* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, April 22, 2010

စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္

Wednesday, 21 April 2010 00:43 | PostAuthorIconWritten by Administrator | PDF | | Print | | E-mail

စစ္မွန္တဲ့ ခ်မ္းေျမ့မႈဆုိတာ ျဖဴစင္တဲ့ ကုိ္ယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ သန္႔စင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ႏွလုံးေပၚမွာ အေျခခံျပီး တည္ေဆာက္မွသာ ရႏုိင္တာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီအခ်က္ကုိ မငဲ့ကြက္ဘဲ ဘ၀တက္လမ္း ရွာမိရင္ လုိခ်င္တာတစ္မ်ိဳး ရလာတာတစ္ဖုံ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ "မရမေန၊ မေနမနား" ႀကိဳးစားပမ္းစား ေလွ်ာက္လွမ္းလုိ႔ ေရာက္လာ၊ ရလာတဲ့ ပန္းတုိင္တစ္ခုဟာ ကုိယ့္လက္ထဲ ေရာက္မွ "ေရႊရည္စိမ္" အတုႀကီး ျဖစ္ေနရင္ အင္မတန္ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းပါတယ္။

ဘ၀မွာ ခ်မ္းသာသုခ ရွာေဖြၾကသူေတြဟာ "ဆုိးတာျပဳက၊ ဆုိးတာရ၊ ေကာင္းမွ ေကာင္းစား မည္"ဆုိတဲ့ ကမၼနိယာမ၊ ဓမၼဥပေဒသ၊ ေလာကရဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးကုိေတာ့ မ်က္ႏွာလႊဲလုိ႔ မရပါဘူး။ မေကာင္းမႈနဲ႔ ရင္းနွီးျပီးမွ ရလာတဲ့ ခ်မ္းသာတု ခ်မ္းသာေယာင္ေတြဟာ"သရဲတုိက္ေတြ၊ ေရခဲစံ အိမ္"ေတြပါ။ အေျခခံက စျပီးမွားတာမုိ႔ “မတရားမႈနဲ႔ ခ်မ္းသာသုခ”ဆုိတာ ေကာင္းကင္ျပာနဲ႔ ကမၻာေျမ၊ သမုဒၵရာရဲ့ ဟုိဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္းပမာ လြန္စြာေ၀းကြာတဲ့အရာေတြပါ။

တကယ္ေတာ့ မေကာင္းမႈ ျပဳၾကသူေတြဟာ ခ်မ္းသာသုခ ရလုိမႈသာမက ဆိတ္ကြယ္ရာလည္း ေတြ႔၊ ေျပးစရာလည္းရွိတယ္လုိ႔ထင္တာနဲ႔ မတရားအမႈကုိ ရဲရဲျပဳၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္လုပ္ငန္းေတြဟာ ဆိတ္ကြယ္ရာလည္းမရွိ၊ ေရွာင္ပုန္းလုိ႔လည္းမရပါဘူး။ မေကာင္းမႈ အကု သုိလ္ဆုိတဲ့ ဒဂၤါးျပားႀကီးမွာ “အျပစ္ရွိျခင္း”လုိ႔ဆုိတဲ့ “ေခါင္း”နဲ႔ “မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္း”လုိ႔ဆုိတဲ့ “ပန္း” ႏွစ္ဖက္ ပူးတြဲလ်က္ပါတာပါ။

အျပစ္ရွိျခင္းဟာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ရဲ့ အသြင္သ႑ာန္ျဖစ္ျပီး မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းကေတာ့ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ရဲ့ အႏွစ္သာရပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ားစုဟာ အျပစ္ရွိျခင္းဆုိတဲ့ မေကာင္းမႈရဲ့ အသြင္သႏၱာန္ကုိ ပုံစံမ်ိဳးစုံ၊ နည္းလမ္းအဖုံဖုံနဲ႔ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းဆုိတဲ့ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ရဲ့ အႏွစ္သာရကုိေတာ့ ေရွာင္လြဲမရ လက္ခံ ၾကရပါတယ္။

မတရားမႈ အကုသိုလ္ျပဳထားသူဟာ-

(၁) အတၱာနု၀ါဒေဘး= ကုိယ့္စိတ္က ကုိယ့္ကုိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့အျပစ္တင္ခံရျခင္း။

(၂) ပရာနု၀ါဒေဘး=အမ်ားက ကုိယ့္ကုိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့ အျပစ္တင္ခံရျခင္း။

(၃)ဒ႑ေဘး=တရားဥပေဒအရ အေရးယူ အျပစ္တင္ေပးခံရျခင္း။

(၄) ဒုဂတိေပး အေျခအေနနိမ့္က် အပါယ္ေလးပါးေရာက္ရျခင္း။ အားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳး ေပး(၄)မ်ိဳးကုိ မလြဲမေသြ ခံစားၾကရပါတယ္။ အဲဒီေဘး(၄)မ်ိဳးကုိ (အမ်ားထင္သလုိ)ေနာင္ဘ၀က်မွ မဟုတ္ဘဲ အကုသိုလ္အမႈျပဳမိတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး ကုိယ့္တရားကုိယ္စီရင္၊ ကုိယ့္ဘာသာကုိ အျပစ္ေပး အမ်ားမသိေပမယ့္ တိတ္တိတ္ကေလး က်ိတ္ေဆြး ခံစားၾကရတာပါ။ လူတုိင္းရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အမွန္တရားကုိ ျမတ္နုိးျပီး ဘက္မလုိက္တတ္တဲ့ တရားသူႀကီးတစ္ဦးစီ ရွိပါတယ္။ သူစီရင္ ဆုံးျဖတ္ေပးတဲ့ ျပစ္မႈေတြဟာ ေလာကမွာ အမွန္ကန္အတည့္မတ္ဆုံး တရားစီရင္ထုံး ေတြပဲျဖစ္ပါ တယ္။

အဲဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္တဲ့ ဓမၼပုံျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီပုံျပင္ဟာ ကာလီဒါသ ေလွ်ာက္ထုံးထဲမွာပါ၀င္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလး တစ္ခုကုိ အေျခခံထားတာပါ။

စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္

ေရွးေရွးတုန္းက ဓာရာတုိင္းမွာ ေဘာဇဘုရင္ႀကီး အုပ္စုိးေနသတဲ့။ အဲဒီဘုရင္ႀကီးဟာ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ျပီး စာေပ၊ဂီတ၊အနုပညာ ေတြကုိလည္း အင္မတန္၀ါသနာပါတယ္။ ဘုရင္ႀကီးဟာ ႏုိင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိပဲ အဓိကထား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တယ္၊ ရာဇ၀တ္မႈေတြ၊တရားမမႈ ေတြကုိေတာ့ တရားသူႀကီးေတြ ခန္႔ထားျပီး စီရင္ဆုံးျဖတ္ေစသတဲ့။ တစ္ခါတစ္ခါ ဆန္းၾကယ္တဲ့ အမႈအခင္းတခ်ိဳ႔ ေပၚလာရင္ ပညာရွိအမတ္ႀကီး ကာလီဒါသကုိ လႊဲအပ္ျပီး စီရင္ဆုံးျဖတ္ေစပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ မလႊဲသာမေရွာင္သာ ဘုရင္ႀကီးသာ ဘုရင္ႀကီးထံ ေရာက္လာတဲ့ အမႈအခင္းေတြကုိ ေတာ့ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပဲ စီရင္ဆုံးျဖတ္ ေပးေလ့ရွိပါတယ္။

အခါတစ္ပါးမွာ ေဘာဇဘုရင္မင္းျမတ္ဟာ ပညာရွိအမတ္ကာလီဒါသ မပါဘဲ မင္းခ်င္း ေယာကၤ်ား တခ်ိဳ႔နဲ႔ ေတာလက္ေက်းရြာေတြဘက္ကုိ တုိင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ္မူပါတယ္။

ဘုရင္မင္းျမတ္ ရြာတစ္ရြာသုိ႔ ေရာက္ေတာ္ေနစဥ္မွာ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အဲဒီရြာမွာ ခုိးမႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားသတဲ့။ အဲဒီအခါ ရြာမွာရွိတဲ့ ရြာသူႀကီးဟာ ဒီအမႈကုိ ခုံရုံးအဖြဲ႔မတင္ေတာ့ဘဲ ခုိးသား(၄) ေယာက္နဲ႔အတူ အမႈေတာ္ကုိ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ တုိက္ရုိက္တင္ပုိ႔လုိက္ပါတယ္။

ဘုရင္မင္းျမတ္ကလည္း ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္ေရာက္လာတဲ့ ခုိးသား(၄)ေယာက္တုိ႔ကုိ ဘာမွ် စစ္ေဆး ေမးျမန္းမေနေတာ့ဘဲ “ေမာင္မင္းတုိ႔၊ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ့ေခတ္ဟာ သစၥာတရားကုိ လက္ကုိင္ထားတဲ့ သစၥာေခတ္ျဖစ္တယ္။ ရွင္ဘုရင္လုပ္တဲ့သူဟာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ အေပၚမွာ ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ႔ သေဘာထားရတယ္။ နွိပ္ကြက္ထုိက္တဲ့သူကုိ နွိပ္ကြပ္ရမယ္၊ ခ်ီးေျမွာက္ထုိက္တဲ့ သူကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ရမယ္။ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ဟာ ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲျခား အဂတိတရား မလုိက္စားဘဲ အမွန္အတုိင္း က်င့္ႀကံ အားထုတ္ေနေလ့ရွိတယ္”။

“အခု ေမာင္မင္းတုိ႔(၄)ဦးစလုံးဟာ မိမိတုိ႔မွာ အျပစ္အသီးသီးရွိ မရွိ၊ ေမာင္မင္းတုိ႔သာသိတယ္။ တစ္ေယာက္အျပစ္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျပစ္ တူညီမွာလည္း မဟုတ္ၾကေပဘူး။ အႀကီးအငယ္ အရြယ္ အစားစား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိမွာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ဒီအမႈကုိ မစီရင္လုိ ေမာင္မင္းတုိ႔ဘာသာ စီရင္ ဆုံးျဖတ္ျပီး အျပစ္ဒဏ္ကုိ မွန္စြာခံယူၾကကုန္”လုိ႔ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ ခ်မွတ္ျပီး လႊတ္ေပးေတာ္ မူလုိက္သတဲ့။

“အုိ…အခ်င္းတုိ႔၊ သင္တုိ႔ရဲ့ စိတ္ႏွလုံးမွာ ဘယ္လုိမ်ား ခံစားၾကရကုန္သနည္း၊ ယုံမွားသံသယ ရွိတာကုိ ရဲ၀ံ့စြာ ေလွ်ာက္တင္ၾကေလာ့”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

ဒီအခါမင္းေယာကၤ်ား တစ္ဦးက-“ေရေျမသခင္အရွင္မင္းျမတ္၊ အရွင္မင္းျမတ္ရဲ့ တရားစီရင္ပုံ မ်ိဳးကုိ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးတုိ႔ တစ္ႀကိမ္မွ် မေတြ႔ မျမင္ဖူးၾကပါ။ အျပစ္က်ဴးလြန္သူမွန္သမွ်ဟာ ကုိယ့္အျပစ္ ကုိ အျမဲဖုံးဖိ ထားတတ္ၾကပါတယ္။ တရားသူႀကီးမ်ားက စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာ္မွ လိမ္လည္ ေလွ်ာက္တင္တတ္ၾကပါတယ္။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ အျပစ္ေပးတယ္ဆုိတာ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူးပါ ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္တယ္။

အဲဒီအခါ ဘုရင္မင္းျမတ္က “အခ်င္းတုိ႔… ၊အမႈမွန္ကုိ သိလုိၾကရင္ ယခုလႊတ္လုိက္သူ(၄)ဦး ေနာက္က တိတ္တဆိတ္ ေခ်ာင္းေျမာင္းျပီး လုိက္လံၾကည့္ရႈၾကေလာ့၊ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ့ သစၥာ တရား အာဏာစက္ကုိ သိျမင္ေပလိမ့္မယ္”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။

ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ အမိန္႔ေတာ္အရ၊ မင္းခ်င္းေယာကၤ်ား တခ်ိဳ႔ဟာ ခုိးသား(၄)ေယာက္ေနာက္က တိတ္တဆိတ္လုိက္လံ ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကတယ္။ ခုိးသား(၄)ဦးထဲက ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူဟာ ရြာအျပင္ဘက္ေရာက္တဲ့အခါ အဆိပ္ေသာက္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္ လုိက္တာကုိ ေတြ႔ရ သတဲ့။

ဒုတိယေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ ဒီရြာကုိ လုံး၀မလာေတာ့ဘူး ဆုိျပီး တျခားတစ္ရြာကုိ ထြက္ခြာ သြားသတဲ့။

တတိယ လူကေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီး အသက္ထက္ဆုံး အိမ္အျပင္ဘက္ မထြက္ေတာ့ဘူး ဆုိျပီး မိမိတုိ႔ေတ႔ြႀကုံရတာေတြကုိ အစုံအလင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ ေလွ်ာက္တင္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဘုရင္ မင္းျမတ္က-

“အခ်င္းတုိ႔၊ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ သူတုိ႔ရဲ့အျပစ္ကုိ သူတုိ႔အသိဆုံးျဖစ္တယ္၊ ကုိယ္က်ဴးလြန္ တဲ့ အျပစ္ကုိ သူတစ္ပါးက အျပစ္ေပးျခင္းဟာ အျပစ္နဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ဒဏ္ကုိ ခံစားခ်င္မွ ခံစားရလိမ့္မယ္။ မိမိအျပစ္ကုိ မိမိဘာသာ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္သာ စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္ ေပးျခင္း မည္တယ္” လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။

အဲဒီအခါက်မွ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ ဆန္းၾကယ္တဲ့ တရားစီရင္ထုံးကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ သြားၾကတဲ့ မင္းခ်င္းေယာကၤ်ားနဲ႔ ရြာသူရြာသား ေတြဟာ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ ထက္ျမက္တဲ့ ဥာဏ္ပညာ ကုိ ၀ုိင္း၀န္းခ်ီးက်ဴးေတာ္မူၾကသတဲ့။

ဒီပုံျပင္ကေလးဟာ ရိုးရုိးေလးနဲ႔ ဆန္းၾကယ္သလုိ ေလးနက္စူးရွတဲ့ အေတြးစေတြကုိလည္း ျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္။ “အတၱဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ မိမိကုိယ္သာကုိးကြယ္ရာ”ဆုိတဲ့ တရားေတာ္ နဲ႔အညီ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိးျပီး ကုိယ့္အထုပ္ ကုိယ္ထမ္းကာ ကုိယ့္လမ္းကုိ ကုိယ္သြားေနရတဲ့ ျဖတ္ထုံးဟာ သဘာ၀နိယာမေတြနဲ႔ ညီညြတ္မွ်တျပီး အမွန္ကန္ဆုံးနဲ႔ လက္သင့္ခံႏုိင္စရာ အေကာင္းဆုံး ေကာက္ခ်က္တစ္ခုပါ။

ဒီပုံျပင္ကေလးေၾကာင့္ “ကံတရားဆုိတာ ကုိယ္စုိက္ပ်ိဳးတာကုိ ကုိယ္ျပန္ရိတ္သိမ္းရတာပဲ”ဆုိတဲ့ ေဒသနာေတာ္ရဲ့ အနက္အဓိပါယ္ကုိ အေလးဂရုျပဳမိႏုိင္သလုိ တခုတ္တရ ေတြးဆမိႏိုင္ပါတယ္။

ဒီအတၱနု၀ါဒေဘးလုိ႔ေခၚတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိမိမိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့ အျပစ္တင္မႈ၊ လိပ္ျပာမသန္႔မႈဟာ ထမင္းလုံး တေစၦေျခာက္သလုိ ေနာက္ဆုံး အိပ္မက္ထဲ အထိေတာင္ လုိက္ျပီး ဒုကၡေပးေျခာက္လွန္႔တတ္ပါ တယ္။ လူေတြဟာ သူတစ္ပါးေတြကုိ လိမ္ညာလုိ႔ရျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာ့ ဘယ္လုိနည္းနဲ့မွ် လိမ္ညာလုိ႔မရ ျဖတ္တတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွ် မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ပုန္းျပဳလုပ္ထားတဲ့ လွ်ိဳ႔၀ွက္ ခ်က္ေတြကုိေတာင္ ကုိယ္ကသိေနျပီးသားကုိ။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္အေၾကာင္း ကုိယ္အသိဆုံးပါပဲ။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကလုိ႔ပါ။

ေလာကမွာ အေ၀းက လူေတြထက္ အနီးကလူေတြရဲ့ အၾကည္ညုိ ခံနုိင္ဖုိ႔က ပုိခက္ပါတယ္၊ အနီးကလူေတြရဲ့ အၾကည္ညုိခံနုိင္ဖုိ႔ထက္လည္း မိမိကုိယ္မိမိ အၾကည္ညုိခံႏုိင္ဖုိ႔က ပုိလုိ႔ခက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအပမာဒ ပုံျပင္ကေလးရဲ့ “ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ၊ ကုိယ္ဆရာ၊ ကုိယ္သာအသိဆုံး”ဆုိတဲ့ အႏွစ္သာရကုိ လက္ခံကာ ကုိယ့္ဟာကုိ ရဲရဲရင့္ရင့္ ျပဳျပင္ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ အလြန္ပဲ အေရး ႀကီးလွပါတယ္။

ေတာ္၀င္ႏြယ္

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP