* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, April 26, 2009

ေဝႆႏၲရမင္းအက်င့္...

အၾကင္ဖုႆတီမည္ေသာ မင္းသမီးသည္ ငါ၏ မယ္ေတာ္ ျဖစ္ေလ၏၊ ထိုမင္းသမီး သည္ အတိတ္ဘဝတို႔၌ သိၾကားမင္း၏ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ မိဖုရား ျဖစ္ေလ၏။ 67

ထိုမိဖုရား၏ အသက္ ကုန္ခါနီးသည္ကုိ သိ၍ သိၾကားမင္းသည္ ''မိဖုရားျမတ္ သင္ သည္ အကယ္၍ အလုိရွိမူ သင့္အား ဆုဆယ္ပါးတို႔ကုိ ငါ ေပးအံ့'' ဟု ဤစကားကုိ ဆို၏။68

ဤသို႔ ဆိုလတ္ေသာ္ ထိုမိဖုရားသည္လည္း သိၾကားမင္းအား တစ္ဖန္ ဤစကား ကုိ ဆို၏- အကြၽႏ္ုပ္အား အဘယ္အျပစ္ ရွိပါသနည္း၊ အကြၽႏ္ုပ္သည္ အရွင္၏ မခ်စ္မႏွစ္ သက္အပ္သူ ျဖစ္ပါသေလာ၊ 'ေလသည္ သစ္ပင္ကုိ ေရြ႕ရွားေစသကဲ့ သို႕' အကြၽႏ္ုပ္ကုိ ေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ ဌာနမွ ေရြကေစလုိပါ သေလာ။69

ဤသို႔ ဆိုလတ္ေသာ္ ထိုသိၾကားမင္းသည္လည္း တစ္ဖန္ ထိုိမိဖုရားအား ဤ စကားကုိ ဆို၏- သင္သည္ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳအပ္သည္လည္း မဟုတ္၊ သင္သည္ ငါ၏ မခ်စ္မႏွစ္သက္အပ္သူလည္း မဟုတ္။70

သင္၏ အသက္သည္ ဤမွ်ေလာက္သာ ရွိ၍ စုေတအံ့ေသာ အခါသည္ ျဖစ္ေတာ့ အံ့၊ ငါသည္ ေပးအပ္ေသာ ဆုျမတ္ဆယ္ပါးတို႔ကုိ ခံယူပါေလာ့။71

ဖတ္လိုလွ်င္ ဆက္၍တင္ေပးမည္ အနည္းငယ္ေတာ့ စာရွည္သည္...။

၉ - ေဝႆႏၲရစရိယ (ေဝႆႏၲရမင္းအက်င့္)၊ အကိတၱိ၀ဂ္၊ စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။


Read more...

တ႐ုတ္ျပည္မွ... (ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း)

မတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း ၄-မွ...

တ႐ုတ္ျပည္မွ ေရွးေဟာင္းဘုရားေက်ာင္းမ်ား...




Read more...

စိတၱသူႂကြယ္အား အသွ်င္ကာမဘူသည္ ...

ပဌမ ကာမဘူသုတ္

အခါတစ္ပါး၌ ...
အသွ်င္ကာမဘူသည္ မစၧိကာသ႑အရပ္ ေဝွးပင္ေတာ၌ (သီတင္းသံုး) ေန၏၊

ထုိအခါ စိတၱ သူႂကြယ္သည္ အသွ်င္ကာမဘူထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္ကာမဘူကုိ ရွိခုိးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေန၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ေနေသာ စိတၱသူႂကြယ္အား အသွ်င္ကာမဘူသည္ ''သူႂကြယ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္- 'အျပစ္ ကင္းေသာ အစိတ္အပုိင္းရွိေသာ ျဖဴေသာ အမုိးရွိေသာ တစ္ခုေသာ အကန္႔ရွိ ေသာ ရထားသည္ လည္၏၊ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းလ်က္ အယဥ္ကုိ ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မရွိမူ၍ လာေနသူကုိ ႐ႈေလာ့' ဟု ဤဂါထာကုိ ေဟာေတာ္မူ၏။

သူႂကြယ္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤစကား၏ အနက္ကုိ အက်ယ္အား ျဖင့္ အဘယ္သို႔ မွတ္သင့္ပါ သနည္း'' ဟု မိန္႔၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤစကားကုိ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာအပ္ပါသေလာ၊ သူႂကြယ္ေဟာအပ္သည္ မွန္၏၊ အသွ်င္ ဘုရား သို႔ျဖစ္လွ်င္ ထုိစကား၏ အနက္ကုိ ဆင္ျခင္ရန္ တစ္ခဏမွ် ဆုိင္းငံ့ပါေလာ့၊ ထုိအခါ စိတၱသူႂကြယ္သည္ တစ္ခဏမွ် ဆိတ္ဆိတ္ ေန၍ အသွ်င္ကာမဘူအား ဤစကားကုိ ေလွ်ာက္၏-

အသွ်င္ဘုရား ''အျပစ္ကင္းေသာ အစိတ္အပုိင္း'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ သီလ တို႔၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ''ျဖဴေသာ အမုိး'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း အရဟတၱဖုိလ္၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ''တစ္ခုေသာ အကန္႔'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ သတိ၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ''လည္၏'' ဟူေသာ ဤအမည္ သည္ ေရွ႕သို႔ တက္ျခင္း ေနာက္သို႔ ဆုတ္ျခင္း၏ အမည္ပါတည္း။ အသွ်င္ဘုရား ''ရထား'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ မိဘတို႔၏ သုက္ေသြးကုိ မွီ၍ ျဖစ္ေသာ ထမင္း မုေယာမုန္႔တို႔ျဖင့္ ႀကီးပါြးရေသာ မျမဲျခင္း လိမ္းက်ံေပးရျခင္း ႏွိပ္နယ္ ေပးရျခင္း ၿပိဳကြဲပ်က္စီးျခင္း သေဘာရွိေသာ မဟာ ဘုတ္ေလးပါးကုိ မွီေသာ ဤခႏၶာကုိယ္၏ အမည္ပါတည္း။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မွဳ 'ရာဂ'သည္ ဆင္းရဲတည္း၊
အမ်က္ထြက္မွဳ 'ေဒါသ' သည္ ဆင္းရဲတည္း၊
ေတြေဝမွဳ 'ေမာဟ' သည္ ဆင္းရဲတည္း။
ထုိဆင္းရဲတို႔သည္ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊
အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊
ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊
အသစ္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊
ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္း သေဘာ မရွိကုန္။

ထို႔ေၾကာင့္...
အာသေဝါ ကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကုိ ''ဆင္းရဲျခင္း မရွိသူ'' ဟု ဆုိအပ္၏။
''လာေနသူ'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ရဟႏၲာ၏ အမည္ပါတည္း။
''အယဥ္'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ တပ္မက္မႈ 'တဏွာ' ၏ အမည္ပါတည္း။
ထုိတပ္မက္မႈ 'တဏွာ' သည္ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာ ကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါ ျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကုိ ''အယဥ္ကုိ ျဖတ္ၿပီး သူ'' ဟု ဆုိအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မႈ 'ရာဂ' သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊
အမ်က္ထြက္မႈ 'ေဒါသ' သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊
ေတြေဝမႈ 'ေမာဟ' သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း၊
ထုိအေႏွာင္အဖြဲ႕တို႔သည္ အာသေဝါ ကုန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္အား ပယ္အပ္ ကုန္ၿပီ၊ အျမစ္ရင္းကုိ အႂကြင္းမဲ့ ျဖတ္ၿပီးကုန္ၿပီ၊ ႏုတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္ရာကဲ့သို႔ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ အသစ္ မျဖစ္ျခင္းကုိ ျပဳၿပီးကုန္ၿပီ၊ ေနာင္အခါျဖစ္ျခင္းသေဘာ မရွိ ကုန္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာသေဝါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကုိ ''အယဥ္ကုိ ျဖတ္ၿပီးသူ'' ဟု ဆုိအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား စြဲမက္မႈ 'ရာဂ' သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႕တည္း ။ပ။ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကုိ ''အေႏွာင္အဖြဲ႕ မရွိသူ'' ဟု ဆုိအပ္၏။

အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္...
အျပစ္ကင္းေသာ အစိတ္အပုိင္းရွိေသာ ျဖဴေသာ အမုိးရွိေသာ တစ္ခုေသာ အကန္႔ ရွိေသာ ရထားသည္ လည္၏၊ ဆင္းရဲျခင္း ကင္းလ်က္ အယဥ္ကုိ ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ အေႏွာင္အဖြဲ႕ မရွိမူ၍ လာေနသူကုိ ႐ႈေလာ့ ဟူေသာ ယင္းစကားကုိ ေဟာေတာ္ မူအပ္ပါ၏။ အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာအပ္ေသာ ဤစကား၏ အနက္ကုိ အက်ယ္အားျဖင့္ ဤသို႔ သိပါ၏ဟု ေလွ်ာက္၏။ အႂကြင္း နက္နဲေသာ ဘုရားစကားေတာ္၌ ပညာမ်က္စိကုိ ေဆာင္ႏိုင္ေပရကား သင့္အား အရေတာ္ေပစြ တကား၊ ေကာင္းစြာ ရအပ္ေပစြတကား ဟု (မိန္႔ဆုိ၏)။347

၅ - ပဌမ ကာမဘူသုတ္၊ စိတၱသံယုတ္၊ သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္။



ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။




Read more...

မေကာင္းတဲ့အေမ… ၿပီးေတာ့ ကာေမသု…


Q. ဘုန္းဘုန္း ဦးဝိစိတၱဘုရား
(၁) မိန္းကေလး တေယာက္ကုိ သူ႔မိခင္က ျပည့္တန္ဆာပြဲစားထံ ေငြေလးသိန္းခန္႔နဲ႔ ေရာင္းခ်တာ တစ္ဖက္ႏုိင္ငံက မေကာင္းတဲ့အိမ္ ေရာက္ျပီးမွ ကေလးမကုိ ျမန္မာအခ်င္းခ်င္းကကယ္လုိ႔ လြတ္ေျမာက္လာရပါတယ္။ ကေလးမက အေမက ဒီအေဒၚၾကီးနဲ႔ လုိက္သြားရမယ္လုိ႔ အေမ ထည့္လုိက္လုိ႔ လုိက္လာရျပီး ဘာမွ မသိေၾကာင္း၊ အိမ္က မထြက္ခင္ ေငြလက္ခံယူေနတာ ေတြ႔လုိ႔ ေမးေတာ့လဲ သူ႔ဆီက အေမ ရစရာရွိတဲ့ ပုိက္ဆံပါလုိ႔ ေျပာတယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဟုိအိမ္ေရာက္ေတာ့ ခုိင္းတာကုိ မလုပ္ဘူး ျငင္းေနရင္း စာနာတတ္သူမ်ား (ဒီအလုပ္လုပ္ေနရတဲ့ မိန္းကေလးေတြလား မသိ)က ကူညီလုိ႔ ထြက္ေျပးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ထက္ ဆင္းရဲတဲ့ မိဘေတြ အနားမွာ အမ်ားၾကီး ရွိတာေတာင္ ဘယ္မိဘမွ ဒီလုိလုပ္တယ္ မၾကားမိေတာ့ သူ႔အေမကုိ သူ စိတ္နာေနပါတယ္။ ခင္ပြန္းၾကီး ၁၀ ပါး မျပစ္မွားနဲ႔ ဆုိတဲ့ စကားကုိလဲ သူနဲ႔က် ဘယ္လုိ ေျပာရမလဲ မသိေတာ့ပါဘူး။ ကေလးမေလးကုိ တရားနည္းနဲ႔ေျပာဆုိ နားခ်ႏုိင္မယ့္ စကားရွိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ကုိ တစ္ဆင့္ ခ်ီးျမွင့္ေပးပါဘုရား။
(၂) ေနာက္ ဒီမိန္းကေလးဟာ အဖမရွိပဲ ပုိင္ရွင္ အုပ္ထိန္းသူ မိခင္က ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ေရာင္းလုိက္တာဆုိေတာ့ သူ မလြတ္ေျမာက္ခင္ သူ႔ကုိ ျငင္းဆန္ေနတဲ့ၾကားက က်ဴးလြန္ခဲ့တဲ့သူနဲ႔ စီစဥ္ေပးသူမ်ားဟာ ကာေမသု ေျမာက္ပါသလားဘုရား။ ပုိင္ရွင္ရွိ ကာမဂုဏ္ကုိ မျပစ္မွားရဆုိေတာ့ ဒီမိန္းကေလးက မိခင္က သေဘာတူျပီး ကာယကံရွင္က သေဘာမတူတာ သိရလုိ႔ပါ။
Kenneth

A. (၁) ေလာကႀကီးမွာ ဒီလုိမိဘမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး မျပစ္မွားတာ ေကာင္းပါတယ္။ ၿပီးတာေတြလည္း ၿပီးခဲ့ၿပီေပါ့။ အေမကုိယ္တုိင္က ဒီလုိလုပ္တယ္ဆုိေတာ့ ေျပာရတာေတာင္ ခပ္ခက္ခက္ျဖစ္ ရပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမဟာ အေမျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ဘက္က မျပစ္မွားမိဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုိးလလြယ္ကာ ပင္ပင္ပန္းပန္း ေမြးထုတ္ေပးခဲ့တဲ့ ေက်းဇူးကလည္း မေသးဘူးေလ။ လူ႔ဘ၀ကုိ ရလာတာဟာ အတိတ္က ေကာင္းတဲ့ကံေတြေၾကာင့္ျဖစ္သလုိ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ အေမမ်ိဳးမွာ လာျဖစ္ရတာကေတာ့ မေကာင္းတဲ့ကံရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကုသုိလ္က်ိဳးနဲ႔ အကုသုိလ္က်ိဳးဟာ တဲြၿပီးအက်ိဳးေပးတတ္တာ ရွိပါတယ္။ အတိတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြေတာင္ ဒီလုိျဖစ္ေနေသးရင္ ဒီဘ၀မွာ မိဘနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပစ္မွားေဆာ္ကားမိရင္ ေနာင္ဘ၀အဆက္ဆက္ ပုိဆုိးသြားႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမဟာ အေမပဲျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ဘက္က မေစာ္ကားမိေအာင္ ေနတာေကာင္းပါတယ္။ အေမကုိ စဥ္းစားတုိင္း ဒီစိတ္ေတြျဖစ္မယ္ဆုိရင္ မစဥ္းစားဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္က်ိဳးစား၊ ေတြ႕ရင္အကုသုိလ္ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ မေတြ႕ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ က်ိဳးစား၊ ပုိၿပီးေလ့က်င့္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အေမရဲ႕ ေကာင္းကြက္ေလးေတြကုိ ရွာၿပီးျမင္တတ္၊ ေတြးတတ္ေပးႏုိင္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အေမဟာ မေကာင္းေပမယ့္ အေမဟာ အေမျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ဘက္က မျပစ္မွား မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါ။ အဲလုိမွမဟုတ္ရင္ သံသရာစက္က ထပ္ၿပီးရွည္ေန၊ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေတြက ထပ္ၿပီးလာေနဦးမွာဆုိေတာ့… ဒီစက္ႀကီးမရွည္ေအာင္ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဒီဘ၀မွာပဲ ျပတ္သြားေအာင္ အားလုံးကုိခ၀ါခ် ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႀကိဳးစားလုိက္တာ အေကာင္းဆုံးနည္းပါ။

(၂) ကာေမသုမိစၦာစာရကံ က်ဴးလြန္တဲ့ေနရာမွာ အုပ္ထိန္းသူ ရွိေနရင္ ကံေျမာက္ပါတယ္။ အုပ္ထိန္းသူဆုိတဲ့ေနရာမွာ အုပ္ထိန္းသူရွိသူ မိန္းမအမ်ိဳးအစား ၂၀ ရွိေၾကာင္း ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာမွာ ေဖာ္ျပပါတယ္။ အဲဒီ (၂၀) က ၁။ မာတုရကၡိတ- အမိအုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၂။ ပိတုရကၡိတ- အဖအုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၃။ မာတာပိတုရကၡိတ- မိဘႏွစ္ပါးအုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ ၄။ ဘာတုရကၡိတ- ေမာင္ႀကီးေမာင္ငယ္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၅။ ဘဂိနိရကၡိတ- အစ္မႀကီး အစ္မငယ္ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၆။ ဉာတိရကၡိတ- ေဆြမ်ိဳးအုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၇။ ေဂါတၱရကၡိတ- အမ်ိဳးႏြယ္တူ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၈။ ဓမၼရကၡိတ- အတူေနသီတင္းသုံးေဖာ္ ေစာင့္ေရွာက္အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊
(အထက္ပါ ၈ေယာက္ေသာ အုပ္ထိန္းသူရွိ မိန္းမမ်ားအား အတင္းအဓမၼ သြားလာက်ဴးလြန္ပါက ထုိမိန္းမမ်ားတြင္ ကာေမသုကံမထုိက္ဘဲ သြားလာလြန္က်ဴးသူ ေယာက္်ားမ်ားတြင္သာ ကံထုိက္သည္ဟု ဆုိပါတယ္။)

၉။ သာရကၡာ- ထိန္းျမားေၾကာင္းလမ္းၿပီးသူ၊ လက္ထပ္ၿပီးသူ အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၁၀။ သပရိဒ႑ာ- မင္းတုိ႔ေကာက္ယူရန္ သတ္မွတ္လ်က္ ဒဏ္ထားၿပီး အုပ္ထိန္းေသာ မိန္းမ၊ ၁၁။ ဓနတၳီတာ- ဥစၥာျဖင့္၀ယ္ယူလ်က္ မယားအျဖစ္ထားေသာ မိန္းမ၊ ၁၂။ ဆႏၵ၀ါသိနီ- သေဘာတူအလုိတူ၍ ညားေနေသာမိန္းမ၊ ၁၃။ ေဘာဂ၀ါသိနီ- စည္းစိမ္ေပး၍ ေပါင္းေဖာ္ေသာ မိန္းမ၊ ၁၄။ ၀ဋ၀ါသိနီ- ပုဆုိးေပး၍ (ပုဆုိးတန္းတင္ျပဳ၍) ေနေသာမိန္းမ၊ ၁၅။ ၾသဒ၀တၱကိနီဓရ- ခြက္လက္ဆုံခ်၍ မိဘႏွစ္ပါး ထိန္းျမားေပးေသာ မိန္းမ၊ ၁၆။ ၾသဘဋစုမၺဋာ- ေခါင္းခုကုိခ်၍ လင္မယားျဖစ္ေနေသာ မိန္းမ၊ ၁၇။ ဒါသီစဘရိယာစ- ကၽြန္လည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္ေသာ မိန္းမ၊ ၁၈။ ကမၼကာရီစ ဘရိယာစ- အမႈလုပ္လည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္ေသာ မိန္းမ၊ ၁၉။ ဓဇာဟဋာ- စစ္ေျမျပင္မွ ေဆာင္ယူခဲ့ေသာ မိန္းမ၊ ၂၀။ မုဟုတၱိကာ- တစ္ခဏမွ် ေပါင္းေဖာ္ရန္ ငွါးရမ္းထားေသာ ေခတၱမယားျဖစ္သူ မိန္းမ
(အထက္ပါ ၁၂ေယာက္ေသာ မိန္းမတုိ႔တြင္ သြားလာက်ဴးလြန္ပါက ေယာက္်ားေရာ မိန္းမပါ ႏွစ္ဦးလုံး ကာေမသု မိစၦာစာရ ကံထုိက္သည္ဟု ဆုိပါတယ္။)

ဒါေၾကာင့္ အထက္ပါ စာေပဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားအရ ေမးခြန္းတြင္ရည္ရြယ္သည့္ မိန္းကေလးမွာ အေမကုိယ္တုိင္ သေဘာတူေပမယ့္ တစ္ျခားအုပ္ထိန္းသူ တစ္ဦးဦးရွိေနသည့္အတြက္ ကာေမသုကံ မထုိက္ဟုဆုိႏုိင္ၿပီး မိန္းကေလးျငင္းဆန္ေနတဲ့ၾကားက အတင္းအဓမၼ သြားလာက်ဴးလြန္သူမ်ားမွာ အုပ္ထိန္းသူရွိေသာ မိန္းမျဖစ္၍ ေသခ်ာေပါက္ ကာေမသုကံေျမာက္ပါတယ္။

Read more...

ေရႊၾကာပန္းလိုလန္းပါေစ... (ဦးသုမဂၤလ) vcd

ဒယ္အိုး ဆရာေတာ္ ဦးသုမဂၤလ...


နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားေကာင္း...

ေရႊၾကာပန္းလိုလန္းပါေစ...
video



Read more...

ဓာတ္ေတာ္အပ္ႏွင္းပြဲ

“ဗုဒၶသည္ လူ.ေလာကအစကို မေဟာျပႏိုင္ခဲ့၊ ေလာကဓာတ္ဆရာႀကီးတို.သာ လူ၏အစကို ျပႏိုင္သည္” ဟု ဗုဒၶရွင္ေတာ္ႏွင့္ မတန္မရာေသာ စြပ္စြဲသံကို “ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားပါေပသည္” ဟု ခ်ီးက်ဴးခံရေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ (အခ်ိဳ.လူမ်ားထံမွ) ၾကားေနရစဥ္ ဗုဒၶဘာသာမထြန္းကားေသာ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၀ယ္(၁၄.၁.၄၉) ျပာသိုလဆုတ္(၁)ရက္ေန.က အဂၢသာ၀ကႏွစ္ပါး၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို မဟာေဗာဓိအသင္းသို. အပ္ႏွင္းပြဲအခမ္းအနား၌ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးသံ ၾကားရေသာအခါ “အင္း ပညာရိွမွ ပညာရိွအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းသိႏိုင္ေပတာပဲ” ဟု (က်မ္းလာအတိုင္း) စဥ္းစားမိပါသည္။ ထိုအပ္ႏွင္းပြဲ၌ ပရိတ္သတ္ငါးသိန္းခန္.တက္ေရာက္ၾက၍ ႏိုင္ငံေက်ာ္ပ႑ိတ္ႀကီးေတြ အမ်ားအျပားပင္ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ကို ထုတ္ေဖာ္ခ်ီးက်ဴးၾကပါသတဲ့။
ပ႑ိတ္ေနရူးခ်ီးက်ဴးပံု။ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ပ႑ိတ္ေနရူးကိုယ္တိုင္ထိုအခမ္းအနားႀကီးကို ဖြင့္လွစ္၍ ဓာတ္ေတာ္မ်ား၏ ကိန္း၀ပ္ရာ ေရႊၾကဳပ္ကို မဟာေဗာဓိအသင္းဥကၠ႒အား အပ္ႏွင္းစဥ္ မိန္.ခြန္းစကား ေျပာသည္မွာ- အဂၢသာ၀က ရဟႏၱာႏွစ္ပါး၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ကပင္ စံခ်ီၿမိဳ.မွ လန္ဒန္ၿမိဳ. ဗီတိုးရီးယား အဲလဘတ္ျမဴစီယံ ျပတိုက္တြင္ ထားရိွခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗုဒၶရွင္ေတာ္၏၀ါဒမွာ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ညႊန္ျပေတာ္မူေသာ၀ါဒျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး မဟတၱမဂႏၵီသည္လည္း ထိုဗုဒၶ၀ါဒ၏ (ေမတၱာ၀ါဒကို) လက္ကိုင္ျပဳကာ ညႊန္ၾကားေလ့ရိွေၾကာင္း၊ ယခု ကမၻာ့အေျခအေနအရ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္ရေစႏိုင္ေသာ၀ါဒမွာ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အက်ယ္တ၀င့္ မိန္.ျမြတ္ပါသည္။

ဘုရင္ခံတစ္ဦးခ်ီးက်ဴးပံု။ ဘဂၤလားအေနာက္ပိုင္း ဘုရင္ခံျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာကက္ဂ်ဴးက ခ်ီးက်ဴးျပန္သည္မွာ- အိႏၵိယသည္ လြန္ေလၿပီးေသာအခါ ေရွးပေ၀သဏီကာလ၌ တရုတ္ျပည္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ အာရွအေရွ.ေတာင္ပိုင္းရိွ အျခားတိုင္းျပည္မ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံခဲ့ဖူးရာ ထိုဆက္ဆံခဲ့ရျခင္းသည္ အရွင္ေဂါတမဗုဒၶေၾကာင့္ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ခန္.အခ်ိန္၌ အိႏၵိယသည္ ေဂါတမဗုဒၶ၏ အယူ၀ါဒကို စြန္.လႊတ္လိုက္သည္မွစ,၍ ထိုတိုင္းျပည္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးျခင္းကင္းေ၀းကာ လြတ္လပ္ေရးလည္း ဆံုးရံႈးခဲ့ရေတာ့၏ အိႏၵိယတိုင္းသားမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္မွစ၍ ေဂါတမဗုဒၶ၏ အတုမရိွေသာ ကိုယ္ေတာ္အျဖစ္ႏွင့္ ျပိဳင္ဖက္မရိွေအာင္ ျဖဴစင္သန္.ရွင္းေသာ တရားေတာ္ကို တျဖည္းျဖည္းတိုး၍ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကသည္မွာ ေလးနက္ေသာ အဓိပၸယ္ရိွပါသည္။ ေဂါတမဗုဒၶသည္ အိႏၵိယျပည္ႏွင့္ တရုတ္ျပည္ အာရွ အေရွ.ေတာင္ပိုင္းရိွ တိုင္းသူျပည္သားတို.ကို တစ္လံုးတစ္စည္းတည္းျဖစ္ေအာင္ စည္းရံုးႏိုင္ေသာ သတၱိထူးရိွပါသည္။
မိမိတို.သည္ ေဂါတမဗုဒၶႏွင့္ ထိုဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားစြာကို ေလးစားရမွန္းနားလည္ရေလ လြတ္လပ္ေရးကို ပိုမိုခိုင္ျမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ေလျဖစ္၏။ ဆင္းရဲဒုကၡၾကံဳေတြ.ရ၍ စိတ္ႏွလံုး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားျခင္းျဖစ္ရတိုင္း ေဂါတမဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကို ပိုမို၍ ဆည္းကပ္သင့္ၾကပါသည္။ ဤသို.စသည္ျဖင့္ ခ်ီးက်ဴးၾကပါသည္။

အသင္းဥကၠ႒ခ်ီးက်ဴးပံု။ မဟာေဗာဓိအသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာမူကာဂ်ီက မိန္.ျမြတ္ျပန္သည္မွာ ဗုဒၶ၏သာသနာေတာ္သည္ ကမၻာအႏွံ.ပ်ံ.လ်က္ရိွေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ ဇာတိခ်က္ေၾကြရာဌာနျဖစ္ေသာ အိႏၵိယျပည္၌ ထိပ္တန္းအျဖစ္ တည္လ်က္မရိွသည္မွာ သတၱ၀ါတို.ကံၾကမၼာ၏ ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္းကို ခံေနရခိုက္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထိုက္ပါေပသည္။ စင္စစ္မွာ အိႏၵိယတိုင္းသားထဲမွ အနည္းငယ္တို.သာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟု အသိအမွတ္ျပဳၾကေသာ္လည္း သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာပြားမႈဟူေသာ ဗုဒၶတရားေတာ္ကား အိႏၵိယတိုင္းသားတို.၏ ေသြးသားအတြင္းသို. ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ တျဖည္းျဖည္း စိမ့္၀င္ေနပါေပသည္။ သာ၍ႀကီးက်ယ္ေသာ အိႏၵိယျပည္ႀကီးတည္ေထာင္၍ ပတ္၀န္းက်င္တိုင္းျပည္မ်ား၏ ေလးစားျခင္းကို ခံယူရရိွခဲ့ျခင္းမွာ အျခားအေၾကာင္းမ်ားထက္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဖြားေတာ္မူရာ ျဖစ္ျခင္းသည္ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဤသို.စသည္ျဖင့္ မိန္.ျမြတ္ေလသည္။

မွတ္ခ်က္။ အထက္ပါ ပညာရိွႀကီးမ်ား၏ မိန္.ခြန္းကို ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ေသာအခါ ဗုဒၶ၏၀ါဒသည္ ေမတၱာ (တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တစ္ျပည္ႏွင့္တစ္ျပည္ ေသြးမခြဲဘဲေကာင္းက်ိဳးကို အစစ္အမွန္လိုလားေသာ) တရားပင္ျဖစ္၏ ။ ထို၀ါဒသည္ ယေန.ကမၻာကို ပ်ံ.ႏွံ.ႏိုင္လွ်င္ ယေန.ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီဟု မုခ် မွတ္ထိုက္၏ ။ (စစ္အတြင္းက ဂ်ပန္နန္းရင္း၀န္တိုဂ်ိဳသည္ စစ္တရားခံျဖစ္မွ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္ကို ေလ့လာၾကည့္ရာ “ဤတရားကို ေစာေစာကေလ့လာခဲ့ရလွ်င္ သူကိုယ္တိုင္ စစ္တိုက္ခ်င္မည္ မဟုတ္ပါ” ဟု ေျပာဆိုသြားပါသည္) ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွဥ္း၊ ေမတၱာကင္းမဲ့ ကိုယ္က်ိဳးကိုသာငဲ့ေသာ၀ါဒကား “မွန္ကင္းတစ္လွည့္ ထင္းတစ္လွည့္” လွည့္ကာ သူတစ္ျပန္ ငါတစ္ျပန္ႏွင့္ ဧကန္မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ေသာ ၀ါဒသာျဖစ္၏ ။ ကမၻာကိုထားဘိဦး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ပင္ ဆင္းရဲသား၀ါဒ၊ ဓနရွင္၀ါဒ ဟု စ,ကတည္းက ေမတၱာႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနေသာ၀ါဒ ရန္တိုက္ေသာ၀ါဒကို စတည္ၾက၏ ။ ဤနည္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို ၿငိမ္းခ်ွမ္းသာယာေစရန္ ဧကန္မျဖစ္ႏိုင္ဟု ဆိုလို၏။ အမွန္မွာ ဓနရွင္တို.သည္ ဆင္းရဲသားတို.အေပၚ၌ သနားညွာတာမႈ ကရုဏာ၊ ထိုသူတို.ကို ခ်မ္းသာေစလိုေသာ ေမတၱာျဖင့္ အရာရာဆက္ဆံ၍ ဆင္းရဲသားတို.ကလည္း “ငါတို.အေပၚ ညွာတာပါေပသည္” ဟု ျပန္၍ အက်ိဳးကိုလိုလားေသာ ေမတၱာျဖင့္ဆက္ဆံၾကမွသာ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သာယာေပလိမ့္မည္။

ထို.ျပင္ “ေဂါတမဗုဒၶသည္ အိႏၵိယျပည္၊ တရုတ္ျပည္၊ အာရွအေရွ.ေတာင္ပိုင္း တိုင္းသူျပည္သားတို.ကို တစ္လံုးတစ္စည္းတည္း ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ သတၱိထူးရိွပါေပသည္” ဟု ခ်ီးက်ဴးၾကျခင္းသည္ စစ္ျဖစ္စဥ္က ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားပင္ ဂ်ပန္ကို အားထားခဲ့ပံုကို သတိရေစေတာ့၏ ဘာ့ေၾကာင့္ အားထားခဲ့ၾကသနည္း။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ဘုန္းႀကီး၏ ေက်ာင္းတိုက္သို. ဂ်ပန္ဘုန္းႀကီးေခၚ စစ္သားတစ္ခ်ိဳ. ေရာက္လာရာ သူတို.က ဘုန္းႀကီးကို (ဘုန္းႀကီးျဖစ္၍) အထူးေလးစားပံုရ၏ ။ ဘုန္းႀကီးကလည္း အထူးသနားမိေတာ့၏ ။ ဘာသာတူမႈသည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဤမွ်ေလာက္ သက္ညွာေလးစား ေမတၱာပြားေစႏိုင္၍ ဘာသာကြဲျပားမႈလည္း ထိုမွ်ေလာက္ပင္ စိတ္၀မ္းကြဲေစႏိုင္ရကား ယခုအခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း မသင့္မျမတ္ ျဖစ္ေနရာ၌လည္း ဘာသာကြဲျပားမႈသည္ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္ႏိုင္ရကား တိုင္းျပည္၏ေခါင္းေဆာင္တိုင္း ဘာသာေရးကို လစ္လ်ဴမရႈထိုက္ေၾကာင္း လက္ေတြ.ျပယုဂ္တစ္ခုဟု သတိျပဳသင့္ၾကေပသည္။ ဤအခ်က္မ်ားကို စဥ္းစားလိုက္ေသာအခါ ယခုအခ်ိန္၌ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳအရွင္မ်ားႏွင့္ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ေသြးစည္းေအာင္ စီမံရာ၌ (၁)နံပါတ္ ေက်းဇူးရွင္မ်ားဟု မွတ္သားထိုက္ပါေပသည္။
(မွတ္ခ်က္။ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ အရွင္ဇနာကာဘိ၀ံသ ေရးသားျပဳစုေတာ္မူသည့္ အနာဂတ္သာသနာေရး စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည

Read more...

ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလား... (ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ))

ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ) ၁-မွ...

ျဖစ္မွျဖစ္ပါ့မလား...










Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP