* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Thursday, July 9, 2009

သက္ကယ္ရိတ္စကားမ်ား-၂-


"အင္း ညီညီေရ... ျမင္သိစိတ္ရယ္ ၀ီထိရယ္ လူသာမန္တုိ႔ရဲ႔ ျမင္သိျခင္းရယ္ အဲဒီလုိခြဲျခားျပီး ေျပာသင့္တယ္။"

"ဟုတ္ကဲ့ပါကိုကုိ..."

"လူသာမန္တို႔ရဲ႔ ျမင္သိျခင္းကုိ သိရေအာင္ စမ္းသပ္မွဳကေလး တစ္ခုလုပ္ရေအာင္ "

"ေကာင္းပါျပီ ကုိကုိ"

"ခု ညီညီ အလုပ္လုပ္တာကုိ ရပ္။ မ်က္စိစုံမွိတ္ျပီး ေနလုိက္။ ျပီးတာနဲ႔ မ်က္စိကုိ ရုတ္တရက္ဖြင့္ျပီး ေရွ႔တူရူကုိ ၾကည့္ရမယ္။ ျပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ျပန္မွိတ္လုိက္ရမယ္။ ဟုတ္ျပီလား။"

"ဟုတ္ကဲ့ကုိကုိ"

...


"ကုိင္း ညီညီ ခုန မ်က္လုံးဖြင့္လုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ဘာေတြျမင္လုိက္ရသလဲ။"

"ေတာစပ္ရယ္ ေပါက္ပင္ရယ္ ေခ်တစ္ေကာင္ ရယ္ကုိကုိ"

"ဒီေလာက္ ကာလတုိတုိေလးမွာ ဒီေလာက္ေတာင္ ျမင္လုိက္သလား"

"ျမင္လုိက္တယ္ ကုိကုိ"

"ညီညီ ခုနက မ်က္စိဖြင့္လုိက္တဲ့ ကာလဟာ ဘယ္ႏွစ္စကၠန္႔ေလာက္ ၾကာမယ္ ထင္သလဲ"

"အလြန္ဆုံးၾကာ တစ္စကၠန္႔ေပါ့ ကုိကုိရာ"

"ေအး အဲဒီတစ္စကၠန္႔အတြင္းမွာ ေခ်တစ္ေကာင္ရယ္ ေပါက္ပင္ရယ္ ေတာစပ္ရယ္ကုိ တကယ္ ျမင္ရတယ္ မဟုတ္လား"

"ဟုတ္တယ္ ကုိကုိ"

"ဒါျဖင့္ ဒီေခ်ေတြ ဘာေတြကုိ ညီညီက ဘယ္လုိလုပ္ ျမင္ရသလဲ ဇီ၀ေဗဒတုိ႔ ဇီ၀ကမၼေဗဒတုိ႔က ဘယ္လုိရွင္းထားသလဲ ဆုိပါဦး"

"ၾသ အရာ၀တၳဳမွ လာတဲ့ အလင္းတန္းဟာ မ်က္စိအတြင္းက Retina ကုိ က်ေရာက္ျပီး မ်က္စိအာရုံေၾကာက ဦးေနွာက္ဆီ သတင္းပုိ႔တယ္... ဦးေနွာက္က ဘာပုံရိပ္လဲ ဆုိတာ ဆုံးျဖတ္ေပးတယ္.. အဲဒီလုိေတာ့ သင္ထားရတာပဲ..."

"ေအး တုိ႔ျဖင့္ ျမင္ရေတာ့သာ တစ္ခ်က္တည္းလုိ ျမင္သိျခင္း ျဖစ္ေပၚတယ္လုိ႔ သာမန္သိလုိက္တာ မဟုတ္လား။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဒီျမင္သိျခင္းတစ္ခု ျဖစ္ဖုိ႔ ၾကားထဲမွာ အေသးစိတ္ျဖစ္စဥ္ေတြ မနည္းဘူး ျဖစ္ခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လားကြ။ ဘာတဲ့ အလင္းတန္းကလည္း ရက္တီနာေပၚ က်ရဦးမယ္ က်ရင္ လွ်ပ္စစ္ဗုိ႔ဒ္အား ေျပာင္းလဲမွဳေလးေတြ ျဖစ္ျပီး အာရုံေၾကာဆဲလ္တစ္ခုကေန တစ္ခုကုိ အဆင့္ဆင့္ သတင္းပုိ႔ရဦးမယ္။ အာရုံေၾကာဆဲလ္ ဆုိတာကလည္း နည္းနည္းေနာေနာမွ မဟုတ္တာ။ ဒီေတာ့ တုိ႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ျမင္သိျခင္းရဲ႔ ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတာေတြက အမ်ားၾကီး ဆုိတာ ထင္ရွားတယ္ မဟုတ္လားကြ...။"

"ဟုတ္ပါ့ ကုိကုိရာ..."

[ ဆက္ဖတ္ရန္ +/- ]

"ေအးလကြာ... ဒီသေဘာေတြပါပဲ။ တုိ႔သင္ရတဲ့ ေလာကဓာတ္ပညာက ရုပ္တရားကုိ ေလ့လာျပီး အဲဒီလုိ အဲဒီလုိ အေသးစိတ္ ျဖစ္စဥ္ကေလး ျဖစ္သြားတာကုိ ေျပာထားတယ္။ တုိ႔ ဘုရားကလည္း အဲဒီလုိပဲ တုိ႔ဆုိလုိတဲ့ လူသာမန္တုိ႔ရဲ႔ ျမင္သိျခင္းဆုိတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖုိ႔ စိတ္ျဖစ္စဥ္ အေသးစိတ္ ကေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါကုိ ေျပာထားတယ္။ အဲဒီစိတ္အစဥ္ကုိ ၀ီထိလုိ႔ အမည္ေပးတယ္။ ဒါကုိ နားလည္တယ္မဟုတ္လား။"

"နားလည္ပါ့ဗ်ာ..."

"ဒါျဖင့္ ၀ီထိ ဆုိတဲ့ စိတ္အစဥ္ကုိ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ စိတ္တစ္လုံးခ်င္းကို သံေပါက္လကၤာကေလး ဘုန္းၾကီးသင္ေပးထားတာ ညီညီမွတ္မိတယ္မဟုတ္လား ။ ကုိကုိကေတာ့ ၀ီထိကုိ မီးရထားနဲ႔ ပုံေဖာ္စဥ္းစားတယ္။ မီးရထားတြဲကေလးဆုိပါစုိ႔... တြဲကေလး။ ဟုတ္ျပီေနာ္... တြဲတစ္တြဲခ်င္းဟာ စိတ္တစ္ခုစီပဲ။ အားလုံးကုိ ေပါင္းေခၚတာက ၀ီထိ.. ဒီေတာ့ ၀ီထိတစ္ခုမွာပါတဲ့ စိတ္ကေလး တစ္လုံးခ်င္းရဲ႔ လကာၤေလးရွိပါေရာလား ရြတ္စမ္းကြာ။"

"ဘ၀င္၊ဆင္ျခင္၊ ျမင္ျပီးလွ်င္ ထုိ႔ျပင္လက္ခံတုံ၊ စုံစမ္း၊ ဆုံးျဖတ္၊ ေဇာစိတ္သတ္၊ ႏွစ္ရပ္တဒါရုံ"

"အင္းဟုတ္ျပီ။ ပထမ၀ီထိမွာပါတဲ့ စိတ္တစ္လုံးခ်င္းကုိ ျပန္စဥ္းစား ၾကရေအာင္။ ျဖစ္စဥ္ကေလး ေရာေပါ့ေလ။ ကုိင္း စိတ္ဆုိတာ အာရုံတစ္ခုခုကုိ စြဲမွီျပီးမွ ျဖစ္တာ မဟုတ္လား။ အာရုံတစ္ခုခုကုိ မစြဲမမွီရဘဲ သူ႔ခ်ည္းေတာ့ ျဖစ္ေလ့မရွိဘူးေလ။ စိတ္ျဖစ္တဲ့ အခါမွာလည္း စိတ္ကုိမွီျပီး စိတ္နဲ႔အတူ တစ္အာရုံထဲ ယူၾကတဲ့ ေစတသိက္ေတြ ျဖစ္သြားၾကေသးတယ္။ ေစတသိက္ အေၾကာင္းကုိ ေနာက္မွ ေဆြးေႏြးၾကရေအာင္ ေနာ့...။

မ်က္စိထဲမွာ အၾကည္ဓာတ္ကေလး ရွိတယ္။ အဲဒီအၾကည္ဓာတ္ကေလးက မွန္နဲ႔တူတယ္.။မွန္ဟာ သူနဲ႔တည့္တည့္ ေရာက္လာသမွ် အရာ၀တၳဳေတြ၊ အဆင္းရုပ္ေတြ သူ႔အထဲမွာ ထင္လာၾကတယ္၊ အဲဒါ အရိပ္ထင္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ၾကည္လင္ေနလုိ႔ပဲ။ မ်က္စိေရွ႔ေမွာက္ ေရာက္လာတဲ့ အဆင္းရုပ္ကေလးဟာ အဲဒီအၾကည္မွာ လာလာျပီးထင္တယ္။ ဒီလုိထင္ထင္ခ်င္း ျမင္သိစိတ္ကေလးက မျဖစ္ဘူး။ ဒီေနရာမွာ ျမင္သိစိတ္ဆုိတာ စကၡဳ၀ိဥာဏ္ကေလးကုိ ေျပာတာေနာ္။ တုိ႔ ခုနက စမ္းသပ္ခဲ့တဲ့ ၀ီထိေတြကုိ ျခဳံျပီးသိရတဲ့ ျမင္သိျခင္း ဆုိတာမဟုတ္ဘူး။

အင္း အဆင္းရုပ္ကေလး ထင္ထင္ခ်င္းေတာ့ စကၡဳ၀ိဥာဏ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ျမင္သိစိတ္က တန္းျပီးမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ပထမဦးဆုံး ဘ၀င္စိတ္ကေလး တစ္လုံးျဖစ္တယ္။ ဒုတိယ ဘ၀င္စိတ္ကေလး တစ္လုံးထပ္ ျဖစ္တယ္။ တတိယဘ၀င္စိတ္ကေတာ့ ဘ၀င္စိတ္ အစဥ္အတန္းကုိ ျဖတ္ပစ္လုိက္တယ္။

ျပီးေတာ့မွ အိပ္ရာကႏုိးလာသလုိ ႏုိးလာျပီး ဒါဘာလဲလုိ႔ ၀ုိး၀ါးဆင္ျခင္တဲ့ ဆင္ျခင္စိတ္ကေလး ျဖစ္လာတယ္။ ေကာင္းတဲ့ အဆင္းေလးလား၊ ဆုိးတဲ့အဆင္းေလးလား ဒီလုိဆင္ျခင္တဲ့ စိတ္ကေလးေပါ့။ ပဥၥဒြါရာ၀ဇၨန္းလို႔ေခၚတယ္။

အဲဒီလုိဆင္ျခင္ျပီးေတာ့ ျမင္သိစိတ္ စကၡဳ၀ိညာဥ္စိတ္ကေလး ျဖစ္လာတယ္။ ျဖစ္တယ္သာ ေျပာတယ္။ သူကေတာ့ ဘာအဆင္းရယ္ ဘာရယ္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိတာမဟုတ္ေသးပါဘူး။ စိတ္တစ္ခုအေနနဲ႔သာ ျဖစ္သြားတာ ေျပာရပါတယ္။ တုိ႔ လူသာမန္ေတြသိသလုိ ေခ်တုိ႔ ေတာစပ္တုိ႔ ေပါက္ပင္တို႔ ဒီလုိသိတာမ်ိဳးအထိ မေရာက္ေသးဘူး။ ပရမတ္အာရုံကုိ ယူထားတဲ့ အတြက္ ျမင္ကာမတၱ ကေလးမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံ ေပါ့ေလ။ လွတာ မလွတာ။ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ၊ ေယာက်ာ္းပဲ မိန္းမပဲ ဆုိတာေတြ ဘာမွမသိဘူး။ ျမင္သိတယ္လုိ႔ ေခၚႏုိင္ယုံမွ်ပဲ။ ဒါကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားရမယ္။

ဒီ့ိေနာက္ေတာ့ အဆင္းအာရုံကုိ လက္ခံယူထားတဲ့ စိတ္ကေလး ျဖစ္လာတယ္။ သူကလည္း ဘာမွ မသိေသးဘူး။ လက္ခံထားရုံပဲ။ လက္ခံျပီးမွ စုံစမ္းတဲ့ စိတ္ကေလး တစ္လုံးျဖစ္တယ္။ သူက ေကာင္းလား မေကာင္းဘူးလား စစ္ေဆးတဲ့ စိတ္ကေလးပဲ။ စစ္ေဆးတယ္ ဆုိေပမဲ့ ၾကာၾကာ စစ္ေဆးေနတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ခဏေလး စစ္ေဆးျပီး ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားရတာပဲ။

သူျပီးေတာ့မွ ဒါေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး ဆုံးျဖတ္တဲ့ စိတ္ကေလး တစ္ၾကိမ္ျဖစ္တယ္။ ၀ုေ႒ာေပါ့။ ၀ုေ႒ာက ဆုံးျဖတ္လုိက္ရင္ ၀ုေ႒ာ ဆုံးျဖတ္လုိက္သလုိ ေဇာေတြက ေလ်ာ္စြာက်လာေတာ့တယ္။ ေလ်ာ္စြာဆုိတာက ၀ုေ႒ာက ဆုံးျဖတ္လုိက္တဲ့ အတုိင္း ေကာင္းတယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ရင္ ေကာင္းတဲ့ ကုသုိလ္ေဇာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ရင္လည္း မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ေဇာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။

ေဇာကေတာ့ ၇ ႏွစ္ၾကိမ္ေလာက္ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေဇာျပဳတဲ့ အာရုံကုိပဲ အာရုံျပဳျပီး တဒါရုံ ၂ ၾကိမ္က်ေရာက္ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ သူ႔ေနာက္မွာ ဘ၀င္စိတ္ေတြ ျပန္ျဖစ္လာျပန္တယ္။ ကုိင္း ဒါဟာ ျမင္သိစိတ္ ၀ီထိျဖစ္ေပၚပုံပဲ။ အဲဒီျမင္သိစိတ္ကေလး တစ္၀ီထိကေလးမွာ ဘ၀င္ ၃ၾကိမ္၊ ဆင္ျခင္စိတ္၊ ျမင္သိစိတ္၊ လက္ခံစိတ္၊ စုံစမ္းစိတ္၊ ဆုံးျဖတ္စိတ္ ေတြတစ္ၾကိမ္စီ ေပါင္း ၅ ၾကိမ္၊ ေဇာ၇ ၾကိမ္ခန္႔ရယ္၊ တဒါရုံ၂ ၾကိမ္ရယ္ ေပါင္း ၁၇ ၾကိမ္ျဖစ္တယ္။ ဒါကုိ စိတၱကၡဏ ၁၇ ခ်က္လုိ႔ ေခၚၾကတာပဲ။ ပထမ ၀ီထိေပါ့။

ဒီပထမ ၀ီထိျပီးရုံနဲ႔ေတာ့ တုိ႔ခုနက စမ္းသပ္ျပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ ျမင္သိျခင္း ဆုိတာ မေရာက္ႏုိင္ေသးဘူး။ တုိ႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ လူရုိးရုိးသာမန္ရဲ႔ ျမင္သိျခင္းဟာ ျမင္လုိက္တာနဲ႔ သစ္ပင္လား ေတာေတာင္လား သတၱ၀ါလား အကုန္လုံးတန္းသိသြားတဲ့ ျမင္သိျခင္းပဲ။ အခု ပထမ ၀ီထိ မွာ ျဖစ္တဲ့ ျမင္သိမွဳကေတာ့ အလင္းတန္းက ရက္တီနာေပၚ က်ရုံေလာက္အဆင့္ပဲ ရွိဦးမွာပဲ။ ဘာပုံရယ္ ညာပုံရယ္ ဘယ္သိဦးမွာလဲ။

အခုလုိ စကၡဳ၀ိဥာဏ္ပါတဲ့ ၀ီထိက တစ္ၾကိမ္ျဖစ္သြားျပီးေတာ့ သူ႔ေနာက္မွာ ေနာက္ထပ္ ဆင္ျခင္တဲ့ ၀ီထိေတြကေတာ့ ထပ္ကာထပ္ကာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ျဖစ္တဲ့ ၀ီထိေတြကေတာ့ ပထမ၀ီထိလုိ အစက ျပန္မစေတာ့ဘူး။ စုံစမ္းတဲ့စိတ္၊ ဆုံးျဖတ္တဲ့စိတ္၊ ေဇာစိတ္၊ တဒါရုံစိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဒီလုိ ထပ္ခါထပ္ခါ ျဖစ္ခ်င္သေလာက္ ျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။

ဒီေတာ့ မ်က္စိက ျမင္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အဆင္းရုပ္ကုိ အဦးအစ ျမင္လုိက္ရတဲ့ ျမင္ကာမတၱအဆင့္က ပထမ တစ္၀ီထိ၊ ေနာက္ ္စဥ္းစားဆင္ျခင္တဲ့ ၀ီထိက တစ္၀ီထိ၊ ေနာက္ ဆင္ျခင္ရင္းနဲ႔ သ႑ာန္ျဒပ္ေပၚတာက တစ္၀ီထိ၊ ေနာက္အမည္နာမ ပညတ္ေပၚတာက တစ္၀ီထိ အဲဒီလုိ ေလး၀ီထိေရာက္ေအာင္ ျဖစ္ျပီးေတာ့မွ အေကာင္အထည္နဲ႔ တကြ အမည္နာမပါ ေပၚလာတယ္တဲ့။

ကုိင္း စိတ္အစဥ္ဟာ သုံး၀ီထိေလာက္နဲ႔ ရပ္ေနရင္ ခုလုိ ေခ်တုိ႔ ေတာစပ္တုိ႔ ရဲ႔ အမည္နာမကုိ ဘယ္သိႏုိင္ေတာ့မလဲ။ အဲ..ပထမ ၂ ၀ီထိေလာက္မွာ ရပ္သြားရင္ သ႑ာျဒပ္စသည္မေပၚလာေတာ့ဘူးတဲ့။"

"ေၾသာ အဲဒီေလာက္ထိေတာင္ ျမတ္စြာဘုရားက သိသလား။"

"ေအး ျမတ္စြာဘုရားကလည္း သိတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီမ်ားကလည္း မွန္းဆျပီးေတာ့ျဖင့္ သိႏုိင္တယ္ လုိ႔ ဆုိတယ္။"

"ဘယ္လုိသိႏုိင္သလဲ ကိုကုိ လုပ္ပါဦး"

"တရားအားထုတ္ရင္း ဘဂၤဥာဏ္စတာကုိ ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ရွဳမွတ္လုိက္တဲ့ အာရုံေတြဟာ သ႑ာန္ျဒပ္စတာေတြ ေပၚမလာႏုိင္ေတာ့ဘဲ တပ်က္တည္း ပ်က္ေနသတဲ့။ ေယာက်ာ္းပဲ မိန္းမပဲ ဒီေလာက္ေတာင္ မခြဲျခားႏုိင္ေတာ့ဘဲ ပ်က္တာေတြသာ ျမင္ႏုိင္သတဲ့။ အဲဒါဟာ ၀ိပႆနာ ေဇာစိတ္ေတြက ၀ီထိေတြကုိ ျဖတ္ခ်လုိက္လုိ႔ပဲ။ ၀ုေ႒ာေနရာေလာက္ကေန ၀ိပႆနာ ေဇာေတြက ၂ ၀ီထိ ၃ ၀ီထိ ေလာက္ အတြင္း ျဖတ္ခ်လုိက္တာပဲ။ ဒီလုိျဖစ္ေနရင္ေတာ့ သတိသမာဓိေတြ အားေကာင္းတဲ့အတြက္ ၀ီထိအေစာပုိင္း အတြင္း ၀ိပႆနာေဇာေတြ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ေရာက္ျပီး သိေန..သိေနတယ္လုိ႔ မွန္းဆျပီးေတာ့ျဖင့္ နားလည္ႏုိင္တာပဲလုိ႔ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားက အမိန္႔ရွိတယ္..ဒိေ႒ဒိ႒မတၱံဆုိတဲ့ ျမင္ကာ မတၱဆုိတာဟာ ဒီေလး၀ီထိအတြင္းကုိ ေျပာတာပဲ။"

"ဒါျဖင့္ တရားရွဳမွတ္မွဳမရွိတဲ့ သာမန္လူဟာ ျမင္ကာမတၱမွာ ဘယ့္နွယ္လုပ္ရပ္ႏုိင္မလဲ ကုိကုိရ ျမင္စရာရွိရင္ ေခ်ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာစပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပါက္ပင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အကုန္လုံး ျမင္သြားေတာ့မွာေပါ့"

"အမွန္ပဲ... ျမင္ကာမတၱမွာ ရပ္ဖုိ႔ဆုိတာေတာ့ မလြယ္ဘူး။ မာလုက်ပုတၱသုတၱန္ကုိေတာ့ ျခြင္းခ်က္ထားဦး။ ေနာက္မွ ထပ္ေျပာၾကမယ္။ သမာဓိအင္အား မရွိဘဲနဲ႔ ျမင္ကာမတၱမွာ ရပ္ဖုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူး"

"ဟုတ္ကဲ့ကုိကုိ..၊ ဒါနဲ႔ ကုိကုိခုလုိ ေျပာတာ ၾကားရေတာ့ မမႏြယ္ေမးဖူးတာကုိ ညီညီသတိသြားရမိတယ္။ "

"အင္း.. ႏြယ္က ဘာေျပာသလဲ"

"ဟုိတစ္ေလာက ညရုံလႊာမွာ ျမပုဏၰမာဆင္တုန္း ကေပါ့"

"ကဲ ညီညီ .. ဦးဖုိးစိန္ဇာတ္ကေနတာလည္းမဟုတ္.. ေနျမင့္လာရင္ လက္ပုိရွလာမယ္.. ခုေတာင္ တုိ႔ေတာ္ေတာ္ ေနာက္က်ေနျပီ ေျပာစရာရွိလည္းေျပာ.. ၀ိ,လုပ္မေနနဲ႔"

"ေၾသာ္ မမႏြယ္က ညီ့ကုိေမးတယ္ . ညီညီ့ ကုိကုိဟာ ၾကီးလာရင္ ဘုန္းၾကီး၀တ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိသလားဟင္ တဲ့ .. ဗ်"

"ေၾသာ္ ႏြယ္က ကိုကုိဘုန္းၾကီး၀တ္ရင္ ရဟန္းဒကာခံဖုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့"

"ညီေတာ့ ဒီလုိမထင္ဘူးကုိကုိ.."

"ကဲကဲ ထင္တာေတြ မထင္တာေတြ အသာထား..ဒါေတြက ဘုံအႏွမ္းက ယုံစတမ္းေတြပါ ညီညီ.. ခဏျဖစ္ျဖစ္ ျဖတ္ထားလုိက္လုိ႔လည္း ေနာက္မက်သြားပါဘူး.. အလုပ္လုပ္ၾကစုိ႔ရဲ႔.. ေနာက္ "ေလးေပါ" ေလာက္ရိတ္ျပီးမွ စကားျပန္စၾကရေအာင္။ မဟုတ္ရင္ ေဆးလိပ္လည္းတုိ ေနလည္းညိဳသြားမယ္ ."

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP