* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, June 23, 2009

ႏွစ္ၾကိမ္မခ်ိဳးႏုိင္ေသာျမစ္ေရ,သုိ႔မဟုတ္,သိပၸံပညာ(၆)

ေမာ္ဒန္သိပၸံေမြးဖြားျခင္း


ပရမတၱသစၥာ ဟာ သူ႔အေပၚမွာထားတဲ့ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွဳႏွစ္ခုေၾကာင့္ ေရွးရုိးသိပၸံကေန ရုန္းထြက္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့တယ္။ အႏုျမဴသိပၸံ (Nuclear science) ဟာ ဒီခ်ဳပ္ခ်ယ္မွဳေတြ ၾကားမွာ မထြန္းကားႏုိင္ခဲ့ဘူးေလ။

Abstract Colorful Universe Wallpaper - TTdesign
၁၉ ရာစုအလယ္ပုိင္းမွာ ေရွးရုိးသိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ သဘာ၀တရားရဲ႔ တကယ့္သစၥာကုိ သူတုိ႔ အျပည့္အ၀နားလည္ခဲ့ျပီလုိ႔ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္။ သိပၸံဆုိင္ရာ ေတြ႔စရာရွိတာေတြအားလုံး ရွာေတြ႔ခဲ့ျပီ။ သုေတသန အသစ္ေတြ႔ရွိမွဳေတြဟာ ရွိရင္းစြဲကုိ အျပစ္ရွာ ဖာေထးရုံသာလုိ႔ ယုံၾကည္ခဲ့ၾကတယ္ ။ ထင္ရွားတဲ့ ၁၉ ရာစု ရူပေဗဒ ပညာရွင္ မုိက္ကယ္ဆန္ (A.A.Michaelson) က ၁၉ ရာစုအကုန္မွာ အနာဂတ္ ရူပဗဒ အေၾကာင္းကုိ ခုလုိ ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ “ယခုရျပီးသား အေျဖကုိ ဒသမ အနည္းငယ္ ျဖည့္စြက္ရုံနဲ႔ ျပီးပါတယ္” တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေလာ့ဒ္ကယ္လ္ဗင္ ( Lord Kelvin) က ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။ ရူပေဗဒရဲ႔ အျမင္မွာ တိမ္တုိက္မည္းမည္း ႏွစ္ခုက လြဲရင္ အရာအားလုံးဟာ ျပည့္စုံေနပါျပီတဲ့။[ ဆက္ဖတ္ရန္ +/- ]

ျဖစ္ႏုိင္တာက အႏုျမဴရူပေဗဒ (Nuclear physics)ရဲ႔ လုံး၀သစ္လြင္တဲ့ ကမာၻဟာ ေရွးရုိးသိပၸံရဲ႔ ျမင္ကြင္းရဲ႔ အျပင္မွာ ရွိေနခဲ့ျပီး အဲဒီကာလတုန္းက ျမင္ေတြ႔ျခင္းခံခဲ့ရဖူးဟန္ မတူဘူး။ အဖန္ဖန္ေမြးဖြားျခင္းနဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆုိတဲ့ သုံးဖက္ျမင္က လြန္ေျမာက္ေနတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ ေရွးရုိးသိပၸံက လက္သင့္မခံတဲ့ နည္းတူ အႏုျမဴသိပၸံဆုိတဲ့ သုံးဖက္ျမင္လြန္ ျမင္ကြင္းကုိလည္း ေရွးရုိးသိပၸံက လက္သင့္မခံခဲ့ပါဘူး။

၁၉ ရာစုအကုန္မွာ အႏုျမဴသိပၸံ ျဖစ္ရပ္အခ်ိဳ႔ဟာ ေပၚလြင္ထင္ရွားလာျပီး သကာလ ေရွးရုိးသိပၸံရဲ႔ ျပည့္စုံျပီးသား ေလာက မွာ ရွင္းလင္းခ်က္ေတြ ရွာဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူးလုိ႔ သိပၸံပညာရွင္မ်ား ေတြ႔လာၾကတယ္။ ၁၈၉၆ မွာ ဟင္နရီ ဘက္ကြာေရး( Henry Becquerel) ရဲ႔ ေရဒီယုိသတၱိၾကြေတြ႔ရွိမွဳ က ေရွးရုိးသိပၸံေလာကကုိ ေျခမႊပစ္ခဲ့တယ္။ ေန ကုိ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာတုိင္ ပူေအာင္၊ ေတာက္ပေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ အႏုျမဴ သတၱိၾကြျခင္းဟာ ေရွးရုိးသိပၸံပညာရွင္ ေတြကုိ စိတ္ရွဳပ္ေထြးေစတယ္။

ေနေရာင္ျခည္ဟာ အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ အသားအရည္ကုိ ညိဳေမွာင္သြားေစတယ္။ ဒါေပမဲ့ မီးဟာ ကာလအၾကာၾကီး ေတြ႔ထိေနရတာေတာင္ အသားအရည္ကုိ ညိဳေမွာင္ေအာင္ မျပဳႏုိင္ဘူး။ ေနေရာင္ျခည္ရဲ႔ အသားညိဳေမွာင္ေစတဲ့ အက္တမ္ ဆုိင္ရာ ျဖစ္စဥ္ဟာ ေရွးရုိးသိပၸံက လက္ခံထားတဲ့ အကန္႔အသတ္ရဲ႔ အလြန္မွာ ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။

ေရွးရုိးသိပၸံရဲ႔ အားနည္းခ်က္ေတြဟာ ပုိမုိသိသာလာတဲ့ တုိင္ေအာင္ သူ႔ရဲ႔အကာအရံကုိ ထုိးေဖာက္ ဖ်က္ဆီးပစ္ဖုိ႔က မလြယ္ပါဘူး။ သိပၸံပညာရွင္ေတြကုိ မရဏလမ္းဆုံးမွာ တုပ္ေႏွာင္ထားတဲ့ ေရွးရုိးသိပၸံရဲ႔ ( ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္ေသာ) အဓိကခ်ဳပ္ခ်ယ္မွဳ နွစ္ခု မရွိေတာ့ျပီျဖစ္တဲ့ ေမာ္ဒန္သိပၸံကမာၻ ကုိ ေခၚေဆာင္ဖုိ႔ရန္ အတြက္ အုိင္းစတုိင္း (Albert Einstein) ထက္မည့ံ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ထြက္ေပၚလာဖုိ႔ လုိပါတယ္။
Written-Dr.Granville Dharmawardena
Translated-Ahlataya
Enhanced by Zemanta


Read more...

Ajahn Brahm on non-self

Ajahn Brahm on non-self



Ajahn Brahm is a regular speaker here in Bangkok, I remember seeing him talk at AUA a couple of years ago and I attended a wonderful meditation workshop he held a few days later in the WFB headquarters on Sukhumvit. He was back there again yesterday, and though I missed the meditation sessions, I did manage to make the evening talk, 'Not me, not mine, not a self'.

Despite Ajahn Brahm's lively and accessible style, it's not an easy topic, and one I've often felt there is slightly too much emphasis on. These advanced teachings are suitable for many of course, but sometimes it seems to me that every English-language Buddhist speaker that comes to Bangkok wants to talk about anatta, and so those of us at the back of the class get rather overlooked.

However, Ajahn Brahm did a wonderful job of bringing the subject down to earth and pointing out its relevance in our everyday life. You are not your body, he said, you are not your intelligence, you are not your job or even your gender, so relax, let go. There is no you, and nothing is yours. There is nothing to feel proud of and nothing you can't let go of.

Not even your will, he continued, is yours, not even your consciousness, it is a bus without a driver, and you simply don't exist. I was glad when in the question and answer period a Thai woman admitted to her confusion and fear in the face of this teaching, and asked Ajahn Brahm for something more positive. "What" she said, "CAN we hold on to?"

"Wisdom, virtue, and peace", he answered, and then told what I thought was his loveliest story of the evening. Five children are each given a wish, and the one with the best wish wins. The first child asks for a burger and fries. The second child, having had longer to think about it, asks for the whole restaurant. The third child, outdoing even that, wishes for a billion dollars.

The fourth child has had longer to come up with an even better wish, and so asks for... three wishes! The third of which would always be three more. Thus, amazingly, the forth child manages to attain an infinity of wishes. Finally the fifth child is asked for his wish, a wish superior to even an infinity of wishes, and he asks for... contentment. Enlightenment, Ajahn Brahm said, is like this.

Link:
Littlebang: Ajahn Brahm

Read more...

No Ajahn Chah or Not Individual (English language)


Ajahn Chah was born in 1918 in a village located in the north-eastern part of Thailand. He became a novice at a young age and received higher ordination at the age of 20.

He practised meditation under a number of masters, among whom was Ajahn Mun, a highly respected & accomplished meditation teacher of the time. Ajahn Chah later became an accomplished meditation teacher in his own right, sharing his realization of the Dhamma with those who sought it.

The essence of his teaching is rather simple: Be Mindful. Don't grasp on to anything. Let go any feelings or attachment.

"Do not be a bodhisatta; do not be an arahant ; don't want to be a someone or something; do not be anything at all. If you are a bodhisatta, you will suffer; if you are an arahant, you will suffer; if you are anything at all, you will suffer. "_By Ajahn Chah.

Attachment: download ebook(No Ajahn Chah).pdf

Read more...

စိတ္အားျဖည့္ စကားစုေလးမ်ား… (၁)

ဘုန္းဘုန္းဘေလာဂ္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ ေတြးမိသမွ် စာစုေလးမ်ားထဲက စာဖတ္သူမ်ားကုိ အားျဖစ္ေစမယ့္ သတိေပးစကား ႏွလုံးသား အာဟာရေလးမ်ားကုိ ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး ျပန္လည္တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ စာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ ဖတ္ရတာထက္ စာတစ္ပုိဒ္ေလာက္၊ စာတစ္ေၾကာင္းေလာက္၊ စကားလုံးတစ္လုံးေလာက္က စိတ္အားအင္ကုိ ပုိၿပီးျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္အင္အား အသိတရားေလးမ်ား တုိးပြားေစဖုိ႔ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေကာက္ခ်က္ေလးမ်ားကုိ ထပ္မံတင္ျပလုိက္ျခင္းပါ္။

စကားလုံး…စကားလုံးေတြေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး မခံစားပါနဲ႔။ စကားလုံးဆုိတာ ပညတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ ခ်စ္ရင္ အေကာင္းေျပာၾကမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ မုန္းရင္ေတာ့ အဆုိးေျပာၾကမွာပါ။
တကယ္ၿမဲခ်င္ရင္…ရားထူဌာနႏၲရေတြ ၿမဲဖုိ႔အတြက္ ေဗဒင္၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ေတြ မလုိပါဘူး။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ လုိပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ အက်င့္သီလၿမဲဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္ၿမဲမွ ကိုယ္လည္းၿမဲမွာပါ။

ၾကည္ညိဳတတ္ပါေစ…ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္လုိၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတယ္ ဆုိတာထက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းေနဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကည္ညိဳႏုိင္မွ သူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳမႈကုိ ခံႏုိင္ပါမယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ရင္ သူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳခံမႈဟာ ခဏပဲျဖစ္မွာပါ။

ကုိယ္ျဖစ္ကုိယ္ခံ…ကုိယ္လုပ္သမွ် သူမ်ားေတြ မသိႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ သိေနၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိုယ္ကုိ မညာမိဖုိ႔ ကုိယ့္အလုပ္ေတြကုိ ႐ုိးသားစြာ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အေကာင္းအဆုိးကုိ ကုိယ္ပဲခံရမွာ ျဖစ္လုိ႔ပါ။

ဒီလုိေနၾကည့္ပါ…အခ်စ္ရွိရင္ အျပစ္ရွိတတ္သလုိ အမုန္းရွိရင္လည္း အ႐ႈံးရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္ကင္းဖုိ႔နဲ႔ အ႐ံႈးမရွိဖုိ႔အတြက္ မခ်စ္မမုန္းဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။အျပစ္မျဖစ္ေအာင္…အျပစ္ဆုိတာဟာ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္ၾကသလုိ သူမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္တဲ့ အျပစ္ေတြကုိေတာင္ မျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးပဲနဲ႔ သူမ်ားအျပစ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္မွာ အကုသုိလ္ အျပစ္ေတြ ထပ္တုိးေအာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။

အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္…တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းေတာင္ အကုသုိလ္ေတြက မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတာ သူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး၊ သူမ်ားကုိအမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္ေတြထပ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ေတြ ထပ္တုိးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနရတဲ့ အခုိက္ဟာ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ျဖစ္ေနၾကေတာ့မွာပါ။

ကုိယ္ေကာင္းေအာင္အရင္လုပ္…ပုထုဇင္ေတြျဖစ္ေနသမွ် ရမ္းေနၾကမွာပါ။ ရမ္းေနသမွ် အျပစ္အနာအဆာေတြလည္း ရွိေနၾကမွာပါ။ ဒီေတာ့ကား ရမ္းေနၾကတဲ့သူခ်င္း အတူတူ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူမ်ားရမ္းတာ၊ သူမ်ားအျပစ္အနာ အဆာျဖစ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ မေလ်ာ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ ေကာင္း၊ မေကာင္းတာေတြကို လုိက္ၾကည့္ေနၾကမွာလဲ…။ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူသလုိ ကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းမေကာင္းတာေတြကုိသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ ကိုယ္ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကုိသာၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ အရင္လုပ္သင့္ၾကတာေပါ့။

အမွန္ၾကည့္တတ္ပါေစ…သူမွားတယ္ ကုိယ္မွန္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္အေတြးဟာ ျပႆနာကုိ ေျပလည္ေစတဲ့ သေဘာမရွိဘဲ သံသရာကုိသာ ရွည္ေနေစတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပုထုဇင္ လူသားမ်ားျဖစ္၍ အလုံးစုံျပည့္စုံတဲ့ သူဆုိတာ မရွိႏုိင္သလုိ အမွားမလုပ္မိတဲ့သူ၊ မမွားဖူးတဲ့သူဆုိတာလည္း မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလုိအမွားေတြ ရွိတတ္တဲ့သူအခ်င္းခ်င္း သူမွားတယ္၊ ကုိယ္မွန္တယ္ဆုိၿပီး ျငင္းခုံၾက၊ ခုိက္ရန္ျဖစ္ၾက၊ အၿငိဳးအေတးထားၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီသံသရာႀကီးဟာ ဒီဘ၀မွာေရာ ေနာင္ဘ၀ဘ၀မ်ားအထိပါ ပါသြားၾကေတာ့မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းရွိလုိ႔ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ေခတၱလာေတြ႕ၾကတဲ့ အခုိက္မွာ အမွားေတြကုိ မၾကည့္ဘဲ အမွန္ေလးေတြကုိသာ ၾကည့္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ လုပ္ေပးသင့္ၾကပါတယ္။

အေပါင္းအသင္း…အေပါင္းအသင္းဆုိတာ အမ်ားႀကီးရွိဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိတာထက္ ေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိတာက ပုိၿပီး ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္ ေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း အနည္းငယ္ရွိေနတာက ဒီဘ၀ေရာ ေနာင္သံသရာပါ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတာပါ။ မေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ အေဖာ္မြန္ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိတာထက္ ေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ ညႊန္ၾကားျပသေပးတဲ့ အေပါင္းအသင္း နည္းနည္းေလးရွိတာက ပုိၿပီးတန္ဘုိးရွိလွပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ ေကၽြးႏုိင္ေမြးႏုိင္ ေပးႏုိင္ကမ္းႏုိင္မွ အေဖာ္ျဖစ္တဲ့ အေပါင္းအသင္းမ်ား ေပါမ်ားေနတာထက္ ဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း ကုိယ္၏ေစာင္မျခင္း ျပဳတတ္တဲ့ အေပါင္းအသင္း အနည္းငယ္က ပုိၿပီးအားကုိးရပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ မဟုတ္တာလုပ္မွ အေပါင္းအသင္းေတြ ေပါမ်ားတာထက္ အေပါင္းအသင္းမေပါေပမယ့္ အကုသုိလ္မျဖစ္္ဘဲ ရွိေနတာက ပုိၿပီး အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

Read more...

ေဟတုပစၥည္း - ၁(င)

ဒါနကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

အနိစၥျမင္ေတာ့ ေလာဘေတြကင္းစင္လို႔ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာလို႔ရိွရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ေရွးကထက္ ပုိၿပီး မျပည့္စံုဘူးလား။ ... ျပည့္စံုပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အနိစၥျမင္ေတာ့၊ ေလာဘစင္သည္၊
ေလာဘစင္ေတာ့၊ အေလာဘဝင္သည္၊
အေလာဘဝင္၊ ဒါနလွ်င္ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

အနိစၥျမင္္ေအာင္႐ႈႏိုင္ေတာ့ မျမဲဘူးလို႔ သိတယ္။ မျမဲဘူးလို႔ သိေတာ့ ေလာဘေတြ မကင္းစင္ပါဘူးလား။ ... ကင္းစင္ပါတယ္။ မျမဲတာကို ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ မလိုခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္အရာကိုမွ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားတယ္။ "ေလာဘစင္" ဆိုတာ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ျဖစ္တယ္။ ေလာဘကင္းစင္ေတာ့ အေလာဘျဖစ္လာတယ္။ အေလာဘ မဝင္လာပါဘူးလား ... ဝင္လာပါတယ္။ ေလာဘကင္းစင္သြားတာနဲ႔ အေလာဘမဝင္လာပါဘူးလား ... ဝင္လာပါတယ္။ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ ေလာဘမရိွရင္ အေလာဘျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ ေလာဘေတြ ကင္းစင္သြားေတာ့ အေလာဘေတြ ဝင္လာတယ္။ ေလာဘေတြ ဝင္လာေတာ့ ဒါနေတြ ေရွးကထက္ ပိုၿပီးေတာ့ မျပဳလုပ္ႏိုင္ပါဘူးလား ... ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ရာ ဒါနေတြ အစဥ္ျပည့္စံုဖို႔ရာ ျဖစ္တယ္။

အနိစၥျမင္လွ်င္ ေလာဘကင္းစင္တယ္။ ေလာဘကင္းစင္လို႔ရိွရင္ အေလာဘ ဝင္လာတယ္။ အေလာဘေတြ ျဖစ္လာရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ ျဖစ္တယ္။ ေယာဂီေတြ ဒါနႏွင့္ မျပည့္စံုခ်င္ပါဘူးလား ... ျပည့္စံုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အနိစၥျမင္ေအာင္လည္း မ႐ႈရပါဘူးလား ... ႐ႈရပါတယ္။

ေဟတုပစၥည္းထဲက မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို ပယ္ႏိုင္ရေအာင္၊ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ေတြကို တိုးပြားလာရေအာင္ ဘယ္တရားမ်ား ႐ႈမွတ္ရပါမလဲ ... သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ရပါမယ္။ အနိစၥျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ မွတ္ႏိုင္ရင္ မေကာင္းတဲ့ ေလာဘေတြ ကင္းစင္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ ေလာဘေတြ ဝင္လာပါတယ္။ ဒါနကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ေနရာမက်ပါဘူးလား .. ေနရာက်ပါတယ္။

သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

ဒုကၡဒႆန = ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ျခင္းျဖင့္၊ အေဒါေသာ = အေဒါသဟိတ္သည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဒုကၡျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ေတာ့ ေဒါသေတြ မျဖစ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ဒုကၡေတြ ျမင္ေနရေတာ့ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါသထပ္ၿပီး ျဖစ္ခ်င္ပါဦးမလား ... မျဖစ္ခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေတာ့ ဘာဝင္လာပါသလဲ ... အေဒါသ ဝင္လာပါတယ္။ အေဒါသဝင္လာေတာ့ ဘယ္ကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလာပါသလဲ ... သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလာပါတယ္။ အေဒါသ = ေမတၱာမ်ားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ၊ ေမတၱာျပ႒ာန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ သူတစ္ပါးအသက္ကို သတ္ဖို႔ရာ ဝန္ေလးသြားၾကေသာေၾကာင့္ သီလပိုၿပီးေတာ့ လုံျခံဳသြားၾကတယ္။ သူတစ္ပါးပစၥည္း ခိုးဖို႔ရာလည္း ဝန္ေလးသြားၿပီး။ ပိုၿပီးေတာ့ အဲဒီသိကၡာပုဒ္ေတြ လံုျခံဳသြားၾကတယ္။ သီလကုသိုလ္ေတြ ျပည့္စံုသြားၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ဒုကၡျမင္ေတာ့၊ ေဒါသစင္သည္၊
ေဒါသစင္ေတာ့၊ အေဒါသဝင္သည္၊
အေဒါသဝင္၊ သီလလွ်င္၊ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

ဒုကၡျမင္ေအာင္ ထင္ေအာင္ ရႈလိုက္ေတာ့ ေဒါသေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေဒါသေတြ ကင္းစင္ေတာ့ အေဒါသ = ေမတၱာဓာတ္ေတြ ဝင္လာတဲ့အခါ သီလနဲ႔ပိုၿပီးေတာ့ ျပည့္စံုလာဖို႔ရာျဖစ္တယ္။ ေယာဂီမ်ား သီလႏွင့္ မျပည့္စံုခ်င္ၾကပါဘူးလား ... ျပည့္စံုခ်င္ၾကပါတယ္။ ျပည့္စံုခ်င္လို႔ရိွရင္ ဒုကၡထင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မက်ေနပါဘူးလား .. အဓိပၸါယ္က်ေနပါတယ္။

ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုပံု

အနတၱ ဒႆေနန = အနတၱကို ျမင္ျခင္းျဖင့္၊ အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ အနတၱကို ျမင္ေအာင္ ရႈလိုက္ေတာ့ ေတြေဝတဲ့ ေမာဟေတြ ကင္းစင္သြားတယ္။ ေမာဟေတြ ကင္းစင္သြားေတာ့ မေတြမေဝ အမွန္တို္င္းသိတဲ့ အေမာဟျဖစ္လာတယ္။ အေမာဟျဖစ္လာေတာ့ အေရွးကထက္ ဘာဝနာတရားေတြကို ပို၍ အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ အားထုတ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြႏွင့္ ပိုျပည့္စံုလာရေပတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အနတၱျမင္ေတာ့၊ ေမာဟစင္သည္၊
ေမာဟစင္ေတာ့၊ အေမာဟဝင္သည္၊
အေမာဟဝင္၊ ဘာဝနာလွ်င္၊ အစဥ္ျပည့္စံုသည္။

အနတၱျမင္ေတာ့ ေတြေဝမိုက္မွားတဲ့ ေမာဟေတြ ကင္းစင္တယ္။ ေမာဟေတြ ကင္းစင္ေတာ့ အေမာဟေတြ ဝင္လာတယ္။ အေမာဟေတြ ဝင္လာေတာ့ ဘာဝနာကုသိုလ္ေတြ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ပုိၿပီး ျပည့္စံုလာပါတယ္။

အနိစၥျမင္လွ်င္၊ ေလာဘစင္၊ အေလာဘဝင္၊ ဒါနကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။
ဒုကၡျမင္လွ်င္၊ ေဒါသစင္၊ အေဒါသဝင္၊ သီလကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။
အနတၱျမင္လွ်င္၊ ေမာဟစင္၊ အေမာဟဝင္၊ ဘာဝနာကုသိုလ္ႏွင့္ ျပည့္စံုဖို႔ပင္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈႏုိင္လို႔ရိွရင္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဟိတ္ေတြ မေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ ပယ္ၿပီးသားျဖစ္တယ္။ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟဟိတ္ေတြ ႀကီးပြားလာၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ ျပည့္စံုလာတယ္။ ဒါနႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၊ ဘာဝနာႏွင့္လည္း ျပည့္စံုဖို႔ရာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဝိပႆနာ႐ႈရာမွာ အနိစၥျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔၊ ဒုကၡျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔၊ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ဖို႔ရာ အေရးမႀကီးပါဘူးလား ... အေရးႀကီးပါတယ္။

ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါ ဝိပႆနာစစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ရာ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱျမင္ေအာင္ ႐ႈရာမွာျဖစ္တယ္။ ေရွ႕ပိုင္း ဝိပႆနာကေတာ့ တရားသေဘာေလးေတြ ေရွးဦးစြာ ေတြ႔ျမင္ေအာင္သာ ဝိပႆနာ ႐ႈရပါေသးတယ္။ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြကို ႐ႈလွ်င္႐ႈျခင္းေတာ့ ျမင္မွ ျမင္ႏိုင္ပါဦးမလား ... မျမင္ႏိုင္ေသးေပဘူး။

အစပိုင္းမွာ ဝိပႆနာမည္ပံု

ပညတၱႎ ဌေပတြာ ဝိေသေသန ပႆတီတိ ဝိပႆနာ။
ပညတၱႎ = ေခါင္း ကိုယ္ ေျခ လက္စေသာ ပံုသဏၭာန္ သဏၭာန ပညတ္မ်ားကို၊ ဌေပတြာ = ခြာထား၍၊ ဝိေသေသန = အထူးထူး အျပားျပားအားျဖင့္၊ ပႆတိ = ႐ႈတတ္၏ ။ ဣတိ တသၼာ = ထုိသို႔ ပညတ္ကို ခြာ၍ အထူးထူး အျပားျပား ႐ႈရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ ဝိပႆနာ = ဝိပႆနာမည္၏ ။

အစပိုင္း ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါမွာ ပညတ္ပံုသဏၭာန္ေတြကို ခြာႏိုင္သမွ် ခြာၿပီးေတာ့ ႐ႈရတယ္။ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္လုိ႔ ႐ႈမွတ္ရာတြင္ ေဖာင္းတယ္လို႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ဝမ္းဗိုက္ပံုသဏၭာန္ ျဒပ္ႀကီးကိုေတာ့ ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ပိန္တယ္လို႔ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ဝမ္းဗိုက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေဖာင္းတယ္လုိ႔ မွတ္တဲ့အခါမွာ အတြင္းက ေတာင့္တင္းတဲ့သေဘာ၊ တြန္းကန္တဲ့ သေဘာတရားကို၊ ပိန္တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာ အတြင္းက လႈပ္ရွားသြားတဲ့သေဘာ၊ ေရြ႕သြားတဲ့သေဘာတရားကို သိေအာင္ မစူးစိုက္ရပါဘူးလား ... စူးစိုက္ရပါတယ္။

ၾကြတယ္ လွမ္းတယ္ ခ်တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကိုေတာ့ ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ၾကြတယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါ အေပၚကို တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕တက္သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ် သိေအာင္စူးစိုက္ရတယ္။ လွမ္းတယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေရွ႕ကို တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕ေရြ႕သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ်သိေအာင္ စူးစိုက္ရတယ္။ ခ်တယ္လို႔ မွတ္တဲ့အခါမွာလည္း ေျခေထာက္ပံုသဏၭာန္ျဒပ္ႀကီးကို ခြာႏိုင္သမွ်ခြာ၊ ေအာက္သို႔ တစ္ေရြ႕ၿပီးတစ္ေရြ႕၊ ေရြ႕ေရြ႕သြားတဲ့ သေဘာေတြကို သိႏိုင္သမွ်သိေအာင္ စူးစိုက္ရပါတယ္။

ဤကဲ့သို႔ ပညတ္ကို ခြာ-ခြာၿပီးေတာ့ ေဖာင္းတဲ့အမူအရာ ပိန္တဲ့အမူအရာ ၾကြတဲ့အမူအရာ လွမ္းတဲ့အမူအရာ ခ်တဲ့အမူအရာ အထူးထူးအျပားျပားေတြကိုလိုက္ၿပီး မ႐ႈရရပါဘူးလား ... ႐ႈရပါတယ္။ ႐ႈရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီလို ႐ႈရတာကို ဘာလို႔ေခၚပါသလဲ ... ဝိပႆနာလို႔ ေခၚပါတယ္။

ေနာက္ဆင့္ကာဆင့္ကာ ႐ႈမွတ္လို႔ သမာဓိဉာဏ္ေတြ ရင့္က်က္လာ၍ သမၼသနဉာဏ္၊ ဥဒယဗၺယဉာဏ္၊ ဘဂၤဉာဏ္တို႔သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱသေဘာေတြကို ျမင္လာၾကပါတယ္။ ဝိပႆနာ႐ႈတဲ့အခါ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱတို႔ကို ျမင္လုိ႔ရိွရင္ အခုေျပာခဲ့ၿပီးတဲ့အတိုင္း အက်ဳိးတရားေတြ ရရိွႏိုင္ပါတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာရင္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီး သိလာပါတယ္။

နာမ႐ူပပရိေစၧဒဉာဏ္ - ႐ုပ္ နာမ္ကြဲတဲ့အဆင့္မွာေတာ့ အနိစၥေတြ ဒုကၡေတြ အနတၱေတြ မထင္ရွားလာေသးေပဘူး။ ပစၥယပရိဂၢဟဉာဏ္ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာလည္း မထင္ရွားေသးေပဘူး။ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးမွ်သာ ထင္ရွားၾကတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ အနိစၥပဲ ဒုကၡပဲ အနတၱပဲလို႔ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ သိလာၾကတယ္။ သမၼသနဉာဏ္သို႔ ေရာက္လာတဲ့အခါ ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္ ထိုင္တယ္ ထိတယ္ဟု ႐ႈမွတ္လို႔ မၾကာေသးမီ တစ္ခါတစ္ခါ (၁၀) မိနစ္၊ (၁၅) မိနစ္ခန္႔ေလာက္မွာပင္ နာတာ က်င္တာ ေအာင့္တာ ကိုက္တာ ခဲတာ မူးတာ ယားတာ ေအာ့ခ်င္ အန္ခ်င္ရိွတာ ယိမ္းတာ ယိုင္တာ ဖိတာ ေလးတာ တြန္းေနတာ ဆြဲေနတာမ်ားကို မေတြ႕ရပါဘူးလား ... ေတြ႕ရပါတယ္။ ေအာ္ .. ဒီခႏၲာႀကီး ခံလိုက္ရတာ၊ ဒုကၡတုံး ဒုကၡခဲႀကီးပါလားလုိ႔ မထင္လာပါဘူးလား ... ထင္လာပါတယ္။

ဘဝဆိုးေတြ ျမင္တတ္ပံု

ထိုင္၍႐ႈမွတ္စဥ္ အာ႐ံုနိမိတ္ေတြကလည္း ဘာေတြ ထင္လာတတ္ပါသလဲဆိုေတာ့ အသုဘေတြခ်ည္းပဲ ထင္လာတတ္တယ္။ အေလာင္းေကာင္ေတြ အ႐ိုးစုေတြ မထင္လာတတ္ပါဘူးလား .. ထင္လာတတ္ပါတယ္။ သမာဓိဉာဏ္အားေကာင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဘဝါဘဝက ဘဝေဟာင္းေတြက ဆိုးခဲ့တဲ့ ဘဝအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကိုလည္း ျမင္တတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိ႕ကလည္း အတိတ္ဘဝက မိေခ်ာင္းျဖစ္ခဲ့လုိ႔ မိမိခႏၲာကိုယ္ဟာ မိေခ်ာင္းပံုသဏၭာန္ႀကီးလုိ၊ အတိတ္ဘဝက လိပ္ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ မိမိခႏၲာကိုယ္ဟာ လိပ္ပံုသဏၭာန္ႀကီးလုိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထင္ေနတတ္ၾကေပတယ္။ ၾကံခင္းၿမိဳ႕၊ တရားစခန္းတစ္ခုမွာ တရားထိုင္မွတ္လိုက္လွ်င္ သူ႔ခႏၲာကိုယ္ နဂါးပံုသဏၭာန္ျဖစ္သြားလို႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေယာဂီတစ္ဦးကို နဂါးေယာဂီဟု အမည္ေပးထားဖူးပါတယ္။

သမၼသနဉာဏ္၌ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱသိပံု

ဤကဲ့သို႔ သမၼသနဉာဏ္၌ ေယာဂီမွာ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲေတြလည္း ျဖစ္ေနရ၊ အဲဒီပံုသဏၭာန္ဆိုးႀကီးမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရေတာ့ "ေအာ္ .. မိမိဘဝေဟာင္းေတြက တယ္ဆိုးခဲ့ပါလား" ဟု ဝမ္းနည္းၿပီး ခ်ဳံးခ်ဳံးခ် မငိုရပါဘူးလား .. ငိုရပါတယ္။ ေအာ္ ... ဆင္းရဲလို္က္တာ၊ မဆင္းရဲပါဘူးလား ... ဆင္းရဲပါတယ္။ ဤခႏၲာကိုယ္ႀကီးကို ဒုကၡပဲဟု သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတယ္။ ဒုကၡလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတာ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္တယ္။

နာတာ က်င္တာေတြကလည္း တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး၊ တစ္မ်ဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး ေျပာင္းလဲၿပီး နာလိုက္ က်င္လိုက္ ေအာင့္လိုက္ ျဖစ္ေနေတာ့ ျမဲပါရဲ႕လား... မျမဲပါဘူး။ မျမဲပါလားလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ မသိပါဘူးလား ... သိပါတယ္။ မျမဲျခင္း အနိစၥလို႔ သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ သိတာ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္တယ္။

ဝိပႆနာတရား လာအားထုတ္တာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ အားထုတ္ခ်င္လို႔ လာခဲ့တာ အခု ဒီဉာဏ္က်ေတာ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ အားထုတ္လို႔ ရပါရဲ႕လား ... မရပါဘူး။ နာတာ က်င္တာ ကိုက္ခဲတာေတြ လုိခ်င္လို႔ ဝိပႆနာတရား လာအားထုတ္တာပါလား ... မဟုတ္ပါဘူး။ မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ္မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ေနရတယ္။ ကိုယ္အစိုးရပါရဲ႕လား .. ကိုယ္အစိုးမရပါဘူး။ ကိုယ္အစိုးမရဆိုတာ ဗမာလုိျဖစ္တယ္။ ပါဠိလိုက်ေတာ့ ... အနတၱပါ။ မေတြ႕ရပါဘူးလား ... ေတြ႕ရပါတယ္။

အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြ မထင္သြားပါဘူးလား ... ထင္သြားပါတယ္။ ေနရာက်သြားၿပီး။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မေကာင္းတဲ့ဟိတ္ေတြ ပယ္ႏိုင္သမွ် ပယ္လုိ႔ရသြားပါၿပီ။ ေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြ တုိးတက္ႏိုင္သမွ် တုိးတက္လာၿပီျဖစ္တယ္။

ေနာက္ ဆရာသမားေတြ ညႊန္ျပတဲ့အတုိင္း ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ႐ႈမွတ္လို႔ ဉာဏ္စဥ္တစ္ဆင့္ တက္သြား၍ ဥဒယဗယဉာဏ္ ေရာက္သြားေတာ့ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ ေလးလံတာ ထိုင္းမိႈင္းတာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ နာတာ က်င္တာ ေအာင့္တာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ မူးတာ ယားတာေတြလည္း မရိွေတာ့ေပဘူး။ ေပါ့ပါး သြက္လက္ၿပီး ကာယလဟုတာ စိတၱလဟုတာ = ကိုယ္ကလည္းေပါ့ပါး စိတ္ကလည္းေပါ့ပါး၊ ကာယမုဒုတာ စိတၱမုဒုတာ = ကိုယ္ကလည္း ႏူးညံ့ စိတ္ကလည္း ႏူးည့ံ။

သမၼသနဉာဏ္တုန္းကေတာ့ ေယာဂီက စိတ္ဆိုးေနတတ္တယ္။ စိတ္ေတြလည္း ညစ္ေနတတ္တယ္။ တခ်ဳိ႕တခ်ဳိေသာ ေယာဂီမ်ား ေတာ္ေတာ္ကို ဆိုးေနတာပါပဲ။ ကမၼ႒ာန္းဆရာကိုေတာင္ ျပန္ျပန္ၿပီး ေျပာေနတတ္တယ္။ ျပန္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားေနတတ္ၾကတယ္။

ဆက္ရန္ ... ေဟတု ၁(စ)

Read more...

တည္ေတာဆရာေတာ္ အရိယာဟူသည္...

တည္ေတာဆရာေတာ္ အရိယာဟူသည္...






















































































































Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP