* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, August 9, 2009

၄။ အနနၲရပစၥည္း (ခ)

ပဥၥဒြါရမွာ စိတ္အစဥ္ေတြ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေရွ႕စိတ္ကေနၿပီး ေနာက္စိတ္ေတြကုိ အၾကားမရိွ အနႏၲရသတၱိနဲ႔ ေက်းဇူးျပဳေနပံုကို ေခါင္းစဥ္ပမဏာအေနနဲ႔ ေယာဂီမ်ား သေဘာက် နားလည္ေအာင္ ေရွးဦးစြာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာျပထားတာပါပဲ။

ေနာက္ေတာ့ (၇)ခ်က္ေဟာပါတယ္။ (၇)ခ်က္ကေတာ့ ကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အဗ်ာကတက ၃-ခ်က္၊ ေပါင္း ၇-ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ (၇)ခ်က္ျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳပံုကို ဝီထိအစဥ္ (၁၇)ခ်က္ျဖင့္ ပိုင္းျခားျပမွာသာ ပို၍ မွတ္ရလြယ္ကူပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ဘဝင္ဆင္ျခင္၊ ျမင္ၿပီးလွ်င္၊ ထုိ႔ျပင္လက္ခံတံု။
စံုစမ္းဆံုးျဖတ္၊ ေဇာစိတ္သတ္၊ ႏွစ္ရပ္တဒါ႐ံု။

အေပၚက (၁၇)ခ်က္ကို ေျပာတာပဲ ျဖစ္တယ္။ 'ဘဝင္ဆင္ျခင္' ၌ ဘဝင္ဆိုတာ အတီတဘဝင္= လြန္သြားတဲ့ဘဝင္ ျဖစ္တယ္။ မ်က္စိအၾကည္မွာ ႐ူပါ႐ံု အဆင္း လာတုိက္တဲ့အခါမွာ ဘဝင္တစ္ခ်က္ လြန္သြားတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘဝင္ေတြ လႈပ္လာတယ္။ အဲဒါကို ပါဠိလို ဘဝဂၤစလန-လုိ႔ ေခၚတယ္။ ဘဝဂၤ-ဆိုတာ ဘဝင္၊ စလန-ဆိုတာ လႈပ္တာ ျဖစ္တယ္။ ထို႔ေနာက္ ဘဝင္ေတြ ျပတ္သြားတယ္။ ျပတ္သြားတာကိုေတာ့ ဘဝဂၤုပေစၧဒ-လုိ႔ ေခၚတယ္။

'ဆင္ျခင္'-ဆိုတာ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း-ဆိုတာ ဒီအာ႐ံုေလးက ဘာအာ႐ံုပါလဲလုိ႔ ဆင္ျခင္လိုက္တာကို ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း-လို႔ ေခၚတယ္။ ဥပါဒ္+႒ီ+ဘင္ ဆိုတဲ့ စိတၱကၡဏ၊ တစ္ခဏေလးမွာပဲ ေပ်ာက္သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္႐ံုပဲ ဆင္ျခင္ႏိုင္တယ္။ စကၡဳဝိညာဏ္က ျမင္သိစိတ္ကေလး ျဖစ္လာတာကို ဆိုတာျဖစ္တယ္။ ျမင္သိစိတ္ကေလးကလည္း သိကာမွ်မတၱပဲ ျဖစ္တယ္။ သိကာမွ်မတၱမွာ ျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဥပါဒ္+႒ီ+ဘင္ ဆိုတာနဲ႔ တစ္ခါတည္း ပ်က္သြားတာပဲ ျဖစ္တယ္။

'ျမင္ၿပီးလွ်င္' ဆိုတာ စကၡဳဝိညာဏ္ကို ေျပာတာျဖစ္တယ္။ 'ထို႔ျပင္ လက္ခံတုံ' ဆိုတာ သမၸဋိ စၧိဳင္းကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။ သမၸဋိစၧိဳင္းက စကၡဳဝိညာဏ္ ျမင္သိၿပီးတဲ့ အာ႐ံုေလးကို လက္ခံယူထားလုိက္တယ္။ မေပ်ာက္ပ်က္သြားရေအာင္ လက္ခံထားလုိက္တယ္။ 'ထို႔ျပင္လက္ခံတံု' ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ ျဖစ္တယ္။

'စံုစမ္းဆံုးျဖတ္' ၌ စံုစမ္းဆိုတာ သႏၲီရဏကို ေျပာတာျဖစ္တယ္။ သႏၲီရဏ-ဆိုတာ ဒီအာ႐ံုေလးဟာ ဘာအာ႐ံုေလးလဲ၊ ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုလား၊ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုလားလို႔ စံုစမ္း႐ံုပဲ စံုစမ္းတာ ျဖစ္တယ္။ စံုစမ္းၿပီးတာနဲ႔ ခ်ဳပ္ပ်က္သြားေပတယ္။ 'ဆံုးျဖတ္တယ္' ဆိုတာ ဝုေ႒ာက ဆံုးျဖတ္တယ္။ ဒီအာ႐ံုက ေကာင္းတယ္။ ဒီအာ႐ံုကေတာ့ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္တာ ျဖစ္တယ္။

'ေဇာစိတ္သတ္' ဆိုတာ ဝုေ႒ာေနာက္မွာ ေဇာစိတ္ (၇)ႀကိမ္ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ဆိုရပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုျဖစ္လွ်င္ ေကာင္းတဲ့အတိုင္း ခံစားလိုက္တယ္။ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ံုျဖစ္လွ်င္ မေကာင္းတဲ့အတိုင္း ခံစားလုိက္တယ္။ ခံစားလုိက္ေတာ့ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံုကို ေကာင္းတဲ့အတိုင္း ခံစားလိုက္လို႔ရိွရင္ ေလာဘ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။ မေကာင္းတဲ့အာ႐ံုကို မေကာင္းတဲ့အတိုင္း ခံစားလုိက္ရင္ေတာ့ ေဒါသ ေဒါမနႆ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတယ္။

ကုသိုလ္-ဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာသြားတယ္။ ဘုရားအာ႐ံု၊ တရားအာ႐ံု၊ သံဃာအာ႐ံု၊ ဒါန သီလ သမထ ဝိပႆနာပြားမ်ားဖို႔ရာ အာ႐ံုေတြဆိုရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေဇာ ေစာသြားပါတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ ႏွလံုးသြင္းတတ္လို႔ရိွရင္ ကုသိုလ္ေဇာ ျဖစ္တယ္။ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ရင္ အကုသိုလ္ေဇာေတြ ျဖစ္တယ္။ ေကာင္းတဲ့အာ႐ံု လာတိုက္လို႔ရိွရင္ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ရင္ ေလဘေဇာ ျဖစ္တယ္။ မေကာင္းတဲ့အာ႐ံု လာတိုက္လုိ႔ရိွရင္ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ရင္ ေဒါသေဇာ ျဖစ္တယ္။ ႏွလံုးမသြင္းတတ္ရင္ေတာ့ အကုသိုလ္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္သြားတယ္။ ႏွလံုးသြင္းတတ္ရင္ေတာ့ ကုသိုလ္ေဇာေတြပဲ ေစာတယ္။ အဲဒီ ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာပံု၊ ႏွလံုးသြင္းတတ္ပံုကိုေတာ့ ေနာက္မွပဲ ရွင္းျပပါမယ္။

ေဇာေတြက်ေတာ့ ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္တယ္။ အကုသိုလ္လည္း ျဖစ္တယ္။ အဗ်ာကတတည္း ျဖစ္တယ္။ ပုထုဇဥ္၊ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္တိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေဇာ၊ အကုသိုလ္ေဇာေတြ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ အဗ်ာကတေဇာပဲ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ႀကိယာေဇာပဲ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ေဇာမွာေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အဗ်ာကတ (၃)ခုလံုးပဲ ရိွေပတယ္။

'ေဇာစိတ္သတ္' ၌ ေဇာ- ဆိုတာ ေဇာကိုပဲ ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။ ေဇာစိတ္ကို ေျပာတာ ျဖစ္တယ္။ သတ္-ဆိုတာက (၇)ခုတဲ့။ (၇)ႀကိမ္ ေစာရမယ္။

'ႏွစ္ရပ္တဒါ႐ံု'-၌ ႐ံု၊ ႐ံုလုိ႔ (၂)ခု ပါပါတယ္။ ပထမတဒါ႐ံု၊ ဒုတိယတဒါ႐ံု-လုိ႔ ဆိုရေပတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ အဗ်ာကတေတြပဲ။ တဒါ႐ံု (၂)ခုက အဗ်ာကတပဲ။ အဲဒီဝီထိအစဥ္ (၁၇)ခ်က္ထဲမွာ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အဗ်ာကတ ခြဲပံုေလး ေဆာင္ပုဒ္ေလး ဆိုၾကမယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေရွ႕ရွစ္ ေနာက္ႏွစ္၊ အဗ်ာကတျဖစ္။
လယ္ခုႏွစ္မွာ၊ ကု အ ဗ်ာ၊ မွန္စြာ ျဖစ္ေပသည္။

ေရွ႕က (၈)ခုကလည္း အဗ်ာကတ၊ ေနာက္က (၂)ခုကလည္း အဗ်ာကတ၊ ေရွ႕(၈)ခုကို ေရတြက္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အတီတဘဝင္၊ ဘဝဂၤစလန၊ ဘဝဂၤုပေစၧဒ၊ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း၊ စကၡဳဝိညာဏ္၊ သမၸဋိစၧိဳင္း၊ သႏၲီရဏ၊ ဝုေ႒ာတုိင္ေအာင္ (၈)ခုပါ။ အဲဒီ (၈)ခုက အဗ်ာကတ ျဖစ္ေပတယ္။ ေရွ႕ (၈)ခုက အဗ်ာကတ၊ 'ေနာက္(၂)' ေနာက္ဆံုး(၂)ခုက ပထမတဒါ႐ံု၊ ဒုတိယတဒါ႐ံု၊ ဒီ(၂)ခုကလည္း အဗ်ာကတ ျဖစ္ေပတယ္။

'လယ္ခုႏွစ္မွာ၊ ကု အ ဗ်ာ၊ မွန္စြာျဖစ္ေပသည္'-ဟု ဆိုရာ၌ အလယ္က ေဇာ(၇)ႀကိမ္က ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အဗ်ာကတ ၃-မ်ဳိးပါ။ ကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အကုသိုလ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဗ်ာကတလည္း ျဖစ္ႏို္င္ေပတယ္။ ပုထုဇဥ္၊ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္တုိင္ေအာင္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ႏွစ္မ်ဳိးလံုး ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ႏွလံုးသြင္းတတ္လုိ႔ရိွရင္ ကုသိုလ္၊ ႏွလံုးမသြင္းတတ္လို႔ရိွရင္ အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ဝိပႆနာ႐ႈေနလို႔ရိွရင္ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။

ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အတြက္ေတာ့ ႀကိယာေဇာေတြ ေစာလို႔ အဗ်ာကတ ျဖစ္တယ္။ ေဇာမွာေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ အဗ်ာကတ (၃)မ်ိဳးလံုး ျဖစ္ႏိုင္ေပတယ္။

ကုသုိလ္၏ သေဘာႏွင့္ အကုသိုလ္၏ သေဘာ

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ကုသိုလ္ဆိုတာ၊ ျပဳဆဲမွာ။ မွန္စြာျပစ္ကင္းသည္။

ကုသလာ အနဝဇၨ သုခဝိပါကလကၡဏာ။
ကုသလာ - ကုသိုလ္တရားတို႔သည္၊ အနဝဇၨ သုခဝိပါကလကၡဏာ - အျပစ္မရိွျခင္း၊ ေကာင္းေသာအက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာ ရိွကုန္၏ ။

ကုသိုလ္ဆိုတာ ျပဳတုန္းမွာလည္း အျပစ္မရိွပါဘူး၊ ျပဳၿပီးေနာက္လည္း 'သုခဝိပါကလကၡဏာ' ေကာင္းေသာ အက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာ ရိွတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ျပဳၿပီးေနာက္ခါ၊ ေကာင္းက်ဳိးသာ၊ မွန္စြာျဖစ္ေစသည္။

ျပဳၿပီးသည့္ေနာက္မွာလည္း ေကာင္းက်ဳိးေတြပဲ လိုက္ေပးတာပါပဲတဲ့။ နိဗၺာန္ေရာက္သည့္ ဘဝတိုင္ေအာင္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ လိုက္ေပးတာ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အကုသိုလ္ဟာ၊ ျပဳဆဲမွာ၊ မွန္စြာျပစ္ရိွသည္။

အကုသလာ သာဝဇၨ ဒုကၡဝိပါကလကၡဏာ။
အကုသလာ - အကုသိုလ္တရားတို႔သည္၊ သာဝဇၨ ဒုကၡဝိပါက လကၡဏာ - အျပစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အက်ဳိးကိုေပးျခင္း လကၡဏာ ရိွကုန္၏ ။

အကုသိုလ္တရားေတြဆိုတာ ျပဳဆဲခဏမွာလည္း အျပစ္ေတြ ရိွတယ္။ ထင္ထင္ရွားရွား ေျပာရမယ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါးပစၥည္းေတြ သြားခိုးယူတယ္ ဆိုလို႔ရိွရင္ ခိုးယူဆဲခဏမွာ အျပစ္ရိွေနပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္း အေရးယူလုိ႔ရတယ္။ အျပစ္ရိွေနၿပီျဖစ္တယ္။ ျပဳၿပီးတဲ့ ေနာက္ကာလမွာလည္း မေကာင္းက်ဳိးေတြပဲ လိုက္ေပးေတာ့တာပဲ ျဖစ္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ျပဳၿပီးေနာက္ခါ၊ ဆိုးက်ဳိးသာ၊ မွန္စြာျဖစ္ေစသည္။

ျပဳၿပီးတဲ့ေနာက္အခါမွာလည္း ဆိုးက်ဳိးေတြကိုပဲ ျဖစ္ေစတယ္။ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ဆိုတဲ့ အပါယ္ေလးပါးဘံုကို က်ေရာက္ေစတယ္။ ဒုကၡမ်ဳိးစံု ေရာက္ေစတယ္။ ဒီလုိ အပါယ္ဘံုဘဝက လြတ္လာၿပီးတဲ့အခါမွာ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြလည္း ေတြ႕ရေသးတာပါပဲ။ အဲဒါ အကုသိုလ္ရဲ႕ သေဘာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

အဗ်ာကတ ျဖစ္ပံု အဓိပၸါယ္

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေကာင္းက်ဳိး ဆိုးက်ဳိး၊ ႏွစ္မ်ဳိးမပါ၊ ဗ်ာကတာ၊ မွန္စြာျဖစ္ေပသည္။

ရဟႏၲာသႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ႀကိယာဗ်ာကတ-ဆိုတာ ေနာက္ေနာင္ဘဝေတြအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးလည္း မေပးေတာ့ပါဘူး။ ဆိုးက်ဳိးလည္း မေပးေတာ့ပါဘူး။ ရဟႏၲာေတြသႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ႀကိယာစိတ္-ဆိုလို႔ရိွရင္ ျပဳကာမွ်မတၱပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေယာဂီမ်ား သႏၲာန္မွာ ျဖစ္တဲ့ ဝိပါက္စိတ္ေတြဆိုရင္လည္း ေနာက္ဘဝေတြအတြက္ အက်ဳိးမေပးေတာ့ေပဘူး။ ဒီဘဝမွာ ေက်းဇူးျပဳတာေတာင္မွ သူနဲ႔ သေဘာတူတဲ့ ဝိပါက္စိတ္ေတြကုိပဲ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္။ သူနဲ႔အတူတြဲၿပီးျဖစ္တဲ့ စိတၱဇ႐ုပ္ေလာက္ပဲ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္။ အျခားေကာင္းက်ဳိး ဆုိးက်ဳိးေတြ မျဖစ္ေစႏိုင္ေတာ့ေပဘူး။ အဲဒါကို ဝိပါက္အဗ်ာကတ-လုိ႔ ေခၚရတယ္။

ေနာက္ (၇)ခ်က္က ဒီ(၃)မ်ဳိးျဖင့္ ေဟာမွာျဖစ္တယ္။ ကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အကုသိုလ္က ၂-ခ်က္၊ အဗ်ာကတက ၃-ခ်က္ဆိုေတာ့ (၇)ခ်က္ ေဟာပါမယ္။ ကုသိုလ္ကို မူတည္ၿပီး ၂-ခ်က္၊ အကုသိုလ္ကို မူတည္ၿပီး ၂-ခ်က္၊ အဗ်ာကတကို မူတည္ၿပီး ၃-ခ်က္၊ (၇)ခ်က္ရိွသြားပါၿပီ။

ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို၊ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ၂-ခ်က္ပါ။
အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို၊ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ၂-ခ်က္ပါ။
အဗ်ာကတက အဗ်ာကတကို၊ အဗ်ာကတက ကုသိုလ္ကို၊ အဗ်ာကတက အကုသိုလ္ကို ၃-ခ်က္ပါ။

ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳပံု

ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကိုဆိုေတာ့ ဝီထိအစဥ္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ ေဇာ(၇)ႀကိမ္ကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္တယ္။ ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ -
ပထမကုသိုလ္ေဇာက ဒုတိယကုသိုလ္ေဇာကို၊
ဒုတိယကုသိုလ္ေဇာက တတိယကုသိုလ္ေဇာကို၊
တတိယကုသိုလ္ေဇာက စတုတၳကုသိုလ္ေဇာကို၊
စတုတၳကုသိုလ္ေဇာက ပဥၥမကုသိုလ္ေဇာကို၊
ပဥၥမကုသိုလ္ေဇာက ဆ႒မကုသိုလ္ေဇာကို၊
ဆ႒မကုသိုလ္ေဇာက သတၱမကုသိုလ္ေဇာကို အၾကားမရိွပဲ ေက်းဇူးျပဳေပတယ္။ ေရွ႕ေရွ႕ကုသိုလ္ေဇာေတြက ေနာက္ေနာက္ကုသိုလ္ေဇာေတြကို ေက်းဇူးျပဳပါတယ္။ ကုသိုလ္က ကုသိုလ္ဆိုရင္ ေဇာမွာပဲ ရိွေပတယ္။

ကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳပံု

ေနာက္တစ္ခါ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳပံုမွာ ကုသိုလ္အဆံုးေဇာကို သတၱမေဇာ-လုိ႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီအဆံုးေဇာ ကုသိုလ္က တဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳေတာ့ တဒါ႐ံုက အဗ်ာကတပါ။ 'ေနာက္ႏွစ္ခုမွာ၊ အဗ်ာကတာ' ဆိုတဲ့အတိုင္း တဒါ႐ံုဟာ အဗ်ာတကပဲ ျဖစ္ေပတယ္။ ကုသိုလ္အဆံုးေဇာက ပထမတဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳလုိက္ေတာ့ ကုသိုလ္ကေနၿပီး အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳတာ ျဖစ္ေပတယ္။ ကုသုိလ္(၂)ခ်က္ သေဘာက်သြားပါၿပီ။ ပါ႒ိေတာ္မွာ ဒီအတိုင္းပဲ ေဟာမွာပါပဲ။

အကုသိုလ္(၂)ခ်က္ကို ေျပာျပပါေတာ့မယ္။ ေဇာ(၇)ႀကိမ္မွာ အကုသိုလ္ေဇာဆိုရင္ ပထမေဇာ၊ ဒုတိယေဇာ၊ တတိယေဇာ၊ စတုတၳေဇာ၊ ပဥၥမေဇာ၊ ဆ႒မေဇာ၊ သတၱမေဇာ-တိုင္ေအာင္ အကုသိုလ္ေတြခ်ည္းပဲ အစဥ္အတုိင္း ျဖစ္သြားရတယ္။ အကုသိုလ္ေဇာတစ္ခု ႏွစ္ခု၏ ၾကားထဲမွာ ကုသိုလ္ေဇာ ၾကားဝင္ျဖစ္လုိ႔ မရေပဘူး။ (၇)ႀကိမ္လံုးပင္ အကုသိုလ္ေဇာေတြ ျဖစ္သြားတယ္။

အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကုိ ေက်းဇူးျပဳပံု

အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ -
ပထမေဇာက ဒုတိယေဇာကို၊
ဒုတိယေဇာက တတိယေဇာကို၊
တတိယေဇာက စတုတၳေဇာကို၊
စတုတၳေဇာက ပဥၥမေဇာကို၊
ပဥၥမေဇာက ဆ႒မေဇာကို၊
ဆ႒မေဇာက သတၱမေဇာကို အစဥ္အတုိင္း အကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ အခ်င္းခ်င္း ေက်းဇူးျပဳေပတယ္။ အကုသိုလ္ကေန အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာ ရပါတယ္။

အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳပံု

အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါ အကုသိုလ္အဆံုးေဇာက ပထမ တဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳလိုက္ေတာ့ "အကုသေလာ အဗ်ာကတႆ" ျဖစ္တယ္။ တဒါ႐ံုက ..အဗ်ာကတပါ။ အဆံုးေဇာက ..အကုသိုလ္ပါ။ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳလိုက္တာ ထင္ရွားပါတယ္။ အဆံုးေဇာ သတၱမေဇာက ပထမ တဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳသည္မွာ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳတာ ျဖစ္ေပတယ္။

ပါ႒ိေတာ္မွာ အဲဒီအတုိင္းပဲ ေဟာပါေတာ့မယ္။ ၄-ခ်က္ရသြားပါၿပီ။ ကုုသိုလ္က ကုသိုလ္ကို၊ ကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို၊ အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ကို၊ အကုသိုလ္က အဗ်ာကတကို။ ၄-ခ်က္ ရွင္းလို႔ ၿပီးသြားပါၿပီ။

အဗ်ာကတက အဗ်ာကတကို ေက်းဇူးျပဳပံု

ေနာက္တစ္ခါ အဗ်ာကတက အဗ်ာကတကို ဆိုေတာ့ ေရွ႕(၈)ခုကလည္း အဗ်ာကတ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္(၂)ခုကလည္း အဗ်ာကတ ျဖစ္တယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္သႏၲာန္မွာ ဆိုလို႔ရိွရင္ အလယ္က ႀကိယာေဇာကလည္း အဗ်ာကတေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ေဇာ(၇)ႀကိမ္မွာ အဗ်ာကတလည္း ပါပါတယ္။ 'လယ္ခုႏွစ္မွာ၊ ကု အ ဗ်ာ'-ဆိုေတာ့ အဗ်ာကတလည္း ပါပါတယ္။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဆိုလို႔ရိွရင္ ႀကိယာေဇာေတြဆိုေတာ့ အဗ်ာကတခ်ည္းပဲ။

အဗ်ာကတက အဗ်ာကတကို ဆိုေတာ့ တစ္ဝီထိလံုးပဲ ျဖစ္တယ္။
အတီတဘဝင္က ဘဝဂၤစလနကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဘဝဂၤစလနက ဘဝဂၤုပေစၧဒကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဘဝဂၤုပေစၧဒက ပဥၥဒြါရဝဇၨန္းကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ပဥၥဒြါရဝဇၨန္းက စကၡဳဝိညာဏ္ကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
စကၡဳဝိညာဏ္က သမၸဋိ စၧိဳင္းကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
သမၸဋိ စၧိဳင္းက သႏၲီရဏကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
သႏၲီရဏက ဝုေ႒ာကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။
ဝုေ႒ာက ပထမေဇာကို ေက်းဇူးျပဳတယ္။

ဝုေ႒ာကလည္း အဗ်ာကတ၊ ပထမေဇာကလည္း ႀကိယာေဇာဆိုေတာ့ အဗ်ာကတပဲ။ ေဇာ(၇)ႀကိမ္ အဆင့္အဆင့္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ အဆံုးေဇာ= သတၱမေဇာက ပထမတဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါလည္း သတၱမေဇာကလည္း အဗ်ာကတပဲ ျဖစ္တယ္။ ပထမတဒါ႐ံုကလည္း အဗ်ာကတပဲ ျဖစ္တယ္။ ပထမတဒါ႐ံုက ဒုတိယတဒါ႐ံုကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့အခါမွာလည္း ပထမတဒါ႐ံုကလည္း အဗ်ာကတ၊ ဒုတိယတဒါ႐ံုကလည္း အဗ်ာကတပဲ ျဖစ္တယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ 'အဗ်ာကေတာ အဗ်ာကတႆ'-ကေတာ့ တစ္ဝီထိလံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဗ်ာကတက ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳပံု

အဗ်ာကတက ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳပံုကို ေဟာပါမယ္။ ဝုေ႒ာဆိုတာ ကုသိုလ္လား ... အကုသိုလ္လား ... အဗ်ာကတလား ... အဗ်ာကတ ျဖစ္ေပတယ္။ ဝုေ႒ာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ေဇာေတြ ေစာလိုက္တဲ့အခါ ေဇာ(၇)ႀကိမ္လံုး ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ပထမေဇာက ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ ဝုေ႒ာကေန ပထမေဇာကို ေက်းဇူးျပဳလိုက္ေတာ့ အဗ်ာကတက ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာ ျဖစ္တယ္။ ဝုေ႒ာက အဗ်ာကတ၊ ပထမေဇာက ကုသိုလ္-ဆိုေတာ့ အဗ်ာကတကေန ကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတာ ထင္ရွားသြားပါၿပီ။

ဆက္ရန္ ..... အနႏၲရ (ဂ) သို႔..

Read more...

အကုသုိလ္ ကုိ နယ္ေလးပါး ႏွင့္ပုိင္းျခားျခင္း

ဓမၼဓရ—ဤ နယ္ေလးပါး ကုိၾကားနာလုိက္ရေတာ့ တပည့္ေတာ္ မသိဘူးတဲ့ အသိထူးေတြ အမ်ားႀကီး ရလုိက္ပါတယ္ ဘုရား။ အဟုတ္ထင္ၿပီး ေလးပင္ေနေသာ စိတ္လည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖစ္သြားပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ဟာ အဝိဇၨာမာနပညတ္ နယ္မွာ ပင္ အဟုတ္ထင္ၿပီး တရားေတာထဲ မ်က္စိလည္ခဲ့ပါတယ္။ ယခုလုိ ၾကားနာ လုိက္ရေတာ့ ေမွာက္ထားတ့ဲ အုိးလွန္ျပလုိက္သလုိ မုိက္ေမွာင္ေနေသာ ေနရာမီးထြန္းျပလုိက္သလုိ စိတ္ထဲမွာ ရွင္းလင္းေပါ့ပါးသြားပါတယ္။ ပုိၿပီးရွင္းလင္း သေဘာေပါက္ရန္ အကုသုိလ္ ကုိနယ္ေလးပါးႏွင့္ ပုိင္းျခားေဟာၾကားေတာ္မူပါဘုရား။

ဦးဝိဇယ—–အမွန္တရားကုိ လုိလုိခ်င္ခ်င္ ေဆာင္ထားခ်င္တဲ့ အရွင္ဘုရားလုိ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကုိ တရား ေဆြးေႏြး ေပးရတာ တပည့္ေတာ္ရဲ႔ စိတ္ထဲမွာ အရေတာ္တယ္။ ကံေကာင္းတယ္ဟု ယူဆပါတယ္ဘုရား။အရွင္ဘုရား အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္။တပည့္ေတာ္အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိတယ္၊မဂၤလာရွိပါတယ္။ ဘုရားသာသနာကုိ တတ္ႏုိင္သေလာက္ လက္တြဲၿပီး ျပဳၾကတာေပါ့ ဘုရား။

အကုသုိလ္ တရားကုိ နယ္ေလးပါးခြဲျခားပုံ ဆက္လက္နာၾကားၾကည့္ ပါဘုရား။ အကုသုိလ္ တရား ဟုၾကားလုိက္လွ်င္ (ဆုိးတယ္)ဟု အထင္အထည္ စိတ္မွာေပၚလာေသာ ပုဂၢဳိလ္ ကတစ္စု၊ (ေကာင္းတယ္) ဟု အထင္အထည္ စိတ္မွာေပၚလာေသာ ပုဂၢဳိလ္က တစ္စု ၊(ဘာမွန္းမသိဘူး) ဟု အထင္အထည္ စိတ္မွာ ေပၚလာ ေသာ ပုဂၢဳိလ္က တစ္စု အားျဖင့္ သတၱဝါေတြကုိ စုလုိက္ရင္ (၃) စုပဲရပါတယ္။စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာေသာ ထုိ အထင္အထည္ ေတြဟာ အဝိဇၨာမာနပညတ္နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

(စြဲလန္းျခင္း၊ဆင္းရဲျခင္း) ဟူေသာ အမွတ္အသား လကၡဏာ စိတ္မွာေတြ႔ၿပီး အစဥ္ သႏၱန္ အျဖစ္စိတ္မွာ အထင္အထည္ ေပၚလာျခင္းသည္ အဝိဇၨာမာနပညတ္နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ထုိအထင္အထည္ (၂)မ်ဳိးအနက္ (အဟုတ္ရွိ၊ အမွန္ရွိ) ဟု အဟုတ္ထင္ျခင္းကုိ အဝိဇၨာ ဟုေခၚပါတယ္။(အဟုတ္အမွန္မရွိ၊ အထင္အထည္မွ်သာ ရွိတယ္) ဟု အမွန္အတုိင္းသိျမင္ျခင္းကုိ (ဝိဇၨာဉာဏ္) ဟုေခၚပါတယ္။

တစ္စကၠန္႔ဟူေသာ ဘဝကုိ ကုေဋ တစ္သိန္းစိတ္ၿပီး ထုိတစ္ခုေသာ ကုသုိလ္စိတ္၏ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းမွ် သေဘာသည္ (သေဘာနယ္)ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိဘာမွ မဟုတ္ေသာ ျဖစ္ပ်က္ျခင္းသေဘာ၏ အေယာနိေသာမနသိကာရ အေၾကာင္း မပါပဲ ျဖစ္မရ ေသာေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္ အႏွစ္သာရ မ်ား ကာလသုံးပါး လုံးတြင္ မပါဝင္ေသာ မူလပ်က္သေဘာသည္ (သုညနယ္)ျဖစ္ပါတယ္။

ထုိသေဘာနယ္ မွာရွိေသာ ျဖစ္-ပ်က္ သေဘာကုိ (ကုိယ္ပုိင္ အႏွစ္သာရ ရွိတယ္ ) ဟု အဟုတ္ထင္ျခင္း ကုိ အဝိဇၨာ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ သေဘာနယ္မွာ ရွိေသာ ျဖစ္-ပ်က္ သေဘာကုိ မူလပ်က္ သေဘာဟု မူလပ်က္သေဘာ တစ္ခုႏွင့္ သိျမင္ျခင္းကုိ (ဝိဇၨာဉာဏ္) ဟုေခၚပါတယ္။

ကုသုိလ္တရား တစ္ခုကုိ ပညတ္(၂)မ်ဳိး နယ္က မရွိေသာေၾကာင့္ ထင္ရုံမွ်ျဖစ္၍ ဘာမွ မဟုတ္ျခင္း သေဘာႏွင့္ သုညနယ္က အထည္မရွိ ဉာဏ္ျဖင့္ သိလုိ႔သာ ရေသာေၾကာင့္ ဘာမွမဟုတ္ ျခင္းဟု သိျမင္ျခင္းသည္ ဝိဇၨာဉာဏ္ ျဖစ္ၿပီး အဟုတ္ ထင္ျခင္းကုိ (အဝိဇၨာ)လုိ႔ ေခၚပါတယ္ ဘုရား။



Read more...

ႏွမ္းလံုးကေလးမ်ားလည္း အစြမ္းရွိပါသည္...


ႏွမ္းလံုးကေလးမ်ားလည္း အစြမ္းရွိပါသည္...









Read more...

အဂၤုလိမာလရဲ႕ အကုသိုလ္ကံ အက်ဳိးေပးခြင့္ မရရွိျခင္းအေၾကာင္း။

အေမး။ ။အရွင္ဘုရား….အဂၤုလိမာလဟာ လူၾကမ္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ ဘုရားရွင္က ဆံုးမရတဲ့အထိ မိုက္မဲခဲ့တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕မွ အကၽြတ္တရားရၿပီး ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အဂၤုလိမာလ ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္တရားမ်ားဟာ အဘယ္ေၾကာင့္ ျပန္လည္ သက္ေရာက္မႈ မရွိရျခင္းအေၾကာင္းကို ကုသုိလ္ပြား လိုတဲ့အတြက္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား……..။
ေမာင္ေက်ာ္နိုင္
ေနရပ္မရွိ

အေျဖ။ ။ ကံတရားမ်ားရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိတာ -မရွိတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ကံတရားဟာ အလြန္ဆန္းၾကယ္ တယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။ သတၱ၀ါတိုင္းမွာ ကုသိုလ္ကံ၊အကုသိုလ္ကံမ်ား အထေျမာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္တဲ့ေနရာမွာ ေဇာ(၇)ႀကိမ္ ဆိုတာရွိ ပါတယ္။ ဆိုပါစို႔……မိမိျပဳလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကံဟာ ေဇာ(၇)ခုအနက္ ပထမေဇာက အက်ဳိးေပးတယ္ဆိုရင္ ယခုလက္ရွိဘ၀မွာပဲ အက်ဳိးေပးတာ ခံစားရပါတယ္။ ဒီကံကို ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနိယကံ လို႔ေခၚပါတယ္။ တကယ္လို႔ လက္ရွိဘ၀မွာ အက်ဳိးမေပးဘူးဆိုရင္ ဒီကံဟာ ျပန္လည္သက္ေရာက္မႈမရွိေတာ့ဘဲ အေဟာသိကံ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွသြားပါတယ္။


သတၱမေဇာကေတာ့ ဒုတိယဘ၀မွာ အက်ဳိးေပးပါတယ္။ ဒီကံကို ဥပပဇၨေ၀ဒနိယကံ လို႔ေခၚပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဥပပဇၨေ၀ဒနိယကံက ဒုတိယဘ၀မွာ အက်ဳိးေပးခြင့္ မရလိုက္ဘူးဆိုပါက ေနာက္ေနာင္ဘ၀ေတြမွာ ျပန္လည္သက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားပါတယ္။


ဒုတိယေဇာမွ ဆ႒မေဇာတိုင္ေအာင္ အလယ္ေဇာငါးခ်က္ကေတာ့ တတိယဘ၀မွ နိဗၺာန္ရတဲ့အထိ အက်ဳိးေပးပါတယ္။ ဒီကံကို အပရာပရိယေ၀ဒနိယကံ လို႔ေခၚတယ္။ အပရာပရိယေ၀ဒနိယကံရဲ႕ သေဘာက တတိယဘ၀ကေန နိဗၺာန္မရမီွ ဘ၀တစ္ခုခုမွာ အက်ဳိးေပးပါတယ္။ ဒီလိုအက်ဳိးေပးၿပီး ေနာက္ပိုင္းဘ၀ေတြမွာ ဒီကံကုန္သြားတဲ့အတြက္ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားတယ္လို႔ ဒီလိုယူဆလုိ႔မရပါ ဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္လည္းဆိုရင္ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ကံမ်ားဟာ ပုထုဇဥ္၊ ေသာတာပန္၊သကဒါဂါမ္စတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာ မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ မ်ားလွပါတယ္။ ဘ၀တစ္ခုမွာ အကုသိုလ္ကံအားႀကီးေနတယ္ဆိုရင္ ကုသုိလ္ကံက ေလာေလာဆယ္မွာ အက်ဳိးေပးခြင့္မရွိဘဲ ေမးမိန္ေနပါတယ္။ ကုသိုလ္ကံက အားေကာင္းလာၿပီဆုိရင္ တစ္ဖက္မွာ အကုသုိလ္ကံဟာ ေမးမိန္သြားပါတယ္။
ဘုရားရွင္ဟာ ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ ခါးနာ၊၀မ္းေလွ်ာ စတဲ့ ေရာဂါမ်ား ခံစားရတာေဟာ ယခင့္ယခင္ဘ၀မ်ားက ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ အပရာပရိယ ေ၀ဒနိယကံမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ မွတ္ယူရပါမယ္။


ယခုဘ၀မွာ အဂၤုလိမာလျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္၊အကုသလုိကံတရားမ်ားဟာ ေနာက္ေနာင္ဘ၀မ်ားမွာ ခံစားရမယ့္အေန အထားမွာ ရွိပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေခ်ခၽြတ္မႈေၾကာင့္ ယခုလက္ရွိဘ၀မွာ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ထို အရဟတၱမဂ္က ယခုဘ၀ သူျပဳခဲ့တဲ့ ကံတရားမ်ားကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္လိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀အသစ္ျဖစ္စရာအေၾကာင္းလည္း မရွိေတာ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဂၤုလိမာလ ျပဳခဲ့တ့ဲ အကုသုိလ္တရား မ်ားဟာ ျပန္လည္သက္ေရာက္မႈ မရွိေတာ့ဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားရတယ္လို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP