* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, January 14, 2010

ေရႊခ်ိန္ခြင္ ( ၁၂ - ၁၃ )

ေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို


၁၂-

(က) ေဂါတမရွိသည့္အခါမွခို၍ မလံု၊ ငါမတတ္ႏိုင္ ငါေသာ္္မွ ေသရဦးမည္ျဖစ္၍ “သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ” ဟုဆို၏၊ ဘုရားမရွိဟု ယူေသာေၾကာင့္ တစ္ခ်က္ ဘုရား မတတ္ႏိုင္၊ ၀ဋ္ဆိုက္၍ ေသရေသးသည္ဟု ယူေသာေၾကာင့္တစ္ခ်က္ ဤအခ်က္ႏွစ္ခ်က္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၌ ဘုရားကို ကိုးကြယ္ ဆုေတာင္း၀တ္ျပဳရန္္ မလို။

(ခ) ခရစ္ယာန္ဘာသာက ဘုရားမရွိခဲ့ေသာ္ သတၱ၀ါတို႔သည္ အနတၱ သက္သက္ျဖစ္၍ တစ္စံုတစ္ခုကို မိမိစြမ္းအားျဖင့္ မတတ္ႏိုင္ဟု အယူရွိ၍ ဘုရားကို ရွိခိုးဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ ၾက၏ ။

ဆရာေတာ္ ရွင္းလင္းခ်က္

“ ေဂါတမဘုရားရွိသည့္အခါမွ ခုိ၍မလံု ” ဟူေသာ စကား၌--
၁။ ခို၍လံုသည့္ အမႈလည္းရွိသည္။
၂။ မလံုသည့္ အမႈလည္းရွိသည္။

ခို၍လံုသည့္ အမႈအျပစ္ဟူသည္ကား။ ။
မသိေသာအျပစ္ မတတ္ေသာအျပစ္ မလိမၼာ ေသာအျပစ္ မိုက္မဲေသာအျပစ္ မွားယြင္းတတ္ေသာအျပစ္ ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာေသာ အျပစ္ ေနာက္ေနာက္ဘ၀တို႔၌ ကာလအရွည္ အပါယ္ငရဲ၌ ခံရေသာအျပစ္၊ ဤအျပစ္မ်ိဳးသည္ ဘုရားကိုဆည္းကပ္ကုိးကြယ္၍ ဘုရားေဟာေသာ တရားကို ေနရာက် က်င့္ေသာသူတို႔အား ထိုေန႔ကစ၍ မႏွိပ္သက္ႏိုင္ၿပီ၊ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာ၏ ၊ ထိုမသိတတ္ေသာအျပစ္ မလိမၼာ တတ္ေသာအျပစ္ မိုက္မဲေမွာက္မွားတတ္ေသာအျပစ္မ်ားကို ဘုရားမွသာ ကယ္ႏိုင္၏ ။
ကယ္ႏိုင္သည္ဆိုသည္မွာ။ ။အမွန္ကို ေနရာက်သိေအာင္ေဟာ၍ေပးႏိုင္သည္၊ လိမၼာ ေအာင္ မေမွာက္ မမွားရေအာင္ ေဟာ၍ ေပးႏုိင္သည္၊ ဘုရားမွတစ္ပါး ေကာင္းေကာင္း ႀကီးလိမၼာေအာင္ ေဟာ၍ေပးႏိုင္ေသာသူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ်မရွိ၊ အမိုက္ေဘးမွ လြတ္ကင္း လိုလွ်င္ ဘုရားကို ခိုမွလံုသည္ ။

(အမိုက္ေဘးကင္းလြတ္၍ အလိမၼာကို ရျခင္းသည္ ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္ သည္ဟု ဦးေစာလွျဖဴ ျမင္၏ေလာ။)

ေမး။ ။
လူတစ္ေယာက္သည္ ပစၥည္းဥစၥာအလြန္မြဲ၍ အလြန္ဆင္းရဲ၏၊ အလိမၼာမရွိ၍ အလြန္လည္း မိုက္မဲ၏၊ ထိုသူက္ု တစ္ဦးေသာသူက ေရႊတစ္ကုေဋ ေငြတစ္ကုေဋေပး၍ ဆင္းရဲ ေပ်ာက္ေအာင္ ကယ္မ-ေပ၏၊ အမိုက္ကိုကား ေပ်ာက္ေအာင္မတတ္ႏိုင္။
တစ္ဦးေသာသူက အမိုက္အမဲကို ေပ်ာက္ေအာင္ ေဟာေျပာ၍ အလိမၼာကို ေကာင္း ေကာင္းေပးေပ၏၊ ဥစၥာပစၥည္းကိုကား မေပးႏိုင္ ၊ ထုိ လူႏွစ္ေယာက္မွာ ဘယ္သူသာ၍ ေက်းဇူး ႀကီးသနည္း။

ေျဖ။ ။
အလိမၼာကို ေပးေပေသာသူ၏ ေက်းဇူးသာႀကီးပါသည္၊ အလိမၼာကိုရလွ်င္ ဥစၥာပစၥည္းလည္း တည္ထြန္း၍ လာေတာ့မည္ ၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြကိုသာ မ်ားမ်ားႀကီးေပး၍ အမိုက္မေပ်ာက္လွ်င္ ထိုဥစၥာတို႔သည္ မိုက္၍ ကုန္ဦးမည္၊ ဆင္းရဲၿမဲဆင္းရဲဦးမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊတစ္ကုေဋ ေငြတစ္ကုေဋထက္ အလိမၼာႀကီးတစ္ခုသာ သာ၍အဖိုးတန္သည္ သာ၍ ျမတ္သည္ဟု သိသာပါသည္ ။

ထိုအလိမၼာႀကီးကိုမူကား။ ။
ဘုရားသာ ေဟာ၍ ေပးႏိုင္ပါသည္၊ အလိမၼာႀကီးတစ္ခုလံုးရလွ်င္ အပါယ္ ငရဲမွလည္း လြတ္ေအာင္ၾကံႏိုင္ပါသည္၊ လူဆင္းရဲမျဖစ္ရေအာင္လည္း ၾကံႏိုင္ပါသည္၊ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဗဟၼာ့ခ်မ္းသာကိုလည္း ရေအာင္ၾကံႏိုင္ပါသည္၊ အကၽြတ္တရားကိုလည္း ယူႏိုင္ပါသည္၊ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ သုခဘံုသို႔လည္း ေရာက္ႏိုင္ပါသည္။
(ဤကား ဘုရားကိုခို၍လံုေသာ အမႈအျပစ္ေတြတည္း။)

ဘုရားကိုခိုေသာ္လည္း မလံုေသာအမႈကား။ ။
ဘုရားကိုမခိုရေသးေသာေၾကာင့္ မလိမၼာႏိုင္သည္ျဖစ္၍ ေရွးေရွးကမၻာက ေရွးေရွးဘ၀တို႔က အမိုက္တရားေတြကိုမ်ားစြာလက္လြန္ခဲ့ၿပီးေသာ သူတို႔အား တစ္ခုတစ္ခု ေသာ အမိုက္တရားက အက်ိဳးေပးခ်ိန္ေရၾက္၍ မိမိမိုက္ခဲ့ေသာအျပစ္အားေလ်ာ္စြာ မေကာင္းက်ိဳးကိုခံ ေနရေသာသူတို႔ကို ဘုရားမကယ္ႏိုင္၊ ခို၍မလံု။

ခို၍မလံုဆိုေသာ္လည္း။ ။ အနည္းငယ္ေသာ အျပစ္မွန္လွ်င္ ခို၍လံုပါေသး၏၊ ေရွးကမိုက္ခ်က္ အားႀကီးလွေသာ အျပစ္မွန္လွ်င္ ခို၍မလံု၊ ဘုရားကိုဖက္၍ေနေသာ္လည္း မပ်ာက္၊ ေရွးေရွးက အမိုက္လက္လြန္ အားႀကီးလွ၍ အပါယ္ငရဲ၌ခံ၍ေနရေသာသူုကို ဘုရားမတတ္ႏိုင္။

(ငါတို႔ဘုရားသာမတတ္ႏိုင္သည္မဟုတ္၊

ထာ၀ရဘုရားလည္း မတတ္ႏိုင္ မကယ္ႏိုင္။)


“ အကၽြတ္တရားကိုရ၍ လက္လြန္ခဲ့ေသာအျပစ္ကို ၀န္ခ်၍ ေတာင္းပန္လာလွ်င္ ထာ၀ရဘုရားက ခ်မ္းသာခြင့္ေပးႏိုင္၏ ” ဟူေသာ စကားသည္-
လားလားမဟုတ္၊
ထာ၀ရဘုရားကို ကိုးကြယ္သူ
အကန္းေတြ
အက်ိဳးေတြ
အႏူေတြ
အရြဲေတြ
အမြဲအတိေတြ
မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ခံေနရေသာသူေတြ
အေထာင္မက မ်ားသည္ကိုျမင္၍ ထိုစကား မဟုတ္ေၾကာင္းကို သိသာလွပါသည္။

ေရွးေရွးက အမိုက္လက္လြန္ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း။ ။
ထိုအမိုက္မႈတို႔ အက်ိဳးေပးခ်ိန္ မေရာက္ေသးမီ ဘုရားကို အခိုဦး၍ ဘုရားစကားကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားမေထာင္ႏိုင္လွ်င္ လံုးလံုး ေပ်ာက္ေအာင္ ဘုရားမတတ္ႏိုင္။

(က)
၁- ေရွးေရွးေသာ ဘ၀တို႔က လက္လြန္ခဲ့ေသာ မိုက္ျပစ္ေတြအားႀကီးလွေသာသူ၊
၂-ဘုရားကို အခိုေနာက္က်ေသာသူ၊
၃-ခို႐ုံသာခို၍ ဘုရားစကားေတာ္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး နားမေထာင္ႏိုင္ေသာ သူတို႔ကိုလည္း ငါးဘုရားမႏိုင္ဟု ေဟာေတာ္မူေပသည္။

(ခ)
၂- အသခၤတဓာတ္ေခၚေသာ ဓာတ္ႏု၊ ဓာတ္ျမတ္သို႔ မကူးႏိုင္ေသး၍ ခႏၶာ၊ နာမ္၀ိညာဏ္ဟူေသာ ဓာတ္ၾကမ္း၊ ဓာတ္သုဥ္း၊ ဓာတ္သြံ၊ ဓာတ္ခြံေတြႏွင့္ ျဖစ္ေနရေသာ သတၱ၀ါတို႔ကိုုလည္း မနာရေအာင္ မအိုရေအာင္ မေသရေအာင္ ငါမတတ္ႏိုင္ဟု ေဟာေတာ္မူေပသည္၊
မွန္ေပ၏-

(ဂ)
၃- ဘုရားကိုေတာ္ ျမတ္မွာလည္း သတၱ၀ါအမ်ားကို လိမၼာဖို႔ရာ ပိဋကသံုးပံုကို ေစ့စံုေအာင္ ေဟာ၍ မၿပီးေသးေသာေၾကာင့္ ဓာတ္မေျပာင္းသာေသးမီျဖစ္၍ ငါေသာ္မွ ေသရဦးမည္ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။

(ဓာတ္ေျပာင္း၍ သုခဘံု၌ တည္မိသည့္ေနာက္ အိုသည္ နာသည္ ေသသည္ဟူ၍ မရွိၿပီ၊ ထာ၀ရ ဘုရားျဖစ္ပါေတာ့သည္။)

ငါတို႔ဗုဒၶဘာသာ၌။ ။

ခႏၶာေတာ္ ၀ိညာဏ္ေတာ္ဆိုေသာ ဓာတ္မ်ားသည္ ဓာတ္က်မ္း ဓာတ္သြံေတြ ျဖစ္သည္၊ မအို မေသ အၿမဲေနေသာ ထာ၀ရဓာတ္မ်ိုးမဟုတ္၊ အတုမရွိျမတ္ေသာ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ အသခၤတဓာတ္ တစ္ခုသာလွ်င္ မအို မေသ အၿမဲေနေသာ ထာ၀ရဓာတ္ျဖစ္သည္။

(ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္တို႔ ထုိဓာတ္ကို ရွိမွန္းမသိၾက။)

“ ယခုဘုရားမရွိၿပီဟု ယူေသာေၾကာင့္ မရွိေသာဘုရားကို ကိုးကြယ္ဆုေတာင္း၀တ္ျပဳရန္မလို ” ဟူေသာ စကားမွာ အဘယ့္ေၾကာင့္ မလိုဘဲရွိရအံ့နည္း။
ငါတို႔ဘုရားသည္း သုခဘံုသို႔မေျပာင္းမီ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေဟာၾကား၍ ငါတို႔ကို အလိမၼာေပးခဲ့ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ ပိဋကတ္သံုးကို ထင္ရွားထားခါေပး၍ မိမိလံု႔လရွိသေလာက္ ယခုလည္း လိမၼာၾကရေပသည္၊ ေနာင္လည္း လိမၼာၾကလိမ့္ဦးမည္၊ ဘယ္အခါမွ ဗုဒၶဘညသာ၀င္ ငါတို႔အေပၚ၌ ေက်းဇူးေတာ္ျမတ္ မကြာ ပါတကား။

၁။ သို႔-ေက်းဇူးေတာ္ အနႏၲႀကီးရင္ျဖစ္ေပ၍ ကိုးကြယ္ဆုေတာင္း၀တ္ျပဳၾကသည္ကို ဦးေစာလွျဖဴက အမွားဆိုမည္လား။

၂။ ဘုရား ေက်းဇူးေတာ္ျမတ္ႀကီးကို မဆိုထားဘိဦး၊ ဤေလာက၌ ခံရေပေသာ ဆရာသမား မိဘဂုဏ္ ေက်းဇူးမ်ားကိုပင္ ထိုသူတုိ႔မရွိေသာ္လည္း မေမ့ေကာင္း မေမ့ထိုက္ဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္း တရားႀကီးတစ္ပါး သည္ လူမ်ိဳးတိုင္းမွာပင္ ရွိၾကသည္ကို ဦးေစာလွျဖဴ မသိရွာသလား။

၃။ ခ်င္း႐ုိင္း ကရင္႐ုိင္းတို႔မွာပင္ သည္တရားရွိပါသည္၊ ဦးေစာလွျဖဴသည္ ခ်င္း႐ုိင္း ကရင္႐ိုင္းထက္ပင္ ႐ုိင္းေသးသလား။

( ငါတို႔လိမၼာဖို႔ ပိဋကတ္သံုးပံုကုိ ေဟာႏိုင္ေအာင္ ငါတို႔အတြက္သက္သက္ႏွင့္ ပါရမီျဖည့္ေတာ္မူရ၍ ၄-သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း အပင္ပန္းခံေတာ္မူေသာ ဘုရားေက်းဇူးေတာ္ျမတ္ကို ေရွး၌ဆိုခဲ့ၿပီ။)

“ ၀ဋ္ဆိုက္ေသရဦးမည္ ” ဟူေသာစကားမွာ။ ။
ဘုရားတို႔မည္သည္ ၀ဋ္ဆိုက္ေသရသည္ဟူ၍ မရွိ၊ ဦးေစာလွျဖဴ မသိ၍ ဆိုျခင္းျဖစ္သည္။

ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္လူတို႔သည္။ ။
သူတို႔ထာ၀ရဘုရား မတတ္ႏုိင္ မမႏိုင္ မကယ္ႏိုင္ေသာ အရာေတြမ်ားစြာရွိသည္ကို မသိရွာၾက၍ သူတို႔ဘုရားကို ကိုးကြယ္လွ်င္ပင္ အျပစ္ခပ္သိမ္း အကုန္ၿငိမ္းသည္ဟု အယူေမွာက္မွားသျဖင့္ တရားကို မ်ားစြာမက်င့္ၾကပဲ ဘုရားကိုသာ အားကိုး၍ ရွိခိုးဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ၾကျခင္း သည္ သူတို႔ဘုရားကိုကပင္ တရားကို ေစ႔ေစ႔စံုစံု မေဟာတတ္ရွာ၍ ငါ့ကိုကိုးကြယ္လွ်င္ အျပစ္ခပ္သိမ္း အကုန္ၿငိမ္း၏ဟု အၿပီးစလြယ္ လိမ္လည္လွည့္ျဖား၍ ထားခဲ့ေသာတရားႏွင့္ ညီၾကေပ၏။

( ထာ၀ရဘုရား မကယ္ႏိုင္ေသာ အျပစ္ေတြကို ေရွး၌ျပဆိုခဲ့ၿပီ။)

(ဒြါဒသမေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို ရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏။)

ေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို


၁၃.
ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘုရားမရွိပဲလ်က္ မိမိကုိယ္က်င္႔တရားကုိ က်င္႔လ်င္ပင္ ျဖစ္ႏုိင္၏- ဆုိ၍
ဘုရားကုိ အားမကိုး၊ ဘုရားကို မခုိမွီးရာက်၏။

ဆရာေတာ္ ရွင္းလင္းခ်က္

ဤစကား၌........
မိမိကုိယ္က်င္႔တရားကုိ မိမိက်င္႔မွ ျဖစ္ႏုိင္သည္ မွန္ပါ၏။

မိမိကုိယ္က်င္႔တရားကုိမူကား..........
၁။ ဘုရားက ေဟာ၍ေပးမွ ေနရာက် က်င္႔တတ္သည္၊ က်င္႔တတ္ေအာင္
ေဟာ၍ထားခဲ႔ေပေသာ ေက်းဇူးေတာ္ေတြသည္ အနႏ ၱရွိေပသည္ျဖစ္၍ ဘုရားကုိ
အားလည္းကုိးရသည္၊ ခုိလည္း ခုိမွိးရသည္။

၂။ ဘုရား၏ ေက်းဇူးေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္ျမတ္ကုိ သိ၍ ယုံၾကည္၍ အားကိုးျခင္း၊ ကိုးကြယ္ျခင္း၊
၀တ္ျပဳျခင္း၊ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္းမ်ားသည္လည္း မိမိကုိယ္က်င္႔တရားေတြပင္ ျဖစ္သည္။

(ဦးေစာလွျဖဴ ဆုိခြင္႔မရွိ)


(ေတရသမေရႊခ်ိန္ခြင္ အဆို ရွင္းလင္းခ်က္ၿပီး၏။)

က်မ္းကုိး-
လယ္တီဆရာေတာ္
သာသန၀ိေသာဓနီက်မ္း-ဒုတိယတြဲ
(ႏွာ-
၁၂၂, ၁၂၃, ၁၂၄, ၁၂၅, ၁၂၆, ၁၂၇, ၁၂၈)

Image Hosting by imagefra.me
http://www.sbay-student.org/

www.dhammaanalysis.multiply.com/



Prev: ေရႊခ်ိန္ခြင္ ( ၁၀ - ၁၁ )

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP