* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, December 19, 2009

က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ပကိဏၰက နမကၠာရ ဘုရားရွိခုိးႀကီး

kyeethae



(အမ မသစၥာအလင္း (www.thitsaralin.com) ၏ ဓမၼဒါနကို ထပ္ဆင့္မွ်ေ၀ပါသည္။)



Read more...

INTRODUCTION TO INSIGHT MEDITATION 3

Walking and Standing

Many meditation exercises, such as the above 'mindfulness of breathing', are practiced while sitting. However, walking is commonly alternated with sitting as a form for meditation. Apart from giving you different things to notice, it's a skillful way to energize the practice if the calming effect of sitting is making you dull.

If you have access to some open land, measure off about 25-30 paces' length of level ground (or a clearly defined pathway between two trees), as your meditation path. Stand at one end of the path, and compose your mind on the sensations of the body. First, let the attention rest on the feeling of the body standing upright, with the arms hanging naturally and the hands lightly clasped in front or behind. Allow the eyes to gaze at a point about three meters [10 feet] in front of you at ground level, thus avoiding visual distraction. Now, walk gently, at a deliberate but 'normal' pace, to the end of the path. Stop. Focus on the body standing for the period of a couple of breaths. Turn, and walk back again. While walking, be aware of the general flow of physical sensations, or more closely direct your attention to the feet. The exercise for the mind is to keep bringing its attention back to the sensation of the feet touching the ground, the spaces between each step, and the feelings of stopping and starting.

Of course, the mind will wander. So, it is important to cultivate patience, and the resolve to begin again. Adjust the pace to suit your state of mind - vigorous when drowsy or trapped in obsessive thought, firm but gentle when restless and impatient. At the end of the path, stop; breathe in and out; 'let go' of any restlessness, worry, calm, bliss, memories or opinions about yourself. The 'inner chatter' may stop momentarily, or fade out. Begin again. In this way you continually refresh the mind, and allow it to settle at its own rate.

In more confined spaces, alter the length of the path to suit what is available. Alternatively, you can circumambulate a room, pausing after each circumambulation for a few moments of standing. This period of standing can be extended to several minutes, using 'body sweeping'.

Walking brings energy and fluidity into the practice, so keep your pace steady and just let changing conditions pass through the mind. Rather than expecting the mind to be as still as it might be while sitting, contemplate the flow of phenomena. It is remarkable how many times we can become engrossed in a train of thought - arriving at the end of the path and 'coming to' with a start! - but is natural for our untrained minds to become absorbed in thoughts and moods. So instead of giving into impatience, learn how to let go, and begin again. A sense of ease and calm may then arise, allowing the mind to become open and clear in a natural, unforced way.

(to be continued...)

INTRODUCTION TO INSIGHT MEDITATION 1 AND 2



Read more...

အဇၥ်တၱဒိုင္ယာယီ

ထမင္းေျခာက္နဲ႔ထန္းလ်က္ လဲ၊ ထန္းလ်က္ ၂ ပိႆာ

ထမင္းေျခာက္ ရြာအေနာက္ပုိင္းက မိဖား ေရာင္း- ၀တၳဳ ၁၀၀ က်ပ္

ေက်ာင္းၿခံစည္းရုိးမွ မန္က်ီးသီးေရာင္း - ၀တၳဳ ၂၀၀ က်ပ္

ေနာက္ထပ္ ေရာင္းဘို႔ ထမင္းေျခာက္လက္က်န္ တစ္တင္းခြဲအိတ္နဲ႔ ၂ အိတ္

(ကပၸိယႀကီး ဦးညဳိႀကီး၏ ဒုိင္ယာယီ)

ဘယာေၾကာ္ငါးခုဘိုး- ေတာင္ပုိင္း ေဒၚေခြး

ၾကက္သြန္ေပါင္းေၾကာ္- ဆယ္ခု အေနာက္ပုိင္းက ေဒၚႀကီးမတင္ပု

ကုိသာအုိးကုိ ဗူးသီးငါးလုံးဘုိးေပးရမယ္

ႀကီးေဒၚမတင္ေအးကို ဆီတစ္ပိႆာဘုိးေပးရမယ္

(အေၾကာ္သည္မ မပု ဒုိင္ယာယီ)

ေမာင္ကံသာ၏ ႏြားခုိးမႈ- 10. 09. 2008

ဦးလွထြန္းႏွင့္ ဦးညီပုတုိ႔၏ ကုမၸဏီျပႆနာ - 18. 10. 2008

ေမာင္ႏုိင္မုိးႏွင့္မခင္ႏြယ္ မဂၤလာဧည့္ခံပြဲ- 20. 11. 2008

ကုိဖုိးကြန္း ၿခံေျမေရာင္း၀ယ္မႈျပႆနာ- 01. 01. 2009

(ေရွ႔ေနႀကီး ဦးသာျမတ္၏ဒုိင္ယာယီ)

ဆယ္တန္းေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ေန႔- ငါးဘာသာဂုဏ္ထူးျဖင့္ ေအာင္ 10. 07. 2008

ေဆးတကၠသုိလ္၀င္ခြင့္ရခဲ့- 10. 12. 2008

ေဆးတကၠသုိလက္ စတင္တက္ေရာက္ခဲ့- 01. 06. 2009

(ေဆးေက်ာင္းသူ မေအးျမတ္စႏၵာ၏ ဒုိင္ယာယီ)

ဒုိင္ယာယီဆုိတာ မွတ္တမ္း၊ ကိုယ့္ဘ၀ရဲ့ ထူးေထြမႈေလးေတြထဲက ထူးျခားမႈေလးေတြ၊ အလုပ္မွာ ေမ့ သြားမွာစုိးရိမ္ၿပီး ေရးမွတ္ထားၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးေတြေပါ့။ အဆုိးေတြ ပါတတ္ သလုိ အမ်ားအားျဖင့္ကေတာ့ အေကာင္းေလးေတြခ်ည္း ေရးမွတ္တတ္ၾကပါတယ္၊ သူခုိး တစ္ေယာက္ရဲ့ဒုိင္ယာယီထဲမွာေတာ့ သူ-ခုိးလုိ႔ရတဲ့ပစၥည္းေတြ ေရးမွတ္ေကာင္းမွတ္ပါမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူ႔အိမ္က ဘယ္ေလာက္ ဘယ္မွ်ဆုိတာကိုေတာ့ မွတ္သားေလ့မရွိပါဘူး၊ ဘာေၾကာင့္ဆုိ အဲဒီလိုမွတ္ခဲ့ရင္ အဲဒီဒုိင္ယာယီဟာ တစ္ေန႔သူ႔ကိုဒုကၡေပးတတ္လုိ႔ပါ၊ လူသတ္သမား တစ္ေယာက္ဟာ လည္း သူေရးမွတ္ထားတဲ့ မွတ္တမ္းဒုိင္ယာယီထဲမွာ သူသတ္ခဲ့တဲ့ လူေတြရဲ့နာမည္စာရင္းကို မွတ္သားေလ့မရွိပါဘူး၊ ခုနေျပာသလုိပါပဲ သူ႔ရဲ့ဒိုင္ယာယီက သူ႔လည္ပင္းကို သူကိုယ္တုိင္ ႀကဳိးစားကြင္း စြပ္မွာစုိးလုိ႔ပါ၊ ေလာက ဒုိင္ယာယီ၊ ဒီဒုိင္ယာယီကုိ ဗဟိဒၶ- ခႏၶာကိုယ္ အျပင္ပက ဒုိင္ယာယီလုိ႔ ေခၚပါတယ္။

အဲဒီဗဟိဒၶဒုိင္ယာယီဆုိတာကေတာ့ ကိုယ္ေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာေလးေတြကုိ ေရြးၿပီး ေတာ့ ေရးလုိ႔ရပါတယ္၊ ကိုယ္မလုိတာေတြ မေရးဘဲထားလုိ႔လည္း ရပါတယ္၊ အေကာင္းေလးေတြကိုပဲ ေရြးႏႈတ္ၿပီး ေရးတတ္ၾကတာကေတာ့ ထုံးစံပါပဲ။ အဲဒီဒုိင္ယာယီေရးဘို႔က အနည္းဆုံးစာကိုေရးတတ္ ဖတ္တတ္ျဖစ္ရပါမယ္၊ စာအုပ္တစ္အုပ္၊ ေဘာ့ပင္တစ္ေခ်ာင္း (ဒါမွမဟုတ္) ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းလုိပါမယ္၊ ပညာတတ္အသုိင္း၀ုိင္းေတြကေတာ့ ဒုိင္ယာယီစာအုပ္ဆုိၿပီး သီးသန္႔ထားၾကပါတယ္၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းက ကပၸိယႀကီးဦးညဳိတုိ႔လို လူမ်ဳိးကေတာ့ ေက်ာင္းမွာရွိေနတဲ့ သူေနတဲ့ ဇရပ္နံရံဟာ သူ႔အတြက္ ဒိုင္ယာယီပါပဲ၊ မီးေသြးခဲတစ္ခဲ (ဒါမွမဟုတ္) ေျမျဖဴခဲအတုိတစ္ေခ်ာင္းရွိရင္ သူ႔အတြက္ သူ႔ဒုိင္ယာယီ ေရးသားျခင္းကိစၥၿပီးပါတယ္၊ အေၾကာ္သည္မ မပုတုိ႔လုိမ်ဳိးက်ေတာ့လည္း ဗလာစာအုပ္ တစ္အုပ္ဆုိ သူ႔အတြက္ ဒုိင္ယာယီေရးဘုိ႔ျပည့္စုံပါၿပီ။ ဒါေတြက ဗဟိဒၶဒိုင္ယာယီေတြေပါ့၊ ေရးဘုိ႔ေနရာ အခ်ိန္ေရြးစရာမလုိပါဘူး၊ သတိရတဲ့ခ်ိန္ေကာက္ေရးလုိ႔အဆင္ေျပပါတယ္။

ဗဟိဒၶဒိုင္ယာယီကိုေရးၾကသလုိ မျဖစ္မေနေရးသင့္တာကေတာ့ အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီပါပဲ၊ ကိုယ္တြင္း ဒုိင္ယာယီေပါ့၊ ႏွလုံးသားထဲမွာ ေရးရတဲ့ ကိုယ္တြင္းဒိုင္ယာယီပါ၊ အဲဒါက ေဟာဒီပစၥဳပၸန္ ေလာက တစ္ဘ၀စာတြင္မဟုတ္ပါဘူး၊ သံသရာအတြက္ပါ အေရးပါမွာမို႔ပါ၊ ေရးသင့္ပါတယ္၊ ေရးဘို႔ အလြန္ပဲ လုိအပ္ပါတယ္၊ ဗဟိဒၶဒုိင္ယာယီမွာကေတာ့ ကိုယ္ေရးလုိရာေတြ ေရြးေရးလုိ႔အဆင္ေျပ ေပမယ့္ အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီမွာကေတာ့ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကုိယ္လုပ္တဲ့အေၾကာင္း မခၽြင္းမခ်န္ အားလုံးေရးသားဘို႔ လုိပါတယ္၊ ဗဟိဒၶဒုိင္ယာယီက လိမ္လုိ႔ ညာလုိ႔ရပါတယ္၊ အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီမွာ ကေတာ့ လိမ္လုိ႔ညာလုိ႔ မရပါဘူး၊ အဲဒီလုိလုပ္ရင္လည္း အနည္းဆုံး ကုိယ္လုပ္တာကို ကုိယ္ကိုယ္တုိင္က သိေနပါတယ္၊ လိမ္လည္း ကိုယ္ခံ၊ မလိမ္လည္း ကိုယ့္အတြက္ ခ်ည္းပါပဲ၊ ဘယ္လုိ ေရးၾကမလဲ၊ ဒီလုိေလးေရးရပါမယ္။

၁။ ႏွလုံးသားဆုိတဲ့ စာမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ (ႏွလုံးသားစာအုပ္)

၂။ စိတ္ဆုိတဲ့ ကေလာင္တံေလးနဲ႔

၃။ ညအိပ္ရာ၀င္ခ်န္

၄။ နဖူးေပၚလက္တင္

၅။ စဥ္းစားခန္း၀င္ၿပီး

၆။ ငါဒီေန႔ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြေျပာခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြေတြးခဲ့သလဲ

ဒီေန႔ ငါ သူမ်ားအသတ္တစ္စုံတစ္ခုကို သတ္ခဲ့ေလသလား၊ သူမ်ားဥစၥာကို မေပးဘဲနဲ႔ ယူခံေလ သလား၊ သူမ်ားသားမယားကုိ ေစာ္ကား က်ဴးေက်ာ္ခဲ့မိေလသလား၊ မဟုတ္မမွန္ လိမ္လည္ၿပီး ေျပာခဲ့သလား၊ သူတစ္ပါးမေကာင္းျဖစ္ေအာင္ ခ်စ္ေနၾကတာ ခင္ေနၾကတာကို ကုန္းတိုက္စကား ေျပာခဲ့သလား၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား ဆဲဆုိႀကိမ္းေမာင္းတဲ့စကား ေျပာခဲ့ေလသလား၊ အက်ဳိးမရွိတဲ့ သိမ္ဖ်င္းတဲ့ စကားမ်ား ေျပာခဲ့ေလသလား၊ သူတစ္ပါးဥစၥာကို မေတာ္ေလာဘျဖင့္ ငါ့ဥစၥာျဖစ္ရင္ ေကာင္းမွပဲဆုိၿပီး ႀကံစည္ စိတ္ကူးခဲ့ေလသလား၊ သူတစ္ပါးစည္းပြားခ်မ္းသာ ပ်က္ျပားေစေအာင္ စိတ္နဲ႔ပစ္မွား ႀကံေဆာင္ခဲ့မိ ေလသလား၊ ငါဟာ ကံနဲ႔ကံ၏အက်ဳိးတရားကို မယုံမၾကည္၊ ရတနာသုံးပါးကို မယုံမၾကည္ ေဖာက္လြဲ ေဖာက္ျပန္အယူ၀ါဒမမွန္မကန္ ယူခဲ့၊ ယုံခဲ့ေနသလား စသည္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ရပါမယ္။

အဲဒီထဲက တစ္ခု၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ခု၊ ႏွစ္ခုထက္အလြန္ ျပဳမူခဲ့တယ္ဆုိရင္ ေအာ္… ငါ ဒီေန႔ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လုပ္ခဲ့မိတယ္၊ ေနထြက္ကေန ေန၀င္၊ ခု အိပ္ရာ၀င္သည္ထိ မေကာင္းမႈေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား လုပ္ခဲ့မိပါလားဆုိၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္လ်က္ ႏွလုံးသား စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ စိတ္ကေလာင္တံနဲ႔ ေရးမွတ္ထားလုိက္ပါ။

တစ္ဖန္ ဒီေန႔ ငါ ငါပါးသီလကုိ က်ဳိးေပါက္မႈ မရွိခဲ့ဘူး သီလလုံၿခဳံခဲ့တယ္၊ ဒါန ဘယ္ႏွစ္ခါ ျပဳခဲ့မိတယ္၊ ဘာ၀နာကေတာ့ မျပဳမိသေလာက္ပါလား၊ ဒီလုိလည္း မွတ္သားၿပီး ေရးသားခဲ့ပါ။ လူႀကီးသူမေတြကုိ ရုိေသမႈ ရွိခဲ့မရွိခဲ့၊ ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္မိ မမိ၊ ကုသုိလ္လုပ္ၿပီး အမွ်ေပးေ၀မႈ ရွိမရွိ၊ စသည္တုိ႔ကိုလည္း မွတ္သားထားခဲ့ပါ။

ေနာက္ အဲဒီထဲက ကုသိုလ္မႈနဲ႔ အကုသုိလ္မႈကုိ ခ်ိန္္ခြင္ေပၚမွာ တင္ၿပီးခ်ိန္သလို ခ်ိန္ၾကည့္ပါ၊ အကုသုိလ္ေတြမ်ားေနရင္ ေနာက္တစ္ေန႔ ကုသိုလ္မ်ားေအာင္လုပ္မယ္၊ အကုသိုလ္ေတြ ေလွ်ာ့မယ္ဆုိၿပီး စိတ္ကမွတ္သားၿပီး ဆုံးျဖတ္ပါ၊ ေနာက္ေန႔ ေနာက္ေန႔ေတြမွာလည္း ေန႔စဥ္ ဒီလုိပဲ ေရးပါ၊ မွတ္ပါ၊ ဆင္ျခင္ပါ၊ ျပင္ဆင္ပါ၊ အဲဒီလုိဆုိရင္ တစ္ေျဖးေျဖးနဲ႔ ကိုယ့္ဒုိင္ယာယီထဲမွာ အကုသိုလ္ ေတြနည္းၿပီး ကုသိုလ္ေတြ တစ္ေန႔တစ္ျခား မ်ားလာပါလာလိမ့္မယ္၊ ေန႔ေတြ မ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် ဒုိင္ယာယီဟာ လွလာပါလိမ့္မယ္၊ ေနာက္ဆုံး ဒိုင္ယာယီတစ္ခုလုံး အကုသိုလ္ေတြ အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းစင္သြားၿပီဆုိရင္ျဖင့္ ဘ၀မွာ လုပ္ေဆာင္စရာေတြ ကုန္သေလာက္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ့ ပန္းတုိင္ဟာ စိတ္မွာ အညစ္အေၾကးေတြကင္းစင္ၿပီး၊ ကိေလသာေတြ မ၀င္ေတာ့ဘဲ လုံး၀ျဖဴစင္သြားတဲ့ အရဟတၱမဂ္ဥာဏ္ကို ရရိွဘို႔ပဲျဖစ္ပါသည္၊ အရတၱမဂ္ရတာနဲ႔ အရဟတၱဖုိလ္ဆုိက္ ေနာက္ဆုံး နိဗၺာန္ကို ေရာက္ရွိ ရရွိျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအဇၥ်တၱ ဒုိင္ယာယီေရးတဲ့အခါ ဥပေဒေလးခုရွိပါတယ္၊ အဲဒီဥပေဒေလးခုနဲ႔သာ ေရးၾကရင္ျဖင့္ လုိရာရည္ရြယ္ခ်က္ကို တုိက္ရုိက္ေရာက္ရွိၾကမွာ မလြဲမေသြပါပဲ။

ဥပေဒ (၄) ခု

၁။ မျပဳလုပ္ရေသးတဲ့ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္မႈေတြကို မျပဳလုပ္မိဘုိ႔

၂။ ျပဳလုပ္ၿပီးတဲ့ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ေတြကို ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ထပ္မျပဳလုပ္မိဘုိ႔

၃။ မျပဳရဘူးေသးတဲ့ ကုသုိလ္သုစရုိက္တုိ႔ကို ျပဳလုပ္မိဘို႔

၄။ ျပဳလုပ္ဘူးတဲ့ ကုသုိလ္သုစရုိက္ေတြကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳလုပ္ၾကဘို႔

ရည္ရြယ္ခ်က္

အဲဒီဥပေဒလမ္းေၾကာင္း ေလးခုအတုိင္းသာေရးရပါမယ္၊ အဲဒီလုိေရးၿပီဆုိရင္ ေနာက္ဆုံး စိတ္ဟာအညစ္အေၾကးကင္းၿပီး အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီတစ္ခုလုံး အျဖဴစင္ဆုံးျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္၊ ဒါသည္ပင္ ဘုရားရွင္တုိင္း အလုိရွိတဲ့ လမ္းစဥ္အဆုံးအမပါပဲ၊ စိတ္ကို ျဖဴစင္ဘို႔ဆုိတဲ့ အလုပ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔အတြက္ အဓိက ပန္းတုိင္ျဖစ္ပါတယ္၊ စိတ္ လုံး၀ျဖဴစင္သြားၿပီဆုိရင္ လုိရာကိစၥ၊ ျပဳဘြယ္ ကိစၥၿပီးဆုံးသြားပါၿပီ၊ ဒါသည္ပင္ အဇၥ်တၱဒိုင္ယာယီ ေရးသားရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ပြင့္ေတာ္မူၿပီးတဲ့ ဘုရားရွင္တုိင္းက ဒီလုိဆုံးမခဲ့တာပါ….

၁။ မေကာင္းမႈေရွာင္

၂။ ေကာင္းမႈေဆာင္

၃။ စိတ္ကို ျဖဴေအာင္ထား

သဗၺပါပႆ အကရဏံ၊ ကုသလႆ ဥပသမၸဒါ။

သစိတၱပရိေယာဓပနံ၊ ဧတံ ဗုဒၶါနသာသနံ။

Not to do any evils;

To do good deeds;

Purify your mind;

These are all Buddhas’ teachings.

ေရးမွတ္ဘုိ႔ကုန္ၾကမ္း

ဒုကစရုိက္ (၁၀) ပါး

၁။ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း

၂။ သူ႔ဥစၥာခုိးျခင္း

၃။ သူတစ္ပါး သားမယား က်ဴးေက်ာ္ေစာ္ကားျခင္း

၄။ မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေျပာျခင္း

၅။ သူတစ္ပါး အခင္ပ်က္၊ အခ်စ္ပ်က္ေအာင္ ကုန္းတုိက္စကား ေျပာၾကားျခင္း

၆။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား၊ ဆဲဆုိတဲ့စကားမ်ားကုိ ေျပာဆုိျခင္း

၇။ ၿပိန္ဖ်င္းတဲ့စကား အက်ဳိးမဲ့စကားမ်ားကို ေျပာဆုိျခင္း

၈။ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ဥစၥာကို မိမိဥစၥာျဖစ္ေစလုိေသာ မတရားအႀကံကို ႀကံစည္ျခင္း

၉။ သူတစ္ပါးစည္းစိမ္ဥစၥာကို ပ်က္စီးေစလုိေသာစိတ္ အႀကံမ်ဳိးႀကံစည္ျခင္း

၁၀။ အယူမွားျခင္း၊ (ကံမရွိ၊ ကံ၏အက်ဳိးတရားမရွိ၊ ဘုရား မရွိ၊ တရားမရွိ သံဃာမရွိ စသည္)

သုစရုိက္တရား (၁၀)

ဒုစရုိက္တရားဆယ္ပါးကုိ ေျပာင္းျပန္လွန္လုိက္လွ်င္ သုစရုိက္တရား ဆယ္ပါးျဖစ္သြားပါသည္။

ပုညကိရိယ၀တၳဳ (၁၀) ပါး

၁။ အလွဴေပးျခင္း (ဒါန)

၂။ ကိုယ္ စိတ္ ႏွလုံး ေစာင့္ထိန္းျခင္း (သီလ)

၃။ တရားဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္း (ဘာ၀နာ)

၄။ ရတနာသုံးပါး မိဘ ဆရာသမားႏွင့္ အသက္ဂုဏ္၀ါ ႀကီးျမတ္သူတုိ႔ကို ရုိေသျခင္း (အပစာယန)

၅။ ရတနာသုံးပါး မိဘ ဆရာသမားစသည္တုိ႔၏ အမႈႀကီးငယ္ကုိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း (ေ၀ယ်ာေ၀စၥ)

၆။ ကိုယ္ျပဳၿပီးေသာ ကုသုိလ္အဖုိ႔ ဟူသမွ်ကို အျခားေသာသူတုိ႔အား အမွ်ေ၀ျခင္း (ပတၱိဒါန)

၇။ သူတစ္ပါးက ေပးေသာကုသုိလ္အမွ်ကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚျခင္း (ပတၱာႏုေမာဒန)

၈။ တရားေဒသနာေတာ္မ်ားကို နာၾကားျခင္း (ဓမၼႆ၀န)

၉။ တရားေဟာၾကားေပးျခင္း (ဓမၼေဒသနာ)

၁၀။ အယူ၀ါဒမွန္ကန္ျခင္း (ဒိ႒ိဇုကမၼ)

ဒီေလာက္ဆုိရင္ အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီေရးတတ္ေလာက္ၿပီဟု ယုံၾကည္မိပါသည္၊ ပထမဦးဆုံး နာလည္ရမွာက ခုေျပာထားတဲ့ ကုန္ၾကမ္းေတြကိုပါပဲ၊ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္၊ ဘာဟာက မေကာင္းဘူး၊ သုစရုိက္ေတြစု၊ ဒုစရုိက္ေတြကိုေရွာင္၊ တစ္ေန႔ၿပီး တစ္ေန႔ ဆင္ျခင္မွတ္သားၿပီး စုေဆာင္းေရးမွတ္သြားဘို႔ပါပဲ၊ ေရးဘို႔ကုိေတာ့ တစ္ေန႔မွ မပ်င္းဘို႔လည္း ႀကဳိးစားၾကေစခ်င္ပါတယ္၊ ေလာကမွာ သားေကၽြးမႈ မယားေကၽြးမႈ၊ မိဘကုိလုပ္ေကၽြး ျပဳစုမႈ အဲဒါေတြဟာ အားလုံး ကုသိုလ္ေတြဆုိတာကိုလည္း သတိထားၾကေစခ်င္ပါတယ္၊ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ စုေဆာင္းတတ္ရင္ ကုသုိလ္ေတြကို ကုိယ္သတိမထာဘဲနဲ႔လည္း ျပဳလုပ္ေနမိတာကိုလည္း သတိရွိေစခ်င္ပါတယ္၊ အေကာင္းေတြကို လုပ္ေနေပမယ့္ အဲဒါေတြဟာ ကုသုိလ္လုိ႔ သတိထားတတ္ခ်င္မွ တတ္ပါမယ္၊ ဘာလုပ္လုပ္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ေတြကို ေစတနာထားၿပီးသာလုပ္ပါ၊ အိပ္ရာ၀င္ေရးတဲ့ ခု ဒုိင္ယာယီ အတြက္ လွပေနမွာအမွန္ပါ၊ စိတ္အားငယ္စရာ မရွိပါဘူး၊ လူ႔ေလာက ဘ၀လမ္းဆုံဟာ ယူတတ္ရင္ ကုသုိလ္ေတြအမ်ားႀကီး၊ ကုသုိလ္ေတြ စုေ၀းေနတဲ့ေနရာႀကီးပါ။

ေျပာခဲ့ဘူးသလုိပါပဲ၊ ယူတတ္ဘုိ႔ လုပ္တတ္ဘို႔ေတာ့ လုိပါတယ္၊ ေရးၾကပါ၊ ဒါဟာ တကယ့္ကုိ မလႊဲမေသြ ထမ္းေဆာင္ၾကရမယ့္ အလုပ္ႀကီးတစ္ခုလုိ႔ ရင္ထဲမွာထားၿပီး ေရးသားေစခ်င္ပါတယ္၊

ဒါေၾကာင့္မို႔….

စာဖတ္သူ အားလုံး အဇၥ်တၱဒုိင္ယာယီ ေရးျဖစ္ ေရးႏုိင္ ေရးတတ္ အေရးမပ်င္းၾကပါေစနဲ႔ဟု ဆုေတာင္းဆႏၵျပဳရင္း…..

18. 12. 2009



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP