* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, June 2, 2009

ကူဋဒႏၲသုတ္ေတာ္အား ေလ့လာသံုးသပ္ျခင္း (ျမတ္ဗုဒၶ၏ တုိင္းျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းတိုးတက္ေရး)

ယခင္အဆက္....

(၅)
တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္း

ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲ ျဖစ္ေသာ မဟာဝိဇိတမင္းအား (ဤဆုိလတၱံ႕ေသာ) တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြားကုိ) ေကာင္းစြာ ျပ၏၊ စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ထက္သန္ေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ရႊင္လန္းေစ၏ -

(၁) မင္းႀကီး ယဇ္ပူေဇာ္ဆဲ ျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား ''မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိ (မင္း) သည္ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အရံမင္းတုိ႔ကုိ မတုိင္ပင္၊ ထုိသုိ႔မတိုင္ပင္ဘဲ အသွ်င္မင္းသည္ ဤသုိ႔သေဘာရွိေသာ ယဇ္ႀကီးကုိ ပူေဇာ္ဘိ၏''ဟု ေျပာဆုိမည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ရွိေသာ္လည္းရွိရာ၏၊ (သုိ႔ေသာ္) ဤသုိ႔လည္း အသွ်င္မင္းအား ေျပာဆုိသူသည္ တရားသျဖင့္ (ေျပာဆုိသူ)မျဖစ္ႏုိင္ပါ၊ အေၾကာင္းေသာ္ကား အသွ်င္မင္းသည္ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အရံမင္းတုိ႔ကုိ တုိင္ပင္ၿပီး ျဖစ္ပါ၏။
ဤ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္လည္း အသွ်င္သည္ ေပးလွဴပူေဇာ္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ စြန္႔ၾကဲပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ဝမ္းေျမာက္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိသာ ၾကည္ေစပါေလာ။
(၂) မင္းႀကီး ယဇ္ပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိ (မင္း) သည္ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အမတ္မင္းမႈထမ္းတုိ႔ကုိ မတုိင္ပင္။ပ။
(၃) နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ပုဏၰားသူေဌးတုိ႔ကုိ မတိုင္ပင္။ပ။
(၄) နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ဥစၥာအစုအပံုရွိေသာ သူၾကြယ္တုိ႔ကုိ မတုိင္ပင္။ ပ။
(၅) ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား ''မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိ (မင္း) သည္ အမိဘက္ အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတုိ႔မွ ေကာင္းေသာ ဇာတ္မရွိ၊ ဘုိးေဘးခုနစ္ဆက္တုိင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ုိးသန္႔ေသာ အမိဝမ္းလည္း မရွိ၊ ဇာတ္ႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္ အပယ္ခံရ၏၊ အကဲ႔ရဲ႕ခံရ၏၊ ထုိသုိ႔ျဖစ္လ်က္ အသွ်င္မင္းသည္ ဤသုိ႔သေဘာရွိေသာ ယဇ္ႀကီးကုိ ပူေဇာ္ဘိ၏''ဟုေျပာဆုိမည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ရွိေသာ္လည္း ရွိရာ၏၊ (သုိ႔ေသာ္) ဤသုိ႔လည္း အသွ်င္မင္းအားေျပာဆုိသူသည္ တရားသျဖင့္ (ေျပာဆုိသူ) မျဖစ္ပါ၊ အေၾကာင္းေသာ္ကား အသွ်င္မင္းသည္ အမိဘက္အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတုိ႔မွ ေကာင္းေသာ ဇာတ္ရွိပါ၏၊ ဘုိးေဘး ခုနစ္ဆက္တုိင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ုိးသန္႔ေသာအမိဝမ္းလည္း ရွိပါ၏၊ ဇာတ္ႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္ အပယ္ မခံရပါ၊ အကဲ႔ရဲ႕ မခံရပါ။ ဤ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္လည္း အသွ်င္သည္ ေပးလွဴပူေဇာ္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ စြန္႔ၾကဲပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ဝမ္းေျမာက္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိသာ ၾကည္ေစပါေလာ။


(၆) ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား ''မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိ (မင္း) သည္ အဆင္းမလွ၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ မရွိ၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ မရွိ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ အဆင္း သဏၭာန္ႏွင့္မျပည့္စံု၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ အဆင္း မရွိ၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ ကုိယ္မရွိ၊ မခံ့ညား ေသးသိမ္ေသာကုိယ္ခႏၶာ ရွိ၏။ပ။
(၇) မၾကြယ္ဝ၊ မ်ားေသာ ဥစၥာမရွိ၊ မ်ားေသာ စည္းစိမ္မရွိ၊ မ်ားေသာ ေရႊေငြမရွိ၊ မ်ားေသာႏွစ္သက္ဖြယ္ အသံုးအေဆာင္ မရွိ၊ မ်ားေသာ ဥစၥာစပါး မရွိ၊ ျပည့္ေသာ ဘ႑ာတုိက္ က်ီၾကမရွိ။ပ။
(၈) ဗုိလ္ပါအင္အား မရွိ၊ သစၥာရွိေသာ အမိန္႔ကုိ ႐ုိေသစြာ လုိက္နာေသာ အဂၤါေလးပါးရွိေသာစစ္သည္ႏွင့္လည္း မျပည့္စံု၊ (စစ္သည္ဗိုလ္ပါ) အျခံအရံျဖင့္ ရန္သူတုိ႔ကုိ ဖိႏွိပ္လႊမ္းမုိးေန သကဲ႔သုိ႔လည္းမျဖစ္။ပ။
(၉) သဒၶါတရားလည္း မရွိ၊ မေပးကမ္း မစြန္႔ၾကဲတတ္၊ (အျမတ္ကုိ ေပးတတ္ေသာ) အလွဴရွင္လည္းမဟုတ္၊ ရဟန္း ပုဏၰား အထီးက်န္သူ ခရီးသြား ဖုန္းေတာင္းယာစကာတုိ႔အတြက္ မပိတ္ေသာတံခါးရွိသည္လည္း မဟုတ္၊ ေရတြင္းသဖြယ္ျဖစ္၍ ေကာင္းမႈတုိ႔ကုိ ျပဳသည္လည္း မဟုတ္။ပ။
(၁ဝ) အထူးထူး အျပားျပား မ်ားေသာ အၾကားအျမင္ႏွင့္လည္း မျပည့္စံု။ပ။
(၁၁) ဤသည္ကား ဤစကား၏ အနက္အဓိပၸါယ္တည္း၊ ဤသည္ကား ဤစကား၏ အနက္အဓိပၸါယ္တည္းဟု ထုိထုိစကား၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိလည္း မသိ။ပ။
(၁၂) ပညာမရွိ၊ မလိမၼာ၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္မရွိ၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္လတၱံ႕ အက်ဳိးတုိ႔ကုိၾကံဆျခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္၊ ထုိသုိ႔ျဖစ္လ်က္ အသွ်င္မင္းသည္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ယဇ္ႀကီးကုိပူေဇာ္ဘိ၏ဟု ေျပာဆုိမည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ရွိေသာ္လည္း ရွိရာ၏၊ (သုိ႔ေသာ္) ဤသုိ႔လည္းအသွ်င္မင္းအား ေျပာဆုိသူသည္ တရားသျဖင့္ ေျပာဆုိသူ မျဖစ္ပါ၊ အေၾကာင္းေသာ္ကား အသွ်င္မင္းသည္ ပညာရွိ၏၊ လိမၼာ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္ရွိ၏၊ ျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္လတၱံ႕အက်ဳိးတုိ႔ကုိ ၾကံဆျခင္းငွါ စြမ္းႏုိင္ပါ၏။ ဤ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္လည္း အသွ်င္သည္ ေပးလွဴပူေဇာ္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ စြန္႔ၾကဲပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ဝမ္းေျမာက္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိသာ ၾကည္ေစပါေလာ။
(၁၃) ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား ''မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိမင္း၏ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ အမိဘက္ အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတုိ႔မွ ေကာင္းေသာ ဇာတ္မရွိ၊ ဘုိးေဘးခုနစ္ဆက္တုိင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ုိးသန္႔ေသာ အမိဝမ္းလည္း မရွိ၊ ဇာတ္ႏွင့္ စပ္ေသာစကားျဖင့္ အပယ္ခံရ၏၊ အကဲ႔ရဲ႕ခံရ၏၊ ထုိသုိ႔ ျဖစ္လ်က္ အသွ်င္မင္းသည္ ဤသုိ႔ သေဘာရွိေသာ ယဇ္ႀကီးကုိ ပူေဇာ္ဘိ၏''ဟု ေျပာဆုိမည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ရွိေသာ္လည္း ရွိရာ၏၊ (သုိ႔ေသာ္) ဤသုိ႔လည္း အသွ်င္မင္းအား ေျပာဆုိသူသည္ တရားသျဖင့္ (ေျပာဆုိသူ) မျဖစ္ပါ၊ အေၾကာင္းေသာ္ကားအသွ်င္မင္း၏ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ အမိဘက္ အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတုိ႔မွ ေကာင္းေသာ ဇာတ္ရွိပါ၏၊ ဘုိးေဘးခုနစ္ဆက္တုိင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ုိးသန္႔ေသာ အမိဝမ္းလည္း ရွိပါ၏၊ ဇာတ္ႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္အပယ္မခံရပါ၊ အကဲ႔ရဲ႕မခံရပါ။ ဤ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္လည္း အသွ်င္သည္ ေပးလွဴပူေဇာ္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ စြန္႔ၾကဲပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ဝမ္းေျမာက္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိသာ ၾကည္ေစပါေလာ။
(၁၄) ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ အသွ်င္မင္းအား ''မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ထုိမင္း၏ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ ေဝဒက်မ္းလာ ဂါထာတုိ႔ကုိ မရြတ္ဆုိတတ္၊ ေဝဒက်မ္း တုိ႔ကုိ မေဆာင္၊ အဘိဓာန္ 'နိဃ႑ဳ'က်မ္း၊ အလကၤာ 'ေကဋဳဘ'က်မ္း၊ သဒၵါ 'အကၡရပၸေဘဒ'က်မ္း၊ ငါးခုေျမာက္ ဣတိဟာသက်မ္းႏွင့္တကြ ေဗဒင္သံုးပံုတုိ႔၏ တစ္ဖက္ကမ္းသုိ႔ မေရာက္၊ ပဒက်မ္းကုိမတတ္၊ ဗ်ာက႐ုဏ္းက်မ္းကုိ မတတ္၊ ေလာကာယတက်မ္း၊ မဟာပုရိသလကၡဏာက်မ္းတုိ႔၌ အၾကြင္းမဲ႔ မတတ္ေျမာက္။ပ။
(၁၅) ထုိ (မင္း)၏ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ သီလလည္း မရွိ၊ တုိးပြါးၿပီးေသာ သီလလည္း မရွိ၊ တုိးပြါးၿပီးေသာ သီလႏွင့္လည္း မျပည့္စံု။ပ။
(၁၆) ထုိ (မင္း)၏ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ ပညာလည္း မရွိ၊ မလိမၼာ၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္လည္းမရွိ၊ ယဇ္ေယာက္မကုိင္ေသာ သူတုိ႔တြင္ ပဌမေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယေသာ္လည္းေကာင္းမျဖစ္၊ ထုိသုိ႔ျဖစ္လ်က္ အသွ်င္မင္းသည္ ဤသုိ႔သေဘာရွိေသာ ယဇ္ႀကီးကုိ ပူေဇာ္ဘိ၏''ဟု ေျပာဆုိမည့္သူ တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ရွိေသာ္လည္း ရွိရာ၏၊ (သုိ႔ေသာ္) ဤသုိ႔လည္း အသွ်င္မင္းအားေျပာဆုိသူသည္ တရားသျဖင့္ (ေျပာဆုိသူ) မျဖစ္ပါ။ အေၾကာင္းေသာ္ကား အသွ်င္မင္း၏ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ ပညာရွိ၏၊ လိမၼာ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္ရွိ၏။ ယဇ္ေယာက္မကုိင္ေသာ သူတုိ႔တြင့္ပဌမေသာ္လည္းေကာင္း ဒုတိယေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဤ (အေၾကာင္း) ေၾကာင့္လည္း အသွ်င္သည္ ေပးလွဴပူေဇာ္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ စြန္႔ၾကဲပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ဝမ္းေျမာက္ပါေလာ့၊ အသွ်င္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ စိတ္ကုိသာ ၾကည္ေစပါေလာ။
ဤသို႔အားျဖင့္ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰားသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္ဆဲျဖစ္ေသာ မဟာဝိဇိတမင္းအား ဤတစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြားကုိ) ေကာင္းစြာျပ၏၊ စိတ္ကုိ ေကာင္းစြာေဆာက္တည္ေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ထက္သန္ေစ၏၊ ေကာင္းစြာ ရႊင္လန္းေစ၏။

မဟာ၀ိဇိတမင္း၏ အလွဴ (ယဇ္) ပြဲ၌ ႏြားတုိ႔ကုိ မသတ္ရကုန္၊ ဆိတ္ႏွင့္ သုိးတုိ႔ကုိလည္းမသတ္ရကုန္၊ ၾကက္ဝက္တုိ႔ကုိလည္း မသတ္ရကုန္၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ သတၱဝါတုိ႔ကုိလည္း မသတ္ရကုန္၊ ယဇ္တုိင္အလုိ႔ငွါ သစ္ပင္တုိ႔ကုိလည္း မခုတ္ျဖတ္ရကုန္၊ ယဇ္အခင္းလုိ႔ငွါ သမန္းျမက္တုိ႔ကုိလည္း မရိတ္ရကုန္၊ ထုိ (မဟာဝိဇိတမင္း)၏ ကြၽန္အေစအပါး အမႈလုပ္တုိ႔သည္လည္း တုတ္ျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ေသာေၾကာင့္ ေဘးျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ရည္ရႊဲစုိ ငုိကုန္လ်က္ အမႈတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ၾကသည္ မဟုတ္ကုန္၊ စင္စစ္ေသာ္ကား အလုိရွိသူတုိ႔သာ ျပဳလုပ္ၾကရကုန္၏၊ အလုိမရွိသူတုိ႔သည္ မျပဳလုပ္ၾကရကုန္၊ အလုိရွိေသာ အမႈကုိသာ ျပဳလုပ္ ၾကရကုန္၏၊ အလုိမရွိေသာ အမႈကုိ မျပဳလုပ္ၾကရကုန္၊ ထုိအလွဴ (ယဇ္) ပြဲသည္ ေထာပတ္ ဆီ ဆီဦး ႏုိ႔ဓမ္း ပ်ား တင္လဲျဖင့္သာလွ်င္ ၿပီးဆံုးျခင္းသုိ႔ေရာက္၏။

ထုိအခါ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အရံမင္းတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အမတ္မင္းမႈထမ္းတုိ႔သည္လည္ေကာင္း၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ပုဏၰားသူေဌးတုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ဥစၥာအစုအပံုရွိေသာ သူၾကြယ္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း မ်ားစြာေသာ ဥစၥာကုိ ယူလ်က္ မဟာဝိဇိတမင္းသုိ႔ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ''မင္းျမတ္ မင္းျမတ္ကုိသာ ရည္ရြယ္၍ ဤမ်ားစြာေသာ ဥစၥာကုိ ေဆာင္ခဲ႔ပါ၏၊ မင္းျမတ္သည္ ထုိ (ဥစၥာ) ကုိ ခံယူေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္ကုန္၏။

အခ်င္းတုိ႔ အလုိမရွိၿပီ၊ တရားေသာ အခြန္အတုတ္ျဖင့္ စုေဆာင္းထားေသာ ဤငါ့ဥစၥာသည္လည္း မ်ားလွ၏၊ ထုိ (သင္တုိ႔၏ဥစၥာ) သည္လည္း သင္တုိ႔၏ (ဥစၥာပင္) ျဖစ္ပါေစ၊ ဤ (ငါ့ဥစၥာ) မွလည္း ထပ္၍ယူကုန္ဦးေလာ့ဟု မိန္႔၏။
ဤသုိ႔ မဟာဝိဇိတမင္းက ျငင္းပယ္လုိက္သည္ရွိေသာ္ ထုိသူတုိ႔သည္ တစ္ခုေသာ ေနရာသုိ႔ ဖဲသြားၾကၿပီးလွ်င္ ''ဤဥစၥာတုိ႔ကုိ မိမိတုိ႔အိမ္သုိ႔ တစ္ဖန္ျပန္၍ ယူေဆာင္သည္ရွိေသာ္ ငါတုိ႔အားမေလ်ာက္ပတ္၊ မဟာဝိဇိတမင္းသည္ ယဇ္ႀကီးပူေဇာ္၏၊ ယခုငါတုိ႔သည္ ထုိမင္းသုိ႔ အတုလုိက္၍ယဇ္ပူေဇာ္ကုန္အံ့''ဟု အညီအၫြတ္ ၾကံစည္ဆံုးျဖတ္ကုန္၏။

ထုိအခါ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အရံမင္းတုိ႔သည္ အလွဴ (ယဇ္) ဝင္း၏၃ အေရွ႕မ်က္ႏွာ၌အလွဴပြဲတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစကုန္၏၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန အမတ္ မင္းမႈထမ္းတုိ႔သည္ အလွဴ (ယဇ္) ဝင္း၏ ေတာင္မ်က္ႏွာ၌ အလွဴပြဲတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစကုန္၏၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ပုဏၰားသူေဌးတုိ႔သည္ အလွဴ (ယဇ္) ဝင္း၏အေနာက္မ်က္ႏွာ၌ အလွဴပြဲတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစကုန္၏၊ နိဂံုးဇနပုဒ္ေန ဥစၥာအစုအပံုရွိေသာ သူၾကြယ္တုိ႔သည္ အလွဴ (ယဇ္) ဝင္း၏ ေျမာက္မ်က္ႏွာ၌ အလွဴပြဲတုိ႔ကုိ ျဖစ္ေစကုန္၏။

ဤသုိ႔အားျဖင့္ ေလးမ်ဳိးေသာ သေဘာတူ အသင္းအပင္းတုိ႔လည္းေကာင္း၊ မဟာဝိဇိတမင္း၌ ျပည့္စံု ေသာရွစ္ပါးေသာ အဂၤါတုိ႔လည္းေကာင္း၊ ပုေရာဟိတ္ပုဏၰား၌ ျပည့္စံုေသာ ေလးပါးေသာ အဂၤါတုိ႔လည္းေကာင္း၊ သံုးပါးေသာ စိတ္ထားတုိ႔လည္းေကာင္း ပုဏၰား ဤ (အလံုးစံုပါဝင္ေသာ ယဇ္) ကုိ သံုးပါးေသာစိတ္ထားႏွင့္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါးေသာ အရံအတားရွိေသာ ယဇ္၏ျပည့္စံုျခင္းဟုဆုိအပ္၏ ဟူ၍ (ေဟာၾကားေတာ္မူ၏)။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္.....



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP