* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, April 2, 2009

မူလကသစ္ဝိုင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ ေထ႐ုပၸတၲိအက်ဥ္း (၄)

စာခ်ရဟန္းေတာ္အရွင္ေရဝတ

ဤသို႔ ပါ႒ိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာ မွစ၍ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားကို ေက်နပ္အားရစြာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ၿပီျဖစ္၍ စာခ်ျခင္း၊ စာသင္ၾကားေပးျခင္း အလုပ္ျဖင့္ သိကၡာ (၇)-ဝါအရတြင္ ေဝါၿမိဳ႕အနီး က်ံဳတူေက်ာင္းတိုက္ႀကီး၌ (၃)ႏွစ္တိုင္တိုင္ (၇-ဝါ မွ ၁၀-ဝါ) စာပို႔ခ်ျပန္၏။ က်ံဳတူေက်ာင္းတိုက္ႀကီးသည္ စာသင္သား (၆၀)ခန္႔ တို႔ျဖင့္ ေန႔ည မျပတ္ စာသင္သားသံဃာတို႔၏ ရြတ္ဖတ္သရဇၩယ္သံတို႔ျဖင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းလွ၏။ ဆရာေတာ္သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ပဲခူးတိုင္း၊ ေဝါၿမိဳ႕ က်ံဳတူစာသင္တိုက္တြင္ စာပို႔ခ်ျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ မႏၱေလးၿမိဳ႕၌ ရာေထာင္မက မ်ားျပားလွေသာ စာတတ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ား၍အထူးလိုအပ္ဖြယ္ မရွိသည္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ဇာတိစာသင္တိုက္ကို အားေပး လိုေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ မိဘႏွင့္ ဆရာသမားမ်ားကို အနီးကပ္ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ျခင္းျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ေစလိုေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ရဟန္းေတာ္ ဦးေရဝတသည္ စာသင္သားတို႔၏ အထူး႐ိုေသေလးစားအားထားျခင္းကို ခံရ၏။ သံုးႏွစ္တိုင္တိုင္ ေက်းဇူးရွင္ က်ံဳတူဆရာေတာ္ႀကီးကို ကူညီကာ စာပို႔ခ်ျခင္းျဖင့္ သာသနာ့တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ၿပီးေနာက္ ျပည္ၿမိဳ႕၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတိုက္၌ (၂)ႏွစ္ စာပို႔ခ်ျပန္၏။ ထို႔ေနာက္ (၁၂)-ဝါ အရတြင္ အဗ်ားအထက္စုရြာ မူလဥပဇၩယ္ဆရာ ဆရာေတာ္ဦးကလ်ာဏသည္ အသက္သိကၡာ အေတာ္ႀကီးရင့္လာျပီ ျဖစ္သျဖင့္ ေက်ာင္းတိုက္တာဝန္မ်ားႏွင့္ သာသနာဝန္မ်ားကို ယံုၾကည္စိတ္ခ် အားကိုးရေသာ တပည့္ရဟန္းေတာ္ ဦးေရဝတကို ျပည္ၿမိဳ႕မွ ျပန္ေခၚ၍ အထက္စုအဗ်ားရြာ ေက်ာင္းကို အပိုင္အပ္ႏွံၿပီး စာေပပို႔ခ်ခိုင္း၏။ ထိုေက်ာင္းတြင္ (၁၀) ႏွစ္တိုင္တိုင္ (၂၂-ဝါ တိုင္ေအာင္) ေန႔ဝါညဝါမ်ားကို ႀကိဳးစားကာ စာေပပို႔ခ်လွ်က္ သာသနာ့တာဝန္ထမ္းေဆာင္၏။

စာခ်ပံုမွာနည္းယူစရာ

ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ စာေပပို႔ခ်ရာတြင္ ဥာဏ္ေလးသူကို စိတ္အားမပ်က္ေစရန္ႏွင့္ ဥာဏ္ထက္သူပါ နားလည္လြယ္ေစရန္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္အတြက္ရည္ရြယ္၍ စာလိုက္ႏိုင္ရန္၊ စိတ္ဝင္စားႏိုင္ေစရန္ ပို႔ခ်ေတာ္မူေလ့ရွိ၏။ စာသင္သားတို႔ အားငယ္ေစမည့္ ေျခာက္လံုး လွန္႔လံုးမ်ားႏွင့္ ဟိတ္ဟန္သံုးမႈမ်ားကို ေရွာင္ရွားကာ သေဘာမွန္အတိုင္း ႐ိုးသားတည္ျငိမ္စြာ အလြယ္အခက္တို႔ကိုၾကည့္၍ စာသင္သားတို႔ အားတက္မႈရွိေအာင္ ဆြဲေဆာင္ပို႔ခ်ေတာ္မူခဲ့၏။ နည္းလမ္းေပးရာတြင္လည္း ဆရာစားမခ်န္ အိပ္သြန္ဖါေမွာက္ နည္းေပးေတာ္မူ၏။ ထို႔ျပင္ စာသင္သားမ်ာကို စာခ်ေနခ်ိန္တြင္ မိမိကိုယ္ကို နာမ္စားသံုးရာတြင္ “တပည့္ေတာ္” ဟူ၍သာ ႐ိုးရွင္းယဥ္ေက်းစြာ မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိ၏။ ဆရာေတာ္သည္ စာေပပို႔ခ်ရာ၌ စာေမးပြဲဆိုင္ရာ စာေပသင္ၾကားပို႔ခ်နည္းကို အဓိကထားေတာ္မမူ ေရွးဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်နည္း အတိုင္း ဆိုင္ရာသုတၲန္ဝိနည္း အဘိဓမၼာက်မ္းစာမ်ားကို သင့္သလိုပို႔ခ်ေတာ္မူေလ့ရွိ၏။ သၿဂႋဳလ္၊ သဒၵါ၊ ညဝါ-အေျခစာတို႔ကို စာသင္သားတို႔ တတ္လြယ္ေအာင္ နည္းေပးအလြန္ ေကာင္းေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္၏။

အရွင္တိကၡဥာဏ (ပဋိယတိၲပထမေက်ာ္ႏွင့္ အစိုးရဓမၼာစရိယ-ကသစ္ဝိုင္ဓမၼရိပ္သာ)
၂၈-ဇႏၷဝါရီ-၁၉၆၆ ေရးသားေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ရစနာမ်ား မွ ေကာက္ႏွတ္ခ်က္

ပညာစံုလို႔ ေရႊၿမိဳ႕ကိုေနာ္၊ ရွင္လူအက်ိဳး သည္ပိုးဘို႔ေမွ်ာ္၊
အဗ်ားရြာ၌ ႏွစ္ၿခိဳက္ရႊင္ေပ်ာ္၊ အတုလ ဂုဏျမတ္ဘုန္းေမာ္။
ခုႏွစ္ဝါေျမာက္ လြန္ေရာက္ေသာခါ၊ ဝိပႆနာမ်ား ဝင္စားစိတ္မွာ၊
ေညာင္လြန္႔ေတာရ ႂကြရလို႔သာ၊ နည္းနာမ်ား မွတ္သားခဲ့ေပရွာ။
အစဦးမွ ဒုကၡမ်ားစြာ၊ ေတြ႕ၾကံဳစျမဲ မလြဲခဲ့ပါ၊
ဒုကၡေရွ႕မွ သုချခံကာ၊ တေန႔ေတာ့ ေရာက္ေပါ့ျမန္မၾကာ။

အထက္ပါစာခ်ိဳးသည္ ေက်းဇူးရွင္မူလဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူခ်ိန္တြင္ ေရးသား ေတာ္မူခဲ့ေသာ စာျဖစ္၏။ ထိုစာမွာ မွတ္တမ္းအရ ေက်းဇူးရွင္ မူလကသစ္ဝိုင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားသည္ စာေပပို႔ခ် ေနခ်ိန္တြင္ပင္ ဝိပႆနာတရားကို စတင္အားထုတ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရ၏။

Read more...

အားက်မိေသာ ဘ၀ခရီးေဖာ္ ႏွစ္ဦး (၂)

ဘဒၵါကာပိလာနီေထရီမၾကီးရဲ ့အေၾကာင္း ေနာက္ဆက္တြဲေလးပါ ခင္ဗ်ား။





Read more...

တူရင္းေတာင္ေစတီ


တူရင္းေတာင္ေစတီေတာ္

တူရင္းေတာင္ေစတီ ကုိ ေအဒီ ၁၀၅၉ တြင္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းသည္ သီဟုိဠ္ (ယခု သီရိလကၤာ) ဘုရင္ ၀ိဇယဘာဟု(၁) ဆက္သလုိက္ေသာ စြယ္ေတာ္ကုိ ထပ္မံ ပြား၍ တူရင္းေတာင္ထိပ္ တြင္ ေစတီတည္ကာ စြယ္ေတာ္ပြားကုိ ဌာပနာ ခဲ့သည္။

တူရင္းေတာင္ေစတီ ကုိ ေအာက္ေျခ အုတ္ခံုခံ၍ အုတ္ခံုမ်က္ႏွာစာ တြင္ ဆင္ရုပ္ (၃၂)ရုပ္ကုိ အရပ္မ်က္ႏွာ အလုိက္ အခ်ိဳးက် ျပဳလုပ္ထားသည္။ အုတ္ခံု အထက္တြင္ ရွစ္ေျမွာင့္ ပစၥယာအထက္တြင္ ေဖာင္းရစ္ႏွင့္ မုိးေလွ်ာမ်ား၊ ပုျပတ္ေသာ ေခါင္းေလာင္းပံု၊ ေခါင္းေလာင္းပံုတြင္ စိန္ေတာင္ မ်ားပါသည့္ ရင္စည္း၊ ေသးသြယ္ ခၽြန္တက္သြားသည့္ ေဖာင္းရစ္ တစ္လွည့္၊ မုိးေလွ်ာ တစ္လွည့္၊ အထြတ္၊ ၾကာေမွာက္၊ ရႊဲလံုး၊ ၾကာလန္၊ ငွက္ေပ်ာဖူး ႏွင့္ ထီးတုိ႔ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ တည္ထားသည္။

တူရင္းေတာင္ေစတီ ကုိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေစတနာရွင္ မ်ားက ျပဳျပင္မြမ္းမံခဲ့ၾက သျဖင့္ ေစတီအသစ္သဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။

အေနာ္ရထာမင္းႀကီး တည္ထားကုိးကြယ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ စြယ္ေတာ္ျမတ္ေလးဆူ



( ဦးေမာင္ေမာင္ (ရန္ကုန္တကၠသုိလ္) ၏ ပုဂံေစတီပုထုိးမ်ား )

Read more...

လကၡဏသုတ္ - အမွတ္အသား ...

လကၡဏသုတ္ -

ရဟန္းတို႔ သူမိုက္သည္ မိမိျပဳအပ္ေသာ ကံလွ်င္ မွတ္ေၾကာင္း 'လကၡဏာ'ရွိ၏၊
ပညာရွိသည္လည္း မိမိျပဳအပ္ေသာ ကံလွ်င္ မွတ္ေၾကာင္း 'လကၡဏာ'ရွိ၏၊
ပညာမည္သည္ သတၱဝါတို႔၏ အျပဳ အမူအားေလ်ာ္စြာ ထင္ရွား၏။

ရဟန္းတို႔တရားသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို သူမိုက္ဟု သိအပ္၏။

အဘယ္ သံုးမ်ဳိး တို႔နည္း ဟူမူ-

ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယဒုစ႐ိုက္' လည္းေကာင္း၊
ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီဒုစ႐ိုက္' လည္းေကာင္း၊
စိတ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ မေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာဒုစ႐ိုက္'လည္းေကာင္း။ တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤတရားသံုးမ်ဳိးတို႔ ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို သူမိုက္ ဟု သိအပ္၏။


ရဟန္းတို႔ တရားသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပညာရွိဟု သိအပ္၏။

အဘယ္ သံုးမ်ဳိး တို႔နည္း ဟူမူ...
ကိုယ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ကာယသုစ႐ိုက္' လည္းေကာင္း၊
ႏႈတ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'ဝစီသုစ႐ိုက္' လည္းေကာင္း၊
စိတ္ျဖင့္ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းေသာ အက်င့္ 'မေနာသုစ႐ိုက္' လည္းေကာင္း။
တို႔တည္း။

ရဟန္းတို႔ ဤတရားသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပညာရွိဟု သိအပ္၏။

ရဟန္းတို႔ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသာသနာေတာ္၌ ''သူမိုက္ဟု သိေၾကာင္း တရား သံုးမ်ဳိး တို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္၍၊ ပညာရွိဟု သိေၾကာင္း တရားသံုးမ်ဳိးတို႔ကို ေဆာက္တည္၍ က်င့္ကုန္အံ့'' ဟု က်င့္ရမည္။

ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သာလွ်င္ သင္တို႔ က်င့္ရမည္ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

၂ - လကၡဏသုတ္၊ ဗာလ၀ဂ္၊ တိကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္၊

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Read more...

အက်ဳိးရွိမည္ ထင္သည္

ဓမၼာစရိယဦးေ႒းလႈိင္၏ ရဟႏၱာႏွင့္ပုဂၢဳိလ္ထူးမ်ားစာအုပ္မွ ေရြးထုတ္တင္ျပပါသည္။ သိမ္ေတာ္-ဆည္ၾကီး ေတာရဆရာေတာ္ (၁၂၄၄-၁၃၂၁) တြင္ ေလ့လာဖတ္ရႈႏုိင္ပါသည္။


လူ၀တ္ေၾကာင္ ဥပါသိကာမ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္သည္ တရားကုိ သက္စြန္႔ၾကဳိးပမ္း အားထုတ္ၿပီး ၀ိပႆနာဥာဏ္ လြန္စြာရင့္သန္ အားေကာင္းလာေသာအခါ ၾကမ္းတမ္းေသာ ကိေလသာတုိ႔သည္ ကြယ္ငုပ္ေနေသာေၾကာင့္ မိမိစိတ္သည္ လြန္စြာစင္ၾကယ္တည္ၾကည္လွသျဖင့္ ‘အဓိမာန’ ျဖစ္၍ မိမိကုိယ္တုိင္ မဂ္ေလးဆင့္ ဖုိလ္ေလးဆင့္ ရၿပီဟု ဆုံးျဖတ္ၿပီးလွ်င္ လာသမွ် ရဟန္းရွင္လူ အေပါင္းတုိ႔ကုိ တရားေဟာေနရာ ရက္-လေပါင္းအေတာ္ၾကာမွ ဆရာေတာ္ထံ ၀န္ေထာက္ကေတာ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ထုိေယာဂီ၏ အစ္မက တရားႏွီးေႏွာရန္ ေခၚလာ၍ ေတြ႕ရေပသည္။
**
ကုိယ္ရုံမွာ သီလရွင္မ်ား ကုိယ္ရုံထက္ အေသြးရင့္သည္။ ဆရာေတာ္ႏွင့္ အေတာင္ငါးဆယ္ေလာက္ ကြာေသာအရပ္မွ လာေနသည္မွာ နာရီ၀က္ေလာက္ ၾကာလိမ့္မည္ဟု ထင္ရေပသည္။ သတိပ႒ာန္အခ်ဳိးက်က် စိတၱဳပၸါဒ္ အစဥ္အတုိင္း မွတ္၍ လာေနသည္။ ထုိေယာဂီမ၏ အမူအရာျမင္ရသည္မွာ လြန္စြာ ၾကည္ညဳိဖြယ္ ျဖစ္ေပသည္။ ဆရာေတာ့္ေရွ႕ ေရာက္ေသာအခါ ၀တ္ခ်ေနသည္မွာ မၿပီးႏုိင္ေအာင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိေယာဂီ ဥပါသိကာမေလးကုိ ဆရာေတာ္က “ေယာဂီ ဥပါသိကာမေလး၊ မိမိအားထုတ္ေနေသာ တရားမ်ားကုိ ၾကည္ညဳိလုိ၍ ေလွ်ာက္ေစလုိသည္” ဟု အမိန္႕ရွိရာ အစ-အလယ္-အဆုံး သုံးပါးလုံး ေျပျပစ္သိမ္ေမြ႕ နက္နဲစြာ ေလွ်ာက္တင္ေနသည္မွာ ႏွစ္နာရီထက္မနည္း ၾကာလိမ့္မည္ဟု ထင္မိေပသည္။ ေဂါၾတဘူေဇာ၊ မဂ္ေဇာ၊ ဖုိလ္ေဇာ ျဖစ္ေပၚပုံႏွင့္တကြ မဂ္ေလးဆင့္ ဖုိလ္ေလးဆင့္ ျဖစ္ေပၚပုံမ်ားပါ ေလွ်ာက္ထားေလသည္ ( ဆရာေတာ္အထူးၾကည္ညဳိ၍ သာဓု-သာဓု-သာဓု သုံးၾကိမ္ ေခၚမိေလေတာ့သည္)။
**
ေလွ်ာက္ထားသေလာက္ မဟုတ္ေသးေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္ အႏြယ္ျပတ္ေလာက္ၿပီဟု ယုံၾကည္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ၀ိပႆနာအရာမွာ ထုိမွ်ေလာက္ သိမ္ေမြ႕နက္နဲေသာ အရာဌာနမ်ားကုိ ေခ်ာေမာစြာ သဘာ၀ဓမၼက်ေအာင္ အစ၊အလယ္၊အဆုံး အစစ္ခံႏုိင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ မေတြ႕ဖူးသေလာက္ ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႕အတြက္ ဆရာေတာ္က သာဓု ေခၚမိေပသည္။ တကယ္ အစစ္ခံသည့္အတုိင္း ရဟႏၱာမ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ယခုေလာက္ ရက္လၾကာေအာင္ မေနႏုိင္ဟု စာႏွင့္ တုိက္ၾကည့္ေပသည္။
*
ထုိ႔ေနာက္ ဆရာေတာ္က အႏုသယ ခုႏွစ္ပါးသည္ ၃၁-ဘုံ၌ ခႏၶာငါးပါးကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ မ်ဳိးေစ့ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္တကြ အႏုသယမ်ား၏ သဘာ၀ ဓမၼငုပ္ကိန္းပုံ ျဖစ္ေပၚပုံမ်ားကုိ ေသခ်ာက်နစြာ ေဟာျပေပးသည္။ အႏုသယ၏ သဘာ၀ ဓမၼမ်ားကုိ အလ်င္က မနာဖူးေသာ ေၾကာင့္ အထူးသျဖင့္ သေဘာက်သြားေပသည္။
*
ထုိေယာဂီ ဥပါသိကာမေလးသည္ တရားေဟာၿပီးေနာက္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ရွိေသာအခါ လူတုိ႔၏ အမူအရာပုတီး လက္ေကာက္စေသာ အဆင္တန္ဆာမ်ား အျပည့္အစုံ၀တ္ဆင္၍ အလွဴတစ္ခုမွာ သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴဒါန္းေနသည္ကုိ ဆရာေတာ္ကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ျမင္ရရာ ဆရာေတာ္မွာ မ်ားစြာ သံေ၀ဂျဖစ္မိေပသည္။ ေနာက္မွ စဥ္းစား၍ ‘ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ေသာတာပန္ ေက်ာင္းအမၾကီး ၀ိသာခါ ကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေနမလား မသိရ’ ဟု စိတ္ကုိ ေျဖရေပသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အိမ္ေထာင္ၿပဳ၍ သားသမီးေတြႏွင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ သူ၏မိတ္ေဆြ ၀န္ေထာက္ကေတာ္ၾကီးက ေျပာ၍သိရျပန္သည္။
**
‘မဂ္ဖုိလ္ေလးဆင့္ရၿပီ’ ဟု ဆရာကဆုံးျဖတ္ထားေသာ ရေသ့မကေလးလည္း ထုိေယာဂီမကေလးႏွင့္တူစြာ အိမ္ေထာင္ၿပဳသြားသည္ကုိ သူ၏အစ္မရင္းက ဆရာေတာ္ကုိေလွ်ာက္ထား၍ သိရေပသည္။ ဆုံးျဖတ္္္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ တရားအားထုတ္ေနေသာ ဆရာေကာင္းတပည့္ စာတတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၍ ဆရာတပည့္ ‘မဂ္ေလးဆင့္ရၿပီ’ ဟု သေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။
**
သုိ႔အတြက္ ယခုအခါ တရားအားထုတ္ၾကေသာ ေယာဂီ ပုဂၢိဳလ္အေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔သည္ ယခုေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အခ်က္ၾကီးမ်ားကုိ သတိတရားၾကီးစြာထား၍ စဥ္းစားၾကေစလုိသည္။ ဆုိခဲ့ၿပီးေသာ အရာမ်ဳိး၌ ဆရာေရာ တပည့္ပါ သဘာ၀ဓမၼကုိ ပုိင္ပုိင္ႏိုင္ႏုိင္သိဖုိ႔ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းလွေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ‘ဥပရိ ပဏၰာသ ပါဠိေတာ္၊ မဇၥ်ိမ ပဏၰာသ ပါဠိေတာ္’ ၾကီးမ်ား၌ ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူေသာ အရိယာျဖစ္ျခင္း အဂၤါမ်ားကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္ရႈမွတ္သားၿပီးမွ မိမိသႏၱာန္၌ ပယ္ၿပီးေသာ တရားမ်ားတြင္ ‘ဘယ္တရားမ်ားကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္အပ္ၿပီးေလၿပီ၊ ဘယ္တရားမ်ားကား ၀ိပႆနာ ရင့္သန္ေနဆဲျဖစ္၍ တဒဂၤအားျဖင့္ ကြယ္ငုပ္ေနၾကသည္’ ဟု အျမင္မွန္ရေအာင္ ဥာဏ္ျဖင့္ အဖန္ဖန္ သုံးသပ္ဆင္ျခင္အပ္လွေပသည္။

********************************
အပိတ္အဆုိ႔ အေႏွာင့္အယွက္ ကင္းၾကပါေစ၊ စစ္မွန္ေသာသာသနာ၀ယ္ စစ္မွန္ေသာ တရားျဖင့္ ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးႏုိင္ၾကပါေစ။

Read more...

အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အသက္ေမြးရန္အတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းပညာကို သင္ယူေလ့လာ ၾကသည္။ ေဆးကုတတ္ေအာင္ ေဆးပညာ၊ အေဆာက္အဦး၊ လမ္း၊ တံတားေတြ တည္ ေဆာက္တတ္ေအာင္ အင္ဂ်င္နီယာပညာ စသည္ျဖင့္ ၀ါသနာပါရာ၊ လက္လွမ္းမွီရာ၊ အဆင္ ေျပရာ ပညာအရပ္ရပ္တို႔ကို ဆည္းပူးေလ့လာသင္ယူၾကေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္မူ- စားေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ေနထိုင္ေရးတို႔အတြက္ျဖစ္၏။ ထို စား၀တ္ေနေရးတို႔အတြက္ ပညာသင္ယူၾကရာ၌ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ သင္ယူၾကေပသည္။


တခ်ိဳ႕မွာမူ ကိုယ့္ထက္ တျခားသူက ပိုေတာ္သြားလွ်င္ပင္ မနာလို၀န္တို၊ အပုပ္ခ်၊ အတင္းေျပာ ကာ ဂုဏ္သတင္းႏြမ္းေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ၾကသည္။ သူတစ္ပါးတို႔ထက္သာခ်င္ေသာ အႏိုင္ရယူလိုမႈ မွားယြင္းေနသည္။ “အဓမၼကို မမၼျဖင့္ အႏိုင္ယူရာ၏” ဆုိေသာ ဓမၼပဒပါဠိ ေတာ္အဆံုးအမအတိုင္း က်င့္ႀကံေနထိုင္သြားမွသာ ဂုဏ္ယူဖြယ္ေသာ အႏိုင္ရျခင္းျဖစ္သည္ ကို သတိရွိရပါမည္။ သူက လိုခ်င္လြန္းေနလွ်င္ ကိုယ္က ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္၊ သူကခက္ထန္ လြန္းေနလွ်င္ ကိုယ္က ေမတၱာစိတ္ျဖင့္၊ သူက မဆင္မျခင္ မိုက္မဲေတြေ၀စြာ ကိုယ့္အေပၚ ျပစ္မွားေစာ္ကားေနလွ်င္ ကိုယ္က ဆင္ျခင္ဉာဏ္ေ႔ရွသြားၿပီး ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားကာ လမ္းမွန္ကို ျပသေပးျခင္းျဖင့္ တုန္႔ျပန္အႏုိင္ယူရမည္ျဖစ္၏။

ေသမင္းကို အႏိုင္ရခ်င္လွ်င္လည္း ဓမၼျဖင့္ အႏိုင္ယူရမည္ျဖစ္သည္။ “ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေအာင္ပြဲ၀င္” ဆိုသည့္အတိုင္း ဘ၀မွာ စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ဘို႔အတြက္ ႀကိဳး စားရုန္းကန္ ေနၾကသလို ေသမင္းေခၚခ်ိန္မွာ ၿပံဳးၿပံဳးေလးေသႏိုင္ဘို႔၊ အေသျမတ္ဖို႔အတြက္လည္း ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ေသကာမွ အပုပ္ေကာင္ ရုပ္ေဆာင္ၾကေသာ ပန္းေခြႀကီးေတြ၊ ပန္းကံုး ႀကီးေတြ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး ဖံုးအုပ္ကာအလွဆင္ၾကျခင္းကို အေသလွသည္ဟု ေခၚဆိုသည္ မဟုတ္ပါေပ။ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံကဘုရင္ေတြလို မေသခင္မွာ ေသသြားလွ်င္ ရုပ္အေလာင္းေကာင္ ထားဘို႔ ပိရမစ္ႀကီးေတြတည္ေဆာက္ေနျခင္းမ်ိဳးသည္လည္း အေသျမတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေန ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါေပ။ အခ်ိန္ကုန္ လူဆင္းရဲ၊ ကိုယ္က်ိဳးနည္းေသာ လုပ္ရပ္တို႔သာ ျဖစ္ေနေတာ့ သည္။

မည္သူမေသ ရွိမလဲဟုေမးလွ်င္ မည္သူမွ် မရွိပါေပ။ အားလံုး ေသၾကရမည့္သူမ်ားသာျဖစ္ သည္။ ပုဂၢိဳလ္မေသေအာင္က တားလို႔မရ၊ ဉာဏ္မေသေအာင္ေတာ့ တားလို႔ရသည္။ ထိုသို႔ ဉာဏ္ မေသာေအာင္ လုပ္ေနျခင္းသည္ပင္ အေသျမတ္ေအာင္ ျပင္ဆင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ “ကံသာလွ်င္အမိ ကံသာလွ်င္အဖ”ဆိုတာက ေလာကစကား၊ “ဉာဏ္သာလွ်င္အမိ ဉာဏ္ သာလွ်င္အဖ” ဆိုတာက ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏တရား၊ “၀ယဓမၼ သခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ- ျပဳျပင္ဖန္တီးတတ္ေသာတရားတို႔သည္ ပ်က္ဆီးျခင္းသေဘာ ရွိၾကကုန္၏၊ မေမ့ေလ်ာ့ေသာ သတိတရားျဖင့္ ျပည့္စံုစြာေနရစ္ၾကကုန္ေလာ့။” ဟူသည့္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေနာက္ဆံုးေသာ သတိေပးစကားကလည္း အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္ဟု ဆံုးမေနသလို ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ကာမႏွင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္း…ခံတုန္းေကာင္း၍ အေကာင္းမဆံုး၊ စ်ာနႏွင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္း…ခံတုန္း ေကာင္း၍ အေကာင္းမဆံုး” ဟူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဓမၼ နီတိအဆံုးအမကဲ့သို႔ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အထိအေတြ႔ဟူေသာ ကာမဂုဏ္ငါးပါး တို႔သည္ အခ်ိန္ကိုျဖဳန္း ခံစားေနတုန္းသာ ေကာင္းသေယာင္ေယာင္ရွိေသာ္လည္း ကိေလသာ တဏွာက ႀကီးထြားေနျခင္းေၾကာင့္ ေသခ်ိန္ၾကလွ်င္ေတာ့ အေကာင္းႏွင့္ အဆံုးသတ္မွာ မဟုတ္ပါေပ။ စ်ာန္တရားတို႔ျဖင့္ ခံစားကာ အခ်ိန္ျဖဳန္းေနျခင္းသည္လည္း ဒိ႒ိမျပဳတ္ေသး ေသာပုဂၢိဳလ္မွာ မိုးဖ်ားျဗဟၼာျဖစ္ေနျငားေသာ္လည္း ေဖာက္လြဲပါယ္ရြာ ေရာက္ရေသးသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေတာ့သည္။

သို႔ျဖင့္ မည္သို႔ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်ၾကရမည္နည္း။ “ဉာဏႏွင့္ အခ်ိန္သံုး… သံုးတုန္းေကာင္းၿပီး ဘ၀ဆံုး” ဟူ၍ ျပန္လွန္ကာ နားလည္ၾကရပါမည္။ သတိဉာဏ္ႏွင့္ အခ်ိန္ကို အသံုးခ်ရမည္။ ဉာဏ္လို႔ေျပာလိုက္ေတာ့ သတိကပါလာရသည္။ သတိရွိမွလည္း ဉာဏ္ကျဖစ္သည္။ သတိႏွင့္ ဉာဏ္က ခြဲထားလို႔မျဖစ္ပါေပ။ အတူယွဥ္ဘက္တရားမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဉာဏ္ရွိမွ တရားသေဘာတို႔ကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေတြ႔ျမင္ရသည္။ ဟုတ္တိုင္း မွန္စြာေတြ႔မွလည္း ခင္တြယ္စရာမထင္ ရြံရွာစရာျမင္ေတာ့သည္။ ကိေလသာအညစ္ေၾကး ဉာဏ္ျဖင့္သာ စင္ေအာင္ေဆးႏိုင္သည္။ ငုတ္လွ်ိဳးကာ ပုန္းေအာင္းေနေသာ ကိေလသာ အႏုသယတို႔သည္ ကား ယာခင္းထဲက ျမက္ငုတ္တိုတို႔ႏွင့္တူသည္။ မိုးမ်ား ရြာသြန္းလိုက္လွ်င္ စိန္းစိုကာ တေထာင္းေထာင္း သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္ေပါက္လာၾကသလို အတြင္းက အႏုသယကိေလသာတို႔ သည္လည္း ဉာဏ္ဓါးႏွင့္အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္မထားလွ်င္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးမိုးတို႔ ရြာသြန္းၿဖိဳး ေသာအခါ အဆင္းလွလွေလးေတြ၊ အသံခ်ိဳခ်ိဳေလးေတြ၊ အနံ႔ေမႊးေမႊးေလးေတြ၊ အရသာရွိရွိ ေလးေတြ၊ အထိအေတြ႔ေကာင္းေကာင္းေလးေတြေနာက္သို႔ တေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ေတာ့သသည္သာျဖစ္သည္။

ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကိုမကုန္လင့္ေစႏွင့္။ သတိဉာဏ္ႏွင့္ အၿမဲဆင္ျခင္၊ အေသ ျမတ္ေအာင္ ျပင္ၾကကုန္ေလာ့။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္သံုးပါးထံ အျမန္ဆံုးခ်ဥ္းကပ္၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမီးမ်ား အျမန္ဆံုးကုန္ေအာင္ ၀ိပႆနာေဆး မေနွးအျမန္ သံုးေဆာင္ၾကကုန္ေလာ့။ ဤနည္းျဖင့္ က်န္ရွိေနေသးေသာအခ်ိန္တို႔ကို အက်ိဳးရွိ ေအာင္ အသံုးခ်၊ ေသကာက်မွ ေနာင္တ မရၾကရေအာင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေရးစင္ေအး ရွိေနေသးခ်ိန္တြင္ မဂၢင္တရားမ်ား ပြားမ်ားၾကကုန္ေလာ့။

သတိသံေ၀ဂျဖစ္ေစဘို႔ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ -
ခႏၶာရတြက္၊ ေသဘို႔ရက္၊ ခ်ိန္းခ်က္မရွိၾက။
ေသခါနီးမွာ၊ နိမိတ္လာ၊ ေရာက္ရာဘံုဘ၀။
ငရဲစရွိ၊ ဒုဂၢတိ၊ ျမင္ဘိထိုကာလ။
ရင္တြင္းလိႈက္ပူ၊ ပြက္ပြက္ဆူ၊ ကယ္သူေ၀းမည္ပ။
ဘယ္သားဘယ္သမီး၊ ဘယ္ပစၥည္း၊ ခ်ည္းႏွီးထိုကာလ။
မသာႏွလံုး၊ ေသလြန္ဆံုး၊ အရံႈးနာၾကည္းစြ။
ခ်ိိန္မေႏွာင္းခင္၊ ယခုပင္၊ ျမန္လွ်င္အားထုတ္ၾက။
မဂၢင္မွသာ၊ အားကိုးရာ၊ ေခမာေျဖာင့္တန္းလွ။
အကုသလာ၊ ေႂကြးေတြဟာ၊ မ်ားစြာအနႏၲ။
မဂ္ဉာဏ္ဆိုက္ေရာက္၊ ေႂကြးကုန္ေပ်ာက္၊ ကဲေမာက္လြန္ခ်မ္းျမ။
ဟူေသာ သံေ၀ဂလကၤာျဖင့္ “အေသျမတ္ခ်င္ ေသနည္းသင္” ဓမၼဒါနေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ၿပီ။

စာရႈသူ ဓမၼခ်စ္ခင္ သူတို႔စင္တု႔ိလည္း ဓမၼသံေ၀ဂရၾကၿပီးလွ်င္ ေနေရးမခင္ ေသေရးျပင္ရန္ အတြက္ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ အခ်ိန္ကို အက်ိဳးရွိေအာင္ အသံုးခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

Read more...

ရမ္းကုေဆးခ်က္ေၾကာင္႔... ေၾကြက် ေျမခ ရေတာ႔မဲ ႔လူငယ္မ်ား...

စိတ္မေကာင္းစရာ ဆုိတာ က အျခားမဟုတ္...သာသနာေနလုိလလုိ ထြန္းကားေနပါတယ္..ဆုိပီး ကုိယ္႔ကေလးေတြ ကုိ ဘာသာေျပာင္းသြားၾကတာမ်ိဳးပါ။ ဒီလုိအျဖစ္မ်ိဳးၾကားေနရတာက မၾကာခဏ။ ဒီလုိသိလာရေလေလ သာသနာျပဳနည္းစနစ္ ထိေရာက္မႈ ရွိမရွိ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖုိ႔ အေရးတၾကီးလုိအပ္ေနျပီ လုိ႔ မယူဆနုိင္ဘူးလား။ တစ္ခ်ိဳ႔က ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္.။ သူ႔အျဖစ္နဲ႔သူသြားပါေစေပါ႔..။ ဘုရားက အနိစၥ လုိ႔ အစကတည္းက ေဟာထားတာပဲ။ ဗုဒၶသာသနာ ဆုိတာလဲ အနိစၥ ပဲ။ ..ဒီလုိဒီလုိ။

ေသခ်ာမစဥ္းစားနုိင္ရင္ေတာ႔ဟုတ္သလုိလုိဘဲ။ ဒီလုိေျပာလာသူကုိေတာ႔ ရမ္းကုအျဖစ္ နားလည္ရျပီး ျပန္ေျပာျဖစ္တယ္။ လူဆုိတာေသမ်ိဳးခ်ည္း။ တစ္ေန႔ ေသရမဲ႔ အတူတူ ထမင္းဘာလုိ႔စားေနေသးလဲ။ အနိစၥဘဲ.. ထမင္းမစား ဘဲ ေနလုိက္ပါလား..လုိ႔။

ဗုဒၶဘာသာ ဟာ ေခတ္စနစ္နဲ႔ အံ၀င္မႈ မရွိဟု တစ္ခ်ိဳ႔ေျပာတတ္ၾကတယ္။ အင္း..ေျပာမယ္ ဆုိလည္း ေျပာစရာပဲေပါ႔။ ၾကီးပြါးခ်င္လုိ႔ အလုပ္လုပ္ေနရင္ပဲ ဗုဒၶအဆံုးအမ နဲ႔ေသြဖယ္ေနသလုိလုိ၊ ခ်မ္းသာခ်င္လုိ႔ ပုိက္ဆံ စုတာေနတာကုိ ပဲ ေလာဘ ၾကီးလွ ခ်ည္လွခ်ည္ရဲ႔ လုိ႔ ေျပာလုိေျပာ... နဲ႔ ။ အဲဒါေတြ ရဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲရလာဒ္က ေအာင္ျမင္ၾကီးပြါးတုိးတက္လုိပါက..ဗုဒၶအဆံုးအမ ကုိ ပစ္ပယ္ၾက....လုိ႔ မေျပာေပမဲ႔ ေျပာသကဲ႔သုိ႔ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။


ဟုိးတစ္ရက္က.... ရန္ကုန္ျပန္ေရာက္ေနတဲ႔ ဒကာမေလးတစ္ေယာက္.. အေရးတၾကီး အကူညီေတာင္းလာပါတယ္။ ကိစၥ က အျခားမဟုတ္..သူ႔ရဲ႔သူငယ္ခ်င္းေလးေတြ ဘာသာေျပာင္းကုန္ေတာ႔မယ္.ဘုရား..ကူညီပါဦးတဲ႔။ အဂၤလိပ္စာ တတ္ခ်င္လို႔ ဘုရားေက်ာင္းတက္ စာသင္ရာကေန.... ....ဒီအေျခကို ဆုိက္ကုန္ၾကတာတဲ႔..။ ၾကီးပြါးတုိးတက္လုိပါသလား... တုိ႔ဘာသာထဲကုိ ၀င္ပါ.. ဘာလုိခ်င္သလဲ..ျဖစ္ေစရမယ္.၊ သူ႔ကုိ လည္း ဆြယ္သတဲ႔.. .. ဒီလုိေနာ္။

ဒါကုိ ပဲ ပရမတ္ေၾကာင္ ေအာက္ေျခလြတ္ ဗုဒၶဘာသာ ေတြက ေျပာၾကပါလိမ္႔ဦးမယ္. သြားခ်င္လည္း သြားပါေစ... အေရအတြက္က အေရးမၾကီး... ဘာညာ ဆုိျပီး.....။


အရင္းစစ္ က အျမစ္ေျမက ဆုိသလုိပ.. ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ေပပဲ။သင္႔မွန္းမသိ.မသင္႔မွန္းမသိ..လာသမွ်လူကုန္ကုိ .ရုပ္နာမ္ ပရမတ္ အနိစၥ ဒုကၡ. ေတြ ထပ္ခါတလဲလဲ ေဟာေန ေျပာေန ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကေတာ႔လဲ ..ၾကီးပြါး တုိးတက္ လုိ တဲ႔ လူငယ္ေတြ လည္း ထြက္လမ္း ရွာၾကေတာ႔ေပမေပါ႔ ။ ေဆးတစ္ဖံုနဲ႔ ေရာဂါစံု ရမ္းကုၾကတဲ႔ အျဖစ္ေတြက ျမန္မာဗုဒၶဘသာလူ႔အဖြဲ႔စည္းအတြင္းက လူငယ္လူရြယ္မ်ားအေပၚ ဘယ္ေလာက္ထိ သက္ေရာက္ေနခဲ႔ျပီလဲ..........

ဒီအတုိင္း ပဲ..........ေရွ႔ဆက္သြားေနၾကဦးမွာလား.....။ ရုပ္နာမ္ပရမတ္ေတြ နဲ႔ ရမ္းကု လုပ္ၾကဦးမလား....

(စီးပါြးရွာ .ေငြေၾကးသံုးစြဲ မႈ အပုိင္းမွာ ဗုဒၶနည္းက် စီမံခန္႔ခြဲမႈ နားမလည္ လုိက္နာမႈ မရွိဘဲ ....သႏၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ ဆုိလ်က္.. ရုပ္နာမ္ပရမတ္ အနိစၥ ဒုကၡ သုညတေတြ ေျပာ ျငီးေငြ႔ ျပေနျခင္းဟာ........ ခူးလုိ႔မမွီ တဲ႔ စပ်စ္သီး.. ကို ခ်ဥ္တဲ႔ ေျပာတဲ႔ ေျမေခြး လုိ အျဖစ္နဲ႔ ထူးမျခားနား ပါဘဲ လုိ႔.. ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကုိ သတိေပးခဲ႔ရပါတယ္ )။


ရမ္းကုေဆးခ်က္ေၾကာင္႔ သာသနာအညႊန္႔အဖူးေလးမ်ား ေၾကြပ်က္ေနၾကတာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနျပီလဲ။ ေ၀ဖန္ဖုိ႔ နဲ႔ ဆင္ျခင္နုိင္ဖုိ႔ အေတြ႔အၾကံဳ တစ္ခုကုိ ေ၀မွ် ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Read more...

ဂ်ပန္မွ... က်င့္စဥ္ဆန္းသည့္ ဘာသာေရးဂိုဏ္း...

ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ပံုေတာ္သမိုင္း ၆-မွ...

ဂ်ပန္မွ... က်င့္စဥ္ဆန္းသည့္ ဘာသာေရးဂိုဏ္း...

ေနနတ္သမီးေက်ာင္းေတာ္သို႔အ၀င္...
အိမ္ရွင္မတို႔ လွဴဒါန္းထားသည့္ ေယာင္းမမ်ား...

Read more...

ရဟႏၱာႏွင့္ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား

ရဟႏၱာႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား ရဟႏၱာႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား pyaesoneaung1

Publish at Scribd or explore others:


ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

31.03.2009, WED: 11:05:33 PM

Read more...

သကၤန္း၀တ္ထားေသာ အေယာင္ေဆာင္ လူယုတ္မာ (၅၅၀-ဇာတ္ေတာ္)

၅၅၀-ဇာတ္ေတာ္-မွ..

၂၂၁... ကာသာ၀ဇာတ္။... သကၤန္း၀တ္ထားေသာ အေယာင္ေဆာင္ လူယုတ္မာ...
၂၂၂... စူဠနႏၵိယဇာတ္... အသက္ေပးလွဴေသာ ေမ်ာက္ညီေနာင္...
၂၂၃... ပုဋဘတၱဇာတ္... တစ္ကိုယ္ေကာင္းၾကံေသာ လင္ ...
၂၂၄... ကုုမၻီလဇာတ္...
၂၂၅... ခႏၲီ၀ဏၰဇာတ္... သည္းခံထိုက္ေသာ ေက်းဇူးရွင္...
၂၂၆... ေကာသိယဇာတ္... ေန႔မွာထြက္ေသာ ခင္ပုပ္ငွက္...
၂၂၇... ဂူထပါဏဇာတ္... ဆင္ႀကီးကို စိန္ေခၚေသာ မစင္ပိုး...

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP