ မသိစိတ္ကျဖစ္ျဖစ္ အကဲျဖတ္စုံစမ္းေနတတ္ၾကတာပါ။

ဆုံဆည္းၾကတယ္ဆုိတာကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိမွာပါ။ အခ်ဳိ့ကလည္း လူကုိယ္တုိင္ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ့ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာပါ။ အခ်ဳိ့ကေတာ့ အသံကေန တစ္ဆင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ဳိ့က်ေတာ့ စာေတြမွတစ္ဆင့္လုိ့ပဲ ေျပာရမလားပါပဲ။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဆုံဆည္းမႈေတြ ရွိေနၾကမွာပါ။ အဲဒီဆုံဆည္းမႈကေနပဲ အစျပဳလုိ့ အကဲျဖတ္မႈေတြ စုံစမ္းမႈေတြ တပါတည္းပါလာတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။ ဒီလုိ အကဲျဖတ္မႈေတြကလည္း မွန္တဲ့အခါ ေတြ ့ၾကဳံ ရႏုိင္သလုိ မွားတဲ့အခါကလည္း အၾကိမ္မ်ားစြာ ေနမွာပါ။ မွန္ကန္စြာ အကဲျဖတ္ႏုိင္ျခင္းနဲ့ မွားယြင္းစြာ အကဲျဖတ္ျခင္းတုိ့ရဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္ကေလးေတြကလည္း အကဲျဖတ္ျခင္းနဲ့အတူ ကပ္လုိ့ လုိက္ပါေနမွာပါ။


လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ၾကရာမွာ အခ်ဳိ့ကုိေတာ့ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ရတာလြယ္ကူလုိ့ သူ ့ကို သုပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္လုိ့ ေျပာပါတယ္။ အခ်ဳိ့မ်ားကုိေတာ့ ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ရာမွာ ခက္ခဲလြန္းလုိ့ သူ့ကုိ ဒုပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္လုိ့ ေခၚပါတယ္။ အပၸေမယ်ဆုိတာၾကေတာ့ ေျပာခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးလုိမဟုတ္ေတာ့ဘဲ သူက ႏႈိင္းဆအကဲျဖတ္ဖုိ့ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့တဲ့ပုဂၢဳိလ္ပါ။

က်မ္းဂန္မွာေတာ့ အကဲျဖတ္ဖုိ့ လြယ္ကူတဲ့သူရဲ့ စရုိက္လကၡဏာေတြကုိ ဒီလုိေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ စိတ္ပ်ံလြင့္ေနမယ္၊ တက္ၾကြေနမယ္၊ လ်ပ္ေပၚတဲ့စိတ္ျဖစ္ေပၚေနမယ္၊ ႏႈတ္အေျပာအဆုိ မနုဳးညံ့ျဖစ္ေနမယ္၊ ပရမ္းပတာ ေျပာဆုိတတ္လာမယ္၊ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနမယ္၊ ပညာအဆင္အျခင္ ကင္းမဲ့ေနမယ္၊ တည္ၾကည္မႈေတြ ဆိတ္သုဥ္းေနမယ္၊ စိတ္ေတြ တုန္လႈပ္ေနမယ္၊ ေပၚလြင္ထင္ရွားေနတဲ့ အိေျႏၵ ရွိေနမယ္ -ဆုိ တဲ့ လကၡဏာေတြပါ။ အဲဒီရဲ့ ဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ႏႈတ္ခ်ဳိျခင္း၊ သိမ္သိမ္ေမြ ့ေမြ ့ ေျပာဆုိတတ္ျခင္း၊ အျမဲသတိကပ္ေနျခင္း၊ ပညာအေျမာ္အျမင္ရွိျခင္း၊ တည္ျငိမ္ျခင္း၊ ညင္သာတဲ့ အိေျႏၵ ရွိျခင္း စသျဖင့္ကေတာ့ အကဲျဖတ္ဖုိ့ ခက္ခဲတဲ့သူေတြမွာရွိတဲ့ စရုိက္လကၡဏာေတြပါ။ မႏႈိင္းဆႏုိင္တဲ့ အပၸေမယ်ပုဂၢဳိလ္ဆုိတာကေတာ့
အရဟတၱဖုိလ္ကုိ ေရာက္ရွိျပီးတဲ့သူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲသလုိ အကဲျဖတ္စူးစမ္းၾကရာမွာ ရုပ္အဆင္းကုိ ၾကည့္ျမင္ျပီး အကဲျဖတ္သလား၊ ေက်ာ္ေစာဂုဏ္သတင္းကုိ အားက်ျပီး အကဲျဖတ္သလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ထူးထူးျခားျခားေခါင္းေခါင္းပါးပါးေတြ က်င့္သုံးေနတာေတြ ့လုိ့ အကဲျဖတ္ေနသလား၊ ဒီလုိမဟုတ္ျပန္ယင္ ကုိယ္က်င့္တရားေတြ ဘုရားေက်ာင္းကန္သုံးစြဲေနက်စကားျဖစ္တဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာေတြ ျပည့္စုံေနတာေတြ့ျမင္လုိ့ အကဲျဖတ္သလား။ ဒီအကဲျဖတ္ေလးခုအေပၚမွာ မူတည္ျပီးလုိ့ ေလာကမွာ အေလးစားခံ အသိအမွတ္အျပဳခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္လုိ့ ဆုိပါတယ္။

ဆုိလုိတာကေတာ့ အခ်ဳိ့က ရုပ္အဆင္းကုိ ႏွစ္သက္သေဘာက်လုိ့ ျမတ္ႏုိးခင္မင္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ ့မွာက ဂုဏ္ သတင္းေက်ာ္ေစာတာကုိ စိတ္၀င္စားလုိ့ တန္းဖုိးထားၾကတယ္။ အခ်ဳိ့ကေတာ့ လူအမ်ားမလုပ္ႏုိင္တဲ့ ထူးထူး ျခားျခား ျခဳိးျခိဳးျခံျခံ ေခါင္းေခါင္းပါးပါးေတြ လုိက္နာက်င့္သုံးေနတာ ေတြ ့လုိ့ ေလးစားပူေဇာ္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ့မ်ားကေတာ့ ဓမၼဆုိတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့အရာေတြ က်င့္သုံးေဆာက္တည္ေနလုိ့ ဆည္းကပ္ခစားၾကတယ္ ဆုိတာပါ။

ဒါေတြကို ေနာက္ထပ္ ခြဲျခားျပီး ၾကည့္တဲ့အခါ အခ်ဳိးအစား မညီမွ်တာကုိ သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲကမွ - ရုပ္အဆင္းကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးတတ္တာက ၃-ပုံ ပုံလ်င္ ၂-ပုံခန့္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတာကုိ တန္းဖုိးထားၾကတာက ၅-ပုံ ပုံလ်င္ ၄-ပုံခန့္။ ေခါင္းပါးျခဳိးျခံတာေတြ က်င့္သုံးေနလုိ့ ေလးစားၾကတာက ၁၀-ပုံ ပုံလ်င္ ၉-ပုံခန့္။ သီလ သမာဓိ ပညာဆုိတဲ့ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဓမၼေတြ က်င့္သုံးေနသူကုိ တကယ္တမ္းၾကည္ညဳိတတ္သူက တစ္သိန္း (၁၀၀,၀၀၀)မွာ တစ္ေယာက္(၁)ခန့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအခ်က္ေလးခ်က္နဲ့ ျပည့္စုံျပီး အျမတ္ႏုိးခံ၊ တန္ဖုိးအထားခံ၊ အေလးစားခံ၊ အၾကည္ညဳိခံႏုိင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဆုိတာကေတာ့ ေလာကၾကီးမွာ ရွားရွားပါးပါးေနမွာပါ။ ဒါကုိပဲ ဘာသာေရးမ်က္စိနဲ့ အကဲမျဖတ္ဘဲ ၾကည့္ရုိးၾကည့္စဥ္ သာမန္နဲ့ အကဲျဖတ္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ရုပ္ဆင္းအဂၤါ၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ၊ ကုိယ္က်င့္တရားဆုိတဲ့ အခ်က္ သုံးခ်က္အေပၚမွာ အေျခခံျပီး တန္ဖုိ့ထားမႈခ်င္း ကြဲျပားသြားတယ္လုိ့ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ အေလးစားခံ အျမတ္ႏုိးခံ အခ်စ္ခံ အၾကည္ညဳိခံရတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကုိ ျမတ္ႏုိးတဲ့ ခ်စ္တဲ့ ေလးစားတဲ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ဘက္က ရႈ ျမင္ၾကည့္ျခင္းပါ။ အဲဒီရဲ့အျခားတစ္ဖက္ ေျပာင္းျပန္လွည့္ၾကည့္ယင္ အေလးစားခံ အခ်စ္ခံ အျမတ္ႏုိးခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ကေကာ သူ ့ကုိ ျမတ္ႏုိးသူ ခ်စ္ေနသူ ေလးစားေနသူ ၾကည္ညဳိေနသူကုိ ျပန္ လည္လုိ့ ဘယ္လုိ အကဲျဖတ္ေနသလဲဆုိတာပါ။

ဒီေနရာမွာ အကဲျဖတ္ရာမွာ မွန္ကန္တဲ့အေျဖကုိ အနီးစပ္ဆုံးေပးႏုိင္တဲ့ အကဲျဖတ္နည္း တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့-လူကဲခတ္နည္းမ်ားကုိ ေျပာၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။

တစ္နံပါတ္က လူတစ္ေယာက္ရဲ့ သီလရွိမႈ မရွိမႈ၊ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္း မေကာင္းကုိ အတူတကြ ေနၾကည့္မွ သိႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိသိႏုိင္တယ္ဆုိရာမွာလည္း ၾကာျမင့္စြာေနၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အခ်ိန္တုိအတြင္း မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါကလည္း စိတ္ႏွလုံးထဲမွာ ထည့္သြင္းထားမွ သိနဳိင္တာပါ။ စိတ္ႏွလုံးထည့္သြင္းမထားဘူးဆုိယင္ မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေတြ ျပည့္စုံေပမယ့္လည္း ပညာရွိတဲ့ပုဂၢဳိလ္ကသာ သိျမင္ႏုိင္မွာပါ။ ပညာမရွိယင္ေတာ့ သိျမင္ဖုိ့ ခဲယဥ္းပါလိမ့္မယ္။

ႏွစ္နံပါတ္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ စင္ၾကယ္မႈရွိ မရွိကုိ ႏွီးေႏွာေျပာဆုိၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အဲဒီလုိ ႏွီးေႏွာ ေျပာဆုိၾကည့္ရာမွာလည္း ၾကာျမင့္စြာ ေျပာဆုိၾကည့္မွ၊ စိတ္ႏွလုံးထဲ ထည့္သြင္းထားမွ၊ ပညာရွိသူလည္းျဖစ္မွ သိႏုိင္မွာပါ။

သုံးနံပါတ္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ညဏ္စြမ္းရည္ ရွိ မရွိကုိ ေဘးရန္က်ေရာက္လာတဲ့အခါမွ သိႏုိင္မွာပါ။ အဲဒါ ကလည္း အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ၊ စိတ္ထဲႏွလုံးသြင္းမထားယင္၊ ပညာအားနည္းေနမယ္ဆုိယင္ မသိႏုိင္ပါဘူး။

ေလးနံပါတ္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ပညာ ရွိ မရွိကုိ ေဆြးေႏြးေျပာဆုိၾကည့္မွ သိႏုိင္မွာပါ။ အထက္သုံးခုက ေျပာခဲ့သလုိပါပဲ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ၊ ႏွလုံးသြင္းတဲ့စိတ္ထား၊ ပညာ အနိမ့္အျမင့္ေတြေပၚမွာမူတည္ျပီးမွသာ သိျမင္ႏုိင္ အကဲျဖတ္ႏုိင္မွာပါ။

ဒီစကားေလးခ်က္ကုိ ေထာက္ဆၾကည့္မယ္ဆုိယင္ သာမန္လူသားတစ္ေယာက္က အေလးစားခံ အျမတ္ႏုိးခံ အၾကည္ညဳိခံပုဂၢဳိလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ့ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ ခဲယဥ္းေနဦးမယ္ ဆုိတာပါ။ ဒီခဲယဥ္းေနျခင္းကပဲ အၾကည္ညဳိခံ အေလးစားခံပုဂၢဳိလ္ေတြအတြက္ အခြင့္အေရး အားသာသြားေစတယ္လုိ့ ဆုိရမွာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ေလာကမွာ အကုိးကြယ္ခံေတြက ေနရာတုိင္းလုိလုိမွာ မ်ားျပားေနတာပါ။ ဇာတံ သရဏေတာ ဘယံ-ဆုိတဲ့ စကားေလးက ကုိးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ က်ေရာက္လာတတ္တယ္ဆုိတာပါ။ ဒါကုိပဲ ကုိးကြယ္ျခင္းဆုိတဲ့ ဘာသာေရးဆန္တဲ့ ေ၀ါဟာရကုိမသုံးဘဲ သာမန္ေျပာၾကည့္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ကုိယ္က သူ ့ကုိ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးေတြထားျခင္းကပဲ ရံခါမ်ားမွာ ကုိယ့္ဆီကုိ စိတ္ဆင္းရဲေစတာေတြ သယ္ေဆာင္လာတယ္ လုိ့ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ကုိးကြယ္တယ္ဆုိတာ တကယ္ေတာ့ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားျခင္းပါပဲ။

ဒီလုိ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားၾကတယ္ဆုိတာ ေလာကမွာ အမ်ားသားေနမွာပါ။ ဘာသာေရးအားသန္သူမ်ားကေတာ့ ဗုဒၶ၊ ခရစ္ေတာ္၊ မုိဟာမက္၊ ကြန္ျဖဴးသွ်ပ္တုိ့လုိ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ တန္ဖုိးထားၾကမွာပါ။ အေတြးအေခၚအားသန္သူမ်ားကေတာ့ သူတုိ့တန္ဖုိးထားတာက အရစၥတုိတယ္၊ ပေလတုိ၊ ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ စသျဖင့္ အမ်ားသားေနမွာပါ။ အဲသလုိပါပဲ စာေပကုိတန္ဖုိးထားသူမ်ား၊ သိပၸံပညာကုိ ျမတ္ႏုိးသူမ်ား၊ သူေတာ္စင္ကုိ စိတ္၀င္စားသူမ်ား၊ ဂီတကုိ ခုံမင္သူမ်ား၊ ပရဟိတကုိ အားက်သူမ်ား၊ ကဗ်ာကုိ စြဲလမ္းေနသူမ်ား၊ ခ်စ္ျခင္းမွာ သာယာေပ်ာ္ေမြ ့သူမ်ား၊ စစ္ေရး ႏုိင္ငံေရးေတြမွာ ေပ်ာ္ပုိက္ေနသူမ်ား၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္လုိသူမ်ား စသျဖင့္ သူတုိ့ႏွလုံးသားက ေတာင္းဆုိတဲ့အတုိင္း အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားေနၾကတာပါ။ တန္ဖုိးထားၾကပုံခ်င္း မတူညီၾကတာနဲ့အမ်ွ တန္ဖုိးအထားခံ အျမတ္ႏုိးခံ ပုဂၢဳိလ္ေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ကြဲျပားေနၾကမွာပါ။ ဒါေတြကလဲ တကယ္ေတာ့ အကဲျဖတ္ျခင္းအေပၚမွာ အေျခခံျပီး ေပၚေပါက္လာတဲ့ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားမႈေတြပါ။

ဒီေနရာမွာေတာ့ ကုိယ္ခ်စ္ခင္တဲ့အရာေတြဟာ ခ်စ္ခင္မႈနဲ့အတူ ညီမွ်ေနဖုိ့၊ ကုိယ္တန္ဖုိးထားတဲ့အရာေတြဟာ တန္ဖုိးထားမႈနဲ့အတူ ထုိက္တန္ေနဖုိ့၊ ကိုယ္ျမတ္ႏုိးတဲ့အရာဟာ ျမတ္ႏုိးမႈနဲ့အတူ တေျပးညီျဖစ္ေနဖုိ့၊ ကုိယ္ေလးစားတဲ့ အရာေတြဟာ ေလးစားမႈနဲ့အတူ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေနဖုိ့၊ ကုိယ္ၾကည္ညဳိတဲ့အရာေတြဟာ ၾကည္ညဳိမႈနဲ့အတူ တန္းတူျဖစ္ေနဖုိ့ လုိအပ္ေနမလားလုိ့ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲလုိ့ ေမးခဲ့မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေရာ ပတ္၀န္းက်င္မွာပါ “ပုဂၢဳိလ္ခင္မွ တရားမင္”ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ခ်စ္ခင္သူ၊ တန္ဖုိးထားသူ၊ ျမတ္ႏုိးသူ၊ ေလးစားသူ၊ ၾကည္ညဳိသူရဲ့ စကားေတြ အျပဳအမူေတြကုိ လုိက္ပါေဆာင္ရြက္ဖုိ့ နာခံတတ္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ပါေနျပီးသား ျဖစ္ေနလုိ့ပါ။ အကယ္လုိ့ ကိုယ္ အကဲျဖတ္ထားတဲ့သူဟာ ကုိယ္အကဲျဖတ္တဲ့အတုိင္း တန္ဖုိးျမင့္ေနပါက ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့စရာေကာင္းတဲ့ ဆုံဆည္းမႈပါ။ မိမိအက်ဳိးကုိလဲ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ အကဲျဖတ္ထားတဲ့သူက ကုိယ္ျမင့္တင္ထားတဲ့ တန္ဖိုးအတုိင္ ထင္သေလာက္ မဟုတ္ခဲ့ယင္ အဲဒီဆုံဆည္းမႈဟာ စိတ္ပင္ပန္းစရာေတြကုိ သယ္ေဆာင္လာႏုိင္တဲ့အတြက္ ေကာင္းေသာဆုံဆည္မႈလုိ့ ေျပာဖုိ့ခက္မွာပါ။ မိမိအက်ဳိးစီးပြါးကုိလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးဖုိ့ ျဖစ္ေကာင္းမွျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။

အဲဒီေတာ့ ကုိယ္ကသူ့ကုိ သူကကုိယ့္ကုိ တစ္ဦးနဲ့တစ္ဦး အကဲျဖတ္ၾကရာမွာ တန္ဖုိးကုိတြက္ၾကရာမွာ
ျမတ္ဘုရားမိန့္ခဲ့သလုိပါပဲ အခ်ိန္ေလးေတြေပးဖုိ့ လုိအပ္သလုိ နွလုံးသားထဲမွာလဲ ေနရာေပးဖုိ့ လုိအပ္ေနမွာပါ။ ညဏ္အေျမာ္အျမင္ေလးေတြနဲ့ ဆင္ျခင္ဖုိ့ဆုိတာကေတာ့ မပါမျဖစ္တဲ့ အစိတ္အပုိင္းတစ္ရပ္ပါလုိ့………

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP