* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, October 16, 2009

ကာလဖိုးနီးယားေျခလွမ္းမ်ား



ကမၻာေက်ာ္ Golden Gate တံတား

Getti Center

ရြာေက်ာ္ ေဟာလိ၀ုဒ္


Read more...

ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ေသြးမကင္းလို႔ ေျပာပါရေစ... (အရွင္ပေညာဘာသ)



အရွင္ပေညာဘာသ ဖိုးပေညာ (သပိတ္က်င္း)

ျမန္မာအခ်င္းခ်င္း ေသြးမကင္းလို႔ ေျပာပါရေစ...


















Read more...

ကင္ဆာေရာဂါအတြက္

ယေန႕ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ ဓါတ္စာေဖ်ာ္ရည္တစ္မ်ဳိး ေခတ္စားေနပါသည္။ လူအမ်ား
စိတ္၀င္စားလာေအာင္ စတင္ေဖာ္ထုတ္ ေဆာ္ၾသ ခဲ့သူကေတာ့ ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး
အရွင္ တိုမီဇာ၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလာတဲ့ ဓါတ္စာေဖ်ာ္ရည္ကေတာ့ ``အာလူးစိမ္း`` ေဖ်ာ္ရည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ အာလူးစိမ္းေဖ်ာ္ရည္ေၾကာင့္ ေရာဂါ သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားရတဲ့ လူနာေတြ ၊ လူနာရွင္ေတြ ဆီက ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ပလူပ်ံသလိုေရာက္လာတဲ့စာေတြ အရွင္တိုမီဇာ၀ လက္ခံရရွိခဲ့ပါတယ္ ။

ဆရာေတာ္က "ဒီႏွစ္ထဲမွာ ကင္ဆာအမ်ားအျပားဟာ အာလူးစိမ္း ဓါတ္စာကို
မွီ၀ဲခဲ့ၾကၿပီး ပမာဏ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သိသိသာသာ သက္သာသြားၿပီး ေသမင္းႏႈတ္ခမ္း၀က ျပန္လာႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္"။

အသံုးျပဳပံုကေတာ့ အာလူးအစိမ္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ကို ေရစင္ေအာင္ေဆးၿပီး ထုေထာင္းပါမယ္ ။
ၿပီးမွ ပိတ္စိမ္းပါးနဲ႕ထုပ္ၿပီး အရည္ရေအာင္ညွစ္ယူပါမယ္ ။ အဲဒီအရည္ ဖန္ခြက္ တစ္ခြက္မွ ႏွစ္ခြက္ ေန႕စဥ္မွီ၀ဲသြားမယ္ဆိုရင္ အသည္းေရာဂါ ၊ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ၊ အစာအိမ္ေရာဂါ ၊ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါ ၊ ႏွလံုးေရာဂါ၊ ေသြးတိုးေရာဂါ ခါးနာ ၊ ပုခံုးနာ ၊ က်ီးေပါင္းနာေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ကင္းေစတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ ေပ်ာက္ကင္းေၾကာင္း အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ေထာက္ခံစာမ်ားရရွိထားတယ္လို႕ဆိုပါတယ္ ။

သာဓကတစ္ခုအေနနဲ႕ကေတာ့ ......
မစၥတာတီ ဆိုသူသည္ နားရြက္ေအာက္နားမွာ အဖုတစ္ဖု ေပၚလာတာနဲ႕ ေဆးရံုကိုသြားၿပီး ကင္ဆာက်ိတ္ ျဖစ္ေနၿပီး ခဲြစိတ္ကုသၿပီး ဓါတ္ကင္ခဲ့ပါတယ္။ သို႕ေသာ္လဲ ကင္ဆာကလပ္စည္းေတြက အဆုတ္ထိေအာင္ ပ်ံႏွံသြားပါတယ္ ။ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ားက ကင္ဆာကလပ္စည္းေတြ ပ်ံႏွံ႕ကုန္လို႔ ကုသလို႔
မရႏိုင္ေတာ့ ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္ ။

အဲဒီေနာက္ သူဟာ အာလူးစိမ္းဓါတ္စာ အေၾကာင္းၾကား သိရတဲ့အတြက္ အရံႈးမရွိဘူးဆိုၿပီး ေသာက္ၾကည့္တယ္ ။
အညႊန္းအတုိင္း ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ ဇဲြေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေသာက္ခဲ့ပါတယ္ ။ အခုဆိုရင္ ကင္ဆာကလပ္စည္းေတြ ေလွ်ာ့က်သြားၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္တဲ့အတြက္ က်န္းမာေရးနဲ႕ ခြန္အား ျပန္ေကာင္းလာပါတယ္ ။ မူလ အလုပ္အကိုင္လည္းျပန္ၿပီးလုပ္ကိုင္ႏိုင္ပါၿပီ ။

သုေတသီ တိုမီဇသ-က သူ႕ရဲ႕ ``ကင္ဆာေရာဂါ ေၾကာက္စရာမလို၊ က်န္းမာေစေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း ``(The way to healthy life ; Cancer not to be feared) ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ကင္ဆာေရာဂါ ခဲြစိတ္ကုသခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ လူနာရဲ႕အေၾကာက္တရားေၾကာင့္ ကင္ဆာကလပ္စည္းေတြ ပ်ံႏွံ႕ ကုန္ရပါတယ္။

သူဟာ ကင္ဆာေဆး အဆက္မျပတ္မွီ၀ဲရၿပီး ဓါတ္ကင္ ၿပီးသြားၿပီဆိုတဲ့သတင္း မၾကားရသေလာက္ပါပဲ ။ ဒါ့အျပင္ ျပင္းထန္တဲ့ ကုထံုးေတြရဲ႕ေဘးထြက္ဆုိးက်ဴိးေတြရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကို လူနာက ခံစားရပါေသးတယ္ ။
အက်ဴိးဆက္အေနနဲ႔ လူနာဟာ ခံတြင္းပ်က္ျခင္း ၊ အားအင္ခ်ည္႕နဲ႕လာျခင္းတို႕ျဖစ္လာရပါတယ္ ။ အာလူးစိမ္း ဓါတ္စာကို ေသာက္ျခင္းအားျဖင့္ ေဘးထြက္ဆုိးက်ဴိးေတြ မခံစားရပဲ လူနာဟာ တစ္ေန႕တစ္ျခား
အားအင္ျပည့္ၿဖိဳးလာတာေတြ႕ရပါတယ္ ။ အာလူးပင္ဟာ ပင္ကိုယ္က အာဟာရျပည့္၀ေနတဲ့
အစာတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ဴိးမယုတ္ပါဘူး ။ သူ႕ကို မွန္မွန္မွီ၀ဲျခင္းအားျဖင့္ ကင္ဆာ ကလပ္စည္းေတြကို ဟန္႕ထားေစပါတယ္ ။``လို႕ေဖာ္ျပထာားပါတယ္ ။

အာလူးစိမ္း ဓါတ္စာဟာ ကိုယ္တိုင္ လြယ္လြယ္ကူကူ ေဖာ္စပ္ႏိုင္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ေသာက္သံုးႏိုင္ပါတယ္ ။
ၿပီးေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ သူ႕ရဲ႕ အာနိသင္ကို ေတြ႕ထိခံစားႏိုင္ပါတယ္ ။ `` ဓါတ္စာ တစ္ပါတ္ ႏွစ္ပါတ္ေလာက္ ေသာက္ၿပီးတာနဲ႔ နာက်င္ ကိုက္ခဲမႈေ၀ဒနာေတြ တစ္စတစ္စ ေလွ်ာ့ပါးသြားပါတယ္ ။
ခံတြင္းျပန္ၿပီးေကာင္းလာမယ္ ။ အသားအေရျပန္ၿပီးေကာင္းလာမယ္ ။

အာလူးစိမ္း ဓါတ္စာကို အထူးသျဖင့္ ေထာက္ခံတဲ့ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ေဒါက္တာ ကိုင္ႏိုရွိတ ျဖစ္ပါတယ္ ။
သူ႕အဆုိေတြက `` အာလူးကို ဥေရာပတိုက္သားေတြက တစ္ခ်ိန္တုန္းက
မဟာပထ၀ီေျမၾကီးရဲ႕ ပန္းသီး (Apple of the great earth) လို႕ေခၚခဲ့ေၾကာင္း သိရပါတယ္ ။

အာလူးမွာ အာဟာရဓါတ္ေတြ စံုစံုလင္လင္ပါရွိၿပီး အထူးသျဖင့္ ဗိုက္တာမင္စီဓါတ္နဲ႕ ထံုးဓါတ္တို႔ အမ်ားဆံုးပါ၀င္ ပါတယ္ ။ ေရွးေဟာင္း ဂ်ာမန္ေဆးက်မ္းေတြမွာ အာလူးစိမ္းဓါတ္စာရည္ကို အစာအိမ္ အနာေပါက္ျခင္း ၊ ၀မ္းခ်ဳပ္ျခင္းေတြ အတြက္ေပးရေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္ ။

ကင္ဆာကလပ္စည္းေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ပါတ္သက္ၿပီး အာကိတ တကၠသိုလ္
ေဆးသုေတသန ဌာနက ပါေမာကၡ ကာဂါမိ-က ေျပာၾကားရာမွာ `` ကင္ဆာကလပ္စည္းကို
ထိန္းခ်ဳပ္ေစတဲ့ ဓါတ္ကို ရွာေဖြေဖာ္ထုတ္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ။

အဲဒီေဆးနဲ႕ ၾကြက္ကေလးေတြ အေပၚမွာ စမ္းသပ္ၾကည့္တဲ့အခါ အလားအလာေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ေတြ႕ရပါတယ္ ။ သူဟာ သူ႕ရဲ႕ေတြ႕ရွိခ်က္ကို စာတမ္းျပဳစုၿပီး မႏွစ္က ဂ်ာမနီႏိုင္ငံမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကင္ဆာညီလာခံ (International Cancer Society Conference ) မွာ ဖတ္ၾကားတင္သြင္းခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္ဆက္တဲြအေနနဲ႕ အာလူးစိမ္းဓါတ္စာ ေဖ်ာ္ရည္လုပ္နည္းဟာ အလြန္ပဲလြယ္ကူပါတယ္ ။
အရြယ္တူ အာလူး (၃)လံုးကိုယူၿပီး ေရစင္ေအာင္ေဆးပါ ၊ အခြံမႏႊာရပါ ။
အစို႕ေပါက္ေလးမ်ားရွိရင္ ဖယ္ရွားေပးပါ ။ ၿပီးလွ်င္ အာလူးကို သခြားျခစ္ျဖင့္ အစေလးမ်ားျဖစ္ေအာင္ ျခစ္ေပးပါ ။ ၿပီးက အဲဒီအစေလးမ်ားကို သန္႕ရွင္းေသာ ပိတ္စိမ္းပါးစျဖင့္ ထုပ္ၿပီး (အုန္းႏို႕ညွစ္သကဲ့သို႕) အရည္ညွစ္ယူပါ ၊ အဲဒီအရည္ကိုခြက္ထဲမွာ ထည့္ၿပီး အရသာေကာင္းေအာင္ ပ်ားရည္နဲနဲေရာစပ္ၿပီး ေသာက္ပါ ။ အဲဒီအာလူးအရည္ကို နံနက္တိုင္း တစ္ခြက္ႏႈန္းျဖင့္ေသာက္ေပးႏိုင္ပါတယ္ ။

ျဖန္႔ေ၀သူ၏ အမွာစကား

ယေန႕ကာလေခတ္တြင္ ကင္ဆာေရာဂါသည္ အလြန္အျဖစ္မ်ား၍ ေငြကုန္ေၾကးက် မ်ားေသာေရာဂါျဖစ္ပါသည္။
ကင္ဆာေရာဂါေပ်ာက္ကင္းေစႏုိင္ေသာ တိုင္းရင္းေဆး ၊ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ေဆး အေျမာက္အမ်ား ေပၚထြက္ လွ်က္ရွိပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာအလိုရ ခႏၶာရွိ၍ ေ၀ဒနာရွိျဖင္းျဖစ္ပါသည္ ။ မိမိျပဳေသာ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္ အစုစုတို႕သည္ သံသရာ ျပန္၍ တစ္ဖန္ လည္ျခင္းျဖစ္ပါသည္ ။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ဓါတ္မက်ဘဲ ၊ အားမငယ္ဘဲ မိမိတို႕၏ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားကို စိတ္ဓါတ္ၾကံ႕ခိုင္စြာ ၊ နည္းလမ္းေပါင္းစံုျဖင့္ ကုသရမည္ျဖစ္ပါသည္ ။

မိမိ၏ ကုသိုလ္ကံတရားအက်ဳိးေပးေသာ္ မိမိႏွင့္ကိုက္ညီေသာ ေဆး၀ါးမ်ား ၊
ဆရာသမားမ်ား (အနာႏွင့္ေဆးတည့္ေသာ္) ေတြ႔ ကာ ေရာဂါအျမစ္ျပတ္ကာ
(လံုး၀)အရွင္း ေပ်ာက္ကင္းခ်မ္းသာႏိုင္ပါသည္ ။

သို႕ျဖစ္ရာ အထက္တြက္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အာလူးစိမ္းေဖ်ာ္ရည္သည္
ကုန္က်စရိတ္နည္းပါးသည့္ အျပင္ ျပဳလုပ္ရန္ နည္းလမ္းသည္ အလြန္ရိုးရွင္းပါသည္။ လူသားတို႕ စားသံုးေသာ သဘာ၀ ဓါတ္စာျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဴိးမရွိပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ ေရာဂါေ၀ဒနာရွင္မ်ား
လက္ေတြ႕အသံုးခ်ႏိုင္ရန္ အက်ဴိးငွာ ဤ ေဆးနည္းအား တဆင့္ျပန္လည္ေ၀ငွေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


Read more...

ကိေလသာ ၁၀-ပါး

ကိေလသာဟူသည္မွာ သတၱဝါတို႔ကို ညႇင္းဆဲႏွိပ္စက္ ညစ္ႏြမ္းပင္ပန္းေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္သည့္ အကုသိုလ္ တရားဆိုးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းကိေလသာတရားတို႔သည္-

(၁) ေလာဘ= လိုခ်င္တပ္မက္မႈ
(၂) ေဒါသ= ၾကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ
(၃) ေမာဟ= အမွန္မသိျမင္ မိုက္မဲမႈ
(၄) မာန= ေထာင္လႊားတတ္ႂကြမႈ
(၅) ဒိ႒ိ= အထင္အျမင္ အယူအဆ လြဲမွားမႈ
(၆) ဝိစိကိစၧာ= အမွန္မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ပဲ ယံုမွားမႈ
(၇) ထိန= ပ်င္းရိ ထိုင္းမိႈင္းေလးလံမႈ
(၈) ဥဒၶစၥ= မၿငိမ္မသက္ လႈပ္ရွားပ်ံ႕လြင့္မႈ
(၉) အဟိရိက= မေကာင္းမႈျပဳရန္ မရွက္မႈ
(၁၀) အေနာတၱပၸ= မေကာင္းမႈျဖစ္မွာ မေၾကာက္မႈ – ဟူ၍ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၁၀-ပါးရွိသည္။

ကိေလသာ ၁၅၀၀. . . အက်ယ္အားျဖင့္မူ ယင္းကိေလသာဆယ္ပါးကိုမူတည္၍ ကိေလသာ၏ အာ႐ံုျဖစ္ေသာ ႐ုပ္ နာမ္တရား ၇၅-ပါးႏွင့္ ေျမႇာက္ရသည္။ ၁၀X၇၅ = ၇၅၀။
ဤ၌-
(က) ႐ုပ္တရားဟူသည္မွာ နိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၈-ပါးႏွင့္ လကၡဏာ႐ုပ္ ၄-ပါး ေပါင္း ၂၂-ပါး။
(ခ) နာမ္တရားဟူသည္မွာ စိတ္-၁၊ ေစတသိက္-၅၂၊ ေပါင္း ၅၃-ပါး။
(ဂ) ယင္း႐ုပ္တရား ၂၂-ႏွင့္ နာမ္တရား-၅၃ ေပါင္း ႐ုပ္ နာမ္တရား ၇၅ ျဖစ္သည္။
ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ၇၅၀ ကို (အတြင္း အဇၥ်တၱႏွင့္ အပ ဗဟိဒၶ) သႏၲာန္ ၂-ပါးျဖင့္ ေျမႇာက္လွ်င္ ၇၅၀X၂= ၁၅၀၀ ျဖစ္သည္။

ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း နိဒါန္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပေပးလိုက္တာပါ။



Read more...

သံသာရာေအး သိမ္သမုတ္ပြဲ မွတ္တမ္း













Read more...

အသက္ရွည္ေၾကာင္းႏွင့္ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳေၾကာင္းတရား


078-ATHET.SHAY&CHIT.KHIN.KYAUNG.5.mp3 -


Read more...

Doing, Having & Being


Doing, Having & Being

Doing ဆိုတာ အလုပ္ၾကီး အကိုင္ၾကီးေတြ လုပ္ျပနိဳင္တာ၊ ေအာင္ျမင္တာကိုဆိုလိုတယ္။ လူအမ်ားျမင္နိဳင္တဲ့ သိနိဳင္တဲ့ အလုပ္မ်ိဳး လူအထင္ၾကီးတဲ့အလုပ္မ်ိဳးကို လုပ္နိဳင္မွ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တန္ဘိုးရွိတယ္လို ့ ယူဆတာ။ အဲဒါကိုမွ တစ္ခုတည္းေသာ တိုင္းတာစရာ ေက်နပ္စရာလို ့ ယူဆရင္၊ လူအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္ျပနိဳင္မွ ငါ့ဘ၀ဟာ ေအာင္ျမင္တာလို ့ သေဘာထားတဲ့လူဟာ မလုပ္နိဳင္ေတာ့တဲ့အခါ စိတ္ဓါတ္က်သြားမယ္။ လုပ္နိဳင္တယ္ဆိုတာ လူမ်ားကိုျပလို ့ရတဲ့အရာျဖစ္ေနတယ္။ သူမ်ားနဲ ့ ဆက္စပ္ေနတယ္။

Having ဆိုတာ ငါ့မွာ အိမ္ေကာင္းေကာင္း၊ ကားေကာင္းေကာင္း၊ ပစၥည္းေကာင္းေကာင္းေတြရွိတယ္။ ငါ့မွာ ေငြရွိတယ္၊ လက္၀တ္ရတနာ ေကာင္းေကာင္းေတြရွိတယ္။ ဒီလိုရွိလို ့ ငါဟာ တန္ဘိုးရွိတဲ့သူ၊ ဒီလိုရွိလို ့ ငါဟာေလးစားခံရမယ့္သူ၊ ဒီလိုရွိမွ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္တဲ့သူလို ့ သေဘာထားတဲ့သူဟာ Having ေပၚမွာ မွီေနတယ္။ သူ ့ဘ၀ကို Having ႏွင့္တိုင္းတာတယ္။ ဒါေတြမရွိတဲ့အခါမွာ အၾကီးအက်ယ္စိတ္ဓါတ္က်မယ္။ ဒါေတြရွိေနတုန္းမွာလည္း တကယ္ေတာ့ မေပ်ာ္ပါဘူး။

Doing ႏွင့္ Having ဟာ ကိုယ္က်ိဳးသက္သက္ျဖစ္ေနရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈအစစ္ကို မေပးနိဳင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Being ကို ေလးေလးနက္နက္ နားလည္သင့္တယ္။ Being ဆိုတာ ဘာလဲ - ေမတၱာစိတ္နဲ ့ေနတာ Being၊ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ - I am a loving person. လို ့ ေျပာလို ့ရတယ္။ am ဆိုတာ Being ကိုေျပာတာေနာ္။ လုပ္ေနတာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ငါဟာ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္တဲ့သူ၊ သနားတတ္တဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ သူမ်ားမွာ အဆင္ေျပတာကို ၀မ္းသာတတ္တဲ့သူ ျဖစ္တယ္။

သတိရွိေနတဲ့အခါမွာ I am mindful. am ဆိုတာ Being ကိုေျပာတာပဲ။
I am peaceful. ငါ ျငိမ္းခ်မ္းေနတယ္။ ဒါလည္း Being
ဒီလိုသတိရွိေနတဲ့စိတ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့စိတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္တဲ့စိတ္၊ ေမတၱာစိတ္၊ ကရုဏာစိတ္နဲ ့ေနရင္းနဲ ့ လုပ္သင့္တဲ့ (Doing) အလုပ္ေတြကို လုပ္သြားနိဳင္ရင္ သိပ္ေကာင္းတယ္။ အဲသလိုလုပ္နိဳင္ရင္ အမွားနဲတယ္။ ကိုယ့္ Doing ဟာ ကိုယ့္ Being ကို ေဖာ္ျပတယ္။ ကိုယ့္အလုပ္ဟာ ကိုယ္ဘယ္လိုလူဆိုတာကို ေဖာ္ျပတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ Doing ဟာ သူမ်ားထက္သာဖို ့ ၾကြားဖို ့ သူမ်ားကိုနိဳင္ဖို ့ျဖစ္သြားရင္ စိတ္ပင္ပန္းမယ္။ သူမ်ားကို ဒုကၡေပးတဲ့အလုပ္ Doing ျဖစ္သြားမယ္။ ေလာကအက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္ရင္ အဲဒီ Doing ဟာ Being ဆိုတဲ့ အုတ္ျမစ္ Foundation ရွိဖို ့လိုတယ္။ ဉာဏ္ၾကီးၾကီးနဲ ့ ဒီအခ်က္ကိုသေဘာေပါက္ျပီး ဒီအတိုင္းေနသြားရင္ ကိုယ့္ဘ၀ကို ေက်နပ္မႈျပည့္ျပည့္၀၀ရမယ္။

Being ကို နားလည္တဲ့သူ၊ တန္ဘိုးထားတဲ့သူ၊ Being နဲ ့ ေနတဲ့သူဟာ ကိုယ့္ဘ၀ကို ျပင္ပရုပ္၀တၳဳေတြ၊ အဆင့္အတန္းေတြ၊ ဂုဏ္ရာထူးေတြနဲ ့ မတိုင္းတာတဲ့အတြက္ အဲဒီ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ရာထူး၊ ဂုဏ္ထူးေတြ တက္လိုက္က်လိုက္ျဖစ္တိုင္း သူ ့စိတ္က တက္လိုက္က်လိုက္ မျဖစ္ဘူး။ သူ ့Being ကိုက်သြားေအာင္ ဘယ္သူကမွ လုပ္လို ့မရဘူး။ သူ ့Being ကို သူမ်ားက အဆံုးအျဖတ္ေပးလို ့မရဘူး။ အမွတ္ေပးလို ့မရဘူး။ ကိုယ့္စိတ္ကေလး သတိရွိေနတယ္၊ ၾကည္လင္ေအးခ်မ္းေနတယ္၊ ႏူးညံ့ေနတယ္၊ ေမတၱာ၊ ကရုဏာ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘယ္သူကအဲဒါကို လာတိုင္းတာလို ့ရမလဲ၊ မရဘူး။ သူမ်ားတိုင္းတာလို ့မရနိဳင္တာကိုပဲ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚေအာင္လုပ္ျပီး ဒါနဲ ့ပဲ ကိုယ့္ဘ၀ကိုကိုယ္ ေက်နပ္ေအာင္ ေနရမွာေနာ္။

ကိုယ့္ကို သူမ်ား အမွတ္ဘယ္ေလာက္ေပးေနလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားေနရတဲ့ သူဟာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈအစစ္ကို မရနိဳင္ဘူး။

တစ္သက္လံုး သူမ်ားအမွတ္ေပးတာကို ခံေနခဲ့ရတာေနာ္၊ သူမ်ားအမွတ္ေပးလို ့ရတဲ့ အရာေတြအားလံုးဟာ သူမ်ားနယ္ေျမပဲ။ ဘယ္သူမွ အမွတ္ေပးလို ့မရတာမွ ကိုယ့္နယ္ေျမ။ ကိုယ့္နယ္ေျမအစစ္ထဲမွာကိုယ္ေနရင္ ကိုယ့္ကိုဘယ္သူမွ ဖယ္ခိုင္းလို ့မရဘူး။

ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက (မဟာျမိဳင္ေတာရ )
(စိတ္ႏွလံုး ရႊင္လန္းေစဖို ့)

Read more...

resolving to abstain from unwholesome speech

"Open your mouth, and you've made your first mistake". I can't remember which Zen Master said that, but it's absolutely true. I imagine it was originally said in reference to trying to define the absolute or something, but it has a practical every day usefulness. I need to keep my mouth, especially my on-line mouth, shut.

Small disputes and misunderstandings that would be instantly resolved and passed over sitting face to face in a coffee shop become, in email and in blogs, huge arguments drawing in all and sundry and leading to a feeling of bitterness and frustration. And it's entirely my own fault. And here I am doing it again.

The details are simple. A friend went on-line to criticise the talk given by Sayadaw U Sujana Bhikku last week, saying that Dhamma talks should be made more engaging for western audiences. He criticised the Bhikku's delivery, the sound system, the Bhikku's lack of smiles, and said that the monk is just no good as a speaker.

My first mistake was to respond. Why? Why did I feel the need to defend an event that had already passed and which most people had enjoyed very much? I'd already blogged about the talk, about how the monk, speaking in English for the sake of his audience, had given an amazing presentation of the Dhamma, so what business was it of mine to respond to criticism of it?

Then came my second mistake. After criticising Sayadaw Bhikku, this friend emailed me telling about his academic research and a presentation he's giving on Mahayanan Buddhism. He also said he plans to go to the Zen Centre next month for the talk with Chong Go Sunim. I wrote back saying, in a tone that was entirely wrong, that I hoped he wouldn't make Internet criticisms of the event if, once again, he felt it fell short in some way of his expectations.

Sending this email was a stupid thing to do. My friend ignored my subsequent emails, published parts of what I had written to him on his blog, deleted my long response in his comments section, and finally wrote to me saying "perhaps you're right. If I went, I might come away with a critical opinion. And write about it. So your protective instincts are correct, if intolerant".

This is entirely my fault. And it goes right to the heart of what it should mean to be following a spiritual path. Ever since I was a child I've argued with people, taken up positions and defended them, attempted to prove myself right on every little thing I've ever believed. And it's caused so much harm to others, and handed myself so much unhappiness too.

At school I argued with someone over the Falklands, insensitive to the fact their brother was serving there. I threw punches during the miners' strike, and spray-painted my politics on walls all over East London. These days the issues and the forum have changed, it's Buddhism rather than socialism, the Internet rather than pubs and streets, but the essential dynamic remains.

I am getting better and have made some good progress, and yet only recently I was engaged in an on-line argument about precepts that led into a long-running dispute with another blogger over what constitutes a properly respectful attitude to the Dharma. And now this. A friendship lost over the defence of a Dharma talk. Can you imagine anything more ridiculous?

Does it help myself or others? Who cares if I'm right or wrong? Why does it matter to me so much? Who cares what people write? The talk was, for me, a wonderful and moving experience. Why can't I just stick with that and ignore the rest?

What does it mean to believe in Buddha-nature if I can't entrust to it everything - including all these disputes that seem so relevant one minute, so pathetic the next? What does it mean to believe in the active working of the Buddha which is my True Self, if I am still battling to defend opinions rather than letting go of them?

I have a lot of work to do, and most of it around the Internet. I need to learn not to respond. The Buddha defined Right Speech as "abstinence from false speech, malicious speech, harsh speech, and from idle chatter." So there's hope for me there. After all, I'm good at giving things up; meat, dairy, booze, cigarettes, coffee. Now it's the turn of the trickiest one of all. Wish me luck.

Picture: The lovely image here is by my good friend Colin. His partner's father, a wonderful man, recently died and after the five days of ceremonies at the local temple, Colin presented this magnificent work to the head monk, where it was very warmly received. A beautiful example, surely, of right speech, and of what is truly important in this life.


Read more...

မန္းသားတုိ႔ရဲ႕ ဘံုဆြမ္းေလာင္းပြဲ

မႏၱေလးျမိဳ႕ရဲ႕ အရုဏ္ဦးမွာ ဆြမ္းခံၾကြလာတဲ့ သံဃာမ်ား

မႏၱေလးျမိဳ႕က သဗၺသုခ ဆြမ္းေလာင္းသင္းက သံဃာေတာ္ေတြကုိ လစဥ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ေန႔တုိင္း ဆြမ္း ေလာင္းပါတယ္။ သံဃာ အပါး ၄၀၀ ကုိ လတုိင္း သပိတ္ျပည့္ ေလာင္းလွဴတယ္။ ဟင္းက အသားဆီျပန္ဟင္းတစ္ခြက္ပါမယ္။ ပဲႏွပ္ပါမယ္။ ငါးေျခာက္ဟင္းတစ္ခြက္ ပါမယ္။ ငရုတ္သီးေၾကာ္ ပါမယ္။ အသီးအရြက္ေၾကာ္ ဒါမွမဟုတ္ အျခား ဟင္းတစ္မ်ိဳး ပါမယ္။ ဆြမ္းနဲ႔ ဟင္း ၅ မ်ိဳး ပံုမွန္ ေလာင္းလွဴပါတယ္။

၃၂ လမ္းနဲ႔ ၈၂ လမ္းေထာင့္မွာ မနက္ ၅ နာရီက စျပီး ၾကြလာသမွ် သံဃာေတြကုိ အပါး ၄၀၀ ျပည့္ထဲထိ သပိတ္ျပည့္ ဆြမ္း ဆက္ကပ္ၾကတယ္။ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ေန႔ကေတာ့ ဆြမ္းေဘာဇဥ္အျပင္ သီတင္းကၽြတ္ျပီမုိ႔ သကၤန္းမ်ားလဲ လွဴဒါန္းတယ္။
မႏၱေလးမွာ စာဝါလုိက္၊ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ ဝန္ေဆာင္ေနတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ လွဴဒါန္းခ်င္တဲ့ အေဝးေရာက္ မႏၱေလးသားမ်ားနဲ႔ ေစတနာရွင္ ဒကာဒကာမမ်ား သဗၺသုခ ဆြမ္းေလာင္းအသင္း၊ ၃၂ လမ္းနဲ႔ ၈၂ လမ္းၾကား၊ မႏၱေလးျမိဳ႕ ဒါမွမဟုတ္ ဖုန္း-၀၉၂၀၁၃၈၁၁ ကုိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ၾကပါတယ္။


သကၤန္းအလွဴ ခံယူေနသည့္ သာမေဏငယ္






Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP