* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, August 4, 2009

ေစာဒနာအမွတ္-၃... (ေက်ာက္ပံုေတာရဝိနိစၧယ (ဓမၼ အဓမၼ အဆံုးအျဖတ္))


ေက်ာက္ပံုေတာရဝိနိစၧယ (ဓမၼ အဓမၼ အဆံုးအျဖတ္)

ေစာဒနာအမွတ္-၃
ဣရိယာအထပဗၺကမၼ႒ာန္းကို ပုထုဇဥ္မ်ား မပြားထိုက္ဟုဆိုေသာ ေရးသားခ်က္ႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ေစာဒနာခ်က္ပါဘုရား...










ေစာဒနာ အမွတ္-၃ ကို ေသာဓနာျပဳျခင္းပါဘုရား...



ဣရိယာအထပဗၺကမၼ႒ာန္းကို ပုထုဇဥ္မ်ား မပြားထိုက္ဟုဆိုေသာ ေရးသားခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေစာဒနာ​ ေသာဓနာ အမွတ္-၃ ကို စိစစ္သံုးသပ္ခ်က္...
















Read more...

သာသနာ့အလံ

သာသနာ့ အလံအေၾကာင္း အျပည့္အစံုကုိ အစ္မေရႊျပည္သူ ဘေလာ့မွာ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဖတ္လိုက္ရင္ ပုိမုိ ျပည့္စံုစြာ သိရမွာပါ။
သာသနာ့အလံအေရာင္ နဲ႔ပတ္သတ္လို႔ ဓမၼေစတီဆရာေတာ္က မွတ္သားရ လြယ္ကူေအာင္ လကၤာနဲ႔ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေျခာက္ေရာင္ ကြန္႔ျမဴး၊ တင့္ထူးေပဟန္၊
သာသနာ့အလံ၏၊ ဓိပၸါရံကို၊ ဖြင့္ဆိုရန္မွာ၊
အျပာသဒၶါ၊ အ၀ါျမင့္ျမတ္၊
နီမွာပညာ၊ ျဖဴေရာင္၀င္း၀င္း စင္ၾကယ္ျခင္းတည္း
တဏွာကင္းေျပာင္ လိေမၼာ္ေရာင္ႏွင့္
ေရာင္စဥ္ျဖာျဖာ သေကၤတာမွာ
အရိယာ၏ ေဖာ္ညႊန္းဂုဏ္ရည္
စာသြန္းစီသည္ လ၀န္းေရာင္ျခည္
ဓမၼေစတီ။


အေရာင္မ်ား
အလံေတာ္မွာပါဝင္တဲ့ အေရာင္ငါးမ်ိဳးဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရရွိခ်ိန္ ကိုယ္ေတာ္ကေန ကြန္႔ျမဴးထြက္ေပၚတဲ့ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
ျပာေသာေရာင္ျခည္ (နီလ) = ကရုဏာ၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ႏွင့္ စၾကာဝဠာသို႔ ျဖန္႔က်က္ေသာ ေမတၱာေတာ္။
ဝါေသာေရာင္ျခည္ (ပီတ) = အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ ~ အစြန္းေရာက္ျခင္း၊ သတိလက္လြတ္ေနျခင္းမ်ားကို ေရွာင္က်ဥ္ျခင္း။
နီေမာင္းေသာေရာင္ျခည္(ေလာဟိတ)= လက္ေတြ႕က်င့္ၾကံျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ~ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ အသိဥာဏ္၊ သီလ၊ ကံႏွင့္ ေစာင့္စည္းမႈ။
ျဖဴေသာေရာင္ျခည္ (ၾသဒါတ)= တရားဓမၼ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း ~ အခ်ိန္၊ ေနရာ အကန္႔အသတ္တို႔ကို လြန္ေျမာက္၍ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွာ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းျပျခင္း၊
လိေမၼာ္ေရာင္ျခည္ (မဥၹိ႒)= ဗုဒၶ၏ေဟာၾကားဆံုးမမႈမ်ား ~ အသိဥာဏ္ပညာ။
အလံေတာ္ေပၚက ေျခာက္ခုေျမာက္ ေဒါင္လိုက္လိုင္းကို က်န္တဲ့အေရာင္ငါးမ်ိဳးရဲ႕ ေလးေထာင့္လိုင္းေလးနဲ႔ေတြ ေပါင္းစပ္ျပဳလုပ္ထားၿပီး အဲဒီလိုင္းဟာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ထဲက အေရာင္ငါးမ်ိဳးေပါင္းစံုမႈကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ အဲဒီ ေပါင္းစပ္မႈအေရာင္ဟာ “ပဘႆရ” (အလင္းရဲ႕အဓိက အႏွစ္ခ်ဳပ္) ကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။
သာသနာ့ အလံႏွင့္ ပတ္သတ္လို႔ ယခုေလာက္သိခြင့္ရၾကရင္ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္ၾကပါေစ။

သာသနာကုိ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္တဲ့ သူေတာင္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ…



Read more...

ေလာကသည္ ပ်က္စီးေတာ့မည္ တရားေဟာေတာ္မူပါေလာ့..


.

ျဗဟၼာယာစနသုတ္

အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္-
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေရွးဦးစြာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးစ ဥ႐ုေဝလေတာ ေနရၪၨရာျမစ္ကမ္း ဆိတ္ေက်ာင္းေညာင္ပင္ရင္း၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္သို႔ ကပ္လ်က္ တစ္ပါးတည္း ကိန္းေအာင္း ေနေတာ္မူစဥ္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤသို႔ စိတ္အၾကံ ျဖစ္ေတာ္မူ၏-

''ငါ သိထားေသာ ဤတရားကား နက္နဲ၏၊ ျမင္ႏုိင္ခဲ၏၊ သိႏုိင္ခဲ၏၊ ၿငိမ္သက္၏၊ မြန္ျမတ္၏၊ တကၠီပုဂၢိဳလ္တို႔၏ က်က္စားရာ မဟုတ္၊ သိမ္ေမြ႔၏၊ ပညာရွိတို႔သာ သိႏုိင္၏၊ ဤသတၱဝါမ်ားကား ကာမဂုဏ္တို႔၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ ေပ်ာ္ပုိက္ကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ေနကုန္၏၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ပုိက္ အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ေနၾကေသာ ဤသတၱဝါမ်ားသည္ အက်ဳိး တရားတို႔၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ တရားကုိ ျမင္ႏုိင္ခဲ၏၊ ျပဳျပင္မႈအားလုံး၏ ၿငိမ္းရာ ဥပဓိအားလုံးကုိ ပယ္စြန္႔ရာ တဏွာ၏ ကုန္ရာ ရာဂ၏ ကင္းရာ ခ်ဳပ္ရာ ၿငိမ္းရာ ျဖစ္ေသာ ဤနိဗၺာန္ တရားကုိလည္း ျမင္ႏုိင္ခဲ၏၊ ငါသည္ တရားကုိ ေဟာျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးတို႔သည္ ငါ၏တရားကုိ မသိ နားမလည္ႏုိင္ရာ၊ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထုိ တရားေဟာမႈသည္ ငါ့အား ပင္ပန္း႐ုံသာ ျဖစ္ရာ၏၊ ငါ့ကုိငါ ညႇဥ္းဆဲ႐ုံသာ ျဖစ္ရာ၏'' ဟု စိတ္အၾကံျဖစ္ေတာ္မူ၏။

ထို႔အျပင္ အလြန္အံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေသာ ဤဂါထာတို႔သည္လည္း ေရွးက မၾကားဖူးဘဲ ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္ေတာ္၌ ထင္လာျပန္ ကုန္၏-

''ငါသည္ ခဲယဥ္းစြာ က်င့္သျဖင့္ သိထားေသာ တရားကုိ ယခုအခါ ေဟာျပျခင္းငွါ မသင့္ေလ်ာ္ေခ်၊ ရာဂ, ေဒါသ ႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ သူတို႔သည္ ဤတရားကုိ လြယ္ကူစြာ သိႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ အဝိဇၨာအေမွာင္ထု ဖုံးလႊမ္းလ်က္ ရာဂစြဲကပ္ေနေသာ သူတို႔သည္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲ၍ အဏုျမဴသဖြယ္ ျမင္ႏုိင္ခဲေသာ သံသရာအဆန္တရားကုိ ျမင္ႏုိင္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်'' ဟု စိတ္ေတာ္၌ ထင္ေပၚလာ ျပန္ကုန္၏။

ဤသို႔ ဆင္ျခင္ေတာ္မူစဥ္ ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္ႏွလုံးေတာ္သည္ တရားေဟာရန္ ညြတ္ေတာ္မမူ ေသးဘဲ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနရန္ ညြတ္ေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္အၾကံကုိ မိမိစိတ္ျဖင့္ သိ၍ သဟမၸတိျဗဟၼာအား ဤသို႔ အၾကံ ျဖစ္ေပၚလာ၏-

''အခ်င္းတို႔ ေလာကသည္ ပ်က္စီးေတာ့မည္တကား၊ အခ်င္းတို႔ ေလာကသည္ ပ်က္စီးေတာ့မည္တကား၊ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ အလုံးစုံေသာ တရားတို႔ကုိ ကုိယ္တုိင္မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ စိတ္ႏွလုံးေတာ္ သည္ တရားေဟာရန္ ညြတ္ေတာ္မမူေသးဘဲ ေၾကာင့္ၾကမဲ့ေနရန္ ညြတ္ေတာ္ မူတုံဘိ၏'' ဟု အၾကံ ျဖစ္ေပၚလာ၏။

ထို႔ေနာက္ ခြန္အားရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ေကြးထားေသာ လက္႐ုံးကုိ ဆန္႔သကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ဆန္႔ထားေသာ လက္႐ုံးကုိ ေကြးထားသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း သဟမၸတိျဗဟၼာသည္ ျဗဟၼာ့ဘုံမွ ကြယ္ခဲ့ၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေရွ႕ေတာ္၌ ထင္ရွားေပၚလာ၏။

ထုိအခါ ထုိသဟမၸတိျဗဟၼာသည္ အေပၚ႐ုံကုိ ပခုံးတစ္ဖက္၌ တင္၍ လက်္ာဒူးကုိ ေျမ၌ေထာက္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားသို႔ လက္အုပ္ခ်ီၿပီးလွ်င္ ''ျမတ္စြာဘုရား ဘုန္းေတာ္ ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား သည္ တရားေဟာ ေတာ္မူပါေလာ့၊ ေကာင္းေသာ စကားကုိ ဆုိေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရား ေဟာေတာ္မူပါေလာ့၊ ပညာမ်က္စိ၌ ကိေလသာျမဴ နည္းပါးေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ရွိပါကုန္၏၊ ထုိသတၱဝါတို႔သည္ တရားကုိ မနာရေသာေၾကာင့္ ဆုံး႐ႈံးေနပါကုန္၏၊ တရားကုိ သိသူတို႔သည္ ရွိပါကုန္လတၱံ႕'' ဟု ေလွ်ာက္၏၊

သဟမၸတိျဗဟၼာသည္ ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ၿပီးေနာက္ ထုိမွတစ္ပါး ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္ျပန္၏-

''ေရွးအခါက မဂဓတုိင္း၌ ရာဂစေသာအညစ္အေၾကးရွိသူ ဂုိဏ္းဆရာႀကီးတို႔သည္ ၾကံဆအပ္ေသာ မစင္ၾကယ္ေသာ မိစၧာအယူတရားသည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚခဲ့ ပါသည္၊ အၿမိဳက္နိဗၺာန္တံခါးကုိ ဖြင့္လွစ္ေတာ္မူပါေလာ့၊ အညစ္အေၾကး ကင္းေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သဘာဝႏွင့္အေလ်ာ္ သိေတာ္မူအပ္ေသာ သစၥာေလးပါးတရားကုိ သတၱဝါအမ်ား နာၾကားၾကပါေစကုန္ေလာ့။

ေကာင္းျမတ္ေသာ ပညာရွင္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ထက္ဝန္းက်င္ ျမင္စြမ္းႏုိင္ေသာဉာဏ္ မ်က္စိရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေက်ာက္ေတာင္ ထိပ္၌ ရပ္တည္လ်က္ရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ ထက္ဝန္းက်င္ လူအေပါင္းကုိ ၾကည့္႐ႈသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ စုိးရိမ္ပူေဆြး ကင္းေဝးေတာ္မူေသာ အသွ်င္ဘုရား သည္ ပညာ (ဓမၼ)ျဖင့္ၿပီးေသာ ျပာသာဒ္ထက္သို႔ တက္ေတာ္မူ၍ ပဋိသေႏၶ ေနျခင္း
အုိျခင္းတို႔ အႏွိပ္စက္ ခံေနရသျဖင့္ စုိးရိမ္ပူေဆြးျခင္းသို႔ သက္ဆင္း က်ေရာက္ ေနေသာ သတၱဝါ အေပါင္းကုိ ၾကည့္႐ႈေတာ္မူပါေလာ့။

ရဲရင့္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊
ေအာင္ပြဲဆင္ယင္ေတာ္မူၿပီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား ထေတာ္မူပါေလာ့။
ယာဥ္မွဴးႏွင့္ တူေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ကိေလသာ ေႂကြးကင္းေဝးေတာ္ မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေလာက၌ လွည့္လည္ေတာ္မူပါေလာ့။ ဘုန္းႀကီးေတာ္မူ ေသာ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေတာ္မူပါေလာ့။ တရားကုိ သိသူတို႔သည္ ရွိပါကုန္လတၱံ႔'' ဟု ေလွ်ာက္ျပန္၏။

ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျဗဟၼာ၏ ေတာင္းပန္ျခင္းကုိ အသိအမွတ္ ျပဳၿပီးလွ်င္ သတၱဝါတို႔၌ သနားျခင္းကုိလည္း အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုဒၶစကၡဳျဖင့္၁ ေလာကကုိ ၾကည့္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဗုဒၶစကၡဳျဖင့္ ေလာကကုိ ၾကည့္ေတာ္ မူလတ္ေသာ္...

ပညာ မ်က္စိ၌ ကိေလသာျမဴ နည္းပါးသူ၊ ကိေလသာျမဴ မ်ားျပားသူ၊
ဣေႁႏၵရင့္က်က္ၿပီးသူ၊ ဣေႁႏၵႏုေသးေသာသူ၊၂
ေကာင္းေသာ အျခင္းအရာရွိသူ၊ မေကာင္းေသာ အျခင္းအရာရွိသူ၊
သိေစရန္ လြယ္ကူသူ၊ သိေစရန္ ခက္ခဲသူ၊
တမလြန္ေလာကအျပစ္တို႔ကုိ ေဘးဟု ႐ႈလ်က္ေနေလ့ရွိသူအခ်ဳိ႕ႏွင့္ မ႐ႈသူကုိ
ျမင္ေတာ္မူ၏။

ဥပမာေသာ္ကား
ဥပၸလၾကာ၃ေတာ၌ လည္းေကာင္း၊ ပဒုမၼာၾကာေတာ၌ လည္းေကာင္း၊ ပု႑ရိက္ ၾကာေတာ၌ လည္းေကာင္း အခ်ဳိ႕ေသာ ဥပၸလၾကာ, ပဒုမၼာၾကာ, ပု႑ရိက္ၾကာတို႔ သည္ ေရ၌ ေပါက္ကုန္၏၊ ေရ၌ ႀကီးပြားကုန္၏၊ ေရမွ မေပၚထြက္ေသးကုန္၊ ေရထဲ၌ ျမဳပ္၍ ဖြံ႕ၿဖိဳးကုန္၏။

အခ်ဳိ႕ေသာ ဥပၸလၾကာ, ပဒုမၼာၾကာ, ပု႑ရိက္ၾကာတို႔သည္ ေရ၌ ေပါက္ကုန္၏၊ ေရ၌ ႀကီးပြားကုန္၏၊ ေရႏွင့္အညီ တည္ကုန္၏။

အခ်ဳိ႕ေသာ ဥပၸလၾကာ, ပဒုမၼာၾကာ, ပု႑ရိက္ၾကာတို႔သည္ ေရ၌ ေပါက္ကုန္၏၊ ေရ၌ ႀကီးပြားကုန္၏၊ ေရေပၚသို႔ တက္၍ တည္ကုန္၏၊ ေရႏွင့္ မလိမ္းကပ္ကုန္။

ဤအတူသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဗုဒၶစကၡဳျဖင့္ ေလာကကုိ ၾကည့္ေတာ္မူ လတ္ေသာ္ (ပညာ) မ်က္စိ၌ (ကိေလသာ) ျမဴ နည္းပါးသူ၊ (ပညာ) မ်က္စိ၌ (ကိေလသာ) ျမဴ မ်ားျပားသူ၊ ဣေႁႏၵရင့္က်က္သူ၊ ဣေႁႏၵႏုေသးသူ၊ ေကာင္းေသာ အျခင္းအရာရွိသူ၊ မေကာင္းေသာ အျခင္းအရာရွိသူ၊ သိေစရန္ လြယ္ကူသူ၊ သိေစရန္ ခက္ခဲသူ၊ တမလြန္ေလာက အျပစ္တို႔ကုိေဘးဟု ႐ႈေလ့ရွိသူအခ်ဳိ႕ႏွင့္ တမလြန္ေလာက အျပစ္တို႔ကုိ ေဘးဟု မ႐ႈဘဲေနေလ့ရွိသူ အခ်ဳိ႕တို႔ကုိ ျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ သဟမၸတိျဗဟၼာအား ဂါထာျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူ၏-

''ျဗဟၼာ ေလ့လာၿပီးေသာ တရားျမတ္ကုိ ပင္ပန္း႐ုံသာဟု အမွတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ လူတို႔အား မေဟာခဲ့ၿပီ မေဟာဘဲေနရန္ အၾကံ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ၊ ပညာ တည္းဟူေသာ နားႏွင့္ျပည့္စုံေသာ သူတို႔သည္ ယုံၾကည္ျခင္း သဒၶါတရားကုိ ေစလႊတ္ၾက ကုန္ေလာ့၊ ထုိသူတို႔အတြက္ နိဗၺာန္တံခါးကုိ ငါ ဖြင့္ထားၿပီ''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ထုိအခါ သဟမၸတိျဗဟၼာသည္ ''ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေဟာရန္ ငါ့အား ခြင့္ျပဳေတာ္မူၿပီ'' ဟု သိသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ရွိခုိးလ်က္ အ႐ုိအေသ ျပဳၿပီးလွ်င္ ထုိေနရာ၌ပင္ ကြယ္သြားေလ၏။ 172

၁ - ျဗဟၼာယာစနသုတ္၊ ပဌမဝဂ္၊ ျဗဟၼသံယုတ္၊ သဂါထာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။


------
၁။ (က) သတၱဝါတို႔၏ ဣေႁႏၵအႏုအရင့္ကုိ သိေသာ ဣၿႏၵိယပေရာပရိယတၱိဉာဏ္။ (ခ) သတၱဝါတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ကိန္းဝပ္ရာ အာသယႏွင့္အႏုသယကိေလသာတို႔ကုိ သိေသာ အာသယာႏုသယဉာဏ္ ဤဉာဏ္ႏွစ္ပါးကုိ ဗုဒၶစကၡဳဟုေခၚသည္။
၂။ အျခားပါဠိေတာ္မ်ား၌ ဒြါကာေရ ဒုဝိညာပေယ အေပၸကေစၥန ပရေလာကဝဇၨ ဘယဒႆာဝိေန ဝိဟရေႏၲပုဒ္မ်ား မပါ။
၃။ ဥပၸလ=ၾကာျဖဴ ၾကာနီ ၾကာညိဳ။




ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Read more...

အနတၱလကၡဏသုတၱန္-ျမန္မာျပန္

Annatta Luckhana Thote MyanamrZawgyi-1

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP