* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, June 30, 2009

ဘာသာေရးဆိုင္ရာ မွတ္ဖြယ္မွတ္ရာ အၿဖာၿဖာ-(၆)

ဓမၼစၾကာဟူေသာအမည္။


"စတုသစၥဝိနိမုေတၱာ ဓေမၼာနာမ နတၳိ" သစၥာေလးပါးမွ လြတ္ေသာ တရားမည္သည္ မရွိဟုဆိုပါသည္။ ၿမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္တိုင္း၊ သုတ္ေတာ္တိုင္း သစၥာေလးပါးႏွင့္ မကင္းႏိုင္။ တစ္နည္းမဟုတ္၊ တစ္နည္း သစၥာေလးပါး ပါသည္ခ်ည္းပင္ၿဖစ္သည္။ ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇတ္ေတာ္မ်ားမွာပင္ အဆံုး၌ သစၥာကိုၿပ၍ ေဟာပါသည္။ ထုိ့ေၾကာင့္ သစၥာေလးပါးတရားဟု အမည္ေခၚရလွ်င္ တရားေတာ္တိုင္းကိုပင္ ေခၚရေပလိမ့္မည္။

ဓမၼစၾကာတရားေတာ္မွာ သစၥာေလးပါးသာမက အစြန္းတရားႏွစ္ပါး၊ မဇၥ်ိမပဋိပဒါ တရားမ်ားလည္း ပါသည္။ အထူးအားၿဖင့္ တရားစက္ၾကီးသည္ ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ေတာ္မူတိုင္း လည္ပတ္၍ေနရာ ထိုဘုရားမ်ား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူလွ်င္ လည္ပတ္မွု ရပ္နားသြားပါသည္။ ကႆပၿမတ္စြာဘုရား ရွိေတာ္မူစဥ္ လည္ပတ္ ေနေသာ တရားစက္ၾကီးသည္ ကႆပ ၿမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူသြားေသာအခါ လည္ပတ္မွု ရပ္နားသြားေတာ့၏။

ယခု ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူေသာအခါ ထိုရပ္နားေနေသာ တရားစက္ၾကီးကို ပဥၥဝဂၢီ ငါးဦးတို့ေရွ့တြင္ စတင္၍ႏွိုးကာ လည္ေစေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုတရားစက္ၾကီးသည္ အယုတ္တရားၿပကာ မဇၥ်ိမပဋိပဒါႏွင့္ သစၥာေလးပါးတည္းဟူေသာ စက္အကန့္မ်ားၿဖင့္ လည္ခဲ့သၿဖင့္ ဓမၼစကၠပတၱန တရားစက္ကို လည္ေစေသာ တရား၊ အတိုခ်ဳပ္ ဓမၼစၾကာတရားဟု ေခၚရပါသည္။

ေရစက္။

ေရွးေရွးဘဝမ်ားက အတူကုသိုလ္ၿပဳခဲ့၊ ဆုေတာင္းဆုယူ ၿပဳခဲ့ဖူးၾကသည္ကိုပင္ ေရစက္ဆံုသည္ဟု ေၿပာဆိုၾကပါသည္။ ကုသိုလ္အတူၿပဳ၍ စိတ္တူကိုယ္တူ ေရစက္ခ်ခဲ့ၾကသည္ကို ဆိုလိုပါသည္။ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ မိသားစုအၿဖစ္ ေတြ႕ၾက၊ ၾကံဳၾကလိုလွ်င္ (၁) သမသဒၶါ= ယံုၾကည္မွုတူမွ်ၿခင္း၊ (၂) သမသီလ= အက်င့္သီလတူမွ်ၿခင္း၊ (၃)သမစာဂ= စြန့္ၾကဲလွဴဒါန္းမွု တူမွ်ၿခင္းႏွင့္ (၄) သမပညာ= ကမၼသကတပညာ= အသိဉာဏ္ခ်င္း တူမွ်ၿခင္းရွိဖို့ လိုအပ္ေၾကာင္း ဘုရားေဟာရွိခဲ့ပါသည္။

အလြန္ တူမွ်ႏိုင္ခဲပါသည္။ ဘုရားေလာင္းႏွင့္ ယေသာ္ဓရာ အေလာင္းတုိ့ပင္ အတူတကြ ဆုေတာင္းခဲ့ေသာ္လည္း ဘဝတိုင္း မေတြ႕ရ။ မဆံုဆည္းရပါ။ ဤသည္မွာ ဘုရားေလာင္း၏ သဒၶါ၊ သီလ၊ စာဂ၊ ပညာ တုိ့ကို ယေသာ္ဓရာ အေလာင္းက မမီွႏိုင္၍ ၿဖစ္ပါသည္။ အရွင္မဟာကႆပ အေလာင္းႏွင့္ ဘဒၵါကာပိလာနီ အေလာင္းမွာ အားလံုးတူညီ၍ လူ့ၿပည္တြင္လည္းေကာင္း၊ နတ္ၿပည္၊ ၿဗဟၼာၿပည္တို့တြင္ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ဆံုး နိဗၺာန္ဝင္ရာမွာလည္းေကာင္း မကြဲမကြာ ၿဖစ္ရေၾကာင္း အဆိုရွိပါသည္။ ၎ကိုပင္ ေရစက္ဆံုသည္ဟု မွတ္သားႏိုင္ပါသည္။

အေၿခြအရံမရွိ၊ အထီးက်န္ၿဖစ္ရၿခင္း။

တခ်ိဳ့မိဘမ်ားမွာ အထီးက်န္ေနၾကရပါသည္။ သားသမီးမ်ားမွာ ၎တို့ႏွင့္ အတူေနေပးၿခင္းမရွိပါ။ အိမ္ေဖာ္ေခၚထားေသာ္လည္း ၾကာရွည္မေနပါ။ တခ်ိဳ့ကထြက္ေၿပးပါသည္။ ထို့ကဲ့သို့ အထီးက်န္ေနရသည္မွာ (၁) မည္သည့္ အကုသိုလ္ေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသနည္း။ (၂) ဘဝက ကုသိုလ္ၿပဳရာမွာ မည္သည့္ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ ရွိခဲ့၍ ၿဖစ္ပါသနည္း။ (၃) ထိုအကုသိုလ္ ပေပ်ာက္ရန္ မည္သို့ ကုသိုလ္ ၿပဳရပါမည္နည္း။

အတၱနာဝ ဒါနံေဒတိ၊ ပရံန သမာဒ ေပတိ၊ ေသာနိဗၺတၱနိဗၺတၱ ႒ာေန ေဘာဂ သမၸဒံ လဘတိ၊ ေနာ ပရိဝါရ သမၸဒံ (ဓမၼပဒ၊ ႒၊ ၁၃၉) ဟူေသာ ဘုရားေဟာအရ ေရွးေရွးကုသိုလ္ၿပဳစဥ္က ကိုယ္သာလွ်င္ အလွဴေပးသည္။ သူတပါး အလွဴေပးရန္ မတိုက္တြန္းခဲ့။ ထိုသူအက်ိဳးေပးေသာအခါ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာႏွင့္ ၿပည့္စံုေသာ္လည္း အၿခံအရံ မရွိ။ အထီးက်န္ ၿဖစ္ရတက္သည္။ ထိုေဟာထားခ်က္အရ ကိုယ္သာလွဴၿပီး သူတစ္ပါးကို လွဴရန္ တုိက္တြန္းၿခင္း၊ ေဆာ္ၾသၿခင္း မၿပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ထို့ေၾကာင့္ ဒါနၿပဳရာ၌ မိမိက ေရွ့သြားေခါင္းေဆာင္ၿပဳကာ အၿခားအေဖာ္။ အေပါငး္အသင္းမ်ားအားလည္း လွဴဒါန္းရန္ တုိက္တြန္းၿခင္း၊ ေဆာ္ၾသၿခင္းၿပဳေပးရန္ လို္အပ္ပါသည္။ ဤမ်က္ေမွာက္ဘဝတြင္ အားကိုးရာမဲ့သူမ်ားအား ကူညီၿခင္း၊ ေပးကမ္းၿခင္း၊ ေကၽြးေမြးၿခင္းမ်ား ၿပဳလုပ္လွ်င္ ေစတနာအေလွ်ာက္ အၿခံအရံမ်ား ၿဖစ္ထြန္းလာႏိုင္သည္ဟု ဆိုေပသည္။ ၾကိဳးစား၍ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမွုကို ၿပဳလုပ္ပါဟု တုိက္တြန္းလိုပါသည္။

(ဘာသာေရးၿပႆနာမ်ား) ဘဒၵႏ ၱတိေလာကသာရ


Read more...

ႏွမ္းသံုးဆုပ္ ဒုတ္သံုးခ်က္- ၂... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

ႏွမ္းသံုးဆုပ္ ဒုတ္သံုးခ်က္- ၂... (ဦးသုမဂၤလ) vcd



Read more...

ႏွမ္းသံုးဆုပ္ ဒုတ္သံုးခ်က္- ၁... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

ႏွမ္းသံုးဆုပ္ ဒုတ္သံုးခ်က္- ၁... (ဦးသုမဂၤလ) vcd



Read more...

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ... (ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း)

မတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း ၆-မွ...

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ...














Read more...

စတုတၳသံဂါယနာတင္ ပံုျပင္မဟုတ္ပါ သမိုင္း... (သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရး...)

သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ ျပန္႔ပြားေရး...

ေျမာင္းျမၿမိဳ႔ ပေဇၨာတာ႐ံု စာသင္တိုက္ ေမွာ္ဘီၿမိဳ႔ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ေက်ာင္းတိုက္
နာယကဆရာေတာ္ အရွင္ကုမာရ


သိမွတ္ဖြယ္ရာ ေထရ၀ါဒသာသနာ စတုတၳသံဂါယနာတင္ ပံုျပင္မဟုတ္ပါ သမိုင္း...
ျမန္မာျပည္ႏွင့္ သံဂါယနာ ပံုျပင္မဟုတ္ပါ သမိုင္း...


















































Read more...

ေမတၱာႏွလုံးသား ျဖင့္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ အကူအညီ ေပးမည့္ Metta World Foundation

ေမတၱာႏွလုံးသား ျဖင့္ ျမန္မာျပည္သုိ႔ အကူအညီ ေပးမည့္ Metta World Foundation လူမႈကူညီေရး အသင္းကုိ (၂၈-၀၆-၂၀၀၉ ) တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေအာင္ျမင္စြာ ဖဲြ႔စည္းနုိင္ခဲ့သည္၊ အထူးသျဖင့္ လုိအပ္ေနေသာ မိဘမဲ႔ေဂဟာမ်ား ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား ဆြံအ နားမၾကားေက်ာင္းမ်ား က်န္းမာေရးလုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ တတ္နုိင္သေလာက္ အကူအညီေပးရန္ သေဘာတူဆုံးျဖတ္ၾကသည္။ ဤ Metta World Foundation အသင္း၀င္ မန္ဘာမ်ားတြင္း ဘာသာေ၇း အျငင္းပြးမႈ နုိင္ငံေရးေဆာင္ရြက္မႈ ပုဂၢိဳလ္ေရးရာ လူမႈေရး စြက္ဖက္မႈ စီးပြားေရးပါ၀င္လာမႈတုိ႔ လုံး၀မရွိေစရဘဲ ပရဟိတ သက္သက္ ေစတနာ ေမတၱာအျပည့္ျဖင့္ ေခၽြးနဲစာမ်ားကုိ ဂ်ဴလုိင္လမွ စတင္ကာ ျမန္မာျပည္သုိ႔ လွဴဒါန္းမည္ျဖစ္ပါသည္၊ ပရဟိတ စိတ္ပါ၀င္စားသူ မည္သူမဆုိ ကမၻာ႔နုိင္ငံဘယ္ေနရာ၌ ေနေန ပါ၀င္ကူညီနုိင္ေၾကာင္းကုိ လည္း အသိေပးအပ္ပါသည္၊ ဒုကၡေရာက္ေနသူ မျပည့္စုံသူမ်ားကုိ တတ္နုိင္သေလာက္ အကူအညီေပးျခင္းျဖင့္ ေလာက ကမၻာလွပေရး ေမတၱာကမၻာ ျပန္႔ပြားရွင္သန္ေရးကုိ ဦးတည္၍ ဖဲြ႔စည္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည
ေမတၱာကမၻာ ေဖာင္ေဒးရွင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္လုိသူမ်ား အေနျဖင့္ မန္ဘာအျဖစ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ Volunteer ေစတနာ့၀န္ထမ္းအျဖစ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ Adviser အေနျဖင့္ျဖစ္ေစ ၀င္ေရာက္နုိင္ျပီး မန္ဘာမ်ားအေနျဖင့္ အြန္လုိင္း ကြန္ဖရင့္ အစည္းအေ၀းသုိ႔ အေၾကာင္းမရွိဘဲ မပ်က္ကြက္ရ လစဥ္မန္ဘာေၾကး စကၤာပူေဒၚလာ ၁၀ လွဴဒါန္းရမည္ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ပါ၀င္စားသူမ်ား ေအာက္ပါ အီးေမးလ္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္နုိင္ပါေၾကာင္း ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ အသိေပးအပ္ပါသည္၊


အရွင္တိကၡဥာဏာလကၤာရ ( President )[/color]
mail.. bhikkhu.tikkhanana@gmail.com
rev.tikkha@yahoo.com
Ph. 94+71 36 00 9 88
65+8266 2972

ကုိမ်ိဳးမင္းေက်ာ္ ( First Organizer )
mail. myominkyaw2008@gmail.com
ph. 65-9235 5291

ကုိေ၀ယာလင္း( Discipline manager )
mail; waiyar@gmail.com
ph. 65-9295 0857

မအိမီကုိ (Communicator )
mail; eimeko@gmail.com
ph. 65-9189 5772


Read more...

တုိ႔အားလုံးအတြက္-စာေမးပြဲ

ေမေမ ခ်စ္ေသာ သမီးေလး မစုျမတ္ေရ…

ဂုဏ္ထူး၅ဘာသာထြက္တယ္လုိ႔ိႀကဳိတင္ ၾကည့္ထား- သိထားၿပီးမွ တကယ္တမ္း ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ ျမန္မာစာ ဂုဏ္ထူး(၁) ဘာသာ သာထဲ ပါလာတာကုိ..သမီးေလး ေတာ္ေတာ္ခံစားရမွာဆုိတာ ေမေမ ကရုဏာ ျဖစ္ ေနမိပါတယ္ သမီးေရ..။ေမေမတုိ႔ ဘဝေတြမွာစာေမးပြဲေတြက ေတာ္ေတာ္အေရးပါၾကတယ္ေနာ္..။ ေမေမ လည္းတစ္ခါက Student Evaluation ဆုိတဲ့ စာေမးပြဲ႒ာနမွာ အမႈထမ္းခဲ့ ဘူးတယ္…။

ေက်ာင္းသားရဲ႔ အရည္အခ်င္း ကုိ ဆုံးျဖတ္ေပးႏုိင္ဘုိ႔ ေမးခြန္း ထုတ္တဲ့နည္းစံနစ္ေတြ၊ေမးခြန္းတစ္ခုရဲ႔ Quality ကအစ စိစစ္ရပါတယ္။ ေမးခြန္းဟာ မွတ္မိတာ(Memory-Recall)ကုိတုိင္းတာတဲ့ေမးခြန္းေတြလား။ ေတြးေခၚႏုိင္္မႈစြမ္း ရည္၊ ႀကံစည္ ႏုိင္စြမ္း ၊ အသုံခ်ႏုိင္မႈစြမ္းရည္ေတြ(Creativity)ကုိ တုိင္းတာတဲ့ ေမးခြန္း မ်ဳိးျဖစ္ ေအာင္ထုတ္ တတ္ ဘုိ႔ သင္ေပးခဲ့ရဘူးပါတယ္ သမီးေရ..။ စာေတြ႔တင္မကဘူး လက္ေတြ႔ ပါစစ္ေဆးရ ပါတယ္..။ အမွတ္ျခစ္ရင္ေတာင္ ခုံနံပါတ္ကုိ Code လုပ္တာေတြ..အေတာ္အညံ့ Ramdomize လုပ္တာေတြနဲ႔ အမွ်တဆုံးျဖစ္ေစရပါတယ္.. ။

ဒါေတာင္မွပဲ------စာေမးပြဲေတြ ဟာ တကယ္တန္း လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ အရည္ အခ်င္းကုိတုိင္းတာႏုိင္ပါသလား ဆုိတဲ့ေမးခြန္း ကုိေမေမ ျပန္ေမး မိတယ္..။မတုိင္းတာ ႏုိင္္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း သည့္ထက္ေကာင္းတဲ့ တုိင္းတာေရးစနစ္ကုိ မေတြ႔ ေသးေတာ့လည္း ဒါကုိပဲ က်င့္သုံးေနၾကရပါတယ္..။

တကယ္ေတာ့လည္းသမီးေရ..ေမေမတုိ႔အားလုံးဟာ သံသရာ မွာက်င္လည္ေနရေသးသေရြ႔----၃၁ဘုံ ဆုိတဲ့ တကၠသုိလ္ႀကီးွ ရဲ႔ လူ႔ဘုံ ဆုိတဲ့ ႒ာနေအာက္မွာ အခ်ိန္ျပည့္ေက်ာင္းသား အျဖစ္ ေက်ာင္းတက္ေနၾကရပါတယ္။ အဲဒီတကၠသုိလ္ကထုတ္တဲ့ ေမးခြန္းနဲ႔ စာေမးပြဲစနစ္ကေတာ့အေကာင္းဆုံး Evaluation System အျဖစ္ေမေမ တုိ႔ စံျပဳရပါလိမ့္မယ္သမီးေရ..။ အဲဒီ တကၠသုိလ္ကေပးတဲ့ ဘြဲ႔ တစ္ခုရခဲ့ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ၃၁-ဘုံမွာ မ်က္ႏွာငယ္ စရာ မရွိေတာ့ ဘူးေပါ့။

ဘြဲ႔ေတြ က ေတာ့ အဆင့္ဆင့္ေပါ့သမီးရယ္..။ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္ ၊ ရဟႏၱာဆုိတဲ့ ဘြဲ႔ ေလးဆင့္ရွိပါတယ္သမီး။ ၃၁-ဘုံတကၠသုိလ္ႀကီးကျပ႒ာန္းစာအုပ္ရွိတယ္သမီးေရ..။ သိပ္ေတာ့မမ်ားပါဘူး။ ဘာသာရပ္ ေလးခုပဲရွိပါတယ္။
အနိစၥ၊ ဒုကၡ ၊ အနတၱ၊ အသုဘ ဆုိတဲ့ ျပ႒ာန္းစာေလးဘာသာပါသမီး။
ျပ႒ာန္းထားတာေတြကုိ ေသခ်ာ သင္အံ ေလ့က်က္ ေနတဲ့သူရယ္ ၊မေထမဲ့ျမင္ျပဳၿပီး အေလလုိက္ေနတဲ့လူရယ္ ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားရွိပါတယ္ ။

ေက်ာင္းက အနိစၥ ပါလုိ႔ျပ႒ာန္းထားတယ္ ေမေမတုိ႔ က နိစၥ လုိ႔ ဖတ္ရႈေနတတ္တယ္။
ဒုကၡ လုိ႔ျပ႒ာန္းတာကုိ သုခလုိ႔ ရႈမွတ္ေနမိျပန္ပါေသးတယ္..။
အနတၱ ပါလုိ႔ ဘယ္လုိ သင္ျပျပ ေမေမတုိ႔က အတၱ ပါလုိ႔ ကုိယ္ထင္သလုိ ဆြဲယူတတ္ပါေသးတယ္။
အသုဘေတြ ပါလုိ႔ ျပ႒ာန္းေပမဲ့ သုဘ ပါလုိ႔ ထင္မွတ္မွားကာ၊ သမုဒယေတြပြား ေနခဲ့မိတာေပါ့..။


အဲဒါဆုိ အေလလုိက္ေနတဲ့ အုပ္စုထဲမွာပါဝင္သြားၿပီး စာေမးပြဲက်ကာ အပါယ္ေလးဘုံ ကုိအပုိ႔ခံရပါလိမ့္မယ္။
ေမေမတုိ႔ေျဖရမဲ့ စာေမးပြဲက ေမးခြန္းေတြ ကလည္း Question Out ထားၿပီးသားပါ..။ မေျဖခ်င္ပါ ဘူးဆုိ လုိ႔လဲ မရ..။ အၿမဲအစစ္ခံေနၾကရပါတယ္သမီးေရ..။ ေမးခြန္းက ၈-ခုထဲပါ..။ Question Out ထားတာေတာင္ ေမေမတုိ႔ ဟာ စာေမးပြဲခဏခဏ က် ေနခဲ့ဘူးတာေပါ့သမီးေရ..။
ေမးခြန္း၈-ခု ကေတာ့ ေလာကဓံတရား၈ပါးဆုိတဲ့ေမးခြန္းေတြပါပဲ…။ေလာကဓံဆုိတဲ့ ေလာကဓမၼ ဟာသတၱဝါ ေတြ မလႊဲမေရွာင္သာပဲ အၿမဲထိေတြ႔ ခံစားေနၾကရမဲ့ တရားေတြပါသမီးရယ္။ ကင္းလြတ္တယ္ ဆုိတာမရွိပါ ဘူးေနာ္။ ေမေမတုိ႔ရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္စြာဘုရား က အဲဒီ ေလာကဓမၼ ၈-ပါးရဲ႔အေၾကာင္းကုိ ေလာကဓံသုတ္ မွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္သမီး။
(၁) လာဘ= လာဘ္ရျခင္း----- ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာႀကံလုပ္ကုိင္လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊မရွာႀကံရပဲ ကံအားေလ်ာ္စြာ အလြယ္ တကူ ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ပစၥည္းဥစၥာေတြရရွိလာတာကုိလာဘ္ရတယ္ေခၚပါတယ္။
(၂) အလာဘ= လာဘ္မရျခင္း ---ႏွစ္သက္လုိခ်င္စဖြယ္ အသုံးက်တဲ့ပစၥည္းေတြကုိ မရရွိျခင္းနဲ႔ ရထားၿပီးတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ဆုံးရႈံးသြားျခင္းတုိ႔ကုိ လာဘ္မရျခင္းလုိ႔ေခၚပါတယ္။
(၃) ယသ=အေျခြအရံမ်ားျခင္း----- အိမ္ေထာင္ဘက္၊သားသမီး မိတ္ေဆြ သဂၤဟမ်ားနဲ႔ တပည့္တပန္းမ်ားကုိ အေျခြအရံ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဒါေတြရွိတာအေျခြအရံ ရွိတာပါပဲသမီးေရ..။
(၄) အယသ= အေျခြအရံမရွိျခင္း------အထက္ကဆုိခဲ့တဲ့ အေျခြအရံ မရွိတာေရာ ရွိၿပီးတဲ့အေျခြအရံေတြ ဆုံးရႈံးပ်က္စီး သြားတာကုိေရာ အယသ လုိ႔ေခၚပါတယ္။
(၅) နိႏၵာ=ကဲ့ရဲ႔ျခင္းနဲ႔ အကဲ့ရဲ႔ခံရျခင္း။ ကုိယ့္အေၾကာင္းမေကာင္းေျပာတာ ခံရတာေတြ။အႏွိမ္ခံရတာေတြ လည္းပါတာ ေပါ့ သမီး။
(၆) ပသံသာ= ခ်ီးမြမ္းျခင္းနဲ႔ အခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း။
(၇) သုခ=ခ်မ္းသာျခင္း။ကုိယ္ခ်မ္းသာျခင္းနဲ႔ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း ႏွစ္မ်ဳိး ကုိဆုိလုိပါတယ္။
(၈) ဒုကၡ=ဆင္းရဲျခင္း၊ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ႏွစ္မ်ဳိးကုိဆုိလုိပါတယ္။

အေကာင္းတရား ေလးမ်ဳိးနဲ႔ မေကာင္းတရား ေလးမ်ဳိး သည္ ရွစ္မ်ဳိး ဟာ သတၱဝါတုိ႔ရဲ႔ ေနာက္ကုိ အရိပ္သဖြယ္ အၿမဲလုိက္ေနၾကပါတယ္..။ သူတုိ႔ စစ္ေဆးအကဲျဖတ္ေနေတာ့တာေပါ့သမီးရယ္။
ပထမ အေကာင္း ေလာကဓမၼ ေမးခြန္းေလးမ်ဳိး ကုိေမေမတုိ႔ ေတြ႔ႀကဳံရလုိ႔ ေျဖဆုိတဲ့အခါ ေလာဘ ၊ မာန ဆုိတဲ့အေျဖ ေျဖမိတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အေျဖမွန္ဟာ မျမဲျခင္းဆုိတဲ့ အနိစၥ ပါသမီး။ အေျဖမမွန္လုိ႔ လည္းစာေမးပြဲ ခဏခဏ က်ခဲ့တာေပါ့။

ပညာေတြ ဘယ္ေလာက္တတ္တတ္၊ ေငြေၾကး ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ၊ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ ဘယ္လုိျပည့္စုံ ျပည့္စုံ----အနိစၥ ေက်မွ ေျဖနုိင္မွာပါသမီးေရ..။
တစ္ခါ အဆုိးေလာကဓံ ေတြေတြ႔ႀကဳံတဲ့အခါ ေမေမတုိ႔ ေျဖခဲ့ ၾကတာ ေသာက၊ပရိေဒဝ၊ေဒါမနႆ လုိ႔ေျဖမိ ျပန္ပါတယ္..။ျပ႒ာန္းစာ ၄မ်ဳိး (အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱ၊အသုဘ) ကုိ မေၾကညက္လုိ႔ေပါ့ သမီး။ျပ႒ာန္းစာ အတုိင္း ေျဖဆုိ ႏုိင္ဘုိ႔ ေမေမတုိ႔ ႀကဳိးစားၾကရ ေအာင္ပါေနာ္။

အဲလုိေျဖမိရင္---တဲ့ ေမေမတုိ႔ရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး က ေျပာတယ္… အဲလုိႀကဳံခဲ့လုိ႔ အဲလုိေျဖမိရင္ တရားတုိးက်င့္ပါအုံးလုိ႔ သတိေပးတာလုိ႔မွတ္ရမယ္တဲ့။ တင္းကနဲ ပူကနဲ ျဖစ္ေနရင္အပါယ္ဇာတိ တဲ့။ ေက်ာင္းေတာင္ဆက္မတက္ႏုိင္ေတာ့ပဲ ဘြဲ႔ ရႏုိင္တဲ့သတိပ႒ာန္တရား ေတြေတာင္ မသင္ႏုိင္ေတာ့ပဲ ေက်ာင္းကထြက္ၿပီး အပါယ္သြားရပါလိမ့္မယ္သမီး။
ဂုဏ္ထူးနည္းျခင္းဆုိတဲ့ေလာကဓံ စာေမးပြဲကသမီးကုိေမးေနၿပီ ေသာက၊ပရိေဒဝ ေဒါမနႆ မေျဖမိေစ ပါနဲ႔သမီးရယ္…။

ရင္ထဲပူေနရင္ ကုိယ္ဘဝေျပာင္းတာ ကုိယ္သိေနရမယ္ေနာ္၊ (အခိ်န္တုိင္းေတြးေနရင္း ဘဝေျပာင္းေန သည္။)ဆုိတာ အခ်ိန္ျပည့္ ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ပါေစသမီး။ အညံ့စားပုဂၢဳိလ္ မျဖစ္ေစနဲ႔ေတာ့။ အနာဂါတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေၾကာင္း ညီညြတ္ရင္ ျဖစ္လိမ္မယ့္….။ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပုံစံ အေသမခ်နဲ႔ေတာ့..။ ပုံစံခ်တဲ့အတုိင္းမျဖစ္ရင္ ပူၾကေလာင္ၾကရမွာ အေသအခ်ာပဲကုိး။

ေသခ်ိန္က်ရင္ ႀကဳံရမဲ႔ ေလာကဓံစာေမးပြဲကေတာ့ အတန္းတင္စာေမးပြဲႀကီးေပါ့သမီးရယ္။ မေသခ်င္ပဲေသၾကရ၊ မခြဲခ်င္ပဲခြဲၾကရ၊ ပုိင္ဆုိင္တာေတြမထားခ်င္ပဲထားခဲ့ၾကရ ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ျခား မွာေနာ္။ေမေမတုိ႔လက္ေတြ႔ဘဝထဲက ေန႔စဥ္ စစ္ေဆးေနတဲ့ အစမ္းစာေမးပြဲေတြ မွာ က်ေနရင္ အတန္းတင္ စာေမးပြဲမွာ ကူကယ္ႏုိင္ဘုိ႔ ခဲယဥ္းပါလိမ့္မယ္။ျပ႒ာန္းစာေတြ ေတာ္ေတာ္ေက်မွျဖစ္မွာပါသမီးေရ..။

ေမေမလည္း-မနက္ျဖန္ ၃၀ရက္ေန႔ဆုိရင္ ေမေမ့ေက်ာင္းက ဘြဲ႔လာယူဘုိ႔ဖိတ္ထားခဲ့ပါတယ္..။It will be your Great Day ,everybody is waiting for you တဲ့..။ ေမေမ--မတက္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။၃၁ဘုံတကၠသုိလ္ ကေပးတဲ့ဘြဲ႔ ရမွပဲ Great Day ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့----သမီးရယ္။

သမီးေလးလည္း ေမေမတုိ႔ကုိ အၿမဲစစ္ေဆးေနတဲ့ ေလာကဓံစာေမးပြဲကုိသာ နကမၸတိ၊တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေသာ စိတ္နဲ႔ ဘာသာစုံ ဂုဏ္ထူးထြက္ေအာင္ျပ႒ာန္းစာ ေလးဘာသာကုိ မျပတ္မလပ္ ႀကဳိးစားၾကပါစုိ႔လား သမီးေလးေရ..။

(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပုိင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ၏ ဝိပႆနာတရားေတာ္မ်ားႏွင့္ မူလဓမၼဆရာေတာ္ဦးဝိဇယ၏ -သူ႔ေက်ာင္းေနလွ်င္ သူ႔စာသင္-တရားေတာ္မ်ားကုိနာယူေရးသားပါသည္။)


Read more...

လူ၀င္စားျခင္းကိုသိပၸံနည္းက်လက္ခံျခင္း(၃)

လူ၀င္စားျခင္းကုိသိပၸံနည္းက်လက္ခံျခင္း

(သိပၸံပညာတုိးတက္ေရး အတြက္ ၂၈ ႏုိ၀င္ဘာ ၁၉၉၆ တြင္ က်င္းပေသာ သီရိလကာၤအစည္းအရုံး၏ ႏွစ္ပတ္လည္အစည္းအေ၀း အခမ္းအနား၌ တင္သြင္းေသာ သုေတသန စာတမ္းကုိ အေျခခံပါသည္။ )

သိပၸံနဲ႔သစၥာ

လူ၀င္စားျခင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာမွာ အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ သိပၸံပညာဟာ သဘာ၀သစၥာကုိသိေရး လမ္းစဥ္အတြက္ ပညာဗဟုသုတ ရွာေဖြျခင္းျဖစ္တယ္။ သိပၸံသုေတသန လုပ္ငန္းတုိင္းဟာလည္း အနည္းဆုံး ခဏတျဖဳတ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လူသားရဲ႔ ပညာဗဟုသုတကုိ အဆုိပါဦးတည္ခ်က္အတုိင္း သြားေစဖုိ႔ ေမွ်ာ္မွန္းထားတာ ျဖစ္တယ္။ သဘာ၀ရဲ႔ ပရမတၱသစၥာ ကုိ ရွာေဖြခဲ့တဲ့ မဟာပညာေက်ာ္ေတြကုိ ဘာသာေရး အစြဲကင္းကင္းနဲ႔ ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ ဗုဒၶဟာ စၾကာ၀ဠာရဲ႔ တကယ့္သဘာ၀ ကုိ အျပည့္အ၀နားလည္ခဲ့တဲ့ တစ္ပါးတည္းေသာ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶရဲ႔ ပညာရွာနည္းဟာ အေနာက္တုိင္းသိပၸံက အသိအမွတ္ထားတဲ့ နည္းေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ ဗုဒၶဟာ ပညာကုိ ထုိးထြင္းသိနဲ႔ ရွာေဖြရရွိခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။ အေရွ႔တုိင္းနည္းျဖစ္တယ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြကေတာ့ ပညာဗဟုသုတကုိ ေၾကာင္းက်ိဳးသိနဲ႔ ရွာတာျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ သိပၸံနည္းက်နည္းစနစ္ လုိ႔ သိထားၾကတယ္။

သိပၸံနည္းက် နည္းစနစ္မွ တဆင့္သာ ပညာကုိရွာေဖြတတ္တဲ့ အေနာက္တုိင္းသိပၸံဟာ ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့ အေရးၾကီးတဲ့ အယူအဆေတြ သဘာ၀ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ နားလည္ဖုိ႔ ခက္ေနတယ္။ ရင္းနွီးေနက် အေနာက္တုိင္းသိပၸံရဲ႔ လက္ခံႏုိင္စြမ္း အျပင္အပမွာ ရွိတာေတြကေတာ့ ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစျခင္း(ေပါေနာဗၻ၀ိကာ) ၊ မျမဲျခင္း(အနိစၥ)၊ အတၱမရွိျခင္း(အနတၱ)၊ တန္ခုိးအဘိဥာဥ္ (ဥပမာ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္ျခင္း၊ အၾကားအျမင္၊ အနာဂတ္ကုိသိျခင္း၊ တန္ခုိးအမ်ိဳးမ်ိဳးဖန္ဆင္းႏုိင္ျခင္း) ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။[ ဆက္ဖတ္ရန္ +/- ]

သိပၸံပညာဟာ ၂၀ရာစု အေစာပုိင္းမွာ အလွမ္းက်ယ္ၾကီး ခုန္ေက်ာ္လုိက္ျပီး ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ သိပၸံပညာရွင္ေတြကုိ အရင္ကသူတုိ႔နားမလည္ခဲ့တဲ့ အထက္က ကိစၥေတြကုိ နားလည္ဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေပးလုိက္တယ္။ ဒီစာတမ္းဟာ ၂၀ရာစု ေမာ္ဒန္သိပၸံက လူ၀င္စားျခင္းကုိ ဘယ္လုိသက္ေသျပႏုိင္သလဲဆုိတာ ရွင္းလင္းထားျခင္းျဖစ္တယ္။ သိပၸံပညာရဲ႔ ၂၀ရာစု ခုန္ေက်ာ္မွဳဟာ အဓိက က်တဲ့ ပါရာဒုိင္းေျပာင္းလဲျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတယ္။ (အေတြးအျမင္၊ နားလည္ လက္ခံမွဳ၊ အမွန္တရားအေပၚ သိျမင္မွဳေတြ သိသာစြာ ေျပာင္းလဲတယ္။)

ဒါေတြဟာ သိပၸံပညာရဲ႔ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကုိ လုံး၀ ေျပာင္းလဲသြားေစတယ္။ ဒါ့အျပင္ သိပၸံပညာကုိ အ၀ိဇၹာ လူသားရဲ႔ အာရုံငါးပါးခံစားမွဳကေန ေက်ာ္လြန္ေအာင္ ျမွင့္တင္ပစ္လုိက္တယ္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ရဲ႔ ေယဘုယ် အျမင္ ဟာ သုံးရာစုလုံးလုံး လႊမ္းမုိးလာတဲ့ ေရွးရုိးသိပၸံကုိ မွီခုိေနခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒီပါရာဒုိင္းေျပာင္းလဲျခင္းက သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႔ ေယဘုယ် အျမင္ေတြကုိ ရုတ္ခ်ည္း ဒုကၡ ေပးလုိက္တယ္။ သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ ေမာ္ဒန္သိပၸံက ေဖာ္ထုတ္လုိက္တဲ့ ပါရာဒုိင္းအသစ္နဲ႔ ကုိက္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။



Read more...

အသွ်င္ဘုရား အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၌ အလွဴကုိ ေပးလွဴအပ္ပါသနည္း...

ဣႆတၱသုတ္ - (ျမားအတတ္)





သာဝတၳိနိဒါန္း။

တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထုိင္ေနၿပီးေသာ
ပေသနဒီ ေကာသလမင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား…

''အသွ်င္ဘုရား အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၌ အလွဴကုိ ေပးလွဴအပ္ပါသနည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏၊

မင္းႀကီး အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ စိတ္သည္ ၾကည္ညိဳ၏၊
ထုိပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴအပ္၏ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၌ အလွဴကုိ ေပးလွဴျခင္းသည္ အက်ိဳးႀကီးပါသနည္း။

မင္းႀကီး အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၌ အလွဴကုိ ေပးလွဴအပ္ပါသနည္း ဤအေမးသည္ တစ္မ်ဳိး သာတည္း။ ထို႔ျပင္ အဘယ္ပုဂၢိဳလ္၌ ေပးလွဴျခင္းသည္ အက်ဳိးႀကီးပါသနည္း ဤအေမးသည္ တစ္မ်ဳိးသာတည္း။ မင္းႀကီး စင္စစ္ သီလရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴျခင္းသည္ အက်ဳိးႀကီး၏၊ သီလမရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴျခင္းသည္ အက်ဳိးမႀကီး။ မင္းႀကီး သို႔ျဖစ္လွ်င္ ဤအရာ၌ သင္မင္းႀကီးကုိပင္လွ်င္ တစ္ဖန္ ေမးဦးအံ့၊ ထုိအေမးကုိ သင္ႏွစ္သက္သလုိ ေျဖၾကားေလာ့။

မင္းႀကီး ထုိအရာကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊
ဤအရပ္၌ သင့္အား စစ္သည္ စု႐ံုး၍ စစ္ထုိးျခင္းသည္ ေရွး႐ႈထင္၏၊ ထုိသို႔ ထင္လတ္ေသာ္ ေလးအတတ္ကုိ မသင္ရေသး၍ ေလးျမားအတတ္၌ လက္က်င့္ မရေသးေသာ (ေလးအတတ္၌) မေလ့လာဖူးေသးေသာ ျပဳလုပ္ထားေသာ စက္ဝန္း၌ ျမားကုိ မက်ေစႏုိင္ေသာ ေၾကာက္တတ္ေသာ တုန္လႈပ္တတ္ေသာ ထိတ္လန္႔တတ္ေသာ ေျပးတတ္ေသာ မင္းသားသည္ လာရာ၏၊ ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ (သင္သည္) ေမြးျမဴမည္ေလာ၊ သင့္အား ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလုိရွိမည္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ မေမြးျမဴ၊
အကြၽႏု္ပ္အား ထုိသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကုိ အလုိမရွိပါ။
ထို႔ျပင္ ေလးအတတ္ကုိ မသင္ရေသးေသာ ပုဏၰားလုလင္သည္ လာရာ၏။ပ။
ထို႔ျပင္ ေလးအတတ္ကုိ မသင္ရေသးေသာ ကုန္သည္လုလင္သည္ လာရာ၏။ပ။
ထို႔ျပင္ ေလးအတတ္ကုိ မသင္ရေသးေသာ သူဆင္းရဲလုလင္သည္ လာရာ၏။ပ။
အကြၽႏု္ပ္သည္ ထုိသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလုိမရွိပါ ဟု ေလွ်ာက္၏။

မင္းႀကီး ထုိအရာကုိ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊
ဤအရပ္၌ သင့္အား စစ္သည္ စု႐ံုး၍ စစ္ထုိးျခင္းသည္ ေရွး႐ႈထင္၏။ ထုိသို႔ ထင္လတ္ေသာ္ ေလးအတတ္ကုိ သင္ၿပီး၍ ေလးျမားအတတ္၌ လက္က်င့္ရ ၿပီးေသာ (ေလးအတတ္၌) ေလ့လာၿပီးေသာ ျပဳလုပ္ထားေသာ စက္ဝန္း၌ ျမားကုိ က်ေစႏုိင္ေသာ မေၾကာက္တတ္ေသာ မတုန္လႈပ္တတ္ေသာ မထိတ္လန္႔တတ္ ေသာ မေျပးတတ္ေသာ မင္းသားသည္ လာရာ၏၊ ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ (သင္သည္) ေမြးျမဴမည္ေလာ၊ သင့္အား ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလုိရွိမည္ေလာ ဟု ေမးေတာ္မူ၏။

အသွ်င္ဘုရား ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေမြးျမဴလုိပါ၏၊
အကြၽႏု္ပ္သည္ ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလုိရွိပါ၏။
ထို႔ျပင္ ပုဏၰားလုလင္သည္ လာရာ၏။ပ။
ထို႔ျပင္ ကုန္သည္လုလင္သည္ လာရာ၏။ပ။
ထို႔ျပင္ ေလးအတတ္ကုိ သင္ၿပီး၍ (ေလးျမားအတတ္၌) လက္က်င့္ရၿပီးေသာ (ေလးအတတ္၌) ေလ့လာၿပီးေသာ ျပဳလုပ္ထားေသာ စက္ဝန္း၌ ျမားကုိ က်ေစႏုိင္ေသာ မေၾကာက္တတ္ေသာ မတုန္လႈပ္တတ္ေသာ မထိတ္လန္႔တတ္ ေသာ မေျပးတတ္ေသာ သူဆင္းရဲလုလင္သည္ လာရာ၏၊ ထုိပုဂၢိဳလ္ကုိ သင္သည္ ေမြးျမဴမည္ေလာ၊ သင့္အား ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလုိရွိမည္ေလာ၊ အသွ်င္ဘုရား ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေမြးျမဴလုိ၏၊ အကြၽႏု္ပ္အား ထုိသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ အလိုရွိပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

မင္းႀကီး ဤအတူသာလွ်င္… သင္သည္…
မည္သည့္အမ်ဳိးမွမဆုိ ထြက္၍ လူ႔ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္း ျပဳအံ့၊ ထုိရဟန္းသည္လည္း အဂၤါငါးပါးကုိ ပယ္ၿပီးသည္ျဖစ္၍ အဂၤါငါးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ ျဖစ္အံ့၊ ထုိပုဂၢိဳလ္၌ လွဴအပ္ေသာ အလွဴသည္ အက်ဳိးႀကီး၏။

အဘယ္အဂၤါငါးပါးတို႔ကုိ ပယ္အပ္ကုန္သနည္း-

(၁) ကာမဂုဏ္ကုိ လုိလားမႈ 'ကာမစၧႏၵ'ကုိ ပယ္အပ္၏။
(၂) ပ်က္စီးေစလုိမႈ 'ဗ်ာပါဒ'ကုိ ပယ္အပ္၏။
(၃) ေလးလံထုိင္းမိႈင္းမႈ 'ထိနမိဒၶ'ကုိ ပယ္အပ္၏။
(၄) ပ်ံ႕လြင့္မႈ ေနာင္တတစ္ဖန္ပူပန္မႈ 'ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ'ကုိ ပယ္အပ္၏။
(၅) မခြဲေဝႏုိင္မႈ 'ဝိစိကိစၧာ'ကုိ ပယ္အပ္၏။
ဤအဂၤါငါးပါးတို႔ကုိ ပယ္အပ္ကုန္၏။

အဘယ္အဂၤါငါးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္း-

(၁) ရဟႏၲာတို႔၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ သီလဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
(၂) ရဟႏၲာတို႔၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ သမာဓိဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
(၃) ရဟႏၲာတို႔၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ ပညာဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
(၄) ရဟႏၲာတို႔၏ဥစၥာျဖစ္ေသာ ကိေလသာမွလြတ္ေျမာက္မႈ ဝိမုတၱိဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
(၅) ရဟႏၲာတို႔၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ ဝိမုတၱိဉာဏ္ ဒႆနဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ဤအဂၤါငါးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

ဤအဂၤါငါးပါးတို႔ကုိ ပယ္ၿပီး၍ အဂၤါငါးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ေပးလွဴ အပ္ေသာ အလွဴသည္ အက်ဳိးႀကီး၏ ဟု ဤစကားကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ လူနတ္တို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤဂါထာ တို႔ကုိ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ပ။

အၾကင္လုလင္၌…
ေလးအတတ္သည္ လည္းေကာင္း၊
ခြန္အားလုံ႔လသည္ လည္းေကာင္း ရွိ၏။
မင္းသည္ ထုိလုလင္ကုိသာ စစ္ထုိးရာ၌ အလုိရွိသည္ျဖစ္၍ ေမြးျမဴရာ၏၊
ရဲရင့္ျခင္း မရွိေသာသူကုိ အမ်ဳိးဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မေမြးျမဴရာ။

ထို႔အတူသာလွ်င္ …
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၌ သည္းခံျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ရဲရင့္သည္၏ အျဖစ္ အရဟတၱဖုိလ္ သည္ လည္းေကာင္း တရားႏွစ္ပါးတို႔သည္ တည္ကုန္၏။ အရိယာ တို႔၏ အသက္ေမြးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးေသာ ပညာရွိသူကုိ အမ်ဳိးပင္ ယုတ္ေသာ္ လည္း ပူေဇာ္ရာ၏။ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ေက်ာင္းသခၤမ္းတို႔ကုိ ျပဳလုပ္ ရာ၏၊ ဤေက်ာင္း၌ အၾကားအျမင္မ်ားသူတို႔ကုိ ေနေစရာ၏၊ ေတာအရပ္၌ ေရအုိးစင္တို႔ကုိလည္း ျပဳလုပ္ရာ၏၊ မညီၫြတ္ေသာ အရပ္၌ တံတားလမ္းတို႔ကုိ လည္း ျပဳလုပ္ရာ၏။

ေျဖာင့္မတ္စြာ က်င့္ကုန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ဆြမ္းကုိ လည္းေကာင္း၊ အေဖ်ာ္ကုိလည္းေကာင္း၊ ခဲဖြယ္ကုိလည္းေကာင္း၊ အဝတ္သကၤန္း ကုိလည္းေကာင္း၊ အိပ္ရာေနရာတို႔ကုိ လည္းေကာင္း ေပးလွဴရာ၏။ လွ်ပ္စစ္ႏြယ္ ရွိေသာ အရာေသာ တိမ္ထြတ္ရွိေသာ မုိးသည္ ထစ္ခ်ဳန္း၍ ေျမႀကီးကုိ စိုစြတ္ ေစလ်က္ ၾကည္းကုန္းကုိလည္းေကာင္း၊ နိမ့္ရာအရပ္ကုိလည္းေကာင္း ျပည့္ေစ သကဲ့သို႔ ထို႔အတူပင္လွ်င္ သဒၶါတရားရွိေသာ အၾကားအျမင္မ်ားေသာ ပညာရွိ သည္ စားသံုးဖြယ္ကုိ စီရင္၍ ေတာင္းစားတတ္သူတို႔ကုိ ထမင္းအေဖ်ာ္ျဖင့္ ေရာင့္ရဲေစ၏။ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲ၏၊ ''လွဴၾကပါကုန္ လွဴၾကပါကုန္'' ဟု ေျပာဆုိ၏၊ ရြာေသာမိုး၏ ထစ္ခ်ဳန္းသံကဲ့သုိ ထုိသို႔ဆုိျခင္း သည္သာလွ်င္ ထုိပညာရွိ၏ ထစ္ခ်ဳန္းသံ မည္၏၊ ျပန္႔ေျပာေသာ ထုိ ေကာင္းမႈအယဥ္သည္ ေပးလွဴတတ္ သူကုိ စုိစြတ္ေစ၏'' ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 135

၄ - ဣႆတၱသုတ္၊ တတိယ၀ဂ္၊ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။




Read more...

ဣေျႏၵထက္ေၾကာင္း တရားတက္ေၾကာင္း (၉)ပါး - (၄)


KDL04 - 005


Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP