* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, November 19, 2009

ဆုေတာင္း ၆မ်ိဳး (အပုိင္း-၄)

Thursday, November 19, 2009


စာဖက္ပရိသတ္မ်ား--- ဆုေတာင္း ၆မ်ိဳးတရားေတာ္ကို ေအာက္တုိဘာလမွာ အပုိင္း ၁ မွ ၃ အထိ တင္ျပီးျဖစ္၍ ျပန္ဖက္ေစလုိပါသည္။

ကဏွအမည္ရ သူေ႒းဘဝ
အာနႏၵ-ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ အတိတ္ေဝးစြာ ဟိုေရွး အခါတုန္းက၊ အဟံ-ငါဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္၊ အသီတိဝိဘဝေကာဋိယံ-ကုေဋ(၈ဝ) ၾကြယ္ဝတဲ့သူေဌး မ်ဳိးမွာ၊ နိဗၺေတၱာ-ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။
အသားအေရက အလြန္မည္းလြန္းတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ 'ကဏွ' လုိ႕ေခၚတယ္၊ 'ေမာင္မည္း'လုိ႔ ေခၚၾကပါစုိ႔။ အဂၤလိပ္လုိေတာ့ Mr Black ေပါ့။

ပစၥည္းေတြျမင္ေပမယ့္ စိတ္ကူးေတြမယဥ္

ဗာရာဏသီသူေဌးသား မိဘေတြအကုန္ေသသြားေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းေသာေမာင္ကဏွ အေဖ့အေမြ ဘိုးဘြားအေမြေတြ အကုန္ရလုိက္တယ္၊ ကုေဋ(၈ဝ)။ အဲဒါေတြကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ေတြးတယ္၊ ''ဒို႔အေမ ဒို႔အေဖ ဒို႔အဘိုး အဖြားေတြ ပစၥည္းေတြရွာခဲ႔လိုက္ၾကတာ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႕၊ အခုေတာ့ ေသသြားၿပီ၊ တစ္ခုမွ ယူမသြားႏုိင္ဘူး၊ အားလုံး ထားပစ္ခဲ့တယ္၊ ပစၥည္းေတြရွာတဲ့လူေတြ ရွာၿပီးရင္ ေသတဲ့အခါ ယူမသြားႏုိင္ဘူး၊ ထားပစ္ခဲ့ရတယ္''။
စိန္ေရာေရႊေရာ အကုန္လုံး အထုပ္ထုပ္ၿပီး ''ငါ ေသေတာ့မယ္ေဟ့ ငါ့အထုပ္ေတြကို ငါ့လည္ပင္းခ်ိတ္၊ ငါ့ အေခါင္းထဲထည့္'' ဆိုလုိ႔ မရဘူး။
ကဏွကေတာ့ ''ဒါ အေမေတြ အဘိုးအဖြားေတြက ရွာ႐ုံသာ ရွာထားခဲ့ၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ေသတဲ့အခါ ယူမသြား ၾကဘူး၊ ငါ့လက္ထက္မွာေတာ့ အကုန္ယူသြားမယ္''ဆုိၿပီး အိမ္တံခါးဖြင့္ၿပီးေတာ့ ဘ႑ာတိုက္ေတြ, ေသတၱာေတြ, ဗီ႐ိုေတြထဲက ပစၥည္းေတြကုိ ထုတ္ၿပီးေတာ့ စစ္ေဆးတယ္။ တန္းစီၿပီးေတာ့ အဝတ္ေရာ ေရႊေရာ စိန္ေရာ ထုတ္ၿပီး အကုန္ပံုထားတယ္။
အဲဒီေနာက္ ၿမိဳ႕ထဲကို ေမာင္းခတ္ၿပီးေတာ့ ေၾကျငာ တယ္။ ''ပစၥည္းလုိတဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား လုိတဲ့ပစၥည္း က်ဳပ္အိမ္ကို လာယူၾကပါ''လုိ႔ ေၾကျငာလုိက္ေတာ့ လူေတြ လာလိုက္ၾက တာ၊ အိမ္ေပၚတက္ၿပီး ယူသြားၾကတယ္။
ဥပမာ - ဆဲြႀကိဳးလိုခ်င္တဲ့လူေတြ ဆဲြႀကိဳးပဲယူတယ္၊ လက္ေကာက္ယူမသြားၾကဘူး၊ လက္ေကာက္ေလးယူခ်င္ တယ္ဆုိတဲ့လူ လက္ေကာက္ပဲယူသြားတယ္၊ နားေဋာင္း ယူမသြားဘူး၊ အဝတ္လုိခ်င္တဲ့လူ အဝတ္ပဲယူသြားတယ္၊ ေရႊမယူဘူး၊ အဲဒီေခတ္ကလူေတြရဲ႕ ေလာဘက စည္းကမ္းတက်ရွိတဲ့ေလာဘ။

ေလာဘမသတ္ႏုိင္ေပမယ့္ စည္းမပ်က္ေစနဲ႔
ဘယ္သူ႔သႏၲာန္မဆုိ ရဟႏၲာမျဖစ္ေသးသေရြ႕ ေတာ့ ေလာဘေတာ့ရွိေနမွာပဲ။ အဲဒီေလာဘလည္း မကုန္ေသး သေရြ႕ အဲဒီေလာဘရွိတဲ့သူေတြ ေလာဘကို စည္းေလး ကမ္းေလးနဲ႔ သတ္ေပးလုိက္ပါ။
လိုခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက စည္းနဲ႔ကမ္းနဲ႕ လုိခ်င္တယ္ဆိုရင္ သိပ္ေကာင္းမယ္၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ လိုခ်င္ ရင္ အဲဒါ တိုင္းျပည္ပ်က္မယ္။
စည္းေလးကမ္းေလးနဲ႔ လုိခ်င္တယ္ဆိုရင္ အဲဒါ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိးေကာင္းစားဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ လုိခ်င္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ သတၴႏၲရကပ္ဆီကို သူတို႔အား မၾကာခင္ပို႔လိမ့္မယ္။
စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေလာဘကိုေရွာင္ရင္ ကပ္သံုးပါးမွ လြတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေဒါသကို လြတ္ေအာင္ ေရွာင္၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ေနတဲ့ ေမာဟကို လြတ္ေအာင္ ေရွာင္။ အဲဒီလုိ ေရွာင္ႏုိင္ရင္ ကပ္သံုးပါးမွလြတ္တယ္။
အဲဒါ ကပ္သံုးပါးမွလြတ္ဖုိ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ ဘုရားတည္ အင္းခ်လုိ႔ ဓာတ္႐ိုက္ဓာတ္ဆင္လုပ္လုိ႔ရွိရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မရဘူး၊ ကိုယ့္သႏၲာန္ကေလာဘကို စည္းကမ္းနဲ႔ မထိန္း ႏိုင္ရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္လည္ပင္းမွာ လက္ဖဲြ႔ေတြ ၁ဝ၈-ခုမက ဘူး၊ ၁ဝဝ၈-ခုေလာက္ ဆြဲထားေစကာမူ ဒီလူမလြတ္ဘူး၊ ေလာဘကို စည္းကမ္းသတ္ေပးဖို႔ အဲဒါအေရးႀကီးတယ္။

ပစၥည္းေတြျမင္ ဒုကၡထင္
ကဏွရဲ႕စိတ္ကသိပ္ရွင္းတယ္၊ ဘာစိတ္ရွင္းသလဲ ဆိုေတာ့ ဒီပစၥည္းေတြကို ေစာင့္ေနရတာ ထိန္းေနရတာဟာ ဒုကၡဘဲလုိ႔ ေတြးလာတယ္၊ ဒီပစၥည္းေတြ ေစာင့္ေရွာက္ရျခင္းသည္ ဒုကၡေပတကား, ထိန္းသိမ္း၍ေနရျခင္းသည္ ဒုကၡ ေပတကားလို႔ ေတြးမိတယ္။
ထိန္းေနရတာ ဒုကၡပဲဆုိၿပီး အကုန္စြန္႔ပစ္သြားတယ္၊ ဒါကိုဘာေခၚလဲ 'စာဂ'၊ ဘဝသံသရာေကာင္းက်ဳိး ကုိေမွ်ာ္ၿပီးေပးေနတာကဒါန၊ ဒါနကေနၿပီး အခုသူဘာ လုပ္လဲ စာဂ၊ အိမ္ေပါက္ဝကေန စာတန္းႀကီးခ်ိတ္ၿပီးေတာ့ အားလံုးအတြက္ က်ဳပ္ပစၥည္းေတြ လွဴၿပီးသား၊ ယူခ်င္တဲ့သူေတြ ယူခ်င္သေလာက္သာ ယူၾကေပေတာ့လို႔ အိမ္ေပါက္ဝမွာ စာခ်ိတ္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းကဆံပင္ျဖတ္၊ ပုဆိုးအက်ႌကေနၿပီးေတာ့ သစ္ေခါက္ဆိုးတဲ့ ေလွ်ာ္ေတအဝတ္ကို ဝတ္ၿပီးေတာ့ ဟိမဝႏၲာဝင္တယ္။
ပရိသတ္ႀကီး...ကုေဋ(၈ဝ)ေသာ ပစၥည္းေတြကို ေရွးဦးစြာ ဘဝသံသရာမွာ ေကာင္းက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ၿပီးေတာ့ ေပးေနတာက ဒါနဘဲ၊ ဒါေတြကို ေစာင့္ေရွာက္ထိန္းသိမ္း ရတာဟာ 'ဒုကၡေပတကား'လိ႔ု ဆိုၿပီးေတာ့ စြန္႔လႊတ္တာကို 'စာဂ'လုိ႔ ေခၚတယ္။
စြန္႔လႊတ္ျခင္းသည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပဲ၊ ဒါ အၾကံ ေကာင္းဘဲ၊ စြန္႔လႊတ္တာ ဘာျဖစ္လဲ? စြန္႔လႊတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဟာ လြတ္ေျမာက္တယ္ေနာ္။
ပရိတ္သတ္ႀကီး... ကဏွသူေဌးသားကေန ဘာ ျဖစ္သြားသလဲဆုိရင္ ကဏွရေသ့ျဖစ္သြားတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ကဏွေခၚသလဲဆုိေတာ့ အသားမည္းလို႔တဲ့။
အဲဒီကဏွရွင္ရေသ့ဟာ ဟိမဝႏၲာေတာထဲသို႔ ဝင္ၿပီး ရေသ့ရဟန္းအျဖစ္ႏွင့္ တရားအားထုတ္တယ္၊ အျပင္း အထန္က်င့္တယ္၊ စ်ာန္သမာပတ္ေတြရတယ္၊ ေရွ႕ဘဝေနာက္ဘဝေတြ ျပန္ၾကည့္ရင္ သိတယ္၊ အဘိညာဥ္ ေတြပါရတယ္။

စ်ာန္နဲ႔ဉာဏ္
ဒါေပမဲ့ အဲဒီစ်ာန္သည္ ကိေလသာအေပၚယံ ေလာက္ကိုဘဲ ဖယ္ရွားႏိုင္တယ္၊ ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ မဂ္ ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္မွသာလွ်င္ အတြင္းကိေလသာ အတြင္းမီး ကို ဖယ္ရွားႏိုင္တယ္၊ စ်ာန္သည္ အေပၚယံကိေလသာကို သာ ဖယ္ရွားတယ္၊ အတြင္းထဲစြဲေနတဲ့ ကိေလသာက်ေတာ့ ဉာဏ္ကမွဖယ္ရွားႏုိင္တယ္၊ စ်ာန္နဲ႔ဉာဏ္ ႏွစ္မ်ဳိးစလုံးကို ေပါင္းၿပီးေတာ့ စ်ာန္(၈)ပါးအေၾကာင္းကို မေျပာဘူး၊ ဉာဏ္ စဥ္(၁ဝ)ပါးအေၾကာင္းကို မေျပာဘူး၊ တစ္လံုးပဲ ေျပာမယ္၊ စ်ာန္နဲ႔ဉာဏ္။
ဒီကေန႕ ဂ်ပန္ျပည္ ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးေတြမွာ ေခတ္စားတာက စ်ာန္၊ တိဘက္ေတြမွာ ေခတ္စားတာလည္း စ်ာန္ဘဲ၊ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံက စ်ာန္ကိုပဓာနမထား ဘူး၊ ဉာဏ္ကိုပဓာနထားတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ စ်ာန္က ဘယ္ ဘက္ကို သြားသလဲဆိုရင္ တန္ခုိးဘက္ကိုသြားတယ္။
ဉာဏ္ကေတာ့ ဘယ္ကိုသြားသလဲဆိုေတာ့ ဝိသုဒၶိနဲ႔ ဝိမုတၱိ၊ ဝိသုဒၶိဆိုတာ ကိေလသာအားလံုး၏ သန္႔ရွင္းစင္ ၾကယ္ျခင္း၊ ဝိမုတၱိဆိုတာက ဝဋ္သံုးပါးမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း၊ စ်ာန္ကေတာ့ အဲဒီဝိသုဒၶိေတာင္မွ အေပၚယံ အညစ္ အေၾကးေလာက္ဘဲ သန္႔ရွင္းတဲ့ဝိသုဒၶိ။
ဒကာႀကီးေတြ ဒကာမႀကီးေတြ ပုဆိုးေတြ လံုခ်ည္ ေတြေလွ်ာ္တဲ့အခါမွာ ဆပ္ျပာမပါဘဲ ေရနဲ႔ခ်ည္းေလွ်ာ္ ၾကည့္ မယ္ဆုိရင္အေပၚယံေလာက္ပဲျဖဴတယ္ေနာ္၊ ဆပ္ျပာပါ ထည့္လိုက္ေတာ့မွ ခ်ည္မွ်င္တစ္ေခ်ာင္းခ်င္းဆီမွာ စြဲေနတဲ့ ဂ်ီးေတြ အကုန္ထြက္တယ္၊ ဒီလုိမဟုတ္လား?
စ်ာန္ကဘာနဲ႔တူလဲ? အဝတ္ကိုေရနဲ႔ ေလွ်ာ္တာ ႏွင့္တူတယ္၊ ဉာဏ္ကဘာနဲ႔တူသလဲ? အဝတ္ကို ဆပ္ျပာ သြင္းၿပီး ေလွ်ာ္တာႏွင့္တူတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ စ်ာန္ေတြရ ၿပီးေတာ့ေနာက္ပိုင္း အေလာင္းေတာ္ ကဏွရေသ့က ဘာလိုခ်င္ျပန္သလဲ? ဉာဏ္လိုခ်င္တာ။
ဉာဏ္လိုခ်င္ေတာ့က်င့္တယ္၊ ထိုင္လုိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း၊ အိပ္ရာဆိုလို႔ လံုးလံုးမရွိဘူး၊ အစားအစာ ဆိုလဲဆံုးျဖတ္ လိုက္တယ္၊ ဘာဆံုးျဖတ္လိုက္လဲဆိုေတာ့ မီးနဲ႔ခ်က္တဲ့အစား အစာဆိုရင္ ငါဘာမွမစားေတာ့ဘူး။ ေတာထဲမွာအလုိလိုပြင့္ လာတဲ့အပြင့္ကိုစားေကာင္း ရင္စားမယ္၊ အလိုလိုသီးလာတဲ့ အသီးကိုလည္းဘဲ စားေကာင္းရင္စားမယ္၊ အလိုလိုျဖစ္ လာတဲ့အရြက္ကိုလည္းဘဲ စားေကာင္းရင္ စားမယ္ဆိုၿပီး အဲဒီလို ေတာထဲကအသီးေတြကို ရွာေဖြစားၿပီးေတာ့ တရားက်င့္တယ္။
ညဥ္႔(၃)ယံမွာ တစ္ယံဘဲအိပ္တယ္၊ တစ္ည ကို(၃)ပံုပံု တစ္ပံုဘဲအိပ္တယ္၊ ဒို႔ပရိသတ္က တစ္ညဘယ္ ႏွစ္ပံုအိပ္လဲ? ေန႔လဲအိပ္လုိက္ေသးတယ္၊ သြားရင္းလာ ရင္းနဲ႔ငိုက္ေသးတယ္၊ ဒီလိုမဟုတ္လား၊ အခုဘုန္းႀကီးေတာင္မွ ကားေပၚမွာ အိပ္ခဲ့ေသးတယ္၊ အုန္းေတာကို ဝင္တာကိုပင္ ေကာင္းေကာင္းမသိလိုက္ဘူး၊ ကားထြက္ၿပီးေတာ့မွ အုန္းေတာကို ေက်ာ္လာတယ္ဆုိတာကို သိရတယ္၊ အုန္းေတာေပ်ာက္သြားတယ္။

(အပုိင္း-၅) ဆက္ဦးမည္။
0 comments

Read more...

မိခင္ေမတၱာ ေရႊထုပ္တဲ့ျမပ၀ါ….





၀ထၳဳတို
ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္

အခန္း(၁)

“သမီးေလး မစံပယ္ကို သူတို႔လက္ထဲ မအပ္ပါရေစနဲ႔ ကိုထြန္းႀကိဳင္ရယ္..က်မ…ေသရင္ ေသ ပါေစေတာ့..”
““ခက္တာပဲ မိတင္ရယ္..မင္းက်န္းးမာေရးအတြက္ေဆးကုဖို႔က ဒီတစ္လမ္းပဲ ရိွေတာ့တာ ကိုကြာ..””

အေမႀကီးရဲ႕နားထဲမွာ ဒီအသံေတြကိုပဲ ထပ္ခါတလဲလဲ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ ေနပါ တယ္.. လူကေလး ရယ္..။အေမႀကီးတို႔မွာ ဒို႔လင္မယားႏွစ္ေယာက္နဲ႔ မစံပယ္ဆိုတဲ့ သမီးေလးရိွပါတယ္..။ မစံပယ္ေလးက အေမႀကီးတို႔ အိမ္ေဘးမွာေနသြားတဲ့ ကရင္မ လင္မယားက ေမြးစားဖို႔ နီတာရဲ ေပါက္စနကေလးအရြယ္က ေပးခဲ့တာပါ။ မစံပယ္ေလး အေမက သူ႔ကိုေမြးၿပီးၿပီးျခင္း မီးတြင္းထဲမွာတင္ ေသဆုံးသြားခဲ့တာပါ..။ ကရင္မ လင္မယားလည္း မစံပယ္ေလးကိုေပးၿပီး သူတို႔ကရင္ျပည္နယ္ ကိုေျပာင္းသြားၾကတယ္ ေလ။ ကေလးမရလို႔ ကေလးရူးထေနၾကတဲ့ ဒို႔လင္မယားကေတာ့ သိပ္ကို ၀မ္းသာ ေပ်ာ္ရြင္သြားတာေပါ့ကြယ္။ မင္းတို႔အဘ ကိုထြန္းႀကိဳင္ကဆို ဆိုက္ကားနင္းေနရင္း နံနက္ ေစာေစာတစ္ေခါက္၊ ေန႔လည္ထမင္းစားျပန္ခ်ိန္တစ္ေခါက္၊ ညဆိုက္ကား သိမ္းျပန္ လာရင္တစ္ေခါက္၊ တစ္ေန႔ကိုသုံးေခါက္ ဆိတ္ၿခံကိုသြားၿပီး ဆိတ္ႏို႔ေတြညွစ္ညွစ္ယူလာရ တယ္။ မစံပယ္ေလး က ဆိတ္ႏို႔နဲ႕အသက္ရွင္လာရတာပါကြယ္..။ သူငယ္ငယ္ကေတာ့ ခ်စ္စႏိုးနာမည္ “ဆိတ္မ”လို႔ေခၚၾက ပါတယ္။ အေမကေတာ့ သူအရြယ္ေလးေရာက္လာ ေတာ့ရွက္မွာစိုးလို႔“မစံပယ္”ဆိုတဲ့ နာမည္ လွလွ ကေလးကို ေပးခဲ့တာပါ။ မစံပယ္ေလးအိမ္ကိုေရာက္လာကထဲက အေမေစ်းေရာင္းမထြက္ျဖစ္ ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္ရိွသေရြ မနက္မိုးလင္း မ်က္ႏွာသစ္ၿပီးတာနဲ႔ မစံပယ္ေလးရဲ႕ေ၀ယ်ာ၀စၥကိစၥေတြနဲ႔ ညမိုးခ်ဳပ္ခဲ့ရတာပါ။ သူ႔ကို အေမ့မ်က္ႏွာသုပ္ပ၀ါတဘက္ကေလးနဲ႔ၿခံဳထားၿပီး ဆိတ္ႏို႔ကို ႏို႔ဗူးနဲ႔တိုက္ခဲ့ရ တာပါ ကြယ္။ သူကေလး မက်န္းမမာျဖစ္ရင္ ဒို႔လင္မယားျပာျပာသလဲျဖစ္ေနရပါတယ္။ ကိုထြန္းႀကိဳင္ ဆိုရင္ ဆိုက္ကားကိုမထြက္ႏိုင္ခဲ့ပါဘူးကြယ္..။ ေန႔မအိပ္ရ၊ ညမအိပ္ရပါ။ ဆရာ၀န္သြားျပ ဖို႔ေနေနသာသာ စားဖို႔ေတာင္ တစ္ေန႔လုပ္မွစားရတဲ့ အေမတို႔ဘ၀ပါ။ အိမ္နီးခ်င္း ေတြကဆိုရင္ စားစရာမရိွရတဲ့အထဲ ကေလးရူးထ ေနၾကတယ္..။ ေမြးႏိုင္ ေၾကြးႏိုင္မဲ့သူကို ေပးခိုင္းၾကတာကြဲ႕။ အေမႀကီးက လုံး၀လက္မခံပါဘူး၊ မစံပယ္ေလး အရြယ္ေရာက္လာ ေအာင္ ကိုထြန္းႀကိဳင္ရဲ႕၀င္ေငြနဲ႔ မေလာက္ခဲ့ရင္ မရွိ ရိွတာကို ေရာင္းခ် ေပါင္ႏွံ ေမြးလာ ခဲ့တာပါ..။“မိသိန္းတင္တို႔က မရိွလို႔ မြဲလို႔သာ ငတ္ခ်င္ငတ္ေသသြား ပါေစ..၊ မိခင္ေမတၱာကိုေတာ့ လုံး၀ မပ်က္ကြက္ေစရဘူးမွတ္ထားၾကပါ၊ ေနာက္ကို မစံပယ္ေလးကို တစ္ျခားသူေပးဖို႔ လာမေျပာၾကပါနဲ႔ေဟ႔..” လို႔ရန္ေတြ႕လြတ္ရပါတယ္။

အခန္း(၂)

တစ္ဦးကေမတၱာ တစ္ဦးကေစတနာ ထားခဲ့ၾကလို႔လား မေျပာတတ္ေတာ့ ပါဘူးကြယ္..။ ေမတၱာဆိုတာ တကယ္ေရာင္ျပန္ဟပ္ပါတယ္။အေမႀကီးနဲ႔ အဘထြန္းႀကိဳင္တို႔ အသက္(၆၀)တန္း ေတြကိုေရာက္ေနၾကပါၿပီ..။ ဘ၀ ဘ၀အဆက္ဆက္က ပဌာန္းဆက္ ဆိုတာကိုလဲ မယုံမရိွၾကပါနဲ႔…။ ေဟာ..ယခုၾကည့္စမ္းပါ..သမီးေလး မစံပယ္က အရြယ္ေရာက္လာခဲ့ပါၿပီ..။ သူက အေမႀကီးတို႔ လင္မယားကို တစ္လွည့္လုပ္ေၾကြးေန ပါၿပီ..။ မစံပယ္တစ္ဦးထဲမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။သူ႔သား ႏွစ္ေကာင္ က တစ္ႏွစ္ႀကီး တစ္ႏွစ္ငယ္ ဆိုေတာ့ ရြယ္တူေတြပဲ ထင္မွတ္ရပါတယ္။ သူတို႔ညီအကိုရဲ႕ တစ္မနက္ ၀င္ေငြ ကိုက (၅၀၀၀ိ)ရေနပါၿပီကြယ္။ သူတို႔ညီအကို ငယ္ငယ္ ေလးက ေဖေဖာ္၀ါရီလ ကေလးမ်ားေန႔ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ႏွစ္တုိင္းအလွျပတာ ပထမဆု အၿမဲရခဲ့ၾကပါတယ္။ ဟိုလူက ဆုေတြခ် ၊ ဒီလူကဆုေတြခ်နဲ႔ အဖိုးႀကီးကဆိုရင္ ၀မ္းသာလြန္းလို႔ မ်က္ရည္ေတြေတာင္ က်ရွာတယ္. တဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူကေျပာေန ေသးတယ္…။
““မိတင္ေရ..မင္းစကားသာ ငါနားမေထာင္ခဲ့မိပဲ..မစံပယ္ေလးကိုသာ မင္းအသဲ အသန္ ျဖစ္ေနတုံး က ေရာင္းခဲ့ မိရင္ ဒို႔မွားသြားတာ ေသခ်ာေပါ့။ဒို႔ဘ၀မွာ အတိတ္က ကုသိုလ္ကံမေကာင္းခဲ့လို႔ ဆင္းရဲ ခဲ့တယ္..။ အတိတ္က ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳ အလွဴဒါန နည္းခဲ့လို႔ ယခုဘ၀မွာ သားသမီးရတနာနဲ႔ အေျခြရံသင္းပင္းနည္းခဲ့၊ မရခဲ့ၾကတာလို႔ စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ဖတ္ရဘူးတယ္..။အင္း..ခုေတာ့လဲ ဘ၀ ဘ၀က ပဌာန္းဆက္ ေၾကာင့္ပဲထင္ပါရဲ႕ကြယ္.. ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ သားေထာက္သမီးခံမရိွတဲ့ ငါတို႔ လင္မယားကို… သမီး မစံပယ္တို႔ ႏြားသားအမိသုံးေကာင္က လူေတြထက္ေတာင္မွ မယုံၾကည္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ တာ၀န္ေက်ပြန္စြာနဲ႔ အလုပ္အေကၽြးျပဳေန ပါၿပီပေကာ လား…ကြယ္…””

“ေၾသာ္..ရွင္က ယခုမွ ဒီစကားကိုလာေျပာေနတာ..က်မ အၿမဲပုခုံးမွာတင္ၿပီး ဘုရားရွစ္ခိုးေနတဲ့ ပ၀ါတဘက္ အစြန္းထဲက အထုပ္ကေလးကိုျဖည္ၾကည့္စမ္း ..ဒီမွာ..ေရႊတို၊ ေရႊစကေလးေတြ ေလ..။ အဲဒါ သမီးမစံပယ္ရဲ႕ သားႏွစ္ေကာင္နဲ႔ ယာခင္းေတြသြားၿပီးတစ္မနက္ ထြန္ယွဥ္းဌါးလိုက္လို႔ ရတဲ့(၅၀၀၀ိ)ေငြေတြကို ရွင္ေပးသမွ် ေရႊတိုေရႊစေတြ၀ယ္စုထားတာပါ..။ ဒီသားႏွစ္ေကာင္ကို ရွင္ျပဳရမဲ့ အရြယ္ ေရာက္လာရင္ သမီးႀကီးမစံပယ္နဲ႔ အတူ ရြာဦးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ထံ ေရစက္ခ် အလွဴ ေတာ္ေပးရေအာင္လို႔ေပါ့ေတာ္..၊ ေနာက္ဘ၀မွာ ဒီႏြားသားအမိေတြ လူျပန္ျဖစ္ၾကပါေစ..။ က်မတို႔ လင္မယားကလဲ နိဗၺာန္ကိုမရမီစပ္ၾကား လူဘ၀မွာ လူျပန္ျဖစ္လာၾကမဲ့ သမီးမစံပယ္တိို႔သားအမိ သုံးေယာက္ရဲ႕ အမိ၊အဖ ေတြျဖစ္ရပါလို၏လို႔ အဲဒီအလွဴမွာ ဆုေတာင္းၿပီးေရစက္ခ်လိုက္မယ္ ..ကိုထြန္းႀကိဳင္ေရ”။

မွတ္ခ်က္။ ။ အဘဦးထြန္းၿမိဳင္+အေမႀကီးေဒၚတင္သိန္းတို႔၏ေျပာျပေသာ အျဖစ္မွန္အား ေရးသားပါ၏။


ေရႊလမ္းေငြလမ္း၀င္းၾကည္
၂၀၀၉ ခု၊ႏို၀င္ဘာလ(၁၉)ရက္၊ညေန(၄)နာရီ ေရးတင္၏

Read more...

ၾကားခဲ့ရတဲ့ စကားတစ္ခြန္း

| 0 ေယာက္မွတ္ခ်က္ေရးခဲ့တယ္
ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ ယေန႔အထိ ၾကားေယာင္ေနဆဲပါ၊ စာေရးသူဟာ ငယ္စဥ္က ေတာရြာမွာ ႀကီးပ်င္းခဲ့ရသူပါ။ ငယ္စဥ္က ခေလးသဘာ၀ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ ဟုိဟုိဒီဒီသြားကာ ေဆာ့ကစားေလ့ရွိတယ္။ တစ္ခါခါ ေတာထဲသြားပီးေတာ့လဲ ေဆာ့ကစားၾကသလို ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲ ၀င္ကာ ေဆာ့ၾကတာလဲ ရွိတယ္။
တစ္ေန႔ စာေရးသူတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္သုိက္ ျမစ္ေခ်ာင္းထဲဆင္းကာ ေရခ်ဳိးၾကပါတယ္၊ ေရခ်ဴိးၿပီးတဲ့အခါ အိမ္မျပန္ၾကေသးဘဲ၊ ထိုျမစ္ကမ္းနံေဘးမွာပဲ ဟုိဟုိဒီဒီ သြားကာ ေဆာ့ကစားၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ျမစ္ကမ္းနား ၀ါးေဖါင္ေပၚမွာ လူႀကီး တစ္ေယက္ ငါးမွ်ားေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လူငယ္သဘာ၀ ၀ါးေဖါင္ေပၚတက္ၿပီး အခ်င္းခ်င္း္ စၾကေနာက္ၾကရင္း ၀ါးလံုးကြဲအသံႀကီးနဲ႔ ရယ္ၾက ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပါတယ္။
ထိုအခိုက္ ၀ါးေဖါင္ေပၚမွာ ၀မ္းစာေရးအတြက္ ငါးမွ်ားေနတဲ့ အဖိုးႀကီးက သူ႔ကုိ ပ်က္ရယ္ျပဳတယ္လို႔ ထင္မွတ္ၿပီး

“ မင္းတို႔က ငါ့ကို ေလွာင္ၾကတာလား….ေအး…ငါအဖိုးႀကီးျဖစ္သလို မင္းတို႔လဲ တစ္ေန႔ အဖိုးႀကီးျဖစ္လာလိမ့္မယ္၊ သတိထား ၾက၊ ဒါ ေနာက္စရာမဟုတ္ဘူး” လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္တုန္းက ခေလးသဘာ၀ မေတြးတတ္ပါ။ ဒီအဖိုးႀကီး ငါတို႔ကို စိတ္ဆိုးပီး ေျပာတာပဲ လို႔ ထင္မွတ္္ခဲ့တယ္။
အသက္ေတြႀကီးလာေတာ့မွ အဖိုးအိုရဲ႕စကားဟာ တကယ္မွန္ေနတာေတြ႕ရတယ္၊ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ စကားရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ ပုိၿပီး ထင္ရွားလာသလို ၾကာေလေလ နားထဲက မထြက္ေလေလပါပဲ။
ငယ္စဥ္က အဖိုးအိုရ႕ဲစကားကို ေ၀ဖန္နုိင္တဲ့ စြမ္းအားမရွိပါ။ ယခုအသက္ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ေ၀ဖန္မိပါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အရာမွန္သမွ်ဟာ ဓမၼခ်ည္း ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။
ဒီအခ်ိန္တုန္းက အဖိုးအိုဟာ သုႆန္ႏႈတ္ခမ္းတဖက္ နင္းေနၿပီ။ ေသျခင္းတရားကို သတိမွ ရပါေလစ၊ ဘ၀ေပးအရ စား၀တ္ ေနေရးအတြက္ ငါးမွ်ားေနရတာကို ၾကည့္ၿပီး အဖိုးအိုကို သနားမိတာပါ၊ ၾကာခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အခုအခ်ိန္မွာ အဖိုးအိုဟာ ေလာကထဲ ရွိေနမယ္ မထင္ေတာ့ဘူး။ ေလာကမွာ ဒီလိုအဖိုးအိိုမ်ဳိး ဘယ္ႏွစ္ဦးရွိေလမလဲ၊ အသက္ႀကီးလာရင္ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ကုသိုလ္ တရားနဲ႔ ေနရမဲ့အခ်ိန္မွာ အကုသိုလ္အလုပ္ လုပ္ေနရတာဟာ မခ်စ္ေသာ္လည္း ေအာက္ကာနမ္းဆိုသလိုပဲ မလုပ္ခ်င္လဲ လုပ္ေနရတာပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ငါးမွ်ားတာလား ဆိုတာ မေျပာတတ္ပါ။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဒီအသက္အရြယ္ေရာက္လာရင္ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္လည္း နီးကပ္လာပါၿပီ။ အပူအရွိန္အားနည္းလာတဲ့ ေန၀န္း နီနီႀကီးပမာ မၾကာခင္ ေတာင္စြယ္ေအာက္ေရာက္လို႔ ကြယ္ေတာ့မွာျဖစ္တယ္။
လူေတြဟာ ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္ကစလို႔ လက္မွတ္ေတြ အသီးသီးရခဲ့ၾကတယ္။ လက္မွတ္က ေအာင္လက္မွတ္ေတြပါ။ မူလတန္း ေအာင္လက္မွတ္။ အလယ္တန္းေအာင္လက္မွတ္။ အထက္တန္း တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္လက္မွတ္။ တကၠသုိလ္မွ ဆိုင္ရာဘြဲ႕ေအာင္ လက္မွတ္။ ဘြ႕ဲလြန္ေအာင္လက္မွတ္ ၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္ စတဲ့ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ အဆင့္ ဆင့္ ရရွိခဲ့ၾကတယ္။
မ်ားျပားလွတဲ့ ေအာင္လက္မွတ္မ်ားနဲ႔အတူ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားၿပီး အေရွ႕တန္းက ေနနုိင္လာခဲ့ေပမဲ့ တစ္ေန႔က်ရင္ ထိုလက္မွတ္ မ်ားကို ထားခဲ့ကာ သခ်ဴိင္း လက္မွတ္ ယူရမဲ့ သူခ်ည္းပါပဲ။
အဖိုးအိုဟာ သခ်ဴိင္းလက္မွတ္ယူရမွာကို ေမ့ေနတာလား မေျပာတတ္။ လူတုိင္းလူတိုင္း သခ်ဴိင္းလက္မွတ္ ယူရမဲ့သူခ်ည္းပါ။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း တေျဖးေျဖး ႀကီးရင့္လာေနပါၿပီ။ သခ်ဴိင္းလက္မွတ္ကို ဘယ္အခ်ိန္ ယူရမယ္ဆိုတာသာ မသိတာ။ တစ္ေန႔ေန႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ယူရေတာ့မွာပါ။ ပစၥဳပၸန္ ၊ အနာဂါတ္ ကာလ တစ္ခုခုမွာေပါ့။
ဘ၀မွာ ေအာင္လက္မွတ္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္လက္မွတ္ေတြနဲ႔ ေအာက္ေျခလြတ္ေနၾကတယ္။ မာန္မာနဆိုတဲ့ မ်က္မွန္စိမ္း တတ္ထားၾကေတာ့ အျပင္ေလာကရဲ႕ ဘ၀အေျခအေနမွန္ကို မသိျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုပါပဲ လူ႔ေလာကမွာ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ပညာ၊ ရုပ္ရည္ စတာေတြကို အေျခတည္လို႔ ေဒါသ၊ ဣႆာ၊ မစၦရိယ၊ မာန္မာနေတြ တက္ေနၾကတယ္။ု တစ္ခ်ဳိ႕ ရဟန္းေလာက မွာလည္း ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ပညာ၊ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕မ်ား၊ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ပစၥည္းဥစၥာမ်ား၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့ တပည့္ အျခံအရံမ်ားစတဲ့ အေျခအေနအေပၚ မူတည္ၿပီး မာန္တက္ေနၾကတာ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ မ်က္မွန္စိမ္းတတ္ ေနၾက တာပါ။ တစ္ေန႔ သခ်ဴိင္းလက္မွတ္ရမယ္ဆိုတာကို ဆင္ျခင္မိၾကမယ္ဆိုပါရင္ ကိုယ္တတ္ထားတဲ့ မ်က္မွန္ဟာ အစိမ္းေရာင္ကေန အျဖဴေရာင္ ေျပာင္းလဲလာမွာပါ။
စာေရးသူအပါအ၀င္ စာဖတ္သူမ်ားပါ မ်က္မွန္စိမ္း မတတ္မိဖို႔နဲ႔ ေလာကသဘ၀အမွန္ကို ျမင္နုိင္တဲ့ အျဖဴေရာင္ မ်က္မွန္ကို တတ္နိုင္တဲ့သူမ်ား ျဖစ္ဖို႔ပါ။ ငယ္စဥ္က အဖိုးအိုအေၾကာင္း ျပန္ေျပာပါမယ္။
အဖိုးအုိဟာ Fisherman ပီပီ ငါးမွ်ားေနတဲ့အခိုက္ ငါးမ်ား မိေနေလမလား၊ မိရင္ေကာင္းမယ္၊ ့ ဘာလုပ္လိုက္မယ္ ဆုိတဲ့ အကုသုိလ္အေတြး နယ္ခ်ဲ႕မိမွာပါ။ ဒီလိုသာ ေတြးျဖစ္ခဲ့ရင္ေတာ့ အကုသိုလ္အရင္းအႏွီးျဖစ္တဲ့အတြက္ သခ်ဴိင္းလက္မွတ္ သာမက အပါယ္လက္မွတ္ပါ ၀ယ္ပီးသားျဖစ္သြားမွာပါ။
ငယ္စဥ္ကအဖိုးအိုရဲ႕ အျဖစ္မ်ဳိးကို အေတြးနဲ႔ ေျပးျမင္ကာ ကိုယ္လည္း ဒီလိုမ်ဴိးမ်ား ျဖစ္ေနပီလား၊ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ သံုးသပ္ ၾကည့္မိပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားလည္း သံုးသပ္ၾကည့္မိဖို႔ မိမိကိုယ္ကို ေလ့လာရင္း သုေတသနျပဳဖို႔ လိုအပ္လိမ့္မယ္ ဆိုတာ ေျပာရင္း…………………..ကုသိုလ္ဆိုတဲ့ အရင္းအႏွီးျဖင့္ အျဖဴေရာင္မ်က္မွန္မ်ား တတ္နိင္ၾကပါေစ………….



Read more...

ဂ်ပန္ျပည္မွ ဗုဒၶဘုရားေက်ာင္းမ်ားသို႔အလည္တစ္ေခါက္

Thursday, November 19, 2009
မဂၤလာပါရွင္။
ဒီေန႔ေတာ႔ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ဗုဒၶဘုရားေက်ာင္းမ်ားသို႔ အလည္တစ္ေခါက္ေရာက္ရိွခဲ႔တဲ႔အေၾကာင္းေလးကို စာဖတ္သူမ်ားကိုမ်ွေ၀လိုပါတယ္ရွင္။ကၽြန္မတို႔မိသားစုကို သ႔ူရဲ႕ကားနဲ႔ ဂ်ပန္မွာေနရာတကာအလည္လိုက္ပို႔ေပးတတ္တဲ႔ Dr.Miyahara က ဒီတစ္ေခါက္ေတာ႔ လြန္ခဲ႔တဲ႔နွစ္ေပါင္း ၃၅၀ ေက်ာ္ကတည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ ဗုဒၶဘုရားေက်ာင္းမ်ားရိွရာ NIKKO ျမိဳ႕သို႔အလည္တစ္ေခါက္ပို႔ေပးခဲ႔ပါတယ္ရွင္။

NIKKO ျမိဳ႕ဆိုတာ ျမန္မာျပည္က ေမျမိဳ႕ ၊ေတာင္ၾကီးတို႔လိုမ်ိဳး ဂ်ပန္မွာ နာမည္ၾကီးတဲ႔ ျမိဳ႕ေလးျဖစ္ပါတယ္ရွင္။ နစ္ကိုးျမိဳ႕အ၀င္ဟာ ေမျမိဳ႕နဲ႔ေတာ္ေတာ္ေလးတူသလိုပဲ ေတာင္ေပၚတက္ျပီး လည္ၾကေတာ႔ ေတာင္ၾကီးသြားတဲ႔ ကားလမ္းေတြနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးဆင္တူပါတယ္ရွင္။

Dr.Miyahara က ပထမဦးဆံုး World Heritase (ကမၻာ႔အေမြအနွစ္) တစ္ခုျဖစ္တဲ႔ Shrine and Temples of Nikko ကို အရင္လိုက္ပို႔ေပးခဲ႔ပါတယ္ရွင္။Shrine and Temples of Nikko (နတ္ဘုရားေက်ာင္းမ်ား နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္းမ်ား)တည္ရိွရာShrine and Temples of Nikko ကိုေရာက္ေတာ႔ အမွတ္တရ ဓါတ္ပံုေလးေတြကိုရိုက္ျဖစ္ရင္း ေတာင္ေပၚကို ေလွခါးေလးေတြနဲ႔ အဆင္႔ဆင္႔ တက္ခဲ႔ရပါတယ္ရွင္။Shrine and Temples of Nikko မွာ ၀င္ေၾကးအျဖစ္ လူၾကီး ယန္း ၁၀၀၀ ၊ ကေလး ယန္း ၄၀၀ သတ္မွတ္ထားျပီး Shrine and Temples of Nikko မွာရိွတဲ႔ လြန္ခဲ႔တဲ႔နွစ္ေပါင္း ၃၅၀ ေက်ာ္ကတည္ထားခဲ႔တဲ႔ ေတာင္ေပၚ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ၅ ေက်ာင္းကို လည္ပတ္ခြင္႔ရခဲ႔ပါတယ္။









ပထမဦးဆံုး ဗုဒၶဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းကို အရင္ဆံုးသြားေရာက္ခဲ႔ျပီး အဲဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးမွာ ထူးဆန္းအံ႔ၾသဘြယ္ေကာင္းတဲ႔ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ေတြကို ဖူးေမ်ွာ္ခြင္႔ရရိွခဲ႔ပါတယ္ရွင္။အဲဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးဟာ လြန္ခဲ႔တဲ႔နွစ္ေပါင္း ၃၇၁ ခုကတည္ေဆာက္ခဲ႔တာျဖစ္ျပီးေတာ႔ ေက်ာင္းထဲမွာဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားစြာကို တအံ႔တၾသပဲ ဖူးေတြ႔ခြင္႔ရတာေၾကာင္႔ ဓါတ္ပံုရိုက္ျပီး ေမာင္နွမေတြကို ေ၀မ်ွလိုေပမယ္႔ ဓါတ္ပံုရိုက္ခြင္႔မျပဳေၾကာင္း ၊ ျပင္းထန္စြာ တားျမစ္ထားတာမို႔ ဓါတ္ပံုရိုက္မလာနိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးတစ္ခုလံုးဟာ သစ္သားမ်ားနဲ႔သာတည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ျပီးေတာ႔ ျမန္မာဘုရားေတြမွာေတြ႔ရတဲ႔ လွပလြန္းတဲ႔လက္မွဳပညာေတြကို ထူးထူးျခားျခားပဲေတြ႔ရပါတယ္။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရဲ႕ အတြင္းဘက္မ်က္နွာက်က္မွာ နဂါးပံု ပန္းခ်ီ အၾကီးၾကီးဆြဲထားပါတယ္။ေက်ာင္းထဲေရာက္တာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးက ေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို ရွင္းျပေပးပါတယ္ရွင္။

ဒီနဂါးၾကီးဟာဆိုရင္အလြန္ထူးဆန္းပါေၾကာင္းနဲ႔ နဂါးရဲ႕ေျခရင္းပိုင္းကေန သစ္သားေခ်ာင္း ၂ေခ်ာင္းကို ေခါက္ရင္ ရိုးရိုးအသံသာၾကားရပါေၾကာင္းနဲ႔ နဂါးၾကီးရဲ႕ဦးေခါင္းပိုင္းကေန သစ္သားေခ်ာင္း ၂ေခ်ာင္းကိုေခါက္ရင္ ကံေကာင္းတဲ႔သူေတြဆိုရင္ ထူးဆန္းတဲ႔အသံေတြၾကားရပါေၾကာင္းရွင္းျပေပးျပီး နဂါးၾကီးရဲ႕ေျခရင္းပိုင္းမွာေရာ ၊ဦးေခါင္းပိုင္းမွာပါ သစ္သားေခ်ာင္း ၂ေခ်ာင္းကို ေခါက္ျပပါတယ္ရွင္။ ဟုတ္ပါတယ္ နဂါးၾကီးရဲ႕ ေျခရင္းပိုင္းမွာ ေခါက္တဲ႔သစ္စားေခ်ာင္းနွစ္ေခ်ာင္းရဲ႕အသံက ရိုးရိုးသစ္သားေခ်ာင္းေခါက္တဲ႔အသံသာျဖစ္ျပီး နဂါးၾကီးရဲ႕ဦးေခါင္းဘက္မွာ ေခါက္တဲ႔သစ္သားေခ်ာင္း၂ေခ်ာင္းရဲ႕အသံက ပဲ႔တင္သံေတြနဲ႔ထပ္ေနျပီး အလြန္ထူးျခားလွပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ၄ ဦးစလံုး ထူးျခားတဲ႔ အသံကိုၾကားရျပီး တခ်ိဳ႕ဘုရားဖူးဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီးေတြက ဘာမွမၾကားရေၾကာင္းေျပာေနသံၾကားရေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ကံေကာင္းတဲ႔သူေတြလို႔ သတ္မွတ္လိုက္ပါတယ္ရွင္။ း)









ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြအားလံုးဟာ ကၽြန္မတို႔ျမန္မာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြလိုပဲ ဖိနပ္ကို အျပင္မွာခၽြတ္ထားရပါတယ္။ေနရာတကာမွာ အေဆာင္လက္ဖြဲ႔ေတြကို ယံုၾကည္စြာေရာင္းေနၾကတာေၾကာင္႔ သမီးေလးကေတာ႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ လက္ေဆာင္ေတြ စိတ္တိုင္းက်၀ယ္ေနပါေတာ႔တယ္။ခရီးမသြားခင္ သူ႔ေဖေဖက သူလိုတာ၀ယ္ဘို႔ မုန္႔ဘိုး ေပးထားတာေၾကာင္႔ သူလိုခ်င္တာမွန္သမ်ွကို သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ဆိုျပီး တစ္ခုျပီးတစ္ခု၀ယ္ေနေတာ႔တာပါပဲ။သမီးေလးက ခရီးတစ္ခုခုသြားတိုင္း သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ အျမဲတမ္းမေမ႔ပဲ လက္ေဆာင္၀ယ္တတ္သလို သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြကလည္း သူ႔ကိုခ်စ္ခင္ၾကျပီး လက္ေဆာင္ေတြျပန္ေပးတတ္ၾကပါတယ္ရွင္။သမီးေလးတို႔ အတန္းပိုင္ဆရာမက ခိုင္က်န္ကို အကုန္ခ်စ္ၾကေၾကာင္း ခိုင္က်န္က အားလံုးကို အျမဲ ေအာ္ဂနိုက္လုပ္ေၾကာင္းနဲ႔ ခိုင္က်န္က ေခၚရင္ အကုန္ပါသြားၾကေၾကာင္းေျပာျပခဲ႔တာမို႔ အသက္ငယ္ေပမယ္႔ အေပါင္းအသင္းဆန္႔တဲ႔ သမီးေလးအတြက္ ကၽြန္မတို႔ ၀မ္းသာ ဂုဏ္ယူေနမိပါတယ္။





ေတာင္ေပၚမွာပဲ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြတစ္ေက်ာင္းနဲ႔တစ္ေက်ာင္းကူးၾကတဲ႔လမ္းကေလးေတြမွာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြလည္းထူးထူးျခားျခား အယူအဆေလးေတြရိွၾကတာကို ေတြ႔ရိွခဲ႔ရပါတယ္။တစ္ေနရာမွာ ေရကန္ေလးနဲ႔ ေငြအေၾကြေတြကိုေရကန္ထဲကေရနဲ႔ေဆးရင္ ေငြေတြတိုးပြားလာမယ္ဆိုလို႔ ရိွသမ်ွပိုက္ဆံေလးေတြထုတ္ျပီး စကာေလးနဲ႔ေရေဆးျဖစ္ၾကပါတယ္ရွင္။ေနာက္ျပီး ရိွရင္းစြဲအသက္ထက္ပိုငယ္ေအာင္ ေသာက္ရတဲ႔ Waka Mizu ဆိုတာကိုလည္း ၾကံဳတုန္း၀င္ေသာက္ျဖစ္ခဲ႔ပါေသးတယ္။အသက္ပိုငယ္ခ်င္လို႔ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူးရွင္။ၾကံဳလို႔ ေသာက္ျဖစ္လိုက္တာပါ။









ေရွ႕နွစ္ေပါင္း ၃၅၀ ေက်ာ္က ထူးျခားလွတဲ႔ ဂ်ပန္ရိုးရာ လက္ရာမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္ရွင္။
ဂ်ပန္မွာ ၄ ဂဏန္းဟာ မေကာင္းဘူးလို႔အယူရိွၾကတဲ႔အတြက္ ဘုရားအ၀င္မုဒ္ဦးက ဒီတိုင္အျဖဴ ၄တိုင္မွာ တိုင္တစ္တိုင္ကို ေဇာက္ထိုး ထားထားတာျဖစ္ေၾကာင္း မီယဟရစံ က ရွင္းျပေပးပါတယ္ရွင္။


ဒီတိုင္ ၂တိုင္ကိုေသျခာၾကည္႔ရင္ မတူတာကိုေတြ႔နိုင္ပါတယ္ရွင္။

ေနာက္ဆံုးေရာက္ခဲ႔တဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကေတာ႔ ပထမ ေက်ာင္းေလးေက်ာင္းထက္ကို ေလွခါးအထစ္ေပါင္း ၁၃၇ ခုတက္ျပီးမွေရာက္သြားၾကလို႔ ေတာင္ေပၚဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေရာက္ေတာ႔ ဗိုက္ကလည္းဆာ ေမာကလည္းေမာေနၾကပါျပီရွင္။ေက်ာင္းေပၚေရာက္တာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးကထိုင္ျပီးအနားယူၾကဘို႔နဲ႔ ေလွခါးထစ္ေပါင္း ၁၃၇ ခုတက္ခဲ႔ၾကရတာမို႔ ေအးေအးေဆးေဆးနားၾကပါလို႔ေျပာျပေတာ႔မွ ကိုယ္တက္လာခဲ႔တဲ႔ေလွခါးထစ္က ၁၃၇ ခုရိွမွန္းသိလိုက္ရတာပါရွင္။ဗုဒၶဘာသာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြေရာက္ရလို႔ ေမာေနေပမယ္႔ အလြန္ေပ်ာ္ေနခဲ႔မိပါတယ္။




ဗုဒၶုဘုရားေက်ာင္း၀င္းၾကီးထဲမွာ ေနရာတကာ ဘုရားဖူးမ်ားနဲ႔ စည္ကားေနခဲ႔ျပီး နိုင္ငံျခားသား ဘုရားဖူးမ်ားလည္း စည္ကားစြာလာေရာက္ၾကတာကို ေတြ႔ရိွခဲ႔ရပါတယ္ရွင္။




ေတာင္ေပၚကေန စီးက်လာတဲ႔ ေတာင္က်စမ္းေရေလးနဲ႔ ဘုရားဖူးေတြအတြက္ လက္ေဆးကန္ေလးလုပ္ထားေပးပါတယ္ရွင္။






ဗုဒၶရာဇ၀င္ထဲက ေမ်ာက္ပံုေလးေတြကိုပါေတြ႔ရပါတယ္ရွင္။ဘုရား၀င္းၾကီးထဲက အေဆာက္အဦး အားလံုးလိုလိုဟာ သစ္သားေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာျဖစ္ေၾကာင္း ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးမွ ရွင္းျပေပးခဲ႔ပါတယ္ရွင္။





အားလံုးပဲ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕နိုင္ၾကပါေစ။

၀ါ၀ါခိုင္မင္း

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP