* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Wednesday, September 23, 2009

ရုပ္နာမ္(၂)ပါး ၏ အေၾကာင္း


September 23rd, 2009

ရုပ္နာမ္(၂)ပါး၏ အေၾကာင္း ကုိမေျပာခင္ ရုပ္နာမ္ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္ဘုိ႔လုိပါတယ္။ (ရူပ)ဟူေသာ ပါဠိကုိ ရုပ္-ဟု ပါဠိ-ျမန္မာ တြဲသုံးၾကပါတယ္။ ရုပ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ (ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာ) ဟုဘာသာျပန္ပါတယ္။

ခႏၶာကုိယ္ကုိ သိစရာ မွ်ေလာက္သာ ထားၿပီး သိရုံေလးသိရင္ မၿငိမ္မသက္တာ ကုိ ေတြ႔ႏုိင္တယ္။ ထုိျဖစ္စဥ္ ပ်က္စဥ္ မၿငိမ္မသက္တာကုိ ဝိဇၨမာနပညတ္နယ္ ဟုေခၚပါတယ္။ ထုိဝိဇၨမာနပညတ္နယ္ ကုိ (ေဖာက္ျပန္သေဘာ)ဟုလည္းသုံးၾကပါတယ္။

ထုိေဖာက္ျပန္သေဘာနယ္ သည္ သတိထားရမည့္ (သတိပ႒ာန္နယ္) ျဖစ္ပါတယ္။

ထုိသတိပ႒ာန္နယ္ ျဖစ္ပ်က္စဥ္ကုိ သႏၱတိပညတ္အစဥ္ ဟုလည္းေခၚၾကပါတယ္။ ထုိသတိပ႒ာန္နယ္မွာ ေတြ႔ရေသာ အစဥ္သႏၱန္ ကုိ တစ္စကၠန္႔တြင္ ကုေဋ ငါးေထာင္စိတ္လုိက္ၿပီး ထုိအစိတ္ထဲမွ တစ္ခု ၊တစ္စိတ္ ျဖစ္ပ်က္သေဘာမွ်သည္ ရုပ္ပရမတ္ျဖစ္ပါတယ္။

(ရုပ္)ဟူေသာ စကားကုိ စာဖတ္၍ ျဖစ္ေစ သူမ်ားေျပာ၍ ျဖစ္ေစ ၾကားရေသာအခါ စိတ္မွာပုံေဖၚလာျခင္းသည္ အဝိဇၨမာနပညတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္အစစ္ျဖစ္လွ်င္ ဝိဇၨမာနပညတ္ နယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိနယ္ (၂)ပါးသည္ ရုပ္အတုျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ပ်က္သေဘာမွ်သည္ ရုပ္အစစ္ျဖစ္ပါတယ္ ရုပ္အစစ္ ကုိ သတိပညာျဖစ္မွ သိလုိ႔ရပါတယ္။

ရုပ္အစစ္ကုိမေတြ႔ေသးသမွ် ရုပ္အတုမ်ားကုိ အစစ္ထင္ကာ ပညတ္နယ္မွာ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။အဝိဇၨာဖုံးထားေသာၾကာင့္ ပညာမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

ထုိရုပ္အစစ္၏ အေၾကာင္းမွာ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္ မွာလာသည့္အတုိင္း

အဝိဇၨာ= အဟုတ္ထင္ျခင္း ၊

တဏွာ=လုိခ်င္ျခင္း။

ကံ=ျပဳလုပ္ျခင္း ၊

အဟာရ=ေထာက္ပံ့ျခင္း အားျဖင့္ (၄)ပါး ရွိပါတယ္။ ဤ အေၾကာင္းတရား တစ္ခုမရွိလွ်င္ ရုပ္တရားမွာ ကုိယ္ပုိင္စြမ္းအား အႏွစ္သာရမ်ားျဖင့္ လုံးဝ မရပ္တည္ႏုိင္ပါ။ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ မျဖစ္ႏုိင္ေသာသေဘာ မူလကကုိ ပါခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ အားမွ ပ်က္ေနတ့ဲ မူလပ်က္သေဘာ သုညသာျဖစ္ပါတယ္။ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱ ဟုလည္းဆုိႏုိင္ပါတယ္။

ကုိယ္ပုိင္ ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း စြမ္းအားမွ ကုန္ေနျခင္းေၾကာင့္အနိစၥ၊

အေၾကာင္းဆုံတုိင္းျဖစ္-အေၾကာင္းကုန္တုိင္း ပ်က္ေသာေၾကာင့္ ဒုကၡ

ကုိယ္ပုိင္ အႏွစ္အသားမရွိေသာေၾကာင့္အနတၱ ျဖစ္ပါတယ္။

ပါဠိစကားမွာ နာမ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိ-ျမန္မာ တြဲေခၚျခင္းသည္ နာမ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာသက္သက္ျပန္လွ်င္ (သိျခင္း) ျဖစ္ပါတယ္။ နာမ္ ဟူေသာစကားလုံးကုိ ၾကားသိရလွ်င္ စိတ္ထဲမွာ အေကာင္ အထည္ တစ္ခုခု ထင္လာျခင္းသည္ အဝိဇၨမာနပညတ္နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။သိျခင္းသေဘာ အစဥ္ သႏၱန္တစ္ခုခု ထင္လာျခင္းသည္ ဝိဇၨမာနပညတ္နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။

အရွင္ဘုရားကုိ သင္ေပးထားေသာ သတိပ႒ာန္ အက်င့္မွာ သိတာႏွင့္ သိစရာ (၂)မ်ဳိးကုိေတြ႔ရမယ္။ သိတာ အစဥ္သည္ ဝိဇၨမာနပညတ္နယ္ တြင္သိရေသာ နာမ္ျဖစ္ပါတယ္။ သိစရာ-အစဥ္သည္ ဝိဇၨမာန ပညတ္နယ္ တြင္သိရေသာ ရုပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္ရမွာ ကသိတာႏွင့္သိစရာၿမဲေအာင္ သတိပ႒ာန္နယ္ မွာ ႀကဳိးစားအးထုတ္ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာာန္နယ္ ၿမဲရင္ ၿမဲသေလာက္ ပညာ အဆင့္ဆင့္ ျမင့္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။

နာမ္တရား၏ အေၾကာင္းမွာ -ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိေတာ္ မွာ လာသည့္အတုိင္း

အဝိဇၨာ= အဟုတ္ထင္ျခင္း

တဏွာ= လုိခ်င္ျခင္း

ကံ=ျပဳလုပ္ျခင္း

ဖႆ= အာရုံ၊ဒြါရ ေတြ႔ထိျခင္း။ ဤ (၄)ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ဤ အေၾကာင္းမ်ား တစ္ခုခု မွရိွလွ်င္ နာမ္တရားမ်ားမျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ျဖစ္လုိ႔မရပါဘူး။

ထုိသိတာ အစဥ္ ကုိ တစ္စကၠန္႔လွ်င္ ကုေဋ တစ္သိန္းစိတ္ၿပီး ထုိ အစိတ္ထဲမွ တစ္စိတ္သည္ (သိပ်က္-သေဘာ) နာမ္တရားအစစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ပညာျဖင့္သာနားလည္ သေဘာေပါက္ လုိ႔ရပါတယ္။စိတ္ထဲမွာ ပုံေဖာ္ေတြ႔ရေသာ တရားမဟုတ္ပါဘူး။

ထုိသိပ်က္သေဘာေလးသည္ အေၾကာင္း မပါပဲလုံးဝ ျဖစ္လုိ႔မရပါ။ တစ္ခုတည္း ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အား မူလ ကကုိ ကုန္ဆုံး ခ်ုဳပ္ ပ်က္ေနေသာ သေဘာပါေနျခင္းသည္ မူလပ်က္ သုည နယ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သိတာႏွင့္ သိစရာကုိ ၿမဲေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး သေဘာနယ္။သုညနယ္ ပါေသာ သိစရာ၏ ဘာမွ မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ နားလည္ သေဘာ ေပါက္ေနျခင္းကုိ ဝိပႆနာတရားအား ထုတ္တယ္ လုိ႔ေခၚပါတယ္ဘုရား။

သစၥာ (၄)ပါးဖြဲ႔ေသာအခါမွာ အမွန္တရားကုိ ဂရုစုိက္ေနေသာ သတိသည္ ဒုကၡသစၥာျဖစ္ပါတယ္။ ထုိသတိၿမဲေနျခင္း ေလာဘသည္ သမုဒယ သစၥာ ျဖစ္ပါတယ္။ထုိ ဒုကၡ၊ သမုဒယ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာသည္ နိေရာဓ သစၥာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသစၥာ(၃)ပါးကုိ ပုိင္ႏုိင္စြာသိျမင္ျခင္းသည္ မဂၢသစၥာျဖစ္ပါတယ္။

ဤ သစၥာ (၄)ပါး ဖြဲ႔ ပံုကုိ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ အရွင္ဘုရားေျပာတဲ့ သတိၿမဲခ်င္ေနျခင္းကုိ သမုဒယသစၥာ ဖြဲ႔ထားပါတယ္။

သတိၿမဲခ်င္ေနတာဟာ သတိၿမဲေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။

သတိၿမဲေနတာ ဟာလည္း သတိၿမဲခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။

ၿမဲေနေသာသတိကုိ ၿမဲခ်င္ေနတာ က တားျမစ္ေနပါတယ္။ကန္႔ကြက္ေနပါတယ္။

ၿမဲခ်င္ေလ မၿမဲေလ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿမဲခ်င္ေနေသာစိတ္သည္ပင္ နာမ္တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (ဘာမွ မဟုတ္ျခင္းသေဘာ)ထဲဝင္သြားပါတယ္။

ၿမဲခ်င္ေနေသာစိတ္ကုိ (ဘာမွမဟုတ္ဘူး) ဟုရႈႏုိင္၊သိႏုိင္လွ်င္ သတိၿမဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာစိတ္ဘဲေပၚေပၚ အရႈခံေပၚ လာျခင္းျဖစ္ ေသာၾကာင့္ သတိရတုိင္းသာရႈပြားပါဘုရား။အဆင္ေျပ သြားပါလိမ့္မယ္ဘုရား။



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP