* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, January 29, 2010

ဇာတိမလာေရးႏွင့္ နိဗၺာန္ အျမင္ - ၁၅ (ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္)

ဉာဏ္နက္ရွဳိင္းပုံ အဆင့္ ဆင့္

-----------------------------


သုိ႔ေသာ္ အတုိင္းအတာ အရ ရာခုိင္ႏႈန္းျပည့္ခ်င္မွ ျပည့္မယ္ေနာ္။ ဒီတရားကုိ အေၾကာင္းညီ ညြတ္လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းမ ေသေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဆက္ေဟာ ဦး မွာ ပဲ။အခုတစ္ခါ တရား နာတာနဲ႔ ၊ ေနာက္တစ္ခါ တရားနာတာ တူမွာ မဟုတ္ဘူး။ ပုိၿပီးသေဘာ ေပါက္လာ လိမ့္မယ္။ သိပ္အံ့ၾသစရာေကာင္းတယ္ေနာ္။

ဘုရားရဲ႔ သာသနာ ၊ အဆုံးအမေတြဟာ သမုဒၵရာေရလုိပဲတဲ့။ အရသာ ကေတာ့ ကမ္းစပ္မွာ လည္းအငံဓာတ္ရွိတယ္။ ေရလယ္ မွာလည္းဒီအတုိင္းပဲ။ သုိ႔ေသာ္ အနက္ခ်င္းေတာ့မတူဘူး ။ သေဘာေပါက္ရဲ႔လား။ တဏွာ အစပ္ျပတ္တာေတာ့ အတူတူ ပဲေနာ္။နိဗၺာန္ပဲေနာ္ ။ သုိ႔ေသာ္နက္ရွဳိင္း ပုံခ်င္းေတာ့မတူဘူး။ ႏွစ္ၾကာေလ ပုိနက္ရွဳိင္းေလပဲေနာ္၊ သေဘာေပါက္ ရဲ႔လား။

သုိ႔ေသာ္ ဒီအသိေလးကုိေတာ့ လြယ္တယ္လုိ႔သြားမေျပာလုိက္နဲ႔။ လြယ္တယ္ ဆုိရင္ ဘုရားရွင္ ေမးတဲ့အတုိင္း ပဲေမးရလိမ့္မယ္။ ( ျပတ္ပါေတာ့လား၊ ခ်က္ခ်င္း ရဟႏၱာ ပါေတာ့လား) လုိ႔ေမးရ လိမ့္မယ္။ အၿပီးျပတ္သြားတယ္ဆုိရင္ အရဟႏၱာ လုိ႔ ေခၚတယ္ေလ..။ သေဘာ ေပါက္ တယ္ေနာ္။ ျဖတ္ႏုိင္ပါ့မလား ။ မရေသးဘူး။ ေမ့ၿပီးပါ-ပါ သြားဦးမွာ ပဲေနာ္။

သုိ႔ေသာ္ ဒီေလာက္သိတယ္ဆုိရင္ပဲဝမ္းသာရလိမ့္မယ္။ ဒီေလာက္သိတယ္ဆုိရင္ပဲ ဘုရားရွင္ က အမိန္႔ရွိတယ္။စူဠေသာတာပန္ဉာဏ္လုိ႔ေခၚတယ္။ လူကုိေပးတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဉာဏ္ကုိေပးထားတဲံ အမည္ေနာ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေသာတာဆုိတာ ----နိဗၺာန္ေရအလ်င္လုိ႔ေျပာတာတဲ့ ။ နဂုိရွိၿပီးသား လမ္းေၾကာင္းႀကီးေနာ္။နဂုိ သဘာဝသည္ ေပၚသမွ်ေပ်ာက္ျပတာပဲရွိတယ္။အဲဒီေရအလ်င္လုိ အျမင္မွား ၊ အထင္မွားတာေတြကုိ ဖယ္လုိက္တဲ့ (ပညာအလင္း)နဲ႔ ။ ပတၱိ ---- ဆုိတာ ဉာဏ္နဲ႔ထိေတြ႔သြားၿပီ ။ ဆုိက္ေတြ႔သြားၿပီ။ ရေတာ့ရသြားၿပီေနာ္။

အခုေနမ်က္စိမွိတ္ၿပီး ကုိယ့္အိမ္ေတြ ၊ ကုိယ့္ကုိယ္လုံးေတြကုိ ေဖာ္ၾကည့္လုိက္ပါအုံး။ မဟုတ္မွန္းသိလုိက္ရင္ ဉာဏ္နဲ႔ထိေတြ႔ၿပီး ေပ်ာက္သြားတယ္ေနာ္ ။ တံလွ်ပ္လုိ႔သိလုိက္ရင္ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒီေလာက္သိဘုိ႔ေတာင္ လြယ္တာမွ မဟုတ္တာ ။ ပါရမီ ဉာဏ္ပါလုိ႔သ သိတာ လုိ႔ မွတ္ပါ။

တစ္ေလာကလုံးသိမ္းလုိက္လည္းရတယ္။ မ်က္စိေလးမွိတ္ၿပီး တစ္ေလာကလုံးၿခဳံၾကည့္လုိက္၊ ကုိယ့္မ်က္ႏွာ ကအစ ၊ အကုန္လုံး ၿခဳံၾကည့္လုိက္၊ ေပၚတာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုတည္း ဒီမွာေပၚတာ မဟုတ္လား။ ေပၚတာကုိ တံလွ်ပ္ လုိပဲလုိ႔သိလုိက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ ၿမဲမလားေပ်ာက္မလား။ မၿမဲဘူး ေပ်ာက္ သြားတယ္ေနာ္။ အဲဒီ အခါကုိ တဏွာ လာပါ့မလား။ ရေတာ့ရေနၿပီေနာ္။ သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္။ သုိ႔ေသာ္အားနည္းတယ္။

ဝိပႆနာဉာဏ္ေတာ့ရၿပီ။ ေလာကီမဂ္ဉာဏ္ေတာ့ရၿပီ။ ေလာကီ မဂ္ဉာဏ္လုိ႔ေခၚတယ္တဲ့။ ဒီက စရမွာေနာ္။ ဒီ အခ်ိန္မွာ နိဗၺာန္လုိ႔ေရာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္မက်ႏုိင္ဘူးလား။ ရဲရဲဆုံးျဖတ္ ခ်က္ခ်လုိက္ပါ။ အဲဒီလုိျမင္တဲ့အခုိက္မွာ တဏွာ မလာေသာေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေပၚသြားၿပီ။ ျမင္တာသည္ နိဗၺာန္ ျမင္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ခႏၶာခ်ဳပ္တာကုိ ျမင္လုိက္တာ ။

ဒီခႏၶာ အေပါင္းအစုရဲ႔သေဘာေၾကာင့္ အာရုံသိလုိက္တဲ့အခါ ေပ်ာက္သြားတယ္ေနာ္။ ေပ်ာက္သြားတာသည္ ခႏၶာ ခ်ဳပ္တာ။ ဘဝ တစ္ခုလုံးခ်ဳပ္လုိက္တာ။ ျပန္မလာေတာ့ဘူး။ ရုပ္-နာမ္ ေပါင္းေလာင္တဲ့သေဘာတရားသည္ ျပန္လာပါ့မလား။ ျပန္မလာေတာ့ဘူးေနာ္။ မလာတာကုိနိေရာဓ ေခၚတယ္။

အရွဴခံခႏၶာ (ဘဝ)ကုိ ကာလႏွင့္ယွဥ္ ရွဴမွတ္ရန္ အေရးႀကီးပုံ

------------------------------------------------------------


ကာလ ႏွင့္ျဖတ္ရေအာင္ေနာ္ ။ ခုန ကတရားပြဲစခါနီးမွာ သီလယူခဲ့တဲ့ၾကားသိစိတ္ ၊ ခံစားမႈ အရိပ္ေတြ ဟာ ျပန္လုိခ်င္ရင္ရပါ့မလား။ (မရေတာ့ပါဘူး …ဘုရား)။ ဟုတ္တယ္။ ရုပ္ေတြ၊ စိတ္ေတြဟာ ၊ မ်က္ေတာင္ တစ္ခတ္မွာ စိတ္က ကုေဋေပါင္းတစ္သိန္းေက်ာ္ ႏႈန္း ၊ရုပ္ကငါးေထာင္ေက်ာ္ႏႈန္း။ ေပါင္းေလာင္သြား ၿပီး ျပန္မလာေတာ့ဘူး။ ( အသစ္--အသစ္) ပဲလာမယ္။ အေဟာင္းမလာေတာ့ဘူး။ သေဘာေပါက္ၿပီလား။ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေနာ္။ ဒါကုိ နိေရာဓ လုိ႔ေခၚတယ္။ သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္။ အသက္တစ္ခါရွဴမယ္ေနာ္။ ရွဴဆဲကာလ ေပၚသမွ် ဟာ ထုတ္ဆဲကာလ မွာ ျပန္လာ ပါ့မလား။ (မပါပါဘူးဘုရား)။ရွင္းရွင္းလင္းေလးဟာကုိ ဒီအတုိင္းသြားၾကေနာ္။အိမ္ေရာက္ရင္ ဆက္ က်င့္ၾက ေနာ္။


တစ္ခါ ထုတ္ဆဲကာလမွာ ေပၚတဲ့အရိပ္ ၊ အမူအရာေတာြဟာ ျပန္ရွဴရင္ ပါပါ့မလား။ (မပါပါဘူးဘုရား)။ က်န္ခဲ့ၿပီ မရွိဘူးလုိ႔သိရမယ္။ ဘဝတစ္ခုလုံးေသတာေနာ္။ တစ္ခါ ျပန္ရွဴမယ္။ (ထိရင္းထိရင္း) နဲ႔ ရုပ္-နာမ္ေပါင္းေလာင္ ၿပီးေတာ့ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတယ္။ ျပန္လာပါ့မလား။ (မလာပါဘူး ဘုရား)။ အဲဒီ အတိုင္းသြားၾကေနာ္။ ဘာနဲ႔ျဖတ္ လဲဆုိေတာ့ကာလ နဲ႔ျဖတ္ရတယ္။ နားလည္ၿပီေနာ္။ ေနရာနဲ႔မသြားနဲ႔။ အခ်ိန္ကာလနဲ႔သြားပါ။ ေနရာနဲ႔မလုိက္နဲ႔။ အခ်ိန္နဲ႔သြားပါ။ အေပါင္းအားျဖင့္ ေနရာနဲ႔ မလုိက္ရဘူးေနာ္။ အေပါင္းအားျဖင့္ ေပၚသမွ်သည္ အခ်ိန္နဲ႔ယွဥ္သြားရမယ္။

ဒီစကားကုိဘုန္းဘုန္းက က်မ္းဂန္အလြတ္ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ ဘုရားေဟာ အတုိင္းေျပာတာပါ။ နတ္ေတြႀကဳိက္လြန္းလုိ႔ ၄-ႀကိမ္က်ေအာင္ဘုရားေဟာရတဲ့တရားရွိတယ္။ ဥပရိပဏၰာသ မွာ ရွိတယ္။

ဘေဒၵကရတၱသုတ္ လုိ႔ေခၚတယ္။ ေလးခါေတာင္ဘုရားကေဟာရတယ္။ အတိတ္ခႏၶာသုိ႔လည္း အစဥ္မလုိက္ရာ။ အနာဂတ္ခႏၶာ သုိ႔လည္း မေတာင့္တရာ ။

အတိတ္ခႏၶာသည္ ခ်ဳပ္ၿပီး ၿပီ။ အနာဂတ္ခႏၶာလည္းေရာက္မလာေသး။ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ေသာ သေဘာတရားကုိ ထုိထုိျဖစ္ဆဲခဏ ၌သာလွ်င္ ဝိပႆနာရွဴေသာပုဂၢဳိလ္သည္တြန္႔တုိျခင္း၊ ပ်က္စီးျခင္းမရွိေသာ ထုိ ဝိပႆနာရွဴမႈကုိ အဖန္ဖန္ပြားမ်ားရာ၏။

ဘယ္သူသည္ မနက္ျဖန္ေသရမည္ကုိ သိႏုိင္အံ့နည္း။ ယေန႔ပင္လွ်င္ အားထုတ္သင့္ေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အလုပ္ကုိ ျပဳလုပ္သင့္၏။ ငါတုိ႔မွာ မ်ားေသာ စစ္သည္ရွိေသာ ထုိေသမင္း ႏွင့္ခ်ိန္းခ်က္ထားမႈ သည္မရွိသည္သာတည္း။

ဤသုိ႔ေနေလ့ရွိေသာ လြန္စြာအားထုတ္ျခင္း ရွိေသာ ေန႔ညဥ္႔ပတ္လုံး။မပ်င္းမရိအားထုတ္ေသာ ထုိရဟန္းကုိ စင္စစ္ (ေကာင္းေသာညဥ္႔တစ္ညဥ္႔ရွိေသာ ရဟန္း )ဟူ၍ ကိေလသာၿငိမ္းေအးၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏ -တဲ့။

ဒါက တရားေတာ္မူရင္းလုိ႔ မွတ္ၾကပါ။ အက်ဥ္း ဥေဒၵသ လုိ႔လဲေခၚပါတယ္။ ဝိပႆနာ ရွဴတယ္ဆုိတာ ကလည္း

(ဝိပႆနာ= ပညတၱိ ံ ႒ေပတြာ ဝိေသေသန ပႆတီတိ ဝိပႆနာ ) ပညတ္ကုိ ပယ္ခြာ၍ ပရမတၱအရွိကုိ ပညာနဲ႔သိျမင္တာ ဝိပႆနာလုိ႔ ဆရာတုိ႔ဆုံးမ ထားၾကပါတယ္။ ပညာ နဲ႔ (ပညာဦးစီးေသာစိတ္ျဖင့္) သိျမင္တာ ဝိပႆနာ ။


အတိတ္ခႏၶာကုိ အစဥ္မလုိက္ရဘူးတဲ့။ ……..အာရုံသိသေဘာ ကုိ ခႏၶာလုိ႔ေျပာတာေနာ္။ သူဟာခ်ဳပ္ၿပီး ၿပီတဲ့ မရွိေတာ့ဘူးတဲ့။ စဥ္းစား။ အခုေျပာရင္းနဲ႔ပဲ မၾကားလုိက္ဘူး လား။ (ၾကားလုိက္ပါတယ္ဘုရား)။မေနာမေပၚဘူးလား ။ (ေပၚပါတယ္ဘုရား)။

ပုံရိပ္ေတြဟာ မရွိေတာ့ဘူးေနာ္။ ျပန္ေတြးလုိ႔ေရာ ရမလားလုိ႔စဥ္းစား။ ေတြးလုိ႔ရမလား ရွာရေအာင္။ သမုတိသစၥာအားျဖင့္ ရတယ္လုိ႔ ေျပာမယ္ထား။ ပရမတၳသစၥာကုိ ေျပာရေအာင္ေနာ္။ ျပန္ေတြးမယ္။ တရားပြဲစခါစက သီလယူခဲ့တာကုိျပန္ေတြး မယ္။ အမူအရာေတြ ေပၚမလာဘူးလား။ (ေပၚလာပါတယ္ဘုရား)။ ဒီလုိေပၚလာတာသည္ ဟုိအခ်ိန္က ရုပ္နာမ္ ျပန္ေပၚလာတာလား။ အသစ္ေပၚတာလား ။ (အသစ္ေပၚလာတာပါဘုရား)။ ေတြးလုိ႔ရတယ္ေနာ္။အတိတ္ ရုပ္နာမ္ ျပန္လာါ့မလား။ (မလာပါဘုရား)။ သေဘာေပါက္ၿပီ္လား။

အတိတ္ ရုပ္-နာမ္က ျပန္လာပါ့မလား။ အတိတ္ကုိေတြးလုိပကုိ မရတာပဲေနာ္။ အထင္မွားေၾကာင့္ အတိတ္ထင္တာ ။ ေစာေစာ ကေျပာသလုိပဲ။ အထင္မွားေၾကာင့္ အတိတ္ထင္တာ ။ ေစာေစာ ကေျပာသလုိပဲ တံလွ်ပ္ကုိ ေရမွတ္ထင္တာ လုိေပါ့။ အတိတ္ထင္တာ ဟုတ္မွ မဟုတ္ပဲ။ အခုေတြးလုိ႔အခုေပၚတာကုိ အတိတ္လုိ႔ထင္ေနၾကတာ။

အနာဂတ္ခႏၶာ ကုိ မေတာင့္တရဘူးတဲ့ ။ ေပၚမလာေသးလုိ႔တဲ့ ။ အာရုံ၊ဒြါရမတုိက္ေသးလုိ႔။ ေပၚလုိ႔မရေသးဘူး။ ဟုတ္မဟုတ္စဥ္းစား။ ခုေနေျပာမယ္။ တရားပြဲၿပီးရင္ အိမ္ျပန္မယ္လုိ႔ ေတြးလုိက္တယ္ ဆုိရင္ပဲ အမူအရာေတြ ေပၚမလာဘူးလား။ (ေပၚလာပါတယ္ဘုရား)။ ေပၚလာတာသည္ တရားပြဲၿပီးမွ ေပၚမဲ့ ရုပ္-နာမ္လား ။အခုေပၚတာလား ။(အခုေပၚလာတာပါဘုရား)။

အခုေတြးလုိ႔အခုေပါင္းေလာင္တာ အနာဂတ္ဟုတ္ပါ့မလား။(မဟုတ္ပါဘူး ဘုရား)။ အနာဂတ္ေတြးလုိ႔မရဘူးေလ..။ တကယ့္တရားနယ္ ပယ္မွာ ၊ပရမတၳ နယ္ ပယ္ မွာ ၊ အနာဂတ္ဆုိတာ မရွိ တာပဲ။ အနာဂတ္ခႏၶာ ဆုိတာ မရွိဘူး။

ကာလဆုိတာသည္ ပရမတၳတရားမဟုတ္၊ ပညတ္တရားျဖစ္ေနတယ္။ တကယ္မရွိတဲ့တရား။ ကာလ ဆုိတာ တကယ္မရွိဘူး။ တကယ္ျဖစ္ေနတာက အာရုံသိ-သေဘာတရားကျဖစ္ေနတာ။ စိတ္ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ေတြ တကယ္ျဖစ္ေနတာ။

ဒီေတာ့ ၊ အဲဒီ သိသေဘာတရားကုိ ကာလ အထင္မွားသတ္မွတ္တာ ကာလသည္ တကယ္ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကနယ္ ပယ္မွာ သုံးပါ။ အလုပ္ခြင္မွာ မသုံးပါနဲ႔။ အလုပ္ခြင္က သိသေဘာကုိ ေလာကထဲသြားမသုံးပါနဲ႔။ မနက္ျဖန္မရွိဘူး ဆုိတာမ်ဳိးသြားမလုပ္ပါနဲ႔။ မေန႔က အေၾကာင္းလာမေျပာ နဲ႔လုိ႔ မလုပ္ပါနဲ႔။



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP