* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, May 25, 2009

အကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မျဖစ္ေၾကာင္းတရားမ်ား..

``ပါပါသၼႎ ရမၼတိ မေနာ- စိတ္သည္ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္၏``လုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္းပဲ သူသူကုိယ္ကုိယ္ ပုထုဇင္မွန္သမွ် ကုသုိလ္ထက္ အကုသုိလ္ျဖစ္ဖုိ႔က ပုိမ်ားတတ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ဖုိ႔လည္း လြယ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ေနဖုိ႔လုပ္ဖုိ႔သာ ခက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူနဲ႔ဆန္က်င္ဘက္ အကုသုိလ္ကေတာ့ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း လြယ္သလုိ လုပ္ဖုိ႔လည္း လြယ္ပါတယ္။ လုပ္မိရင္လည္း ျဖတ္ဖုိ႔ခက္ပါတယ္။ ၾကာေတာ့ အကုသုိလ္ကုိလုပ္ရင္း အကုသုိလ္ကုိ အကုသုိလ္လုိ႔ မျမင္တတ္ေတာ့ဘဲ သာမန္ေန႔စဥ္ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္ အလုပ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္သြားၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုပ္ေနတတ္ေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အကုသုိလ္ဟာ အေသးအဖဲြေလးကစၿပီး အထင္မေသးသင့္၊ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုသုိလ္မျဖစ္ခ်င္ ေနပါေစ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ေတာ့ အထူးသတိျပဳရပါမယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ရပါမယ္။ စိတ္ဆုိတာကလည္း တစ္ခါတည္းေတာ့ ရေအာင္ထိန္းလုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ တစ္ျဖည္းျဖည္း ေလ့က်င့္ၿပီး ထိန္းသိမ္းေပးမွ ရတာပါ။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေနဖုိ႔အတြက္လည္း စိတ္ကုိထိန္းသိမ္း ေလ့က်င့္ေပးရပါတယ္။ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ အကုသိုလ္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္၊ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစမယ့္ တရားမ်ား တုိးလာေအာင္ အားထုတ္ေပးရပါတယ္။ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာမ်ားကုိ ပယ္စြန္႔ၿပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ တရားမ်ား ခုိင္ၿမဲလာေအာင္ ႀကိဳးစားေပးရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကေတာ့ အကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားမ်ား၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေစမယ့္ တရားမ်ားကုိ ေဟာၾကားေပးထားတာ ရွိပါတယ္။ အဂၤုတၱရ ပါဠိေတာ္ သမာပတၱိသုတ္မွာ ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ အကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း မျဖစ္ေၾကာင္း တရားမ်ားကုိ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား သိရွိမွတ္သား၊ လုိက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ရန္ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္က…
``ရဟန္းတုိ႔ ယုံၾကည့္မႈ သဒၶါသည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္မျဖစ္ေပၚႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ယုံၾကည္မႈသဒၶါ ေပ်ာက္ကြယ္၍ မယုံၾကည္မႈ ေျမွးယွက္တည္ေနေသာ အခါ၌မူကား အကုသိုလ္ ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ (မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၌) ရွက္မႈ ဟိရီသည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္မျဖစ္ေပၚႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ရွက္မႈဟိရီ ေပ်ာက္ကြယ္၍ (မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၌) မရွက္မႈ အဟိရိက ေျမွးယွက္တည္ေနေသာ အခါ၌မႈကား အကုသုိလ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ (မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၌) ေၾကာက္လန္႔မႈ ၾသတၱပၸသည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္မျဖစ္ေပၚႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ ေၾကာက္လန္႔မႈ ၾသတၱပၸသည္ ေပ်ာက္ကြယ္၍ (မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၌) မေၾကာက္လန္႔မႈ အေနာတၱပၸ ေျမွးယွက္တည္ေနေသာ အခါ၌မႈကား အကုသုိလ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယသည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္မျဖစ္ေပၚႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ အားထုတ္မႈ ၀ီရိယ ေပ်ာက္ကြယ္၍ ပ်င္းရိမႈ ေျမွးယွက္တည္ေနေသာ အခါ၌မႈကား အကုသုိလ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
ရဟန္းတုိ႔ သိမႈပညာသည္ ကုသုိလ္တရားတုိ႔၌ တည္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္မျဖစ္ေပၚႏုိင္၊ ရဟန္းတုိ႔ သိမႈပညာ ေပ်ာက္ကြယ္၍ မသိမႈ ေျမွးယွက္တည္ေနေသာ အခါ၌မႈကား အကုသုိလ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။``
ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

ဒီေဒသနာေတာ္အရ ေျပာရရင္ အကုသုိလ္ျဖစ္ျခင္း၊ မျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း တရားမ်ားမွာ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ သဒၶါ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ တရားမ်ား ရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းအေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္ကုိ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာ ျမတ္သုံးပါးႏွင့္ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္တဲ့ သဒၶါတရား ခုိင္ၿမဲစြာ ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး၊ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္ရမွာ ရွက္တတ္တဲ့ ဟိရီတရား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး၊ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳလုပ္ရမွာ ေၾကာက္တတ္တဲ့ ၾသတၱပၸတရား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္နဲ႔ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္တဲ့ ၀ီရိယတရား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး၊ အမွန္သစၥာ တရားကို သိတတ္တဲ့ ပညာတရား ရွိေနသမွ် ကာလပတ္လုံး အကုသုိလ္တရားမ်ား မျဖစ္ေပၚႏုိင္ေၾကာင္း နားလည္မွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီတရားေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ရတနာသုံးပါး ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ မယုံၾကည္မႈ၊ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္မ်ားမွာ မရွက္မႈ၊ မေၾကာက္မႈ၊ ပ်င္းရိမႈ၊ မသိမႈ တရားမ်ား ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ကိန္းေန၊ ရွိေနမယ္ဆုိရင္ အကုသုိလ္ကေတာ့ ျဖစ္ေနရွိေနမယ္ ဆုိတာလည္း သတိျပဳႏုိင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စိတ္ဟာ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေလ့ရွိတဲ့ အတြက္ ဒီစိတ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ေစရန္ ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ အတုိင္း သဒၶါ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ တရားမ်ား ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ခုိင္ၿမဲလာေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈကုိ ခုိင္ၿမဲစြာ တည္ေဆာက္ၿပီး မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ အမွန္ရွက္ေၾကာက္ကာ ဒီအကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆုိတဲ့ ႀကိဳးစားမႈနဲ႔ အမွန္တရားကုိ ျမင္တတ္တဲ့ ပညာကုိ လက္ကုိင္ထားၾကမယ္ ဆုိရင္ ျဖစ္ဖုိ႔လြယ္္၊ လုပ္ဖုိလြယ္တဲ့ အကုသုိလ္ဟာ တစ္ျဖည္းျဖည္း အျဖစ္နည္းလာမယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္နဲ႔ အကုသုိလ္မွာ ကုသုိလ္တရားဟာ မ်ားေလေကာင္းေလျဖစ္ၿပီး အကုသုိလ္တရားကား နည္းေလေကာင္းေလ၊ မရွိေလေကာင္းေလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ တရားမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားၿပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားမ်ားနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္ အစဥ္သတိေဆာင္ကာ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ ဘုရားေဟာ တရားတစ္ပုဒ္ကုိ သာဓကထုတ္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။



Read more...

အသက္နဲ႔ထပ္တူ... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

အသက္နဲ႔ထပ္တူ... (ဦးသုမဂၤလ) vcd


Read more...

ဘာသာေရး ျပႆနာ ( ၆၀ )

( ဘဒၵႏၲတိေလာကသာရ ေျဖသည္ )

( ေမး ) ( ဘုန္းႀကီးႏွင့္ အလုပ္အကိုင္ )
အရွင္ဘုရား၊ ေက်ာင္းထိုင္ရဟန္းေတာ္တပါးသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တံတားပ်က္စီးရာတြင္ လက္သမားအလုပ္၊ ပန္းရန္အလုပ္၊ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရာ ၀ိနည္းေတာ္အရ လုပ္သင့္-မလုပ္သင့္ သိလိုပါသည္၊ ေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( စိုးလြင္လြင္-၀ါးခယ္မျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ရဟန္းေတာ္မ်ား၌ အပ္စပ္ေသာ န၀ကမၼ (အမႈသစ္၊ အလုပ္ကိစၥသစ္)မ်ား ရွိပါသည္။ ေက်ာင္းျပင္ျခင္း၊ ျခံစည္းရိုးကာျခင္း၊ ေက်ာင္းသြားတံတားခင္းျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းမ်ားမွာ လုပ္သင့္ေသာ န၀ကမၼမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံျပီးစ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္တြင္ ပထမသံဃာယနာတင္ရန္ ေက်ာင္းႀကီး ၁၈-ရပ္ကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ျပင္ဆင္ၾကရေၾကာင္း ၀ိနည္းပါဠိေတာ္မ်ားတြင္ ပါရွိပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ ေငြေၾကးအလွဴခံ၍ တည္ေဆာက္လုပ္ကိုင္ျခင္းမ်ိဳးသာ ၀ိနည္းေတာ္အရ မအပ္စပ္ မေလ်ာ္ကန္ ျဖစ္ရေလသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ပေဟဠိကဗ်ာ )
အရွင္ဘုရား၊ ေထာင္တန္တဆယ္၊ ရာတန္တဆယ္၊ ၀ယ္သူကရွား၊ ဘယ္မင္းဘုရားေစ်းဆိုင္နည္း-ဟူေသာ ပထမ ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသ၀ါဒကထာ အဓိပၸါယ္ကို သိလိုပါသည္။
( ဦးသိန္းျမင့္-ေက်ာက္ပန္းေတာင္း )

( ေျဖ )
ေထာင္တန္ပစၥည္းႏွင့္ တူေသာ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါဆု၊
ရာတန္ပစၥည္းႏွင့္တူေသာ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀က၊ ပကတိသာ၀ကဆုတို႔ကို
ပါရမီ ၁၀-ပါး တရားေတာ္မ်ားကို က်င့္သံုး၍ အရယူမည္ကို က်င့္သံုးရယူသူ ရွားသည္ဟု ဆိုလိုဟန္တူပါသည္။
ဒကာဦးသိန္းျမင့္ေမးေသာ ပေဟဠိကဗ်ာကဲ့သို႔ပင္ ေထာင္တန္တဆယ္၊ ရာတန္တဆယ္၊ ေတြ႔တိုင္း၀ယ္သည္၊ ဘယ္ျပည္ဘယ္ရြာ၊ ေစ်းႏႈန္းနည္း။
ထိုတဆယ္ႏွင့္ ၀ယ္သူသာရွား၊ ေရာင္းသူမ်ားသည္၊ တိုင္းကားဘယ္ျပည္ ဘယ္ရြာနည္း-ဟု ေတြ႔ဖူးပါေသးသည္။

ေဖာ္ျပပါ အဓိပၸါယ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေခတ္ ဤျပည္ ဤရြာတို႔တြင္ ေရာင္းသူပမာ ေဟာၾကားျပသေသာ ဆရာသမားမ်ား ေပါမ်ားေသာ္လည္း ၀ယ္သူပမာ က်င့္သံုးလိုက္နာသူ ရွားလွသည္ဟု ဆိုလိုရိပ္ေပၚပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ငါးပါးသီလ တေန႔တာကိစၥ )
အရွင္ဘုရား၊ နံနက္အိပ္ရာထတြင္ ငါးပါးသီလကို မခံယူမိ၊ သို႔ေသာ္လည္း ညအိပ္ရာ၀င္ေသာ္ ငါးပါးသီလ မက်ဴးလြန္ မေဖာက္ဖ်က္မိျခင္းကို စစ္ေဆးမိ၏။ ထိုေန႔သည္ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိန္းျခင္းကိစၥ ျပီးေျမာက္ပါ သလား ဘုရား။
( ကိုေလး-ပုသိမ္ )

( ေျဖ )
သရဏဂံုျဖစ္ေစ, ငါးပါးသီလျဖစ္ေစ, တႀကိမ္ခံယူထားျပီး မပ်က္စီး မက်ဴးလြန္ပါက အျမဲတမ္း သရဏဂံု ငါးပါးသီလႏွင့္ ျပည့္စံုေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ မပ်က္စီး မလြန္က်ဴးေသာ္လည္း ကုသိုလ္ပြားရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေန႔စဥ္ ေန႔တိုင္း ခံယူေဆာက္တည္ေနျခင္းျဖစ္၍ မခံယူမိေသာေန႔ပင္ ျဖစ္ေစကာမူ က်ဴးလြန္ေဖာက္ဖ်က္မိျခင္း မရွိက သီလ၌ တည္သူသာျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( စိတ္ရိုင္းကို ယဥ္ေက်းေစရန္ )
အရွင္ဘုရား၊ ရိုေသစြာ စာေရးေမးေလွ်ာက္ပါသည္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္သည္ ဘုရားရွိခိုးသည့္ အခါတြင္ ဘုရားကို အာရံုျပဳ၍မရပါ။ ဇြတ္အတင္း အာရံုျပဳၾကည္႔ပါသည္၊ခဏသာ ရပါသည္။ စိတ္ကိုတင္းျပီး ျပဳလုပ္ပါသည္။ ဘုရားစာမ်ားကို ဆိုသာဆိုသြားပါသည္။ စိတ္က ဟိုေရာက္လိုက္၊ သည္ေရာက္လိုက္ ျဖစ္ေနပါသည္။ စိတ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ျငိမ္ေအာင္ထားပါသည္။ ပုတီးစိပ္သည့္အခါတြင္ ဘုရားကို အာရံုျပဳသာ ျပဳေနရသည္၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားသာ ရြတ္၍ ျပီးသြားသည္၊ ဘာမွ် သိပ္မသိလိုက္၊ တပည့္ေတာ္ ၀ိပႆနာအလုပ္ကို မ၀င္ဖူးပါ၊ မ၀င္တာလဲ အဲသည္လိုျဖစ္မွာ စိုးရိမ္လို႔ပါ၊ အရွင္ဘုရားမွ သနားၾကင္နာစြာျဖင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါ။
( မႈိင္း-ရန္ကုန္ )

( ေျဖ )
စိတ္ကို အျမဲလႊတ္ထားသျဖင့္ ရိုင္းခ်င္တိုင္း ရိုင္းေနျခင္းျဖစ္သည္။ ထိန္းသိမ္းမရေသာ ႏြားဆိုးႏြားမိုက္အား ႀကိဳးျဖင့္ ခ်ည္တိုင္တြင္ ခ်ည္ေႏွာင္၍ ဆံုးမရသကဲ့သို႔ ရိုင္းေနေသာ စိတ္ကို ၀ိပႆနာျဖင့္သာ ဆံုးမေပးသင့္သည္။ ၀ိပႆနာအားထုတ္လွ်င္ မည္မွ်ထိန္းသိမ္းမရေသာစိတ္ပင္ ျဖစ္ေစ၊ သံုးေလးရက္အတြင္း ထိန္းသိမ္း၍ ရသြားသည္။ ျငိမ္သက္၍ သမာဓိရသြားသည္၊ ထိုအခါတြင္ ျဖစ္မႈပ်က္မႈမ်ားပါ ျမင္လာသည္အထိ သူ႔အလိုအေလ်ာက္ ယဥ္ေက်း၍ သြားလိမ့္မည္။ မည္သည့္ ၀ိပႆနာနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ အျမန္၀င္ေရာက္ အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း အၾကံေပး ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
********************************************************************************

( ေမး ) ( သံဃဒိေသသ္ အာပတ္ )
အရွင္ဘုရား၊ သံဃဒိေသသ္အာပတ္သင့္ေသာ ရဟန္းသည္ ပရိ၀ါသ္မာနတ္ ေဆာက္တည္ျခင္း စေသာ က်င့္၀တ္တို႔ကို မျပဳဘဲ လူ၀တ္လဲ သိကၡာခ်ျပီး ေနာက္တဖန္ ရဟန္းခံေသာ္ ပထမသင့္ခဲ့ေသာ အာပတ္တို႔ ျပန္ျပီး ပါ-မပါ၊ သင့္-မသင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( အရိယ၀ံသ-ဥတၱမသာရ၊ ပန္းေတာင္းျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
ရဟန္းခံ၍ ရဟန္းျဖစ္ေသာအခါ သင့္ေသာအာပတ္ကို မကုစားဘဲ သိကၡာခ်၍ လူထြက္ျပီးမွ တဖန္ ရဟန္းျပန္ခံေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ပထမရဟန္းျဖစ္စဥ္က သင့္ေသာအာပတ္သည္ သိကၡာခ်၍ လူထြက္ေနခိုက္ သီလမရွိ၍ ကင္းေနပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း တဖန္ ရဟန္းခံသျဖင့္ ရဟန္းသီလ တည္ေသာအခါ၌ သင့္ျပီးခဲ့ေသာ အာပတ္သည္ ေဒသနာမၾကားသမွ် မထဘဲ တည္ျမဲတည္ျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပထမရဟန္းခံတုန္းက သံဃဒိေသသ္ သင့္ခဲ့လွ်င္ လူထြက္၍ ရဟန္းခံျပန္ေသာအခါ သင့္ျမဲသင့္ေနသျဖင့္ ပရိ၀ါသ္မာနတ္ ၀ု႒ာနကံျဖင့္ ကုမွ စင္ၾကယ္ႏိုင္သည္။

ပုေဗၺ အာပႏၷာပတၱိေကာ ဥပၸဗၺဇၹိ တႆပိ န ပဋိပၸႆမၻႏၲိ-ဟူ၍၄င္း၊
ဥပသမၸေႏၷာ ဘိကၡဳ အႏၲမေသာ ဒုဗၻာသိတမၸိ အာပဇၨိတြာ အပရဘာေဂ ၀ိဗၻမိတြာ အာဂေတာ ဥပသမၸဇၨတိ၊ တံ အာပတၱႎ ေဒေသတြာ၀ သုဇၩတိ၊ နညထာတိ-ဟူ၍၄င္း၊ ၀ဇီရဗုဒၶိဋီကာ၌ ဆိုထားေပသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( မာတုဂါမ )
အရွင္ဘုရား၊ ဒါယိကာ ဥပါသိကာမ်ား၌ မ,ထည့္၍ဒါယိကာမ, ဥပါသိကာမဟု ေခၚဆိုသကဲ့သို႔ မာတုဂါမ၌လည္း မာတုဂါသဒၵါ၌ မိန္းမျဖစ္၍ မ,ထည့္ကာ မာတုဂါမ-ဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသလား၊ မူလရင္းကပင္ မာတုဂါမသဒၵါ ျဖစ္ပါသလား၊ ေျဖၾကားရွင္းလင္းေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ရွင္သုဇာတ-လားရႈိးျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
မာတုဂါမသဒၵါသည္ ဒါယိကာ၊ ဥပါသိကာ သဒၵါမ်ားတြင္ မ,ထည့္၍ ေခၚသကဲ့သို႔ မဟုတ္၊ မူလရင္းကပင္ မာတုဂါမသဒၵါ ျဖစ္ပါသည္။
တီဟိ ဘိကၡေ၀ သမႏၷာဂေတာ မာတုဂါေမာ-စသည္ျဖင့္ မာတုဂါမသံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ တိုက္ရိုက္ရွိပါသည္။
မာတုဂါေမာ-မာတုဂါမသည္-ဟု သဒၵါအားျဖင့္ ပုလႅိင္ျဖစ္သည္။
မိခင္ကဲ့သို႔ အလားတူေသာ မိခင္ႏွင့္ အႏြယ္တူျဖစ္ေသာ-ဟု အဓိပၸါယ္ရွိသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖို႔ မာတုဂါမ-ဟု သံုးႏႈန္းျခင္းျဖင့္ ျဗဟၼစရိယ မညစ္ႏြမ္းေသာ အက်ိဳးရွိပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( ဇီိ၀ိတဒါနကုသိုလ္ )
အရွင္ဘုရား၊ မီးအလင္းေရာင္ျဖင့္ စာက်က္ေနစဥ္ မီးေရာင္အတြင္းသို႔ ပိုးေကာင္ငယ္မ်ား လာေရာက္ၾကရာ ပိုးေကာင္စား သတၱ၀ါတေကာင္ စားရန္အလာ မစားရန္ တားျမစ္မိပါသည္။ ထိုအတြက္ အဘယ္အကုသိုလ္အျပစ္ ထိုက္ပါသနည္း။ အဘယ္ကုသိုလ္အက်ိဳး ရရွိပါသနည္း၊ ေျဖၾကားေစလိုပါသည္ဘုရား။
( ဦးပညာဒီပ-ေက်ာက္ပန္းေတာင္းျမိဳ႔ )

( ေျဖ )
က်ားစားမည့္ဆဲဆဲ သမင္အား ကယ္ဆယ္ျခင္း၊
ၾကြက္ခုတ္မည့္ေၾကာင္အား ေမာင္းႏွင္ပစ္ကာ ၾကြက္ကို ကယ္ဆယ္ျခင္း။
ေျမြကိုက္ေနေသာ ဖားကို လႊတ္ေစျခင္း၊ စသည္တို႔မွာ ဇီ၀ိတဒါန ျဖစ္သျဖင့္ လြန္စြာကုသိုလ္ျဖစ္သည္။
ေတာလမ္းခရီးတြင္ ေထာင္ထားေသာ ပိုက္ကြန္ ၊ ေရတြင္ျမႇဳပ္ထားေသာ (ငါးေထာင္သည့္) ျမံဳး၊ ငွက္မိေနေသာ ေလွာင္ခ်ိဳင့္တို႔ကို ေတြ႔လွ်င္ ဖ်က္ဆီး ေဖာ္ထုတ္ ဖြင့္လႊတ္ျခင္းတို႔ကို လုပ္သင့္ေၾကာင္း က်မ္းစာ (အဘိ-႒ ၁-၁၂၂) တို႔တြင္ ဆိုထားေပသည္။

ဇာတ္ေတာ္တို႔တြင္ ဂဠဳန္လိုက္၍ ေျပးလာေသာ နဂါးလုလင္အား၊ ဘုရားေလာင္းရေသ့ ကယ္တင္ျခင္း၊ ဒုကနိပါတ ဥရဂဇာတ္ (ခု ၅-၃၇) ဓမၼပဒ၀တၳဳတြင္ အ၀ရုဒၵကဘီလူး စားေတာ့မည့္သူငယ္အား ဘုရားကိုယ္တိုင္ ကယ္တင္ေသာ အာယု၀ၯန သတို႔သား၀တၳဳ စသည္တို႔ကို သာဓကယူသင့္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ပိုးေကာင္တို႔အား စားရန္လာသည့္ အိမ္ေျမႇာင္စေသာ သတၱ၀ါတို႔အား သင္တို႔အား ပါဏာတိပါတ မျဖစ္ရန္ ငါတားျမစ္သည္။ ပိုးေကာင္ငယ္တို႔အားလည္း သင္တို႔အသက္ကို ငါကယ္ဆယ္သည္-ဟု ဆို၍ တားျဖစ္ျခင္း၊ အသက္မေသေစျခင္းတို႔အတြက္ အကုသိုလ္ျပစ္ မျဖစ္၊ လြန္စြာ ကုသိုလ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားသင့္ပါသည္။
*********************************************************************************

( ေမး ) ( စတီးသပိတ္ )
အရွင္ဘုရား၊ သပိတ္အေရာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္ ရွိပါသလားဘုရား၊ ယခုေခတ္ ေပၚေနေသာ (မည္သည့္အေရာင္မွ် မဆိုးေသာ) စတီးသပိတ္ကို ကိုင္ေဆာင္သင့္ပါသလားဘုရား။
( ရွင္၀ိသုဒၶ-မႏၲေလး )

( ေျဖ )
ခုဒၵသိကၡာတြင္ ဒါရု ရူပိယ ေသာ၀ဏၰာ၊ မဏိ ေ၀ဠဳရိယာ မယာ-စေသာ အကပၸိယ သပိတ္မ်ားဆိုင္ရာ ဂါထာရွိရာ သစ္သား၊ ေငြ၊ ေရႊ၊ ပတၱျမား၊ ေၾကာင္မ်က္ရြဲ၊ ေၾကးျဖဴ၊ စဥ့္၊ သလြဲျဖဴ၊ သလြဲမည္း၊ ဖန္၊ ေၾကးနီ-စေသာ မအပ္ေသာ သပိတ္တို႔ကို ျပထားသည္။

စားေသာက္ခြက္ (ထာလက) ေနရာ၌ တမၺာေယာ မတၱိကာမယာ-စသည္ျဖင့္ ေၾကးနီခြက္၊ သံခြက္၊ ေျမခြက္တို႔ အပ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။
သပိတ္၌ ေျမ-သံတို႔ အပ္သည္ဆိုရာ၌ မီးဖုတ္၍ သံုးေဆာင္ရေၾကာင္း သံသပိတ္၌ပင္ အနည္းဆံုး ႏွစ္ႀကိမ္ ဖုတ္ရေၾကာင္း ဆိုသျဖင့္ မည္းနက္ေသာ အေရာင္ရွိမွ သပိတ္အဂၤါေျမာက္သည္ဟု ဆိုသင့္ပါသည္။

အထက္ပါတို႔ကို ေထာက္ဆ၍ စတီးသပိတ္မွာ သံခြက္အေနျဖင့္ ဆြမ္းေဘာဇဥ္မ်ားထည့္၍ စားေသာက္ႏိုင္ေသာ္လည္း သပိတ္အျဖစ္ အဓိ႒ာန္တင္၍ သံုးေဆာင္ျခင္း၊ ဆြမ္းခံျခင္း စသည္တို႔၌ ယင္းစတီးသပိတ္ ျဖစ္ႏိုင္-မျဖစ္ႏိုင္ စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

( ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၆-ခု စက္တင္ဘာလ )


Read more...

ရာဇ၀တ္သားကို ႀကိဳက္မိသူ သူေ႒းသမီး

ရာဇ၀တ္ျမိဳ႔ သူေ႒း၏သမီးေခ်ာ ကု႑လေကသီသည္ သူ၏ အခန္းျပတင္းေပါက္တြင္ ရပ္ေန၏။
ထိုစဥ္ မင္းခ်င္းတို႔သည္ သတ္အံ့ဆဲဆဲ ခိုးသား ရာဇ၀တ္ေကာင္ကို တုပ္ေႏွာင္လ်က္ ရိုက္ပုတ္ ေခၚေဆာင္လာသည္။ ကု႑လေကသီသည္ ထိုဇ၀တ္သားကို ျမင္ျမင္ခ်င္းပင္အရူးအမူး ခ်စ္စိတ္၀င္ျပီး မိဘမ်ားကို အတင္းပူဆာသည္။ မိဘမ်ားသည္ မတတ္သာ၍ သက္ဆိုင္ရာတို႔အား တံစိုးလက္ေဆာင္ေပး၍ ခိုးသားကို ေခၚေဆာင္ျပီး သမီးႏွင့္ သင့္ျမတ္ေစသည္။

ကု႑လေကသီသည္ ခိုးသား လင္ေတာ္ေမာင္အား လိုေလေသးမရွိ ျပဳစု၏၊ ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ ထား၏၊ ခိုးသားသည္ကား မယား၏ စိန္ေရႊ ရတနာတို႔ကို သိမ္းယူျပီး စိတ္တိုင္းက် ေသာက္စား သြားလာေနထိုင္ရန္သာ စိတ္ကူး၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်က္ေကာင္းကို ေစာင့္ေနေလသည္။ တေန႔တြင္ ေတာင္ေစာင့္နတ္ကို ပူေဇာ္လိုသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ မယားကို အဖိုးတန္ စိန္ေရႊရတနာအျပည့္ ၀တ္ဆင္ေစျပီးလွ်င္ ေတာင္ေပၚသို႔ ျဖားေယာင္းေခၚေဆာင္သြား၏။ ေတာင္ထိပ္ေရာက္၍ မယားအား သတ္ရန္ ႀကိဳးစားရာ မယားက ဥပါယ္တံမ်ည္ျဖင့္ -မေသမီ ကန္ေတာ့သြားပါရေစ-ဟု ေျပာျပီး လင္အား လက်္ာရစ္သံုးႀကိမ္လွည့္ရင္း အမွတ္တမဲ့ ေတာင္ကမ္းပါးမွ တြန္းခ်လိုက္ရာ ခိုးသား ေသဆံုးသြားေလသည္။
သံေ၀ဂရေသာ ကု႑လေကသီသည္ အိမ္သို႔မျပန္ေတာ့ဘဲ ပရိဗုိဇ္ရဟန္းမ်ား၏ထံတြင္ ရဟန္းျပဳ၏။ ထိုေက်ာင္းတြင္ ၀ါဒတေထာင္ သင္ယူတတ္ေျမာက္ျပီးေသာအခါ အရွင္သာရိပုတၱရာထံတြင္ ရဟန္းျပဳသည္။ တရားနာယူျပီးေနာက္ သံုးရက္ေျမာက္မွာပင္ ရဟႏၲာအဆင့္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေလသည္။ တရားသဘင္တြင္ ရဟန္းတို႔သည္- အရွင္မ ကု႑လေကသီသည္ ခိုးသားကို အႏိုင္ယူျပီး အနည္းငယ္မွ်ေသာ တရားစကားကို ၾကားနာရံုႏွင့္ ရဟႏၲာျဖစ္လာ၏။ ဟု ေဆြးေႏြးေနၾကရာ ဗုဒၶၾကြေရာက္လာျပီး ေအာက္ပါေဒသနာေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

( ပါဠိဂါထာ )
ေယာစ ဂါထာ သတံ ဘာေသ ၊ အနတၳပဒ သံဟိတာ ။
ဧကံ ဓမၼ ပဒံ ေသေယ်ာ ၊ ယံ သုတြာ ဥပသမၼတိ ။
ေယာ သဟႆံ သဟေႆန ၊ သဂၤါေမ မာႏုေသ ဇိေန ။
ဧကဥၥ ေဇယ် မတၱာ နံ ၊ သေ၀ သဂၤါမဇုတၱေမာ ။

( ျမန္မာျပန္ )
အက်ိဳးမဲ့ပုဒ္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဂါထာတရာကို ဆိုေစကာမူ မျမတ္။
ရာဂျငိမ္းေအးေစတတ္ေသာ တရားတပုဒ္သည္သာ ပိုလြန္၍ ျမတ္၏။
စစ္ေျမျပင္၌ စစ္သားသည္ ရန္သူတို႔ကို အႀကိမ္တသန္းတိုင္တိုင္ ေအာင္ျမင္ျခင္းထက္
ကိုယ္တြင္းကိေလသာကို တႀကိမ္မွ် ေအာင္ေသာသူသည္ ပိုလြန္၍ ျမတ္၏။

( လကၤာ )
ႏြားေက်ာင္းသားသည္၊ ႏြားေပါင္းမ်ားစြာ၊ ထိန္းေက်ာင္းပါလည္း၊ ထြက္လာႏြားႏို႔၊ သူ႔ဖို႔မတန္၊ ပိုင္ရွင္ထံသို႔၊ အျမန္ပို႔ရ၊ မသံုးရသို႔၊
ဓမၼက်မ္းစာ၊ အျဖာျဖာကို၊ ေသခ်ာပို႔ခ်၊ ေနပါကလည္း၊ ကိုယ္ကမူကား၊ ျမတ္တရားကို၊ က်င့္အားမထုတ္၊ စြမ္းအင္ယုတ္မူ၊ ထုတ္ေခ်ာက္နိဗၺာန္၊ အမွန္ေရာက္ေရး၊ အလွမ္းေ၀း၏။

နက္နဲထူးျခား၊ ျမတ္တရားကို၊ နည္းပါးမွ်သာ၊ ေဟာေျပာပါလည္း၊ က်မ္းလာဓမၼ၊ ႏွစ္သာရကို၊ အားရပိုင္ပိုင္၊ ကိုယ္တိုင္က်င့္ၾကံ၊ ပယ္လွန္ရာဂ၊ ေဒါသ ေမာဟာ၊ ကိေလခြာ၍၊ ဓမၼာႏုပတ္၊ က်င့္ေပတတ္က၊ အျမတ္နိဗၺာန္၊ ေရာက္ေၾကာင္းမွန္၏။

( ယမက၀ဂ္၊ ေဒြသဟာယကဘိကၡဳ၀တၳဳ )

Read more...

အေမ... (အရွင္အာစာရာလကၤာရ)

အရွင္အာစာရာလကၤာရ...

အေမႏွင့္ ကမၻာ့အေခ်ာ အလွဆံုး လူသားျမတ္ႀကီးအေၾကာင္း...










Read more...

ေစာင့္ေရွာက္တတ္သူ... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

ေစာင့္ေရွာက္တတ္သူ... (ဦးသုမဂၤလ) vcd



Read more...

သက္ဆိုင္သူသို႔... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

သက္ဆိုင္သူသို႔... (ဦးသုမဂၤလ) vcd


Read more...

တပည့္လိမၼာ ဆရာအာပတ္လြတ္ဆိုတာ ရွင္းျပပါဘုရား... (ဓမၼဒူတ)

ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ) ၈-မွ...

တပည့္လိမၼာ ဆရာအာပတ္လြတ္ဆိုတာ ရွင္းျပပါဘုရား...




















Read more...

နီေပါႏိုင္ငံ... (ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း)

ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း ၈-မွ...










Read more...

ရဟန္း၀တ္လိုပါလွ်င္...

ဒကာေလးမင္းမင္းေရ...
ရဟန္းအၿပီး၀တ္မွာလား ယာယီ၀တ္ခ်င္တာလားေတာ့ မသိပါ...

အၿပီး၀တ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာကိုေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေစလိုပါတယ္ ဒါ့ေၾကာင့္ စာသင္စာခ်ဆရာေတာ္ထံမွာ ၀တ္ေစခ်င္ပါတယ္... စာကိုအနည္းငယ္ ေလ့လာၿပီး တရားပဲ က်င့္လိုတာဆိုရင္ေတာ့ ကမၼ႒ာန္းျပ ဆရာေတာ္ထံမွာလည္း သင့္ေလွ်ာ္ပါတယ္... ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေလ အေရးႀကီးတာက မိမိဆရာတင္မဲ့သူက သီလကို အေလးထား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသူကို ရွာဖို႔ပဲလိုပါတယ္...

မိမိမွာ ကိုယ္ပိုင္ သပိ္တ္(အမဲေရာင္) သကၤန္း (ေအာက္+အေပၚ+ႏွစ္ထပ္သကၤန္း=သံုးထည္) ရွိထားရပါ့မယ္... ဒါက လိုရင္းေျပာတာပါ... အက်ယ္ခ်ဲ႕မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပရိကၡရာ ၈-ပါးရွိရပါမယ္...

ျပည့္စံုၿပီဆို ကိုရင္(ရွင္သာမေဏ) ၀တ္ပါမယ္...

၁။ ေခါင္းရိတ္ျခင္း...
၂။ သကၤန္း၀တ္ေပးမည့္ ဆရာျဖစ္သူေပးေသာ သကၤန္းႏွင့္ ဆရာကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ... ဆရာခိုင္းေစသူက ျဖစ္ေစ ၀တ္ေပးျခင္း...
၃။ သရဏဂံုသံုးပါးကို ပီပီသသ ရြတ္ဆိုျခင္းတို႔ျဖစ္ပါတယ္...

မိမိကိုယ္ပိုင္ သကၤန္းရွိတာပဲဆိုၿပီး ကိုယ္တိုင္၀တ္႐ံုႏွင့္ သာမေဏမျဖစ္ပါ...
ဆရာရဟန္းရွိမွသာ ျပဳေပးမွသာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ပါတယ္...
ဒါကေတာ့ ရွင္သာမေဏျပဳရန္ လိုရင္းေလးျဖစ္ပါတယ္...

ေရွးအစီအစဥ္အရ...
***သံဃာအလယ္သို႔၀င္ရန္ ခြင့္ေတာင္းရပါ့မယ္...
အဟံ ဘေႏၲ သံဃမေဇၥ် ပေ၀သနံ အာပုစၧာမိ။
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ သံဃာအလည္သို႔၀င္ရန္ ပန္ၾကားပါ၏...

***မိမိပိုင္သကၤန္းကို ဆရာျဖစ္သူထံသို႔ အပ္ႏွံျခင္း...
သကလ ဝ႗ ဒုကၡ နိႆရဏ နိဗၺာနႆ သစၧိကရဏတၳာယ (ဣမံ) ကာသဝံ (ဂေဟတြာ) ပဗၺာေဇထ မံ ဘေႏၲ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။

အလံုးစံုေသာ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို၊ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳရျခင္းအက်ဳိးငွာ။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ လက္၌ရွိေသာ ဤသကၤန္းကို ယူေတာ္မူ၍၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္ကို အစဥ္သနားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍၊ ရွင္သာမေဏ ျပဳေပးေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။

***ဆရာျဖစ္သူထံမွ သကၤန္းကို ေတာင္းခံျခင္း...
သကလ ဝ႗ ဒုကၡ နိႆရဏ နိဗၺာနႆ သစၧိကရဏတၳာယ (ဧတံ) ကာသဝံ (ဒတြာ) ပဗၺာေဇထ မံ ဘေႏၲ အႏုကမၸံ ဥပါဒါယ။

အရွင္ဘုရား အလံုးစံုေသာ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ ထြက္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ကို။ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ျဖင့္ လ်င္ျမန္စြာ မ်က္ေမွာက္ျပဳရျခင္း အက်ဳိးငွာ။ အရွင္ဘုရားလက္ေတာ္၌ရွိေသာ ထိုသကၤန္းကို ေပးသနားေတာ္မူ၍၊ ဘုရားတပည့္ေတာ္ကို အစဥ္သနားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ရွင္သာမေဏ ျပဳေပးေတာ္မူပါ အရွင္ဘုရား။

ေခါင္းမရိတ္ရေသးပါက ေခါင္းရိတ္ သကၤန္း၀တ္ပါမည္ သာမေဏ မျဖစ္ေသးပါ...

***သကၤန္း၀တ္ၿပီး ရွင္သာမေဏျပဳေပးရန္ ေတာင္းပန္ရပါမယ္...
ဘေႏၲ သံသာရ ဝ႗ ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ပဗၺဇၨံ ယာစာမိ။
ဒုတိယမၸိ ဘေႏၲ သံသာရ ဝ႗ ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ပဗၺဇၨံ ယာစာမိ။
တတိယမၸိ ဘေႏၲ သံသာရ ဝ႗ ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ ပဗၺဇၨံ ယာစာမိ။

အရွင္ဘုရား (ပ+ဒု+တ) ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ေျမာက္ပါရျခင္း အက်ဳိးငွာ၊ ရွင္သာမေဏ အျဖစ္ကို ေတာင္းပန္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။

***ၿပီးရင္ေတာ့ သာမေဏဆယ္ပါးသီလ ယူရပါမည္...
ရွင္သာမေဏျဖစ္ၿပီးရင္ေတာ့ သိမ္ထဲတြင္ ၅-ပါးအထက္ေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ သိမ္၀င္၍ ရဟန္းဘ၀ ခံယူပါမည္...
ကမၼ၀ါစာဖတ္ၿပီးသည္ေနာက္ ရဟန္းသီလ ၂၂၇-ပါး ကိုယ္၀ယ္ဆင္ျမန္း ရဟန္းျဖစ္သြားပါၿပီ... (အက်ယ္အားျဖင့္ ကုေဋကိုးေထာင္ေက်ာ္)

သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေစာင့္ထိန္းရပါေတာ့မည္... သို႔အတြက္ သိေအာင္ေလ့လာရပါမည္... ယာယီ၀တ္သူျဖစ္ျဖစ္... ထာ၀ရ၀တ္သူျဖစ္ျဖစ္ လိုက္နာရပါေတာ့မယ္... မလိုက္နာပါက အျပစ္ဒဏ္မ်ား လာပါလိမ့္မည္...

ယခင္ကေတာ့ ပါဠိစာမ်ားကို အရက်က္ခိုင္းပါတယ္...
ယခုေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ တိုင္ေပးသည့္ အတိုင္းသာ လိုက္ဆိုႏိုင္ၾကပါေတာ့သည္...

ဆက္လက္၍သိသင့္သည္မ်ား...
ရွင္ရဟန္းမျပဳထိုက္သူ ၃၂-ေယာက္...

၁။ လက္ျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂။ ေျချပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၃။ လက္ေျချပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၄။ နားျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၅။ ႏွာေခါင္းျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၆။ နား ႏွာေခါင္းျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၇။ ေျခေခ်ာင္း လက္ေခ်ာင္းျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၈။ ေျခမ လက္မျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၉။ အေၾကာမ ျပတ္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁ဝ။ ေျခေခ်ာင္း လက္ေခ်ာင္း ပူးေနေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၁။ ခါးကုန္းေနေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၂။ ပုကြေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၃။ လည္ပင္းႀကီးနာရွိသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၄။ သံပူကပ္၍ တံဆိပ္ခတ္ထားသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၅။ ႀကိမ္ဒဏ္ေပးခံရသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၆။ ေတြ႔ရာအရပ္၌ သတ္ ဟူ၍ ေၾကာ္ညာထားေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၇။ ေျခထိုင္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၈။ အနာဆိုးရွိေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၁၉။ ပရိသတ္ကို ဖ်က္ဆီးေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂ဝ။ မ်က္စိတစ္ဖက္ကန္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၁။ လက္ေျခေကာက္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၂။ ခြင္ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၃။ ကိုယ္တစ္ျခမ္းေသေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။(ဖက္သကပ္နာ)
၂၄။ ဆြံ႕ေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၅။ အိုမင္းမစြမ္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၆။ မ်က္စိႏွစ္ဖက္ကန္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၇။ (စကားဆြံ႕) အေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၈။ နားပင္းသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၂၉။ ကန္းလည္းကန္း အလည္းအေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၃ဝ။ ကန္းလည္းကန္း နားလည္းပင္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၃၁။ အလည္းအ နားလည္းပင္းေသာသူကို ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
၃၂။ ကန္းလည္းကန္း အလည္းအ နားလည္းပင္းေသာသူအား ရွင္ရဟန္း ျပဳမေပးအပ္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာသနာတြင္ အၾကည္ညိဳပ်က္ဖြယ္မ်ား ေတြ႔ရမည္ကို ႏွစ္သက္ေတာ္မမူပါ... သို႔ေသာ္ အရဟတၱဖိုလ္ကိုေတာ့ တားျမစ္ျခင္းမရွိပါေပ...

ျပဳေပးလွ်င္ ျပဳေပးသူမ်ား ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္၏...

(ပဋိသေႏၶႏွင့္တကြ အသက္ႏွစ္ဆယ္မျပည့္သူ၊ ပါရာဇိကသို႔ေရာက္သူ၊ ပ႑ဳက္စေသာ အဘဗၺပုဂၢိဳလ္တစ္က်ိတ္တစ္ေယာက္၊ ေပါင္း ၁၃-ေယာက္သည္ ရဟန္းျပဳေသာ္လည္း ရဟန္းမျဖစ္။ ၾကြင္းေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ကား ရဟန္းျဖစ္ကုန္၏။ သို႔ေသာ္ ရဟန္းျပဳေပးေသာသူ အာပတ္မလြတ္။)

မဟာဝဂ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္၊ ဦးေရ ၅၇၊ စာ ၁၂၇။


ေနာက္ထပ္... ဤသို႔လည္း ေမးျမန္းဦးမည္...

ႏူနာ သူ႐ူးနာ အစရွိသည္ ကင္းရဲ႕လား...
လူသား စင္စစ္ ျဖစ္ရဲ႕လား...
ေယာက်္ားစင္စစ္ ျဖစ္ရဲ႕လား...
သူ႔ကြ်န္အျဖစ္မွ လြတ္ရဲ႕လား...
အေႂကြးကင္းရဲ႕လား...
မင္းခစားအျဖစ္မွ လြတ္္ကင္းသူ ျဖစ္ရဲ႕လား...
မိဘႏွစ္ပါးက ခြင့္ျပဳရဲ႕လား...
အသက္ႏွစ္ဆယ္ ျပည့္ၿပီးသူ ျဖစ္ရဲ႕လား...
သပိတ္ သကၤန္းျပည့္စံုရဲ႕လား... စသည္ျဖင့္လည္း ေမးျမန္တာခံရပါ့မယ္... ရဟန္း၀တ္လိုသူဖက္က ျပည့္စံုမႈရွိရပါ့မယ္...

((ရဟန္းျဖစ္ၿပီးသည္ေနာက္ သိမ္မွထြက္လာသည့္အခါ ရဟန္းသစ္ကေလးမ်ားမွာ ဘာအျပစ္မွမရွိေသး၍ လွဴဒါန္းလွ်င္ အက်ဳိးႀကီးမွန္းသိၾကကုန္ေသာသူမ်ားက တန္းစီ၍ သိမ္ထြက္မွာ ေလာင္းလွဴၾကပါလိမ့္မည္... စာအိပ္ကေလးတကိုင္ကိုင္ ေငြဆြမ္းတဲ့... ဘယ္ေခတ္ကေပၚလာေသာ အေခၚလဲေတာ့မသိပါ... မိမိက သီလစင္က်ယ္သူကိုလွဴလွ်င္ အက်ဳိးႀကီးလို႔ ဘုန္းႀကီးမ်ားလက္ထဲကို ေငြမ်ား လွဴလိုက္ပါသည္... ဘုန္းႀကီးမ်ားတြင္ ထိုေငြ အလွဴခံမႈေၾကာင့္ အျပစ္မ်ားျဖစ္ၾကရၿပီ မိမိကေတာ့ မသိလိုက္ပါေပ... အျပစ္ျဖစ္သူ ဘုန္းႀကီးမ်ား ေစာင့္ေၾကာင့္ထိုင္၍ အာပတ္ေျဖရေပဦးမည္... ခဏခဏ ေစာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ရျခင္းသည္ မေကာင္းပါေပ... သူေတာ္ေကာင္းမ်ား စဥ္းစားဖြယ္ရာပင္... ယာယီ၀တ္သူရဟန္းသစ္မ်ားလည္း သိမ္ကထြက္ထြက္ျခင္း သီလမစင္ၾကယ္ေတာ့ေပ...))

ဆက္၍ေရးမည္ဆိုပါလွ်င္ မကုန္ႏိုင္ပါေပ...
ဆက္လက္ေလ့လာလိုသူမ်ား ရွာေဖြ၍ ဖတ္႐ႈၾကပါေလ...

စိတ္ခ်မ္းသာၾကပါေစ...
ဒုကၡဆင္းရဲကင္းေ၀းၾကပါေစ...
ဦးေလာကနာထ
၅.၂၄.၂၀၀၉


Read more...

ေဟာေျပာရက်ဳိး... (တည္ေတာဆရာေတာ္ (ေမး+ေျဖ))

တည္ေတာဆရာေတာ္ (ေမး+ေျဖ) ၅-မွ...

ေဟာေျပာရက်ဳိး...








Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP