* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, June 2, 2009

*ေဗာဇၥ်င္တရား ခုနစ္ပါး(၁)*

ဗုဒၶသည္ ၀ိမုတၱိ လမ္းကို ရွင္းလင္း ျပတ္သားစြာ ထုတ္ေဖာ္ ေဟာညႊန္ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။ ထို လြတ္ေျမာက္မႈသို႔ သြားရာ လမ္းတြင္ ေဗာဇၥ်င္ ခုနစ္ပါးဟု ေခၚေသာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တရားမ်ားကို ထူေထာင္ မႈလည္း ပါ၀င္သည္။ ဤ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရည္အေသြး အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ ျခင္းျဖင့္ ရင့္က်က္လာ ေသာအခါ စိတ္သည္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ လြတ္ေျမာက္လာရ ေလေတာ့၏။ ဒုကၡ အေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ လာရ ေလေတာ့၏။ အလံုးစံုေသာ စိတ္၀ိဉာဥ္ လြတ္ေျမာက္ေရး လမ္းစဥ္ တိုင္းသည္ ဤ ေဗာဇၥ်င္ ခုနစ္ပါး တရားမ်ားကို တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ ရွင္သန္ေအာင္ လုပ္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

ပထမဆံုးေသာ ေဗာဓိပကၡိယ တရားမွာ သတိ သေမၺာဇၥ်င္ ျဖစ္၏။ သတိႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းသည္ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အျခင္း အရာမ်ားကို မျပတ္ သိျမင္ေနေအာင္ အားထုတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ စိတ္ကို ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း ဆိုေသာ ပမာဒ တရား၌ အခြင့္ မရေအာင္ ျပဳျခင္း ျဖစ္၏။ ဗုဒၶ ရွင္ေတာ္ ျမတ္ဘုရားက စိတ္ကို ကုသိုလ္ တရားမ်ား ပြားမ်ား ေစျခင္းႏွင့္ အကုသိုလ္ တရား ယုတ္ေလ်ာ့ ေစျခင္း၌ သတိထက္ ပို၍ အစြမ္းသတၱိ ရွိေသာ အရာကို ငါမျမင္ဟု မိန္႔ေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။

မကၽြမ္းက်င္ မလိမၼာမႈကို ယုတ္ေလ်ာ့ ေစလ်က္ ကၽြမ္းက်င္ လိမၼာမႈကို တိုးပြားေအာင္ အထူးဘာမွ် လုပ္ေနစရာ မလိုပါ။ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္းကို သတိျဖင့္ ကပ္၍ ရွဳပြား ေနရန္သာ လိုပါသည္။ သတိ ရွိေနမႈ၊ သိေနမႈ သည္ပင္လွ်င္ စိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ လုပ္ျခင္း ၀ိသုဒၶိ မည္ပါသည္။ သုတၱန္ ေဒသနာ တစ္ခုတြင္ ျမတ္စြာ ဘုရားက သတိပ႒ာန္ တရား၏ အေျခခံ ေလးပါးကို ပြားမ်ား အားထုတ္ ျခင္းသည္ သာလွ်င္ နိဗၺာန္ (၀ိမုတၱိ) သို႔ ေရာက္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း တည္းေသာလမ္း ျဖစ္သည္ဟု ေဟာေတာ္ မူေလသည္။

သိမႈ၊ နားမည္မႈ၊ သေဘာေပါက္မႈ ပညာ သေဘာကို အေတြး အေခၚဂိုဏ္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ အမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေခၚတတ္ၾက ေလသည္။ သို႔ေသာ အမည္သည္ အဓိက မဟုတ္ပါ။ အေရး မပါပါ။ ထိုသို႔ ႏိုးၾကားေနမႈ၊ ရွင္သန္ေနမႈ၊ သတိ ရွိေနမႈကို ျဖစ္ေပၚေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း သည္သာ မဂ္လမ္း ျဖစ္ပါသည္။

သတိပ႒ာန္ တရားကုိ အသံုးျပဳေသာ အေျခခံ ေလးခု ရွိ၏။ ပထမ သတိပ႒ာန္ တရားသည္ ကာယဂတာ သတိပ႒ာန္ ျဖစ္၏။ ၎တြင္ ထြက္သက္ ၀င္သက္ကို မွတ္ေသာ အာနာပါန သတိ၊ ဣရိယာ ပုတ္မ်ားကို မွတ္ေသာ ဣရိယာပထ သတိ စသည္တို႔ ပါ၀င္၏။ ရုပ္ကာယပိုင္း ဆိုင္ရာ လွဳပ္ရွားမႈ အေျပာင္း အလဲ ျဖစ္မႈတိုင္းကို သတိႏွင့္ ရွဳၿပီး သိျမင္ေနေအာင္ ျပဳျခင္း အားလံုးသည္ ကာယဂတာသတိ ကာယာ ႏုပႆနာ ျဖစ္သည္။

ဒုတိယ သတိပ႒ာန္၏ အေျခခံမွာ ေ၀ဒနာ ႏုပႆနာ ျဖစ္သည္။ သုခ ေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡ ေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာ ေ၀ဒနာ စသည္ သိမႈ အခိုက္အတန္႔ တုိင္း၌ ေပၚလာေသာ ခံစားမႈ မ်ားကို ရွဳမွတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ အာရံုသိမႈ ျဖစ္တိုင္းမွာ ေ၀ဒနာ (ခံစားမႈ) တစ္ခု ပါသည္ ခ်ည္းသာ ျဖစ္၏။ တရား အားထုတ္စဥ္မွာ ထိုခံစားမႈ ေ၀ဒနာ သုခ ဒုကၡ စသည့္ ေ၀ဒနာမ်ားက လႊမ္းမိုး အုပ္စိုး လာလွ်င္ ထိုေ၀ဒနာ ကုိပင္ ၀ိပႆနာ ရွဳကြက္ အျဖစ္ ရွဳရ၏။ ေ၀ဒနာသည္ အေရးၾကီး၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ တဏွာ ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ေ၀ဒနာေၾကာင့္ပင္ ေလာဘႏွင့္ ေဒါသ ျဖစ္ရ၏။ သာယာဖြယ္ ျဖစ္ေသာ သုခ ေ၀ဒနာကို ခံစားရ ေသာအခါ ထုိအရာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာ လိုခ်င္ တပ္မက္ေသာ စိတ္ဆႏၵ တဏွာ ျဖစ္ေပၚ ရသည္။ ေ၀ဒနာသည္ မႏွစ္သက္ဖြယ္ နာၾကည္းဖြယ္ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ပါမူကား ကၽြႏ္ုပ္တို႔မွာ ထုိ ေ၀ဒနာေၾကာင့္ မလိုလားေသာ စိတ္၊ မခံခ်င္ေသာ စိတ္၊ မလို မုန္းထားေသာ စိတ္၊ အျပစ္တင္ လိုေသာ စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚ ၾကရေလသည္။

ဒုတိယ သတိျဖင့္ ရွဳနည္းျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာ ႏုပႆနာသည္ ေပၚလာလိုက္၊ ေပ်ာက္သြားလိုက္ ျဖစ္ေနေသာ ခံစားခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျမင္ေနေအာင္ အားထုတ္ျခင္း ျဖစ္၏။ သုခ ေ၀ဒနာ ျဖစ္လွ်င္လည္း တပ္မက္ တြယ္တာျခင္း မရွိ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ ျဖစ္လွ်င္လည္း မလို မုန္းထားစိတ္ မျဖစ္ဘဲ အလိုက္သင့္ပင္ ေ၀ဒနာ တို႔၏ ျဖစ္ေပၚလာပံု၊ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾက ပံုကိုသာ ျမင္ေအာင္ ရွဳေနရ ေလသည္။

တတိယ သတိပ႒ာန္ နည္းမွာ စိတၱာႏုပႆနာ ျဖစ္၏။ ဤ ၀ိပႆနာ သတိပ႒ာန္ တရားတြင္ သိမႈႏွင့္ ဆိုင္ေသာ စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္တြဲ ျဖစ္ေသာ ေစတသိက္ တရားမ်ားကို သတိျဖင့္ သိေနေအာင္ ရွဳမွတ္ရသည္။ စိတ္မွာ ေဒါသ ေစသသိက္ ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ထိုစိတ္၏ ေဒါသ အျခင္းအရာကုိ သိေအာင္ ရွဳမွတ္ရ၏။ စိတ္မွာ တဏွာေလာဘ ျဖစ္ေပၚလာ လွ်င္လည္း ထို တပ္ၿငိေသာ တဏွာစိတ္ကို သိေနေအာင္ သတိႏွင့္ ရွဳမွတ္ရသည္။ ေၾကာက္စိတ္ ျဖစ္လွ်င္လည္း ထုိ ေၾကာက္စိတ္ကို သိေနေအာင္ သတိျဖင့္ ရွဳမွတ္ ရသည္။ ဤကဲ့သို႔ စိတ္ကို အေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆိုးေနေသာ ေစတသိက္ တရားမ်ားကို လိုခ်င္ တပ္ၿငိျခင္းလည္း မရွိ၊ မလို မုန္းထားျခင္း လည္းမရွိ၊ အေကာင္း အဆိုး၊ အမွန္အမွား ဆံုးျဖတ္ ျပ႒ာန္းျခင္းလည္း မရွိ၊ အကဲခတ္ တန္ဖိုးျဖတ္ ျခင္းလည္း မရွိဘဲ သိရံုသက္သက္ ရွဳေနျခင္းသည္ စိတၱ ႏုပႆနာ ျဖစ္ပါသည္။

ေဒါသသည္ ေဒါသပဲ၊ ကိုယ္ မဟုတ္ဘူး၊ အတၱ မဟုတ္ဘူး၊ ငါမဟုတ္ဘူး၊ ဒါဟာ စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ အျခင္းအရာ ေစတသိက္ တစ္ခု မွ်သာပဲ၊ ေဒါသ ျဖစ္ခိုက္မွာ စိတ္ကို ေဒါသစိတ္ ျဖစ္သြားေအာင္ အေရာင္ ဆိုးပစ္လိုက္တဲ့ သေဘာ တစ္ခုေပပဲ… ဤသို႔ သေဘာ ထားၿပီး ျပန္ထိုင္ရာ ေဒါသစိတ္ ကေလး ျဖစ္ေပၚ လာၿပီးေနာက္ သူ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္ကို ျပန္ရွဳပါ။ ထိုကဲ့သို႔ ေရြးခ်ယ္ျခင္း ကင္းေသာ ရွဳမွတ္ရံုမွ် ရွဳမွတ္လ်က္ ေနပါက မည္သည့္ ေစတသိက္ တရားမ်ားကမွ စိတ္ကို အေႏွာင့္ အယွက္ မျပဳႏိုင္ ေတာ့ပါ။

စိတ္ ေစတသိက္ တရားမ်ားသည္ ေပၚလာၿပီး ေပ်ာက္သြားေသာ ျပပြဲႏွင့္ တူ၏။ ဘာမွ် စိတ္အား တက္ၾကြ စရာလည္း မရွိ၊ စိတ္ဓါတ္ က်စရာလည္း မလိုပါ။ စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚ လာသမွ် စိတ္၏ အျခင္းအရာ မ်ားကို သတိျဖင့္ ထိုင္ရွဳေနရံု ရွဳေနလွ်င္ပင္ ၿပီးပါၿပီ။

သတိပ႒ာန္ တရား ေလးပါးတို႔တြင္ ေနာက္ဆံုးပိတ္ သတိပ႒ာန္ တရားမွာ ဓမၼာႏုပႆနာ ျဖစ္သည္။ သစၥာ တရားကို ထုိးထြင္း သိျမင္မႈ ျဖစ္၏။ အနိစၥ လကၡဏာ၊ ဒုကၡ လကၡဏာ၊ အနတၱ လကၡဏာတည္း ဟူေသာ ဘ၀၏ အျခင္းအရာ သံုးပါး (လကၡဏာေရး သံုးပါး) ကို ထုိးထြင္း သိျမင္မႈ ျဖစ္၏။ အရိယာ သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ထိုးထြင္း သိျမင္ရန္ အားထုတ္ျခင္းသည္ ဓမၼာ ႏုပႆနာ ျဖစ္၏။ ၎မွာ ဒုကၡသစၥာကို သိျမင္မႈ၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း သမုဒယ သစၥာကို သိျမင္မႈ၊ ဒုကၡ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း နိေရာဓ သစၥာကို သိျမင္မႈႏွင့္ ဒုကၡ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေၾကာင္း နည္းလမ္း မဂၢ သစၥာကို သိျမင္မႈ ကိစၥ အားလံုးသည္ ဓမၼာ ႏုပႆနာတြင္ ပါ၀င္သည္။ ဓမၼာ ႏုပႆနာတြင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အက်ိဳး တရားမ်ား၏ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္ ျဖစ္ေနပံုကို သတိကပ္၍ ရွဳမွတ္ ေနရသည္။

၀ိပႆနာတြင္ နည္းလမ္းလည္း မ်ားစြာ ရွိသည္။ ဤနယ္ပယ္ ေလးခုတြင္ တစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ တစ္ခုထက္ ပိုေသာ ရွဳကြက္ အေပၚတြင္ အာရံု စူးစိုက္ၿပီး ရွဳမွတ္ႏိုင္ ပါသည္။ ကာယာ ႏုပႆနာကို ျဖစ္ျဖစ္၊ စိတၱာ ႏုပႆနာကို ျဖစ္ျဖစ္ မိမိ ႏွစ္သက္ရာ ၀ိပႆနာ အာရံု တစ္ခုခုကို စြဲစြဲျမဲျမဲ အားထုတ္လွ်င္ စိတ္သည္ ၾကည္လင္ သန္႔ရွင္း လာၿပီးေနာက္ ညီညြတ္ မွ်တေသာ စိတ္၊ ရွင္းလင္းေသာ အျမင္ႏွင့္ တကြ ဉာဏ္လည္း ျဖစ္ေပၚ လာပါေတာ့သည္။

စိတ္ေန စိတ္ထား အေပၚ၊ ကိုယ္ရည္ ကိုယ္ေသြး အေပၚ ေနာက္ေၾကာင္း အေတြ႔အၾကံဳ အထံု၀ါသနာ ပါမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး လူအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ မိမိႏွင့္ သင့္ေတာ္ေသာ နည္းလမ္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏိုင္ပါသည္။ သူႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ နည္းသည္ ကိုယ္ႏွင့္ ကိုက္ညီခ်င္မွ ကိုက္ညီပါ လိမ့္မည္။ ကိုယ္ႏွင့္ သင့္ေတာ္ရာ၊ ကိုယ္ႏွင့္ အဆင္ေျပရာ နည္းလမ္းကို အသံုး ျပဳႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ နည္းလမ္း မူကိုလည္း ဥပါဒါန္ မျဖစ္သင့္၊ ဒီနည္းမွပဲ ျဖစ္သည္ ဟူ၍လည္း နည္းကို အစြဲအလမ္း မထားသင့္ေခ်။ အဓိကမွာ သတိျမဲေအာင္၊ သမာဓိ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳစု ပ်ိဳးေထာင္ဖို႔ပင္ ျဖစ္သည္။

>>> ဆက္ရန္

>>> ဆရာဦးဆန္းလြင္ႏွင့္ ဆရာဦးဟန္ေဌးတို႔ ဘာသာ ျပန္ဆိုေသာ ဂိုးလ္စတိန္း၏ ကိုယ္ေတြ႔ ၀ိပႆနာ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပ မွ်ေ၀အပ္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ...။


ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

6/2/2009, TUE:, 3:03:13 PM



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP