* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, April 29, 2009

*လာျခင္းဆိုးေသာ ဧည့္သည္*


အု၀ဲ… အု၀ဲ… အု၀ဲ

ေအာ္ စိတ္မခ်မ္းသာ လုိက္တာ.. ငိုေနလိုက္ပံုမ်ား.. ေလာက အလယ္ကို ခုမွပဲ စတင္လို႔ ေရာက္ရွိလာတယ္၊ ေရာက္ရွိလာပံုက အငိုေလးနဲ႔ စလို႔.. မိဘေတြ ခမ်ာေတာ့ ျပံဳးေပ်ာ္ရွာမေပါ့ေလ.. မိခင္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္နဲ႔ လြယ္ေမြး ထားရတဲ့ သားသမီးမို႔လို႔၊ ဖခင္ဆိုရင္လည္း ေအာ္ငါ့ေသြး ငါ့သားဆို ၿပီးေတာ့.. ငါစြဲေလးေတြနဲ႔ ငါမပိုင္တာကို ငါပိုင္လုပ္ပံုေလးကို ေျပာပါတယ္.. ေနာက္တစ္ခုက ေလာကအလယ္ ခုမွေရာက္လာတဲ့ လူမမယ္ ကေလးငယ္ရဲ႕ အငုိေလးနဲ႔စလို႔ ေရာက္ရွိ လာပံုေလးေလ.. စလာကတည္းက လာျခင္းက မေကာင္းေတာ့ဘူး..

ဘာျဖစ္လို႔မ်ား ငါမပိုင္တာပါလိမ့္.. ငါမဆိုင္တာပါလိမ့္.. ငါကေမြးတာ ငါ့သားသမီးမဟုတ္ပါလိမ့္.. ငါယူထားတဲ့ ဇနီး ဘာလို႔မ်ား ငါ့ဇနီး မဟုတ္တာပါလိမ့္.. ငါ့ကိုေမြးတဲ့မိဘ ဘာလို႔မ်ား ငါ့မိဘ မဟုတ္တာပါလိမ့္..

ေလာကၾကီးမွာက ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမမွ မရွိပဲေလ၊ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားပဲ ရွိေနတာ၊ ရူပကၡႏၶာ(ရုပ္တရား)၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာ(သိမႈ - နာမ္တရား)၊ ေ၀ဒနကၡႏၶာ(ခံစားမႈ - နာမ္တရား)၊ သညကၡႏၶာ (မွတ္သားမႈ - နာမ္တရား) နဲ႔ေနာက္ဆံုး သခၤါရကၡႏၶာ(ျပဳျပင္မႈ - နာမ္တရား).. ဒီခႏၶာငါးပါးပဲေလ.. ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ေတာ့ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးေပါ့..

ဒီေတာ့ကာ ဒီခႏၶာငါးပါးကို ပိုင္ဆိုင္ေနရတဲ့၊ လက္၀ယ္ရရွိေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေလးကို လာျခင္းေကာင္းသလား၊ လာျခင္းဆိုးသလား.. တစ္ခ်က္ေလာက္ ေျပာၾကည့္လိုက္ရေအာင္..

ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ကိုယ္နဲ႔သက္ဆိုင္ရာ အလုပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပဳလုပ္ေနၾကရတယ္ေနာ္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ငါ့သားဖို႔ ငါ့မယားဖို႔ ငါ့အေမဖို႔ ငါ့အေဖဖို႔ ငါ့ဖို႔ ငါ့ညီဖို႔ ငါ့ညီမဖို႔… စသျဖင့္ေပါ့ေလ ဒီလိုေလးေတြက မမ်ားဘူးလား.. မ်ားပါတယ္ေလ.. ေျပာရရင္ေတာ့ ေလာကၾကီးမွာ ငါပိုင္ငါဆိုင္ မရွိဘူးဆိုတာကို မသိဘဲ ႏြားသာသာ ရုန္းေနၾကတာေပါ့ဗ်ာ.. ဇာတ္လမ္းက အဲဒီကစေတာ့တာပဲခင္ဗ်.. ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီေနရာမွာ မသိလို႔ လုပ္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလုိက္တယ္ေနာ္.. အဲဒီမွာ မသိတာက အ၀ိဇၨာ၊ လုပ္တာက သခၤါရ.. ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နဲ႔ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အဲလိုသေဘာျဖစ္ေကာ.. ဒီသေဘာက လာျခင္းေကာင္းတဲ့ သေဘာမဟုတ္ဘူး.. ေနာင္တစ္ဖန္ ခႏၶာျပန္ျဖစ္ေစမယ့္ သေဘာ.. ေျပာရရင္ ေနာင္တစ္ဖန္ မသာျဖစ္ဦးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာ.. ဒါက ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္.. မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးေျပာတာ..

ဟုတ္ၿပီ.. ဒီလိုမသိလို႔ လုပ္ရင္ ေနာက္ဘာေတြဆက္ျဖစ္ဦးမလဲ.. ဘယ္လို အက်ိဳးဆက္ေတြ ခံစားရမလဲဆိုေတာ့..

မသိလို႔လုပ္ျခင္းသည္ ခႏၶာငါးပါးကို ေနာင္တစ္ၾကိမ္ ျပန္ျဖစ္ေစမယ့္ အေၾကာင္းတရား၊ သစၥာနယ္အေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ သမုဒယသစၥာ.. ဒီသမုဒယ သစၥာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ၿပီသာ ေအာက္ေမ့ေပေတာ့.. ၀ိဉာဏ္၊ နာမ္ရုပ္၊ သဠာယတန၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ.. ဆိုတဲ့ ခႏၶာၾကီးျဖစ္ေကာ.. ပါဠိေတြကို စာရႈသူ သိပ္မသိဘူးဆိုရင္ (သိသူမ်ားကို မဆိုလိုပါ) အလြယ္ကေတာ့ ခုလက္ရွိ ကိုယ္ခႏၶာၾကီး ရထားတယ္လို႔သာ မွတ္ပါဗ်ာ..

ဒီခႏၶာငါးပါးကို လက္၀ယ္ပိုင္ဆိုင္ၿပီဆိုကတည္းက ေကာင္းသလား၊ ဆိုးသလား စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ရေအာင္.. ဒီခႏၶာၾကီးက မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ သူ႔ကိုျပဳစုဖို႔ အခ်ိဳသပ္ၿပီးခိုင္းေတာ့တာပဲ.. ငါ့ကိုမ်က္ႏွာသစ္ေပး.. သြားတိုက္ေပး.. ေရခ်ိဳးေပး.. မုတ္ဆိတ္ရိတ္ေပး.. ဒါမ်ိဳးေတြ စခိုင္းၿပီ.. ၿပီးတာနဲ႔ ဟိုဟာစားခ်င္တယ္၊ ဒီဟာစားခ်င္တယ္.. ျဖစ္ျပန္ေရာ.. အဲဒါကိုမွ ကုိယ္တိုင္က မစားဘူးဆိုရင္ ဗိုက္ထဲကေန ေ၀ဒနာေပါင္းစံုက ဆႏၵျပပါေလေရာ.. ေနာက္အလုပ္သြားရင္လည္း ဟိုအက်ႌမ၀တ္ခ်င္ဘူး.. ဒီအေရာင္မၾကိဳက္ဘူး.. ဒီပုဆိုး၀တ္မယ္.. အားပါးပါး.. သူ႔အလိုေတြက နည္းမွမနည္းတာ.. ေနာက္ ေန႔လယ္စာစားမယ္၊ ညစာစားမယ္၊ အိပ္မယ္.. အကုန္သူ႔အလိုေတြပဲ လုိက္ျဖည့္ေနရတာေလ.. ဒါက ကၽြန္ေတာ္အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာတာေနာ္.. ခ်ဲ႕ေတြးရင္ ခ်ဲ႕ေတြးသေလာက္ ဒုကၡေတြခ်ည္းပဲ.. ဘာလုိ႔ဒုကၡေတြလို႔ေျပာရသလဲ.. ခႏၶာငါးပါးဆိုကတည္းက ဒုကၡသစၥာနယ္ထဲ ေရာက္ေနလို႔ေလ..

ဒီလိုဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ ဒီေလာကအလယ္ကို ေ၀ဒနာေပါင္းစံုနဲ႔ ေရာက္ရွိလာျခင္းဟာ လာျခင္းေကာင္းလား၊ လာျခင္းဆိုးလား.. လာျခင္းဆိုးေပါ့ဗ်ာ.. ဒီလာျခင္းဆိုးကိုမွ ေနျခင္းဆိုးနဲ႔ ေနၾကရင္ေတာ့ ေသျခင္းဆိုးရံုမွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ပါဘူး.. ဘာေၾကာင့္ေသျခင္းဆိုးလို႔ ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ အပယ္သြားမယ့္ေသျခင္းမို႔လို႔ပါပဲ..

ဒီလိုကၽြန္ေတာ္က ေျပာေတာ့ အပယ္မသြားေအာင္ ဘာလုပ္ဖို႔လိုလာၿပီလဲ၊ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို႔ ေမးဖို႔လိုမလာဘူးလား.. လိုတာေပါ့ဗ်ာ။ ဒီေနရာေလးမွာ ကၽြန္ေတာ္သိထားတာေလးကို တတ္သေလာက္ေလး ေဆြးေႏြးပါ့မယ္.. မွားေနရင္ ကၽြန္ေတာ့ကို ျပဳျပင္လို႔ သြန္သင္ ေပးေစလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လုိ သိထားသလဲဆိုေတာ့ အပယ္မက်ေရာက္ေအာင္ အရင္ဆံုး ဒိ႒ိအရင္ျဖဳတ္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲလို ဒိ႒ိကြာေစဖို႔ အတြက္ ဒိ႒ိကြာေၾကာင္း တရားေတြ၊ သစၥာတရားေတြကို ေဟာေျပာညႊန္ျပတတ္တဲ့ ကလ်ာဏမိတၱ၊ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းကို ရွာရပါမယ္။ ေနာက္ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ဒီလိုနားလည္ႏိုင္ဖို႔ သစၥာတရားကိုေဟာေျပာ လမ္းညႊန္ႏိုင္တဲ့၊ လမ္းညႊန္တတ္တဲ့ ဆရာသမားဆီက သစၥာတရားေတြကို နာၾကားရပါမယ္။ ဒီလို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ၿပီဆိုမွ တရားကို စတင္အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားလည္ၿပီးမွ တရားအားထုတ္သင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလိုပါတယ္။ ဘာလို႔လဲလို႔ အေမးရွိလာရင္.. ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို နားမလည္ဘဲ တရားအားထုတ္ရင္ တရားမရႏိုင္လို႔ပါပဲ။ ဘုရားလက္ထက္က ရွင္ဆႏၵ (ျမင္းၿမီးဆြဲ ေမာင္ဆန္) ကို သာဓက ယူေပါ့ဗ်ာ။

နည္းနည္း ဆက္လုိက္ရေအာင္။ ေလာကၾကီးမွာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးသားလွ်င္ရွိပါတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါရယ္လို႔ မရွိပါဘူး၊ ဒီသေဘာေလးကို ဉာဏ္နဲ႔ ထိုးသြင္းသိ၊ ပိုင္းျခားသိရင္ သကၠာယ ဒိ႒ိစင္ပါတယ္။ ဒီပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါမရွိေၾကာင္းကို ဘုရားလက္ထက္က ဥပမာေလးနဲ႔ ယွဥ္ထိုးလို႔ ၾကည့္လိုက္ရေအာင္။

ဘုရားလက္ထက္က တိတၳိေတြက အနုရုဒၶါ လို႔ဘြဲ႔အမည္ရတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကို ေမးတယ္တဲ့။ ဘာေတြေမးတာလဲဆိုေတာ့…

၁။ သတၱ၀ါေသရင္ ျဖစ္ေသးသလား။
၂။ သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူးလား။
၃။ သတၱ၀ါေသရင္ ျဖစ္သည္တစ္လွည့္ မျဖစ္သည္တစ္လွည့္လား။
၄။ သတၱ၀ါေသရင္ မျဖစ္သည္လည္း မဟုတ္၊ ျဖစ္သေယာင္ေယာင္လား။

ဒီေမးခြန္းေလးေတြ ေမးတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ အေမးခံရတဲ့ ရွင္အႏုရုဒၶါကလည္း ကုိယ္တိုင္က ဒိ႒ိမကြာေသး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုလည္း နားလည္သေဘာေပါက္မႈ မရွိေသးေတာ့ *ဘုရားရွင္ကေတာ့ ဒီလိုမေဟာဘူးကြာ* ဆိုတဲ့ အေျဖတစ္ခုပဲ ေျဖႏိုင္တယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ တိတၳိေတြက ဒီမေထရ္ေလးကို ဒါေလးေတာင္ မသိဘူးလားဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ အျပစ္တင္ၿပီး ျပန္သြားၾကတာေပါ့။

အရွင္အႏုရုဒၶါလည္း မျဖစ္ေသးပါဘူး.. ေနာက္ထပ္ ဒီ့ထက္ခက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးလာရင္ ငါေျဖႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားရွင္ကို သြားေလွ်ာက္မွ ေတာ္ကာက်မယ္ ဆိုၿပီး ခုနအေမးေလးခုကို သြားေလွ်ာက္သတဲ့၊ ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က ေလာကမွာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါရယ္လို႔ မရွိ၊ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးသာ ရွိေၾကာင္း.. စတဲ့ ဒိ႒ိကြာေစေၾကာင္း တရားေတြနဲ႔ သံသရာျပတ္ေၾကာင္းတရားေတြ ဒီမေထရ္ေလး သေဘာေပါက္ေအာင္ ေဟာၾကားေတာ္ မူလိုက္တယ္တဲ့။ ဒီေလာက္ဆို ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ မရွိဘူးဆိုတာ ရွင္းေလာက္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ေနာက္ ေလာကမွာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးသည္ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ဆက္စပ္ေနတယ္။ အေၾကာင္းခ်ည္းပဲ ျဖစ္တာလည္းမရွိ၊ အက်ိဳးခ်ည္းပဲ ျဖစ္တာလည္းမရွိ၊ ဒီလို ဆက္စပ္ေနတာကိုသိရင္ ေသရင္ျပတ္တယ္လို႔ ယူဆထားတဲ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္.. အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ိဳးမွာ အေၾကာင္းခ်ဳပ္ၿပီးမွ အက်ိဳးဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုခ်ဳပ္ၿပီးမွ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာေလးကို နားလည္ရင္လည္း ခိုင္တယ္၊ ၿမဲတယ္၊ ပ်က္ဆီးျခင္းမရွိဘူးလို႔ ယူဆထားတဲ့ သႆတဒိ႒ိ စင္ပါတယ္။ အေသးစိတ္ ထပ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရးခဲ့ၿပီးျဖစ္တဲ့ ေလာကတြင္ အသိသင့္ဆံုးေသာအရာ မွာ ဖတ္ရွဳ ႏိုင္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာ၀င္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ သိေစခ်င္တဲ့၊ သိေစလိုတဲ့ ေစတနာသက္သက္နဲ႔ပါဗ်ာ။

ဒီေလာက္ဆို ဒိ႒ိမစင္ေသးတဲ့ မိတ္ေဆြတို႔လည္း ဒိ႒ိအေၾကာင္းေလး သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဒီလိုေလးေတြ တျဖည္းျဖည္း သိလာပါမ်ားရင္ေတာ့ လာျခင္းဆိုးတဲ့ ဧည့္သည္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ျပန္ျခင္းေတာ့ ေကာင္းႏိုင္ေကာင္းပါရဲ႕။ ဒီလိုသိလာေအာင္လည္း သိခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵ ျပင္းျပဖို႔ကလည္း လုိပါေသးတယ္။ သိလိုစိတ္ေပါ့ေလ။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ေၾကြးယူလုိက္ ေၾကြးဆပ္လိုက္နဲ႔ ဒီလိုဘ၀ထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္လာျခင္းဆိုးေတြပဲ အတိုးေပၚ အတိုးဆင့္လို႔ ထပ္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဇာတိေတြ ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖစ္ေပၚပါလိမ့္မယ္။ ဇာတိထပ္ျဖစ္ၿပီဆိုကတည္းက လာျခင္းဆိုးသြားျပန္ပါၿပီ။ ဇရာေတြျဖစ္၊ ဗ်ာဓိ မရဏ ဒီဒုကၡေတြပဲ ထပ္တလဲလဲ ျဖစ္ေနေတာ့မွာေလ။

ေအာ္ ဇာတိ ဆိုလို႔ ေျပာလုိက္ဦးမယ္။ တရားအားထုတ္ရာမွာလည္း ဇရာနဲ႔ ဗ်ာဓိၾကားမွာ အားထုတ္ပါတဲ့၊ ဗ်ာဓိနဲ႔ မရဏၾကားေရာက္မွ တရားအားထုတ္လို႔ကေတာ့ ေသခါနီွးမွ လမ္းေလွ်ာက္သင္ခ်င္သလုိ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ေ၀ဒနာေတြ ႏွိပ္စက္ေနၿပီဆိုကတည္းက ဘယ္နည္းနဲ႔မွ တရားအားထုတ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေျပာရရင္ေတာ့ အုိမႈနဲ႔ နာမႈၾကားမွာ တရားအားထုတ္ေစလိုတာပါပဲ။ နာမႈနဲ႔ ေသမႈၾကားမွာေတာ့ အားထုတ္လို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေလးကလည္း မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး မိန္႔ၾကားသြားတဲ့ အေလးဂရုျပဳ မွတ္သားဖြယ္ အခ်က္ေလးပါပဲ။

*ပန္းေၾကြတဲ့ လမ္း*

ေလညင္းေလးရဲ႕ အနမ္း
မခံႏိုင္တဲ့ ပန္း
ေၾကြစမ္းပါေစ
ေလာကဓံ ေလညင္း
ေဒါသမာန္ ထန္ျပင္းရင္ေတာ့
ပိုခက္ျပီေပါ့...ပန္း။

ေသျခင္းေ၀းတဲ့ နန္း
စံႏိုင္တဲ့ လမ္း
ရွည္စမ္းပါေစ
ေလာက အမွန္ ေသျခင္း
သေဘာမက် အမွန္ ခံျငင္းခ်င္ေတာ့
ကိုယ္ဆက္ျပီေပါ့ ...လမ္း။ ။

ေနာက္ဆံုး မွာခ်င္တာကေတာ့ဗ်ာ.. ဒီကဗ်ာထဲကလိုေတာ့ ပန္းေၾကြတဲ့လမ္း ကိုေတာ့ ဆက္ၿပီးမေလွ်ာက္ၾကပါနဲ႔လား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြ ေမြးကတည္းက ငိုျခင္းကို အေဖာ္ျပဳ၊ ခႏၶာငါးပါးကို ရင္၀ယ္ပိုက္လို႔ လာျခင္းမေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ လာျခင္းဆိုးတဲ့ ဧည့္သည္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလာျခင္းဆိုးတာေလးကို ျပန္ျခင္းေကာင္းေအာင္ေတာ့ မနာခင္ မေသခင္ အခ်ိန္ေလးမွာ ၾကိဳးစားသင့္လွပါတယ္။ ငိုျခင္းနဲ႔ ဘ၀စခဲ့တာကို ငိုျခင္းနဲ႔ပဲ နိဂံုးမခ်ဳပ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဆင္းရဲေၾကာင္း သမုဒယသစၥာနဲ႔ ဆင္းရဲက်ိဳး ဒုကၡသစၥာကုိ ၀ိပႆနာ အလုပ္နဲ႔ ပယ္သတ္ၿပီး၊ ခ်မ္းသားေၾကာင္း မဂၢသစၥာနဲ႔ ခ်မ္းသာက်ိဳး နိေရာဓ သစၥာကို ရွာေစခ်င္ပါတယ္။ ျမင္ရာ၊ ၾကားရာ၊ စားရာ၊ သြားရာ၊ ထိရာ၊ ေတြ႔ရာ၊ နံရာ တို႔မွာလည္း သတိေလးနဲ႔ ေနေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားရွင္ ေနာက္ဆံုးမွာၾကားခဲ့တဲ့ *အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ* တရားကို လုိက္နာရာေရာက္သလို လာျခင္းဆိုးခဲ့ေပမယ့္ ျပန္ျခင္းေတြကေတာ့ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္လို႔……။


ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

05.01.2009, MON:, 07:02:25 AM

Read more...

၆။ ေ၀သာလီ မဟာ၀ုန္ျပႆဒ္ေက်ာင္း၌ မဟာလိ( ႏႈတ္ခမ္းတြဲ) ႏွင့္ ေကာသလ၊ မာဂဓ မွ ဧည့္အမတ္မ်ားအား ဘုရားေဟာေသာတရား

“ဗုဒၶအသွ်င္- ရက္အေတာ္ၾကာတုန္း လိစၦ၀ီမင္း သုနကၡနဲ ့ ေတြ ့လို ့ သူေျပာတာ ၾကားခဲ့ရ ပါတယ္။ သူဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ေလာက္က ဗုဒၶထံ ရဟန္းအျဖစ္နဲ ့ ေနခဲ့တယ္။ အဲသည္တုန္း က သူဟာ ခ်စ္စရာ နတ္အလွေတြ ျမင္ခဲ့တယ္။ အသံေတာ့ မၾကားခဲ့ဘူး လို ့ ေျပာပါတယ္။ အဲဒါ အသံမရွိလို ့ သူမၾကားတာလား ဘုရား” “မဟုတ္ဘူး မဟာလိ”

“ဘာျဖစ္လို ့ မၾကားရတာလဲ ဘုရား”
“ျမင္ဖို ့ပဲ သူ ့စိတ္ ပြားထားလို ့ေပါ့”

“ၾကားဖို ့ပြားလ်င္ မၾကားဘူးလား ဘုရား”
“ေအး - ၾကားမယ္။ မျမင္ဘူး မဟာလိ”

“ၾကားဖို ့ေရာ၊ ျမင္ဖို ့ေရာ ပြားလ်င္ေတာ့ အားလံုးပဲ ျမင္၊ ၾကားျဖစ္မလား”
“အဒါလည္း အရပ္အႏံွ ့မဟုတ္လ်င္ အရပ္အႏွံ မျမင္ မၾကားဘူး။ ပြားတဲ့ အရပ္ပဲ ျမင္ၾကား ျဖစ္မယ္”

“ ဗုဒၶအသွ်င္- သည္လို သမာဓိေတြပြားဖုိ ့ ရဟန္းျပဳၾကတာလား ဘုရား”
“မဟုတ္ဘူး မဟာလိ”

“ ဘာအတြက္ ရဟန္းျပဳၾကတာလဲ ဘုရား”
“အဲသည္ သမာဓိ ထက္လြန္တဲ့ တရား ရဖို ့ပဲ”

“အဲဒါ ဘာတရားေတြလဲ ဘုရား”
“ေသာတပန္၊ သကဒါဂါမ္၊ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၱာဆိုတဲ့ တရားထူးေတြပဲ”

“ဗုဒၶအသွ်င္ - အဲသည္လို တရားထူးေတြရဖို ့ နည္းလမ္း က်င့္ရိုးေတြ ရွိပါသလား ဘုရား”
“ေအး။ ရွိတယ္”

“ဘာေတြလဲ ဘုရား”
“အျမင္မွန္၊ အေတြးမွန္။ အေျပာမွန္၊ အလုပ္မွန္၊ အေနမွန္။ ႀကိဳးစားမွန္၊ ႏိုးၾကားမွန္၊ စိတ္ထား မွန္ေတြပဲ”

“၀မ္းသာလွပါတယ္ ဘုရား”
xxxxxxxxxxx xxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx

“မဟာလိ- ငါ ေကာသမၺီျပည္၊ ေဃာသိတာရုံမွာ မု႑ိယပုဗိုဇ္နဲ ့ သစ္သားသပိတ္ေဆာင္တဲ့ ပုဗိုဇ္တပည့္ ဇာလိယတို ့ကို လက္ခံေတြ ့ဆံုတုန္းက သူတို ့က ငါ့ကိုေမးတယ္။
ဗုဒၶအသွ်င္- အသက္ဇီ၀ဟာ သည္ကိုယ္ႀကီးပဲလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သီးျခားလား၊ သိပါရေစ ဘုရား- လို ့ပဲ။ ငါက သူတို ့ကို ျပန္ေမးတယ္-
ငါ့ရွင္တို ့ အက်င့္သီလျဖည့္ၿပီး၊ စ်ာန္ေလးပါး ၀င္စားေနတယ္ ဆိုပါေတာ့။ အဲသည္ ရဟန္းဟာ မင္းတို ့အေမးကို ေျဖဖို ့သင့္ပါ့မလား- လို ့
ဘာျဖစ္လို ့ မသင့္တာလဲ၊ သင့္ပါတယ္ ဗုဒၶအသွ်င္- လို ့ေလွ်ာက္ၾကတယ္။
သည္လိုဆိုလ်င္ေကာ ငါ့ရွင္တို ့- ရဟန္းဟာ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက္ေမ့ႏိုင္မႈ၊ ဘ၀ဟန္ အမွန္ ျမင္ႏိုင္မႈ၊ ဘ၀ စိတ္ကူးယဥ္ေက်ာ မေမ်ာမႈ၊ ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုလ်င္ေကာ အဲသည္ရဟန္းဟာ အသက္နဲ့ ကိုယ္ အတူပဲ၊ တျခားပဲ။ သည္လိုငါသိျမင္တယ္၊ ေျပာဦးမလား- လို ့ေမးတဲ့ အခါ၊ သူတို ့ ျပန္ေျဖၾကတယ္။
အဲသည္လို ဆိုလ်င္ေတာ့ အသက္နဲ ့ ကိုယ္အတူပဲ၊ တျခားပဲ မေျပာပေလာက္ေတာ့ပါဘူး ဗုဒၶ အသွ်င္- လို ့ပဲ မဟာလိေရ။
“ေကာင္းလွပါတယ္ အသွ်င္ဘုရား။ နက္နဲလွတဲ့ တရားေတြ နာၾကားရတာပါပဲ အသွ်င္ဘုရား”

Read more...

Metta Sutta - Remix


video

Source: Youtube [The artists are unknown so far.]

This is the remix version of Metta Sutta.
The image of the Pagoda in this video is the Shwedagon Pagoda, the most famous one in Yangon, Myanmar.


There are a lot of arguments for this song in its original page in youtube.
As it is a remix or club-mix version, some may dislike it.

But for my opinion, we should not be too conservative as the world is rapidly changing.
So, let the youngsters to listen it.
I believe it is better for us to let them to listen other songs than the Buddha's ones.
So, they will get familiar with Dhamma Songs.
And then, they will eager to learn what the meanings of those song are.

The above comment is just my opinion.
Someone, who has different opinions, also can comment here.
All comments are welcomed.

Read more...

အမိေျမသုိ႔အလည္တစ္ေခါက္ျပန္ျခင္းမွတ္တမ္း (၂)

၁၇ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းႀကီး၏ ေနာက္ဆုံးေန႔ တပိုတြဲလျပည့္ေန႔တြင္ ေရႊက်င္နိကာယ ဂုိဏ္း၀င္သံဃာ ေတာ္မ်ား စုေပါင္း စုရုံး၍ ပထမေရႊက်င္ သာသနာပုိင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သိမ္ေတာ္ႀကီးအတြင္း၌ သံဃာ့ ဥပုသ္ျပဳေတာ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိေန႔ညေနပုိင္းတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးမေဟာသဓပ႑ိတမွ ျမစၾကာဆရာေတာ္ ဦးလကၡဏႏွင့္ မဆုံတာ ၁၅ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္၍ သြားေတြ႔ ခ်င္ေၾကာင္းေျပာသျဖင့္ ျမစၾကာဆရာေတာ္ သီတင္းသုံးေသာ ရန္ကင္းေတာင္ေျခရွိ ခန္႔၀င္း ေတာရေက်ာင္းသုိ႔ သြားျဖစ္ခဲ့သည္။






ျမစၾကာ ဆရာေတာ္ႏွင့္ မနက္ျဖန္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၀-ႏွစ္ခန္႔ေလာက္ အခ်ိန္တြင္ ေအာင္ခ်မ္းသာေက်ာင္း စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့စဥ္ ကာလက ေတြ႔ဆုံခဲ့ဘူးသည္။ ဆရာေတာ္ သည္ တရားေဟာအလြန္ေကာင္းသည္၊ အသံလည္းေကာင္းသည္။ ဆရာေတာ္ဦးမေဟာနဲ႔ အတူ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ မလြန္ဓမၼကထိအျဖစ္ ျမန္မာျပည္ တစ္ခြင္ လွည့္လည္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သျဖင့္ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အလြန္ပင္သံေယာဇဥ္ ရွိၾက၏။

ခန္႔၀င္ေတာ့ရေက်ာင္းအတြင္းသုိ႔ ၀င္လုိက္သည္ႏွင့္ ေအးၿငိမ္းတိက္ဆိတ္ေသာ အရသာကုိ ပထမဦးဆုံး ခံစားလုိက္ရသည္။ ျမစၾကာဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆရာေတာ္ ဦးမေဟာတုိ႔ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္အေၾကာင္းမ်ား ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အာလာပသလႅာပမ်ားေျပာေနၾကသည္မွာ နားေထာင္လုိ႔ ေကာင္းသျဖင့္ ၂-နာရီေက်ာ္ ၾကာသြား သည္။

ထုိမွအျပန္တြင္ ရန္ကင္းေတာင္ေျခရွိ ျမေက်ာက္ေသာက္ေရသန္႔ထြက္ရွိရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းသုိ႔သြား ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ တပုိတြဲလျပည္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔တြင္ သီတဂူဆရာေတာ္ ၏ဒကာတစ္ဦးမွ (Adventure Travel Company) မွ စစ္ကုိင္းႏွင့္ မင္းကြန္း ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္း ရႈခင္းမ်ား ၾကည့္ရႈရန္ ဖိတ္ၾကားသျဖင့္ ဆရာေတာ္ ဦးမေဟာ ေခါင္းေဆာင္ေသာ အဖြဲ႔အားလုံး စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိး၏ အလွပသာဒမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႔ခြင္ ့ရခဲ့သည္။

ထုိေန႔ ညေနပုိင္းတြင္ ေမၿမိဳ ့ရွိ သီတဂူေ၀ဇယႏၱာေက်ာင္းသုိ႔ သြားေရာက္ကာ အနားယူခဲ့ၾက သည္။ ေနာက္ရက္ မနက္ပုိင္းတြင္ အဖြဲ႔အားလုံး မဟာအံ့ထူးကံသာဘုရားႀကီးကုိ သြားေရာက္ ဖူးေမွ်ာ္ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး ကန္ေတာ္ႀကီး ဥယ်ာဥ္ႏွင့္ ပြဲေကာက္ေရတံခြန္မ်ားသုိ႔ လည္ပတ္ခဲ့ၾက၏။


အမိေျမသုိ႔ ဒီတစ္ေခါက္ ျပန္ရသည္မွာ အလြန္ပင္ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းသည္။ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈ မ်ားရရွိခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္၏ အလွ ျမန္မာျပည္၏ သဘာ၀မ်ားကုိ အျပည့္အ၀ ခံစားခြင့္ရ သည္။

Read more...

အိုင္းအမာႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္...

တိက ပုဂၢလပညတ္ -မွ...

၁... အိုင္းအမာႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၂... လွ်ပ္စစ္ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္၊
၃... ဝဇိရစိန္ ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္။5

၁...
အိုင္းအမာႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'အ႐ုကူပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ ပင္ပန္းျခင္း မ်ား၏၊ အနည္းငယ္ပင္ ေျပာဆိုေစကာမူ ၿငိကပ္တတ္၏၊ ျပစ္မွားတတ္၏၊ ေဖာက္ျပန္ တတ္၏၊ ခက္ထန္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္း ေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳ၏၊ ေသြးျပည္ ျပည့္ေသာ အိုင္းအမာ အနာေဟာင္းသည္ ထင္းေခ်ာင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကဲြျဖင့္ လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိသည္ရွိေသာ္ အတိုင္းထက္အလြန္ ေသြးျပည္ ယိုစီးသကဲ့ သို႔၊ ဤအတူပင္လွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္ ၏၊ ပင္ပန္းျခင္းမ်ား၏၊ အနည္းငယ္ပင္ ေျပာဆိုေစကာမူ ၿငိကပ္တတ္၏၊ ျပစ္မွား တတ္၏၊ ေဖာက္ျပန္တတ္၏၊ ခက္ထန္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ စိတ္ဆိုးျခင္းကုိ လည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကုိ လည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳ၏၊ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ အိုင္းအမာႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'အ႐ုကူပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။101

၂...
လွ်ပ္စစ္ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'ဝိဇၨဴပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ ကားဆင္းရဲ 'ဒုကၡ'တည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိ၏၊ ''ဤတဏွာ 'ေလာဘ' သည္ကား ဆင္းရဲ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိ၏၊ ''ဤ နိဗၺာန္သည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာတည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္းသိ၏၊ ''ဤမဂၢင္ ရွစ္ပါးသည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္တည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိ၏၊ မ်က္စိ အျမင္ရွိေသာ ေယာက်္ားသည္ အလြန္ ေမွာင္မိုက္ေသာ ညဥ့္အခါ၌ လွ်ပ္စစ္ျပတ္သျဖင့္ အဆင္း႐ူပါ႐ံုတို႔ကုိ ျမင္ရာသကဲ့ သို႔၊ ဤအတူပင္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ''ဤေလာဘၾကဥ္ေသာ ခႏၶာငါးပါးသည္ကား ဆင္းရဲ 'ဒုကၡ' တည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိ၏၊ ''ဤတဏွာ 'ေလာဘ' သည္ကား ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းတည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာ အတိုင္း သိ၏၊ ''ဤနိဗၺာန္သည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) တည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ ေသာအတိုင္း သိ၏၊ ''ဤမဂၢင္ ရွစ္ပါးသည္ကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ (နိဗၺာန္) သို႔ ေရာက္ ေၾကာင္း အက်င့္တည္း'' ဟု ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း သိ၏၊ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ လွ်ပ္စစ္ ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'ဝိဇၨဴပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။102

၃...
ဝဇိရစိန္ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'ဝဇိ႐ူပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ခန္းျခင္း ေၾကာင့္ အာသေဝါကင္းေသာ၊ စိတ္ျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ၊ ပညာျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ကုိ ယခုဘဝ၌ပင္ ကုိယ္တိုင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာပင္ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာက္သားပင္ျဖစ္ေစ ဝဇိရစိန္၏ မေဖာက္ထြင္းႏိုင္ေသာ တစ္စံုတစ္ခု ဝတၴဳမည္ သည္ မရွိသကဲ့သို႔၊ ဤအတူပင္လွ်င္ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သည္ အာသေဝါတရားတို႔၏ ကုန္ခန္းျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါကင္းေသာ၊ စိတ္ျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ၊ ပညာျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္ကုိ ယခုဘဝ၌ပင္ ကုိယ္တိုင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေန၏၊ ဤပုဂၢိဳလ္ကုိ ဝဇိရစိန္ႏွင့္တူေသာ စိတ္ရွိေသာ 'ဝဇိ႐ူပမစိတၱ' ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။103

၃ - တိက၊ ပုဂၢလပညတ္ပါဠိေတာ္၊ အဘိဓမၼာပိဋက။


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။



Read more...

*သစၥာတရားႏွင့္ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာ*

ညီ့စိတ္ထဲ ေမးခြန္ေလး တစ္ခု ေပၚလာလို႔ပါ...။ အနေႏၱာ အနႏၱငါးပါးမွာ မိဘ ၿပီးမွ ဆရာလာတယ္..။ အဲ.. သံဃာ မိဘ ဆရာေပါ့။ ဒီသံုးခုက အစဥ္လုိက္ေပါ့ အစ္ကိုရာ..။ ညီသိခ်င္ တာက သစၥာတရား ေဟာျပ ဆံုးမတဲ့ ဆရာသမား (ဒီေနရာမွာ အဲဒီသူ ကဘုန္းၾကီး မဟုတ္ဘူး) နဲ႔ ေလာကီ ေကာင္းက်ိဳး ေလာက္သာ ေျပာဆို ဆံုးမႏိုင္တဲ့ မိဘႏွစ္ပါး.. ဘယ္သူ႔ကို ေရွမွာတင္ေရး ဦးစားေပး သင့္ပါသလဲ။ ေနာက္ၿပီး

သစၥာတရား ေဟာျပႏိုင္တဲ့ မိဘ၊ ဆရာသမားနဲ႔ သံဃာ့ ဂုဏ္နဲ႔ မညီ၊ သစၥာ မသိတဲ့ ရဟန္းနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကို ကိုးကြယ္ထိုက္ ပါသလဲ..။

သစၥာ ေဟာျပတဲ့ ဆရာ့စကား (ဒီေနရာမွာလဲ ရဟန္း မဟုတ္ဘူး) ေလာက္သာ နား၀င္ၿပီး မိဘ စကား နားမေထာင္တဲ့ သားသမီး ဘယ္ကံေတြ ထိုက္တတ္ ပါသလဲ..။

ညီသိထားတာ တစ္ခုက ေလာကမွာ ထိပ္ဆံုးက မိဘစကားကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တာ ေဂါတမ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳ မင္းသားပါ..။ ဒီလို ဆန္႔က်င္ခဲ့ လို႔လည္း ဘုရား အျဖစ္ကို ရခဲ့တာပါ..။ အမ်ားသူငါ သိထားသင့္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ျဖစ္ေလာက္မယ္ ထင္လို႔ ေမးလိုက္ရ ျခင္းပါအစ္ကို..။

ရိုေသေလးစားစြာျဖင့္
ညီ

==================

(၁)
လက္ရွိ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါး အစီအစဥ္က ဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ စဥ္သြားတယ္လုိ႔ မဖတ္ဖူးပါဘူး။ ေနာက္မွ ဆရာေတာ္ေတြ ျပန္ျပီး စဥ္သြား တာသာ ျဖစ္ပါမယ္။ ဘုရား စဥ္သြားတာ ကေတာ့ မဂၤလသုတ္မွာ ထင္ရွားတယ္။ ပညာရွိသူ နဲ႔ ပူေဇာ္ထိုက္ သူကို မိဘရဲ ႔ အေပၚမွာ ထားျပီး စဥ္ထားပါတယ္။

(၂)
သစၥာ ေဟာျပ ႏိုင္တဲ့ မိဘ၊ ဆရာသမားကို ကိုးကြယ္ ပူေဇာ္ထိုက္တာ မွန္ေပမယ္႔ ဒါန ျပဳရာမွာ သစၥာမသိတဲ့ ရဟန္းကို ကပ္လွဴ ျခင္းေလာက္ အက်ိဳးမမ်ားပါ။ ရဟန္းဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ သစၥာမသိ ရင္ေတာင္ သံဃာ့ အသြင္ (၂)ပါးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္ (၂၀)ကို ပိုင္ဆိုင္ထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ လူေတြအတြက္ ေကာင္းမႈ စိုက္ပ်ိဳးရာ လယ္ယာ ေျမေကာင္း ကေတာ႔ ရဟန္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

(၃)
မိဘ စကား နားမေထာင္တဲ့ သားသမီး ေတြ ဘာကံမွ မထိုက္ပါဘူး။ တကယ္ကို ေတာ္တဲ႔ မိဘက ဆံုးမတာ မနာခံ ရင္ေတာင္ ေလာကီမွာ အျပစ္ေတြ မ်ားမွာေလာက္ ပါပဲ။ ဒီအျပစ္ေတြမွာ အကုသိုလ္ ေစတနာ ကံေတြ ျဖစ္သြား ရင္ေတာ႔ သံသရာပါ ဆိုးသြားမယ္။ မိဘကို မသတ္ရင္ စကား နားမေထာင္မႈ အတြက္ အျပစ္မရွိပါဘူး။ သတ္မိရင္ေတာ့ အ၀ီစိပါပဲ။

(၄)
မိဘ ဆိုတာကို ကိုယ္က ေက်းဇူး တင္ေနရတဲ႔ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္. ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္တိုင္လည္း ေဟာပါတယ္။ ဥပမာ ရခဲတဲ႔ ဒုလႅဘ တရား လူ႔အျဖစ္ကို ေပးတာမ်ိဳး ၊ အႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေပးတာ ၊ ေကြ်းေမြးျပဳစုတာ စသည္ ေတြေပါ႔။ မိဘဘက္က ေနာက္ပိုင္း အခ်က္ေတြ ပ်က္ကြက္ ရင္ေတာင္ ရခဲတဲ့ ဒုလႅဘ တရား လူ႔အျဖစ္ကို ေပးတာနဲ႔တင္ ေက်းဇူးတရား ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ခ်မ္းသာစစ္ျဖင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ။
ေနလင္း

*****************************

ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

4/28/2009, TUE:, 7:15:17 PM

Read more...

A Brife Life History of Gotama, the Buddha


Before, we start to learn about the Buddhism, I would like to introduce the Buddha, who is very unique, noble, and holy. This is a brief biography of Gotama the Buddha.

The future Buddha, know as Bodhisatta in Pali, lived in the remote past and was reborn as Sumedha the Hermit, four Asankhyeyyas and one hundred thousand world-cycles (Kappa) ago.

At the time Dipankara the Buddha, the Omniscient One, existed and if the Bodhisatta decided to win Complete Freedom and Purity, he could win it under the feet of the Buddha Dipankara. Considering that he should teach the Four Noble Truths to the ignorant world, and having universal compassion (Maha Karuna), he renounced the chance of winning Nibbanic peace for the sake of the welfare and liberation of all living beings. Indeed, he decided to make all sentient beings free from the sufferings in the circles of births and deaths known as Samsara. He wanted to save all persons not only for himself alone in crossing over the ocean of Samsara.

So, the Budhisatta had to wander through countless lives, four Asankhyeyyas and hundred thousand world-cycles (Kappa) with the noble, determined performances of the Budhisatta virtues to win full Enlightenment of Sammasambuddha Nana (Supreme Enlightenment). Naturally all true Bodhisattas have to observe Tem Parami-Perfections to become Buddhas by their own efforts. The Tem Parami-Perfections or Great Liberating Virtues are;

1. Generosity/ Alms-giving/ Charity
2. Morality
3. Renunciation
4. Wisdom
5. Energy/ Effort
6. Patience/ Forbearance
7. Truthfulness
8. Determination/ Resolve
9. Loving-kindness and
10. Equanimity

Each Parami must be performed at three levels: Regarding generosity, these are;

1. Ordinary Level – giving away outward things such as gold, silver, horses, elephants, etc.
2. Secondary Level – giving away inner things such as eyes, ears, noses, hands, etc.
3. The Highest Level – giving away one’s own life, for the welfare of others.

As each Parami contains three levels of supreme performance, there are Thirty Paramis in the world of Bodhisattas.

And, most remarkably, all true Bodhisattas must renounce completely the following possessions or ownerships. In this way they become worthy of respect and ready to become the full Buddha.

1. Renunciation of high status and positions, such as kingship, universal rulership, wealth, power so that they are collectively known as “Dana Pariccaga”.
2. Renunciation/ offering of sons and daughters for other’s sake, persons who ask for them.
3. Renunciation/ offering of one’s own wife when someone makes a demand for her.
4. Renunciation of one’s own limbs such as hands, legs, ears, nose when someone asks for them.
5. Renunciation/ sacrifice of one’s own life (Jivita Pariccaga).

These unique self-sacrifices or rare virtues are collectively termed “Five Great Renunciations”, because only uniquely rare and noble persons, after receiving solemn prophecy from the mouth of the Buddha, can perform them with complete freedom and high aim.

As such the Bodhisatta, in countless lives, had to make supreme sacrifices for the sake of Supreme Enlightenment (Bodhi), and finally he was reborn in Turita Deva (Celestial) realm, as Setaketu Deva. While living as a deity in Tusita Adobe, all gods and brahmas living within a sphere of ten thousand Cakkavala worlds came near to him and made a solemn request, asking him to be reborn as a human being in the human world as the time for Buddha-hood was ripe at that moment.

In accordance with the solemn request of devas and brahmas of ten thousand Worlds, Bodhisatta Setaketu, having made his sacred decision, deeply considered the following points of great importance:

1. Kala – A correct time for attainment of Supreme Bodhi – Buddha-hood
2. Dipa – A suitable Island Continent for the Buddha
3. Desa – A suitable region for Buddha
4. Kula – A suitable race
5. Matuayupariccheda – Life-span and age of the Bidhisatta’s Holy Mother

After knowing these five factor requirements he passed from Devaloka to be conceived in Maya Devi’s womb, the chief queen of King Suddhodana of Kapilavatthu. This Scared Conception in Mother’s womb took place on the full-moon of Waso, 67 Maha Era (560 BCE), Thursday.

Then the Bodhisatta was born in 68 Maha Era (about 560 BCE) on Kason (equivalent to May) full-moon, Friday, at the Lumbini forest, between Devadaha Country and Kapilavatthu Country.

At the age of sixteen he was married to Princess Yasodhara, enjoying royal pleasures with great happiness.

But, at 29, when he saw the Four Fearful Holy Sights, or the Four Great Signs, namely, an old man, a sick man, a dead man (a corpse), and a mendicant, Bhikkhu, he at once renounced the world to practice and attain the Highest Truth of Life.

At a lonely forest, as a wanderer in search of supreme peace and greatest happiness, he preformed severest austerities know to mankind. He followed the path of self-torture, as it was the popular course at that time among holy men, to win enlightenment and liberation. Thus for six continuous years he tried self-mortification, all forms of austerities. These practices are called “Dukkaracariya”, Great Hard Practices.

After having tried the way of self-mortification, he went and sat under the Ajapala banyan tree. These, Sujata, a daughter of a millionaire, came and offered a very righ rice-gruel food (milk-food). He accepted and partook of the most special food to recover his health and strength, and then he left for the place where the Maha Bodhi Tree stood.

While at that sacred place a grass-cutter, Suddhiya, came and offered eight bundles of grass which he scattered them near the Sacred Bodhi Tree.

Wonderfully, due to the power of his countless Parami-Perfections, these bundles of grass turned into the “Seat of the Unconquerable”, or the “Throne of Supreme Victory”. The nature and shape of the grass had been transformed into “Aparajita Pallinka”, seat for the Bodhisatta.

Sitting on this Seat of Victory, the Bodhisatta won over Devaputta Mara, the Evil One at the beginning of the setting sun. At the first watch of the night he attained Pubbenivasa Nana Insight, which means Insight of recollection of past lives or the reminiscence of past births. At midnight he attained Dibbacakkhu Nana (the Divine Eye) by which he could see clearly the disappearing and reappearing of beings. With supernormal insight he saw the deaths of beings and where they were reborn at the same instant.

At dawn he won the Supreme Supramundane Insight (Lokuttara consciousness of arahattamagga citta), know as “Asavakkhaya Nana”, the noble insight that completely eradicated all ten defilements (kikesa=impurities, taints, passions) root and branch. The Bodhisatta became the Supreme Buddha, the Exalted One, at the age of thirty-five in 103 Maha Era, on full moon day of Kason (equivalent to May).

With the attainment of Supreme Insight, for forty-five years he preached the Noble Dhamma (The Enlightenment Philosophy) in many places to various types of people without discrimination. Thus he served the cause of welfare, peace and happiness of all sentient beings with greatest effort and noblest aim. Even deities, brahmas, animals got many benefits from hearing his Dhamma, putting them on the Right Path.

After teaching the Dhamma for forty-five years in many countries to various peoples, starting with the Dhammacakkappavattana Sutta, the essence of Buddha’s Teaching, the main Dhamma. Having performed his duties and responsibilities as the Buddha, he realized the complete cessation of all Khandha-Dukkhas, at Kusinara, in the forest of Malla Kings, on full moon of Kason (equilavent to May) in 148 Maha Era (about 485 BCE), Tuesday.


Source: How to live as a Good Buddhist Volume 1, by Dept for the Promotion and Propagation of the Sasana, Union of Myanmar
N.B: The article above has been edited and modified.



Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP