* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, February 10, 2010

ပုဏၰိကာေထရီ အပိုင္း(၁၊ ၂၊ ၃)


ဆီးႏွင္း မိုးေပါက္လည္း မိုးေလာက္ျပင္းထန္ေသာ ေဆာင္းလယ္ကာလ၏ တစ္နံနက္ေပတည္း။ ေလေျပ ကေလးကလည္း တေသြးေသြးႏွင့္ ခ်မ္းေအးသူတို႔ကို ပို၍ ခိုက္ခိုက္တုန္ေအာင္ က်ီစယ္ေနေလသည္။ သစ္ပင္မ်ားသည္ ႏွင္းရည္ရႊဲေသာ ရြက္လက္ ကိုင္းခက္မ်ားႏွင့္ ညြတ္ေကြးေနေခ်သည္။ ေနျခည္သည္ ႏွင္းထုကို မေဖာက္ႏိုင္သျဖင့္ မေရာက္လာေလသလား။ ေနျခည္မလာေသး၍ပင္ ႏွင္းထု ဤမွ် သိပ္သည္း ေနေလသလား မသိေပ။
သာဝတၳိ တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာလည္း ခ်မ္းစီးလြန္းေသာ ေဆာင္းနံနက္ ေအာက္ဝယ္ ေကြးေနဟန္ တူေပသည္။ ထင္း ရြက္ေရာင္းသူမ်ား၊ ထင္းလွည္းမ်ား၊ လမ္းေလွ်ာက္ေစ်းသည္ အနည္းငယ္ႏွင့္ အိပ္ရာထဲတြင္ ေကြး မေန ႏိုင္သူမ်ားသာ ေျပးလႊားလႈပ္ရွား ေနၾကသည္။ မသြား မျဖစ္၍ အိပ္ရာထဲမွ ထလာၾကရေပမင့္ သူတို႔မွာ လည္း ပါးစပ္မွ အေငြ႔တေထာင္းေထာင္းႏွင့္ ခ်မ္းတုန္ေနၾကေလသည္။
ေဇတဝန္ေက်ာင္း ဒါယကာ သူေဌးႀကီး အနာထပိဏ္၏ ၿခံႀကီးဝင္းႀကီးထဲတြင္လည္း ႏွင္းမႈန္မ်ားသည္ ေဝေန၏။ ေလလာလွ်င္ ႏွင္းမႈန္မ်ား ေျပးလႊားေနၾကသည္။ ေစာေစာစီးစီး မထလွ်င္ မျဖစ္ေသာ တာဝန္ရွိ သည့္ ေက်းကြ်န္ မ်ားသာလွ်င္ လႈပ္ရွား ႏိုးၾကားၾကေပသည္။ အမႈိက္လွဲရန္ တာဝန္က်သူမ်ားသည္ အမႈိက္ ကို စုပံုကာ မီးရႈိ႕ၾက၏။ ဤမီးဖိုေဘးဝယ္ ကေလးေျမးငယ္မ်ား ဝန္းရံေနၾကသည္။ လယ္ယာ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ သြားရန္ တာဝန္က်သူမ်ား၏ ႏြားေငါက္သံ၊ ႏြားေမာင္းသံ၊ ဆန္ဖြပ္သံ၊ ေမာင္းေထာင္းသံ၊ ရက္ကန္းခတ္သံ၊ ဝါႀကိတ္သံ၊ ႏြားစာစဥ္းသံမ်ားသည္ ေၾကးစည္သံႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ လြင့္ပ်ံ႕ေနေလ၏။
ဤသို႔ အသံမ်ားစြာ စည္ေဝေနေသာ ၿခံဝင္းႀကီးထဲမွ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္သည္ ေရအိုးကို ခါးေစာင္း တင္လ်က္ ထြက္လာ၏။ မလံုလဲေသာ အဝတ္ျဖင့္ ႏွင္းမႈန္ၾကားသို႔ ထြက္လာရေသာေၾကာင့္ ေမးတဆတ္ ဆတ္ တုန္ေန၏။ အသက္ ရွဴထုတ္လိုက္တိုင္း ႏွာဝတြင္ အေငြ႔မ်ား ေထာင္းေထာင္းထ သြား၏။ မိန္းကေလး သည္ အခ်မ္းေျပေစရန္ ျမစ္ဆိပ္သို႔ အေျပးသြားသည္။ မိန္းကေလးမွာ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ အိပ္ရာထဲတြင္ ေကြးေန ခ်င္၏။ အေႏြးဓာတ္ေကာင္းေသာ မီးဖိုေဘးတြင္ ထိုင္ေနခ်င္၏။ သို႔ရာတြင္ အရုဏ္ တက္သည္မွစ၍ အသံ ဆိုးျဖင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ အေစခံမွဴးမ်ား၏ ဆဲဆိုေငါက္ငမ္းသံ၊ ႀကိမ္ကို ေလထဲျဖတ္ရိုက္၍ ၿခိမ္းေျခာက္သံ တို႔သည္ မိန္းကေလးအား ေရဆိပ္သို႔ အတင္း တြန္းေမာင္း လႊတ္ခဲ့ေပသည္။ 
မိန္းကေလးမွာ ဆဲဆိုမည္စိုး၍သာ ခ်မ္းစီးေသာ ေရဆိပ္သို႔ ဆင္းလာရ၏။ အေစခံမွဴး၏ ႀကိမ္ကို ေၾကာက္၍ သာ ေရခပ္ရန္ ထြက္လာရ၏။ အမွန္အားျဖင့္ မလာခ်င္ေပ။ တစ္ကိုယ္လံုးသာမက ရင္ထဲ အသည္းထဲကပါ ခ်မ္းတုန္ေသာ ဤအခ်ိန္ဝယ္ သူသည္ ေႏြးေထြးရာ ေနရာကို ရွာလိုေပသည္။
မိမိကိုယ္တိုင္က ဤႏွယ္ ေႏြးေထြးရာကို ေတာင့္တလ်က္ အျခားသူမ်ားလည္း မိမိနည္းတူပင္ ရွိလိမ့္မည္ ထင္ေနခဲ့ေသာ မိန္းကေလးသည္ ေရဆိပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မယံုႏိုင္စရာ အံ့ၾသဖြယ္ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႔ရေလ၏။ မိန္းကေလး ျမင္ရေသာ အရာမွာ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ 
ႏွင္းမႈန္မ်ား ေဝ့ဝဲအုပ္ဆိုင္းလ်က္ အေငြ႔ တေထာင္းေထာင္း ထေနေသာ ျမစ္ေရထဲတြင္ ေရခ်ိဳးေနျခင္းကား မဟုတ္။ အုန္းဆီ အမဲဆီမ်ား ေက်ာက္ခဲတမွ် မာေက်ာေအာင္ ခဲေသာ ဤအခ်ိန္တြင္ ေရသည္ အလြန္ ေအးစက္ေန၏။ ေလ တျဖဴးျဖဴးလည္း တိုက္ေန၏။ ထိုအထဲတြင္ ေရခ်ိဳးရသျဖင့္ ပုဏၰားမွာ ေမးခ်င္ခိုက္ ဒူးခ်င္းရိုက္လ်က္ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနသည္။
"ပုဏၰားႀကီး ဘာျဖစ္လို႔ ေရခ်ိဳးတာလဲဟင္၊ ကြ်န္မမွာေတာ့ အေစခံမွဴးက ဆဲမွာ၊ ရိုက္မွာ၊ ေၾကာက္လို႔ ဒီေရဆိပ္ကို ဆင္းၿပီး ေရခပ္ရတယ္။ ပုဏၰားႀကီးကေကာ ဘယ္သူ႔ကို ေၾကာက္လို႔ ဒီေရဆိပ္မွာ ဆင္းၿပီး ေရခ်ိဳးရတာလဲ။ ဘယ္သူက ဆဲမယ္ ေျပာလို႔မ်ား ခိုက္ခိုက္တုန္တဲ့ ဒုကၡကို ခံေနရတာလဲရွင္” မိန္းကေလး၏ မေအာင့္ႏိုင္ မအင္းႏိုင္ ေကာက္ကာ ငင္ကာ ေမးလိုက္သံကို ၾကားရလွ်င္ ပုဏၰားမွာ မ်က္လံုးျပဴး၍ ၾကည့္မိ၏။ “ဟဲ့ မိန္းကေလး၊ နင္ မသိဘူးလားဟဲ့။ မဟုတ္တာ လုပ္မိရင္ ေရခ်ိဳး ေရစိမ္ၿပီး ရရွိတဲ့ ေကာင္းမႈ ကိုသိုလ္နဲ႔ အဲ့ဒီ မေကာင္းမႈကို ပိတ္ပင္ရတယ္ဟ။ ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ဟယ္။ မဟုတ္တာ လုပ္မိရင္ ေရခ်ိဳးရတယ္၊ ေရစိမ္ရတယ္။ ေရစိမ္တဲ့ ေရခ်ိဳးတဲ့ အတြက္ ကုသိုလ္ အမ်ားႀကီးရတယ္” မိဖရိုးရာ အစဥ္အလာအားျဖင့္ ေရခ်ိဳး ေရစိမ္ခဲ့ေသာ ပုဏၰားသည္ ေရခ်ိဳး ေရစိမ္ျခင္း၏ အက်ိဳးကို ရွင္းျပ၏။ 
ေသာတၳိယ ပုဏၰားႀကီးကသာ ေရခပ္ေသာ မိန္းကေလးကို တေလးတစားျဖင့္ ေက်းဇူးတင္ေနေသာ္လည္း ထိုမိန္းကေလး နည္းတူ ေရခပ္ဆင္းလာၾကေသာ အျခား အေစခံမ်ားမွာမူ တစ္မ်ိဳးျမင္ေနၾကသည္။
“ဒီေကာင္မေလး ပုဏၰားႀကီးကို မႏူးနပ္နဲ႔ ေပါက္ကရေတြ သြားေျပာေနတယ္။ ဒုကၡပဲ၊ ပုဏၰားႀကီး လာတိုင္ရင္ တို႔ေခါင္းေပၚ မက်ေအာင္ အခုကတည္းက ‘ေခါင္း’ ကို တိုင္ထားမွပဲ” ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔သည္ အေစခံမွဴးကို သြားေရာက္ တိုင္တမ္းထားၾက၏။ အေစခံမွဴးမွာလည္း မ်က္လံုးျပဴးရေပၿပီ။ ျဗာဟၼဏႏွင့္ အေစအပါးမွာ အဆင့္အတန္း ကြာလြန္းသျဖင့္ ေသာတၳိယ ပုဏၰားသည္ အေစခံမွဴးထံ လာမည္ မဟုတ္၊ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးထံ သြား၍ တိုင္တမ္းလိမ့္မည္။ ထိုအခါတြင္ မိမိတာဝန္ မရွိေစရန္ ယခုကပင္ သြားေရာက္ တိုင္တမ္းထားေလမွ ဟု သေဘာရသျဖင့္ သူေဌးႀကီးထံ သြားေရာက္ သတင္းပို႔၏။
“သူေဌးႀကီး ခင္ဗ်ား၊ ကြ်န္ေတာ္ ႀကီးမွဴးရတဲ့ အစုထဲက မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဟာ ေရခပ္ခိုင္းလိုက္တာ ေကာင္းေကာင္း မခပ္ဘဲ ေရခ်ိဳးေနတဲ့ ေသာတၳိယ ပုဏၰားႀကီးကို မေလးမခန္႔ သြားေျပာသတဲ့ ခင္ဗ်ား။ မ်က္ကြယ္မွာ ျဖစ္တာမို႔ ကြ်န္ေတာ္လဲ မတားဆီးႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါ သူေဌးႀကီး သိေအာင္….”
“ဘယ္သူလဲကြယ့္”
“ပုဏၰိကာပါ ခင္ဗ်ာ”
“အင္း အင္း၊ ဘာေတြ သြားေျပာသတဲ့လဲ”
“က်ဳပ္တို႔မွာ ရိုက္မွာ ဆဲမွာ ေၾကာက္လို႔ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးနဲ႔ ျမစ္ဆိပ္ကို လာရတာ၊ ေတာ့္မွာေကာ ဘယ္သူ႔ကို ေၾကာက္လို႔ ခိုက္ခုိက္တုန္ အခ်မ္းခံၿပီး ေရခ်ိဳးေနရတာလဲ၊ သြားေမးပါသတဲ့ ခင္ဗ်ား”
“ဟုတ္လား၊ ေအး ေျပာပါဦး”
သူေဌးႀကီးမွာ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ေက်ာင္းဒါယကာသာ မဟုတ္ေသး၊ ေသာတာပန္လည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပုဏၰိကာ ေမးပံုကို သေဘာက်သြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထပ္မံ သိရလို သိရျငား သိခ်င္ ၾကားခ်င္ေသာေၾကာင့္ ေမးျခင္း ျဖစ္၏။
“ပုဏၰားႀကီးက မေကာင္းမႈေတြ ေရထဲေမ်ာသြားေအာင္ ေရခ်ိဳးတယ္၊ ေရစိမ္တယ္ ေျဖေတာ့ ပုဏၰိကာက ဒီလိုဆိုရင္ ေရသတၱဝါေတြ နတ္ျပည္ ေရာက္ကုန္မွာပဲေနာ္လို႔ မရိုမေသ ေျပာပါသတဲ့”
“ဒီေကာင္မေလး ေရ ဆက္မခပ္ေစနဲ႔၊ ငါ့ဆီ လႊတ္လိုက္”
အေစအပါးမွဴးသည္ သူေဌးႀကီးေရွ႕မွ ခပ္ကုပ္ကုပ္ကေလး ထြက္လာၿပီး၊ ပုဏၰိကာ ျပန္အလာကို ေစာင့္ေန၏။ အျခားေသာ အိမ္ေဖာ္မ်ားမွာလည္း အေစအပါးမွဴး၏ မ်က္ႏွာထားကို ျမင္ကာမွ်ျဖင့္ ‘ပုဏၰကာေတာ့ ဒုကၡပဲ’ ဟု ေတြးေနၾက၏။
“ညည္းေတာ့ ေသဖို႔သာ ျပင္ေပေတာ့”
“ငါတို႔ရဲ႕ ေခါင္းက သူေဌးႀကီးကို သြားတိုင္ထားလို႔ ညည္းကို သူေဌးႀကီး ေခၚေနၿပီ၊ ေက်ာကို သားေရျပားနဲ႔ အုပ္ထားေပေတာ့”
ေရခပ္ျပန္လာေသာ ပုဏၰိကာအား ေရခပ္သြားသူမ်ားက သတင္းသတိေပးၾက၏။ ပုဏၰိကာမူ “အို…. ဟုတ္တာ လုပ္တဲ့လူဟာ ဘာကိုမွ မေၾကာက္ဘူး” ဟု ျပန္ႏႈတ္လွန္ထိုးကာ ဝင္းထဲသို႔ ျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။
“ဟဲ့ သေပါက္မ”
အေစအပါးမွဴး၏ အသံက မာန္လွ၏။ ထန္လွ၏။ ပုဏၰိကာအား ညက္ညက္ေၾကေအာင္ ဝါးပစ္ခ်င္ေန၏။ အသံခက္ထန္သလို မ်က္ႏွာထားမွာလည္း ေဒါသ ဖံုးေန၏။
“နင့္ကို သူေဌးႀကီး ေခၚေနတယ္၊ ေရအိုးကို ထားခဲ့၊ အခု ျမန္ျမန္လာ”
“ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဟင္”
“ေသသြားခ်င္သလား၊ စကားမမ်ားနဲ႔၊ လိုက္မွာ လိုက္ခဲ့”
ပုဏၰိကာအား ေျမျပင္တြင္ ဒရြတ္တိုက္ မဆြဲရံုမွ်သာ အတင္းဆြဲေခၚသြား၏။ သူေဌးႀကီး ေစာင့္ေနေသာ အေဆာင္တံခါးဝ အေရာက္တြင္ ၾကမ္းတမ္းစြာ တြန္းလႊတ္ လိုက္ကာ “ပုဏၰိကာဆိုတာ သူပါပဲ သူေဌးမင္း” ဟု သတင္းေပး၏။
“ေအး ေအး ထားခဲ့”
ပုဏၰိကာမွာ အေစအပါးမွဴးကိုပင္ ေသမတတ္ ေၾကာက္ရရာ သူေဌးႀကီးကိုကား ေျပာစရာ မရွိေတာ့ေခ်။ ရိုေသစြာျဖင့္ ေခါင္းငံု႔ကာ ႀကံဳ႕ႀကံဳ႕ထိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ခါးဝတ္လံုခ်ည္မွာ တိုနံ႔လြန္းသျဖင့္ ဒူးကို မဖံုးမိ။ ဤ မဖံုးမိေသာ လံုခ်ည္စကိုပင္ အတင္းဆြဲခ်ကာ ဒူးကိုဖံုးရန္ ႀကိဳးစားေနေလသည္။
“ေရခ်ိဳးေနတဲ့ ေသာတၳိယ ပုဏၰားႀကီးကို မိန္းကေလးက မရိုမေသ သြားေျပာတယ္ ဆိုပါလားကြယ့္”
သူေဌးႀကီး၏ အသံတြင္ကား ခက္ထန္မႈ ကင္း၏။ ေဒါသလည္း မရွိ။
“ကြ်န္မ၊ ကြ်န္မ မရိုမေသ မေျပာမိပါဘူး အရွင္”
“မရိုမေသ မဟုတ္ရင္ ဘယ္လို စကားေတြ ေျပာမိသလဲ၊ ေၾကာက္စရာ မလိုဘူး၊ အမွန္အတိုင္း ေျပာဆို လုပ္ကိုင္ရာမွာ ဘာမွ ေၾကာက္စရာ မလိုဘူး၊ ေျပာစမ္း”
“ကြ်န္မတို႔မွာ ေၾကာက္လို႔ ေရဆိပ္ကို လာရတယ္၊ ပုဏၰားႀကီးကေကာ ဘယ္သူ႔ကို ေၾကာက္လို႔ ခ်မ္းခ်မ္းစီးစီးနဲ႔ ေရဆိပ္လာၿပီး ေရခ်ိဳးရတာလဲ ေမးေတာ့ မေကာင္းမႈေတြ ေရေမွ်ာတာလို႔ ေျဖပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုဆိုရင္ ေရထဲမွာ အၿမဲေနတဲ့ ေရသတၱဝါေတြ နတ္ျပည္ ေရာက္ကုန္ေတာ့မွာပဲ၊ သူတစ္ပါး အသက္ကို သတ္တဲ့ မုဆိုး တံငါနဲ႔ လူသတ္သမားေတြလဲ ေရဆင္းခ်ိဳးလိုက္ရင္ အ,ကုသိုလ္ ကင္းေတာ့မွာပဲလို႔ ေျပာမိပါတယ္ အရွင္”
“မွန္လိုက္ေလကြယ္၊ ကဲ ကဲ ဆက္ေျပာပါဦး”
“ေရထဲ ဆင္းစိမ္လို႔ မေကာင္းမႈကံဟာ ေရထဲပါသြားရိုးမွန္ရင္ ေကာင္းမႈကံေတြလဲ ေရထဲပါကုန္မွာေပါ့၊ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ဆင္းရဲ မျဖစ္ခ်င္ရင္ မေကာင္းတာ မလုပ္နဲ႔၊ ေကာင္းတာလုပ္ေပါ့”
“ေတာ္ပါေပတယ္ မိန္းကေလး၊ မွန္ပါေပတယ္”
အနာထပိဏ္ သူေဌးသည္ ပုဏၰိကာအား လႈိက္လွဲစြာ ခ်ီးမြမ္း၍ ဆက္လက္နားေထာင္သည္။ ေသာတၳိယ ပုဏၰား ျပန္ေျပာသမွ် မိမိေျပာခဲ့သမွ်ႏွင့္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သမွ် အားလံုးကို ပုဏၰိကာက ျပန္ေျပာင္း တင္ျပသည္။
“လိမၼာပါေပတယ္၊ ပညာရွိပါေပတယ္ သမီး။ မိန္းကေလးဟာ ကေန႔က စၿပီး ကြ်န္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ထင္းေခြ၊ ေရခပ္၊ ဆန္ဖြပ္၊ ေမာင္းေထာင္း၊ ႏြားေခ်းက်ံဳး၊ ျမင္းေခ်းက်ံဳး၊ အိုကြယ္ ဘာမွ မလုပ္နဲ႔ေတာ့”
သူေဌးသည္ ဒူးမွ်ပင္ မဖံုးႏိုင္ေသာ ပုဏၰိကာ အတြက္ ဝတ္ေကာင္း စားလွမ်ား ထုတ္ေပးသည္။
“ပုဏၰိကာဟာ ကြ်န္မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့သမီး ျဖစ္သြားၿပီ။ ေကာင္းေကာင္းေန၊ ေကာင္းေကာင္းစားၿပီး ရတနာသံုးပါးကို သေဘာက် ဆည္းကပ္ေပေတာ့။ သီတင္းသီလကို အတားအဆီးမရွိ က်င့္သံုးေပေတာ့”
ထိုသတင္းကို ၾကားရေသာ အေစအပါးမ်ားမွာ ပုဏၰိကာႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ဝမ္းေျမာက္ၾကရေလသည္။
ပုဏၰိကာ ကြ်န္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္သလို ေသာတၳိယ ပုဏၰားမွာလည္း အယူမွား၏ ေက်းကြ်န္အျဖစ္မွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေပ၏။ သူသည္ ပုဏၰိကာထံမွ အလင္းေရာင္ကို ျမင္ရၿပီးေနာက္ သတိသံေဝဂ ရကာ သာသနာေတာ္၌ ရဟန္းျပဳၿပီး ကမၼဌာန္း တရားကို အားထုတ္သည့္ အတြက္ ရဟႏၲာ ျဖစ္လာေပသည္။
“ငါဟာ ေရွးတုန္းက ျဗာဟၼဏ မ်ိဳးျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုမွ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ျဗာဟၼဏ အစစ္ျဖစ္ေပေတာ့တယ္။ ေရခ်ိဳး ပုဏၰား ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား ေရစင္နဲ႔ ခ်ိဳးလို႔ အခုမွပဲ တကယ္ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေတာ့တယ္”
ေသာတၳိယ ရဟႏၲာအား ဤႏွယ္ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ဆိုျမည္ရေအာင္ အမွန္လမ္းသို႔ ပို႔ေပးခဲ့ေသာ ပုဏၰိကာမွာလည္း စင္စစ္အားျဖင့္ ျပာဖံုးလႊမ္း ခံေနရေသာ မီးခဲ တစ္ခဲမွ်သာ ျဖစ္ေပ၏။

ပုဏၰိကာသည္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာက ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ေကာင္းျမတ္သည့္ ပညာ၊ ေကာင္းျမတ္သည့္ ပါရမီ ကုသိုလ္ အင္အား မ်ားစြာ ရွိၿပီးသူ ျဖစ္ေပသည္။
ဝိပႆီ၊ သိခီ၊ ေဝႆဘူ၊ ကကုသႏၶ၊ ေကာဏာဂမန၊ ကႆပ ဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေျခာက္ဆူတို႔၏ သာသနာေတာ္တြင္းဝယ္၊ ပုဏၰိကာသည္ ေျခာက္ဘဝလံုးလံုး ဘိကၡဳနီ လုပ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုဘိကၡဳနီ ဘဝမ်ား တြင္ သီလျဖင့္ ျပည့္စံုသည္။ ဣေႁႏၵကို ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္သည္။ ပဋကတ္သံုးပံုကို ေက်ညက္ ႏုိင္နင္း သည္။ ဗဟုသုတ အၾကားအသိ ႂကြယ္ဝသည္။ မသိလွ်င္ သိေအာင္ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းသည္။ တရား ေတာ္ကို နာၾကားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပုဏၰိကာ အေလာင္း ဘိကၡဳနီသည္ လူပရိသတ္တို႔အား ေကာင္းစြာ တရားေဟာႏိုင္သည္။ တရားေဟာ ေကာင္းသည္ဟုလည္း ထင္ရွားကာ ကိုးကြယ္ၾကည္ညိဳသူ ေပါမ်ားေလသည္။ ယင္းသို႔ စာေပ ပရိယတၱိ ဂုဏ္ရွိ၍ ပိဋကတ္က်မ္းတို႔၌ အလြန္ တတ္ကြ်မ္း အစြမ္းသတၱိ အလြန္ရွိသျဖင့္ ဗဟုသုတ ပညာ ဂုဏ္ ျပည့္စံုသည့္အတြက္ အၿခံအရံ ေပါမ်ားလာသည္။ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာလာသည္။
ပုထုဇဥ္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ ထိုဘိကၡဳနီသည္ ယင္းတို႔၌ သာယာ၍ ေမာက္ႂကြားဝင့္ဝါစိတ္ ဝင္လာသည္။ ငါႏွင့္ငါ သာ ႏႈိင္းစရာဟု ဘဝင္ျမင့္လာသည္။ မာနတက္လာသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္ပင္ သီတင္းသံုးေဖာ္ ရဟန္း မိန္းမ မ်ားကို အထင္ေသးလာသည္။ ရိုေသထိုက္သူကို မရိုမေသ မထီေလးစား ျပဳလာသည္။ ငယ္ရြယ္သူႏွင့္ တန္းတူမ်ားကို မတူမတန္ သေဘာထားလာသည္။
ယခု ေနာက္ဆံုးဘဝသို႔ က်ေရာက္ေသာအခါ ထိုဘိကၡဳနီသည္ တရားေဟာေျပာျခင္း စေသာ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္မ်ားေၾကာင့္ လူအျဖစ္ကိုကား ရပါ၏။ သို႔ေသာ္ ပညာဂုဏ္ ေမာက္ကာ ရဟန္းမိန္းမမ်ားအား မေလး မခန္႔ ျပဳမိေသာ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ အိုးခြက္ ေဆးေၾကာ ထိန္းသိမ္းရေသာ အေစအပါး၏သမီး ျဖစ္လာ ရေပ၏။
ထို အေစအပါး သမီး မိန္းကေလးကို မေမြးမီ အျခား အေစအပါးမ်ားမွ ကေလးမ်ား ေမြးဖြားခဲ့ရာ ကိုးဆယ့္ကိုး ေယာက္ ရွိ၏။ ထိုမိန္းကေလးကား ရာျပည့္ မိန္းကေလး ျဖစ္သျဖင့္ “ပုဏၰိကာ” ဟု အမည္ေပး၏။ ပုဏိၰကာ ကို ရာျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ အေစအပါး ဘဝမွ ေတာ္လွန္ေစေသာ္လည္း အေစအပါး အျဖစ္မွ မလြတ္ ေျမာက္ေပ။ ေသာတၳိယ ပုဏၰားကို တရားျပေသာအခါက်မွသာ အမွန္ လြတ္ေျမာက္ေလ၏။
သို႔ရာတြင္ ပုဏၰိကာသည္ သူေဌးသမီးအျဖစ္ ေကာင္းမြန္စြာ ေနရျခင္းတြင္ သာယာခံုမင္၍ မေနေပ။ အကုသိုလ္ကံမ်ား ေမွးမွိန္လာခ်ိန္တြင္ ဘဝမ်ားစြာက ဆည္းပူးသိုေလွာင္ ထားခဲ့ေသာ ပါရမီ အင္အားမ်ား လည္း လႈပ္ရွားလာသျဖင့္ အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးထံတြင္ ခြင့္ေတာင္းကာ ရဟန္းျပဳေလ၏။
ပုဏၰိကာ ဘိကၡဳနီသည္ ရဟန္းျပဳၿပီး မၾကာျမင့္မီပင္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူေတာ့သည္။ အဘိညာဥ္ ေျခာက္ပါး ပဋိသမ႓ိဒါ ေလးပါးျဖင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည္။ တန္ခိုးလည္း ႀကီး၏။ တရားေဟာေျပာမႈလည္း ေကာင္း၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ပုဏၰိကာေထရီ ဟူ၍ ထင္ရွားေတာ္မူ၏။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP