* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, January 5, 2010

ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၀ိပႆနာတရားေတာ္ႏွင့္ လူငယ္လူလတ္ အပိုင္း(၇)

၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္သည္ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားထားေသာ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ႀကိဳတင္သိရိွ နားလည္ထားသင့္ပါသည္။

ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ား အားလုံးကို သက္ဆိုင္ရာ အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ခဲြျခားေသာ္ ၀ိနည္းပိဋကတ္၊ သုတၱန္ပိဋကတ္၊ အဘိဓမၼာပိဋကတ္ ဟူ၍ ပိဋကတ္သုံးပုံ ရိွပါသည္။

ယင္းပိဋကတ္ သုံးပုံကို အႏွစ္ထုတ္ယူေသာ္ ေဗာဓိပကၡိယ (မဂ္ဉာဏ္၏အတြက္ ျဖစ္သည့္ သစၥာ ေလးပါးကို သိေစတတ္ေသာ အရိယာမဂ္၏ အသင္းအပင္း) တရား ၃၇ ပါးရမည္။

ယင္း ေဗာဓိပကၡိယ တရား ၃၇ ပါးကို အႏွစ္ထုတ္ေသာ္၊ မဂၢင္ ရွစ္ပါး၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို အႏွစ္ထုတ္ေသာ္ သိကၡာသုံးပါး- သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ၊ သိကၡာသုံးပါးကို အႏွစ္ထုတ္ေသာ္ “သတိျဖင့္ရႈမွတ္မႈတခ်က္”ဟု ဆိုပါသည္။ ဧေကာဓေမၼာ ဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။

ရႈမွတ္မႈ အေလ့အက်င့္မ်ားလာလွ်င္ ဘာလိုေနသည္၊ ဘာျဖည့္ဆည္းေပးရမည္၊ ဘာပိုေနသည္၊ ဘာထုတ္ပယ္ရမည္ စသည္ျဖင့္ သိနားလည္ လာပါလိမ့္မည္။

အေျခခံ အားထုတ္မည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေဗာဓိပကၡိယ တရား ၃၇ ပါးအေၾကာင္းကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ သိထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။

ေဗာဓိပကၡိယ ဆိုေသာ ပါဠိေတာ္၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကပင္ ေဗာဓိဉာဏ္ (အရိယသစၥဉာဏ္)၏ ပကၡိယ (အသင္းအပင္း)ဟု ဆိုထားေသာေၾကာင့္ တတဲြတည္း ပါ၀င္ေနေသာ တရားမ်ားျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္မည့္ သူမ်ား၊ မရွင္းမလင္း ျဖစ္တတ္ၾကသည့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို တင္ျပလိုပါသည္။

ဧေကာဓေမၼာ သတိျဖင့္ ရႈမွတ္မႈတစ္ခ်က္ သည္ အဆင့္ဆင့္ ျပန္စစ္ေဆးလွ်င္ ပိဋကတ္သုံးပုံ ျပန္ေရာက္သြားမည္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ၀ိပႆနာ ရႈမွတ္သူသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံလုံး က်င့္သုံးရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆသြားႏိုင္စရာ ရိွသည္။

ဤသို႔ မဟုတ္ပါ။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားတြင္ အသိႏွင့္အက်င့္ ဟူ၍ ရိွပါသည္။ အခ်ိဳ႕တရားမ်ား သည္ သိနားလည္ထားရမည့္ တရားမ်းျဖစ္ၿပီး၊ အခ်ိဳ႕တရားမ်ားမွာ က်င့္ရမည့္ တရားျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္-

ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္သည္ သိနားလည္ထားရမည့္ တရားျဖစ္ပါသည္။

ဘ၀(သံသရာ)၏ မူလအစသည္ အ၀ိဇၨာ(မသိမႈ) ႏွင့္ တဏွာ(ေလာဘ-လိုခ်င္မႈ) တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယခု ရထားေသာ ခႏၶာသည္ (ဒုကၡသစၥာ)ျဖစ္သည္။ ခံစားမႈ(ေ၀ဒနာ)ကို မပါယ္သတ္ႏိုင္လွ်င္ တဏွာ(စဲြလန္းမႈ) ျဖစ္မည္၊ ထိုမွဆက္၍ ဘ၀အသစ္တစ္ခု ဆက္ျဖစ္မည္ဟု သိထားရသည္။

ျဖစ္တတ္သည့္ သေဘာမ်ား (Process) ဟု နားလည္ထားရမည္၊ က်င့္ရမည့္ (Method) မဟုတ္ဟု နားလည္ထားရမည္။

ထို႔အတူ ပ႒ာန္း ၂၄ ပစၥည္းတရားေတာ္သည္လည္း ျဖစ္တတ္သည့္ သေဘာတရား အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳး (Cause and Effect) မ်ားဟု သိထားရမည္။ ဤသို႔ ျပဳလွ်င္ ဤသို႔ ဧကန္ျဖစ္မည္ ကို ျမတ္ဗုဒၶက သိေစလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။

တရားအားထုတ္မႈ ရင့္က်က္လာသည္ႏွင့္ မိမိ၏ဉာဏ္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာတာ မွန္လိုက္တာ၊ ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ ဒက္ထိ ကြက္တိပါပဲဟု အလိုလိုသိ၊ တရားေတာ္ႏွင့္ ၫိွၾကည့္၊ ဟုတ္ ဟုတ္၍ေနသည္ကို နားလည္လာပါလိမ့္မည္ ေလ့က်င့္မႈနည္းလမ္း(Method) ကလည္း မွန္လွ်င္ ျပည့္စုံၿပီျဖစ္၏။

ထို႔အတူပင္ ေမတၱာသုတ္သည္ တရားအားထုတ္ေသာ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္မ်ား လိုက္နာရမည့္ တရားလမ္းၫႊန္မ်ား ဟုလည္း နားလည္ထားရပါမည္။

သိရမည့္(Process) တရားေတာ္မ်ားႏွင့္ က်င့္ရမည့္(Method) တရားေတာ္မ်ားကို ခဲြျခားသိျမင္ ၿပီးေသာ္ သိစရာမ်ားကို သိေအာင္လုပ္၍ က်င့္စရာကို က်င့္လွ်င္ လိုရာခရီးေရာက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက လိမ္းေဆးကို ေသာက္ေဆး၊ ေသာက္ေဆးကို လိမ္းေဆးအျဖစ္ မမွားေစရန္ သတိေပးေတာ္ မူေလ့ရိွပါသည္။

စာျပဳသူ ကၽြန္ေတာ္က မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဟု ၫႊန္းေသာေၾကာင့္ စာဖတ္သူ လူငယ္ လူလတ္မ်ား သိလိုလိမ့္မည္ ထင္ေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို တင္ျပလိုပါေသးသည္။

ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ ၀ိပႆနာ တရားေတာ္သည္ လြန္စြာက်ယ္ျပန္႔ပါသည္။ အားထုတ္ ရန္နည္းလမ္းေပါင္း မ်ားးစြာ ရိွပါသည္၊ ယင္းနည္းလမ္းမ်ားထဲမွ မိမိကိုယ္တုိင္ အားထုတ္ၾကည့္ရင္း သေဘာက် ႏွစ္ၿခိဳက္ ဉာဏ္အျမင္ မွန္ကန္စြာ ရေသာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ၾကည့္ဟု ခိုင္းသည္ကို အမည္ပညတ္ လိုက္တပ္ေသာအခါ ဘာနည္း၊ ညာနည္း၊ ျဖစ္ကုန္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

မည္သည့္ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရိွ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကမွ် “ငါ့ကိုယ္ပိုင္တရား” ဟု ေျပာလိမ့္မည္ မဟုတ္သည္ကို ယုံၾကည္ထားၾကေစလို ပါသည္။

ဥပမာေျပရလွ်င္ ခု စာေရးသူ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ပါမႊားပင္လွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားကို ေလ့လာ သင္ယူ က်င့္သုံး သေဘာ နည္းနည္းေပါက္ရုံမွ်ႏွင့္ပင္ ျမတ္ဗုဒၶ တရားေတာ္မ်ားကို ျမတ္ႏိုးလာပါသည္။

လက္ေတြ႔ လြန္စြာအားထုတ္၍ ဉာဏ္အျမင္ ရင့္သန္ၾကကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဆိုလွ်င္ကား ဘာမွ်ဆိုစရာ မလိုေတာ့ပါ၊ ေယာင္၍ပင္ ငါ့နည္းလုပ္၍ ေက်းဇူးကန္းစကား ဆိုလိမ့္မည္ မဟုတ္သည္ကို ယုံၾကည္ေတာ္ မူၾကပါ။

ဉာဏ္ပညာ နည္းပါးသူတို႔၏ ကိုယ္နႈတ္ မေစာင့္စည္းမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ဟိုနည္း၊ ဒီနည္း ေျပာ၀ံ့ေနၾက ျခင္းျဖစ္သည္ကို စာရႈသူတို႔ ရွင္းလင္းေသာ ဉာဏ္အျမင္ ရိွေစလိုပါသည္။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားတာ္ အစစ္အမွန္မ်ားက သာလွ်င္ သစၥာေလးပါးကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ထိုးထြင္း သိေစ၍ အရိယမဂ္ကို ရေစမည္အမွန္ဟု ဒုန္းဒုန္းခ် ယုံၾကည္ထားေစလိုပါသည္။

စာရႈသူမိတ္ေဆြ-

သင့္ကို တစုံတေယာက္ေသာ တရားျပပုဂၢိဳလ္က ဤ၀ိပႆနာ က်င့္သုံးနည္းကား ငါကိုယ္တိုင္ ေဖာ္ထုတ္ ထားေသာနည္း အမွန္ျဖစ္ေပသည္- ဟု ဆိုလာလွ်င္ ခနမဆိုင္း အလ်င္အျမန္ ထိုသူမွေ၀းရာသို႔သာ ထြက္ေျပးပါေတာ့။

သင္ ဒုကၡေရာက္မည့္ လမ္းေၾကာင္းကိုသာ ထိုပုဂၢိဳလ္က ၫႊန္ျပေတာ့မည္ ဧကန္ျဖစ္ပါသည္။

စာရႈသူ လူငယ္လူလတ္တို႔ခင္ဗ်ာ-

ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္တစ္ပုဒ္ကို ထုတ္ႏႈတ္ တင္ျပလိုပါသည္။

ပါဠိေတာ္အားျဖင့္-

ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ၊ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶယာ၊ ေသာက ပရိေဒ၀ါနံ သမတိကၠမာယ, ဒုကၡ ေဒါမနႆာနံ အတၳဂၤမာယ, ဉာယႆ အဓိဂမာယ, နိဗၺာနႆ သစၦိကိရိယာယၚ ယဒိဒံ စတၱာေရာ သတိပ႒ာနာ။

ဓိပၸါယ္မွာကား ရဟန္းတို႔ အလုံးစုံေသာ သတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔၏ စိတ္အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေ၀း စင္ၾကယ္ျခင္းငွာ၊ စိုးရိမ္ပူေဆြး ငိုေၾကြးရျခင္းတို႔ကို လြန္ေျမာက္ျခင္းငွာ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းငွာ၊ အရိယမဂ္ကို ရျခင္းငွာ၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွာ ဤသတိပဌာန္တရား(၄)ပါသာလွ်င္ တစ္ခုတည္းေသာလမ္း တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္းေပတည္း (အႏွစ္အသား လုံး၀ အပ်က္မခံ အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ပညာရိွႀကီးမ်ား ဘာသာျပန္ဆိုခ်က္ကို ေဖာ္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။) ဟုေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။

ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဆန္႔က်င္ေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ ထြက္ေစသည့္စကား မည္သည့္အခါမွ် ေဟာၾကားခ့ဲျခင္း မရိွပါ။

ဧကာယေနာ အယံ မေဂၢါ - တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္းဟု ျပတ္သားစြာ ဆိုခ့ဲပါသည္။

မည္သို႔ပင္ ပညတ္အားျဖင့္ အေခၚအေ၀ၚ ကဲြျပား ကဲြျပား-

မဟာစည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးကလည္း သတိပ႒ာန္သာ ေဟာသည္။

ျဖစ္ပ်က္ ျဖစ္ပ်က္ဟု မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး တရားကို အလြယ္သာ အေပၚယံရွပ္ နားလည္ေန ၾကေသာ္လည္း၊ ျဖစ္ပ်က္ကို “သတိ” မပါပဲ လုံး၀မသိႏိုင္။

စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ထိ သိ သတိ သည္လည္း သတိပ႒ာန္တရားပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီး၏ မဟာဘူတ ရုပ္ရႈျခင္းသည္လည္း သတိပ႒ာန္ တရားေတာ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ဆုံး သတိအားေကာင္းသူသာ အမွန္ကို သိလိမ့္မည္၊ အမွန္ကိုသိလွ်င္ အမွားကိုလည္း သိလိမ့္မည္၊ ထိုမွ ထိုသူ၏ အသိဉာဏ္ လုံး၀ေျပာင္းလဲ သြားေပလိမ့္မည္၊ ယင္းကို ေလာကုတၱရာဉာဏ္ မဂ္ဉာဏ္ဟု ေခၚပါသည္။ သတိအားေကာင္းေစရန္ က်င့္ေစေသာ အေျခခံေလးမ်ား ကဲြျပားျခင္းသာ ရိွပါသည္၊ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးမွ မလြတ္သည္ကို

ရွင္းလင္းစြာ နားလည္ထားရန္ လိုပါသည္။

x x x

ေဗာဓိပကၡယတရား ၃၇ ပါး ကိုအၾကမ္းဖ်ဥ္းအားျဖင့္သိထားရန္လည္းလိုပါသည္။

၄င္းတို႕မွာ-

သတိပ႒ာန္တရား (၄)ပါး- ကာယ၊ ေ၀ဒနာ၊ စိတၱာ၊ ဓမၼာ။

သမၼပၸဓါန္ (၄)ပါး -

  • ျဖစ္ၿပီးအကုသိုလ္တို႔ကို ပါယ္ရန္လုံ႔လျပဳျခင္း၊
  • မျဖစ္ေသးေသာ အကုသိုလ္တို႔ကို မျဖစ္ျခင္းငွာ လုံ႔လျပဳျခင္း၊
  • ျဖစ္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို တိုးပြားေအာင္ လုံ႔လျပဳျခင္း၊
  • မျဖစ္ေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို ျဖစ္ေအာင္ လုံ႔လျပဳျခင္း။

ဣဒၶိပါဒ္ (၄)ပါး - ဣဒၶိပါဒ္၏ သေဘာသည္ ၿပီးစီးျပည့္စုံျခင္း အနက္ကိုေဆာင္၏၊ ဆႏၵ၊ ၀ီရိယ၊ စိတၱ၊ ၀ီမံသ စသည့္ (၄)ပါး ျဖစ္၏။

ဣေျႏၵ (၅) ပါး - အစိုးရျခင္း ပိုင္ႏိုင္ျခင္း သေဘာေဆာင္၏

  • သဒၶိေျႏၵသဒၶါေစတသိက္ ၾကည္လင္စူးစိုက္မႈ အစိုးရျခင္း၊
  • ၀ီရိယိေျႏၵ - ၀ီရိယေစတသိက္ မဆုတ္နစ္ေအာင္ ေထာက္ကန္အားေပးမွဳ ကို အစိုးရျခင္း၊
  • သတိေျႏၵ - သတိေစတသိက္ သိမႈကို အစိုးရျခင္း၊
  • သမာဓိေျႏၵ - တခုတည္းေသာ အာရုံတြင္ တည္ၾကည္ေစမႈကို အစိုးရျခင္း၊
  • ပညိေျႏၵ - အာရုံ၏သေဘာအမွန္ကို ထိုးထြင္းသိမႈ၌ အစိုးရျခင္း။

ဗိုလ္ (၅)ပါး -

  • သဒၶါဗိုလ္အားႀကီးေသာ သဒၶါေစတသိက္ ယုံၾကည္မႈ၊
  • ၀ီရိယုိလ္ - အားႀကီးေသာ ၀ီရိယ လုံ႔လ ၊ ရဲရင့္ျခင္း၊
  • သတိဗိုလ္အားႀကီးေသာ သတိေစတသိက္ ေခါင္းေဆာင္တရား၊
  • သမာဓိဗိုလ္အားႀကီးေသာသတိ ဧကဂၢတာ ေစတသိက္၊
  • ပညာဗိုလ္ - အားႀကီးေသာပညာ။

အဓိပတိ(၄)ပါး -

  • ဆႏၵာဓိပတိ - ေဇာ၌ယွဥ္ေသာ ဆႏၵ၊
  • ၀ီရိယာဓိပတိ - ေဇာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀ီရိယ၊
  • စိတၱာဓိပတိ - ေဇာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္၊
  • ၀ီမံသာဓိပတိ - ေဇာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ပညာ။

ေဗာဇၥ်င္(၇)ပါး -

  • သတိသေဗၺာဇၥ်င္္ – သစၥာေလးပါးကို သိေၾကာင္း ေအာက္ေမ့မႈသတိ၊
  • ဓမၼ၀ိဇယသေဗၺာဇၥ်င္ – စီစစ္တတ္သည့္ ပညာ၊
  • ၀ီရိယ သေဗၺာဇၥ်င္ – အားထုတ္မႈ ၀ီရိယ၊
  • ပီတိ သေဗၺာဇၥ်င္ – ႏွစ္သက္ရႊင္လန္းမႈ ပီတိ၊
  • ပႆဒၶိသေဗၺာဇၥ်င္ – ၿငိမ္းေအးျခင္း၊
  • သမာဓိသေဗၺာဇၥ်င္ – တည္ၾကည္ျခင္း ဧကဂၢတာ၊
  • ဥေပကၡာသေဗၺာဇၥ်င္ – လ်စ္လ်ဴရႈမႈ ေစတသိက္၊

မဂၢင္ ()ပါး

  • သမာဒိ႒ိ – ေကာင္းမြန္မွန္ကန္စြာ သိမႈ၊
  • သမၼာသကၤပၸ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ ႀကံစည္မႈ၊
  • သမၼာ ၀ါယမ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ အားထုတ္မႈ၊
  • သမၼာသတိ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့မႈ၊
  • သမၼာ သမာဓိ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ တည္ၾကည္မႈ၊
  • သမၼာ ၀ါစာ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုမႈ၊
  • သမၼာ ကမၼႏၱ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ ျပဳလုပ္မႈ၊
  • သမၼာအာဇီ၀ – ေကာင္းမြန္ မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးမႈ။

ထို ေဗာဓိပကၡယတရား ၃၇ ပါးကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ေသာ္၊ မဂၢင္ ၈ ပါးသာရသည္၊ ထိုမဂၢင္ ၈ ပါးကိုအႏွစ္ခ်ဳပ္ေသာ္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ သိကၡာ (၃)ပါးရသည္။ (ေအာက္မွ အထက္တက္ပါ) ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး အက်ယ္ကို အခ်ိန္ရလွ်င္ သင္တန္းမ်ားတက္၍ ဆရာေတာ္၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ထံမွ ေကာင္းစြာ သင္ယူသင့္ပါသည္။

ထို႔ထက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေသာ္ ရႈမွတ္မႈတစ္ခ်က္တြင္ အကုန္လုံး အႀကံဳး၀င္ေၾကာင္းကို ေနာက္ဆုံးခန္း ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္ပုံတြင္ တင္ျပပါမည္။

ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ႀကီး(သို႔မဟုတ္) ဆရာေတာ္ အရွင္ေဇယ်ပ႑ိတ၏ ဥပမာျဖင့္ ေပးရေသာ္၊ ေဘာပင္တစ္ေခ်ာင္း၏ ကိုယ္ထည္သည္ ေဗာဓိပကၡယ တရား ၃၇ ပါးျဖစ္၍၊ စာေရးေသာ Ball point ေလးသည္ ရႈမွတ္မႈႏွင့္ တူသည္ဟု ရွင္းျပခ့ဲသည္ကို ကၽြန္ေတာ္နာယူရင္း အလြန္ ရွင္းလင္းစြာ သေဘာေပါက္ဖူး ပါသည္။

Ball point ေလး လႈပ္ရွားေနႏိုင္ျခင္းမွာ ကိုယ္ထည္၏ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ ပါမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါ သည္။

ေနာက္အခန္းေရာက္လွ်င္ ေဆာင္းပါးအားလုံး နိဂုံးခ်ဳပ္ၿပီးစီး ပါေတာ့မည္။

သိေစလိုသည္မ်ားကေတာ့အမ်ားၾကီးက်န္ပါေသးသည္

ေဆာင္းပါးရွည္ေနသျဖင့္လည္းစာဖတ္သူမ်ားကိုအားနာပါသည္။

စိတ္ရွည္အခ်ိန္ေပးဖတ္ရႈၾကသည့္အေလွ်ာက္အက်ိဳးလည္းရွိၾကေစလိုပါသည္။



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP