* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, September 2, 2009

အစိုးမရ

@ အလိုဆႏၵ မရွိေပမယ့္လဲ အမ်ားသူငွာ
ဏိန္းဂဏန္းမ်ားကို စိတ္၀င္တစား စားသံုးေနခ်ိန္မွာ
မခံခ်င္ စိတ္ရုိင္းေၾကာင့္ ငါလဲပဲ မိုးခါးေရ တစ္က်ိ ုက္ မ်ိ ုသြပ္မိခဲ့ျပီး
ဒါေတာင္ ..လူေတာထဲ သူလိုကိုယ္လို အိပ္ေမာက်ခ်ိန္ ေကာင္းေကာင္းမရခဲ့ေသး။

@ ဆႏၵရင္းခံ တစ္ကိုယ္ေကာင္း မဆန္ဖို ့
အသင္ၾကား ခံခဲ့ရဘူးတယ္
ဒါေပမယ့္ အရာရာတိုင္း င့ါစိတ္ရဲ ့ ကိုယ္ၾကီးက
သူျဖစ္ခ်င္တာကိုခ်ည္း လိုက္ျပီး အဆံုးစြန္ ျဖည့္စြက္ ေနတုန္း
ကိုယ့္ကိုယ္္ထက္ အခ်စ္ဆံုးဆိုတာကို ေတြ ့ခ်င္ေနတယ္။

@ လမင္းက ေခြးကိုမေလွာင္သလို ေခြးကလဲ လမင္းကို ေဟာင္ခဲ့လို ့လား
ဗႏၶ ုလ ေဖာင္ဖ်က္ဖို ့ မၾကိ ုးစားဖူး သလို
ဓႏုျဖ ူ တိုက္ပြဲမွာ ေရာ ဘုရင့္ေနာင္ က်ဆံုးဖို ့ အခြင့္ေရး ရခဲ့လိုလား။

@ ထပ္တူမက် ႏိုင္တဲ့ အေျခအေန အခ်ိန္ခါမို ့
သုခခ်မ္းသာျခင္းရဲ ့ု့အႏွစ္သာရကို မသိျမင္ေသးသလို
ဒုကၡဆင္းရဲျခင္းရဲ ့အဖိုးခကို ယေန ့ထိ ငါ တန္ဖိုးမျဖတ္တတ္ေသး။

@ "ကိုယ္ထင္ရင္ ကုတင္ေရႊနန္း" တဲ့
ဒီပါးစပ္ စကားပံုထဲပဲ အဖန္လဲလဲ တ၀ဲ၀ဲငါ
ထင္ရာစိုင္း ႏွစ္မြန္း သြားေနရဆဲရယ္။
ဥကၠာပ်ံ(ဘီလူးကၽြန္း)

Read more...

The Debate of King Milinda (00)

source:

  • "The Debate of King Milinda, an Abridgement of The Milinda Panha"
  • Edited by “Bhikkhu Pesala”
  • Previously Published by
  • Inward Path, Penang, Malaysia

Prologue


Milinda was the king in the city of Sagala. He was learned in the arts and sciences and was of an inquiring disposition. He was skilled in debating and no one could resolve his doubts about religious matters. Though he questioned all the famous teachers none could satisfy him. Assagutta, one of a large number of arahants living in the Himalayas, knew of the king’s doubts by means of supernormal power. So he convened an assembly to ask if there was anyone who could answer the king. There was no one, so the whole assembly ascended to the heaven of the thirty-three and requested the god Maha-sena to take birth as a man in order to protect the religion. One of the monks, Rohaoa, agreed to go to Kajangala where Maha-sena had been reborn and wait for him to grow up.
The boy’s father, Brahman Sonuttara, had the boy educated in the three Vedas but the boy, Nagasena, declared:
“Empty are these three Vedas and as chaff. There is in them neither reality, worth nor essential truth.”
Realising that the boy was ready, Rohaoa appeared and the parents consented to their son becoming a novice. So, Nagasena studied the Abhidhamma. After gaining perfect knowledge of the seven books of the Abhidhamma, Nagasena was admitted to the Order of monks and Rohaoa sent him to Vattaniya Hermitage to study with Assagutta. While spending the rainy season there, Nagasena was asked to preach a sermon to the pious lady who was Assagutta’s supporter. As a result of the discourse both the lady and Nagasena attained the Eye of the Dhamma, the knowledge that whatsoever has a beginning also has the inherent quality of passing away. Assagutta then sent Nagasena to Dhammarakkhita at the Asoka Park in Panaliputta where, within the space of three months, he mastered the remainder of the Tipinaka. Dhammarakkhita admonished his pupil not to be content with mere book knowledge and the very same night the diligent pupil Nagasena gained “Arahantship”. He then went to join the other “Arahants” who were still staying in the Himalayas. Having completed his education Nagasena was ready to meet anyone in debate.


Meanwhile, King Milinda continued his spiritual quest by visiting the Bhikkhu Ayupala at the Saukheyya
Hermitage and asked him why the monks renounced the world. The elder replied,
“It is for the sake of being able to live in righteousness and in spiritual calm.”
Then the king asked,
“Is there, venerable sir, any layman who lives so?”
The elder admitted that there were many such laymen, and the king retorted:
“Then most venerable Ayupala, your going forth is of no use. It must be in consequence of sins committed in some former birth that recluses renounce the world and even subject themselves to the added constraints of one or other of the ascetic practices such as wearing only ragrobes, eating only one meal a day, or not lying down to sleep. There is no virtue therein, no meritorious abstinence, no righteousness of life!”
When the king had spoken thus the venerable Ayupala was silenced and had not a word to say. Then the five hundred Bactrian Greeks who accompanied the king said,
“The elder is learned but he is also diffident, so he makes no reply.”
To this the king replied by exclaiming:
“All India is an empty thing, it is like chaff. There is no one who is capable of debating with me and dispelling my doubts!”
However, the Bactrian Greeks were unmoved so the king asked,
“Is there then, my good men, any other learned sage who is able to discuss things with me and dispel my doubts?”
Then the minister Devamantiya said,
“There is, Great King, an elder named Nagasena who is learned, of subdued manners yet full of courage; he is capable of discussing with you. He is now staying at this Saukheyya Hermitage, you should go and put your questions to him.”
At the mere mention of the name ‘Nagasena’ the king became alarmed and the hairs of his body stood on end. Then the king sent a messenger to say that he was coming. Attended on by the five hundred Bactrian Greeks, the king mounted his royal chariot and went to the place where Nagasena was staying.
To be continued…………



Read more...

အမ်က္ေဒါသ

  • အမ်က္ေဒါသကို စြန္႔ရာ၏၊ မာနကို ပယ္ရာ၏၊ သံေယာဇဥ္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အားလံုးကုိ လြန္ေျမာက္ရာ၏၊ နာမ္ရုပ္၌ ငါ၏ စိတ္ ငါ ၏ ကုိယ္ ဟူ၍ မျငိတြယ္ မေၾကာင့္ၾကေသာ သူထံသုိ႔ ဆင္းရဲဒုကၡတုိ႔သည္ မလာကုန္။
    One should give up anger, renounce pride, and overcome all fetters. Suffering never befalls him who clings not to mnd and body an dis detached.
  • လိမၼာေသာ ရထားထိန္းသည္ လ်င္ျမန္စြာသြားေသာ ရထားကို လမ္းမလြဲေအာင္ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သုိ႔ မိမိ၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အမ်က္ေဒါသကို တားဆီးႏိုင္ေသာသူကို လိမၼာေသာ ရထားထိန္းဟု ငါ ဘုရား ေခၚေတာ္မူ၏၊ မတားဆီးႏိုင္ေသာ သူတုိ႔သည္ ၾကိဳးကိုင္သာ ျဖစ္ကုန္၏။
    He who checks rising anger as a charioteer checks a rolling chariot, him I call a true charioteer. Others only hold the reins.
  • အမ်က္ထြက္တတ္ေသာ သူကို အမ်က္မထြက္ျခင္းျဖင့္ (ေမတၱာျဖင့္) ေအာင္ရာ၏၊ မေကာင္းေသာသူကုိ ေကာင္းေသာ သေဘာျဖင့္ ေအာင္ရာ၏၊ နွေျမာ၀န္တုိေသာသူကို ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ရာ၏၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆုိတတ္ေသာသူကို မွန္ကန္ေသာ စကားေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ ေအာင္ရာ၏။
    Overcome the angry by non-anger; overcome the wicked by goodness; overcome the miser by generosity; overcome the liar by truth.

  • မွန္ေသာ စကားကို ေျပာဆုိရာ၏၊ အမ်က္ေဒါသ မထြက္ရာ ၊ သူတပါးတုိ႔ ေတာင္းသည္႐ွိေသာ္ ပစၥည္း၀တၳဳ အနည္းငယ္မွ်ကိုေသာ္လည္း ေပးလႈရာ၏၊ ဤသံုးပါးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ နတ္ျပည္ကို သြားရာ၏၊
    Speak the truth; yield not to anger; when asked, give even if you only have a little. By these three means can one reach the presence of the gods.
  • သူတပါးတုိ႕ကို ညွဥ္္းဆဲျခင္းမ႐ွိ ၊ ကိုယ့္ကို အျမဲ ေစာင့္ေ႐ွာက္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ စိုးရိမ္ျခင္း ကင္းရာ၊ ေသျခင္းကင္းရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္၏။
    Those sages who are inoffensive and ever restrained in body, go to the Deathless State, where, having one, they grieve no more.
  • အျမဲ ႏိုးၾကားထၾကြ ႐ွိကုန္လ်က္ ၊ ေန႔ညမျပတ္ သူေတာ္ေကာင္း အက်င့္ကို က်င့္ကုန္ေသာ ၊ နိဗၺာန္သုိ႔ စိတ္ညြတ္ကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔မွာ ကာမ စေသာ အာသေ၀ါတုိ႔သည္ ကုန္ခမ္းကုန္၏။
    Those who ever vigilant, who discipline themselves day and night, and are ever intent upon Nibbana__ their defilements fade away.
  • အုိ အတုလ၊ ဤကဲ့ရဲ႕ျခင္း သေဘာသည္ ေ႐ွးအခါမွ စ၍ ျဖစ္လာေသာ အေလ့တည္း၊ ယခုမွ ျဖစ္ေသာ အေလ့မဟုတ္၊ စကားမေျပာ ဆိတ္ဆိတ္ေနေသာ သူကုိလည္း ကဲရဲ႕ကုန္၏၊ စကားမ်ားမ်ားေျပာေသာ သူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏၊ စကားနည္္းနည္းေျပာေသာ သူူကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏၊ ေလာက၌ အကဲ့ရဲ႕လြတ္ေသာသူ မ႐ွိ။
    O Atula! Indeed, this is an ancient practice, not one only of today: they blame those who remain silent, they blame those who speak much, they blame those who speak in moderation. There is none in this world who is not blamed.

  • လံုးလံုး အကဲ့ရဲ႕ခံရေသာသူ ၊ လံုးလံုးအခ်ီးမြမ္းခံရေသာသူ ဟူ၍ ေ႐ွးအခါ၌ မ႐ွိခဲ့ဖူး၊ ေနာင္အခါ၌လည္း ႐ွိလိမ့္မည္ မဟုတ္၊ ယခုအခါ၌လည္း မ႐ွိ။
    There never was, there never will be, nor is there now, a person who is wholly blamed or wholly praised.
  • ေကာင္းေသာ အသက္ေမြးျခင္း႐ွိ၍ ပညာႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေသာ သူကုိ ပညာ႐ွိတို႔သည္ ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာသိ၍ ေန႔တို္င္းေန႔တို္င္း (ထပ္ခါ ထပ္ခါ) ခ်ီးမြမ္းၾကလွ်င္
    But the man whom the wise praise, after observing him day after day, is one of flawless character, wise, and endowed with knowledge and virtue.
  • အေကာင္းဆံုး ဗမၺဴရာဇ္ ေ႐ႊျပားႏွင့္တူေသာ ထိုသူကို အဘယ္သူ ကဲ့ရဲ႕ႏိုင္မည္နညး္၊ ထိုသူကို နတ္တုိ႔သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းကုန္၏၊ ျဗဟၼာတုိ႔သည္လည္း ခ်ီးမြမ္းကုန္၏။
    Who can blame such a one, as worthy as a coin of refined gold? Even the gods praise him; by Brahmas, too, is he praised.
  • ကိုယ္ႏွင့္ ဆုိင္ရာ မေကာင္းမႈ (သံုးမ်ိဳး) ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ ကုိယ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈမွ ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ ကုိယ္ျဖင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ကို ပယ္၍ ကိုယ္ျဖင့္ပင္ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကို က်င့္ရာ၏။
    Let a man guard himself against irritability in bodily action; let him be controlled in deed. Abandoning bodily misconduct, let him practise good conduct in deed.
  • ႏႈတ္ႏွင့္ ဆုိင္ရာ မေကာင္းမႈ (သံုးမ်ိဳး) ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈမွ ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ ႏႈတ္ျဖင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ကို ပယ္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ပင္ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကို က်င့္ရာ၏။
    Let a man guard himself against irritability in speech; let him be controlled in speech. Abandoning verbal misconduct, let him practise good conduct in speech.
  • စိတ္ႏွင့္ ဆုိင္ရာ မေကာင္းမႈ (သံုးမ်ိဳး) ကို ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ စိတ္ျဖင့္ မေကာင္းမႈမွ ေစာင့္ေ႐ွာက္ရာ၏၊ စိတ္ျဖင့္ မေကာင္းေသာ အက်င့္ကို ပယ္၍ စိတ္ျဖင့္ပင္ ေကာင္းေသာ အက်င့္ကို က်င့္ရာ၏။
    Let a man guard himself against irritability in thought; let him be controlled in mind. Abandoning mental misconduct, let him practise good conduct in thought.
  • ပညာ႐ွိတို႔သည္ ကုိုယ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း မေကာင္းမႈမွ ေစာင့္ေ႐ွာက္ကုန္၏၊ ထို ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ သံုးပါးတုိ႕ျဖင့္ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာ ပညာ႐ွိတုိ႔သည္သာလွ်င္ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေသာ သူတုိ႔ မည္ကုန္၏။
    The wise are controlled in bodily action, controlled in speech and controlled in thought. They are truly well-controlled.

က်မ္းကိုး ။ ။ ဓမၼပဒ ၊ ျပဳစုသူ –> ဦးေသ႒ိလ ၊ Acharya Buddharakkhita



Read more...

လူခ်င္းတူေပမယ့္

တခ်ိဳ႕လူေတြမ်ား အသြားအလာေသသပ္လုိက္တာ။ ေနပံုထုိင္ပံု ပိျပားလုိက္တာ။ အေျပာအဆုိကလည္း ယဥ္ေက်းသိမ့္ေမြ႕လုိက္တာ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ဘယ္သူေတြျဖစ္ျဖစ္ လွဴခ်င္တယ္။ ဒါန္းခ်င္တယ္။ မာယာေတြ သာေဌယ်ေတြ နားမလည္ဘူး။ ဒါသူတုိ႔ကိစၥ။ လွဴတာ ငါ့ကိစၥ အဲလုိစိတ္ထားၿပီး လွဴႏုိင္လုိက္တာ။ အား… တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း သြားတာလာတာက အစ ၾကမ္းထန္းလုိက္တာ လြန္ေရာ။ စားတာကလည္း ပက္စက္လုိက္တာမွ ႏွစ္ေယာက္မရွိဘူး။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း သိတတ္လုိက္တာ လြန္ေရာ။ ဒါမ်ိဳးသင့္ေတာ္တယ္။ ဒါမ်ိဳး မသင့္ေတာ္ဘူးလုိ႔ သိပ္သိတတ္တာ။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ခ်င္ ဟန္ေဆာင္တယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့လည္း မွတ္မွတ္ရရကုိ မရွိဘူး။ ေျပာေျပာၿပီးၿပီး။ သူတုိ႔ကုိ ေျပာရတာ ကၽြဲပါး ေစာင္းတီးရသလုိ ေျပာတဲ့သူကသာ ေမာသြားတာ။ သူတုိ႔ကေတာ့ျဖင့္ တစ္လံုးမွ နားမလည္ဘူး… စသျဖင့္ စသျဖင့္ လူေတြ လူေတြ ဘယ္လုိ လူေတြမွန္းကုိ မသိဘူး။ ဒီေလာကႀကီးကလည္း ဘယ္လုိလူေတြ ေမြးထုတ္ေပးေနတာလဲ မသိဘူး။ မ်ားျပားလုိက္တဲ့ လူေတြအတြက္ စ႐ုိက္ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး။ အဲဒီ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ စ႐ုိက္ကုိ တြက္ၾကည့္လုိက္တာ လူေတြမွာ စ႐ုိက္လကၡဏာေတြ (၆၃) မ်ိဳးေတာင္ ရွိတယ္။ ဟာ မ်ားလွခ်ည္လား။ မ်ားတယ္။ တို႔ဘုရားရွင္က ငါေတာ့ ဆရာစားခ်န္ထားဦးမွ ဆုိၿပီး ေဟာခဲ့တဲ့ တရားမရွိဘူး။ ဟုတ္လုိ႔လား။ ဘုရားရွင္က သစ္ေတာထဲက သစ္ရြက္ေတြနဲ႔ ငါ့လက္ထဲက သစ္ရြက္ေတြ ဘယ္ကပုိမ်ားလဲ လုိ႔ေမးၿပီး အရွင္ဘုရားလက္ထဲက သစ္ရြက္ကနည္းၿပီး သစ္ေတာထဲက သစ္ရြက္ေတြကမ်ားတယ္လုိ႔ ရဟန္းေတြေျဖေတာ့ ငါေဟာတဲ့တရားဟာ ငါ့လက္ထဲက သစ္ရြက္ေတြ ေလာက္ပဲရွိၿပီး ငါမေဟာတဲ့တရားဟာ ေဟာဒီေတာအုပ္ထဲက သစ္ရြက္ေတြေလာက္ရွိတယ္ လုိ႔ ေျပာခဲ့တာလဲလုိ႔ ေမးလာစရာရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘုရားရွင္က သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး အက်ိဳးမဲ့တဲ့ စကားတစ္ခြန္းမွကုိ မေျပာခဲ့ဖူးပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ခုထက္ထိ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတြ ခုိင္ၿမဲေနတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဘုရားရွင္ရ႕ဲ သက္တမ္းက တုိလြန္းတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ဟာ ဖလသမာပတ္၀င္စားခ်ိန္ေတာင္ သိပ္မရွိခဲ့ပါဘူး။ ကၽြတ္ထုိက္တဲ့ သတၱ၀ါေတြ အားလံုး ကၽြတ္တမ္း၀င္သြားေအာင္ ဘုရားရွင္အလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားတစ္ဆူပြင့္တုိင္း ကၽြတ္ထုိက္တဲ့သတၱ၀ါေတြအားလံုး မျဖစ္မေနကၽြတ္ပါတယ္။ ဒီတရားနဲ႔ကၽြတ္တမ္း၀ယ္မယ္ ဆုိရင္ ဒီတရားကုိေဟာတယ္။ ဟုိတရားနဲ႔ ကၽြတ္တမ္း၀င္မယ္ဆုိရင္ ဟုိတရားနဲ႔ ေဟာတယ္။ စူဠပႏၴကတုိ႔လုိ႔ ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္လုိ တရားနဲ႔ သင့္ေတာ္မလဲ။ အဲလုိ ကၽြတ္ထုိက္တဲ့ သတၱ၀ါေတြ အတြက္ တရားေတြကုိ ပုဂၢဳိလ္အလုိက္ စ႐ုိက္အလုိက္ေဟာခဲ့ရတယ္။ ေဟာလုိက္လုိ႔မွ ဘာအက်ိဳးမွ မရရင္ ဘုရားရွင္ မေဟာခဲ့ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ မာလုက်ပုတၱကုိ ဘုရားရွင္ တရားမေဟာခဲ့တာေပါ့။ ကၽြတ္ထုိက္တဲ့ သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ သင့္ေလွ်ာ္တဲ့ တရားအားလံုးကုိသာ ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တယ္။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီတရားေတြက လက္ထဲက သစ္ရြက္ေတြေလာက္ပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ သစ္ရြက္ေလာက္ တရားေတြထဲက ေဟာဒီလူေတြရ႕ဲ စ႐ုိက္ကေတာ့ျဖင့္ (၆၃) မ်ိဳးရွိခဲ့ပါတယ္လုိ႔ အဘိဓမၼာထဲမွာေဟာျပခဲ့ပါတယ္။။ (၆၃) မ်ိဳးကုိ ခ်ဳံ႕လုိက္ရင္ေတာ့ (၆) မ်ိဳးတည္းရွိတယ္။ (အင္ ျဖစ္ရျပန္ၿပီ။ သူပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဟုတ္ပါတယ္။ ခ်ဲ႕ေရးရင္ မ်က္စိ႐ႈပ္ကုန္မွာ) အဲဒီ ေျခာက္မ်ိဳးကေတာ့ ဒီလုိ

၁။ အသြားအလာ ယဥ္ေက်းေသာ က်နစြာ ၀တ္စားဆင္ယင္တတ္ေသာ အေမႊးအႀကိဳင္ကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ အလွအပ ႐ူပါ႐ံုကုိစြဲလန္းေသာ ရာဂစရုိက္ရွိသူ။

၂။ အလွဴအဒါန္းရက္ေရာေသာ ရဟန္းသံဃာ၊ ဘုရား၀တ္ေက်ာင္းကုိ ခံုမင္ေသာ သဒၶါစ႐ုိက္ရွိသူ။

၃။ အလုပ္လုပ္ရာတြင္ သပ္ရပ္မႈနည္းေသာ၊ မေကာင္းေသာအာ႐ံုကုိ စိတ္ဆုိးလြယ္ေသာ၊ ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တတ္ေသာ၊ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္လုိေသာ ေဒါသစ႐ုိက္ရွိသူ။

၄။ အေျပာအဆုိၾကမ္းေသာ္လည္း ဆံုးမလြယ္ေသာ၊ စိတ္ဆုိး စိတ္ေျပလြယ္ေသာ ေရွ႕ေရး ေနာင္ေရးေမွ်ာ္ေတြးတတ္ေသာ ပညာစ႐ုိက္ရွိသူ။ (ဗုဒၶိစ႐ုိက္ရွိသူ ဟုလည္းေခၚ)

၅။ မယဥ္မေက်းသြားလာတတ္ေသာ၊ ႐ုိေသေလးစားမႈနည္းေသာ၊ အလုိက္ကန္းဆုိး မသိတတ္ေသာ၊ တစ္ေယာက္တည္း႐ႈပ္ေနတတ္ေသာ၊ အမ်ားက ကဲ့ရဲ႕လွ်င္ လုိက္ကဲ့ရဲ႕ အမ်ားက ခ်ီးမႊမ္းလွ်င္ လုိက္ခ်ီးမႊမ္းတတ္ေသာ၊ ဖ်င္းအေသာ၊ စိတ္ကူးယဥ္လြန္းေသာ ေမာဟစ႐ုိက္ရွိသူ။

၆။ ေကာင္းေသာ လုပ္ငန္းမွာ အစြမ္းအစမရွိ၊ လုိအပ္သည္ထက္ စကားေပါလွ်က္ လူတကာနဲ႔တြဲ လမ္းတကာလွည့္တတ္ေသာ ၀ိတက္စ႐ုိက္ရွိသူ။

ပါတဲ့။ (စ႐ုိက္ေတြအားလံုးမွာ အစိတ္စိတ္ေတြ ထပ္ခြဲလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒါေတြက အနည္းအက်ဥ္းေလးမွ်သာ ေဖာ္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။)

(၆၃) မ်ိဳးက ဘယ္လုိျဖစ္လာတာလဲဆုိေတာ့ တခ်ိဳ႕က ရာဂစ႐ုိက္ပါမကဘူး၊ ေဒါသစ႐ုိက္ပါရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕က ေမာဟစ႐ုိက္ပါတြဲပါလာတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕က စ႐ုိက္ႏွစ္မ်ိဳး။ တစ္ခ်ိဳ႕က သံုးမ်ိဳးျဖစ္ရင္းပဲ (၆၃) မ်ိဳးျဖစ္လာတယ္။ ပါဠိစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ မူလ မူလီသြပ္တယ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဘယ္လုိလုပ္တာလဲဆုိေတာ့ ရာဂကုိ တည္။ ေဒါသနဲ႔ေပါင္း၊ (၁) မ်ိဳး၊ ေမာဟနဲ႔ေပါင္း (၁) မ်ိဳး။ ပညာနဲ႔ေပါင္း (၁)မ်ိဳး။ သဒၶါနဲ႔ေပါင္း (၁) မ်ိဳး။ စသျဖင့္ အားလံုးေပါင္ေတာ့ (၆၃) ပါးျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ (တြက္ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ မျပည့္လုိ႔ရွိရင္ မေက်နပ္လုိ႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ လွမ္းေျပာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ တြက္ျပပါ့မယ္)

ကဲလူခ်င္းတူပါလ်က္ကယ္နဲ႔ ဘာလုိ႔ ဒီလုိစ႐ုိက္ေတြ ကြဲျပားေနရတာလဲ။ အတိတ္ဘ၀နဲ႔သာ ဆုိင္ပါေၾကာင္းခင္ဗ်ာ။ ဘယ္လုိမွ ျငင္းပယ္လုိ႔မရတဲ့ မျဖစ္မေနလက္ခံလုိက္ရတဲ့ ဘာ၀ါ ဘေ၀ကပါလာတဲ့ ၀ါသနာအေလ့ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွ ဒီ (၆၃) ပါးေသာ စ႐ုိက္ထဲက ေျပးမလြတ္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွာ ဘာစ႐ုိက္ပါလာတယ္ဆုိတာကုိေတာ့ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ အနည္းအက်ဥ္းခန္႔မွန္း ႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္သူ ဘာစ႐ုိက္ရွိလဲဆုိတာကုိ သူ႔ရ႕ဲ အသြားအလာ အေနအထုိင္ အေျပာအဆုိကေန သိႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ေတာ့ ပရစိတၱ၀ိဇာနာနဉာဏ္ရမွ သိႏုိင္တာပါ။ ဒီလုိစ႐ုိက္ကုိ ဘုရားရွင္တစ္ပါးတည္းသာ စြန္႔ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစ႐ုိက္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဥပါဒါန္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဥပါဒါန္ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ဘ၀ေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဘ၀ပစၥယာ ဇာတိေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သံသရာမွာ တ၀ဲလည္လည္ လည္ရျပန္ပါတယ္။ ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္ပါတယ္။ စ႐ုိက္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဥပါဒါန္ေတြပါ။ ကဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိျဖတ္မလဲ။ ဒီဘ၀မွာ ကတည္းက အဲဒီစ႐ုိက္ဟာ မေကာင္းတဲ့စ႐ုိက္ျဖစ္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ပါးလွ်သြားေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ေလးသမားေတြ ျမႇားကုိ မီးနဲ႔ကင္ၿပီး ေျဖာင့္ရသလုိ စ႐ုိက္ဆိုးေတြမွာ တိမ္းပါးေနတဲ့ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရ႕ဲစိတ္ကုိ ၀ိပႆနာမွာ ကင္ရပါမယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ၀ိပႆနာေတြရွိ ေပေသာ္ျငားလည္း ဒီေခတ္မွာေတာ့ တရားျပဆရာေတာ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အာနာပါန တစ္မ်ိဳးတည္းကုိသာ ႐ႈခုိင္းပါေတာ့တယ္။ ဘာလုိ႔ အဲဒီ အာနာပါန တစ္မ်ိဳးတည္းကုိ ႐ႈခုိင္းသလဲဆုိေတာ့ စ႐ုိက္အားလံုးကုိလည္း ဒီအာနာပါနက ျဖတ္ႏုိင္လုိ႔ပါ။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔သက္ဆုိင္ရာ စ႐ုိက္နဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ ၀ိပႆနာနဲ႔ ညႇိၿပီး ႐ႈႏုိင္ရင္ေတာ့ ဒီစ႐ုိက္ေတြ အလြယ္တကူ ပ်က္ႏုိင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးသိတာက တရားထုိင္ရမယ္။ ၀ိပႆနာ႐ႈရမယ္ဆုိရင္ အာနာပါနကုိပဲ သိၾကေတာ့တာကုိး။ အာနာပါနက ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိေတာ့ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္က ႏွာေစးေနလုိ႔ပါဆုိၿပီးလာတဲ့သူကုိ ပါရာစီတေမာေပးတယ္။ ကုိက္ခဲေနလိ႔ုပါဆုိၿပီးလာတဲ့သူကုိလည္း ပါရာစီတေမာေပးတယ္။ ဖ်ားေနလုိ႔ပါဆုိၿပီး လာတဲ့သူကုိလည္း ပါရာစီတေမာေပးတယ္။ အာနာပါနက အဲဒီပါရာစီတေမာနဲ႔ သြားတူပါတယ္။ ေရာဂါေပ်ာက္ေတာ့ ေပ်ာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အရွင္း မဟုတ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။

(ဒီပိုစ့္နဲ႔ ေျပာခ်င္တာက ဘယ္လုိတရားထိုင္ထုိင္ ၀ါသနာစ႐ုိက္ကုိ မစြန္႔ႏုိင္ေသးဘူးဆုိတာကိုပါ။ ဘေလာ့ဂါတစ္ဦးရဲ႕ အေမးကုိ ေျဖလုိက္တာပါ။ သူ႔အေမးမွာ ဘုရားကုိ ေစာ္ကားရာက်မလား။ တရားကုိ ေစာ္ကားရာက်မလားလုိ႔ ပါတယ္။ တရားစခန္းကုိေတာ့ ေစာ္ကားရာက်မွာပဲ။ အဲဒီ တရားစခန္းက ျပန္လာတာေလ။ စြံပါဘူး။ အရင္အတုိင္းပါပဲလုိ႔ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဟုတ္ဘူးလား။ တရားစခန္းကျပန္လာ အရင္လုိ ရပ္ကြက္ေအာ့ေၾကာလန္ျပန္ျဖစ္တဲ့သူေတြ ရွိေနရတာက ဘုရားရွင္သာလွ်င္ ၀ါသနာစ႐ုိက္ကုိ စြန္႔ႏုိင္တာမုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ့္စ႐ုိက္က မေကာင္းတဲ့ဘက္ကုိ ယိမ္းေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းပါးေအာင္ေတာ့ လုပ္ေနရမွာေပါ့ေလ။ အရက္တုိ႔ ဘိန္းတုိ႔ျဖတ္တာထက္ ဆုိးပါေၾကာင္းေတာ့ သတိေပးလုိက္ပါတယ္။)



Read more...

ဒႆနသမၸဒါ ဟူသည္

သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၅၃၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း (၁၁)ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔၊ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံ၊ ေအာ္စတင္ ၿမိဳ႕တြင္ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၲေကာသလႅ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ တရားေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္မ်ား အားလံုး ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ တရားေတာ္ကုိ နာယူၾကည္ညိဳ ႏုိင္ၾကပါေစ…




Read more...

ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႕ (ငါးပါးသီလ)


မနက္ျဖန္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႕ (ငါးပါးသီလ)အခါေတာ္ေန႕ ျဖစ္ပါတယ္။
မင္းတုန္းဘုရင္လက္ထက္တြင္၄င္း၊ ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္တြင္ ၄င္း ဂရုဓမၼအမိန္႕ေတာ္ျပန္တမ္းကို ဆင္ေပၚတင္ ၍ ေလးျပင္ေလးရပ္လွည့္လည္ျပီး ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းၾကရန္ တိုင္းသူျပည္သားတို႕ အားႏႈိးေဆာ္ေလ့ရွိပါသည္။

၁၁၄၆ခု၊ ဘိုးေတာ္မင္းတရားလက္ထက္ ထုတ္ျပန္ေသာ ဂရုဓမၼ အမိန္႕ေတာ္ျပန္တမ္း

ျပည္သူ လူတကာ သတၱ၀ါအေပါင္းတို႕ ယခု၀ါဆိုကာလ ေရာက္ျပီ

သူ႕အသက္သတ္ျခင္း၊
သူ႕ဥစၥာခိုးျခင္း၊
သူ႕အိမ္ရာ ျပစ္မွားျခင္း၊
မဟုတ္မမွန္ေသာစကားကို ဆိုျခင္း၊
ေသရည္ေသရက္ကို ေသာက္ျခင္း

တရားငါးပါးကို မၾကည္မေရွာင္ ျပဳကုန္ေသာ သူတို႕သည္ ငရဲ၊ တိရ စၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ အပါယ္ေလးဘံု၌ တလူးလာလာ နစ္မြန္းကုန္ရာသည္။

တရားငါးပါးကို ၾကဥ္ေရွာင္၍ အလွဴေပးျခင္း၊ သီတင္းသီလ ေဆာက္တည္ျခင္းကို ျပဳေသာသူတို႕သည္ လူမင္း နတ္မင္း စည္းစိမ္ကို ခံစား၍ နတ္ရြာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႕ ေရာက္ရာသည္ကို အသင္ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ သရဏဂံုသံုးပါး၊ ပဥၥသီငါးပါး၊ အ႒သီရွစ္ပါး တို႕ကို မျပတ္ေဆာက္တည္ၾကကုန္။

ထိုျပန္တမ္းကို ...ႏွစ္စဥ္ ၀ါဆိုလဆန္း ၅ရက္ေန႕ ေရာက္တိုင္း ဆင္ေပၚတင္၍ လူ ၅၀ ထမ္းရေသာ တရားစည္ၾကီးကို တီးျပီး ၀င္းခင္း၍ ၾကီးစြာေသာ ေရႊေမာင္းၾကီးကို တီးခတ္ကာ လွည့္လည္ ဖတ္ၾကား ေၾကာင္းမွတ္သားရပါသည္။

လယ္တီဆရာေတာ္ ၾသ၀ါဒ

ငါးပါးသီလ၊ လူတရားကို မမွားေစမႈ၊ အေလးျပဳ။
ေျမြဆိုး ၊ က်ားဆိုး၊ ဘီလူးဆိုးကို ၊ မတုိး၀ံ့ျငား၊ ေ၀းစြာရွားသို႕။
ငါးပါးသီလ၊ မရွိၾကသူ ၊လူ မသူေတာ္ ၊ လူပ်က္ေခ်ာ္ကို ၊ အေဖာ္မျပဳ ၊ ေ၀းေစမႈ။

သီလပ်က္စီးသူ ၏ အျပစ္ငါးပါး

၁။ စည္းစိမ္ပ်က္လွ်င္း၊
၂။ သတင္းဆိုးႏွံ႕၊
၃။ ေၾကာက္ရြ႕ံပရိသာ၊
၄။ ေသခါေတြေ၀၊
၅။ ေသငရဲလား ၊ ျပစ္ငါးပါး၊ မွတ္သား ဒုႆီလ။

သီလေစာင့္ထိန္းသူ၏ အက်ိဳးငါးပါး။

၁။ စည္းစိမ္ရလွ်င္း၊
၂။ သတင္းေကာင္းႏွံ႕၊
၃။ မရြ႕ံပရိသာ၊
၄။ ေသခါမေတြ၊
၅။ ေသနတ္ရြာလား ၊ က်ိဳးငါးပါး၊ မွတ္သား သီလ၀ႏၱ။ (တိပိဋကဓရ၊ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱေရးသည္။)


ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဂရုဓမၼဇာတ္ေတာ္ ႏွင့္ ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႕ ေပၚေပါက္လာရျခင္း အေၾကာင္းကိုလည္း မွတ္သား လိုပါက...ဧရာ၀တီစာၾကည့္တိုက္ တြင္ဖတ္ရႈနိုင္ပါတယ္။ ဂရုဓမၼအခါေတာ္ေန႕ မွာ ငါးပါးသီလ ကို လံုျခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကပါစို႕လို႕ လဲတိုက္တြန္းအပ္ပါတယ္။

ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာကသိပါေစ

ပဥၥသီငါးျဖာ ကိုယ္က်င့္တရားကို၊ ပ်က္ျပားေနၾက ကမၻာေျမ။
ဟိုတိုင္း ဒီျပည္ ရန္စစ္ခင္းလို႕၊ လူႏွင့္ လူခ်င္း သတ္ကာေန။
ျငိမ္းခ်မ္းပါေစ အာသီသနဲ႕၊ စြမ္းနိုင္ရာက ကူညီသေလ။
ပဥၥငါးပါး ကိုယ္က်င့္တရား၊ ေရးသားျဖန္႕ကာေ၀။
အဖိုးတန္တဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒ ကမၻာက သိပါေစ။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။
ညခင္း


Read more...

ျငိမ္းခ်မ္းေရးတာ၀န္

ဓမၼစာေပမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလူငယ္ေမာင္မယ္မ်ားအေနျဖင့္ ၁၆ႀကိမ္ေျမာက္အျဖစ္ ၁၂.၈.၂၀၀၉ ရက္ေန႔တြင္ လယ္ေ၀းၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါင္းေလာင္းေက်းရြာရွိ မူလတန္းေက်ာင္း ပ်က္ဆီးေနမႈမ်ား ျပဳျပင္ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ အလွဴေငြ ငါးသိန္း(၅၀၀၀၀၀ိ/- က်ပ္)ကို ေဒၚေဆြေဆြလွ (၉/ပမန (ႏိုင္) ၀၅၈၅၉၃) ထံသို႔ ေဒၚခင္ေမလြင္သမီး မနီလာျမင့္ေအာင္ (၁၄/ဖပန (ႏိုင္) ၁၄၉၀၉၅) မွ ပ်ဥ္းမနား(ရိုးမဘဏ္)ကို ေပးပို႔လွဴဒါန္းခဲ႔သည္။ ၁၄.၈.၂၀၀၉ ရက္ေန႔တြင္ အမွတ္(၂)ရပ္ ကြက္၊ ကနီၿမိဳ႕၊ မံုရြာခရိုင္၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းရွိ အေနာက္ေတာရေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ မတည္အလွဴေငြ ငါးသိန္း (၅၀၀၀၀၀ိ/- က်ပ္)ကို မသႏၲာဦး (ဗကညီညီရွိန္၏ဇနီး) (အမွတ္-၄၅၊ ၆-လႊာ၊ ေက်ာက္ေျမာင္းႀကီးရပ္ကြက္၊ ေအာင္မဂၤလာ လမ္း၊ တာေမြၿမိဳ႕ နယ္) ထံသို႔ သြားေရာက္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ ၁၅.၈.၂၀၀၉ ရက္ေန႔တြင္ သာသနမာမက ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးမူလတန္းေက်ာင္း၊ ၁၂လမ္း၊ ကာယရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းအတြက္ (ဆရာမ ၆ဦးအား တစ္လစာ လစာေပးရန္ တစ္သိန္း ရွစ္ေသာင္းက်ပ္ (၁၈၀၀၀၀ိ/-)ႏွင့္ ေက်ာင္းေဆာင္နံရံတည္ ေဆာက္ရန္ ႏွစ္သိန္းခုနစ္ေသာင္းရွစ္ရာက်ပ္ (၂၇၀၈၀၀ိ/-)တို႔ကို ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္ ဦးဣႏၵာစရိယအား ေထရ၀ါဒလူငယ္မ်ား အေနျဖင့္ အသီးသီး သြားေရာက္လွဴဒါန္းခဲ့ၾကပါသည္။ စုစုေပါင္းလွဴဒါန္းခဲ႔သည့္ေငြမွာ တစ္ဆယ့္ေလးသိန္း ငါးေသာင္း ရွစ္ရာ (၁၄၅၈၀၀ိ/- က်ပ္)ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔ လွဴဒါန္းႏိုင္ရန္ ေက်ာင္းမ်ားအလိုက္ ေကာက္ခံရရွိမႈ အလွဴေငြစာရင္းမွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္ပါသည္။

ေက်ာင္းအမည္ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြ
MEPhI 10290 Rubles
MAI 9330
MIET 6488
BMSTU 3320
MIPT 5300
MSMU 2110
MUCTR 1920
MATI 1840
MSTU 790
TOTAL 44888 Rubles

လွဴဒါန္းခဲ႔ေသာ မွတ္တမ္းဓါတ္ပံု၊ အလွဴေငြလက္ခံရရွိမႈျဖတ္ပိုင္း၊ ေငြလႊဲေဘာင္ခ်ာတို႔အား ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓု အႏုေမာဒနာ ေခၚဆိုႏိုင္ေစရန္ ဤေနရာတြင္ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။

မိမိတို႔လွဴဒါန္းခဲ႔ေသာ အလွဴမ်ား (တစ္နည္း) က်ရာတာ၀န္ကိုထမ္းေဆာင္ခဲ႔ေသာ အရာမ်ားသည္ မိမိႏွလံုးသား၊ မိမိႏိုင္ငံမွ အစျပဳ၍ ေလာကၾကီးျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္ကို အနည္းငယ္တင္ျပလိုပါသည္။

အနာေရာဂါကင္းျခင္းသည္ အလြန္ကဲဆံုး လာဘ္တည္း။ ေရာင့္ရဲမႈသည္ အလြန္ကဲဆံုး ဥစၥာတည္း။ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူသည္ အလြန္ကဲဆံုး ေဆြမ်ိဳးတည္း။ နိဗၺာန္သည္ အလြန္ကဲဆံုး ခ်မ္းသာတည္း၊ ဟု ဓမၼပဒ သုခ၀ဂ္မွာ လာသည့္အတိုင္း မိမိတို႔၏ ျဖဴစင္လွေသာ ေငြေၾကးမ်ားကို တပ္မက္ေသာတဏွာ ေရာဂါကင္းေအာင္၊ ေလ်ာ့ေအာင္ ႀကိဳးစားလွဴဒါန္းၾကသည္။ ရရွိေသာေငြေၾကးမ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျခြတာသံုးစြဲကာ ေရာင့္ရဲမႈျဖင့္ ၾကိဳးစားလွဴဒါန္းၾကသည္။ လိုအပ္လွ်က္ရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္လည္း ေမတၱာက႐ုဏာ သက္၀င္စြာျဖင့္ ေစတနာအထြတ္ျမတ္ထားကာ လွဴဒါန္းခဲ႔ၾကသည္။ နိဗၺာန္တည္း ဟူေသာ ခ်မ္းသာကို ရလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္လည္း လွဴဒါန္းၾကသည္။ ဤသည္ပင္ ခ်မ္းသာျခင္းသုချဖစ္သကဲ႔သို႔ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဒါန ဟုလည္းေခၚဆိုႏိုင္ေပမည္။

ျမင့္ျမတ္သည္ဆိုသည္မွာလည္း မိမိတို႔ လုပ္ေဆာင္လိုက္ေသာ အလုပ္ေတြ၊ ေျပာဆိုမႈေတြ၊ ႀကံေတြးမႈေတြသည္ တစ္စံု တစ္ရာေသာ အက်ိဳးေတြကို မေမွ်ာ္ကိုးပဲ ကိုယ့္မွာက်ေရာက္လာတဲ႔ တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္လို႔ အားခဲလွ်က္ ေစတနာအရင္းခံ သက္သက္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းကို ျမင့္ျမတ္သူတို႔လုပ္ရပ္၊ ျမင့္ျမတ္တယ္လို႔ ေခၚဆိုႏိုင္မွာျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေသာဒါနဆိုသည္မွာလည္း အမွန္တကယ္လိုအပ္လွ်က္ရွိေသာ ေနရာမ်ားကို ကာယကံ ေမတၱာထား၍ မိမိတတ္အားသေရြ႕ လွဴဒါန္း၊ ေပးကမ္း၊ စြန္႔ၾကဲျခင္းအမႈေတြကို ေစတနာအရင္းခံထားၿပီး တာ၀န္ေက် ေအာင္ ေဆာက္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။

တာ၀န္ဆိုသည္မွာလည္း ေနရာယူလိုျခင္းသေဘာ မဟုတ္ပဲ ရရာ ေရာက္ရာမွာ ထမ္းရြက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေခါင္းေဆာင္မွ တာ၀န္ရွိသည္မဟုတ္ လက္ေအာက္ငယ္သားတြင္လည္း ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသည္။ လူသားတိုင္းတြင္လည္း ဆိုင္ရာတာ၀န္ ရွိသည္။ ၀ိသယွဇာတ္ေတာ္မွ ၀ိသယွသူေ႒း၏ တာ၀န္သိမႈ၊ တာ၀န္ေက်မႈမွာ အံ့ေလာက္ဖြယ္ရာျဖစ္၏။ အနည္းငယ္ေဖာ္ျပ ရလွ်င္ ၀ိသယွသူေ႒းသည္ သူ႕မွာရွိေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို ေန႔စဥ္လွဴဒါန္းလိုက္သည္မွာ ေနာက္ဆံုး ပစၥည္းဥစၥာေတြ အကုန္စင္ေအာင္ လွဴဒါန္းခဲ႔သည္။ ဥစၥာမရွိေသာ္ျငားလည္း ျမက္ရိတ္ေရာင္းစားၿပီး ျမက္ရိတ္ခကို မစားဘဲ ဆက္၍လွဴခဲ႔သည္။ ခုႏွစ္ရက္တိုင္တိုင္ မယားႏွင့္တကြ အစာငတ္အခံ၍ မူးေမ႔သည္တိုင္ေအာင္ လွဴဒါန္းခဲ႔ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ ျမင့္ျမတ္သူတို႔လုပ္ရပ္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေၾကာင့္ပင္ သိၾကားမင္း ဗိမာန္ေတာင္ တုန္ခါႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စြမ္းအားေတြ ျဖစ္ခဲ႔ရသည္။

၀ိသယွသူေ႒း၏ ရင္ထဲတြင္ တပ္မက္မႈတဏွာ အဘယ္မွ်ေလာက္ ကုန္ခမ္းေနမည္ဆိုတာ ေတြးဆၾကည့္လွ်င္ ၾကက္သီးမ်ားပင္ ထေလာက္ပါ၏။ တပ္မက္မႈတဏွာဆိုေသာ အရာသည္လည္း ပယ္သတ္ဖို႔ရာ အေတာ္ပင္ ခက္ခဲသည္မွာ မွန္ေပသည္။ တဏွာကို တရားကိုယ္ေကာက္လွ်င္ ေလာဘျဖစ္သည္။ ေလာဘဆိုေသာ လိုခ်င္မႈရမၼက္သည္လည္း ရသေလာက္ႏွင့္သာ ေက်နပ္ပါၿပီ၊ တင္းတိမ္ပါၿပီဟူ၍ မရွိပဲ ရသေလာက္ကို လက္ခံတတ္ေသာ သေဘာရွိေပသည္။ ထို႔သို႔ ေလာဘကို ပယ္သတ္ရန္မွာ လိုခ်င္လွ်င္ဆင္းရဲ၊ မလိုခ်င္လွ်င္ ခ်မ္းသာဟု ႏွလံုးမူ၍ အၾကမ္းႏုအားျဖင့္ ဒါနျပဳျခင္း၊ သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ သမထ၀ိပႆနာပြားမ်ားျခင္း အမႈတို႔ျဖင့္ ပယ္သတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ တက္မက္မႈ၊ လိုခ်င္မႈ ကင္းမွသာလွ်င္ မိမိ၏ႏွလံုးသား၊ မိမိ၏ႏိုင္ငံမွ အစျပဳ၍ ေလာကႀကီး ျငိမ္းခ်မ္းေနမည္ ျဖစ္သည္။ တပ္မက္မႈ အားၾကီးေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ေလာကၾကီး ဘယ္ေသာအခါမွ ျငိမ္းခ်မ္းလိမ္႔မည္မဟုတ္ေပ။

ေလာကၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္လည္း လူသားတိုင္းတြင္ တာ၀န္ရွိသည္။ လူသားတိုင္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ေသာအရာျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာလည္း သမိုင္းကေပးေသာ မိမိတာ၀န္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ႔သို႔ တာ၀န္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရာမွာ မိမိရင္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းေနေသာ တပ္မက္မႈတဏွာ နည္းေအာင္၊ မိမိ၏ ကိုယ္က်ိဳးကို ပဓာနမထားပဲ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ရြက္လိုေသာ ေစတနာ၊ ဆႏၵေတြကို တတ္အားသေရြ႕ေဆာင္ရြက္ရင္း မိမိတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။

ေလာကၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးတည္၍ မိမိႏိုင္ငံ မိမိလူမ်ိဳး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးအတြက္ အမွန္တကယ္လိုအပ္လွ်က္ရွိ ေသာ ေနရာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္လွဴဒါန္းေစလိုသည္။ တာ၀န္ကိုယ္စီ ရွိသည္ဟု မွတ္ယူေစလိုသည္။ မိမိအတၱႏွင့္ယွဥ္ေသာ အရာမ်ားကို ခ်ိဳးႏွိမ္၍ အမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္လိုေသာ စိတ္ထားမ်ားကို ေမြးျမဴေစလိုသည္။ မိမိသ႑ာန္တြင္ ကိန္းေအာင္းလ်က္ရွိေသာ တပ္မက္မႈ၊ တြန္႔တိုမႈ၊ ႏွေျမမႈ၊ မေပးကမ္းလိုမႈ စေသာ တရားမ်ားကို တစ တစ စြန္႔လႊတ္ ေစခ်င္သည္။ ဤသို႔ေသာ တရားမ်ားကို က်င့္ေဆာင္ျခင္း၊ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ေလာကၾကီး ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ မိမိကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပရင္း မိမိတို႔လွဴဒါန္းခဲ႔ေသာ လွဴဒါန္းမႈအစုအစုတို႔ကို သာဓုေခၚဆို၍ စာဖတ္သူမ်ား အသိတရား တိုးပြားရရွိၾကပါေစ။

ေရးသည့္စာမူ၊ ေရးသည့္ေၾကာင္းရာ၊ ေရးပံုဟန္သြင္၊ ယူထားသံုးႏႈန္း၊ မႏွစ္ဦးက၊ သီးခံျပဳရန္၊ ဦးစြာပန္၏။

ငါဘိတတ္ျခင္း၊ ငါသိျခင္းႏွင့္၊ ေက်ာ္ေဇာ္ဂုတ္သတင္း၊ မရွိဧကန္၊ ျဖစ္႐ိုးမွန္၏။

ဆိုသည့္စကား၊ သစၥာထား၍၊ မ်ားသည့္ေ၀ေန၊ သတၱာ၀ါေထြ၊ ကာယသုခ၊ ျပည့္စံုလွ၍၊ ဒုကၡဘယ၊ ကင္းစင္လွေစေသာ၀္။

အေမာင္(ေရနံ႔သာ)



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP