* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Sunday, August 2, 2009

သက္ကယ္ရိတ္စကားမ်ား(၅)

"ကံအေၾကာင္းဆက္ရေအာင္ ညီညီေရ"

"ဟုတ္ကဲ့ ကုိကုိ"

"ေမးခြန္းလာမယ္ညီညီ..အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္ကာလမွာ ဘယ္လုိစိတ္ေတြအမ်ားဆုံး ျဖစ္သလဲ။ ေျဖပါဦး။"

"ဘ၀င္ စိတ္ေတြပါကိုကုိ"

"အင္း အဲဒီ ဘ၀င္စိတ္ေတြဟာ ကံျဖစ္ႏုိင္တဲ့ စိတ္ေတြမဟုတ္ၾကဘူး။"

"၀ီထိစိတ္ေတြက်န္ေသးတယ္ကုိကုိ၊ ကံစိတ္ေတြဟာ ၀ီထိစိတ္အစဥ္အတန္းထဲမွာ ရွိရမယ္။ ဟုတ္လားကုိကုိ"

"၀ီထိစိတ္အစဥ္အတန္း တစ္ခုမွာ စိတ္အလုံးေရ ၁၇ လုံးပါတာ ညီညီသိခဲ့ျပီ၊ အဲဒီစိတ္အလုံးေရထဲမွာ အားေကာင္းတဲ့ စိတ္ေတြဟာ ကံေျမာက္တဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္ရမယ္။ အခ်ိဳ႔စိတ္ေတြကေတာ့ အတိတ္ရဲ႔အက်ိဳး ၀ိပါက္စိတ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကံေျမာက္တဲ့ စိတ္ေတြမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ဒီေတာ့ အားအေကာင္းဆုံး စိတ္က ဘာသြားက်န္မလဲ။ ညီညီဘယ္လုိထင္လဲ"

"ေဇာစိတ္ေတြပဲနဲ႔ တူတယ္ ကုိကုိ"

"ဟုတ္တယ္။ ၀ီထိတစ္ခုမွာ ရွိတဲ့ ေဇာစိတ္ဟာ ကံေျမာက္တဲ့စိတ္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ီထိတစ္ခု ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္းမွာ ကံေျမာက္တဲ့ ေဇာစိတ္ေတြ ျဖစ္တတ္တယ္။ အတိအက်ဆုိရရင္ ေဇာစိတ္ေတြနဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေစတနာ ေစတသိက္ဟာ ကံပဲ ညီညီ။"

"ေစတသိက္ဆုိတာကဘာလဲ ကုိကုိ"

"ေစတသိက္ဆုိတာဟာ နာမ္တရားပဲ ညီညီ။ စိတ္ျဖစ္တုိင္းျဖစ္တုိင္း ေစတသိက္က အျမဲပါရတယ္။ စိတ္ဟာေရနဲ႔တူတယ္လုိ႔ ဆုိရင္ ေစတသိက္ဟာ ေရကုိအေရာင္ဆုိးေနတဲ့ နာမ္တရားပဲ။"

"မွတ္မိျပီကုိကုိ စိတ္နဲ႔အတူတူျဖစ္ အတူတူပ်က္။ အာရုံျပဳတာလည္း တူတဲ့ ငါးဆယ့္ႏွစ္ပါး မဟုတ္လား။"

"ဟုတ္ပါေလရဲ႔ ညီညီ။ ဒါနဲ႔ သူတုိ႔ႏွစ္ခုကုိ ခြဲျခားလုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာပါ တစ္လက္စတည္း မွတ္ထားသင့္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ စိတ္တစ္လုံးျဖစ္တုိင္ျဖစ္တုိင္း ေစတသိက္ေတြ အမ်ားၾကီး အတူတကြ ျဖစ္ရတယ္။ စိတ္ျဖစ္ရင္ ေစတသိက္ဟာ ျဖစ္ျပီးသားပဲ။ မျဖစ္ဘဲမေနဘူး။"

"ဒါျဖင့္ ေစတသိက္ကုိ ဖယ္ထားျပီး စိတ္အတုိင္းထားလုိက္ရင္ ေစတသိက္အေရာင္ ဆုိးခံရတာကေန လြတ္ေျမာက္ႏုိင္တယ္ လုိ႔ ယူဆၾကတာကေရာ"

"ဒါကေတာ့ တုိင္းျပည္အခ်ိဳ႔က ေထရ၀ါဒမဟုတ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာအခ်ိဳ ႔ရဲ ႔ အလုိျဖစ္ဟန္တူတယ္။ တကယ့္လက္ေတြ ႔မွာေတာ့ စိတ္ျဖစ္ရင္ ေစတသိက္က ပါျပီးသားပဲ ျဖစ္ရမွာပဲ။ ခြဲျခားလုိ႔ မရႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကုိ သီးသန္႔ခြဲျပီး ထားလုိ႔ရႏုိင္မယ္လုိ႔ ေတာ့ မရွိဘူး။"

"ကံဆုိတာဟာ ေစတနာေစတသိက္လုိ႔ ေျပာရင္ ျဖစ္နုိင္မလား ကုိကုိ"

"မွန္ပါတယ္။ ေစတနာ ေစတသိက္ဟာ တုိက္တြန္းေစ့ေဆာ္တဲ့ သေဘာေလးပဲ။ ေကာင္းမွဳ လုပ္ဖုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းမွဳလုပ္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစ့ေဆာ္တုိက္တြန္းတဲ့ သေဘာေလးရွိတယ္။

"ဒါျဖင့္ရင္ ကံေတြဟာ လူ႔မေနာမွာပဲ ျဖစ္ေလ့ရွိတာလုိ႔ ဆုိလုိတာလား ကုိကုိ။"

"ပါဏာတိပါတ စတဲ့ သီလပုိင္းနဲ႔ မေရာယွက္ပါဘူးလုိ႔ ၀န္ခံရင္ေတာ့ အဲဒီအတုိင္းပဲ ေျပာရတယ္။"

"ဒါျဖင့္ရင္ စိတ္ထဲကပဲ သူတစ္ထူးကုိ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ သေဘာရွိျပီး ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ မလုပ္ေပးဘူးဆုိရင္ေရာ ကုသုိလ္ကံေျမာက္သလား ကုိကုိ"

"သူတစ္ထူးကုိ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးဆုိတာမ်ိဳးက အျမဲတမ္းေတာင္ ထုံမႊမ္းေနအပ္ေသးတာကပဲ ညီညီရ။ ခဏခဏ လည္း အဲဒီလုိခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလး ရေအာင္ ပြားမ်ားေပးရတယ္။ အဲဒီလုိ ပြားမ်ားတာဟာ ေမတၱာဘာ၀နာပဲ။ ပြားမ်ားတာ ၾကာေတာ့ စကားေျပာေတာ့လည္း သူတစ္ပါးကုိ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလးနဲ႔ပဲ ေျပာေတာ့တယ္။ ေထာင္လႊားတဲ့ သေဘာနဲ႔ မေျပာဘူး။ မေကာင္းတာေတြလည္း မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒီ့ထက္အားေကာင္းလာေတာ့ အလုပ္လုပ္ရင္လည္း သူတစ္ပါး ခ်မ္းသာမဲ့ အလုပ္ကုိပဲ လုပ္တယ္။ မဟုတ္တာေတြ မလုပ္ဘူး။ စိတ္ေၾကာင့္ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ အလုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေတြ ေျပာင္းလဲ လာတာပါပဲ။"

"တစ္ခ်ိဳ႔အမ်ားအက်ိဳး ေဆာင္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေဒါသေတြ ဘာေတြၾကီးၾကတာပဲကုိကုိ သူတုိ႔ကေတာ့ ေမတၱာမထားၾကလုိ႔လား"

"ေဒါသထြက္ေနတဲ့ကာလမွာ ထြက္ေပမဲ့ အၾကားအၾကားမွာ အမ်ားကုိ ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့ ေမတၱာအရင္းခံ ကာလလည္း ရွိၾကတယ္ ညီညီ။ အဲဒီကာလက ေစတနာ ရဲ ႔ တြန္းအားေၾကာင့္ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကတာပဲ။"

"ဒါျဖင့္ စိတ္ထဲမွာ ပြားမ်ားတာဟာလည္း ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ေပါ့ ေနာ္ ကုိကုိ။"

"ရုပ္အမူအယာေတြဟာလည္း စိတ္ကေနတစ္ဆင့္ျဖစ္ရတာပဲ ညီညီ။ လူတစ္ဦးကုိ သတ္တယ္ဆုိတာဟာ လူတစ္ဦးကုိ သတ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားျပင္းထန္တဲ့ ေဇာစိတ္ေတြ အၾကိမ္ၾကိမ္အဖန္ဖန္ ျဖစ္ျပီးမွ သတ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အင္အားေကာင္းတဲ့ ရုပ္လွဳပ္ရွားမွဳေတြ ျဖစ္လာရတာပဲ။ ေဇာက ျပင္းထန္းအားေကာင္းမွပဲ သတ္ဖုိ႔ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ သတ္လုိက္မိရင္ေတာ့ လူသတ္မွဳ ျဖစ္တယ္။ ရုပ္လွဳပ္ရွားႏုိင္ေလာက္တဲ့ အထိ ေဇာေတြက အင္အားမေကာင္းရင္ေတာ့ စိတ္ထဲကပဲ သတ္ခ်င္စိတ္ ျဖတ္ခ်င္စိတ္ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ လက္ေတြ႔ေတာ့ မသတ္မိဘူး။ မသတ္မိေပမဲ့ အကုသုိလ္ကံေတြေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္သြားရတယ္။"

"ဒါျဖင့္ရင္ အဲဒီ အကုသုိလ္ကံေတြဟာလည္း အက်ိဳးေပးႏုိင္တယ္ေပါ့ ေနာ္ ကုိကုိ။"

"ဘယ္ကံမဆုိ အက်ိဳးေပးႏုိင္တယ္ ညီညီရ။ ဒါေပမဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ သူ႔ဦးစားေပးအဆင့္အတုိင္း အက်ိဳးေပးၾကတယ္။ အားေကာင္းတာ အားမေကာင္းတာေတြရွိတယ္။ သီလကုိ ေဖာက္ဖ်က္မိေအာင္ ျပင္းထန္တဲ့ စိတ္ေဇာကံေတြကေတာ့ အားေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ကံေတြေပါ့။ သီလမေဖာက္မိဘဲ စိတ္ထဲတင္ ျဖစ္တဲ့ ကံမ်ိဳးကေတာ့ ဒီေလာက္အားမေကာင္းလွဘူး။

အခ်ိဳ႔ကံေတြကေတာ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ကုန္တာေတြရွိတယ္။ ေမွးမွိန္ကုန္တာေတြရွိတယ္။ အခ်ိဳ႔႕ကေတာ့ ပုိမုိထိန္လင္းလာတာေတြရွိတယ္။ ပုိမုိအားေကာင္းလာတာေတြ ရွိတယ္။ ဘ၀တစ္ခုလုံးကုိ ဘယ္ကံက ဘယ္လုိအက်ိဳးေပးတယ္ စသည္ျဖင့္ ေျပာေနရင္ ျပီးႏုိင္ပါ့မလား ညီညီေရ"

"ဟုတ္တယ္ ကုိကို ဒီအတုိင္းဆုိရင္ မျပီးႏုိင္ဘူး။"

"အထင္ရွားဆုံး ကာလအားျဖင့္ေတာ့ ပဋိသေႏၶ ယူတဲ့ အခုိက္မွာ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံေတြကုိ ခြဲျခားျပီး ေျပာၾကဆုိၾကတာ ၾကားဖူးတယ္။ က်န္တာေတြဟာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ ယူဆရင္ သေဘာေပါက္သြားလိမ့္မယ္။"

"ဟုတ္ကဲ့ပါကုိကုိ။ အေသးစိတ္ရင္လည္း အခ်ိန္ကုန္ရုံပါပဲ။ ဒီေလာက္ဆုိ ညီညီသေဘာက်ပါျပီ။"

"အေရးၾကီးတာတစ္ခုက ဗုဒၶဘာသာမွာ ရွိတဲ့ ကမၼကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာက fate တုိ႔ destiny တုိနဲ႔ မေရာေထြးဖုိ႔ပဲ။ fate တုိ႔ destiny တုိ႔ကေတာ့ မလႊဲသာ မေရွာင္သာတဲ့ ကံၾကမၼာမ်ိဳးကုိ ဆုိလုိတာပဲ။ လူ႔ဘ၀ကို ၾကိဳတင္စီရင္ခ်က္ခ်ထားတဲ့ ကံၾကမၼာမ်ိဳးပဲ။

ဒါကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အဓိပၸါယ္ကင္းမဲ့ပါတယ္။ လူတစ္ဦးက ကုိယ့္ပါးကုိ ရုိက္လုိ႔ ပါးနာသြားရင္ေတာင္ ကံဇာတ္ဆရာရဲ ႔အလုိက်လုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ရုိက္တဲ့ လက္ဖ၀ါးကုိ ေရွာင္ဖုိ႔ အားမထုတ္လုိ႔သာလွ်င္ အရုိက္ခံရတာပဲ။ ပါးရုိက္တာကုိ မေရွာင္မိလုိ႔ နာရတာကုိ ဒီေလာက္အထိ ဆြဲငင္ျပီး ယူဆၾကတာကေတာ့ ကံကုိပုံခ်တတ္တဲ့ ျပ႒ာန္းခံ၀ါဒီေတြ လုပ္ေလ့ရွိတာပဲ။

တုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေတြကေတာ့ ႏွဳတ္ကသာ ကံမေကာင္းဘူးလုိ႔ မၾကာခဏ ညည္းၾကတယ္။ ဥာဏ္နဲ႔၀ီရိယကုိ ပစ္ပယ္ျပီး ကံကုိခ်ည္းသက္သက္ တတမ္းတတ လုပ္ေနတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ႏွဳတ္ကကံမေကာင္းဘူး ေျပာေပမဲ့လည္း လုပ္စရာရွိတာေတာ့ လုပ္ၾကတာပါပဲ။ အခ်ိဳ႔ေတာ့ ရွိေကာင္းရွိမယ္။ ဒီလုိ ျပ႒ာန္းခံ၀ါဒ ဘက္ေရာက္သြားတာ။ ဗုဒၶဘာသာ ကုိယ္ႏွဳိက္ကေတာ့ ဒီလုိ ကံကုိပုံခ်တဲ့ ျပ႒ာန္းခံ၀ါဒမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ကံကုိ ျပဳျပင္တဲ့ လူသား၀ါဒ တစ္မ်ိဳးပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိ သမုတိနယ္ပယ္မွာ ေျပာရင္ သတိၾကီးၾကီးထားျပီး ေျပာဖုိ႔လုိတယ္။ သိပၸံပညာမွာ ဆုိရင္ A ေၾကာင့္ B ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာမဲ့ဆုိမဲ့ အစား A နဲ႔ B ဟာ တုိက္ရုိက္ ေျပာင္းလဲ ေနတယ္ ဒါမွမဟုတ္ ေျပာင္းျပန္ ေျပာင္းလဲေနတယ္လုိ႔ ပုိျပီးေျပာတတ္ၾကတယ္။"

"ဒါက အဆန္းပါလား ကုိကုိ"

"မဆန္းဘူး ညီညီ။ P=F/A ဆုိတဲ့ ညီမွ်ျခင္းမွာ P က pressure, F က Force A က area လုိ႔ထား။ ညီညီက Area (A) ကုိ ထည့္မစဥ္းစားဘဲ ခ်န္ထားလုိရင္ P(Pressure) ဟာ F (Force) နဲ႔ တုိက္ရုိက္ေျပာင္းလဲေနတယ္ လုိ႔ ေျပာခြင့္ရွိတယ္။ ဆုိလုိတာက Force လုိ႔ ေခၚတဲ့ အားသက္ေရာက္မွဳမ်ားရင္ Pressure လည္းမ်ားႏုိင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပည့္စုံျပီလား ဆုိေတာ့ကား မျပည့္စုံေသးဘူး။ ဘာလုိေနေသးလုိ႔လဲ။"

"Area လုိေနေသးလုိ႔ ကုိကုိ။"

"ဟုတ္တယ္။ အားသက္ေရာက္မွဳ မ်ားေပမဲ့ သက္ေရာက္ရတဲ့ ဧရိယာ က်ယ္ေနရင္ေတာ့ ဖိအားဟာ မ်ားလာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Force ေၾကာင့္ Pressure မ်ားရတယ္လုိ႔ တည့္တည့္ မေျပာဘဲ Pressure ဟာ Force ကုိမူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲေနတယ္လုိ႔ ေျပာတာကုိ ညီညီ ဘယ္လုိသေဘာရလဲ။"

"သိမ္ေမြ႔ ျပီးအျပစ္ကင္းတဲ့ စကားလုိ႔ သေဘာရပါတယ္ ကုိကုိ။"

"အတိအက် မေျပာရေကာင္းလားလုိ႔ အျပစ္တင္သင့္ပါ့မလား ညီညီ။"

"ဘယ္အျပစ္တင္သင့္ပါ့မလဲ ကုိကုိ။ Pressure ကုိ ေျပာင္းလဲေစတာက Force အျပင္ Area ပါ ရွိေနေသးတာပဲ။ Force ေၾကာင့္ Pressure မ်ားရပါတယ္လုိ႔ ေျပာရင္ ျဖစ္ေပမဲ့ အျပစ္မကင္းတဲ့ စကားျဖစ္မွာေပါ့။ Force မ်ားရဲ႔သားနဲ႔ Area က်ယ္တဲ့ အတြက္ Pressure လုိက္မမ်ားတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ဒီစကားဟာ လုံးလုံးမွားတဲ့ စကားျဖစ္သြားမွာေပါ့ ကိုကုိရဲ႔"

"အစစ္ပဲ ညီညီ။ လူတစ္ဦးရဲ႔ ခ်မ္းသာျခင္း ဆင္းရဲျခင္းေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ အျပတ္ေျပာဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အတိတ္ကံ လည္းပါမယ္။ ပစၥဳပၸန္ကံ လည္းပါမယ္.။ ဥာဏ္နဲ႔၀ီရိယ လည္းပါမယ္။ ေခတ္ကာလ အေျခအေနလည္း ပါမယ္။ ဒီအရာေတြထဲမွာ ဦးစားေပး အဆင့္အတန္းကလည္း ရွိေသးတယ္။ ကံကုိဖယ္ျပီး ဥာဏ္နဲ႔၀ီရိယကုိပဲ အားကုိးျပီး ေျပာေနရင္လည္း အျပစ္မကင္းႏုိင္ဘူး။ ဥာဏ္နဲ႔၀ီရိယကုိ ဖယ္ျပီးကံကုိခ်ည္း အားကုိးျပီး ေျပာေနရင္လည္း မမွန္ေသးဘူး။ ကံဥာဏ္၀ီရိယကုိပဲ ေျပာဆုိျပီး ေခတ္ကာလကုိ နားမလည္ရင္လည္း မမွန္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကုိ အျပတ္ေျပာဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။"

"၂ နဲ႔ ၂ ေပါင္းရင္ ေလး ရတယ္ ဆုိတဲ့ ေသခ်ာလြန္ ဆင္ျခင္သိမ်ိဳးကုိေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ သုံးလုိ႔ မျဖစ္ဘူးထင္တယ္ေနာ္ ကုိကုိ။"

"၂+၂= ၄ ဆုိတဲ့ သခ်ာၤရဲ႔ အၾကြင္းမဲ့ ေသခ်ာမွဳ သေဘာဟာ ေရွးရုိးသိပၸံရဲ႔ ေဟာင္းမ်ဥ္းတဲ့ ျပတုိက္ထဲမွာ လဲေလ်ာင္းေနပါသတဲ့ ညီညီ။ ေခတ္ေပၚ ေမာ္ဒန္သိပၸံဟာ ျဖစ္တန္စြမ္း သိပၸံသီ၀ရီသေဘာတရားပါ။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔ေလာကမွာ အၾကြင္းမဲ့ေသခ်ာမွဳနဲ႔ ကုိင္ဆြဲေျပာဆုိလုိ႔ မရေတာ့သလုိပဲ သိပၸံပညာမွာလည္း အၾကြင္းမဲ့ေသခ်ာမွဳ သေဘာနဲ႔ ကုိင္ဆြဲေျပာဆုိလုိ႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ေလာကအေနနဲ႔ ၾကည့္ရင္ အရာရာဟာ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ေတြပါပဲ.. ညီညီ"


0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP