* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Friday, October 2, 2009

မွန္ေသာ သစၥာ

အေျဖ မတတ္တဲ့ ပုစာၧေၾကာင့္
အစာငတ္ ေရငတ္ခဲ့ရတဲ့ ေန ့ညေပါင္းက
ေရတြက္မရေတာ့…

အေျဖခက္လို ့မေျဖရက္ေပမဲ့
ဂ႐ုဏာ တစ္ခ်က္ မသက္ခဲ့တာလဲ
ျပန္ မေတြးခ်င္ေတာ့…

အညၾတ ဘ၀မို ့
အလွအပကို စာစီေျပာေနလို ့လဲ
အပိုပါပဲ…

လိုတာပဲ ဆြဲေတြးေနမွေတာ့
ခ်ိဳသကာ စကားေတြကို
လွ်ိဳကာထားလိုက္ေတာ့မယ္..
ခါးခ်င္လည္း ခါးေတာ့…

မွန္ရာကို ဆိုရလို ့
အဖန္တစ္ရာ ငိုရမယ္ဆိုလည္း
ၿပိဳလဲကာ သြားေစေတာ့…

အ႐ံႈးေတြေနာက္မွာ အံက်ိတ္လို ့
အမုန္းေတြေအာက္မွာ အသံတိတ္ရမယ္ဆိုရင္
မေန ့က ေပါင္းမ်ားစြာဆီမွာ
အရိပ္ေတြထည့္ကာ ျပန္အိပ္စို ့…
ကာရံဆူး


Read more...

သီတင္းက်ြတ္ လျပည့္ ပ၀ါရဏာေန႔


သီတင္းကြ်တ္လသည္ ၿမန္မာတို ့၏ (၁၂) လရာသီတြင္ သတၱမေၿမာက္လၿဖစ္ၿပီး ၀ါတြင္းကာလ၏ ေနာက္ဆံုးလၿဖစ္ပါသည္ ။
ရာသီခြင္မွာ တူရာသီ ၿဖစ္ၿပီး အႆ၀တီ ၾကယ္ႏွင့္ လမင္းတို ့စန္းယွဥ္ကာ
မြန္းတည့္ၾကသည္ ။ရာသီပန္းမွာ ၾကာၿဖဴပန္း ( Nymphaea Lotus ) ၿဖစ္ပါသည္ ။ သီတင္းကြ်တ္လကို ေရွးၿမန္မာေက်ာက္စာမ်ား၌ `သႏၱဴလ´ ဟုေရးထိုးၾကသည္ ကုိေတြ႔ရပါသည္။ ခ်ိန္ခြင္ပံု ၾကယ္တာရာ နကၡတ္တို ့ စုေ၀းေသာ မိုးကာလဟု လည္းေကာင္း ၊ ေတာင္သူလယ္သမားတို ့စိုက္ပ်ိဳးထားေသာစပါးပင္မ်ား သန္စြမ္းစြာေထာင္မတ္ေသာလဟု လည္းေကာင္း ပညာရိွမ်ား ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။

ျမန္မာတို႔ ့သည့္ စိတ္ရင္းရိုးသား တည္ၾကည္ၾကသူမ်ား ၿဖစ္သည္ႏွင့္အညီ
စစ္မွန္ေသာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို
ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္းတရား ႏွင့္ရွင္အရဟံ မေထရ္ျမတ္တို႔၏ ေက်းဇူးတရားေၾကာင့္ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ခြင့္ ရၾကၿပန္ေသာအခါ
ဗုဒၶၿမတ္စြာ၏ အဆံုးအမ တရားေတာ္မ်ားႏွင့္
လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ လူေနမႈဘ၀မ်ားၿဖင့္ ေလာကဓံတရားမ်ားကုိ ရင္ဆိုင္္ေက်ာ္လႊားႏိုင္ေသာ ၊
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးကိုေခတ္အဆက္ဆက္ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ား ၿဖစ္ၾကပါသည္ ။ ဤစိတ္ဓာတ္မ်ား အရင္းခံၿဖင့္ (၁၂) လရာသီရိွသည့္အနက္ အခါၾကီး၊ ရက္ၾကီးေန႔မ်ားတြင္ ရတနာသံုးပါးအား ရည္စူး၍ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရိွၾကပါသည္ ။

သီတင္းကြ်တ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္သည္ ၿမန္မာတို႔၏ (၁၂) လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထင္ရွားေသာပြဲေတာ္ တစ္ခုၿဖစ္ၿပီး ပြဲေတာ္စတင္က်င္းပခဲ့သည့္္ အစဥ္အလာမွာ
ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့စဥ္အခါကပင္ ၿဖစ္ပါသည္ ။
ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သတၱမေၿမာက္၀ါကို တာ၀တိ ံသာ နတ္္ၿပည္၌ ၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီး မယ္ေတာ္ၿဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ
သႏ ၱဳႆီတနတ္သားအားအမႈးၿပဳ၍ စၾက၀ဠာေနရာ အႏံွ ့မွ နတ္ၿဗဟၼာ အေပါင္းတို ့အား အဘိဓမၼာတရားေတာ္ၿမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ ။
သီတင္းကြ်တ္လၿပည့္ေန ့ ေရာက္ေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ နတ္ၿဗဟၼာ အေပါင္းၿခံရံကာ ေရႊေစာင္းတန္း ၊ ေငြေစာင္းတန္း ၊ပတၱၿမားေစာင္းတန္းမ်ားၿဖင့္ စီျခယ္အပ္ေသာ ရတနာေစာင္းတန္းၿဖင့္ လူ႔ ၿပည္ၿဖစ္ေသာ သကၤႆနဂိုရ္ၿပည္သို ့ၿပန္လည္ဆင္းသက္ၾကြၿမန္းေတာ္မူသည္ ။
ထိုအခါ သမယတြင္ ၿပည္သူၿပည္သားအေပါင္းတို႔က မီးရွဴးမီးတိုင္မ်ား ၊မီးပန္းမ်ား၊ ဆီမီးမ်ား ပန္း၊ ေရခ်မ္းမ်ားၿဖင့္ ကပ္လွဴပူေဇာ္ၾကသည္ ။
တာ၀တိ ံသာနတ္ၿပည္ရိွ စူဠာမဏိိေစတီေတာ္ ကိုလည္း ပူေဇာ္သည့္ အထိမ္းအမွတ္ၿဖင့္ မီးပံုးမ်ားၿပဳလုပ္၍ ေကာင္းကင္သို ့လႊတ္တင္ ပူေဇာ္ၾကသည္ ။ထိုကဲ့သို ့ပူေဇာ္ၾကသည္ကို အေၾကာင္းၿပဳကာ ယေန ့ေခတ္အခါတိုင္ေအာင္
ၿမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပ ၿပဳလုပ္ၿမဲ ၿဖစ္သည္ ။

သီတင္းက်ြတ္ လျပည့္ေန႔တြင္ ပုရိမ၀ါမွ ထေျမာက္ၾကေသာ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား သည္ မိမိတုိ႔အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ၾကီးငယ္ရွိပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ရန္၊ လမ္းမွန္ကုိညြန္ျပရန္၊ သြန္သင္ဆုံးမရန္ ေတာင္းပန္ၾကျပီး ပ၀ါရဏာျပဳၾကပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္း သီတင္းက်ြတ္ လျပည့္ေန႔ကုိ ပ၀ါရဏာေန႔ဟုလည္း ေခၚၾကပါသည္။

ထုိ႔အတူ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမ၌ တည္ၾကေသာ ၿမန္မာလူမ်ဳိးတို႔သည္လည္း မိမိထက္အသက္ ဂုဏ္၀ါၾကီးသူ၊ၿမင့္ၿမတ္သူ၊ ရုိေသေလးစားထုိက္သူူတ႔ိိုအေပၚ အျပစ္ၾကီးငယ္မ်ားရွိပါက သည္းခံခြင့္လြတ္ၾကရန္ ငယ္သူ ၊ နိမ့္က်သူတို႔က ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေလ့ ရိွၾကသည္။

ထုိ႔ျပင္ ဤထူးၿမတ္ေသာ ၀ါကြ်တ္ေသာ အခ်ိန္ အခါသမယတြင္ မိမိတုိ႔တတ္ႏိုင္သမွ် ပူေဇာ္ သကၠာရတို ့ၿဖင့္ သက္ၾကီး၀ါၾကီးမ်ား ၊ မိဘဆရာမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ေလ့ရွိၾက၏ ။
ထို႔ေၾကာင့္ ၀ါက်ြတ္ကာလသည္ ၿမန္မာတို၏
တစ္ဦးကို တစ္ဦး ရိုေသေလးစားတတ္ေသာ သေဘာ ၊
မာန္မာနကုိ ႏိွမ့္ခ်တတ္ေသာ သေဘာ၊
အၿပန္အလွန္ ေမတၱာေစတနာ ထားတတ္ေသာသေဘာ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးေကာင္း သားသမီးတို႔၏ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ေသာ စိတ္ေနစရိုက္ ကိုေဖာ္က်ဴး ၿပသေနေသာ အမ်ိဳးဂုဏ္ကို ၿမွင့္တင္ေပးေနသည့္ အခ်ိန္အခါ ၿဖစ္ပါသည္၊၊
သုိ႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာျပည္မ်ားအားလုံး
ေကာင္းေသာအၾကံ ၊
မွန္ေသာအက်င့္ ၊
သင့္ေသာအယူ ၊
ၿဖဴေသာႏွလံုး ၊
သူေတာ္ထုံး´ တို ့ၿဖင့္ သီတင္းကြ်တ္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ဆင္ႏြဲ ႏိုင္ၾကပါေစ..ဟု ဆႏၵၿပဳလိုက္္ပါသည္။ ။
ေဖာ္ျပပါကဲ့သုိ႔ သီတင္းက်ြတ္ကာလ၏ ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ႕.သာယာပုံကုိ ေရွးစာဆုိတစ္ဦး၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ရပါသည္။

ဆီမီးရယ္ထိန္ ၊
အိုင္မင္းေရၾကည္က .. ၊
ၾကာငါးမည္ ငံုအာစြင့္တယ္.. ၊
ဖူးပြင့္ခ်ိန္ခါ .. ။
အႆ၀ဏီ ယွဥ္ကာခ်ဥ္းပါလို ့.. ၊
လင္းလာတဲ့
ေငြတာရိန္ရယ္.. ၊
ၿပာမွိန္လ်က္ ၿမဴေခ်ဆိုင္း .. ။
ဂါရေ၀ ၊ သဒၵါေၿခြ ကန္ေတာ့ပဲြကိုလ .. ၊
မစဲေပါင္ ကုသိုလ္ႏိႈးၾကတယ္ .. ၊
မ်ိဳးၿမန္မာတိုင္း။ ။


http://www.dhammaflavour.netမွ
reply

Read more...

ေကာင္းမြန္ ဓမၼဒူတခရီးမွတ္တမ္း (အပုိင္း-၇)



ညေနပုိင္းတရားပြဲ
မစ္စ္ သရတိတုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းသည္ အဝတ္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာဆင္ထားသျဖင့္ မိုးရြာေသာအခါ မိုးေရမ်ားျဖင့္ စုိစြတ္ေန၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေဆာင္ေနရသည္မွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာျမင့္သြားသျဖင့္ ညေန ၆ နာရီေလာက္မွ အခမ္းအနားစျဖစ္သည္။ ကေလး လူႀကီး ၃ဝ ခန္႔တက္ေရာက္သည္။ ဘုရားရွိခိုး၊ ငါးပါးသီလယူ၊ ပန္းေပး၊ မိတ္ဆက္၊ တရားေဟာ။ ဦးေကာဝိဒ ေဟာေျပာၿပီးလွ်င္ စာေရးသူအလွည့္။ စာေရးသူ ေဟာေျပာေနစဥ္ ရုတ္တရက္ မိုးရြာလာသျဖင့္ အခမ္းအနားကုိ ေခတၱရပ္နားၿပီး မစ္စတာ သတိဝန္တိ အိမ္ထဲသုိ႔ ေရႊ႕ေျပာင္းျပဳ လုပ္ၾကသည္။ အိမ္ထဲေရာက္ေသာအခါ ဦးစန္ႏွင့္ ဘိကၡဳနီမတို႔ ဆက္လက္ေဟာေျပာၾကသည္။

ေကာင္းမြႏ္ ဓမၼဒူတခရီးမွတ္တမ္း (အပုိင္း-၆)




ဘုရာပင့္

စာေရးသူတုိ႔ ေရာက္လွ်င္ ဆင္းတုေတာ္တင္ေဆာင္ထားေသာ ကားေပၚသုိ႔ တက္ေရာက္ရန္ ပင့္ေဆာင္ၾက၏။ အကအဖြဲ႕မွာ ကားေရွ႕ ခပ္လွမ္းလွမ္းေနရာတြင္ အားပါးတရ ကခုန္ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကားေပၚတြင္ တင္ေဆာင္ ပူေဇာ္ထားသည့္ ဆင္းတုေတာ္မွာ ဥာဏ္ေတာ္ ၇ ေပခန္႔ရွိၿပီး ဖိုင္ဘာျဖင့္ ဖန္တီးထားသည္ ဟုသိရသည္။ အမွတ္တမဲ့ ၾကည့္လွ်င္ ေၾကးနီေရာင္ အဆင္းရွိသျဖင့္ ေၾကးဆင္းတုေတာ္ဟု ထင္မွတ္ရသည္။ ကားထြက္ခြါရန္ အခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း စြမ္းအင္ဝန္ႀကီး၏ သမီး အခမ္းအနားသုိ႔ တက္ေရာက္လာမည္ျဖစ္၍ သူမအား ေစာင့္စားေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သည့္ခံၿပီး ေစာင့္စားေပးပါရန္ ေတာင္းပန္စကား ဆုိၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ တာဝန္ခံ ရဲအရာရွိ တစ္ဦးေရာက္လာၿပီး စာေရးသူတုိ႔အား ႏႈတ္ဆက္စကားဆုိသည္။ ထို႕ေနာက္ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးကုိ ထုဆစ္ပံုေဖာ္ေသာ ဗိသုကာဆရာေရာက္လာၿပီး စာေရးသူတို႔အား မိတ္ဆက္ စကားဆုိလာသည္။ ခဏၾကလွ်င္ စာေရးသူတုိ႔သည္ ရုပ္ပြားေတာ္အား ဖေယာင္း နံသာထြန္း ညႇိပူေဇာ္ၾကရသည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ ရုတ္တရက္ မိုးသက္ေလျပင္းက်လာသျဖင့္ မိုးလြတ္ရာ တုိက္ခန္းတစ္ခုသုိ႔ ဝင္ေရာက္နားခိုၾကရသည္။ ကခုန္သူမ်ားသည္ မိုးရြာထဲတြင္ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္ ကခုန္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ မိုးတိတ္လွ်င္ ဘုရားလွည့္အဖြဲ႕အား ႏႈတ္ဆက္ၿပီး မစ္စ္သရတိ တုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္သုိ႔ ကားျဖင့္ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္။ မစ္စ္ သရတိတုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္တြင္ ညေန ၄ ခြဲတြင္ တရားေဟာဘုိ႔ ေစာစီးစြာကပင္ စီစဥ္ထားသျဖင့္ ဘုရားလွည့္ရာသုိ႔ လုိက္ပါႏိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ ထို႔ျပင္ လူအမ်ားစု တက္ေရာက္ေသာ ညေန ၆ နာရီပြဲႏွင့္ တျခားအခမ္းအနားတစ္ခုတို႔က ပင့္ဖိတ္ထားေသာ္လည္း အခ်ိန္ေလာက္ငျခင္း မရွိသျဖင့္ ပင့္ဖိတ္မႈကို လက္မခံလုိက္ေၾကာင္း ဥပါသကာ ဝိက က ေျပာျပသည္။

ေကာင္းမြန္ ဓမၼဒူတခရီးမွတ္တမ္း( အပုိင္း-၅)




ေန႕လည္စာအလွဴရွင္

တရားပြဲၿပီးေသာအခါ ေန႔လည္စားစားရန္ႏွင့္ တရားေဟာရန္ အျခားတစ္ေနရာသုိ႔ ကားျဖင့္ ပင့္ေဆာင္ သြားၾကျပန္သည္။ ေန႔လည္စာကုိ ဥပါသကာ သတိသဝန္တိ အိမ္တြင္ စားေသာက္ရသည္။ ေန႔လည္စာကုိ ခ်ပါတီ ပူရီတုိ႔ျဖင့္ ေကြၽးေမြးဧည့္ခံသည္။ ဦးစြာ ေရသန္႔ႏွစ္ခြက္လာခ်သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခ်ပါတီ ပူရီ အာလူး ထည့္ထားေသာ ပုဂံျပားတစ္ခ်ပ္စီ ခ်သည္။ ထို႔ေနာက္ ဟင္းေရေသာက္၊ ႏြားးႏို႔၊ ခရမ္းသီးခ်က္ပုဂံမ်ား အသီးသီးလာေရာက္ခ်ေပး သည္။ အဆင့္သင့္ျဖစ္လွ်င္ စားေသာက္ၾကသည္။ ခ်ပါတီကုိ အာလူးျဖင့္ စားရၿပီး ဒူရီကိုမူ ႏို႕ျဖင့္ တုိ႔စားရသည္။ ထမင္းေၾကာ္ႏွင့္ ရိုးရိုးထမင္းကုိလည္း လိုအပ္လွ်င္ စားသံုးရန္ အနီးတြင္ ခ်ထားေပးထားသည္။ ေန႔လည္စာ စားၿပီးလွ်င္ ဆြမ္းဒကာ မိသားစုအား ဆုေတာင္း ေမတၱာပို႔ေသာအားျဖင့္ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ခ်ီးျမႇင့္ၾကသည္။

ေခတၱအနားယူ
ေန႔လည္စာ စားၿပီးလွ်င္ အနီးရွိ မစ္စ္ သရတိ တုိ႔ အိမ္သုိ႔ သြားေရာက္ အနားယူၾကသည္။ ေန႔ ၂ ခြဲလွ်င္ အျခား အခမ္းအနားသုိ႔ တက္ေရာက္ရန္ သံုးဘီးကားငယ္ျဖင့္ ပင့္ေခၚသြားၾကျပန္သည္။ အခမ္းအနားမွာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ပင့္ေဆာင္ရာတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္အား ပူေဇာ္ရန္ အစီအစဥ္ျဖစ္သည္။ ယေန႔သည္ အန္ေဘဒကာ၏ ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ၾကသည့္ ၅၃ ႏွစ္ျပည့္ အထိန္းအမွတ္ ႏွင့္ ဓမၼစၾကာအခါ ေတာ္ေန႔ အထိန္းအမွတ္ပြဲေတာ္ျဖစ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာ တစ္ၿမိဳ႕လံုးရွိ ရပ္ကြက္ အသီးသီးမွ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ကားျဖင့္ တင္ေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ကို လွည့္လည္ ပူေဇာ္ ကခုန္ၾက မည္ျဖစ္သည္။


Read more...

“The Road Less Travelled” ႏွင့္ ခ်စ္တတ္ၿပီ


“အခ်စ္သည္ ရယူျခင္းမဟုတ္သလို၊ ေပးဆပ္ျခင္းလည္း မဟုတ္။ ျမင့္ျမတ္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။”
မသီတာက “ခ်စ္တတ္ၿပီ” ဟု ဆိုလာေတာ့ … ခ်စ္တတ္ေအာင္ အခ်စ္ကို ဋီကာဖြင့္ျပသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေျပးသတိရမိသည္။ စာအုပ္အမည္က “The Road Less Travelled” ျဖစ္သည္။

“The will to extend one’s self for the purpose of nurturing one’s own or another’s spiritual growth.”
အခ်စ္ဟူသည္ “မိမိကိုမိမိ ျဖစ္ေစ, တစ္ပါးသူတစ္ဦးကိုျဖစ္ေစ စိတ္ဓာတ္ ရင့္က်က္ ျမင့္မားလာေစရန္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မည္ဟူေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ မိမိ၏ စိတ္ႏွလံုးအား ဆန္႔ထုတ္သည့္ စိတ္ေစတနာ” ဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ျပသည္။

“အသြားနည္းေသာ လမ္း” ဟူသည့္ စာအုပ္နာမည္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ပင္ စာေရးသူ M. Scott Peck ဖြင့္ျပေသာ အခ်စ္၏ အဓိပၸါယ္က ေတြ႔ဖူးေနၾက အဓိပၸါယ္မ်ားႏွင့္ မတူ။ စိတ္ေရာဂါကု ဆရာ၀န္တစ္ဦးျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးမႈ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကို အေျခခံ၍ ဖြင့္ဆိုထားျခင္းျဖစ္သည္။

အခ်စ္သည္ စိတ္ဓာတ္ ရင့္က်က္ျမင့္မားလာေစရန္ဟူေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ရွိရမည္။ မိဘတို႔သည္ မိမိသားသမီး ေကာင္းစားေရးအတြက္ တစ္နယ္တစ္ေက်းသို႔ ေက်ာင္းထားေပးရသည္လည္း ရွိသည္။ သားသမီးကို မခြဲႏိုင္၍ ေက်ာင္းမလႊတ္ျခင္းသည္ အခ်စ္ ဟုတ္ပါ၏ေလာ…။ Peck က မဟုတ္ဟု ေျဖမည္။ “မင္းမရွိရင္ အသက္မရွင္ခ်င္ဘူး” ဟူေသာ အခ်စ္မ်ိဳးကို စာေရးသူက အခ်စ္ဟု မသတ္မွတ္၊ “Passive dependent personality disorder” စိတ္ေရာဂါတစ္မ်ိဳးဟု သတ္မွတ္သည္။ အခ်စ္မဟုတ္ယံုသာမက Anti-love ဟုသတ္မွတ္သည္။ အခ်စ္သည္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ပါရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အခ်စ္သည္ စိုက္ထုတ္မႈ ကင္းမဲ့ေသာ မေတာ္တဆကိစၥတစ္ခု မဟုတ္။ ရင္ခုန္ျခင္း, ခ်ိဳၿမိန္ျခင္း, တသလြမ္းေမာျခင္း, စူးရွေႂကြကြဲျခင္းမ်ားသည္ အခ်စ္မဟုတ္။ မေတာ္တဆ ခလုပ္တိုက္လဲသလို ခ်စ္မိ, ႀကိဳက္မိသြားျခင္းမ်ိဳး “Falling in love” သည္ အခ်စ္မဟုတ္ဟု ဆိုသည္။ ထိုအခ်စ္မ်ားသည္ ကာမဂုဏ္စိတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနၿပီး၊ တာရွည္ခံေသာ အခ်စ္မ်ိဳးမဟုတ္။

စိတ္ပညာအရ ေမြးကင္းစကေလးငယ္မ်ားသည္ မိမိႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ခြဲျခားမသိႏိုင္ေသး။ ကိုယ္ ငိုလွ်င္ ေလာကလံုး ငိုသည္။ ကိုယ္ဆာလွ်င္ ေလာကႀကီး ဆာသည္။ အတၱ-ေလာကဟူေသာ စည္းေဘာင္မရွိေသး။ လအတန္ၾကာမွ မိမိသည္ ပတ္၀န္းက်င္ေလာကႀကီးႏွင့္ သီးျခားျဖစ္ေနသည္ကို ရိပ္မိလာသည္။ ကိုယ္ ဆာေနေသာ္လည္း မိခင္ကႏ႔ိုခ်ိဳတိုက္ခ်င္မွ တိုက္မည္။ ကိုယ္ ကစားခ်င္ေသာ္လည္း မိခင္က ေခ်ာ့ျမဴခ်င္မွ ေခ်ာ့ျမဴေပလိမ့္မည္။ အ႐ြယ္ေရာက္လာသည္ႏွင့္အမွ် အတၱဥခြံက အရည္ထူလာသည္။ အတၱေဘာင္ (ego boundary) အတြင္း ပုန္းေအာင္းရင္း အထီးက်န္ေ၀ဒနာကို ခံစားလာရသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ငယ္စဥ္ဘ၀တြင္ ေတြ႕ႀကံဳရသည့္ နာက်ဥ္းဖြယ္ ခံစားခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ေလာကႀကီးအေပၚ သံသယစိတ္မ်ားျဖင့္ စိုး႐ြံ႕၍ပင္ ေနတတ္သည္။ ခ်စ္ႀကိဳက္မိျခင္းက ထိုအထီးက်န္ေ၀ဒနာကို ေခတၱေျဖေဖ်ာက္ေပးသည္။ မိမိ၏ စိတ္ႏွလံုးအား ခ်စ္သူအေပၚ အပ္ႏွင္းလိုက္ျခင္းက မိမိ၏ အတၱဥခြံေလးအား ေဖာက္ခြဲလိုက္သလိုျဖစ္ကာ သာယာမႈကိုေပးသည္။ သို႔ေသာ္ အမွန္တကယ္ အတၱေဘာင္ကို ခ်ိဳးေဖာက္လိုက္ျခင္း မဟုတ္။ ခ်ဲ႕ထြင္လိုက္ျခင္းမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ခ်စ္ႀကိဳက္မိ” သြားျခင္းမ်ိဳးက ယာယီခဏသာခံ၍ ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်စ္ႀကိဳက္မိျခင္းကို အစျပဳကာ အခ်စ္စစ္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးသြားႏိုင္သည္။

ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ျခင္းသည္ ပန္းပ်ိဳးသူတစ္ဦးကဲ့သို႔ ျမတ္ႏိုးႏွစ္သက္မႈရွိသည္။ ပန္းခ်စ္သူသည္ ပန္းပင္တို႔ကို ပစ္မထား။ ေရေလာင္း, ေပါင္းသင္, ေျမၾသဇာထည့္တတ္ရသည္။ မိမိခ်စ္ခင္ေသာ သူ/အရာ၀တၳဳေပၚတြင္ မိမိ၏ စိတ္၀င္စားမႈ, စိတ္ခံစားမႈတို႔ကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသည္။ တာ၀န္ယူရသည္။ ဤျဖစ္စဥ္ကို စိတ္ပညာက Cathexis ဟုေခၚသည္။ Cathexis သည္လည္း မိမိ၏ အတၱဥခြံကို ခ်ဲ႕ထြင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဤမွ်ႏွင့္ေတာ့ အခ်စ္စစ္မဟုတ္ေသးဟု Peck ကဆိုသည္။ မိခင္သည္ ရင္ေသြးငယ္ ႏို႔ခ်ိဳတိုက္ေႂကြး, ယုယပိုက္ေထြးကာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း မိမိ၏ ရင္ေသြးႀကီးျပင္းလာ၍ မိမိအား မနာခံေတာ့ေသာအခါ အခ်စ္ကုန္ခမ္း သြားတတ္ေသးသည္။ စိတ္နာက်ည္းသြား တတ္ေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Cathexis သက္သက္သည္လည္း အခ်စ္စစ္ မဟုတ္ေသး။ မိမိျပဳသမွ် နာခံမည့္ အိမ္ေမြးတိရစၧာန္ေလးမ်ားအား ခ်စ္ေသာ အခ်စ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္ဟု Peck ကဆိုသည္။

ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈဆိုေသာ္လည္း ခံစားမႈ (emotion) ကို ဗဟိုျပဳေသာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မႈမ်ိဳးမဟုတ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ႏွင့္ မိမိခ်စ္သူတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ အရည္အေသြး ျမင့္မားလာေစရန္ အသိပညာျဖင့္ ထိန္းကြပ္မႈပါသည့္ ေစ့ေဆာ္မႈ (volition) ေစတနာကို အခ်စ္ဟုသတ္မွတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏အဓိပၸါယ္အဖြင့္တြင္ အလိုဆႏၵ (desire) ဟုမသံုးပဲ ေစတနာ (will) သံုးသည္။ “ေရကူးခ်င္တယ္” ႏွင့္ “ေရကူးမယ္” ဟူေသာစကားရပ္ႏွစ္ခုတြင္ အလိုဆႏၵႏွင့္ ေစတနာတို႔၏ ခြန္အားကြာျခားပံုကို သိႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်စ္သည္ စြန္႔စား၀ံ့ေသာ သတၱိခြန္အား ပါသည္။ အခ်စ္သည္ ေပးဆပ္ျခင္းမဟုတ္ေသာ္လည္း ေပးဆပ္၀ံ့သည္။ အနစ္နာ ခံ၀ံ့သည္။ အဆံုးအ႐ံႈးခံ၀ံ့သည္။ မိမိအလိုအတိုင္းမျဖစ္၍ အခ်စ္သည္ ကုန္ခမ္းမသြား။ သတိပညာျဖင့္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္သည္။ အခ်စ္စစ္သည္ မိမိ၏ စိတ္ႏွလံုးအား ျဖန္႔ထုတ္ထားသည့္ စိတ္ျဖစ္သည္။ ျမင့့္ျမတ္ျခင္းျဖစ္သည္။

Peck သံုးသြားေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ဖြင့္ဆိုသြားေသာ အခ်စ္၏ အဓိပၸါယ္သည္ နားလည္ရ ခက္ေလာက္ေအာင္ နက္႐ိႈင္းသည္ ဆိုရေသာ္လည္း၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အေနျဖင့္ ေမတၱာတရားကို ပံုေဖာ္ထားေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္သည္။ ( ေမတၱာႏွလံုးကိုယ္စီသံုး)

ဧရာ(မႏၲေလး)

ခ်စ္တတ္ၿပီ ပို႔စ္အတြက္
sonata-cantata said...
ကြန္မန္႔ျဖင့္ ျဖည့္စြက္ေပးၾကတဲ့ ဘေလာ့မိတ္ေဆြ အားလံုးနဲ႔ ဖတ္သြားၾကတဲ့သူ အားလံုးကို ေက်းဇူးပါ...
၀န္ခံခ်င္တာကေတာ့ "ခ်စ္တတ္ၿပီ" ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလး စိတ္ကူးနဲ႔ တင္လိုက္ပါတယ္...တကယ္ ခ်စ္တတ္ၿပီလား ဆိုတာကေတာ့...
စာေတြ ဆက္ေရးခ်င္ပါေသးတယ္။

October 2, 2009 10:30 AM

မသီတာ



Read more...

သီလဟူသည္... ၁၂၆-၁၄၇ (တည္ေတာဆရာေတာ္)



တည္ေတာဆရာေတာ္၏ သီလဟူသည္...

စာမ်က္ႏွာ ၁၁၄-မွ-၁၂၅-သို႔...























Read more...

ဉာဏ္စဥ္တရားေတာ္


nyanzin - 006


Read more...

ႏွစ္သက္မိေသာ ဇင္ ပံုျပင္မ်ား (၁၃)

The Nature of Things




Two monks were washing their bowls in the river when they noticed a scorpion that was drowning. One monk immediately scooped it up and set it upon the bank. In the process he was stung. He went back to washing his bowl and again the scorpion fell in. The monk saved the scorpion and was again stung. The other monk asked him, "Friend, why do you continue to save the scorpion when you know it's nature is to sting?"
"Because," the monk replied, "to save it is my nature."


Read more...

Fast quickly

Why shouldn’t you do what you like ? Isn’t feeding the senses what life is all about ?

In fact no one can just do what they like. And no sense is safe when over fed. The Buddhist way was always about ‘RESTRAINT’.

A nice little article in The Daily Beast examines the benefits of fasting. Practically all religions, spiritual movements and even just health movements have proclaimed the benefits of fasting. It seems to have a strengthening effect on the spirit just as much as a healthy (when done right) effect on the body.

Abnegation is a way of adding oomph to any ritual; putting your stomach where your mouth is. It’s like saying, “Hey, God, I really mean it!”

The article points to research of fasting with arthritis, fertility, jet lag and ageing.

Very much like the mind. Fill it with exciting passtimes, and soon your energy depletes. If you try and meditate then the mind will simply leap about – because you have trained it to feed on stimulation. You have trained it to grasp. So it simply does what you have taught it to do. If you appreciate peace – the kind of peace that is vibrant, present and as bright as it is sharp, rather than the peace of a day-off or the peace of a nice snooze – then in meditation the mind settles more quickly. After, if you need to, you can direct the mind to whatever task you need it to perform.

The Sutta description is of a mountain spring that exits the ground and leaks away back into the soil. Compared to the spring that is walled up and the water collected so that it can be used for bathing, washing or drinking. When the wall is broken the water goes rushing in that direction. So does the mind rush to perform what task you set it if you have let it gather itself.

Another analogy from the suttas is that of a carriage with a team of fresh horses waiting at a crossroads. You only have to point the horses and click the reigns and they will charge in that direction.

The benefits of restraint are manifold, in both body (with fasting etc..) and mind. For all that, it has not become very popular in an age where youth and exctiement are held as the Holy Grail.



Read more...

The Six Councils


Three month after demise of Lord Buddha, in 543 B.C., the first great Samgha council was held at Rajagaha, the state capital of Magadha, modern Bihar of India. At this council the great disciple Mahakassapa presided over the 500 enlightened arahant monks. Upali recited the entire Vinaya, Ananda recited the entire Sutta, the eminent 3 disciples of Sariputtara recited the Abhidhamma. This council, all the disciplines of Lord Buddha decided unanimously to convene the Samgha council in order to preserve the purity of the teachings of the Buddha. They unanimously agreed that these were the pure original and real teachings of Lord Buddha. They neither substituted nor changed anything, they only maintained the Dhamma as the Buddha had taught. At this council all of the essential things were support by King Ajatasatthu of Magadha.


The second Buddhist Samgha council was held at Vesali, Bihar, India in 443 B.C. Seven hundred Mahatheras formed a committee and Venerable Yasa was elected president.

The notorious ten points of controversy were presented one bye one in the full assembly of the council which decided unanimously all of them to be illegal and immoral. After the declaration of the unanimous verdict of the assembly, the seven hundred monks engaged in the recital of the Vinaya and the Dhamma in chorus.

The monks who could not subscribe to the orthodox views convened another rival council in which ten thousand protesting monks participated. It was a great congregation of monks and they are known as Mahasamgikas as distinguished from the orthodox elder Theravadins. Thus, occurred the first schism in the Samgha which accounted for the origin of two schools: the Theravada school and the Mahasamghika School. The Mahasamghikas were the earliest to secede and were the forerunners of Mahayana Buddhism.


The third general Samga council was held at Pataliputta, modern Patana, Bihar, India, in 307 B.C. At that council, one thousand elders participated, headed by Tissa Thera, supported by the great Emperor Asoka. Then the pious King Asoka motivated the council to dispatch missionaries to nine different countries of the world for the propagation of Dhamma.


Dhammarikkhita Tera presided over the forth Buddhist council which was held at Aloka Cave, in the village of Mtale, Sri Lanka Dipa, in 93 B.C. Five hundred Maha Theras participated and pious King, Vattagamani Abhaya, supported the council. At the end of the council, the canonical texts along with commentaries were inscribed on palm leaves.


The fifth Buddhist council was held in Mandalay, Myanmar, in 1871 A.D. or 2414 years after the Buddha, under the patronage of King Mindon. Jagara Maha Thera presided over the twenty-four hundred learned monks who participated at the council. After the recitation of Tipitaka, canonical texts in Pali, recording of the entire cannon in Myanmar Pali characters on seven hundred twenty nine marble slabs continued for five months. Recording and editing were very carefully supervised by the most learned Myanmar Mahathera and the finished slabs were sheltered in shrines at the foot of the Mandalay Hills. This collection is now standing as the largest library of its nature in the modern world and if each slab were put together back-to-back, it would be the world’s largest book.


The sixth Buddhist Samgha council was held in Yangon, Myanmar in 1954 by twenty-five hundred learned monks from the five Theravada countries of the world and headed by Revata Thera. Delegations from India, Ceylon, Nepal, Combodia, Thailand, Laos, Pakistan, Tibet, Korea, China, Japan and other Asian countries participated with high honor and due respect.

The non-aggressive practical ethical and psychological system taught by the Buddha is called the Dhamma. The Dhamma never demands blind faith from its followers and it never teaches dogmatic system of belief. It never urges superstitions rites and ritual ceremonies from its followers. However, the Dhamma declares its supreme means that guides its disciples through pure living and pure thinking to the attainment of real wisdom and deliverance form all evil and misery. Such kind of teaching expounded by the Buddha is called ‘The Dhamma’.

It is popularly known as Buddhism. The Buddha has passed a way, but the sublime Dhamma still exists in its pristine purity. Although the Buddha has left no written records or His teachings, His distinguished disciples preserved them by committing to memory and transmitting them orally from generation to generation. Immediately after the demise of the Buddha, five hundred great elder disciples held a convocation to rehearse the Buddha’s teaching originally as taught by the teacher. All of the Buddha teachings are divided into three division which are called three baskets. The Tipitaka was compiled and arranged in its present form by chief Enlightened Mahatheras.

Reference book: The Great Occasion Of The Buddha By Dr. A Shin Nyanissara (Sitagu)

ေ႐ွ႕သုိ႔ဆက္ရန္...

Tuesday, September 29, 2009

ရာဇၿဂိဳဟ္ အေငြ႕အသက္ကုိ ခုိလႈံ-ခံစားၾကည့္မိျခင္း

ရာဇၿဂိဳဟ္ အေငြ႕အသက္ကုိJustify Fullခုိလႈံ-ခံစားၾကည့္မိျခင္း


တီခ်ယ္ ေဒၚေအးေအးသန္႔ - ထံ

တီခ်ယ္ ဥဳးဇင္း ေမးလ္လက္ခံရရွိပါတယ္။ တီခ်ယ္လည္း ျပန္ဖုိ႔ရာရက္နီးလာၿပီထင္တယ္။ ဒီစာေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ တီခ်ယ္ရဲ႕ Home Stayေဆာင္းပါးေလးကုိ ဖတ္ၿပီးသြားပါၿပီ။

ေဆာင္းပါးေလး ဖတ္ရင္းနဲ႔ တစ္ခါတုန္းက ဥဳးဇင္းဖုန္းဆက္ေတာ့ တီခ်ယ္က မဆလာ မ်ားမ်ားနဲ႔ခ်က္ေလ့ရွိတဲ့ အိႏၵိယအစားအစာကုိ သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ ၾကဳံတဲ့အခါ ေခါင္းမေဖာ္ ေအာင္ေဖာ္ စားတတ္တယ္-လုိ႔ ေျပာဖူးတာသတိရၿပီး အိႏၵိယ အစားအစာ ခ်က္ေကၽြးလိုက္ရင္လည္း ၿပီးတာပါပဲေလလုိ႔ စိတ္ထဲက ေျပာေန မိပါေသးတယ္။

ဒါေပမယ့္ တီခ်ယ့္ ေဆာင္းပါးေလးရဲ႕ မထင္မွတ္တဲ့ တစ္ေနရာမွာ - ျမန္မာ အလွဴေတြ မွာေကၽြးတဲ့ ၾကက္သားနဲ႔ အာလူးပဲ လက္စြမ္းျပေတာ့မယ္- ဆုိတာ ေတြ႕ရေတာ့ လူမ်ိဳးေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘာသာေရးစိတ္ဓာတ္ႏွစ္ခု ယွဥ္တြဲ ဆက္စပ္ေနတာကုိ ျမင္ေယာင္ေနမိျပန္ပါတယ္။

တစ္ကယ္ေတာ့လည္း ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ လမ္းစဥ္ေအာက္မွာ ေလွ်ာက္လွမ္းႀကီးျပင္းခဲ့ရတဲ့ တပည့္သား ရဟန္းတစ္ပါးအေနနဲ႔ ဖ-ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က အျဖစ္ အပ်က္ေတြ အာ႐ုံထဲမွာ ေပၚလာပါတယ္ တီခ်ယ္။ ဥဳးဇင္းတုိ႔ နာလႏၵာတကၠသုိလ္မွာ ဥဳးဇင္းေနတဲ့ အေဆာင္ကေန လွမ္းၿပီးေတာ့ ၾကည့္လုိက္ရင္ ဟုိး … အေ၀းက မႈိင္းပ်ပ် တည္ရွိေနတဲ့ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္တန္းႀကီးကုိ ျမင္ေနရပါတယ္။ အဲဒီဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္အနီးက ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ဦးၿမိဳ႕ထိပ္မွာ ဗုဒၶျမတ္စြာသီတင္းသုံးေတာ္မူစဥ္မွာပဲ ရာဇၿဂိဳဟ္တုိင္း ျပည္ႀကီးကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေန တဲ့ ဘုရင္ႀကီးက အမ်ားသိၾကတဲ့ ေသာတာပန္ရွင္ဘုရင္ႀကီး ဗိမၺိသာရမင္းျမတ္ပါ။

ေသာတာပန္ရွင္ဘုရင္ႀကီး အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့တုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ အစြန္းအဖ်ားမွာ သူပုန္သူကန္ေဘး ေတြ ေတြ႕ၾကဳံလာေတာ့ ဗိမၼိသာရမင္းျမတ္က စစ္သူႀကီးေတြ၊ ၀န္ႀကီးေတြကုိ အစည္းအေ၀းေခၚယူၿပီး သူပုန္သူကန္ေဘးေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းသြားေအာင္ စီမံေတာ္မူခဲ့ပါတယ္ တီခ်ယ္။ အဲဒီလုိနည္းနဲ႔ တုိင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူတဲ့ ဗိမၺိသာရဘုရင္မင္းျမတ္ဟာ ေလာကုတၱရာ အဆင့္အတန္းနဲ႔ ၾကည့္ရင္လည္း အခုေခတ္ ဘယ္တုိင္းျပည္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာမွ မရွိႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ - ဆုိတဲ့ ဂုဏ္ထူးကုိ ဆြတ္ခူးပုိင္ဆုိင္ထားသူ ဆုိတာကုိလည္း သတိထားေစလုိပါတယ္။ ေသာတာပန္ဘုရင္ရဲ႕ ကုိးကြယ္ခံဘာသာဟာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သလုိ ဘာသာရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ဟာလည္းျမတ္ဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာပါ …. ဒီလုိအခ်ိန္ ဒီလုိအခါ ဒီလုိအေနအထားမ်ိဳး ေသာတာပန္ ဘုရင္လက္ထက္မွာပဲ စစ္တုိက္ခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ။ ကာက၀လႅိယလုိ သူခုိးကုိ တံက်င္လွ်ိဳထုိးၿပီး ေသမိန္႔ ေပးခဲ့ရတာေတြ။ အခါႀကီးရက္ႀကီးမွာ သားငါးေတြမသတ္ရဘူး-လုိ႔ဘုရင္က အမိန္႔ထုတ္တားေပမယ့္ အခါေလး ရက္ကေလးမွာေတာ့ သားငါးေတြ သတ္ေနၾကတာကုိ ဒကာျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ရွင္ဘုရင္က မတားျမစ္ခဲ့သလုိပဲ ဆရာျဖစ္တဲ့ ျမတ္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္ တုိင္လည္း ဗိမၺိသာရမင္းျမတ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္မွာ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ ပိတ္ပင္မႈေတြ မျပဳလုပ္ခဲ့ပါဘူး တီခ်ယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေျပာျပေနရတာလဲဆုိေတာ့ - The World Is Flat-ကမၻာျပားတဲ့(21)ရာစု ဒီကမၻာလူသားေတာ္ေတာ္မ်ားက ဗုဒၶဘာသာဟာ ဘာမလုပ္ရဘူး။ ဘယ္လုိ ပိတ္ပင္တယ္။ ဘယ္လုိ တားျမစ္တယ္ - ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းမဲ့ စြပ္စြဲခ်က္မ်ိဳးေတြကုိ ေတြ႕ရ၊ ျမင္ရ၊ ၾကားေနလုိ႔ပါ တီခ်ယ္။ အထက္ပါ ေဖာ္ျပမႈပါ သာသနာမွာဆရာျဖစ္တဲ့ ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာင္တုိင္နဲ႔ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မႈမွာ အဓိကေနရာက ပါ၀င္ ေနတဲ့ ဗိမၺိသာရ ဘုရင္မင္းျမတ္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာ/ဒကာ သာသနာ ျပဳခဲ့ပုံေတြကုိ သိနားလည္ႏုိင္ေစဖုိ႔ပါ တီခ်ယ္။

ေနာက္ၿပီး တီခ်ယ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေတြကုိ ဖတ္လုိက္ရတုိင္း အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘာသာေရးအေျခခံ အေတြးအေခၚေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ တန္ဖုိးထား မႈေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေတြ႕ထိခံစားရတာလည္း တစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ခါ တီခ်ယ္ဟာ ကုိယ္သိသလုိ သူတစ္ပါးကုိ (အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြကုိ) သိေစခ်င္၊ ျမင္ေစခ်င္၊ တက္ေစခ်င္၊ ရေစခ်င္တဲ့ဆႏၵမ်ားစြာဟာ - ဆရာေအာင္သင္း စကားလုံး ငွားသုံးရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ - မ်ိဳးဆက္သက္တုိ႔ တုိးတက္ရစ္ဖုိ႔ - လုိ႔ဆုိရင္ ဥဳးဇင္းအျမင္ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။ ဒီလုိအေၾကာင္း မ်ားစြာရွိလုိ႔လည္း ဒီစာကုိေရးျဖစ္တာလည္းပါပါတယ္။

(မွတ္ခ်က္)တီခ်ယ့္ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေရးလုိက္ရလို႔ အမွားမ်ားပါ သြားခဲ့ရင္ နားလည္းေပးပါရန္ ေဖာ္ျပအပ္ပါတယ္။

တီခ်ယ္တုိ႔မိသားစုႏွင့္တကြေသာAAT–မိသားစုအားလုံးကုိယ္က်မ္းမာ၊ စိတ္ခ်မ္းသာ လုိရာ ဆႏၵ ျပည့္၀ၾကေစလုိ႔ ဆုမြန္ဆႏၵ ျပဳလိုက္ရပါတယ္။


သတိတရ - ေမတၱာျဖင့္ …..
ဥဳးဇင္း (ေခတၱ - အိႏၵိယ)



က်မ္းကုိး ….

ခုဒၵကနိပါတ၊ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ

ေ႐ွ႕သုိ႔ဆက္ရန္...



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP