* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, March 31, 2009

ေမတၱသုတ္

ရဟန္းတို႔ ...
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ကုိ မေၾကာက္ၾကလင့္၊ ရဟန္းတို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔ ဟူ ေသာ အမည္သည္ ခ်မ္းသာသုခ၏ အမည္တည္း။

ရဟန္းတို႔ ...
ငါသည္ ၾကာျမင့္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ျပဳလုပ္ ဆည္းပူးထား အပ္ကုန္ေသာ ေကာင္းမႈတို႔၏ အလုိရွိဖြယ္ ႏွစ္လုိဖြယ္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ေသာ အက်ဳိးထူးကုိ ၾကာျမင့္ စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ခံစားဖူးသည့္ အျဖစ္ကုိ သိ၏၊ ခုနစ္ႏွစ္တို႔ ပတ္လံုး ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ စ်ာန္စိတ္ကုိ ပြါးဖူးၿပီ၊ ခုနစ္ႏွစ္တို႔ ပတ္လံုး ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ ေသာ စိတ္ကုိ ပြါးေစ၍ ခုနစ္ခုေသာ သံဝ႗ကပ္ ဝိဝ႗ကပ္တို႔ပတ္လံုး ဤလူ႔ျပည္သို႔ တစ္ဖန္ မလာၿပီ၊ ရဟန္းတို႔ ၾသကာသေလာက ပ်က္သည္ ရွိေသာ္ ငါသည္ အာဘႆရဘံုသို႔ ကပ္ေရာက္ရ၏၊ ၾသကာသေလာက တည္ျပန္သည္ ရွိေသာ္ ဆိတ္သုဥ္းေသာ (ပဌမစ်ာန္) ျဗဟၼာ့ဗိမာန္၌ ျဖစ္၏။

ရဟန္းတို႔ ...
ထိုပဌမစ်ာန္ ျဗဟၼာ့ဗိမာန္၌ ငါသည္ ျဗဟၼာျဖစ္၏။ မဟာျဗဟၼာျဖစ္၏၊ လႊမ္းမိုးႏိုင္ သူျဖစ္၏၊ မည္သူကမွ် မလႊမ္းႏိုင္သူ ျဖစ္၏၊ စင္စစ္ (အလံုးစံုကုိ) ျမင္သူျဖစ္၏၊ အလုိအတိုင္း ျဖစ္ေစႏိုင္သူ ျဖစ္၏။ ရဟန္းတို႔ ငါသည္ နတ္တို႔ကုိ အစိုးရေသာ သိၾကားမင္း သံုးဆယ့္ေျခာက္ႀကိမ္ ျဖစ္ဖူး၏၊ အႀကိမ္တစ္ရာမက တရားေစာင့္ ေသာ တရားႏွင့္အညီ မင္းျပဳေသာ သမုဒၵရာေလးစင္း အပုိင္းအျခားရွိသည့္ ေလး ကြၽန္းလံုးကုိ အစိုးရေသာ ရန္အေပါင္းကုိ ေအာင္ျမင္ေသာ တိုင္းႏိုင္ငံကုိ တည္ၿငိမ္ ေစေသာ ရတနာ ခုနစ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ စၾကဝေတးမင္း ျဖစ္ခဲ့၏၊ ရဟန္းတို႔ထုိ (စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ေသာ) ငါ့အား ဤရတနာ ခုနစ္ပါးတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚကုန္၏။

ဤသည္ကား အဘယ္နည္း ...
စၾကာရတနာ, ဆင္ရတနာ, ျမင္းရတနာ, ပတၱျမားရတနာ, မိဖုရားရတနာ, သူေဌး ရတနာ, ခုနစ္ခုေျမာက္ သားႀကီး ရတနာတို႔တည္း၊ ထို(စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ေသာ ငါ့အား) ရဲရင့္ေသာ သူရဲေကာင္းအဂၤါ႐ုပ္ရွိေသာ တစ္ဖက္စစ္သည္တို႔ကုိ ႏွိမ္နင္း ႏိုင္ေသာ အေထာင္မကေသာ သားေတာ္တို႔သည္ ရွိကုန္၏။ ထိုငါသည္ သမုဒၵရာ အဆံုး ရွိေသာ ဤေျမကုိ တုတ္မေဆာင္မူ၍ လက္နက္မေဆာင္ မူ၍ တရားသျဖင့္ ေအာင္ျမင္လ်က္ အုပ္စိုးခဲ့ၿပီ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ခ်မ္းသာကုိ ရွာမွီးၾကကုန္ေသာသူေတာ္ေကာင္းတုိ႔ ...
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတို႔၏ အက်ဳိး ကုိ ႐ႈၾကေလာ့ ...။

ရဟန္းတို႔ ...
ခုနစ္ႏွစ္တို႔ ပတ္လံုး ေမတၱာစိတ္ကုိ ပြားမ်ား၍ သံဝ႗ကပ္ ဝိဝ႗ကပ္ ခုနစ္ခုတို႔ ပတ္ လံုး ဤလူ႔ေလာကသို႔ တစ္ဖန္ မလာၿပီ။ ၾသကာသေလာက ပ်က္သည္ရွိေသာ္ အာဘႆရဘံုသို႔ ကပ္ေရာက္၍ျဖစ္ရ၏။ ေလာကသည္ အသစ္တစ္ဖန္ တည္ျပန္ လတ္ေသာ္ ဆိတ္သုဥ္းေသာ ပဌမစ်ာန္ ျဗဟၼာ့ဘံု၌ ျဖစ္၏။ ထိုအခါ၌ မိမိအလုိသို႔ သူတစ္ပါးကုိ လုိက္ေစႏိုင္ေသာ မဟာျဗဟၼာ ခုနစ္ႀကိမ္ျဖစ္ဖူး၏။ နတ္တို႔ကုိ အစိုးရ ေသာ သိၾကားမင္း သံုးဆယ့္ေျခာက္ ႀကိမ္ျဖစ္၍ နတ္တို႔၏ မင္းအျဖစ္ကုိ ျပဳဖူး၏၊ ဇမၺဴဒိပ္ကြၽန္း အျပင္ကုိ အစိုးရေသာ စၾကာမင္း ျဖစ္ဖူး၏။ ဦးထိပ္၌ အဘိသိက္ သြန္းအပ္ေသာ ေျမကုိ အစိုးရေသာ လူတို႔၏ အႀကီးအမွဴး ျဖစ္ေသာ မင္းျဖစ္ဖူး၏၊ တုတ္မေဆာင္ လက္နက္မေဆာင္ဘဲ ဤေျမျပင္ကုိ ေအာင္ႏိုင္၏။ (ငါသည္) ဤ ေျမျပင္၌ တရားႏွင့္အညီ မင္းျပဳ၍ ႏိုင့္ထက္မႈ မျပဳဘဲ တရားႏွင့္ညီစြာ ဆံုးမခဲ့ၿပီ။ ငါသည္ ကာမဂုဏ္ အလံုးစံုတို႔ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ရတနာ ခုနစ္ပါးတို႔ႏွင့္ လည္း ေကာင္း ျပည့္စံုေသာ မ်ားေသာဥစၥာမ်ားေသာ အသံုးအေဆာင္ရွိေသာ ႂကြယ္ဝ ေသာ အမ်ဳိး၌ ျဖစ္ဖူးၿပီ။

ေလာက၌ ...
လူတို႔ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္ ေထာက္ပံ့တတ္ကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ ရွိကုန္၏၊ ထို ဘုရားရွင္တို႔သည္လည္း ဤေကာင္းမႈသည္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိး၏ အေၾကာင္း ပင္တည္း၊ ငါ၏ ေျမ အျပင္ကုိ အစိုးရေသာ မင္းအျဖစ္သည္ မပ်က္စီး၊ မ်ားျပားလွ ေသာအသံုးအေဆာင္ အေဆာက္အဦ ရွိေသာ အရွိန္အေစာ္ ႀကီးမားေသာ မင္း ျဖစ္၏၊ ဇမၺၸဴဒိပ္ေျမအျပင္ကုိ အစိုးရေသာ တန္ခိုးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အျခံအရံႏွင့္ ျပည့္ စံုေသာ မင္းျဖစ္၏ဟု ဤတရားကုိ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္ မူအပ္၏။ ဤ တရားကုိ ၾကားနာရသည္ရွိေသာ္ အဘယ္သူသည္ မၾကည္ညိဳဘဲ ရွိႏိုင္ရာအံ့နည္း၊ မည္းညစ္ေသာ သေဘာရွိေသာ သူေသာ္မွလည္း ၾကည္ညိဳေလရာ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးစီးပြါးကုိ အလုိရွိသူသည္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးကုိ အလုိရွိသည္ ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္တို႔၏ အဆံုးအမေတာ္ကုိ ေအာက္ေမ့လ်က္ သူေတာ္ေကာင္း တရားကုိ အေလးအျမတ္ ျပဳအပ္၏။ ၆၂

၉ - ေမတၱသုတ္၊ အဗ်ာကတ၀ဂ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊


ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ သာဓုေခၚျခင္းသည္ ကုသိုလ္တခုျဖစ္ေပ၏။
သာဓု... သာဓု... သာဓု...။

Read more...

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး ၏ ၾသဝါဒ မ်ား (၃)

ေရႊက်င္နိကာယ၊ရတၱညဴ မဟာနာယက ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး
ဘဒၵႏၱေကာသလႅ မဟာေထရ္ျမတ္၏ၾသဝါဒ

တရားအားကုိးပါ
တရားသေဘာ ကေတာ့ ဘယ္သူ႔ ဘယ္သူမွ အားကုိးလုိ႔မရဘူး။
အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ ..
သူတစ္ပါးအား မကုိးစား၊
ကုိယ့္အားကုိယ္ ကုိးပါ။
….တဲ့
မိမိဆုိတာ တစ္ျခားမဟုတ္ဘူး၊ ဓမၼ ပရမတ္ပဲ။
ဓမၼ တရားသာ လ်င္ အားကုိးရာ အားထားရာအစစ္ပဲ..။
တရားမွတပါး မွီခုိကုိးစားရာ၊ အားထားရာ မရွာပါနဲ႔..။
ျမတ္စြာဘုရားက ဆုံးမထားတယ္..။
သူတစ္ပါးအားမကုိးစား၊ ကုိယ့္အားကုိယ္ ကုိးပါ..။
အျခားတစ္ပါး မကုိးစား တရားအားကုိးပါ..။
တရားအားကုိး ေနၾကလုိ႔ရွိရင္ …ဒိ႒ိ အေႏွာင္ အဖြဲ႔ က လြတ္ သြားမယ္..။
နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ ေအးျငိမ္းရာ ဘုံဌာန သႏၱိသုခ သုိ႔ က်ေရာက္ သြားမယ္..။
ဒီလို က်ေရာက္ သြားဘုိ႔ရာ …ေယာဂီမ်ား အၿမဲတမ္းသတိ သမၸဇဥ္ မပ်က္ရေအာင္..
အၿမဲတမ္းဉာဏ္ရွိရမယ္..။
အဲဒီလုိ..သမၸဇဥ္ ဉာဏ္ ယွဥ္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ဟာ အခိ်န္တုိင္း၊ အခ်ိန္တုိင္း
သူ႔မွာ အသိမွန္ အျမင္မွန္ ရေနတယ္..။
အသိမွန္ အျမင္မွန္ ရတဲ့ အခ်ိန္တုိင္း စင္ ၾကယ္ေနတယ္၊ လြတ္ေျမာက္ေနတယ္..။
ေအးခ်မ္းေနတယ္..။ ခ်မ္းသာေနတယ္..။

အာရုံခ်ည္တုိင္ ခုိင္ခုိင္ ခ်ည္ ပါ
စိတ္မုိက္ ႏြားဆုိး သတိႀကဳိးႏွင့္ အာရုံ ခ်ည္ တုိင္ ခုိင္ခုိင္ ခ်ည္ပါ..။
ဆုိတာ သိထားၿပီးျဖစ္ေနပါၿပီ..။
လြတ္သြားတဲ့ စိတ္ကေလးဟာ ႏြားဆုိးေလးနဲ႔တူတယ္..။
ႏြားမုိက္ ႏြားဆုိး ႏြားရုိင္းေလးက ႀကဳိးနဲ႔ခ်ည္ ထားမွ…
တုိင္ မွာ ခုိင္ ခုိင္ ခ်ည္ မထားဘူး ဆုိရင္..
ေပါက္ လႊတ္ပဲစား သြားခ်င္ရာသြား…ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္ေနတယ္..။
အဲဒီသေဘာ ပဲ..။စိတ္မုိက္ ႏြားဆုိးေလးကုိ သတိဟူေသာ ႀကဳိးနဲ႔ ခ်ည္ ရမယ္..။
ဘယ္ မွာ ခ်ည္ရမလဲ ဆုိေတာ့ အာရုံမွာ ခ်ည္ရမယ္..။
မွတ္စရာ အာရုံေတြက ခ်ည္ တုိင္ ပါပဲ..။ခႏၶာ ခ်ည္ တုိင္ေပါ့ေနာ္..။
ခုိင္ ခုိင္ ခ်ည္ ပါဆုိတာ လုံ႔လ ဝီရိယ စုိက္တာကုိ ေျပာ ပါတယ္..။
လုံ႔လ ဝီရိယရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ ဟာ ဟုိေရာက္ ဒီေရာက္ စိတ္ေတြ ေလ်ာ့နည္းေနတယ္..။
အေဝးေရာက္တဲ့စိတ္က ဝိကၡိတၱ စိတ္…
အဲဒီစိတ္ရွိေနတဲ့လူဟာ ျဖစ္ခုိက္ ရုပ္နာမ္ ေပၚမွာ သိခြင့္မရေတာ့ဘူး။
သိခြင့္မရရင္ အမွန္အတုိင္း မသိ အမွားစြဲလမ္းမႈက ..ဝင္လာေတာ့တာ ပဲ..။
ရုပ္ နဲ႔ နာမ္ အမွန္ ရွိရဲ႔သားနဲ႔ …
ငါ့တရားအားထုတ္ေနတယ္..။ငါ…သိေနတယ္..။
ငါ့အသိေတြ သိပ္ၿပီးထူးျခားေနတယ္..။
အဲဒီလုိစြဲလမ္းလုိက္တာဟာ..မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္သြားတာ သိ္ပ္နာတာပဲေနာ္..။
အဲဒါရႈမွတ္မႈ ကင္းသြားလုိ႔ပါ..။ရႈမွတ္မႈ မကင္းရင္ ….
အမွန္ အတုိင္းသိ ျမင္ေတာ့ အဲဒီလုိ အစြဲေတြ ျဖစ္ခြင့္မရပါဘူး။

အႀကိမ္ေပါင္း ၁၉၇၀ေက်ာ္
အပၸမာဒ တရားဆုိတာ မေမ့ မေလ်ာ့ ၊ မေပါ့ မဆ သတိရွိျခင္း၊
သတိပဌာန္တရား ပြားမ်ားေနျခင္းပဲ..။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ.. အပၸမာဒ တရားလက္ ကုိင္ထားဘုိ႔
အႀကိမ္ေပါင္း ၁၉၇၀ေက်ာ္ေဟာၾကားသြားခဲ့တယ္..။
ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္လုဆဲဆဲ အခ်ိန္ အထိ…
အပၸမာ ေဒန သမၸာ ေဒထ..မေမ့ မေလ်ာ့ ၾကနဲ႔လုိ႔…
ေနာက္ ဆုံးစကားမွာ ၾကားသြားၿပီးမွ…ပရိနိဗၺာန္ ျပဳခဲ့တာ..။
ေနာက္ေတာ့ ဘာစကားမွ မေျပာေတာ့ဘူး။
ဒါကုိေထာက္ရင္ ဘယ္ ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ ဆုိတာ သိသာ ပါတယ္..။

Read more...

အာဖရိကမွ သာသနာ့ အလင္းေရာင္

တေန႔က က်ေနာ္တုိ႔ ဆီပုံးမွာ ကုိ/မ Heart ကေန အာဖရိကန္လူမ်ဳိးတစ္ေယာက္ သာသနာျပဳ ဗီဒီယုိေလးလင့္ေလးကုိ လာေရာက္ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ (ကုိ/မ Heart ကုိေက်းဇူးအရမ္းတင္ပါတယ္။) အဲဒီဗီဒီယုိေလးကုိ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အင္မတန္မွ ၾကည္ညဳိဖြယ္ေကာင္းတဲ့ Uganda လူမ်ဳိး ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးကုိ ဖူးျမင္ရပါတယ္။ ဘြဲ႔ေတာ္ကေတာ့ ဗုဒၶရကၡိတျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီး ဦးသီလနႏၵက ဥပဇယ္ ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးသီလနႏၵနဲ႔ ဘီလင္းဆရာေတာ္ၾကီး ႏွစ္ပါးရဲ့ တုိက္တြန္းခ်က္အရ အာဖရိကတြင္ သာသနာမ်ဳိးေစ့စျပီးခ်သူျဖစ္ပါသည္။ ပါရမီရွိသူတစ္ေယာက္ေတာ့ ျဖစ္ဟန္ရွိ၏။ ဗုဒၶဘာသာဆုိတာ စကားလုံးေတာင္ မၾကားဖူးတဲ့ ေဒသမွာ အေဖၚမပါပဲ တစ္ဦးတည္း သာသနာျပဳရတာ ဘယ္ေလက္ခက္ခဲမလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလုံးကုိ အျပဳံးမပ်က္ ေက်ာ္လႊမ္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အခုဆုိဘုန္းဘုန္း၏ မယ္ေတာ္ဟာ မြတ္ဆလင္ကေန ဗုဒၶဘာသာ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါျပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အာဖရိကမွာ သာသနာစျပဳတဲ့ သံဃာဟာ ျမန္မာ့သကၤန္းနဲ႔ မုိလုိ႔ အင္မတန္ကုိ ဂုဏ္ယူ ၀မ္းသာမိပါတယ္။

ဦးဇင္း ဗုဒၶရကၡိတကုိ ၾကည္ညဳိႏုိင္ဖုိ႔ ဓါတ္ပုံႏွင့္ ဗီဒီယုိမ်ားကုိ စုစည္းတင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းဟာ အခက္အခဲေတြၾကားထဲက Uganda Buddhist Centre ကုိ ေဆာက္လုပ္ေနပါျပီ။ ေက်ာင္းအရြယ္ကလည္း အေတာ္ကုိ ေသးငယ္ပါတယ္။ လက္ရွိအထိ မျပီးဆုံးေသးပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာမ်ားအေနနဲ႔ ဆရာေတာ္၏ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကုိ တတ္စြမ္းတေရြ႔လွဳဒါန္းဖုိ႔ ႏွဳိးေဆာင္အပ္ပါသည္၊ အင္တာနက္မွလည္း လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ (လွဴဒါန္းမွဳမ်ားျပဳလုပ္ပါက comment ေနရာတြင္ ေရးသားျပီးေျပာျပေပးေစလုိပါတယ္။ သာဓုေခၚခ်င္လုိ႔ပါ)
ဘုန္းဘုန္း၏ ဓါတ္ပုံမ်ားၾကည့္လုိပါက ဒီကုိ Click လုပ္

Uganda Buddhist Centre
Plot 31, Garuga Road, Bulega, Entebbe
P.O.Box 16650, Kampala
UGANDA
Telephone: +256-(0)414-662203
Mobile phone: +256-(0)782-159985
E-mail : ugandabuddhistcentre@gmail.com
Web site: http://www.ugandabuddhistcentre.org



(ဒီေနရာ မွ ကူးယူေဖၚျပပါတယ္)

Read more...

သိအပ္သည္ကို သိေစအပ္၏

မိမိသႏၲာန္၌ တစ္ခုခုေသာ အာရံုကို အႀကံအစည္ျပဳ၍ေနေလရာ ေရွးေရွးျဖစ္ေသာစိတ္အစု ခဏမစဲခ်ဳပ္ကြယ္၍ ေနာက္ေနာက္ျဖစ္ေသာစိတ္အစု ခဏမစဲ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲျခင္းရွိပါေသာ္လည္း ေရွ႕စိတ္ေနာက္စိတ္ အျခားဟူ၍ မထင္ၿပီ။
  • တစ္ေန႔လံုးပင္ ႀကံစည္၍ေနေသာ္လည္း စိတ္တစ္ခုတည္းသာ ထင္ရ၏။
  • တစ္သက္လံုးမွာပင္ စိတ္တစ္ခုတည္းသာထင္ရ၏။
  • ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ စိတ္၌ ”နိစၥ-ဒိ႒ိ အယူ” ခိုင္ၿမဲလ်က္ ရွိေနၾက၏ဟု လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေရးသားေဖာ္ျပ ထုတ္ေဖာ္ ေထာက္ျပ၏။
ဤသို႔ အျခားမရွိဆက္စပ္၍ တစ္စဥ္တည္း တစ္ဆက္တည္း တည္ေနေသာ ရုပ္နာမ္ဓမၼစဥ္ကို သူ၊ ငါ၊ ေယာက်္ား၊မိန္းမ သတၱဝါဟု တို႔မ်ား ပညတ္ေပးၾက၏။
ပညတ္သည္ အရွိမဟုတ္၊ ေလာကအေခၚေဝၚ အမည္နာမသာျဖစ္၏။
” ထိုနာမ ကို သဘာဝ ဟု မယူသင့္ေပ။”
သဘာဝဓမၼသည္ကား အေပၚ၌ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အျခားမရွိဆက္စပ္၍ တစ္စဥ္တည္း တစ္ဆက္တည္း တည္ေနေသာ ရုပ္နာမ္ဓမၼစဥ္သာျဖစ္၏။ ဤကားအရွိတရားျဖစ္၏။ ဤ
”အရွိကို အရွိတိုင္းသိ၍ ဤအရွိတရားအစဥ္၌လည္း ခဏမစဲျဖစ္ပ်က္ သခၤါရဓမၼသေဘာ သဘာဝ ရွိသည္ကိုပါ ထိုးထြင္း၍သိေစ၊ ပိုင္းျခား၍သိေစအပ္၏။”
ထိုသို႔ သိအပ္သည္ကို သိအပ္ျခင္းအက်ိဳးသည့္ ”အနိစၥကို နိစၥဟု ယူမွားျခင္း”-” မွတ္သားျခင္း” ”သိျခင္း” ဟူေသာ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္သည့္အယူဝါဒမွ ကင္းလြတ္ရသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးကို ျဖစ္ေစ၏။
ထိုသို႔ သိအပ္သည္ကို မသိသည္ရွိေသာ္ ဤသို႔ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္စြာ ခံယူသံုးသပ္သည့္အမွားသည္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္မႈ၏ အက်ိဳးအျပစ္ကို က်ေရာက္ရ၏။
ထုိအျပစ္ကား ယခုဘဝအဆံုး ေနာက္ဘဝ၌ အပယ္ပဋိသေႏၶကို မခၽြတ္ဧကန္ရေစအပ္သည္။ ဤကား အဝိဇၨာ ဟုဆိုအပ္ေသာ အမွန္တရားအား ထိုးထြင္းမသိ၊ ပိုင္းျခားမသိသည့္ မ်က္ကန္းတရားဦးေဆာင္မႈ၏ ေက်းဇူးျပဳျခင္းလက္ခ်က္ေပတည္း။
မၿမဲေသာ အနိစၥရုပ္နာမ္ဓမၼ၌ အနိစၥလကၡဏာသေဘာ သဘာဝရွိသည္ကို သိေသာသူသည္၊ ဆင္းရဲေသာ ဒုကၡရုပ္နာမ္ဓမၼ၌ ဒုကၡလကၡဏာသေဘာ သဘာဝရွိသည္ကို သိၿပီးျဖစ္၏။သိေသာဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ ထို႔အတူ အစိုးမရေသာ အနတၱရုပ္နာမ္ဓမၼ၌ အနတၱလကၡဏာသေဘာ သဘာဝရွိသည္ကိုလည္း သိၿပီးျဖစ္၏။ သိေသာဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ ထို႔အတူ မတင့္တယ္ေသာ အသုဘရုပ္နာမ္ဓမၼ၌ အသုဘလကၡဏာသေဘာ သဘာဝရွိသည္ကိုလည္း တစ္ပါတည္း သိၿပီးျဖစ္၏။ သိေသာဉာဏ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။
ဤသို႔ ရုပ္နာမ္ဓမၼ၏ အရွိအမွန္ သဘာဝလကၡဏာတို႔ကို အသိသညာျဖင့္ ထင္ရွားသိရသည့္အက်ိဳးသည့္ အမွတ္သညာ၊ အသိ၊အယူတို႔ျဖင့္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္စြာခံယူမႈ အမွားကို ေခ်ပ၍ မွန္ကန္စြာသိအပ္ေသာ သစၥဉာဏ္ကို ေက်းဇူးျပဳ၏။
ဤသစၥဉာဏ္ရွိသည့္ပုဂၢိဳလ္သည္ ယခုဘဝအဆံုး ေနာက္ဘဝ၌ အပယ္ပဋိသေႏၶမွ ကင္းလြတ္၍ ေကာင္းရာသုဂတိဘဝ၌ ဆိုင္ရာ ပဋိသေႏၶဝိညာဏ္ကို မခၽြတ္ရလိမ့္မည္ျဖစ္၏။ ယခုဘဝ၌ ျပဳအပ္ေသာ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္အစုစုတို႔ႏွင့္ အတူတကြေသာ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အမႈတို႔သည္ သံသရာျပတ္ရာ၊ ဒုကၡခပ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသို႔သာ ထိုရရွိသည့္ဘဝ၌ လ်င္ျမန္စြာ အေထာက္အပံ့ေက်းဇူးျပဳ၍ ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡအေပါင္း ၿငိမ္းရသည့္ ခ်မ္းသာသုခနိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကရသည္သာတည္း။ ဤေနရာ၌ အကုသိုလ္အစုစုတို႔ ထည့္သြင္းေရးသားထားသည္မွာ ဘုရား၊ရဟႏၲာတို႔မွေသာ္လည္း အားႀကီးေသာ အကုသိုလ္ကံေတြကို ထုိေနာက္ဆံုးဘဝ၌ ခံရသည္ကို သတိျပဳ၍ ထည့္သြင္းေရးသားျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ဤကား ဗုဒၶအဆံုးအမ၊ တရားအသိ၊ သံဃာအဆံုးအမ တို႔မွ အႏွစ္သာရ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ်ကို သိေစအပ္၍ သိအပ္သည့္အရာကို ေဖာ္ထုတ္ေရးသားျပသည္သာတည္း။
ေလးစားစြာျဖင့္
ဝင္းျမင့္

Read more...

ဘယ္မသာကအက်က္လဲ... (ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ)

ဓမၼဒူတ အရွင္ပညာေဇာတ (ေမး-ေျဖ) ၅-မွ...

ဘယ္မသာကအက်က္လဲ...

Read more...

အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကစုိ႔…

ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက မိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။ “ပုထုဇင္ေတြဟာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနခ်ိန္ကလဲြလုိ႔ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကုသုိလ္ သုိ႔မဟုတ္ အကုသုိလ္စိတ္ တစ္ခုခုနဲ႔ေနၾကတာ”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ဆုိတာဟာ တစ္ၿပိဳင္တည္း ႏွစ္စိတ္ျဖစ္ေလ့မရွိပါဘူး။ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေနရင္ ကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ႏုိင္သလုိ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေနရင္လည္း အကုသုိလ္စိတ္ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္တဲ့ဘ၀င္စိတ္ပါ။ ဆုိေတာ့ကား.. အိပ္ရာကႏုိးတဲ့အခ်ိန္ကေန ညအိပ္ရာ၀င္တဲ့အခ်ိန္အထိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က မ်ားသလား၊ အကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က မ်ားသလား သိႏုိင္ပါတယ္။ ကုသုိလ္စိတ္ မျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ဟာ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနႏုိင္တဲ့အတြက္ အကုသုိလ္စိတ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္သြားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုသုိလ္မျဖစ္ခ်င္ေနပါေစ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေနထုိင္ဖုိ႔အတြက္က အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ျမင္တတ္ ေတြးတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ျမင္တတ္ဖုိ႔က အေကာင္းျမင္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေကာင္းျမင္တတ္မွ အေကာင္းေတြး တတ္မွာပါ။ အေကာင္းေတြးတတ္တာဟာ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ေတြးလုိက္တာပါ။ ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ပုဂၢဳိလ္သတၱ၀ါေတြကုိ ၾကည့္ၾကည့္လုိက္ပါ။ အလုံးစုံျပည့္စုံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္လုိ႔ တစ္ေယာက္မွ မရွိပါဘူး။ အဲလုိ မျပည့္စုံတဲ့ သူေတြျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ရဲ႕အားနည္းခ်က္ေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကုိၾကည့္ရင္ အျပစ္ေတြကုိပဲ ေတြ႕ရမွာပါ။ အျပစ္ေတြကုိၾကည့္မိတာနဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ အကုသုိလ္ျဖစ္ စရာေတြပဲ ေတြ႕လာရမွာပါ။ အဲဒီအခါ အကုသုိလ္စိတ္ေတြလည္း မေခၚဘဲ၀င္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ကုိပဲၾကည့္ၾကည့္ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ တစ္နည္းေျပာရရင္ အေကာင္းဘက္က ျမင္တတ္၊ ၾကည့္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေကာင္းျမင္တတ္ဖုိ႔ဆုိတာက ဘယ္သူ႔ကုိပဲေတြ႕ေတြ႕ ေကာင္းတာေလးေတြကုိ ရွာေဖြစဥ္းစား ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာ လုိက္နာက်င့္ႀကံ တတ္ရပါမယ္။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဖတ္႐ႈေလ့လာဖူးတဲ့ စာေပေတြအရ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ဆက္ဆံနည္းေလးေတြ၊ ေတြးနည္းေလးေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီနည္းေလးေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။ ဒီသေဘာေတြအရ…
* လူပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ႏႈတ္ထြက္စကား ၾကမ္းတမ္းေပမယ့္ စိတ္ထားအရမ္းေကာင္းတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အဲလုိသူမ်ိဳးကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ အေျပာအဆုိၾကမ္းတမ္းမႈကုိ မၾကည့္ဘဲ “ေအာ္…သူဟာ အေျပာအဆုိၾကမ္းတမ္းေပမယ့္ စိတ္ထားေလးေတာ့ ေကာင္းရွာသားပဲ”လုိ႔ အေကာင္းဘက္ကေတြးၿပီး အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
* အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိအရမ္းေကာင္းၿပီး အရမ္းႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တတ္ၾကေပမယ့္ စိတ္ထားယုတ္ည့ံပါတယ္။ အဲဒီလုိသူမ်ိဳးက်ေတာ့လည္း “သူဟာ စိတ္ဓာတ္မေကာင္းေပမယ့္ အေျပာအဆုိေတာ့ ညင္သာနဴးည့ံပါလား”လုိ႔ ေတြးၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရပါမယ္။
*အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိလည္း မေကာင္း၊ စိတ္ထားလည္း ယုတ္ည့ံတတ္ၾကေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ရံ အနည္းငယ္ေကာင္းတာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲလုိသူမ်ိဳးကုိလည္း သူ႔ရဲ႕ ေကာင္းကြက္အနည္းငယ္ေလး ကုိပဲ ရွာႀကံၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။
* အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အေျပာအဆုိလည္းမေကာင္း၊ စိတ္ထားလည္း မေကာင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံလည္း ေကာင္းကြက္ဆုိ ဘာမွကုိ ရွာမရတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲလုိလူမ်ိဳးက်ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ေအာင္ ဥေပကၡာသာ ျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ဥေပကၡာျပဳတာဟာ ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္၊ အကုသုိလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားတာပါ။

ဒါေၾကာင့္…တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုန္ဆုံးရတဲ့အခ်ိန္ေလးေတြမွာ အကုသုိလ္စိတ္ေတြ မမ်ားရေအာင္ အေကာင္းျမင္တတ္ေအာင္၊ အေကာင္းေတြးတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၿပီး ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more...

*ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံ (၂)*

မ်က္ေမွာက္ေခတ္၏ ကင္းစကား (စကား၀ွက္)မွာ “ခုရွိ ခုလုပ္” (be here now) ျဖစ္ပါသည္။ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာ ေနရန္ ႏႈိးေဆာ္ျခင္း ျဖစ္၏။ ခုရွိေနတာ ခုလုပ္ ဆိုတာကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ၊ ျပႆနာမွာ ဘယ္လို လုပ္ရမွာလဲ ဆိုေသာ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ ျပႆနာ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ စိတ္သည္ အတိတ္က အေတြ႔အၾကံဳ အာရံုေတြ ေပၚမွာ စြဲလမ္း ခင္တြယ္ ေနတတ္သည္။ ျဖစ္ၿပီးသားေတြ ကိုသာ ျပန္ၿပီး ေတြးေန တတ္သည္။ သို႔မဟုတ္ လွ်င္လည္း ေရာက္မလာ ေသးေသာ အနာဂတ္ အတြက္ ၾကိဳတင္ စဥ္းစား ေနတတ္၏။ ျဖစ္လာမည့္ အေရးေတြကို ေတြးေတာရင္း ပူပန္ရင္း ေၾကာင့္ၾက ရင္းသာ အခ်ိန္ကုန္ေန တတ္ၾကသည္။

ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ သေဘာကေတာ့ ယခု မ်က္ေမွာက္ ကာလကိုသာ မ်က္ေမွာက္ရွဳ၊ မ်က္ေမွာက္ ဆင္ျခင္၊ ရွင္သန္ေသာ သတိ၊ ႏိုးၾကားေသာ စိတ္ျဖင့္ လုပ္စရာ ရွိတာ ခုလုပ္ၿပီး အသက္ရွင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္မွာ တရား ထိုင္ျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အျခင္း အရာမ်ားကို ကိုယ္ေတြ႔ ဉာဏ္ေတြ႔ မ်က္ေမွာက္ မ်က္ျမင္ ေတြ႔ၾကံဳ ခံစားရေေအာင္ အားထုတ္ေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္မွာသာ ေနၿပီး ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္မွာပင္ ၿပီးေအာင္ ျပတ္ေအာင္ လုပ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ပစၥဳပၸါန္ ကိုသာ ထိေတြ႔ၿပီး ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္မွာသာ တုံ႔ျပန္စရာ ရွိသည္ကို တု႔ံျပန္ လိုက္ၿပီး ၿပီးလွ်င္ ၿပီးေရာ သေဘာ ထားတတ္ရန္ လိုပါသည္။

ထိုသို႔ ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္ကိုသာ ရွဳတတ္ေသာ အေလ့အထ တိုးပြားလာျခင္းျဖင့္ ကၽြႏု္တို႔သည္ ၀ိမုတၱိ သေဘာကို ထိေတြ႔ သိျမင္ လာရေတာ့သည္။ ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ ပစၥဳပၸါန္ တည့္တည့္ကို အစင္အၾကယ္ ရွဳမႈသည္ စိတ္ကို အနားေပး ျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ အေလ့အက်င့္ မရေသးေသာ စိတ္သည္ မၾကာခဏ ျပန္လည္ တံု႔ျပန္ တတ္ပါသည္။ ဣ႒ာရံု ျဖစ္လွ်င္ စြဲလမ္း တပ္မက္ၿပီး အနိ႒ာရံု ျဖစ္လွ်င္ ရွဳတ္ခ် ျပစ္တင္ တတ္သည္။

အၾကိဳက္ေတြ႔ေသာ အရာကို ဆုပ္ကိုင္ ဖက္တြယ္ တတ္ၿပီး မၾကိဳက္ မႏွစ္သက္ေသာ အရာကိုမူ တြန္းလွန္ ဖယ္ရွား တတ္သည္။ ထိုစိတ္သည္ ေလာဘျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ အစဥ္သျဖင့္ ျပန္လည္ တံု႔ျပန္ ေနရသည့္ အတြက္ စိတ္မွာ ဣေျႏၵ ညီမွ်ျခင္း မရွိဘဲ ေမာဟိုက္ ပင္ပန္း ေနပါေတာ့သည္။

ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ သေဘာကို အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ၿပီးေသာ အခါ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ အေတြးမ်ား၊ ခံစားမႈမ်ား၊ အေျခ အေနမ်ားႏွင့္ သူတစ္ပါး၏ အေတြးမ်ား၊ ခံစားမႈမ်ား၊ အေျခ ေနမ်ားကို စိတ္ပင္ပန္းျခင္း မရွိ၊ အခ်စ္မရွိ၊ အမုန္းမရွိ ပကတိ ညီညြတ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ပို၍ ပို၍သာ နားလည္ လာရ ပါေတာ့သည္။

ဘာေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနသလဲ ဆိုသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ျပည့္ျပည့္ ၀၀ နားလည္ လာရပါသည္။ ထိုသို႔ နားလည္ ႏိုင္ျခင္းမွာ အနားရ အပန္းေျပေသာ ၿငိမ္သက္၍ ညီမွ်ေသာ စိတ္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံဟု ဆိုေသာ ဤရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္မ်ား အေပၚ သတိကပ္၍ ရွဳမွတ္ ေနမႈသည္ နံနက္ပိုင္း တရားထိုင္စဥ္ ညေနပိုင္း တရားထိုင္စဥ္ မွာသာ အကန္႔အသတ္ ထား၍ ရွဳမွတ္ရေသာ ကိစၥမ်ိဳး မဟုတ္။ တရား ထိုင္ေနေသာ အခိုက္ အတန္႔မွာသာ ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ နည္းအရ ရွဳမွတ္ရမည္၊ က်န္ေသာ အခ်ိန္မ်ား၌ ရွဳမွတ္စရာ မလိုဟု စဥ္းစားလွ်င္ အသိဉာဏ္ ပညာ အမွန္တကယ္ တိုးတက္ မႈကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစရံု သာမက ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ဘ၀ကိုပါ အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာ ျဖစ္သြား ေစႏိုင္ပါသည္။

သတိပ႒ာန္ တရားသည္ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း ကိစၥရပ္တိုင္းမွာ အသံုးက်သည္။ အမႈခပ္သိမ္း၌ သတိကို ျမဲေအာင္ အေလး ဂရုျပဳရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထိုင္ေနစဥ္၊ ရပ္ေနစဥ္၊ လဲေလ်ာင္း ေနစဥ္၊ စကား ေျပာေနစဥ္၊ စားေသာက္ ေနစဥ္ ဣရိယာ ပုဒ္တိုင္းမွာ သတိကို ျမဲေအာင္ထားၿပီး ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း လွဳပ္ရွားမႈတိုင္းကို သိေနေအာင္ ရွဳမွတ္ ေနရမည္။

အရာ၀တၳဳတိုင္းကို စိတ္အေျခ အေနတိုင္းကို အေရး ကိစၥတိုင္းမွာ သိေနေအာင္ ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ အက်င့္ကို ထူေထာင္ၾကရမည္။ ခဏတိုင္းကို သတိမလစ္ ေစဘဲ အျပည့္အ၀ သိျမင္ နားလည္လိုက္ေသာ သူအျဖစ္ မယုတ္မေလ်ာ့ ေစဘဲ စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ အသက္ရွင္ ေနထိုင္သူမ်ား ျဖစ္ေစရမည္။ က်ားတစ္ေကာင္၏ ရန္ေဘးမွ ထြက္ေျပးေသာ လူတစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ပံု၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ရွိသည္။

သူသည္ လက္လြတ္ေျပးရင္း ေခ်ာက္ကမ္းပါး တစ္ခုသို႔ ေရာက္သြား ေလသည္။ ထိုေနရာတြင္ ေတြ႔ရေသာ စပ်စ္ရိုင္း ႏြယ္ပင္တစ္ခုကို ဆြဲၿပီး သူသည္ ကမ္းပါးစြမ္းမွ ေအာက္သို႔ လႊဲဆင္းလိုက္ ေလသည္။ က်ားသည္ ကမ္းပါးေစာက္ အေပၚက သူ႔ကို အန႔ံခံလ်က္ ရွိသည္။

အျခား က်ားတစ္ေကာင္က ေအာက္ေျခမွ သူျပဳတ္က် လာမည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ရင္း ဟိန္းေဟာက္ကာ သူ႔ကို ဟပ္လ်က္ ေနေလသည္။ သူက ႏြယ္ၾကိဳးကို တြဲလြဲဆြဲၿပီး ေနရစဥ္ မွာပင္ ၾကြက္ႏွစ္ေကာင္က သူ တြဲခိုေနေသာ စပ်စ္ရိုင္း ႏြယ္ၾကိဳးကို ကိုက္ျဖတ္ ေနၾကျပန္သည္။

ထုိ အခိုက္အတန္႔ မွာပင္ သူသည္ ေဘးမွာ ေပါက္ေနေသာ စေတာ္ ဗယ္ရီ အရိုင္းသီး မ်ားကို ျမင္ေတြ႔ လိုက္ရ၏။ သူသည္ လြတ္ေနေသာ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ စေတာ္ဗယ္ရီ သီးမ်ားကို လွမ္းဆြတ္ကာ စားလိုက္သည္။ ခ်ိဳလိုက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။

ဒိေ႒ဒိ႒ မတၱံ၏ အျခားေသာ ဂုဏ္သတၱိမွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေလ့က်င့္ အားထုတ္ၿပီး ထူေထာင္မိၿပီ ဆိုလွ်င္ ေနာက္ထပ္ အားမထုတ္ရ ေတာ့ဘဲ သူ႔ဘာသာသူ အလိုလို ခဏတိုင္း ကိစၥတိုင္းကို သတိႏွင့္ ရွဳမွတ္ ေနမိေသာ အေလ့အထ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ သေဘာမွာ လူတစ္ေယာက္သည္ တူရိယာ ပစၥည္း တစ္ခုကို တီးခတ္ရန္ သင္ၾကားစ အခါမွာသာ သတိႏွင့္ ဂရုစိုက္ ျပဳလုပ္ရ ေသာ္လည္း အေလ့အက်င့္ ရသြားေသာ အခါ လိုေသာ အသံကို လက္က အလိုလို တီးခတ္ တတ္သြား ျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။

ဂီတတူရိယာ အတီးအမႈတ္ သင္စမွာ သင္ခန္းစာ အနည္းအက်ဥ္းကို ဆရာက ေပးလိုက္ေသာ အခါ တပည့္က ထိုင္ၿပီး ထုိသင္ခန္းစာ ကိုပင္ အထပ္ထပ္ ေလ့က်င့္ ရသည္။ စၿပီး ေလ့က်င့္စ မွာေတာ့ လက္ေခ်ာင္း မ်ားက လိုရာ ခလုတ္ေပၚသို႔ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ အမွားမွား အယြင္းယြင္း တီးခတ္ ေနသျဖင့္ မႏွစ္သက္ဖြယ္ ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ ေၾကာင္ေၾကာင္ က်ားက်ား အသံမ်ား ထြက္ေန တတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေန႔စဥ္ ရက္ဆက္ ေလ့က်င္ဖန္ မ်ားလတ္ေသာ အခါ လက္ေခ်ာင္း မ်ားက လြယ္လြယ္ ကူကူ စတင္ လွဳပ္ရွား လာႏိုင္ၿပီး ဂီတ သံစဥ္မွာလည္း ပို၍ လွလွပပ ထြက္ေပၚ လာပါေတာ့သည္။

ေနာက္ထပ္ ကာလ အတန္ၾကာေအာင္ ေလ့က်င့္ လိုက္ေသာ အခါ တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္မႈ ျဖစ္ေပၚ လာသည့္အတြက္ ေတးဂီတ တစ္ပုဒ္ကို တီးခတ္ရသည္မွာ အားမထုတ္ ရေတာ့ပါ။ အပင္အပန္း မရွိဘဲ သက္ေတာင့္ သက္သာ တီးခတ္ႏိုင္ေသာ အဆင့္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ သြားပါၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ ကိုယ္တီးလိုရာ ဂီတကို တီးမႈတ္ ေနျခင္းသည္ ပင္လွ်င္ ေလ့က်င့္သလို ျဖစ္သြားေပ ေတာ့၏။

ထိုနည္း အတိုင္းပင္ ျဖစ္၏။ သတိပ႒ာန္ တရားကို အားထုတ္ရာ မွာလည္း အစပိုင္းမွာ ေႏွးေကြး ေနတတ္သည္။ ေျခတစ္လွမ္းကို ၾကြတယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်တယ္ဟု မွတ္ေန ရသည္။ အစပိုင္းမွာ ဗိုက္ေနရာကို မွတ္လွ်င္လည္း ပိန္တယ္၊ ေဖာင္းတယ္ဟု မွတ္ေန ရသည္။ အာနာပါနကို မွတ္လွ်င္လည္း ၀င္တယ္၊ ထြက္တယ္ဟု မွတ္ေနရသည္။ အစပိုင္းမွာေတာ့ အလြန္အမင္း အားစိုက္ၿပီး ပင္ပင္ပန္းပန္း ၾကိဳးစားၿပီး လုပ္ဖို႔ လိုပါသည္။

သတိျမဲေအာင္ လုပ္ေသာ အခါမွာလည္း သတိ လစ္ၿပီးသြားမွန္း မသိလိုက္ေသာ အခိုက္အတန္႔ မ်ားစြာ ရွိပါလိမ့္မည္။ အေႏွာင့္ အယွက္ အတားအဆီး နီ၀ရဏေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ ႏိုင္ေအာင္ မ်ားစြာ ရုန္းကန္ ၾကရပါသည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္သည္ တျဖည္းျဖည္း ႏွင့္ေတာ့ သတိရွိလာ သတိ ျမဲလာေသာ အေလ့အက်င့္ ရလာပါသည္။

အားထုတ္မႈ အရွိန္ ရလာၿပီး သတိ အားေကာင္း လာေသာအခါ သတိကပင္ သူ႔အလိုလို စတင္ ရြက္ေဆာင္ လာကာ ကၽြႏု္တို႔မွာ အမႈခပ္သိမ္းကို သက္ေတာ့ သက္သာ လြယ္လြယ္ ကူကူ သတိႏွင့္ ရွဳမွတ္ ေနပါေတာ့သည္။ သတိျမဲေသာ သဘာ၀သည္ ေပၚေပါက္ လာၿပီးေနာက္ ခဏတိုင္းကို အားမထုတ္ရဘဲ သူ႔အလိုလို သိေနပါေတာ့သည္။

>>> ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။

>>> ဆရာ ဦးဆန္းလြင္ႏွင့္ ဆရာ ဦးဟန္ေဌးတို႔ ဘာသာ ျပန္ဆိုေသာ ဂိုးလ္စတိန္းကိုယ္ေတြ႔ ၀ိပႆနာ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပ မွ်ေ၀ပါသည္။


ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

3/30/2009, MON:, 11:17:25 PM
http://sonesiyar.blogspot.com/ (အျဖဴေရာင္ ေမတၱာ)

Read more...

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP