* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, October 13, 2009

အသိပညာကုိတုိ႔ထိျခင္း

ရူပေဗဒပညာရွင္ အမ်ားစုအေနနွင့္ မဟာေပါက္ကြဲမႈၾကီးကုိ စၾကာ၀ဠာ၏အစအျဖစ္ မလြဲမေရွာင္သာ လက္သင့္ခံထားရသည္။ သုိ႔ေသာ္ စႏုိးစေနာင့္ ျဖစ္ေနသူမ်ားလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားရွိသည္။ Discover မဂၢဇင္းတြင္မူ ေဆာင္းပါးရွင္ ဆီယမ္ (Sean) က "စၾကာ၀ဠာရဲ႔ ျပန္႔ကားမႈသာ အနႏၲ ျဖစ္မယ္ ဆုိလ်င္ က်ဳပ္တုိ႔အေနနဲ႔ မဟာေပါက္ကြဲမႈၾကီးကုိ ဘာအတြက္ အလုိရွိဦးေတာ့မလဲ။ အတိတ္တုန္းကလည္း စၾကာ၀ဠာရဲ႔ ျပန္႔ကားမႈဟာ အနႏၲျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ (ဒါေၾကာင့္ စၾကာ၀ဠာဟာ အစမလုိဘဲ) ျပန္႔ကားမႈ သက္သက္ခ်ည္းသာ ရွိမေနႏုိင္ဘူးလား" ဟု ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။


ေဒးဗစ္ရွိဂါ (David Shiga ) ကလည္း New Scientists မဂၢဇင္း၏ မ်က္ႏွာဖုံးတြင္ ထုိနည္းႏွင္ႏွင္ ေမးခြန္းမ်ားပါသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကုိ ေရးသားခဲ့သည္။ "ဟုတ္ပါတယ္။ က်ဳပ္တုိ႔အေနနဲ႔ မဟာေပါက္ကြဲမႈလုိ ဟာမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သီ၀ရီအရ အေရးအၾကီးဆုံး အခ်က္ေတြကုိ မရွင္းျပႏုိင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ မဟာေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ရသလဲဆုိတာမ်ိဳး။ အဲဒီမဟာေပါက္ကြဲမႈျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က "အေျခအေန"ဟာ ဘယ္လုိျဖစ္မလဲဆုိတာမ်ိဳး။ ေနာက္ တျခားအေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ေတြေပါ့ဗ်ာ"တဲ့။

ဥာဏ္စြမ္းအားၾကီးေသာ လူသန္ၾကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္း သတ္ပုတ္ေနသည္ကုိ ျမင္ရသည္မွာ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ဆုိသျဖင့္ ဤစကားကုိ မလုိတမာစကားဟု မမွတ္ယူသင့္ပါ။ ခ်ီးမြမ္းေသာစကားဟုသာ မွတ္ယူသင့္ပါသည္။ စင္စစ္ ထာ၀ရပုိင္စုိးေသာ အရွင္သခင္၏ ထူထဲေသာ မ်က္ေမွာင္ႏွစ္ခုၾကားတြင္ ဒူးတုပ္ေနျခင္းထက္ လြတ္လပ္စြာ သတ္ပုတ္ေနသည္က မ်ားစြာေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္မဟုတ္ေလာ။ လြတ္ပါေလ့။ လပ္ပါေလ့။ အသိပညာမွာ အကန္႔အသတ္သည္ မရွိ။ စၾကာ၀ဠာက အက်ယ္ၾကီးပဲ ျဖစ္ပါသည္။

အသိပညာကုိ ရွာေဖြလုိျခင္းသည္ လူ႔သားတုိ႔၏ ဆႏၵတစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ လူသားတုိ႔၏ ဓမၼႏွင့္အညီ ေနလုိေသာဆႏၵ၏ အသီးအပြင့္ရလာဒ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ လူသားတုိ႔တြင္ ေငြေၾကး၊ စည္းစိမ္ျပည့္စုံလုိေသာ ဆႏၵ၊ အေခၽြအရံသင္းပင္း ျပည့္စုံလုိေသာ ဆႏၵတုိ႔ ရွိသည့္နည္းတူ မွန္ကန္ေသာ ဒႆန၊ ဓမၼတုိ႔ႏွင့္အညီ ေနထုိင္လုိေသာဆႏၵ တုိ႔လည္း ရွိသည္ဟု ဦးေရႊေအာင္၏ ဗုဒၶသုိ႔မဟုတ္ေလာကသားတုိ႔၏အႏႈိင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ စာအုပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ "မွန္ကန္ေသာ ဒႆနႏွင့္ တရားဓမၼမ်ားႏွင့္ အညီေနထုိင္လုိသည္ သုိ႔မဟုတ္ ေနထုိင္သည္ဟု အထင္ခံလုိေသာ ဆႏၵရွိၾကသည္"ဟု စိတ္ပညာရွုေထာင့္က ျဖည့္စြက္၍ ဆုိေကာင္းဆုိႏုိင္ပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မွားယြင္းေသာ ဒႆနႏွင့္ ဓမၼမ်ားကုိ ကုိင္စြဲထားသူမ်ားကလည္း မိမိတုိ႔သည္ မွန္ကန္ေသာ ဒႆနႏွင့္ ဓမၼမ်ားကုိ ကုိင္စြဲထားပါသည္ဟု ယုံၾကည္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ဂ်က္လန္ဒန္၏ ပင္လယ္၀ံပုေလြ စာအုပ္ရွိ ပင္လယ္ဓားျပေခါင္းေဆာင္ လာဆင္ကမူ "ႏုိင္ေသာသူသာအမွန္" ဟူ၍ ယုံၾကည္ပါသည္။ ပင္လယ္ဓားျပသေဘာၤတြင္ ႏုိင္ေသာသူ၏ စကားသည္သာလ်င္ အမွန္ျဖစ္၍ ႏုိင္ေသာသူသည္သာလွ်င္ တရားမွ်တသူျဖစ္သည္ဟု လာဆင္က ခံယူသည္။ လာဆင္၏ ပြင့္လင္းမႈေၾကာင့္ သူ႔ဒႆန၏ ေအာ္ဂလီဆန္စရာ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျမင္ေတြ႔ရေသာ္လည္း ဤဒႆနသည္ ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳးဒႆန တစ္ရပ္ ျဖစ္တာကုိလည္း ေတြ႔ျမင္ရပါမည္။

ဤဒႆနကုိ ေတာရုိင္းဥပေဒဟု ပညာရွင္မ်ားက ေခၚဆိုၾကသည္။ ေတာေကာင္မ်ားႏွင့္ မပတ္သက္ေသာ ေတာရုိင္းဒႆနတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမိဳ႔ရုိင္းဒႆနသုိ႔မဟုတ္ လူရုိင္းဒႆနဟု ပုိမုိေခၚဆုိထုိက္သည္ မွန္၏။ သုိ႔ရာတြင္ ေတာရုိင္းဒႆနဟု ေခၚဆုိျခင္းက ပုိမုိ၍ ေတာရုိင္းဒႆန ဆန္ပါသည္။

မည္သုိ႔ျဖစ္ေစ ဒႆနဟူ၍ ျဖစ္လာခဲ့လွ်င္မူ ယုတၱိရွိေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား ပါ၀င္လာျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ဒႆနမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း ထုိးခုတ္လွ်င္ ထုိးခုတ္ၾကမည္။ထုိးခုတ္ေနေသာ ဒႆနမ်ာသည္ အသိပညာရွာေဖြလုိေသာ ေစတနာ၏ အသီးအပြင့္မ်ား ျဖစ္ေနသည္ကုိေတာ့ အသိအမွတ္ ျပဳၾကရေပမည္။

အသိပညာကုိ ရွာေဖြမႈတုိင္းတြင္မူ နိယာမမ်ား(Laws)ႏွင့္ ပရမတၱသစၥာ( Ultimate truth)ကုိ ရွာေဖြလုိျခင္းတည္းဟူေသာ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား ရွိၾကပါသည္။ ဤေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ကုိ ျပည့္ေျမာက္ေအာင္ျမင္သည္ မေအာင္ျမင္သည္ကမူ တစ္ပုိင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔မဟုတ္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မွ ကင္းေ၀းသြားျခင္း မသြားျခင္းက တစ္ပုိင္းျဖစ္သည္။ သိပၸံနည္းက် အသိပညာရွာေဖြသူမ်ားကမူ အခ်က္ေလးခ်က္ကုိ စီကာစဥ္ကာ လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။ (၁)အေျခအေန ျဖစ္ရပ္မ်ားကုိ ေလ့လာသည္။ (၂)အဆုိၾကမ္း ထုတ္သည္။ (၃)သက္ေသမ်ား စုေဆာင္းသည္။ (၄)ရရွိေသာ သက္ေသမ်ားျဖင့္ အဆုိၾကမ္းကုိ သက္ေသျပသည္။ သက္ေသျပျပီးေသာ ဒႆနကုိ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအားျဖင့္ ယုံၾကည္ၾကရပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ အသိပညာရွာေဖြမႈ၏ ဆုံးခန္းတုိင္မႈကုိမူ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနွင့္ ျမင္ေတြ႔စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ေမာကၡကုိမရမခ်င္း ရွာေဖြေနရဦးမည္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ေမာကၡသည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္တရားကုိ ဆုံးခန္းတုိင္သိျမင္လွ်င္ ေမာကၡကုိရသည္ဟု ပညာရွင္အမ်ားက ယုံၾကည္ၾကပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ အဆုံးစြန္ေသာအမွန္တရားကုိ သိျမင္ျခင္းသည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ အဆုံးစြန္ေသာအမွန္တရားကုိ ပရမတၳသစၥာဟု ပါဠိလုိေခၚေ၀ၚၾကပါသည္။ အဂၤလိပ္လုိ Ultimate truth ဟု ေခၚေ၀ၚသုံးစြဲၾကသည္။ ဤစကားအရ ပရမတၳသစၥာကုိ သိျမင္ျခင္းသည္ ေမာကၡျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိရာေရာက္သည္။

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဒႆနတြင္မူ ပရမတၳသစၥာကုိ စိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္ဟု ျပဆုိထားသလုိ ယင္းပရမတၳသစၥာအား နားလည္မႈကုိ သစၥာေလးပါးျဖင့္ ျပဆုိပါသည္။ သိ၊ပယ္၊ဆုိက္၊ပြား ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ဒုကၡသစၥာကုိ ပုိင္းျခား၍ သိျခင္း၊ သမုဒယသစၥာကုိ ပယ္ျခင္း၊ နိေရာဓသစၥာသုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ျခင္း၊ မဂၢသစၥာကုိ ပြားမ်ားမႈျပီးဆုံးျခင္းတုိ႔သည္ မဂ္ဥာဏ္ျဖစ္ေသာ ခဏတြင္ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္ေပၚပါသည္။ သိျခင္းႏွင့္ ဆုိက္ျခင္း၊ပယ္ျခင္း၊ပြားျခင္းတုိ႔သည္ (ေနာက္ဆုံးအဆင့္တြင္) တစ္ျပိဳင္နက္တည္း သုိ႔မဟုတ္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိလုိပါသည္။ နိယာမႏွင့္ ပရမတၱကုိ ရွာေတြ႔ျခင္းသည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္ရမည္ဟူ၍ လူတုိင္းလူတုိင္းက နားလည္လက္ခံထားၾကသည္။ လက္ခံထားသည့္အတုိင္းလည္း အသိပညာကုိရွာေဖြရာတြင္ အဆုံးစြန္ေသာ အမွန္တရားကုိ ရွာေဖြဖုိ႔ ရည္မွန္းခ်က္ထားၾကသည္။ သုိ႔ရာတြင္ နိယာမႏွင့္ အဆုံးစြန္ေသာအမွန္တရား သည္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဟု ယူဆေသာ ဒႆနရွင္အခ်ဳိ႔ကုိလည္း အံ့ၾသစဖြယ္ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္ပါသည္။

အဆုိပါဒႆနရွင္မ်ားကမူ အရိယသစၥာသည္ ပရမတၳသစၥာမွ အျခားတစ္ပါးျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ အဆုံးစြန္ေသာ အမွန္တရားအား သိျမင္မႈကုိ လြတ္ေျမာက္မႈမဟုတ္ဟု ဆုိရာေရာက္သျဖင့္ ယင္းပုဂၢိဳလ္တုိ႔အဆုိျပဳေသာ အရိယသစၥာကုိ "ယုံၾကည္မႈ (faith)" အျဖစ္သာ ဖြင့္ဆုိရေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းဆုိရလွ်င္ မိမိယုံၾကည္ခ်င္ေသာ တရား ကုိရရွိဖုိ႔ စကားလုံးမ်ားကုိ စီစဥ္၍ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အထပ္ထပ္အမိန္႔ေပးကာ ယုံၾကည္ခုိင္းေသာ auto-suggestion နည္းကုိ သုံးစြဲေနျခင္းဟု မွတ္ယူဖြယ္ရာသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းအားျဖင့္ ဒႆနကင္းမဲ့ေသာ ဒႆနရွင္မ်ား အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေနၾကေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ရႏိုင္ပါသည္။

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအလုိအရမူ ပရမတၳကုိ သိျမင္ျခင္းျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ျခင္းကုိ ရရွိႏုိင္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ပရမတၳသစၥာကုိ ထုိးထြင္း၍ သိျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ ထူးကဲေသာ ဥာဏ္စြမ္းရည္မ်ိဳး မလုိအပ္ပါ။ မိမိ၏ ကုိယ္အမူအရာ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာတုိ႔ကုိ သတိထားေစာင့္ၾကည့္ဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။ ကုိယ္၊ႏႈတ္၊စိတ္သည္ ပညတ္သာလွ်င္ ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိဳ႔က မရႈမွတ္အပ္ဟု ယူဆၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ကုိယ္၊ႏႈတ္စိတ္တုိ႔ကုိသာ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ,သာမန္ပုဂၢိဳလ္အား ကုိယ္ႏႈတ္စိတ္ အမူအရာတုိ႔ကုိ မရႈမွတ္ခုိင္းဘဲ ဘယ္အရာကုိ ရႈမွတ္ခုိင္းမည္နည္း။ စင္စစ္ ထင္ရွားေပၚလာေသာ ရုပ္နာမ္ဓမၼတုိ႔၏ ပရမတၳသစၥာ သေဘာကုိ သမာဓိအဆင့္အတန္းအရ အဆင့္ဆင့္ သိျမင္ျခင္းသည္သာ သဘာ၀အက်ဆုံး နည္းစနစ္ ျဖစ္ေပသည္။ ပုဂၢိဳလ္၏ အလုိဆႏၵျဖင့္ ပရမတၱသစၥာပါဟု စိတ္ကူးယဥ္ပုံေဖာ္ကာ ယုံၾကည္ခုိင္းရုံႏွင့္ ဘာ၀နာအမႈျပီးျပည့္စုံသည္ဟု ယူဆရန္ အေၾကာင္း ယုတၱိသည္မရွိပါ။

သုိ႔ရာတြင္ ဤေနရာသည္ ထုိမွ်အထိေဆြးေႏြးရန္ အခြင့္သင့္ေသာ ေနရာမဟုတ္ဘဲ အသိပညာရွာေဖြျခင္း၏ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကုိ ဖြင့္ထုတ္ရန္ေနရာသာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ အသိပညာကုိ တုိ႔ထိျခင္းဟုသာ ေခါင္းစဥ္တပ္ပါသည္။ တစ္ဖက္တြင္မူ "Little knowledge is dangerous" ဟူေသာ စကားကုိ မ်ားစြာသတိရမိပါသည္။ ေလာကနီတိ ဆရာကလည္း "အပၸပေညာ မဟာသေကာ အပၸပူေရာ ဃေဋာေခါေဘ (ညံ့လြန္းလ်င္လည္း အႏၲရာယ္မရွိ။ ေတာ္လြန္းရင္လည္း အႏၲရာယ္မရွိ။ မညံ့တည့ံ(၀ါ) မက်က္တက်က္သာ အႏၲရာယ္ရွိသည္)"ဟုဆုိထားပါသည္။ ထုိစကားအရ အသိပညာကုိ အစြမ္းကုန္ ႏႈိက္ထုတ္၍ မသုံးသပ္ဘဲ အေပၚယံမွ် တုိ႔ထိျပျခင္းသည္လည္း အကယ္အားျဖင့္ အႏၲရာယ္မ်ားစြာရွိေၾကာင္း သိရသည္။ တစ္ဖန္ တုိက္ရုိက္ေျပာဆုိျခင္းသည္ ရသကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္၍ ရသေနာက္ကုိ လုိက္ေလ်ာမႈက ဆုိလုိရင္းကုိ ပြန္းပဲ့ေစတာကုိလည္း သတိျပဳရပါသည္။

စာေရးသူကား ၾကိဳးတန္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္ေနသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါေတာ့သည္။




0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP