* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, August 5, 2009

ေဆး႐ံုဇာတ္ခံု...




Read more...

*ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရား (အလုပ္ေပးတရား-၁)*



ေလးစားရိုေသစြာ ဦးတင္လ်က္
ဖိုးသား

04.07.2009, TUE:, 08:20:25 PM



Read more...

Note on this year’s Talks:

This year’s personal note on the Dhamma Talk Series:

Phra Cittasamvaro

Each year I run a series of Talks in Bangkok, in English, for the international community. This happens in the Rains retreat – which runs roughly from July to September each year depending on the lunar calendar. During this period monks are not permitted to go travelling outside of their temples overnight, except for a few particular extenuating circumstances. Hence, I am one of few English speaking monks in the capital at this period.

WOW - the Way Of Wisdom, talks 2009

'WOW' - the Way Of Wisdom, talks 2009

Setting up the talks takes a huge effort. Usually monks stay in their temples, and only go out to teach if they are invited by a particular group. In Bangkok there are no such groups. The WFB and Wat Maha Taht provide some meagre dhamma in English, but nothing concrete or really regular. If we want a group, we have to do it ourselves.

‘Sangha’

There are a lot of frustrations, and satisfactions in trying to provide something in English for meditators here. A lot of time used trying to get the word out, writing articles, making leaflets, meeting people….. Some places/persons do not want to assist, which is fine, but we have been very lucky so far that so many people have provided help. In particular, all the locations we have been at have been generous in providing facilities free of charge. These are prime locations, so it is no small thing. It takes a lot of trips to meet owners and scout out possible venues, so if you know of places, or come across something do get in contact. Other than good spaces to hold talks/meditation we also like places to meet informally for lunch. This is a great way to form the feeling of a Sangha, a group. A mixed bag of people we certainly are, but it is always nice to associate with good people (not forgetting the good food!)

CA ‘WOW’

This year we are all appreciative to Eric Levine, boss of California WOW for providing facilities. Although the gyms have a reputation for jazzy PR, music and marketing, in fact Eric’s own vision has always included meditation and spiritual development. I talked to him for a while about this. And he is as enthusiastic about the spiritual sides of good diet (he has even given up coffee) as he is about yoga, exercise and meditation. He himself maintains a daily routine of meditation in the Buddhist style. He also unflinchingly offered us his many prime location facilities free of charge to provide dhamma in English. We picked the Planet Yoga studio basement, as it is cool and quiet, and right on the BTS/MRT lines.

exercise the body…

… rest the mind …

Too many people have contributed in ways large and small to mention. And all the encouragement in appreciated. We monks can stay in our rooms and temples of course, which is easy and peaceful. But sticking to what is easy and peaceful is never the best way to live your life. To keep dhammaalive in yourself, in your life, you have to get up and go out with others who have the same interest. The Buddha himself, though leading renunciate forest dwellers, was most instant on this. Every 7 or 8 days (again, depending on the lunar calendar) the monks were required to meet together. This is the ‘Wan Phra’ that you find on all Thai calendars. They would meet to talk about their practice, and about dhamma. These were ‘frequent and regular assemblies’ engaging talk which was ‘to the point’ and ‘connected with the goal’. We should do the same. It does not matter if you know more or less about Buddhism. It doesn’t matter if you are a greater or lesser meditator or which lineage you are from. Gathering with good people in the spirit of dhamma is essential.

Contributing

So if you can come along to the sessions this year, remember that just by being here, being involved, you are contributing to the spiritual path of the people around you. Sadhu!

Turning 40 - and the cake!

Turning 40 - and the cake!

The series of talks each year is my contribution. It is never easy sitting up there in the spotlight as a ‘teacher’. You always wonder if you really have anything to teach. Especially when you have been doing your own PR, and trying to jazz it up a bit. But if my robes serve as a focus point, a rallying point for people to get together, then it is already a good thing. And the teachings themselves come from the Buddha, not from the speaker. We recite, re-present and re-formulate the teachings in different ways, but in the final count, it is up to the individual to take the things that make sense and use them. If any speaker gets something wrong, or gives the wrong advice, it is only to be expected. If we wait until we are Arahants before speaking up and sharing, then Dhamma would be a very hard thing to find indeed. I meet and get mails from lots of people who have grown in so many ways. Many have meditation much deeper and more profound than what I have experienced myself. Many have developed a regimen of meditation and commitment that makes me feel a little like a slacker. Many have developed the kind of wisdom, compassion or loving kindness that I still aspire to. The lesson is – don’t limit yourself.

I feel very strange putting personal details on the Internet, but since we are putting PR out right now, and some might like to know who is delivering these “Way Of Wisdom” talks, I put a link to my recent 40th B’day blog (click the image).

So I ask everyone to join in this year and help bring the group together. Just by coming along you are already contributing. Our aim is to get to know each other and join up. It’s a great feeling when we gather together, especially informally and without and kind of ‘event’. Some people will prefer to keep quiet and observe from the background – which is fine. But many others would like to make contact and join in greater or lesser ways. It is up to all of you to help in this. From the platform I can’t do so much in getting to know the names and faces.

Future

Running a series of Talks instead of one-off events that visiting teachers do, means we have a unique chance to develop as a group. Originally, I only wanted to make my annual contribution, and then duck off out of sight for the rest of the year. But so many of us made good friends we had to keep going. Now we invite other speakers who pass through. It is my belief that ‘Variety is the Spice of Dhamma’ and that having different speakers with different styles, from the academic to the dhamma talks to the meditation instruction, keeps things interesting. This is better than deciding on a particular style of meditation or temple lineage and eschewing anything that strays from our party line. Lets throw it all out there. Personally I have got a lot out of the talks and instructions from the different people we have invited to teach, as well as individually from friends in the group.

In late August, we will have lunch and movies at the Tai Pan Hotel near Asoke. Good food, and a few short clips on the topic of Sense Desire to get the discussion going…. The first weekend of September we will have two of the senior teachers from Wat Kow Tahm giving one-day meditation workshops for those who have had enough talks, and want to look into the states of (the tricky) mind that meditators experience. In October our good friend and teacher Sayadaw U Jotika will come back through Bangkok. He was due in July, but did not make it. He has sent word that he intends to come after the Pansa ends, so that will likely be towards the end of October. Ajahn Jayasaro will be doing a talk for us in Oct. or early Nov, which is a rare and special chance for us. In December, Ajahn Pasanno and Ajahn Amaro – the two abbots from CA. will stop by and do some talks.

So long as all of you in Bangkok are happy to gather together, we can keep inviting the speakers. If things keep going as they have, we might even be able to open a small center of our own. It all takes time and work, but things are progressing… things are looking up. I am happy to keep putting in the work if you all want to keep things going, and happy to arrange different events according to your wishes – more meditation workshops, or talks, academic or whatever… Just let me know.



Read more...

စိတ္သာရွင္ေစာ...(၁) [ALL IS MIND-by David Samuel]


All Is Mind

David Samuel

စိတ္သာရွင္ေစာ

ဘာသာျပန္- အလွတရား






အခန္း(၁) စကားလုံးမ်ားကုိသေဘာေပါက္ျခင္း

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ စကားလုံးေတြနဲ႔ စကားေျပာၾက၊ နားေထာင္ၾကတယ္။ ဒါျဖင့္ စကားလုံးေတြ ဆုိတာက ဘာလဲ။ စကားလုံးေတြ ဆုိတာက အုိင္ဒီယာ အေတြးအေခၚေတြကုိ သယ္ေဆာင္တဲ့ အသံေတြ ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က horse ဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ ဆုိလုိက္မယ္။ ဒါဆုိရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ျမင္းလုိ႔သိထားတဲ့ တိရိစၧာန္ တစ္ေကာင္ရဲ႔ ပုံသ႑ာန္ ေပၚလာမယ္။ ခင္ဗ်ားဟာ စကားစပ္ေတြ စာလုံးေပါင္းေတြ ကုိ မသိဘဲ ကၽြန္ေတာ့္ေျပာေနတဲ့ စကားသံသက္သက္ကုိသာ နား၀င္ေကာင္း၀င္မယ္။ အဲ... အဂၤလိပ္စကား မတတ္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ ဒီ horse ဆုိတဲ့ စကားလုံးဟာ ျမင္းရဲ႔ ပုံသ႑ာန္ ေပၚေအာင္ စြမ္းႏုိင္တဲ့စကားလုံး မဟုတ္ေပဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စကားေျပာတာ နားေထာင္တာေတြမွာ စကားလုံးခ်ည္း သတ္သတ္ လမ္းဆုံးသြားမယ္ဆုိ ရင္ ဘာမွအဓိပၸါယ္မရွိဘူး။ ဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ စကားလုံးေတြရဲ႔ ေနာက္ကြယ္က အဓိပၸါယ္ကုိ အာရုံစုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ စကားလုံးေတြ သယ္လာတဲ့ အေတြးအေခၚ အုိင္ဒီယာ ေတြကုိ အာရုံစုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

စကားလုံးေတြဟာ လူသားတစ္ဦး ျပဳႏုိင္စြမ္းတဲ့့ အႏၲရာယ္အၾကီးဆုံး တန္ခုိးပါ၀ါေတြထဲမွာ ရွိတယ္။ ခင္ဗ်ားၾကားလုိက္ရတာဟာ အျခားပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးက ေျပာဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ စကားလုံး မဟုတ္တဲ့အခါ၊ ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ ခင္ဗ်ားေျပာခ်င္တဲ့ အရာဟာ အျခားပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ၾကားေနတဲ့အရာ မဟုတ္တဲ့အခါ စကားစျမည္မွသည္ စကားအေျခအတင္အျဖစ္ကုိ ကူးေျပာင္းသြားႏုိင္တယ္။

အေကာင္းဆုံး ကာကြယ္နည္း ေတြကေတာ့ ပထမဆုံးအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၾကားလုိက္ရတဲ့ စကားလုံးေတြကုိ စာအုပ္ၾကီးအတုိင္း မမွတ္ယူထားလုိက္နဲ႔။ ဒုတိယအားျဖင့္ အျခားပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႔ အဆုိျပဳခ်က္ကုိ ခင္ဗ်ားနားလည္သလုိ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိမိလုိက္တယ္ ဆုိရင္လည္း အျပည့္အ၀ မယုံမိလုိက္ေလနဲ႔ဦး။

အကယ္၍ ခင္ဗ်ားမွာ စိတ္ေသာက ျဖစ္စရာ ရွိေနမယ္၊ အခက္အခဲ ၾကဳံေနမယ္ ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားဟာ အႏုတ္သေဘာ ေဆာင္တဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိမွဳကုိ ျပဳေကာင္းျပဳမိႏုိင္တယ္။ စိတ္ႏွလုံးက ေအးခ်မ္းေနျပီးေတာ့ ရွိေနခုိက္မေတာ့ ခင္ဗ်ားရဲ႔ ဖြင့္ဆုိခ်က္ဟာ ေစာေစာက အႏုတ္ဘက္က ဖြင့္ဆုိခ်က္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္သြားမယ္။ ဒီအခါ စကားေျပာခန္းဟာ လုံး၀ကြဲျပားသြားမွာပါ။

ခင္ဗ်ားအေနနဲ႔ အျခားပုဂၢိဳလ္ရဲ႔ စိတ္ကုိ ထုိးေဖာက္ျခင္း မျပဳႏုိင္သလုိ သူဘာေတြေတြးေနသလဲ ဆုိတာကုိလည္း အတိအက် မသိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလုိပဲ ခင္ဗ်ားရဲ႔ စိတ္ကြန္ယက္ထဲမွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေပၚေနတယ္ဆုိတာကုိ အျခားလူက သိလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားလုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ခင္ဗ်ား တစ္ဦးတည္းသည္သာ အျခားသူမ်ားရဲ႔ စကားလုံးေတြအေပၚ တုံ႔ျပန္မွဳေတြအတြက္ တာ၀န္ရွိပါတယ္။

အျငင္းအခုန္ အမ်ားအျပားဟာ စကားေျပာသူေၾကာင့္ထက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႔ ကုိယ္နားလည္သလုိ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိမွဳေၾကာင့္ ေပၚထြက္လာရတာပဲ။ စကားလုံးေတြဟာ တစ္သီးပုဂၢလ နားလည္တဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြထက္ မပုိဘူး၊ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးလည္း ထပ္တူထပ္မွ် နားလည္ဖုိ႔ မလုိဘူးဆုိတဲ့ အယူအဆကုိ ခင္ဗ်ား နားလည္လုိက္တဲ့ အခါ ခင္ဗ်ားရဲ႔ အျမင္ေတြဟာ လ်င္ျမန္စြာပဲ ျပန္႔ေျပာက်ယ္၀န္း သြားေပလိမ့္မယ္။ စကားလုံးေတြဆုိတာဟာ အစသာျဖစ္ေသးတယ္ ဆုိတာကုိခင္ဗ်ားသိသြားမယ္။

အင္း--အေတြးတစ္ခုကုိ လက္ခံဖုိ႔ အစျပဳတဲ့ စိတ္ရဲ႔တံခါး၀သာ ျဖစ္ေလတယ္။ ဒီျပန္႔ေျပာတဲ့ အျမင္ကုိ ခင္ဗ်ားသိထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမွာ အသုံးျပဳမယ္ ဆုိရင္ စကားလုံးတစ္လုံးတုိင္းမွာ အဓိပၸါယ္တစ္ရာ ေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ တြက္ဆထားသင့္တယ္။

ခင္ဗ်ားရဲ႔ စကားလုံးေတြဟာ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးအတြက္ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္လုိ႔ လက္ခံထားတာဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႔ ၀ိေရာဓိမဖက္တဲ့ ဆက္ဆံေရး စြမ္းအားကုိ ၾကီးမားစြာ တုိးတက္ေစတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီအယူအဆဟာ ခင္ဗ်ားကုိ စကားလုံးေတြကုိ ဂရုတစုိက္ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းေနလုိ႔ပဲ။ ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ ခင္ဗ်ား နားစုိက္ေထာင္ေနတဲ့ အခုိက္မွာေတာ့ စကားေျပာသူရဲ႔ စကားလုံးမ်ားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ေနတဲ့ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ခံယူရရွိေနတယ္လုိ႔ သတိမူလုိက္ပါ။ နားလည္မွဳလြဲဖုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ဟာ အနႏၲရွိတဲ့အတြက္ ဒီနည္းလမ္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အခ်င္းခ်င္း ထိေရာက္စြာ ဆက္သြယ္ႏုိင္ေရးအတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ အခြင့္အလန္းျဖစ္ပါတယ္။



မုိႏုိေလာ့ဂ္ဆုိတာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ျပန္ေျပာတာ။ ဒုိင္ယာေလာ့ဂ္ဆုိတာက လူသားနွစ္ေယာက္ သူတုိ႔ကုိယ္ကုိ သူတုိ႔ ျပန္ေျပာေနတာ။


ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဘာသာတစ္ခုတည္းနဲ႔ စကားေျပာေနတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ စကားလုံးအားလုံးဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံးအတြက္ အဓိပၸါယ္ တစ္ခုတည္းသာ ရွိတယ္လုိ႔ မွားယြင္းစြာ ယူဆတဲ့ အခါ ျပႆနာေပၚႏုိင္တယ္။ ဒီလုိ တလြဲယုံၾကည္တာဟာ ပဋိပကၡရဲ႔ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တယ္။ အရာရာဟာ ထင္ရသေလာက္ မရွင္းလင္းဘူး ဆုိတာနဲ႔၊ ခင္ဗ်ားမွအပျဖစ္တဲ့ ကမာၻေလာကဟာ ခင္ဗ်ားေတြးသလုိ ထပ္တူလုိက္ေတြးဖုိ႔ မလုိအပ္ဘူး ဆုိတဲ့ ဓမၼဓိ႒ာန္က်တဲ့ လက္ခံမွဳ ရွိခဲ့ရင္ ျပႆနာအမ်ားအျပားကုိ သူတုိ႔မစမီကပဲ ေျဖရွင္းျပီး ျဖစ္လိမ့္မယ္။

စကားလုံးေတြ အားလုံးရဲ႔ မွန္ကန္မွဳ ဓမၼဓိ႒ာန္က်မွဳ အားလုံးကုိ စိတ္အင္အားသုံး စစ္ေဆးျပီး ခုခံကာကြယ္ဖုိ႔ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားဟာ တစ္ဦးဦးရဲ႔ စကားလုံးေတြေၾကာင့္ အေစာ္ကားခံရ၊ နာက်င္ခံရ၊ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းရလိမ့္မယ္။ ဒါ့အတြက္ ရုိးရွင္းတဲ့ အရည္အေသြး တစ္ရပ္ရဖုိ႔ ဒီေနရာမွာ ေလ့က်င့္ေပးမွာပါ။

စကားလုံးေတြရဲ႔ ဓမၼဓိ႒ာန္က်တဲ့ အမွန္တရားကေတာ့ ယင္းစကားလုံးေတြရဲ႔ ကုိယ္ပုိင္အစြမ္းသတၱိ ကင္းမဲ့မွဳ ျဖစ္တယ္။ စကားလုံးေတြဟာ အျခားသူေတြအေပၚ ၾသဇာအာဏာျပဳႏုိင္တဲ့ အစိုင္အခဲ အရာ၀တၳဳမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကသာ နားမၾကားဘဲ ပင္း,ေနခဲ့ရင္ စကားလုံးေတြဟာ သူ႔အတြက္ လုံး၀ဥႆုံ အႏၲရာယ္မဲ့ေနမွာပဲ။ ႏွဳတ္ခမ္းကုိၾကည့္ျပီး စကားလုံးေတြကုိ မဖတ္တတ္ဘူးဆုိရင္ နားမၾကားသူအတြက္ စကားလုံးမ်ား ဆုိတာေတာင္ မရွိ။

စကားလုံးေတြဟာ အခ်ိဳ႔ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိပဲ သက္ေရာက္မွဳရွိျပီး အခ်ိဳ႔ကုိ မသက္ေရာက္တာကုိ ေထာက္ရင္ စကားလုံးေတြ ကုိယ္ႏွဳိက္မွာ တကယ့္ျဖစ္တည္မွဳ ဆုိတာ မရွိဘူးဆုိတာ သက္ေသျပျပီးျဖစ္တယ္။ အကယ္၍ တစ္ခုခုဟာ သူ႔ကုိယ္ပုိင္ ျဖစ္တည္မွဳရွိခဲ့ရင္ သူ႔မွာ လူအားလုံးကုိ သက္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ သတၱိ ရွိရမယ္။ ပမာအားျဖင့္ ခင္ဗ်ားေျခေထာက္ေပၚကုိ ျပဳတ္က်လာတဲ့ ေက်ာက္ခဲတစ္လုံးလုိေပါ့။ ေက်ာက္ခဲတစ္လုံး ကုိ ဘယ္သူ႔ဆီျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဦးဦးဆီသာ ပစ္ၾကည့္လုိက္ပါ။ သူ႔မွာ အားသက္ေရာက္ႏုိင္တဲ့ သတၱိတစ္ခုခု ရွိမွာပါ။ စကားလုံးမ်ားရဲ႔ တန္ခုိးပါ၀ါဟာ နားေထာင္သူဆီမွာသာ ရွိတယ္။ စကားေျပာသူ ဒါမွမဟုတ္ စကားလုံးကုိယ္ႏွဳိက္မွာ ဘာတန္ခုိးၾသဇာမွ မရွိဘူး။

စကားလုံးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆက္သြယ္ေရးရဲ႔ အဓိကပုံစံ ျဖစ္တယ္။ စကားလုံးေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုိ ေပ်ာ္ရႊင္ေစတယ္။ ၀မ္းနည္းေစတယ္။ စိတ္ဆုိးေစတယ္။ အူျမဴးဘ၀င္ခုိက္ေစတယ္။ ဒီလုိ ရုပ္သေဘာလက္ကုိင္ မရတဲ့ စကားလုံးဆုိတဲ့အရာက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေပၚ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဘယ္လုိ အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔မ်ား သက္ေရာက္ေနပါလိမ့္။

စကားလုံးေတြသက္သက္ဟာ စကားေျပာသူရဲ႔ ပါးစပ္ကထြက္လာတဲ့ ပင့္သက္ေလတစ္ရွဳိက္ထက္ ပုိျပီးတန္ခုိးမရွိပါဘူး။ သူက နားေထာင္သူရဲ႔ စိတ္ကုိ ေရာက္လာျပီး ဒီစကားလုံးေတြမွာ တန္ဘုိးေတြ ပါ၀ါေတြ ရွိတယ္လုိ႔ သုံးသပ္လုိက္တဲ့ အခါမွသာ ဒီအစြမ္းသတၱိ ကျဖစ္လာရတာပဲ။စကားလုံးေတြရဲ႔ တန္ခုိးၾသဇာဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႔ စိတ္သက္သက္ထဲမွာပဲ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ရဲ႔ စိတ္ဆုိတဲ့ ယႏၲရားကုိ ေလ့လာဖုိ႔ လုိအပ္တာျဖစ္တယ္။ ဒီနည္းစနစ္ေတြ၊ စိတ္ရဲ႔ လုပ္ငန္းနဲ႔ ခ်ိဳ႔ယြင္းမွဳေတြကုိ နားမလည္ဘဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ေန႔စဥ္နွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ဘ၀ကုိ အစဥ္တစ္စုိက္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတာ ျဖစ္တယ္။




စကားလုံးမ်ားရဲ႔ ခြန္အားဟာ

ပုဂၢလဓိ႒ာန္ျဖစ္ျပီး ပုဂိၢဳလ္ေရးကိစၥ ျဖစ္တယ္။

စကားလုံးမ်ားဟာ

သင့္ဘာသာေကာက္ယူျပီး

သင့္စိတ္ကုိျဖတ္သန္းကာ

သင့္ႏွလုံးကုိ

ထုိးသြင္းထားတဲ့

ဓားတစ္စင္းသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။

continue...


Read more...

ပဓါနိယဂၤသုတၱန္ (က်န္းမာျခင္း)


Padaniyanga02 - Padaniyanga02


Read more...

*တရားေတာ္ တိုက္ရိုက္ထုတ္လႊင့္မႈ အစီအစဥ္*

Live!
Dhamma Request Print E-mail
Written by Administrator
Friday, 31 July 2009 02:30

မဂၤလာပါ ခင္ဗ်ား...

တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ခြဲၿပီး အေဝးေရာက္ေနၾကတာရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ဘယ္တရားကိုေတာ့ျဖင့္ နာယူခြင့္ရေစခ်င္တယ္... ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အတူတူနာယူခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဆႏၵေလးေတြက တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ အေကာင္းအထည္ေဖာ္ေပးခ်င္ပါတယ္။

ငယ္ငယ္က စဥ္းစားဖူးတာေလးတစ္ခုရွိခဲ့ပါတယ္... ခ်စ္ေသာသူနဲ႔ ခြဲၿပီးေတာ့ကာ တစ္ျခားၿမိဳ႕ကို သြားတဲ့အခါမွာေပါ့ေလ... လသာတဲ့ညနဲ႔ တိုက္ဆိုက္ခဲ့ရင္ ဒါမ်ိဳးေလး အမွာစကား ထားခဲ့တယ္ေပါ့... ဒီည လာသာလိမ့္မယ္ေနာ္...လသာတဲ့အခါ ဘယ္အခ်ိန္တိတိမွာ လမင္းေလးကို တို႔ေတြ ထိုင္ၾကည့္ၾကမယ္ေနာ္...တို႔ရဲ႕အၾကည့္ေတြက အဲဒီမွာ သြားေပါင္းဆံုလိမ့္မယ္...ဒါဆိုရင္ တို႔မေဝးေတာ့ဘူး...အၾကည့္ခ်င္း ဆံုႏိုင္ခြင့္ကို လမင္းေလးက ဖန္တီးေပးလိမ့္မယ္... အၾကည့္ခ်င္းဆံုၿပီး စိတ္ကူေလးနဲ႔ စကားေတြ ေျပာၾကမယ္ေပါ့ဗ်ာ...ဒီလို အခ်စ္လိႈင္းကို ေပါင္းဆံုေပးႏိုင္တဲ့ အေတြးမ်ိဳးေလးကို စဥ္းစားခဲ့ၿပီးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မဖြင့္ဟခဲ့ပါဘူး။ အခုေတာ့ တိုက္ဆိုင္လို႔ ေျပာျပတာပါေနာ...

ဒီေတာ့ အခ်စ္လိႈင္းေတြ ေပါင္းဆံုႏိုင္ခြင့္ရွိရင္ ကုသိုလ္လိႈင္းေတြကိုလည္း ေပါင္းဆံုခြင့္ရွိပါတယ္ေနာ....အခု အင္တာနက္ ေပၚလာေတာ့ လသာည ကို ေစာင့္ေနဖို႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ လိုင္းေကာင္းဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ...ကုသိုလ္လိႈင္းေတြကို မွ်ေဝးေပးၿပီး ကုသိုလ္ဓာတ္အားေတြ ျဖည့္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အႀကံစို႔ေပၚ အေကာင္ထည္ေဖာ္လိုက္ပါၿပီဗ်။

(ဘယ္ေန႔) (ဘယ္နာရီ)မွာ (ဘယ္တရား) ကို (ဘယ္သူ႔)ကို ရည္စူးၿပီး အားလံုးေသာသူမ်ားလည္း ဒီတရားကို နာၾကားခြင့္ရၾကပါေစ ဆိုတဲ့ (ကုသိုလ္ဆႏၵ)ကို Cbox မွာ ေရးေပးလို႔ရပါတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး တိက်ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါ့မယ္... ေဆာင္ရြက္ခ်က္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ရင္ နားလည္ေပးၾကဖို႔လည္း ႀကိဳတင္ေမတၱာရပ္ခံပါရေစေနာ...

ဒါနဲ႔တစ္ခု...တရားမလႊင့္မွီ... ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏ မိတ္ဆက္အသံေလးကိုပါ ထည့္သြင္းလႊင့္လိုပါကလည္း ထုတ္လႊင့္ေပးပါမည္။ ထိုေန႔ လႊင့္ေပးရန္ တာဝန္ခံသူရဲ႕ G-talk - Skype nick ကို Add ၿပီး G-talk - Skype မွ ေခၚၿပီးေတာ့ သူက ေျပာရန္ အခ်က္ျပ (1) လို႔ရိုက္လိုက္တာနဲ႔ ၂ မိနစ္ ၃ မိနစ္ခန္႔ ေျပာၿပီး လႊင့္လိုေသာ တရားကို ဆက္လက္လႊင့္ေပးပါမည္။

ဒါနဲ႔ႏွစ္ခု...စေန႔၊ တနဂၤေႏြ ေန႔တို႔မွာလႊင့္ေပးဖို႔ဆို ပိုမို၍ ေကာင္းမြန္ပါသည္။ က်န္ၾကားရက္မွာလည္း ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္။ ေက်ာင္းခ်ိန္ႏွင့္ တိုက္ဆိုက္ပါက နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။ Cbox မွာ တရားေတာင္းဆိုသြားသူအလိုက္ အစဥ္ထားၿပီး ထုတ္လႊင့္ေပးပါမည္။ ေတာင္းဆိုသူ အခ်ိန္တူေနခဲ့လ်င္ ပထမေတာင္းဆိုသူကို ဦးစားေပး ထုတ္လႊင့္ေပးပါရေစေနာ...လႊင့္ေပးမႈ ပ်က္ကြက္ခဲ့လ်င္ Cboxမွာ ေၾကျငာေပးၿပီး အခ်ိန္ ျပညွိၾကပါမယ္...

အားလံု တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး ခင္မင္ေလးစား တန္ဖိုးထား နားလည္မႈရွိရွိျဖင့္ လက္တြဲၾကပါစို႔...

ေလးစားစြာျဖင့္

ဓမၼသုခ ညီအစ္ကိုမ်ား...



Last Updated ( Friday, 31 July 2009 19:53 )


Read more...

ျမတ္စြာဘုရားရွင္မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္ၾကီး(၃၂)ပါး

(၁) သုပၸတိ႒ိတပါဒ=ေရြေျခနင္းအျပင္ကဲ႔သို႔ညီညြတ္ေသာေျခဖ၀ါးေတာ္။
(၂)စကၠပူရိတပါဒ=တစ္ေထာင္ေသာအကန္႔အကြက္တို႕ႏွင္႔တကြလကၡဏာေတာ္အေပါင္းအျပည္႔ရိွ
ေသာေျခဖ၀ါးေတာ္။
(၃) အာယတပဏွိ=ေျခကိုေလးပံုပံု၍တစ္ပံုမွ်ေလာက္ရွည္သြယ္ျပည္႔ျဖိဳးေသာဖေနာင္႔ေတာ္။
(၄) ဒီဃဂၤုလိ=ေမ်ာက္မင္း၏ေျခေခ်ာင္းလက္ေခ်ာင္းကဲ႕သို႕အရင္းမွအဖ်ားတိုင္သြယ္ေပ်ာင္းလ်က္
တင္႔တယ္ရွည္သြယ္ေသာလက္ေခ်ာင္းေတာ္။
(၅) မုဒုတလုဏဟတၱပါဒ=အၾကိမ္တစ္ရာဖတ္အပ္ေသာ၀ါဂြမ္းစိုင္ကဲ႕သို႕တစ္သားတည္းတူမွ်စြာႏူး
ညံ႔ေသာေျခဖ၀ါးေတာ္လက္ဖ၀ါးေတာ္ရိွျခင္း။
(၆) ဇာလဟတၱပါဒ=ေျခေခ်ာင္းေတာ္ လက္မေတာ္မွတစ္ပါး လက္ေခ်ာင္းေတာ္ေလးခုစီ တညီတ
ညြတ္တည္းရိွသည္ျဖစ္၍ႏွစ္သက္အံ႔ဖြယ္လြန္တင္႔တယ္ေသာေျခေခ်ာင္းလက္ေခ်ာင္းရိွေတာ္မူျခင္း။
(၇) ဥႆခၤပါဒ=ဖမိုးေတာ္မွအထက္သို႕လက္ေလးသစ္တက္၍ျမင္႔ေသာဖမ်က္ေတာ္။
(၈) ဧဏီဇဃၤ=ဧဏီမည္ေသာသားေကာင္၏ျမင္းေခါင္းကဲ႔သို႔ေခ်ာျပည္႔လံုးေလ်ာင္းေသာသလံုးျမင္း
ေခါင္းရိွေတာ္မူျခင္း။
(၉) ဒီဃဟတၱ=ကိုယ္ေတာ္ကိုမကိုင္းမညြတ္မူ၍ပုဆစ္ဒူးႏွစ္ဖက္ေရာက္ေသာလက္ေတာ္ႏွစ္ဖက္ရိွ
ျခင္း။
(၁၀) ေကာေသာဟိတ၀တၱဂုယွ=အအိ္မ္ျဖင္႔ဖံုးလြမ္းအပ္ေသာေယာက်္ားျမတ္နိမိတ္ရိွေတာ္မူျခင္း။
(၁၁) သု၀ဏၰ ၀ဏၰ=ဇဗၺဴရာဇ္ေရြစင္ကဲ႔သို႔ေျပျပစ္၀ါ၀င္းေသာအဆင္းအေရျမတ္ႏွင္႔ျပည္႔စံုေတာ္မူ
ျခင္း။
(၁၂) သုခမစၦ၀ိ=ေပြး၊ညွင္း၊တင္းတိပ္၊၀က္ျခံ၊မွည္႕မည္းစေသာအညစ္အေၾကးမရိွသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္
အသားအေရရိွျခင္း။
(၁၃) ဧေကကေလာမ=ေမြးညင္းတြင္းတစ္တြင္း၌ေမြးညင္းေတာ္တစ္ပင္စီသာေပါက္္ေရာက္ျခင္း။
(၁၄) ဥဒၶဂၢေလာမ= သံုးၾကိမ္လက္ယာရစ္လည္သည္၏အဆံုး၌တင္႔တယ္ေတာ္မူေသာေရြမ်က္ႏွာ
ေတာ္ကိုရူဘိသကဲ႔သို႔အထက္ညြတ္ေသာေမြးညင္းေတာ္။
(၁၅) ျဗဟၼဳဇုဂတၱ= ျဗဟၼာမင္းကိုယ္ကဲ႕သို႔ခါးပုဆစ္ဒူးသံုးပါးေသာအရပ္တို႕၌ မကိုင္းမညြတ္ေျဖာင္႕
မတ္ေသာကိုယ္ေတာ္။
(၁၆) သတၱဳႆဒ=လည္ကုပ္၊လက္ဖမိုးႏွစ္ဘက္၊ပခံုးစြန္းႏွစ္ဘက္၊ေျခဖမိုးႏွစ္ဘက္၊၇-ပါးေသာအ
ရပ္တို႕၌ျပည္႔ျဖိဳးေသာအသားေတာ္ရိွျခင္း။
(၁၇) သီပုဗၺဎုကာယ= ျခေသၤ႔မင္း၏ေရွ႕ထက္၀က္ေသာကိုယ္ကဲ႕သို႕ ျပည္႕ျဖိဳးၾကီးမားခံ႔ညားေသာ
ကိုယ္ေတာ္။
(၁၈) စိတႏၱရံသ=လက္ျပင္ေတာ္ႏွစ္ဖက္ေနာက္အလယ္ေက်ာျပင္သည္ခ်ိဳင္႔နိမ္႔ျခင္းမရိွပကတိညီ
ညြတ္စြာတည္ေသာအသားအလႊာသည္ခါးေတာ္မွစ၍လည္ကုပ္ေတာ္တုိင္ဖံုးလႊမ္းျခင္း။
(၁၉) နိေျဂာဓပရိမ႑လ=အရပ္ေတာ္ႏွင္႔အလံေတာ္ညီမွ်သျဖင္႕ပေညာင္ပင္အ၀န္းကဲ႔သို႔၀ုိင္း၀န္း
ေတာ္မူေသာရူပကာယေတာ္။
(၂၀) သမ႗ကၡႏၶ=ေရႊမုရိုးစည္ကိုေထာင္၍ထားသကဲ႕သို႔တေျပးတည္းစည္းလံုးညီညြတ္ေသာလည္
ေတာ္ရိွျခင္း။
(၂၁) ရသဂၢသဂၢိ=အနည္းငယ္ခန္႕ႏွမ္းေစ႕မွ်အရသာကိုသံုးေဆာင္မွီ၀ဲေသာအခါတစ္ကိုယ္လံုးပ်ံ႕ႏွံ႕
တည္ႏိုင္ေအာင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာအေၾကာမ်ားရိွျခင္း။
(၂၂) သီဟဟႏု=ျခေသၤ႔မင္း၏ေမးကဲ႔သို႔ေမးေတာ္ရိွျခင္း။
(၂၃) စတၱာလီသဒႏၱ=သြားေတာ္ေလးဆယ္အေစ႕အငရိွေတာ္မူျခင္း။
(၂၄) သမဒႏၱ=ညီညြတ္ေသာသြားေတာ္ရိွေတာ္မူျခင္း။
(၂၅) အ၀ိရဠဒႏၱ=မၾကဲမကြာေစ႕စပ္ေသာသြားေတာ္ရိွျခင္း။
(၂၆) သုသုကၠဒါဌ=ျဖဴစင္ေသာစြယ္ေတာ္ေလးခုရိွျခင္း။
(၂၇) ပဟူတဇိ၀ွာ=ရွည္လ်ားက်ယ္ျပန္႔ေသာလွ်ာေတာ္ရိွျခင္း။
(၂၈) ျဗဟၼႆရ=ျဗဟၼာမင္း၏အသံကဲ႔သို႕ေသာအသံေတာ္ရိွျခင္း။
(၂၉) အဘိနီလေနတၱ=အလြန္ညို၀င္းသည္႔မ်က္လံုးေတာ္ရိွျခင္း။
(၃၀) ေဂါပခုမ=ေမြးစႏြားသူငယ္၏မ်က္ေတာင္ေမြးကဲ႔သို႕အလြန္ႏူးညံ႔ေသာမ်က္ေတာင္ေမြးေတာ္
ရိွျခင္း။
(၃၁) ဥဏၰဇာတ=မ်က္ေမွာင္ေတာ္ႏွစ္ခုအၾကား၌ဥဏၰလံုေမြးရွင္ေတာ္ေပါက္ျခင္း။
(၃၂) ဥဏွီသသီလ=လက္ယာေတာ္နားပန္စြန္းမွလက္၀ဲေတာ္နားပန္စြန္းအထိတက္ေသာနဖူးသင္း
က်စ္ေတာ္ရိွျခင္း။

Read more...

ဆပ္ျပာအလွဴခံ

ေရွ႔အပတ္ တနလၤာေန႔ ဆြမ္းေလာင္းပါမယ္။ ဘာခ်က္ျဖစ္မလဲကေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥအဖြဲ႔နဲ႔ တုိင္ပင္တုန္းပါပဲ။
အလွဴခံရမွာ အားနာတဲ့ၾကားကပဲ သံဃာေတြ ဘာေတြ လုိအပ္ေနေသးတယ္ဆုိတာ အားနာနာနဲ႔ ထပ္ေျပာရရင္ ေရခ်ိဳးဖုိ႔ မရွိမျဖစ္လုိတဲ့ ဆပ္ျပာပါပဲ။
''ဒက္ကုိရင္ေလးေတြ''လုိ႔ နားမလည္သူေတြက ရယ္ပြဲဖြဲ႕စရာ ျဖစ္ေနရတာကုိ ဆပ္ျပာ လွဴဒါန္းၾကမယ္ဆုိရင္ ဦးဇင္းေတြ၊ ကုိရင္ေတြအတြက္ အမ်ားၾကီး အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။ ေစ်းၾကီးမွ၊ အပ်ံစားမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေစ်းတူရင္ေတာင္ အတံုးၾကီးျပီး ၾကာၾကာခံတဲ့ ဆပ္ျပာရေလ ေကာင္းေလးပါပဲ။ ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္တဲ့ ေမႊးဆပ္ျပာ၊ လပ္စ္ဆပ္ျပာ၊ ပါမုိးလစ္ေတြကုိ တစ္ပါးတစ္ခဲက် ကပ္လွဴမယ့္ အလွဴရွင္ရွိရင္ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ သံဃာ အပါး ေလးငါးရာစာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္ႏွစ္ခဲစာျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ၾကိဳဆုိပါတယ္။

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP