* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, June 18, 2009

ေဟတုပစၥည္း - ၁(ဂ)

ေသျခင္း (၆) မ်ဳိး

ေဟတုပစၥည္း၏ အေၾကာင္းတရားႏွင့္ အက်ဳိးတရားတုိ႔ကို သိထားသင့္ၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းတရား အရင္းခံၿပီး အက်ဳိးတရားျဖစ္ပံုကို အ႒ကထာဆရာမ်ားက ဆက္လက္ၿပီး ဖြင့္ျပထားပါတယ္။

အေလာေဘန ေပတၱိဝိသေယ န ေဟာတိ။
အေလာေဘန = အေလာဘျဖင့္၊ ေပတၱိဝိသေယ = ၿပိတၱာဘံု၌၊ ဥပတၱိ = ျဖစ္ျခင္းသည္၊ န ေဟာတိ = မျဖစ္။

အေဒါေသန နိရေယ န ေဟာတိ။
အေဒါေသန = အေဒါသျဖင့္၊ နိရေယ = ငရဲျပည္၌၊ ဥပပတၱိ = ျဖစ္ျခင္းသည္၊ န ေဟာတိ = မျဖစ္။

အေမာေဟန တိရစၧာန ေယာနယံ န ေဟာတိ။
အေမာေဟန = အေမာဟျဖင့္၊ တိရစၲာနေယာနိယံ = တိရစၧာန္မ်ဳိး၌၊ နိဗၺတၱိ = ျဖစ္ရျခင္းသည္၊ န ေဟာတိ = မျဖစ္။

အေလာဘက ျပိတၱာဘံုမွာ မျဖစ္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း။ အေဒါသက ငရဲဘံုမွာ မျဖစ္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္း။ အေမာဟက တိရစၧာန္မ်ဳိး၌ မျဖစ္ႏိုင္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း။...ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

ေလာဘက ျပိတၱာဘံုမွာ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း။ ေဒါသက ငရဲဘံုမွာ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္း။ ေမာဟက တိရစၧာန္ဘံုမွာ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္း။...ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳတာ ထင္ရွားပါတယ္။

ေလာဘအားႀကီးရင္ ေလာဘနဲ႔ေသရင္ ၿပိတၱာျပည္မွာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေလာဘႏွင့္ေသ၊ ထိုသူေတြ၊ ေရာက္ေလ ၿပိတၱာျပည္။

ေဟတုပစၥည္း-ေလာဘက ေက်းဇူးျပဳတာ ၿပိတၱာျပည္ေရာက္သြားပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အေလာဘႏွင့္ေသ၊ ထုိသူေတြ၊ ေရာက္ေလလူ နတ္ျပည္။

အေလာဘတည္းဟူေသာ ဟိတ္ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳလိုက္တာ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္ထိ ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ "လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္" ဆိုတာ ဥပလကၡဏနည္းပါပဲ။ ျဗဟၼာျပည္လည္း ေရာက္ၾကတာပါပဲ။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေဒါသႏွင့္ေသ၊ ထိုသူေတြ၊ ေရာက္ေလ ငရဲျပည္။

ေဟတုပစၥည္း ေဒါသကေန ေက်းဇူးျပဳတာ ငရဲကို ေရာက္တယ္။ ဒီေတာ့ ေဒါသကင္းေအာင္ ေနသင့္ပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အေဒါသႏွင့္ေသ၊ ထိုသူေတြ၊ ေရာက္ေလလူ နတ္ျပည္။

ေဟတုပစၥည္းမွ အေဒါသက ေက်းဇူးျပဳလို႔ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေမာဟႏွင့္ေသ၊ ထိုသူေတြ၊ ျဖစ္ေလ တိရစၧာန္။

ေမာဟတည္းဟူေသာ ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳလို႔ တိရစၧာန္ျပည္ ေရာက္သြားပါတယ္။ တိရစၧာန္ဆိုတာ ေတြေတြေဝေဝျဖစ္တယ္။ ေတြေတြေဝေဝျဖစေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ လူ႔ျပည္ ျပန္ေရာက္ဖို႔က အလြန္ခဲယဥ္းသြားၾကေပတယ္။ ေမာဟ မိမိတုိ႔သႏၲာန္မွာ ကင္းႏို္င္သမွ် ကင္းေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။

ေဆာင္ပုဒ္။ ။ အေမာဟႏွင့္ေသ၊ ထိုသူေတြ၊ ေရာက္ေလ နိဗၺာန္ျပည္။

အေမာဟဆိုတာ ပညာ၊ ပညာဉာဏ္ႏွင့္ ေသသြားရင္ အျမတ္ဆံုး အထြပ္အထိပ္ အက်ဳိးကေတာ့ နိဗၺာန္ျပည္ျဖစ္တယ္။ လူ႔ျပည္လည္း ေရာက္ႏိုင္တယ္။ နတ္ျပည္လည္း ေရာက္ႏိုင္တယ္။ ျဗဟၼာျပည္လည္း ေရာက္ႏိုင္တယ္။ အေမာဟႏွင့္ ေသႏိုင္ဖို႔က သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ အေမာဟ အထံုဝါသနာေတြ ပါၿပီးေတာ့ ကြယ္လြန္ခါနီးမွာ အေမာဟနဲ႔ ေသရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ပါရမီအားေလ်ာ္စြာ ျမင့္ျမတ္ရာ ဘံုဘဝေတြ ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။ နိဗၺာန္သို႔လည္း ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ ပညာနဲ႔ ေသဖို႔က အမွတ္တရားနဲ႔ေသမွ။ မွတ္ေနတံုးမွာ ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီ ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ကြယ္လြန္ရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထက္တန္းတန္းက်က် ဘံုဘဝေတြကို ေရာက္သြားမွာပါပဲ။ ကြယ္လြန္ခါနီးေတာ့ ကြယ္လြန္ေလာက္တဲ့ ေရာဂါေဝဒနာေတြႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္တို္င္း ပုဂၢဳိလ္တို္င္း ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ အဲဒီေရာဂါေဝဒနာ ဒုကၡေဝဒနာေတြကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ေအာင္ မွတ္ႏိုင္မယ္ဆိုလို႔ရိွရင္၊ အဲဒီလို မွတ္ရင္း မွတ္ရင္း ကြယ္လြန္သြားလို႔ရိွရင္ .. အေမာဟဉာဏ္ပညာနဲ႔ ေသတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက ေက်းဇူးျပဳလိုက္ေတာ့ ျမင့္ျမတ္ရာ ဘံုဘဝကို ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

ေဟတုပစၥည္းက ပစၥဳပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳပံု

အမွာ။ ။ ေဟတုပစၥည္းက ပစၥုပၸန္ဘဝ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာပင္ ေက်းဇူးျပဳတယ္။ ေနာင္ဘဝမ်ားမွာ ျဖစ္ျခင္းသည္ အက်ဳိးဆက္မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဟတုပစၥည္းက တိုက္႐ိုက္ေက်းဇူးျပဳတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သိၾကရပါတယ္။

ေရာဂါသမသီတိ ရဟႏၲာ = ေရာဂါလည္းေပ်ာက္၊ ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္လည္း ရိွတယ္။ ဇီဝိတသမသီတိ ရဟႏၲာ = ရဟႏၲာလည္းျဖစ္၊ အသက္လည္းကုန္၊ မွတ္ေနရင္း မွတ္ေနရင္းနဲ႔ အသက္လည္းကုန္သြားေတာ့ ေမာဟျဖင့္ ေသတာမဟုတ္၊ အေမာဟျဖင့္ (ေသတာ) ပရိနိဗၺာန္စံတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာဉာဏ္ျဖင့္ (ေသတဲ့) ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရဟႏၲာအျဖစ္ျဖင့္ (ေသရတဲ့) ပရိနိဗၺာန္စံရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ျပည္ ေရာက္သြားပါမယ္။

အေမာဟနဲ႔ ေသဖို႔ရာ ေယာဂီမ်ားအတြက္ အေရးႀကီးဆံုးပါပဲ။ အေမာဟနဲ႔ ေသႏိုင္ရေအာင္ သတိပ႒ာန္ ဝိပႆနာတရား ႐ႈမွတ္ေနရပါမယ္။ ႐ႈမွတ္ေနရင္း အေမာဟနဲ႔ ေသရတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ မေတြမေဝေသရေတာ့ ေသာတာပန္ဆိုရင္လည္း ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘံုဘဝပဲေရာက္မယ္။ သကဒါဂါမ္ဆိုရင္လည္း လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ (၆)ထပ္သို႔ ေရာက္မယ္။ အနာဂါမ္ဆိုရင္လည္း ျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္မယ္။ ရဟႏၲာဆိုရင္လည္း နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္သြားမွာပါပဲ။ အ႒ကထာဆရာေတြ ဖြင့္ျပထားတာ အလြန္ပဲ ေနရာက်ပါတယ္။

ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတည္းဟူေသာ မေကာင္းတဲ့ ဟိတ္ (၃)ပါးက ေက်းဇူးျပဳမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ တိရစၧာန္တုိ႔၊ ငရဲတို႔၊ ၿပိတၱာသို႔ က်သြားႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဟိတ္ (၃)ပါး အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟတုိ႔က ေက်းဇူးျပဳရင္ လူ႔ျပည္၊ နတ္ျပည္ (၆)ထပ္၊ ျဗဟၼာျပည္၊ နိဗၺာန္တိုင္ေအာင္ပဲ ေရာက္ရိွသြားႏို္င္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟတရားေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေအာင္ ေယာဂီမ်ား အားထုတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္ေရာက္ေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔ျဖစ္လို႔ အားထုတ္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ အခုေယာဂီမ်ားကေတာ့ အၿမဲတမ္းလိုပဲ အားထုတ္ေနၾကပါတယ္။ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေတြျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနၾကရတာျဖစ္တယ္။ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။

အေလာဘႏွင့္ ေလာဘတုိ႔၏ အက်ဳိးအျပစ္မ်ား

အ႒ာကထာဆရာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြရဲ႕ အျပစ္ေတြ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟေတြရဲ႕ အက်ဳိးေတြ ေဟတုပစၥည္းရဲ႕ အက်ဳိး အျပစ္ေတြကို အ႒ကထာဆရာေတြက ဖြင့္ျပတာ သိပ္ေကာင္းပါတယ္။

အေလာေဘာ အေရာဂ်ႆ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေလာေဘာ = အေလာဘသည္၊ အေရာဂ်ႆ = က်န္းမာျခင္း၏၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏။

အေဒါေသာ ေယာဗၺနႆ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေဒါေသာ = အေဒါသသည္၊ စိတ္မဆိုး အမ်က္မထြက္တတ္ျခင္းသည္၊ ေယာဗၺနႆ = အရြယ္ေကာင္းျခင္း၊ အရြယ္တင္ျခင္း၏၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏။

အေမာေဟာ ဒီဃာယုကတာယ ပစၥေယာ ေဟာတိ။
အေမာေဟာ = အေမာဟသည္၊ ဒီဃာယုကတာယ = အသက္ရွည္ျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းသည္၊ ေဟာတိ = ျဖစ္၏ ။ ဣတိ = ဤသို႔၊ အ႒ကထာစရိေယာ = အ႒ကထာဆရာသည္၊ သံဝေဏၰတိ = ေကာင္းစြာမေသြ ဖြင့္ျပေတာ္မူခဲ့ပါေပသတည္း..။
သာဓု ... သာဓု .... သာဓု ။

အေလာဘ မလိုခ်င္ မတပ္မက္ျခင္းဟာ အေရာဂ်ႆ = အနာေရာဂါကင္းျခင္း၏ ၊ ပစၥေယာ = အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အရာရာမွာ စားတဲ့ေသာက္တဲ့ ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာေတြ ျပဳလုပ္မည့္အရာေတြမွာျဖစ္ျဖစ္ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုေတာ့ အတိုင္းအတာနဲ႔ မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္တယ္။ မွ်တ႐ံုပဲ မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ က်န္းမာပါတယ္။

ေျပာင္းျပန္အားျဖင့္ ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ စားတဲ့အခါမွာလည္းပဲ သူႀကိဳက္တဲ့ အစာေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ အလြန္အကၽြံ စားတတ္တယ္။ ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အစားလည္းႀကီးတယ္။ အစားႀကီးၿပီး အလြန္အကၽြံစားေတာ့ အစာမေၾကေရာဂါေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။

အေလာဘဟာ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ ေလာဘက မက်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။ သတိထားသင့္ပါတယ္။

ေလာဘႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ မက်န္းမမာ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ ဟိုဟာလည္း လိုခ်င္၊ ဒီဟာလည္း လုိခ်င္၊ ဟိုဟာလည္းရခ်င္၊ ဒီဟာလည္းရခ်င္။ ေလာဘႀကီးေတာ့ ေနရာေဒသမေရြး၊ အခ်ိန္ကာလမေရြး၊ အစားအေသာက္မေရြး ျပဳလုပ္စားေသာက္ေတာ့ မက်န္းမာေတာ့ပါဘူး။ ေလာဘနည္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ အခ်ိန္ကာလကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ရသင့္တာမွပဲ ယူေတာ့မယ္။ မရသင့္တာ မယူေတာ့ဘူး။ စားသင့္တာမွပဲ စားမယ္။ မစားသင့္တာ မစားေတာ့ေပဘူး။ ေလာဘနည္းေနေတာ့ အတိုင္းအရွည္ ပမာဏကိုသိၿပီး မီွဝဲသံုးေဆာင္တတ္ေတာ့ က်န္းမာျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တယ္။

က်န္းမာတာဟာလည္း ေယာဂီမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုး လာဘ္တစ္ခုပဲ။ "အာေရာဂ်ာ ပရမာ လာဘာ" အေရာဂ်ာ = က်န္းမာျခင္းသည္၊ ပရမာ = ျမတ္ေသာ၊ လာဘာ = လာဘ္ႀကီးတစ္ခုပင္တည္း။ က်န္းမာေနတာ အေကာင္းဆံုး အျမတ္ဆံုး လာဘ္ပဲျဖစ္တယ္။ ေယာဂီမ်ား မၾကာခဏ နာၾကားဘူးပါတယ္။ က်န္းမာမွ ေလာကေရးရာေတြလည္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ အားထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ က်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေလာကေရးရာ စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးေတြလည္း ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ မိမိကိုယ္အား ဉာဏ္အားႏွင့္အမွ် ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာေရးရာဘက္က၊ ဓမၼေရးရာဘက္ကလည္း က်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွ မိမိရဲ႕ တရားဓမၼကို ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ႏိုင္တယ္။ အက်န္းမာရင္ေတာ့ အားမွ မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။

ဆက္ရန္ ..... ေဟတု (ဃ)သို႔

Read more...

ေနာင္တဆိုတာ ေနာင္မွတ... (ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ))

ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ)၉-မွ...

ေနာင္တဆိုတာ ေနာင္မွတ...






































































Read more...

ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ- တကၠသီလာျပတိုက္မွ... (ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း)



ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း ၃-မွ...

ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ- တကၠသီလာျပတိုက္မွ...

ေရွးအက်ဆံုး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဦးေခါင္းေတာ္...

ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံမွ ယခုျမင္ေတြ႔ႏိုင္ေသးေသာ ေက်ာက္ေတာင္မ်ား၌ ထြင္းထုထားေသာ ေက်ာင္းေတာ္မ်ား...

ေရွးေဟာင္းေစတီ ပုထိုးမ်ား...

ျပတိုက္ႀကီးအတြင္း၌ ျမင္ေတြႏိုင္သည့္ ဗုဒၶဘာသာဆိုင္ရာ ေရွးေဟာင္း႐ုပ္ထုမ်ား...







Read more...

ရဟန္းေတာ္မ်ား ျငင္းခံုမႈ…

ဝိဝါဒသုတ္ - (ျငင္းခံုျခင္း၊ ရန္ျဖစ္ျခင္း)

ရဟန္းေတာ္မ်ား ျငင္းခံုမႈ…

အသွ်င္ဥပါလိသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈတို႔ ျဖစ္ပါကုန္၏၊ ရဟန္းတို႔ သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရပါ၊ ယင္း ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား အဘယ္ပါနည္း၊ အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါ နည္း'' ဟု ေလွ်ာက္၏။

ဥပါလိ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းတို႔သည္…

တရား မဟုတ္သည္ကုိ ''တရားဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊

တရား ဟုတ္သည္ကုိ ''တရားမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊

ဝိနည္း မဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းဟုတ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊

ဝိနည္း ဟုတ္သည္ကုိ ''ဝိနည္းမဟုတ္'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆုိအပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ မိန္႔ဆိုအပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေဟာအပ္ မမိန္႔ဆုိအပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ေလ့က်က္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရားေလ့က်က္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မေလ့က်က္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္၏'' ဟု ျပကုန္၏၊

ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္အပ္သည္ကုိ ''ျမတ္စြာဘုရား မပညတ္အပ္'' ဟု ျပကုန္၏။

ဥပါလိ သံဃာ၌ ျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ ျဖစ္ၾကေသာ ေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာစြာ မေနၾကရကုန္၊ ယင္းျငင္းခံုမႈ ခုိက္ရန္ ျဖစ္မႈ အယူကဲြျပားမႈ စကားမ်ားမႈ၏ အေၾကာင္းကား ဤသည္ပင္တည္း။
အေထာက္အပံ့ကား ဤသည္ပင္တည္း ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။

၁ - ဝိဝါဒသုတ္၊ အေကၠာသဝဂ္၊ ဒသကနိပါတ္၊ အဂုၤတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။


Read more...

သာသနာေရေသာက္ျမစ္တို႔ ခမ္းေျခာက္ခ်ိန္

From Pictures

ဘေလာ့လာ မိတ္ေဆြတို႔ေရ...ေမးထဲမွာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ ထုံးစံတုိင္း ေကာင္းနိဳးရာရာေလးေတြကုိ ေဖၚ၀ါ့ဒ္လုပ္ေပးတဲ့ေမးေလးကုိ စိတ္၀င္စားစြာဖတ္လုိက္မိတယ္။ အသီးသီးေမးထဲမွာလည္း မိတ္ေဆြတုိ႔ဆီမွာ ေရာက္ဖူးတာလည္းရွိရင္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေရးထားတာေလးကသာသနာအတြက္သတိျပဳစရာေလးေတြျဖစ္ေန ေတာ့ အားလုံး မသိေသးသူမ်ားရွိပါက ဖတ္ရသိရေအာင္ တင္လုိက္ရပါသည္။ ထုိအတြက္ စာေရးသားသူကုိ လည္း ဤေနရာမွ ေတာင္းပန္ခြင့္ေတာင္းလုိက္ပါသည္။ ဘေလာသုိ႔တင္ခြင့္ျပဳပါ၊ စာေရးၿပီးခြင့္မေတာင္းမိတာ ကုိခြင့္လြတ္ပါလုိ႕။ စာတန္းပုိင္ရွင္ကုိေအာင္စည္ဟိန္းကုိေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ရွိပါတယ္...
ဘာေတြေရးထား လဲဖတ္ၾကည့္ရေအာင္....................

ညီမေရ . . .

ဒီတစ္ေခါက္ စကားအျဖစ္နဲ႔ ေျပာျဖစ္ေပမယ့္ အေသအခ်ာၾကီးကုိ မေဆြးေႏြးျဖစ္ေသးတဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ကုိေျပာျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ့။ မၾကာေသးမီက ရန္ကုန္နဲ႔ မနီးမေ၀း နယ္ျမိဳ႕ကေလးတစ္ျမိဳ႕ကုိ ခရီးထြက္ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီျမိဳ႕ကေလးကေန ေန႔၀က္ခရီးသာသာမွာရိွတဲ့ ရြာကေလး တစ္ရြာ ကုိလည္းအေရာက္သြားခဲ့ရပါ တယ္။ ရြာကေတာ္ အေတာ္ကေလး အိမ္ေျခမ်ားပါတယ္။ ရြာဦးမေတာ့ကုိးေတာင္ ျပည့္ေစတီၾကီးနဲ႔ ေရကန္ၾကီး တစ္ကန္လည္း ျမင္လုိက္ပါရဲ့။ ျပီးေတာ့ရြာဦးေက်ာင္းၾကီးကလည္း ဟည္းလုိ႔ေပါ့။ ရြာကုိေလ့လာေရးလာတာ မဟုတ္ေလေတာ့။

ကုိယ္ေရးကုိယ္တာ ကိစၥကိုပဲ ပထမ ဦးတည္ လုပ္ရတာေပါ့။ ျပီးလုိ႔အခ်ိန္နည္းနည္းရရင္ေတာ့ ရြာဦးေစတီၾကီးနဲ႔ ဘုန္းၾကိးေက်ာင္းၾကိးကုိ သြားမယ္လုိ႔စိတ္ကူးထားလုိက္မိတယ္။ ကိစၥေစာေစာျပိးတာနဲ႔ ရြာခံနဲ႔သာေရးနာေရး စကားေျပာမိမွပဲဒီဇာတ္လမ္းက စျဖစ္ေတာ့တယ္။

ညီမေရ . . .

ဒီရြာမွာ ဗုဒဘာသာ ကုိးကြယ္တာ ဆယ္အိမ္ေတာင္ မျပည့္ရွာေတာ့ဘူးတဲ့။ ျပီးေတာ့ အဲဒီ ဘုရား ေက်ာင္း ကန္ဟာ ဆရာဒကာနဲ႔ မစည္ကားခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္ႏွစ္စုေလာက္ေတာင္ ရိွျပီဆုိပါလား။ ဒီေက်ာင္းၾကီးမွာလည္း
ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္အျဖစ္ေတာထြက္ရဟန္းၾကိး တစ္ပါးသာ ရိွေတာ့သတဲ့။ ကုိးေတာင္ျပည့္ ေစတီေတာ္ ႀကီးးလည္း ထုံးသကၤန္းကပ္သူေ၀းလုိ႔ ဆီမိးေရခ်မ္းေတာင္အပူေဇာ္မခံရတာ ေတာ္ေတာ္ကုိ ၾကာခဲ့ပါျပီလုိ႔ ရြာခံ ဗုဒဘာသာ၀င္ တစ္ဦးက၀မ္းပန္းတနည္း ေျပာရွာပါရဲ့။

ညီမေရ . . .

အနားၾကည္လုိ႔ အလယ္ေနာက္တဲ့ ေကာသလႅအိပ္မက္ကေတာ့ အဲဒီေနရာမွာ မွန္လုိက္ေလလုိ႔ ေျပာရေတာ့ မွာပဲ။ တုိ႔ဗုဒဘာသာ၀င္ေတြ အဂၤလန္တို႔ ဘာမင္ဂန္တုိ႔ ျပင္သစ္တုိ႔ အေမရိကန္တုိ႔ မြန္ဘုိင္းတုိ႔မွာ ရိွရိွသမွ် ဓနအင္အားေတြ ပုံေအာျပီးသာသနာအထြတ္တင္ လုပ္ငန္းၾကီးေတြ လုပ္ေနၾကေပမယ့္ တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ ေတာ့သာသနာ့ ေရေသာက္ျမစ္ေတြ ခမ္းေျခာက္ကုန္ၾကပါေရာ့လား။

ညီမေရ . .

ဒီကေန သာသနာမွာ ဆရာအျဖစ္ အားထားရမယ့္ ဘုရားရွင္ရဲ့ သားရဟန္းေတာ္ေတြကုိဘယ္ေနရာကမ်ား ေပၚထြက္လာၾကပါလိမ့္။ ဘယ္ေနရာကမ်ား ေမြးထုတ္ေပးလုိ္က္ၾကတာပါလိမ့္။ ခပ္ရွင္းရွင္း မေထာက္မညာ ေျပာရရင္ ေက်းလက္ေတာနယ္ေတြကပဲ မဟုတ္လား။ ရန္ကုန္လုိျမိဳ႕ၾကိးျပၾကိးကေန သာသနာ့၀န္ထမ္း ရွင္ရဟန္းေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ခဲ့သလဲ စဥ္းေတာ့စဥ္းစားစရာပါ ညီမေရ။

ဟုတ္ပါရဲ့ . . . ျမိဳ႕ၾကီးျပၾကိးနဲ႔ မနိးတဲ့ ေက်းလက္ေတာနယ္ေတြကေနတုိ႔ဗုဒဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ဆရာ ျဖစ္လာမယ့္ ရဟန္းအေလာင္းအလ်ာ သာသနာအာဇာနည္ေတြကုိရြာဦးေက်ာင္းအသီးသီးကေန ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာေတြကေန ေမြးထုတ္ေပးလုိက္ၾကတာ မဟုတ္လား။ အဲဒီကေန ျမိဳ႕ၾကိးျပၾကိးကစာသင္တုိက္ ေတြေရာက္ လား။ အလတ္တန္း အၾကိးတန္းေတြအဆင့္အဆင့္ေအာင္။ စာခ်ဆရာေတာ္ေတြျဖစ္လာ။ ေနာက္ ဓမၼစရိယ ေအာင္ပန္းကုိလက္လွမ္းႏုုိင္ခဲ့ၾကတယ္ ဒီလုိမဟုတ္လား။

အခုေတာ့ သာသနာ႔အညြန္႔အဖူးကုိ ေမြးထုတ္မယ့္ ေက်းလက္က ေက်ာင္းကန္ဇရပ္မွာက်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္ ျဖစ္ေနတဲ့အျပင္ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ုဳိးကုိေျဖာင့္ေအာင္ မရြတ္ႏုိင္ရွာတဲ့ ဒကာေတြနဲ႔ မယားေသ သားကြဲစိးပြားပ်က္လုိ႔ရဟန္းေဘာင္တက္လာတဲ့ ေတာထြက္ၾကိးေတြကလည္း ရွစ္ပါးသီလေတာင္ အႏုိင္ႏုိင္ဆုိေတာ့ဒီရြာနဲ႔ ဒီသာသနာဟာ ေရရွည္မွာ ရင္ေလးစရာပါ။

ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃ၀န္ေဆာင္ဆရာေတာ္ တစ္ပါးကေတာ့ မိန္႔ဖူးပါရဲ့။ ေက်းလက္ကိုအေျခခံထားတဲ့ ဒီသာသနာမွာ သာသနာရဲ့ ေရေသာက္ျမစ္ျဖစ္တဲ့ ေက်းလက္ေဒသမွာသာသနာေရေသာက္ျမစ္ေတြ ခမ္းေျခာက္ေနတာဟာ အခ်ိန္မီကုစားရမယ့္အေရးၾကီးဆုံးအလုပ္လုိ႔ မိန္႔ပါတယ္။ ေက်းလက္ေဒသကေန သာမေဏဘ၀ကစလုိ႔ ဓမၼစရိယ အျဖစ္အဆင့္ဆင့္တက္လွမ္းလာခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ေတြထဲက ဘယ္ႏွပါးမ်ား ေက်းလက္ေဒသကုိယ္ေျမကုိယ္ ေရမွာ သာသနာ၀န္ထမ္းဖုိ႔ စိတ္ကူးခဲ့ၾကဖူးပါသလဲ။ ကုိယ္လုိဓမၼစရိယဆရာ ေတာ္ေတြ ကုိယ္ေျမမွာ ထြက္ေပၚဖုိ႔ စိတ္မ်ားကူးမိၾကပါေလစလုိ႔ ဆရာေတာ္ကေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္ ညီမရယ္။

ညီမေရ . . .

အဲသလုိ ေက်းလက္ေတာရြာမွာ ရွစ္ပါးသီလ ေျဖာင့္ေအာင္ မေပးတတ္တဲ့ေတာထြက္ရဟန္းၾကိးေတြရိွေန ေသးတာကုိပဲ ၾကံဖန္ေက်းဇူး တင္ရမယ္လုိ႔ တကၠသုိလ္ကကထိကဆရာတစ္ေယာက္က ေျပာခဲ့တယ္ကြဲ႕။ ဘုရားေက်ာင္းကန္မွာ ရဟန္းေတာ္ေတြ တစ္ပါးမွမရိွေတာ့တဲ့အျဖစ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကရလုိပါတဲ့။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕နဲ႔ ဘယ္ေလာက္မွ မေ၀းတဲ့ဥကၠံျမိဳ႕ ဘုရားၾကိးတုိက္ ဘုရားၾကိးဂုိဏ္း ဂုိဏ္းအုပ္ဆရာေတာ္ၾကိးတစ္ပါးကေတာ့
ဘုရားၾကိးဂုိဏ္း ဓမၼစက္ေရာက္တဲ့ ေက်းရြာ သုံးဆယ္ေက်ာ္ေက်ာ္မွာ အနည္းဆုံးဆယ့္ငါးရြာေလာက္မွာ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကီးမရိွတဲ့ ျပသနာကုိေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီး ရွာရတဲ့ဒုကၡက မေသးဘူးလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူျပန္တယ္။
ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းၾကိးရျပန္ေတာ့လည္း ေစာေစာကေရးျပခဲ့သလုိ မယားေသ သားဆုံးစီးပြားပ်က္လုိမုိ႔ ရဟန္း ေဘာင္တက္လာတဲ့ ေတာထြက္ၾကိးေတြနဲ႔ပဲတ၀ဲ၀ဲလွည္ရရွာျပန္တာတဲ့ကြယ္။

ဒါျဖင့္ရင္ ဒီေတာ ဒီနယ္ေတြမွာ သာသနာ့အညြန္႔အဖူးေတြ ေပၚလာဖုိ႔ ေ၀းစြ။ ဗုဒၶဘာသာဆုိတာကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ၾကည္ၾကည္စင္စင္ လမ္းျပေပးႏုိင္မယ့္ဆရာစစ္ဆရာေကာင္းေတာင္ ေပၚမလာႏုိ္င္တာဟာ တုိ႔ဘာသာ တုိ႔သာသနာအတြက္ ၀မ္းနည္းစရာမေကာင္းေပဘူးလား။ ရြာငယ္ ဇနပုဒ္ေတြက ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းေလာက္ ေအာင္ဓမၼစရိယေအာင္ပန္းကုိ ဆင္ျမန္းခဲ့တဲ့ တုိ႔ဆရာေတာ္ေတြ မဟာဓမၼာစရိယကစလုိ႔ ေဟာအခုဆုိရင္ အိႏိၵယလုိ ထုိင္းလုိ သိရိလကၤာလုိ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာင္ ဓမၼနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ပါရဂူဘဲြ႕ေတြ ဆင္ျမန္းႏုိ္င္ဖုိ႔ အားသြန္ ခြန္စုိ္က္ ေနလုိက္ၾကခ်ိိန္မွာအခုတုိ႔နုိင္ငံက အခုပစၥကၡအခ်ိန္မ်ဳိးနဲ႔ ယွဥ္ထုိးၾကည့္ရင္ေတာ့ အင္း၀မ္းသာရမွာလား ၀မ္းနည္းရမွာလားေတာင္ ေျပာမျပတတ္ေအာင္ပါပဲ။

တုိ႔ေက်းလက္ေတာနယ္က ဓမၼစာေပပါရဂူၾကိးေတြ တစ္ပါးျပီးတစ္ပါးေပၚထြန္းေနခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီသာသနာ ဒီဆရာေတြကုိ ေမြးထုတ္ေပးလုိက္တဲ့တုိ႔ေက်းလက္ေတာနယ္မွာေတာ့ ဘုရား နဲ႔ဇရပ္ေက်ာင္းမွာေဟာင္း ေလာင္း ၾကိးျဖစ္ကုန္ၾကပါ့ေပါ့လား။ ဆရာမရိွရွာတဲ့ အဲသည့္ ေက်ာင္းကန္ဇရပ္မွာ ဒကာေတြဘယ္နယ့္ သာသနာျပဳၾကရပါ့။

ညီမေရ . ..

လြန္ခဲ့တဲ့ 2000 ျပည့္ႏွစ္တုန္းက မုန္တုိင္းမဆင္ေသးတဲ့ဧရာ၀တီတုိင္းဘက္က ေက်းရြာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေရာက္ခဲ့ရစဥ္တုန္းကဒီျပသနာၾကိးကုိ ရိပ္စားမိေပမယ့္ ေ၇ရွည္ကုိ မေတြးခဲ့မိတာ ၀န္ခံရမွာပါ။ ရွားရွားပါးပါး အၾကီးတန္းေအာင္ျပီးတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေလးတစ္ပါးကေတာ့သူေျမသူေရမွာသူဘုိးဘြားက လွဴဒါန္းထားတဲ့ဘုရား ေက်ာင္းကန္အတြက္တက္လမ္းမရွာေတာ့ဘဲ အေျခခ်ျပီးသာသနာျပဳေနတယ္ၾကားေတာ့ ၀မ္းသာအားရရိွ လုိက္တာ။

ဒါမွ သာသနာအာဇာနည္ကြလုိ႔ ကုိယ္ဘာသာကုိယ့္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံႏႈန္းနဲ႔ တုိင္းျပိး၀မ္းသာပိတီျဖစ္ရတယ္။ ရြာကကေလးငယ္ေတြအတြက္ ယဥ္ေက်းလိမၼာသင္တန္းေပးလုိ႔သာမေဏငယ္ေတြ ေမြးထုတ္မယ္ဆုိေတာ့ ဒီရဟန္းေတာ္ကေလးအတြက္ ႏွစ္ေထာင္းအားရရိွလုိက္တာေလ။

ညီမေရ. ..

မင္းကြန္းတိပိဋက ဆရာေတာ္ဘုရားၾကိးဟာ သူ႕သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာအဓိကက်တဲ့လုပ္ငန္း တစ္ခုဟာ သူလို တိပိဋကေတြ ႏုိင္ငံအႏွံအျပားကေပၚထြန္းလာေရးပဲလုိ႔ သိရျပန္တယ္ကြဲ႕။ အဲသလုိ ၾကိဳးပန္းခဲ့လုိလဲ တိပိဋကေအာင္ပန္းေတြ တစ္ပြင့္ျပီးတစ္ပြင့္ မင္းကြန္းမွာ ပြင့္ခဲ့တာ ကမၻအသိပါ ညီမရယ္။

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ကမာၻေအး တိပိဋက ဆရာေတာ္ ဥဴးသုမဂၤလလကၤာရကေတာ့ သာသနာအညြန္႔အဖူးေတြ
ေပၚဖုိ႔ သာမေဏေက်ာ္စီမံကိန္းၾကီး ေရးဆြဲခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ေဟာသီတဂူဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း စစ္ကုိင္းေတာင္႐ုိးမွာ သီတဂူကမာၻ့ဗုဒတကၠသုိလ္ၾကီးတည္ေထာင္လုိ႔ သာသနာအာဇာနည္ေတြ တစ္ပါး ျပိးတစ္ပါး ေမြးထုတ္လုိ႔ တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကတယ္မဟုတ္လား။ ေစာေစာက ေရးခဲ့သလုိ ဥကၠျမိဳ႕ ဘုရားၾကိးတုိက္ရဲ့ ဓမၼစက္ေအာက္မွာရိွတဲ့ရြာကေလးအေၾကာင္း ဆက္ၾကဦးစုိ႔ရဲ့။ အစ္ကုိေရာက္သြားတဲ့ရြာဟာ ဥကၠံျုမိဳ႕အပုိင္က
ဘုရားၾကီးတုိက္ဓမၼစက္ေရာက္တဲ့ ပ႒ာန္းကုန္းဆုိတဲ့ရြာပါ။

ညီမေရ . .

တကယ္ေတာ့ အဲဒိရြာဟာ ဥကၠံျမိဳ႕ကေန လွည္းဆင့္လုိက္ရင္ ေန႔၀က္သာသာမုိ႔ ခုလုိဆုိင္ကယ္ေခတ္၊ ေထာ္လာဂ်ီေခတ္မွာ 3 နာရီသာသာခရိး ရယ္ပါ။ ျမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္နဲ႔ ဥကၠံဟာ ေလးနာရီသာၾကာတာမုိ႔ ရန္ကုန္ကေန အဲဒီရြာကုိ မနက္ ေျခာက္နာရီေလာက္ထြက္ရင္မြန္းလြဲ 1 နာရီမထုိးခင္ ေရာက္တာမုိ႔ အဲသည္ေလာက္ ခရီးေလးမွာသာသနာကြယ္ရေတာ့မွာမို႔ ေတာ္ေတာ္ကုိ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။

ညီမေရ . . .

ဒီရြာဟာ အစ္ကုိ စာအစမွာေရးျပခဲ့သလုိ ေက်ာင္းၾကီးရခုိင္နဲ႔ကုိးေတာင္ျပည့္ေစတီၾကိးနဲ႔ပါ။ အခုေတာ့ စာျဖဴလုိ႔ေခၚၾကတဲ့ခရစ္ယန္ ဘာသာ၀င္ေတြမ်ားလာတာမုိ႔ တုိ႔ဘာသာအေရအတြက္ဟာဆယ္အိမ္ေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူးတဲ့။ တုိ႔ဘာသာ၀င္ေတြနည္းတာမုိ႔ ရြာဦးေက်ာင္းက ေတာထြက္ရဟန္းၾကိး ခင္ဗ်ာလည္း
ဆြမ္းကြမ္းခက္ရွာေပမေပါ့။ ရြာကလည္း ဆင္းရဲ။ ႐ုိးမက ဆင္အုပ္ကလည္းသတင္းေတြထဲပါသလုိ ေန႔ေန႔ ညညဆုိေတာ့ ခင္ဗ်ာမ်ားမွာ ဘုရား တရားလည္းဂ႐ုစုိက္ႏုိ္္င္ပုံ မရရွာေပဘူး။ ဒါေပသိ ပ႒ာန္းကုန္းက ေတာထြက္ရဟန္းၾကိးကေတာ့သူ႔နည္းသူဟန္နဲ႔ တု႔ိဘာသာတုိ႔သာသာနာေတာ္ၾကိးအတြက္ႏုိ္င္ရာတာ၀န္ထမ္း ေနပုံကေတာ့ အားက်စရာပါ။ ဥကၠံျမိဳ႕က တရားေခြေတြအလွဴခံျပိးေတာ့နံနက္တုိင္း ရြာဦးေက်ာင္းကေန တရား ေခြေတြ ဖြင့္တယ္။ ဆြမ္းမရတဲ့ေနမွာေတာ့ျမိဳ႕ကအလွဴခဲ့လာတဲ့ ေပါက္မုန္႔ေျခာက္နဲ႔ ႏုိ႔ဆီသုတ္စားျပိးအသက္ ဆက္သာသနာျပဳရရွာတယ္ကြယ္။ ၀ါတြင္းဆုိရင္ ဆြမ္းကြမ္းလုံးလုံးမရေတာ့တဲ့အျပင္ေက်ာင္းမယ္ေ၀ယ်၀စၥ လုပ္မယ့္ ဒကာေတြေတာင္ မရိွေလေတာ့ ရြာဦးေက်ာင္းၾကီးကုိပစ္ျပိး ဥကၠံဘုရားၾကီးတုိက္မွာ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ေလာက္ ၀ါတြင္းမယ္ရဖုိ႔အေရးအတင္းအက်ပ္ေတာင္းရရွာသတဲ့။

ညီမေရ.....

တုိ႔ရြာဦးမေတာ့ ေက်ာင္းကန္ဇရပ္ေစတီနဲ႔ တို႔ဗုဒဘာသာရဟန္းေတာ္တစ္ပါးရိွေနေသးတယ္ဆုိတဲ့ အသိကေလး တုိ႔ဗုဒဘာသာ၀င္ေတြ ရင္ထဲ ေရာက္ဖုိ႔အျခားဘာသာ၀င္ေတြ ရင္ထဲမလဲ ဒီအရပ္ ဒီေဒသမွာေတာ့ဗုဒၶဘာသာ ေအာင္လံၾကီးလႊင့္ထူထားပါလား ဆိုတဲ႔အသိေလး ရင္ထဲေရာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ငတ္တလွည့္ျပတ္တလွည့္နဲ႔သာသနာ ေအာင္လံၾကိးကုိ အႏုိင္ႏုိင္လႊင့္ေနရဆဲပါ။

ညီမေရ......

ႏုိင္ငံတကာမွာ သာသာနာျပဳႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဗုဒၶစာေပပါရဂူေတြ တစ္ပါးတစ္ပါးတာဆူေနတာဟာ တုိ႔ဘာသာ တု႔ိသာသနာအတြက္ေတာ့ ၀မ္းေျမာက္ပီတိ ျဖစ္ရေပမယ့္။ဒီရဟန္းေတာ္ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးလုိက္တဲ့ ေက်းလက္ေတာနယ္ေတြမွာေတာ့ေနာက္ထပ္သာသာနာ့မ်ဳိးဆက္ေတြ မေပၚေတာ့မယ္ အေျခအေနအတြက္ ၀မ္းနည္းေနရဆဲပါ။

ဒီအေျခအေနမွာေတာ့ ပုဂံေခတ္က ပုဂံျပည္ၾကီးကုိ ကယ္တင္ဖုိ႔အတြက္တရုတ္ႏုိင္ငံဧကရာဇ္ဆီအေရာက္ သြားခဲ့တဲ့ ရွင္ဒီသာပါေမာက္လုိ႔ “ပုဂံျပည္ၾကီးကုိေရသြန္းေလာင္းပါဦး”” လုိ႔ ဆုိခဲ့သလုိ သာသနာေရေသာက္ျမစ္ ေတြကုိေရသြန္းေလာင္းပါဦး အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဘုရား””လုိ႔ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားရင္းဒီစာကုိအဆုံးသတ္ရမွာ ပါပဲ။

အစ္ကုိ
ေအာင္စည္ဟိန္း




Read more...

*နိဗၺာန္ဆိုသည္မွာ-၃*

“နိဗၺာန္မွာရွိေသာ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား”

၁)
မူလရင္းက သခၤတပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္ သိမ္ေမြ႔လွ သျဖင့္ သခၤတဟု သိေၾကာင္း၊ မွတ္ေၾကာင္း လကၡဏာမွ ကင္း၍ ေနထေသာ

၂)
ဒုကၡစုိက္ပ်ိဳး တဏွာမ်ိဳးတို႔ မတိုးမညပ္ မလာႏိုင္ရာလည္း ျဖစ္ထေသာ

၃)
ငရဲ၊ ျပိတၱာ ေဘးေရာဂါတို႔ အခါခါျဖစ္ေစ အာသေ၀ါ ညစ္ဆိုး တရားမ်ိဳးတို႔ မတိုက္စိုးရာ ေနရာ ျဖစ္ထေသာ

၄)
နိဗၺာန္ဟူေသာ အမည္နာမ စကားမွ်သာ မဟုတ္၊ နိဗၺာန္ဟူေသာ အမည္ရွိသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ၿငိမ္ေအးျခင္း ပရမတၳ သေဘာအားျဖင့္ တကယ္မွန္ၾကီး မွန္ေပလည္း ျဖစ္ထေသာ

၅)
ခႏၶာကိုယ္ဆိုး ဒုကၡအိုး၏ အျပင္ဘက္ ၀ဋ္ဆင္းရဲ ေရယာဥ္မွ လြတ္ေျမာက္ရာ ကမ္းထစ္ၾကီးလည္း ျဖစ္ထေသာ

၆)
အထည္တစ္ရပ္ ဥပါဒ္ မထင္သည္ ျဖစ္၍ အလြန္ သိမ္ေမြ႔စြာ ထေသာ

၇)
ပညာဉာဏ္ျဖင့္ ေသာ္လည္း ႏႈိင္းခ်င့္ေထာက္ဆ သိျမင္ ရႏိုင္စရာ လြန္စြာ ခဲယဥ္းထေသာ

၈)
ၿငိမ္းေအးျခင္း တစ္ဘ၀ျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ဘယ္ေလာက္ပင္ ၾကာေသာ္လည္း ဘယ္သည့္ ကာလမွ ရင့္အို ပ်က္စီးျခင္းလည္း မရွိႏိုင္ထေသာ

၉)
ၿငိမ္းေအးျခင္း ပီတိဘာ၀ သေဘာအားျဖင့္ ေပၚလာၿပီးေနာက္ ကမၻာပ်က္မီး၊ ကမၻာပ်က္ ေလၾကီး၊ ကမၻာပ်က္ ေရၾကီးတို႔ျဖင့္ ေသာ္လည္း ေဖာက္ျပန္ တုန္လွဳပ္ျခင္းမရွိ၊ ပကတိ ျမဲျမံစြာ တည္ေနထေသာ

၁၀)
ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေနာက္ မည္သည့္ကာလမွ အဘယ္ တစ္စံု တစ္ခုေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း မရွိထေသာ

၁၁)
နတ္မ်က္စိျဖင့္ေသာ္လည္း စကၡဳ၀ိဉာဏ္ျဖင့္ မျမင္ေကာင္းထေသာ

၁၂)
အိုျပန္၊ နာရ၊ ေသရဆင္းရဲ ေဖာက္လြဲခါခါ သံသရာကို ခ်ဲ႕ထြင္တတ္သူ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတုိ႔ မၿပိဳ မလာႏိုင္ရာ ျဖစ္ထေသာ

၁၃)
တစ္ဆက္တစ္သီး၊ နည္းတည္း ၿငိမ္းေအးရာလည္း ျဖစ္ထေသာ

၁၄)
မိမိထံ ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ မအိုမေသ အျမဲ တည္စံေနရာ ျဖစ္ထေသာ

၁၅)
ျမင္ရ ေရာက္ရသူတို႔ မေရာင့္ရဲႏိုင္ဖြယ္ တကယ္ လြန္ျမတ္ေတာ္ မူထေသာ

၁၆)
ၾကီးျမတ္ေသာ ဂုဏ္က်က္သေရ ရွိေတာ္ မူထေသာ

၁၇)
ေဘးခပ္သိမ္း ကုန္ၿငိမ္း ကင္းေ၀းရာလည္း ျဖစ္ထေသာ

၁၈)
ေဘးကုိျပဳတတ္ ေၾကာက္အပ္လွစြာ ေျခာက္တဏွာတို႔၏ ကုန္ရာ ကုန္ေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ထေသာ

၁၉)
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ စေသာ အေၾကာင္းတရား တို႔ႏွင့္ မကင္းေသာ္လည္း ယင္း အေၾကာင္းတရား တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပံု သခၤတ နိမိတ္ အရိပ္မထြက္၊ ယင္း သခၤတ ပံုဟန္ႏွင့္ အလြန္ေ၀းကြာ လြန္စြာ ထူးျမတ္သည္ ျဖစ္၍ အလြန္အံ့ဖြယ္၊ အံ့ဖြယ္သူရဲ၊ အံ့အဲစေလာက္ ျဖစ္ေတာ္ မူထေသာ

၂၀)
တစ္ရံတစ္ဆစ္ မျဖစ္ဖူးေသးဘဲ တစ္ခါတည္းသာ ျဖစ္လာၿပီးေနာက္ မေပ်ာက္မပ်က္ အျမဲ တည္ေနသည္လည္း ျဖစ္ထေသာ

၂၁)
အလံုးစံု ဆင္းရဲ ေဘးဒဏ္ဟူသမွ် ဘယ္ဟာတစ္ခုမွ် မရွိထေသာ

၂၂)
ဆင္းရဲရွိေသာ သေဘာမ်ိဳးမွ ဆန္႔က်င္ဘက္ၾကီး ျဖစ္၍ ေနထေသာ

ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ တရားထူး တရားျမတ္ကို နိဗၺာန္ဟူ၍ ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္ၿပီ။ ထို နိဗၺာန္ တရားေတာ္သည္-

၂၃)
ေဘးရန္အတြက္သာ ဘယ္ဟာ တစ္ခု ေၾကာင့္ၾကစရာလည္း မရွိသည္လည္း ျဖစ္၏။

၂၄)
ေဘးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဂအေပါင္းမွ ေကာင္းေကာင္းၾကီး ကင္းေ၀းရာလည္း ျဖစ္၏။

၂၅)
ေဘးရန္လာဖြယ္ အသြယ္သြယ္ေသာ ေဘးရန္ အေပါင္းမွ ကင္းေ၀း စင္ၾကယ္သည္လည္း ျဖစ္၏။

၂၆)
ေဘးရန္ထူထပ္ ဘံုအရပ္တို႔မွ လွလွၾကီး ကင္းေ၀းရာလည္း ျဖစ္၏။

၂၇)
အလိုလို၀ အလံုးစံုလွသျဖင့္ ဘယ္ဟာ တစ္ခုမွ မေတာင့္တ ရာလည္း ျဖစ္၏။

၂၈)
ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ ပုန္းေအာင္းရာ၊ တည္ရာ ကၽြန္းၾကီး သဖြယ္လည္း ျဖစ္၏။

၂၉)
ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေဘးမွလြတ္ေၾကာင္း ပုန္းေအာင္း ခိုေနရာလည္း ျဖစ္၏။

၃၀)
မိမိ၌ တည္ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေဘးမလာ ရေအာင္ တကယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ႏိုင္သည္လည္း ျဖစ္၏။

၃၁)
မိမိထံ ခိုမွီးလာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္၌ ေဘးမဆိုက္ရေအာင္ ေဘးတကာကို ေကာင္းစြာ ဖ်က္ဆီး တတ္သည္လည္း ျဖစ္၏။

၃၂)
ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလြန္အကဲ တည္ေနရာ၊ လဲေလ်ာင္းရာ ျဖစ္၏၊ (၀ါ) ေဘးကိုေၾကာက္သူ ပုဂၢိဳလ္ျဖဴ တို႔၏ တကယ္ေဘးမွ လြတ္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး လဲေလ်ာင္း တည္ေနရာလည္း ျဖစ္၏။

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀န (ေမတၱာရွင္) ေရႊျပည္သာ ေဟာၾကားေတာ္ မူေသာ “ေသာတာပန္တည္ေရး အထူး၀ိပႆနာ တရားေတာ္မ်ား” အနက္ ေလးရက္ေျမာက္ ေဟာၾကားေသာ တရားေတာ္ အပိုင္း-၁ မွ နာယူ မွတ္သား ကူးယူ ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။


ေလးစားရိုေသစြာျဖင့္
ဖိုးသား

6/18/2009, THUR;, 12:40:59 AM



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP