* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, April 18, 2010

အားလုံးဟာ ေဆြမ်ဳိးေတြပါ


“ဘ၀သံသရာမွာ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္စပ္ခဲ့ဘူးတဲ့သူ မရွိပါဘူး” ဒီစကားေလးက ျမတ္ဗုဒၶ မိန့္ၾကားထားတဲ့ စကားေလးပါ။ ဒီစကားေလးက ဆင့္ပြါးလုိ့ “ေသြးဟာ ေရထက္ ပ်စ္တယ္”လုိ့ ဆုိထားျပန္ေတာ့ ဒါကုိ နားလည္ထားမိျပန္တာက ဒီလုိပါ။
စည္းလုံးညီညြတ္ျခင္း၊ ကူညီရုိင္းပင္းျခင္း၊ အစစအရာရာ ညွာတာေထာက္ထားျခင္း၊ နားလည္းခြင့္လႊတ္ႏုိင္ျခင္းစသျဖင့္ေတြမွာ သူစိမ္းျဖစ္သူထက္ ကုိယ့္ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြမွာ ပုိလုိ့ အားသာတယ္လုိ့ ဆုိတာပါ။

ဒီေနရာမွာ ေဆြမ်ဳိးဆုိတာေလးကုိ ခြဲျခားၾကည့္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ညီအကုိေမာင္နွမအခ်င္းခ်င္း သားအမိ အခ်င္းခ်င္း သားအဖအခ်င္းခ်င္းစတာေတြကုိ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းလုိ့ ဆုိၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း ျမန္မာေျမေပၚမွာ ေပါက္ဖြားတဲ့လူကလည္း တေျမတည္းမွာေပါက္ဖြားလုိ့ ေဆြမ်ဳိးပါပဲ။ အဲဒီထက္ခ်ဲ့ကား ၾကည့္မယ္ဆုိ ယင္ အေရွ့ေတာင္အာရွတစ္ခုလုံး။ ေနာက္ထပ္ ခ်ဲ့ကားၾကည့္မယ္ဆုိယင္ အာရွတုိက္တစ္တုိက္လုံးမွ တစ္ကမၻာ လုံးအထိပါ။ အဆုံးစြန္ ခ်ဲ့ကားၾကည့္မယ္ဆုိယင္ေတာ့ ေဟာဒီသတၱေလာကၾကီး တစ္ခုလုံးလုိ့ ဆုိရမွာပါ။ ဟုိဘက္ဘ၀ ဒီဘက္ဘ၀ေတြဆုိတာ ထားလုိက္ပါဦး။ ႏုိင္ငံတစ္ခုတည္းမွာ အတူတူ ေနၾကမယ္၊ တစ္ခုတည္း ေသာကမၻာမွာ အတူူတူ အသက္ရွင္ေနၾကမယ္၊ သတၱေလာကၾကီးတစ္ခုအတြင္းမွာ အတူတူ ရပ္တည္ေနၾက မယ္ဆုိယင္ တစ္ခုတည္းေသာအရာဌာနေပၚမွာ ရပ္တည္ေနၾကလုိ့ တကယ္ေတာ့ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြခ်ည္း ပါပဲ။ သုံးစြဲေနက်ျဖစ္တဲ့စကားေလးကေတာ့ “တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္း သြားေနၾကတယ္” လုိ့ ဆုိရမွာပါ။

ဒီခရီဟား တစ္ဦးတည္း ခ်ီတက္လာရတဲ့ ခရီးပါ။ စလုံးေရာက္မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ့ စကားေျပာျဖစ္ၾကလုိ့ ဒီခရီးကုိ သြားျဖစ္ျခင္းပါ။ မေလးကေန ဗီဇာယူရင္ ေစ်းသက္သာတယ္လုိ့ သိရွိေပမယ့္ ဗီဇာကုိ စလုံးမွာပဲ ယူထားျဖစ္လုိက္တယ္။ ပထမကေတာ့ ေကလ္ကေန တုိက္ရုိက္ ျမန္မာျပန္ဖုိ့အတြက္ ကုိလံဘုိလ္ကတည္းက ေလယာဥ္လက္မွတ္ ျဖတ္လာတာပါ။ ေကလ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သီဟုိလ္မွာကတည္းက သူငယ္ခ်င္း ေတြလည္းျဖစ္ေနေတာ့ အစစအရာရာ ကူညီၾကပါတယ္။ ည ၉-နာရီေလာက္ ေက်ာင္းက ထြက္တယ္ဆုိယင္ပဲ ကားနားထိ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ပါးစလုံးက လုိက္ပို့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ တစ္ဦးတည္းေသာခရီးကုိ စတင္ခဲ့ ပါတယ္။ နာရီ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ ကားဂိတ္ကုိ ေရာက္လုိ့လာတယ္။ အဲဒီကား ဂိတ္က ၁၀-နာရီကားနဲ့ ထြက္ခြါလာတာပါ။ express ကားၾကီးေပၚမွာ ျမန္မာမ်ား ပါသလား မပါသလားေတာ့ မသိ။ သာသနာ့၀န္တမ္း ဆုိလုိ့ စာေရးသူ တစ္ဦးတည္းပါ။

ညပုိင္း အင္မီဂေရးရွင္းဂိတ္နားေရာက္တယ္ဆုိယင္ပဲ အားလုံးဆင္းျပီး တန္းစီ သြားၾကရတယ္။ အဆင္ ေျပစြာပဲ ျဖတ္သန္းႏုိင္ခဲ့တယ္။ ဟုိဘက္ႏုိင္ငံရဲ့ အ၀င္ဂိတ္မွာ ကုိယ္သြားမဲ့ေနရာရဲ့ လိပ္စာမပါလုိ့ လိပ္စာကုိ ထပ္ျဖည့္ခုိင္းပါတယ္။ စာေရးသူက ဖုံးနံပါတ္ပဲ ရွိတယ္လုိ့ေျပာေတာ့ မရဘူး ျဖည့္ေပးပါတဲ့။ လိပ္စာကုိ ဟုိရွာ ဒီရွာနဲ့ လုပ္ေနတာ ၅-မီနစ္ေလာက္ၾကာသြားလုိ့ ေနာက္မွာလဲ တန္းစီေနၾကတဲ့သူေတြကုိ အားနာရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ၾကားဖူးထားတဲ့ လိပ္စာတပုိင္းတစကုိ မွန္းျဖည့္လုိက္တယ္ဆုိယင္ပဲ ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသားက သိပုံေပၚ လုိ့ ျပဳံးေနပါတယ္။

ကားဂိတ္တစ္ခုမွာ ၁၀-မီနစ္ေလာက္နားတာကို မွတ္မိေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘက္ႏုိင္ငံအင္မီဂေရးရွင္း မေရာက္ခင္လား ဟုိဘက္ႏုိင္ငံအင္မီဂေရးရွင္မေရာက္ခင္လားဆုိတာေတာ့ အိပ္ခ်င္ေနသူျဖစ္တဲ့ စာေရးသူ အတြက္ ၀ုိးတုိး၀ါးတား ႏုိင္လွတယ္။ အဲဒီမွာ ပတ္စပုိ့ေတြကို အကုန္လုံး ယူသြားတာကုိ သတိရေနတယ္။ ကားကလည္း ခရီးသည္ေတြခ်ျပီး ထြက္သြားတာနဲ့ ပတ္စပို့စစ္ေနတဲ့သူေတြကို စာေရးသူက “ကား ဘယ္ကုိ ထြက္သြားတာလဲ”ေပါ့။ “မစိုးရိမ္နဲ့ ၁၀-မိနစ္ဆုိ ျပန္လာလိမ့္မယ္”တဲ့။ အဲဒီလုိ နားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ စလုံးမွာအလုပ္ လုပ္ေနတဲ့ ထုိင္းအမ်ဳိးသမီးက “ ဘယ္ကလာတာလဲ၊ ဘယ္သြားမလုိ့လဲ” ဆုိျပီး ေမးပါတယ္။ ဟုိဘက္ႏုိင္ငံ သြားမဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ့လည္း မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ၁၀-မီနစ္အၾကာမွာ ကားျပန္လာတယ္ဆုိ ယင္ပဲ အားလုံးတက္ျပီး ဆက္လက္ထြက္ခြါလာတယ္။ ဟုိဘက္ႏုိင္ငံကုိ မနက္ ေျခာက္နာရီေလာက္မွာ ေရာက္ပါ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံနယ္စပ္က ဟုိက္ရန္ျမဳိ့ပါ။

ဒီေနရာမွာ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဗုဒၶဘာသာအေျခအေနေလးေတြ ေျပာၾကည့္ခ်င္ေသးတယ္။ ထုိင္းအစဥ္အလာအရ ေသာဏ မေထရ္ႏွင့္ ဥတၱရမေထရ္တုိ့က ဆုိင္း(Saim)ရွိ နခုန္ပထုန္(Nakorn Pathom)မွာ ပထမဆုံး ဗုဒၶဘာသာ မ်ဳိးေစ့ကုိ ခ်ေပးခဲတယ္။ အေသာကမင္းလက္ထပ္ (300 B.E.) (244 B.C.)မွာပါ။ ေခဒ(Kedah)အရပ္မွာ ေတြ့ရတဲ့ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံျပီး ၁၀-ရာစုႏွစ္(fourth century A.D)ခန့္ ေက်ာက္စာတစ္ခုက အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိျပီး ျဖစ္တယ္လုိ့ ဆုိပါတယ္။ ေလးရာစုေနာက္ပုိင္း တရုတ္ခရီးသြား ခ်ိအင္(Ching)ရဲ့ မွတ္တမ္းမွာလည္း ေစာေစာပုိင္းကတည္းက ဗုဒၶဘာသာ ျပန့္ပြါးခဲ့ျပီး ဒါေပမယ့္ ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ ရတယ္ လုိ့ ဆုိပါတယ္။

ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံျပီး ၁၉-ရာစု(A.D ၁၃-ရာစု) လက္ရွိတုိင္းျပည္တစ္ခုအျဖစ္ မတည္ေထာင္ခင္ကတည္းက ထုိင္းလုိ့ေခၚတဲ့ Siamese မ်ားဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ျဖစ္တယ္လုိ့ အခ်ဳိ့က ယုံၾကည္ၾကတယ္။ အခ်ဳိ့သမုိင္း မ်ားအဆုိအရ ကေမၺာဒီးယားအုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိေနစဥ္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာနဲ့ ဟိႏၵဴဘာသာက လႊမ္းမုိးခဲ့တယ္။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ျပီး ၁၇-ရာစု(A.D ၁၁-ရာစု) ျမန္မာမ်ားရဲ့အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာရွိတဲ့ ထုိင္းနယ္ေျမမ်ား မွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာကို ျပန္လည္လုိ့တည္ေထာင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံျပီး ၂၀-ရာစုႏွစ္ရဲ့ အစ(A.D ၁၄-ရာစု အလယ္) အယုဒၶယကုိ မတည္ေထာင္မီကပင္ ဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံတစ္ခုျဖစ္တယ္လုိ့ အခ်ဳိ့က ဆုိထားျပန္တယ္။

အယုဒၶယေခတ္ေကာင္းခ်ိန္မွာ ထုိင္းရဟန္းေတာ္ေတြကို ေထရ၀ါဒနဲ့အညီ ရဟန္းခံဖုိ့နဲ့ ပိဋကတ္ က်ြမ္းက်င္တဲ့ ပညာရွင္ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ပင့္ေဆာင္ဖုိ့အတြက္ ဘုရင္က သာသနာျပဳအဖြဲ့ကုိ သီဟုိလ္သုိ့ ေစလႊတ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းမ်ား တျဖည္းျဖည္း အေရအတြက္ မ်ားလာျပီ ေရွးေဟာင္း ဟိႏၵဴဘုရားေက်ာင္းမ်ားကုိ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ခဲ့တယ္။ မဟာယာနအၾကြင္းအက်န္မ်ားကုိေတာ့ ေထရ၀ါဒသုိ့ ေျပာင္းလဲေစခဲ့တယ္။

သာသနာသကၠရာဇ္ -၂၂၉၄ (A.D- ၁၇၅၀) အယုဒၶယကို တည္ေထာင္ျပီး သုံးရာစုေလာက္အၾကာ သီဟုိလ္ဘုရင္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဆုတ္ယုတ္ေနတဲ့ သူ့ႏုိင္ငံကုို ျပန္လည္ထြန္းကားေစလုိတဲ့အတြက္ ရဟန္းခံရန္ ရဟန္းမ်ားကို ထုိင္းသုိ့ ေစလႊတ္ခဲ့ျပန္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သီဟုိလ္မွာ ထုိင္းက ဆင္းသက္လာတဲ့ သာသနာဟာ ယခုအခ်ိန္ထိ ရွိေနတာပါ။ ဒီသမုိင္းေလးေတြကိုေတာ့ (The path of the Buddha. Pp.121 Ananda Maitreya Nayaka Thera )မွာ ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒီလုိနဲ့ နယ္စပ္က ဟိုက္ရန္ျမဳိ့ေရာက္တဲ့အခါ ကားက ဂိတ္ထဲမွာမရပ္ပဲ ျမဳိ့ထဲက လက္မွတ္ေတြ ေရာင္းတဲ့ဆုိင္မွာ ခရီးသည္ေတြကုိ ခ်ေပးခဲ့တယ္။ ဘန္ေကာက္သြားဖုိ့ ကားစုံစမ္းေတာ့ ဆုိင္ကယ္သမားက ကားၾကီးဂိတ္မပုိ့ပဲ ကားေလး ဂိတ္ပုိ့ပါတယ္။ စာေရးသူလည္း လိပ္စာအျပည့္အစုံမပါဘဲ ဖုံးနံပါတ္ အားကုိးနဲ့ လာတာပါ။ ကားဂိတ္က အမ်ဳိးသမီးကို ဖုံးဆက္ခြင့္ျပဳဖုိ့ အကူအညီေတာင္းရတယ္။ ပထမတစ္ၾကိမ္ေတာ့ လုိလုိ လားလားပါ။ ဒါေပမယ့္ ေတြ့ခ်င္တဲ့သူငယ္ခ်င္းကုိ မေတြ့ရလုိ့ ေနာက္တစ္ခါ ဖုံးဆက္ခြင့္ ထပ္ေတာင္းတဲ့အခါ ေပးခ်င္တဲ့ပုံ မေပၚ။ ဒါနဲ့ စာေရးသူလဲ ဖုံးဖုိးေပးမယ္လုိ့ ေျပာေတာ့မွ ဖုံးဆက္ခြင့္ျပဳတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္ခြင့္ေပးလုိက္တဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ေနရမွာပါ။ ႏွစ္နာရီေလာက္ ကားေစာင့္လုိက္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ စကား အမ်ားၾကီး ေျပာခြင့္ရလုိက္တာကပဲ လမ္းတစ္ေလ်ာက္လုံးအတြက္ ေစာင့္ေရွာက္မယ့္သူ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။

နံနက္ ၉-နာရီ ကားလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးက စာေရးသူကို ႏႈတ္ဆက္ျပီး ကားဆရာကို ေသခ်ာမွာေနတာပါ။ ဒါနဲ့ ကားထြက္တယ္ဆုိယင္ပဲ ႏႈတ္ဆက္လုိ့လာခဲ့တယ္။ ကားစီးေနစဥ္ လမ္းတစ္ေလ်ာက္ မွာေတာ့ ကားဆရာမွတဆင့္ စာေရးသူဆီ သုံးေလးခါေလာက္ ဖုန္းဆက္ျပီး အဆင္ေျပ မေျပ ေမးပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းဆီကုိ သူ့ဖံုးနဲ့ဆက္ထားတဲ့အတြက္ သူ့ဖုန္းနံပါတ္က သူငယ္ခ်င္းဆီေရာက္ေနတာ။ အဲဒီမွာ သူငယ္ခ်င္းက သူဆီကုိ ထုိင္းလုိ ဖုံးဆက္လုိ့ “မင္းသူငယ္ခ်င္း ဖုံးဆက္လာတယ္”လုိ့ ဖုံးဆက္ျပီး သူေျပာ ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ့ ဘန္ေကာက္ကို ည ၁၁-နာရီေလာက္မွာ ေရာက္တယ္ဆုိယင္ပဲ မျမင္ဘူးေသးတဲ့ မဟာခ်ဴလာ ေလာင္ကြန္ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ပါးက ၾကဳိဆုိလုိ့ေနပါတယ္။ သူဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့ တကၠသုိလ္(မႏၱေလး)ဆင္းပါ။

ထုိင္းေရာက္တယ္ဆုိယင္ပဲ အေတြးေတြက အမ်ဳိးမ်ဳိးပါ။ ဒီလမ္းခရီးတစ္ေလ်ာက္မွာ တစ္ခုထူးျခား တာက ထုိင္းဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ ဓာတ္ပုံေတြ ပုိစတာပုံေတြ ရုပ္တုေတြ စသျဖင့္ ေတြ့ျမင္ေနရတာပါပဲ။ ဒါနဲ့စပ္ဆက္ လုိ့ ေျပာၾကည့္ခ်င္တာတစ္ခု ရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အိႏၵိယမွာလည္း ဇာတ္နိမ့္မ်ားကုိ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္အျဖစ္သုိ့ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့သူ ေဒါက္တာအမ္ေဘဒကာ(DR. BABASAHEB AMBEDKAR)ရဲ့ ဓာတ္ပုံေတြ၊ ပန္းခ်ီေတြ၊ ရုပ္တုေတြကုိ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားျခင္းကုိပါ။ တစ္ခါတစ္ရံမ်ားမွာ ျမတ္ဘုရားရွင္နဲ့ တန္းတူထားျခင္းပါ။ ဘုုရားရွင္လက္ထပ္က အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ သူ့ဆရာျဖစ္တဲ့ အရွင္အႆဇိမေထရ္ျမတ္ ေရာက္ေနတဲ့အရပ္ ရွိေနတဲ့အရပ္ကုိ ဦးေခါင္းျပဳျပီး အိပ္ေလ့ရွိတယ္ဆုိတာကုိ အမွတ္ရေနမယ္ဆုိယင္ ေက်းဇူးရွိတဲ့သူမ်ားကုိ ဗုဒၶဘာသာမွာ အျမတ္တႏုိးတန္ဖုိးထားတာဟာ အစဥ္အလာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ျပီး ယဥ္ေက်းမႈဆုိတဲ့ သူ့ႏုိင္ငံရဲ့ ဓေလ့ထုံးစံ ကလည္း ရွိေသးတာပါ။

ဒီခရီးစဥ္အတြင္း ကားေပၚမွာပါလာတဲ့ ထုိင္းအမ်ဳိးသားတစ္ဦးက စာေရးသူကုိ စကားေျပာခ်င္ေနတယ္ ဆုိတာ သတိထားမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းတစ္လမ္းလုံး စာေရးသူက စကားေျပာမလာတာကုိ ဘယ္လုိ သေဘာေပါက္ နားလည္ထားသလဲ မသိ။ လမ္းခရီး တစ္၀က္ေလာက္မွာ စာေရးသူကုိ ဘတ္ေငြေတြ လက္ထဲ ထည့္ေပးပါတယ္။ စာေရးသူလည္း ဘာလုပ္ရမွာလဲလုိ့ ေမးေတာ့ သူက လက္အမူအရာနဲ့ေျပာပါတယ္။ ဒါနဲ့ ယူထားလုိက္တယ္။ အဲဒီလုိ ေပးတဲ့အခ်ိန္မွာ အျခားထုိင္းေတြလဲ ျမင္ၾကမွာပါ။ ဒါနဲ့ ေန့လည္စာစားဖုိ့ ဆုိင္ၾကီး တစ္ခုမွာ ၀င္နားၾကတယ္။ ဆုိင္က ကိုယ့္ဟာကုိယ္ယူ စနစ္နဲ့စားရတာပါ။ စာေရးသူလည္း စားျပီးလုိ့ ပုိက္ဆံေပး ေတာ့ ေပးစရာမလုိဘူးတဲ့။ ကားလက္မွတ္၀ယ္ကတည္းက ဒီ၀န္ေဆာင္စရိတ္အတြက္ ပါျပီးသားလုိ့ သိရတယ္။

စားျပီးလုိ့ မၾကာခင္ ခုနက ဘတ္လႈထားတဲ့အမ်ဳိးသားက ထုိင္းစကားနဲ့ ေမးပါတယ္။ စာေရးသူလည္း မေျပာတတ္ေတာ့ body language နဲ့ပဲ စကားေျပာေနရတာပါ။ ေနာက္ျပီး ကားဆရာကုိ ေမးပုံရပါတယ္။ ထုိင္းလား ဘာလားေပါ့။ ျမန္မာမွန္းသိေတာ့ ခါတုိင္းလုိ့မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဆက္ဆံရတာ တစ္မ်ဳိးျဖစ္ေနပုံပါ။ စာေရးသူလည္း ဒါကုိ သိတဲ့အခါ ဘာမွဆက္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ကားေပၚမွာ သူနဲ့ကုိယ္နဲ့ ဟုိဘက္ဒီဘက္ ကပ္ျပီး ယွဥ္ထုိင္တာဆုိေတာ့ သူ့လႈထားတဲ့ဘတ္ေတြကို ျပန္ေပးျပီး “ငါျမန္မာ” ပဲလုိ့ ေျပာလုိက္တယ္။ ထုိင္းထင္လုိ့ လႈတာဆုိေတာ့လည္း ယူရတာ စိတ္မသန့္ပါ။ ယူေကာင္းမယူေကာင္းေတာ့ ပါဠိစာေပမ်ားမွာ ဘယ္လုိဖြင့္တယ္ဆုိတာ မသိရေသး။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ အထင္မွားေနတာကုိ ေျဖရွင္းလုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက ျပန္မယူဘဲ ကိစၥမရွိဘူးဆုိတဲ့ သေဘာနဲ့ အိတ္ထဲမရမက ျပန္ထည့္ေပးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ သူက သတိမထားတာပါ။ ထုိင္းနဲ့ျမန္မာ ထူးျခားတာက မ်က္ခုံးေမြး ရိတ္တာ မရိတ္တာ ကုိ ၾကည့္ယင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ခုံးေမြးရိတ္မွ ထုိင္းက ရဟန္းသာမေဏလုိ့ ထင္တာပါ။ မ်က္ခုံးေမြးနဲ့ဆုိ ရဟန္းသာမေဏမဟုတ္ေတာ့သေလာက္ ထင္ေနၾကတာပါ။ မ်က္ခုံးေမြးေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ပါးဆုိယင္ သူ့ကုိေတြ့တဲ့ထုိင္းေတြက “ မင္း ရဟန္း မဟုတ္ဘူး” လုိ့ ေျပာပါသတဲ့။

ဒါနဲ့ တစ္ဆက္ထဲ ေတြးမိျပန္တာကၾကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ သမုိင္းမ်ားမွာ ေဖာ္ျပတဲ့့ သူရဲေကာင္းမ်ား ျဖစ္တဲ့ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်နဲ့ ဘုရင္ေနာင္တုိ့ကုိပါ။ ဒီေနရာမွာ သမုိင္းပါေမာကၡ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာ ဦးသန္းထြန္းေျပာထားတဲ့ စကားေလးက မွတ္သားစရာပါ။
သူေျပာတာက “ သုေတသန (research) နယ္ပယ္ မွာ ခံစားခ်က္ ကင္းဖုိ့လိုတယ္” ဆုိတာပါ။ သုေတသနကုိ သုေတသန အျမင္သေဘာနဲ့ သြားမွသာ စစ္မွန္တဲ့ ရလဒ္ကုိ ရရွိမွာပါ။ ခံစားမႈေတြ ေရာစြက္လာျပီဆုိယင္ေတာ့ သမုိင္းလမ္းေၾကာင္းဟာ အမ်ားၾကီး ေျပာင္းလဲသြား ႏုိင္ပါတယ္။ ဒ့ါေၾကာင့္ ဒီစကားေလးကို ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဦးသန့္ကလည္း “ႏုိင္ငံသမုိင္းကုိ သင္ၾကားရာ၌ စစ္ပြဲမ်ားကုိ အေရးေပးျခင္းထက္ ယဥ္ေက်းမႈ တုိးတက္ပုံကုိ ပုိ၍ အေရးေပးသင့္သည္” လုိ့ ဆုိထားပါတယ္။ ဒါကုိ “ ဦးသန့္ လက္ေရြးစင္စာမ်ား” စာအုပ္မွာ ပါရွိတဲ့ “ ဗမာသစ္ႏွင့္ပညာသစ္” ေဆာင္းပါးမွာ ၾကည့္ရႈ့ႏုိင္ပါတယ္။

မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရးအတြက္ သမုိင္းဆုိတာ လုိအပ္ေနမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီသမုိင္းဆုိတဲ့ အတိတ္ကာလရဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြထဲမွာ နစ္ျမဳပ္ေနမယ္ဆုိယင္ အခ်ဳိ့အရာေတြက ေရွ့ဆက္သြားမယ့္ခရီး အတြက္ အဟန့္အတားေတြပါ။ ျမန္မာသမုိင္းမ်ားမွာလည္း အျခားႏုိင္ငံနဲ့ပတ္သက္လုိ့ အထက္စီးက ေရးသား ထားတာေတြ အမ်ားသား။ အျခားႏုိင္ငံမ်ားမွာလည္း ထုိ့အတူျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အမွားအမွန္ဆုိတာကေတာ့ သမုိင္းျပဳစုသူေတြ တာ၀န္၀တၱရားလုိ့ ယူဆမိတယ္။ အတိတ္ရဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကုိ သင္ခန္းစာယူျပီး ပစၥဳန္ပၸန္မွာ လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းႏုိင္မွသာ အနာဂတ္အတြက္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မွာပါ။
ဒီေနရာမွာ ႏုိင္ငံေရးစကားတစ္ခုကို ယူသုံးၾကည့္ခ်င္ပါတယ္။ နုိင္ငံေရးစကားမွာေတာ့ “ထာ၀ရမိတ္ေဆြ ထာ၀ရရန္သူ မရွိ” လုိ့ ဆုိပါတယ္။ စာေရးသူအလုိဆႏၵကေတာ့ ထာ၀ရမိတ္ေဆြ ျဖစ္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးလို့ ဆုိလုိက္ခ်င္တယ္။ အျခားတစ္ဖက္မွာလည္း ထာ၀ရမိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ ၾကဳိးစားတည္ေဆာက္ဖုိ့ လုိအပ္ မယ္လုိ့ ယုံၾကည္မိျပန္တယ္။

ဒါေလးေတြကေတာ့ မေလးရွားနဲ့ ထုိင္း ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေတြးမိ စဥ္းစားမိခဲ့တာေလးေတြပါ။ ဒီျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ခရီးစဥ္ဟာ အခက္အခဲေတြ သိပ္မရွိလွေပမယ့္ အေတြးမ်ားကို မ်ားစြားပဲ ေတြးျဖစ္ေစခဲ့တာ ကေတာ့ အမွန္ပါ။ ဒီအေတြးမ်ားနဲ့အတူ “ဘ၀သံသရာမွာ ေဆြမ်ဳိးမေတာ္စပ္ခဲ့ဘူးတဲ့သူ မရွိဘူး” ဆုိတဲ့ ဘုရား စကားေတာ္ေလးက ကပ္လုိ့ပါလာတာပါ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဘယ္တုိင္းရင္းသား ဘယ္ႏုိင္ငံသားမဆုိ ဒါမွမဟုတ္ လူတုိင္းသာ အဲသလုိ့ “ဘ၀သံသရာမွာ ေဆြးမ်ဳိးေတြ ေတာ္စပ္ခဲ့ၾကတာပါ” လားလုိ့ သိခဲ့ၾက နားလည္ခဲ့ၾကမယ္ ဆုိယင္-ဆုိ့တဲ့ ထပ္ဆင့္အေတြးေလးပါ။
…………………………………………………………………………………………………………………..
ညီအကုိ ေမာင္ႏွမ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းစိတ္ ေမြးျမဴႏုိင္ၾကပါေစလုိ့ ဆႏၵျပဳရင္း။















0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP